Cel mai mare terminal maritim de gaz petrol lichefiat din tara a fost inaugurat la Midia-Navodari

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 8 octombrie 2010, 14:37 Economie | Companii

Cel mai mare terminal maritim de gaz petrol lichefiat (GPL) din tara a fost inaugurat joi, 7 octombrie, in Portul Midia-Navodari, relateaza presa constanteana. Investitiile au fost realizate de compania Octogon Gas & Logistics. Potrivit ziarului Cuget Liber, valoarea investitiei se ridica la circa 15 milioane de euro. Terminalul va fi aprovizionat cu gaze naturale aduse cu precadere din zona Marii Negre, din Rusia si Georgia, si va servi piata interna, dar si Europa. Marfa va fi livrata nu doar pe calea ferata ori cu autocisternele, ci si cu barjele specializate, pe canal si Dunare.

Terminalul se intinde pe o suprafata de 23.900 metri patrati. "Terminalul maritim de GPL de la Midia este cel mai modern din zona Marii Negre, complet automatizat, respectand toate normele europene si americane privind siguranta si protectia mediului. Gazul stocat aici poate fi livrat catre clienti pe cale ferata, auto si in barje", a  declarat Corneliu Bogdan Idu, directorul general al Octogon Gas & Logistics, potrivit ziarului Liderul de Opinie. Terminalul poate stoca 4.000 de metri cubi de produs, in cele zece vase ermetice a cate 400 metri cubi fiecare.

Terminalul este conectat la calea ferata, reteaua rutiera si transportul pe apa. Poate incarca 8 vagoane cisterna si 2 autocisterne simultan.

Potrivit ziarului Cuget Liber, investitia include o dana de acostare, cu adancimea de 9,5 metri, al carei cheu are lungimea de 120 m. Ea poate primi nave de 2.500 tdw. Descarcarea este asigurata cu pompe de mare randament, cu un debit de 200 - 250 mc pe ora. Instalatia este dotata cu recuperatoare de gaze din tancuri, care elimina pierderile de marfa. Terminalul asigura 20 de locuri de munca.

"Intr-o perioada in care intregul glob este afectat de criza, noi am avut curajul sa investim in acest proiect. Datorita capacitatii mari de stocare si posibilitatilor de extindere din viitorul apropiat, Octogon Gas & Logistics va deveni unul din cei mai importanti jucatori de pe piata de GPL din estul si centrul Europei", a spus Bogdan Idu, directorul general al companiei, potrivit Telegrafonline.ro.

  • Despre constructia unui terminal de gaze lichefiate in portul Constanta, cu implicarea americanilor, se vorbeste de dinainte de anul 2000. In 2006, o delegatie din Qatar a vizitat portul Constanta tot cu un asemenea plan. In sfarsit, in 2010 a fost lansat in studiu proiectul interstatal AGRI, pentru un terminal de gaze naturale de 10 de miliarde metri cubi, se arata in Cuget Liber.
  • Romania este implicata in proiectul AGRI prin care urmeaza sa fie aduse gaze naturale lichefiate catre Europa, pe ruta Azerbaijan-Georgia-Romania. Proiectul se va derula in trei etape. Prima etapa presupune crearea unei capacitati la terminalul din Constanta de zece miliarde metri cubi de gaze naturale, urmind ca in etapele doi si trei sa poata fi extins cu inca cite zece miliarde metri cubi.


Citeste mai multe despre   










2843 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Un prim pas foarte bun (Vineri, 8 octombrie 2010, 15:00)

    Transnistria e Romania [anonim]

    Romania isi promoveaza strategia energetica la M. Neagra cu mult curaj, in pofida pesimistilor si complexatilor autohtoni.

    Acest terminal e doar un exemplu, un prim pas destinat sa arate UE si USA ca Romania are tehnologia si capacitatile ingineresti necesare constructiei acelui terminal GPL de 10 miliarde m3, terminal fara de care proiectul AGRI nu exista.

    Felicitari, sa speram ca in cativa ani importul de gaz rusesc va ramane amintire !
  • +3 (5 voturi)    
    Atentie.. (Vineri, 8 octombrie 2010, 15:01)

    vasglo [anonim]

    Terminalul de GPL (gaz petrolier lichefiat, butan/propan) nu poate fi aprovizionat cu gaze naturale...Sunt lucruri total diferite, iar acest terminal nu are nimic de-a face cu terminalul prevazut in portul Constanta pentru gaze naturale lichefiate. Un proiect pentru gaze naturale lichefiate necesita o investitie uriasa atat la punctul de incarcare a vaselor de transport cat si la cel de descarcare...
    • +4 (4 voturi)    
      in sfarsit cineva care se pricepe. (Vineri, 8 octombrie 2010, 15:40)

      GNL-istul [anonim] i-a raspuns lui vasglo

      Se vede ca esti inginer. Multi fac confuzie intre GPL si GNL. Sunt diferente substantiale.
    • 0 (0 voturi)    
      da.. (Vineri, 8 octombrie 2010, 21:27)

      Victoras [anonim] i-a raspuns lui vasglo

      diferenta e de vreo 40% daca o faci cu italienii, vreo 60 deca e cu japonezii, da mai sunt si altii in lumea asta.. Investitie uriasa zici?? cred ca ai visat urat azi noapte... aaa, daca vrei, se poate incarca proiectul(pentru psd e bine?)
  • +1 (1 vot)    
    Vom vedea si o ieftinire a gpl-ului la pompa oare? (Vineri, 8 octombrie 2010, 15:42)

    Doru [anonim]

    Da, ar fi ceva chiar daca este mult mai ieftin decat benzina.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 8 octombrie 2010, 22:43)

      Gigi Maybachistu' Sofer [anonim] i-a raspuns lui Doru

      GPL e mai SCUMP ca benzina. Motivul pentru care are preţul la pompă pe care îl are e faptul că nu e accizat.
  • 0 (0 voturi)    
    la cat mai multe asemenea investitii (Vineri, 8 octombrie 2010, 20:24)

    flavius [anonim]

    este sansa Romaniei de a investi in rezervoare si statii GPL si GNL pentru a deveni un jucator important in Europa Centrala ,cei ce vor miza pe asemenea investitii,cu toate ca sant foarte mari,vor avea numai de castigat!!!
  • 0 (0 voturi)    
    ideea lui patriciu (Vineri, 8 octombrie 2010, 23:32)

    laurentiucat [utilizator]

    daca tin eu bine minte ceva in genul asta a recomandat patricu decat conducte pe sub marea neagra..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version