Fabrica Ursus din Cluj-Napoca va fi inchisa. 150 de angajati vor fi concediati

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 18 noiembrie 2010, 16:58 Economie | Companii

Producatorul de bere Ursus Breweries a anuntat joi ca isi va inchide fabrica din Cluj-Napoca, ca urmare a scaderii pietei autohtone a berii si a costurilor de operare ridicate ale acestei facilitati, se arata intr-un comunicat al companiei. Potrivit ziarului Ziua de Cluj, 150 de oameni vor fi concediati in urma acestei decizii.

Oficialii Ursus Breweries au precizat pentru HotNews.ro ca numarul final al persoanelor disponibilizate depinde de "masura in care ofertele pe care le avem pentru angajati vor fi acceptate, inclusiv de finalizarea procesului de relocare al personalului pentru care am putea avea alte oportunitati".

Reprezentantii companiei mai arata ca productia fabricii din Cluj-Napoca va fi relocata in celelalte unitati de productie ale grupului, iar in vara anului viitor va deschide o mini-facilitate de productie in locatia actuala a fabricii, care va produce specialitati de bere Ursus si va acoperi cererea din Cluj.

"Motivele principale care stau la baza acestei intentii sunt ca fabrica de bere din Cluj are costurile de operare cele mai mari dintre toate facilitatile de productie ale companiei si este localizata in centrul orasului, ceea ce o face mai dificil de administrat din punct de vedere logistic. Capacitatea actuala de productie a Ursus Breweries in cele 4 fabrici de bere din Romania este mai mare decat poate sustine evolutia pietei in contextul economic existent", se mai arata in comunicatul companiei.

Reprezentantii Ursus Breweries precizeaza ca piata berii continua sa scada in Romania, contractandu-se cu mai mult de un sfert in ultimele 18 luni, ca urmare a scaderii puterii de cumparare. Acestia au mai adaugat ca in perioada aprilie - septembrie 2010 volumele Ursus Breweries s-au diminuat cu 11% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Operatiunile comerciale si administrative din Cluj se vor desfasura in continuare in birourile din cadrul fabricii.

Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania. Pe langa fabrica din Cluj-Napoca, compania mai detine trei unitati de productie, Timisoara, Buzau si Brasov.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

8556 vizualizari

  • +1 (11 voturi)    
    Berea de malai, ca salamul de soia (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:07)

    buncrestin [utilizator]

    As vrea sa beau bere romaneasca, dar in marea ei majoritate are ingredientul secret numit "malai", care ii strica tot gustul. Desi nu tin neaparat sa beau bere straina, sunt practic obligat de bunul simt, pentru ca nu mi se pare normal sa platesc pentru bere de malai (care nici n-ar trebui sa existe) la acelasi pret cu o bere facuta dupa legea celor 3 ingrediente: apa, malt, hamei, adusa de dincolo. Asta e problema producatorilor de marci locale in RO, sunt de proasta calitate.
    • +1 (11 voturi)    
      fabricile se inchid dar noi iesim din criza (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:33)

      2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      incredibil dar adevarat
      • +3 (5 voturi)    
        fabrici se inchid, fabrici se deschid (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:09)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui 2012 - sfarsitul lumii portocalii

        pleaca ursus din cluj si vine bombardier. io zic ca e un schimb bun, si sanatos dpdv economic (productia de la cj se muta la buzau & va fi pt toata românia; trenurile produse la cj vor fi vandute in vreo 6 tari). bere s-a mai produs la noi (desi noi nu avem traditie in asa; aveam cativa mici berari mai ales in zona saseasca a ardealului, dar nu ne-am comparat vreodata cu cehii si cu belgienii), insa trenuri de ultima generatie nu.
        • -2 (2 voturi)    
          ce-are sula cu prefectura? (Vineri, 19 noiembrie 2010, 11:33)

          taranistu [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

          noi vorbeam de bere, mai ales de o marca de bere. nu credeam ca e cea mai buna, dar ne era cea mai draga. Vine bombardier? foarte bine. o sa-l bei? eventual pe vreo terasa pe piezisa?
    • +9 (9 voturi)    
      bere de malai (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:46)

      ereb [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      am avut tangente o vreme cu domeniul, asa este, in Romania se baga malai in ele iar hamei cam ioc....sa stii insa ca in fiecare tara o sa gasesti prin bere ce au ei mai mult, in speta in cele asiatice orez de exemplu. Nu stiu daca asta e principala problema ci mai degraba celalalte porcarii care nu au nici o legatura cu berea (conservanti, "ajutatori" de fermentare etc).
      De cand cei din "finante" au pus mana pe tot nici prin Belgia sau Germania berile nu mai au gustul de acum 10-15 ani! Ca informatie- in acel"extract de hamei" pot pune si alte porcarii, nu-i obliga legea sa precizeze exact ce contine exact !! pot spune ca multi pun glutamat ......
      • 0 (0 voturi)    
        Aberezi (Miercuri, 1 decembrie 2010, 19:56)

        bombonel [anonim] i-a raspuns lui ereb

        Dupa aberatiile pe care le spui ai avut tangenta cu domeniul asa cum are o nuca cu un perete. Probabil ca nu stii citi, pe cele la a caror fabricare se foloseste malai scrie clar pe eticheta, nu trebuie speculat acest lucru. Iar fara hamei nu rezulta bere, ci altceva. Daca tot spui de "tangenta" stii macar care este rolul hameiului si in ce faza a fabricatiei se adauga? Daca nu, intreaba-l pe nen'tu Vanghelie ca te invata sa cauti pe Goagal.
        Din pacate, pa langa politica si fotbal, vad ca apar tot mai multi "priceputi" in fabricarea berii.
    • -2 (4 voturi)    
      Bere adusa de dincolo?! (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:22)

      fny.ro [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      Oi fi tu bun crestin, da' la gandire nu esti prea bun. Ia tu orice marca de bere si uita-te pe eticheta unde este facut. Poate ai surpriza sa vezi ca este facuta in Romania sub licenta producatorului original. Asadar tot bere din Romania bei, nu de dincolo. Doar profitul eventual merge dincolo. Ceea ce se intampla la majoritatea producatorilor de bere de la noi....

      Mai gandeste putin inainte. Legat de partea cu malaiul, nu pot nici sa te contrazic, nici sa confirm, dar tind sa nu-ti dau dreptate.
      • +5 (5 voturi)    
        made in romania nu e ca made in germany (Joi, 18 noiembrie 2010, 22:25)

        buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui fny.ro

        faci supozitii degeaba. e foarte simplu daca ai dubii: pe berea pe care o cumpar eu scrie negru pe alb "made in germany", nu e astrofizica. daca ma intereseaza sa ma uit la ingrediente, crezi ca nu ma uit si la origine? si nu fac asta de dragul de a bea musai bere fara malai, ci pentru ca se simte diferenta mare la gust, cea cu malai fiind una puturoasa in general. este si bere produsa la noi sub licenta, fara malai, dar care nu e competitiva la pret. are aceeasi calitate cu marcile mici germane sau cehe care au intrat in toate supermarketurile romanesti, la preturi f.mici
        • 0 (0 voturi)    
          Hai sa-ti zic una tare (Sâmbătă, 20 noiembrie 2010, 11:45)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

          Citind comentariile, mi-am adus aminte de una din berile bavareze extrem de raspandite: Paulaner. Cum ocazional merg la München (si prin alte parti din Germania) in delegatie, tot ajung sa beau berea aia. Crede-ma, o beau doar cand n-am alternative. Are exact acelasi gust de citro cu ceva salciu pe care-l are Ursus, Timisoreana sau cam orice alta bere "romaneasca" dupa ce a fost achizitionata de multinationale. Singura chestie faina in Germania (in München in mod particular) e ca inca supravietuiesc berarii mici, locale, care produc bere buna. In München de ex. exista o berarie mica care functioneaza chiar pe aeroport, si-ti vinde keg-uri pt. luat cu tine, acuma cand ma duc o sa-i intreb daca ma primesc cu un keg de bere pe avion.

          In mod particular despre TImisoreana pot sa-ti zic niste chestii. Dupa ce a fost cumparata de sud-africani, berarii locali au fost concediati, o vreme productia a fost intrerupta pt. modernizarea fabricii, da' dupa modernizare nu s-a mai produs un strop dupa retetele originale. Consecinta e ca dintre timisoreni putini mai beau Timisoreana, si a aparut o berarie locala, care produce doar bere la butoi, si o vinde in-place, nefiltrata si nepasteurizata - sper sa supravietuiasca crizei.

          In alta ordine de idei, io am baut de ex. in Ungaria niste bere care e traditionala la ei, si care era excelenta desi era facut din porumb. Drept e insa ca dupa vreo saptamanade baut exclusiv bere din aia a inceput sa ma doara usurel stomacul (eram in concediu, vizitam Budapesta, si nu trecea o zi fara sa beau 2-3 beri minim, daca erai pe picioare si umblai toata ziua o transpirai instantaneu oricum, si chiar era foarte buna.) Asa ca io nu cred ca musai porumbul in bere e o prostie si-o face puturoasa. Cre' ca ce face berea puturoasa e proasta preparare.
          • 0 (0 voturi)    
            re (Marţi, 23 noiembrie 2010, 10:46)

            buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui Eu

            Aici ai dreptate, nu doar ingredientul porumb in sine e cauza, dar probabilitatea sa iasa proasta cu porumb este f.mare, in conditiile in care nu se tine cont de calitate. Dar mai este si aspectul pretului, care ar trebui sa fie mult mai mic daca e bere de porumb, ori avem in marketuri bere germana facute dupa legea germana a berii, la aceleasi preturi sau chiar mai ieftine decat marcile noastre. Sunt curios, cum se cheama si unde se gaseste beraria locala din Timisoara? Poate am ocazia sa ii fac o vizita.
    • +3 (3 voturi)    
      Malai in bere (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:26)

      Traditie [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      Corect: aproape toate berile produse in Romania contin malai! Gustul e altul.
      Dar la scaderea calitatii si uniformizarea gustului contribuie si productia industriala, de masa.
      Au mai incercat cativa mici producatori sa produca altfel, dar toti care au incercat au esuat. Imi amintesc berea alba Ma Dona produsa la Galati, Club XXI produsa la Timisoara (inainte de a fi cumparata de SAB) si berea "7 coline" de la Iasi. Beri bune si foarte bune! Nici una nu mai e pe piata. Dincolo de supararile de pe net, o marca rezista si prospera doar daca are vanzare. Din pacate asta e realitatea. In cativa ani toate berile ieftine vor fi la fel, toate berile medii vor fi la fel, iar intre cele premium vor exista mici diferente. Nu ati vazut ce gust are chiar si Carlsberg?
      • 0 (0 voturi)    
        Club XXI ... (Sâmbătă, 20 noiembrie 2010, 11:48)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Traditie

        ... a fost omorata de SAB, ca de altfel toate retetele originale TImisoreana. Ce e acuma in sticla e citro. Ce se face la Timisoara de catre SAB si se vinde sub marca TImisoreana nu mai are nici o legatura cu retetele originale.

        Dupa parerea mea, singura alternativa sunt berile locale, produse de ambitiosi care se incapataneaza sa nu bea laturi. Depinde doar de noi astia de bem bere sa-i sustinem, cumparand mai degraba bere buna la pret mai mare decat bere proasta la pet.
    • +3 (3 voturi)    
      beau o bere (Joi, 18 noiembrie 2010, 23:25)

      guy [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      cum spuneam, beau o bere, ma uit le eticehta unde scrie ingrediente: apa, malt din orz, hamei.
      Fara a vrea publicitate, este o bere ieftina, Ciuc.
    • +3 (5 voturi)    
      Reteta (Vineri, 19 noiembrie 2010, 7:15)

      br [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      Berea este un produs natural de fermentatie , care contine : orzoaica (cu inlocuitori, adica porumb),malt ,hamei (pentru gustul specific amar)si alte ingrediente specifice (secrete)
      Sa nu uitam drojdia de bere !
      Apa are un rol esential in a conferi caltate berii.
    • +1 (1 vot)    
      Pai si tu crezi ca bei bere Germana??? (Vineri, 19 noiembrie 2010, 12:22)

      radu [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      Pai si tu crezi ca bei bere Germana???

      Ha ha ha iesti naiv rau de tot!!! Toate astea sunt beri de Ilfov sau Buzau -sau unde le or mai face Transnationalele astea- cu eticheta de Germania!!!

      Berile Romnesti au cam disparut ....fiind cumparate de marea finanta mondiala care nu prea a avut interesul sa le dezvolte ci intre0un final doar sa profite adica sa vanda....

      Cea mai veche fabrica de bere din Romania si anume aia de la Ciclova Montana infiintzata pe la 1600 din jud Caras-Severin zace inchisa de cca 100 de ani, a doua ca vechime si anue Timisoreana inca mai fabrica Bere pastrand ceva din autenticitate dar tot cu tehnologie adusa de transnationalele in mainile carora au ajuns brandurile noastre nationale....care se vede clar ca buna ziua ca nu au interesul sa dezvolte brandurile local ci sa promoveze berile facute in Ilfov cu eticheta de Germania, Danemarca si culmea mai nou si brandurile penibile intr-ale berilor anume alea Italiene gen Peroni si mai rau beri sintetice gen Heineken care nu au nimic in comun cu berea ele fiind un reziduu industrial....fapt cunoscut oriunde in Occident unde asa ceva nu se mai bea de foarte mult timp.
      • 0 (0 voturi)    
        Ciclova ... (Sâmbătă, 20 noiembrie 2010, 11:51)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui radu

        .. cre' ca a avut o tentativa de revenire candva inainte de 2000 parca.

        In sticlele de Timisoreana insa mai e doar citro. Dupa preluarea fabricii de sud-africani si modernizarea ei, retetele au fost complet inlocuite. Nu mai e nici o legatura intre ce se fabrica acuma si ce se punea in sticle inainte de preluare. Sud-africanii oricum au cumparat Timisoreana pt. brand, nu pt. retete, productie sau utilaje.
  • +8 (12 voturi)    
    Hm (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:13)

    BB [anonim]

    Brauunion-ul a lichidat Silva acum cativa ani, astia termina Ursusul. Doua marci romanesti de renume s-au dus pe apa sambetei :(
    • +2 (8 voturi)    
      Care renume, mai frate?! (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:10)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui BB

      Inainte de 89 numai ursisi beai?!
      Sa fim seriosi!
    • +9 (11 voturi)    
      Pacat (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:15)

      Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui BB

      Ursus avea o traditie de peste 100 de ani la Cluj. Nici macar razboaiele mondiale nu au intrerupt productia. Acum corporatia asta pentru care nu este nimic sfant decide intreruperea productiei pe baza de costuri. E ca si cum BMW nu ar mai fi produs in Bavaria. Ca si cum lactatele Dorna ar fi produse in Bistrita, samd. Ursus insemna Cluj pentru mine. Fabrica nu mai era performanta, dar avea traditie, si scotea o bere de calitate. Ursus este defunct pentru mine de acum inainte. Spor celor ce vor sa bea noua bere de Buzau, cu 1 an traditie. Pana si berea Noroc are mai multa traditie acum decat voi.
      • -6 (12 voturi)    
        Cu stima ! (Joi, 18 noiembrie 2010, 19:17)

        Fulgerul bragadiru [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

        Tie astuia cu traditia iti recomand apa de la robinet ! Are traditie de peste 100 de ani, iar apa de la fantana de peste 5000 !!! Asadar, apa de la fantana e mai buna decat Ursus. Si apropo de Ursus... nu stiu ce traditie are, sau a avut, tot poporul a auzit de berea asta dupa revolutie... Sa fie oare o traditie inventata ? :)
        • +6 (6 voturi)    
          pai (Joi, 18 noiembrie 2010, 19:44)

          Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui Fulgerul bragadiru

          Daca BMW si-ar muta productia in China, crezi ca nemtii ar mai cumpara BMW? Nu sunt asa de sigur ca chinezii ar mai cumpara BMW... Iar faptul ca firma a crescut dupa revolutie e un contra-argument pentru teoria ta. Clujenii ar fi apreciat Ursus ca bere locala, a carei productie sa nu fie mutata la Buzau. Acelasi lucru s-a petrecut cu multe alte beri preluate de companii care nu au nicio legatura cu numele si traditia acelei beri. Spre exemplu Heineken si Hategana. Au distrus acea bere locala. Si pentru ce, ca apoi au decis inchiderea fabricii din Hateg ca nu ar fi profitabila. Daca o lasau Hategana, berea aia se descurca singura si in prezent, garantat. Nemultumirea in cazul Ursus este ca au mutat productia din Cluj. De ce? De ce Buzau? De ce se mai numeste berea Ursus si nu altfel?
          • +1 (5 voturi)    
            .. (Joi, 18 noiembrie 2010, 22:45)

            cristi [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Toti 'jemcherii' cu X5 sau cu Z4 merg cu masini fabricate in SUA - ai vazut vre-un neamt care sa boicoteze modelele respective prin München?

            Fii linistit, vei conduce o Dacie din Maroc sau un Renault din Turcia, un telefon Nokia romanesc, iti vei lua ghete Nike facute in China, notebook Dell din Polonia sau televizor Samsung din Slovacia.

            Brandul nu se defineste prin locul de productie.

            S-a baut si pina acum bere Timisoreana facuta la Cluj si nu a secat Bega.
          • +1 (1 vot)    
            haha (Vineri, 19 noiembrie 2010, 12:55)

            Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Dar s-a inchis fabrica din Germania? Ia inchide fabrica mama sa vezi ce neamt mai cumpara marca aia.
        • +8 (8 voturi)    
          inca ceva (Joi, 18 noiembrie 2010, 19:52)

          Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui Fulgerul bragadiru

          PS Evident ca pentru noi cei aflati in comunism decenii intregi nu prea inseamna mare chestie un nume. Am avut ocazia insa de a bea Ursus cu niste nemti veniti aici la o conferinta. Stiti ce au intrebat prima data cand am ajuns in bar? CE BERE PRODUSA IN ORAS AVETI? Acuma ce le-as putea raspunde? .... Nu avem. Sa stiti ca le-a placut Ursus, si nu intelegeau de ce Clujenii din bar beau Carlsberg, Heineken sau Tuborg.
          • -4 (4 voturi)    
            Traiasca berea ! (Joi, 18 noiembrie 2010, 23:22)

            Fulger bragadiru [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Mai nene, eu te inteleg pe tine ca esti suparat ca nu se mai face ursus la cluj. Poate ca raspunsurile ar trebui sa ti le dea patronii care o produc si nu eu. Sau poate voi clujenii ar trebui sa invatati sa mai lasati pretul la chirie si/sau sa va multumiti sa munciti pe mai putini bani. Buzoienii au inteles treaba asta si uite cum aia de la Buzau a ramas....traditia e aceeasi,,precum eticheta pe sticla ! Tot Ursus o sa scrie pe ea, acu n-o mai cumperi ca e facuta la Buzau ?
          • 0 (2 voturi)    
            banii vorbesc (Joi, 18 noiembrie 2010, 23:51)

            SAB Miller [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Mai baieti, cati au postat pana acum ca nu mai consuma berea Ursus... inseamna cam 1 BAX de bere, asa ca nu va faceti voi griji, cei de la Miller nu vor da faliment ca le-a mai ramas un bax pe rafturi, dupa cum spuneati si voi, berea e vanduta pe bani, asa ca lor putin le pasa daca baga in ea apa de cluj sau de buzau, conteaza sa fie profit.
            • +1 (1 vot)    
              1 bax (Vineri, 19 noiembrie 2010, 12:58)

              Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui SAB Miller

              Fii tu sigur ca nu va fi 1 bax. In mod clar nu esti din Cluj, nu poti estima corect impactul acestei plecari din oras si judet. Umbla vorba ca fabrica se va inchide de vreun an sau doi, dar nu s-a spus nimic de plecarea la Buzau. Nu se putea scoate din oras sau muta in zona industriala?
  • -3 (11 voturi)    
    asta chiar e trist... (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:13)

    TRISTAN [anonim]

    ....ne dispar valorile, pacat. Oricum am baut, beau si voi bea ursus. Pe locul fabricii propun sa se faca un muzeu si un fan club. Ursus traieste!!!
    Boc, nu lasa ursus sa moara!!!
    • +1 (3 voturi)    
      Totusi (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:24)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui TRISTAN

      E regretabila inchiderea fabricii, dar nu as spune ca berea reprezinta o valoare...
  • +2 (8 voturi)    
    sa iasa sindicatu in strada sa planga... (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:14)

    Haralamb [anonim]

    ....opa, stai ca astia is la privat....
  • +7 (11 voturi)    
    Oricum nu mai era la fel (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:15)

    Andu [anonim]

    Inainte era o bere foarte buna, dar de cand a fost preluata de SAB s-a schimbat mult.
    Asta se intampla cand o marca locala intra pe mana unor firme al caror tel principal este profitul.
    Daca ma gandesc bine, in momentul de fata nu mai e nicio bere locala ai caror patroni sa fie romani, oare asa sunt si firmele din Germania, Belgia sau Anglia?
    • +5 (5 voturi)    
      Daca nu ma insel... (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:26)

      Berea de Sibiu [anonim] i-a raspuns lui Andu

      ...berea de Sibiu se mai fabrica dupa metoda traditionala de fermentare indelungata, nu ca la astialantii, dimineata bagi malaiul si la amiaza ai berea gata imbuteliata. Plus ca patronatul, din cate stiu, este roman.
      Poate cineva sa confirme? (nu vreau sa scriu prostii)
      • +1 (1 vot)    
        Albacher, de exemplu (Vineri, 19 noiembrie 2010, 14:32)

        mntsn [utilizator] i-a raspuns lui Berea de Sibiu

        e o bere 100% romaneasca
      • 0 (0 voturi)    
        Iti confirm... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 20:04)

        bombonel [anonim] i-a raspuns lui Berea de Sibiu

        ... ca scrii prostii. Sa stii ca singurul lucru adevarat este ala spus de cineva in Twin Peaks: "Lucrurile nu sunt ce par a fi". La fel fac berea si cei din Sibiu, ca toti ceilalti. Altfel ar fi murit de mult. Restul e folclor, bla bla, marketing ...
    • -2 (2 voturi)    
      ai vrea (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:33)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Andu

      sa mentii locatia si marca, chiar daca pretul s-ar -ipotetic- DUBLA? a produce in centrul unui orasa vine cu niste costuri deloc neglijabile. A produce pe scara larga -ca sa poti mentine pretul- iar costa. Controlul de calitate -altul decat "merge si asa"- iar costa. Idem la fabrica de ciocolata care era in mijlocul Brasovului.
      • +6 (6 voturi)    
        eeee (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:20)

        Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui curios

        Nu cred ca fabrica din Cluj nu era profitabila. Nu era la fel de profitabila ca noile fabrici, mult mai eficiente tehnologic, aia poate. Dar in productie nu conteaza doar profitabilitatea. Ursus a devenit o marca banala prin plecarea la Buzau. Eu cred or sa vada pe piata efectele acestui transfer. Ursus insemna Cluj. Mult succes sa promovati bere de Buzau.
        • +1 (1 vot)    
          ? (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:08)

          vanghelie [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

          Nu te mai ambala atâta amice , se închide si fabrica de la Buzău , angajații vor fi dați in 75% . Asa e în economia de piața , banii dictează totul nu sentimentele ....
          • +1 (1 vot)    
            da (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:10)

            Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui vanghelie

            As bea un Ursus daca s-ar inchide si fabrica de la Buzau. Ultimul.
    • +5 (5 voturi)    
      drept (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:33)

      Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui Andu

      Dreptu-i ca de cand au scos Ursus-ul verde cum ii ziceam noi studentii in Hasdeu, marca a mai scazut in calitate. Atunci cand a disparut Ursusul verde a fost o mini-revolta in camin, ca doar eram la 100 de metri de fabrica. Ursusul verde era mai ieftin si mai bun. Cam atunci cred ca a murit adevarata fabrica Ursus de fapt si s-a trecut la productia de masa. Of of, ce vremuri.
      • +1 (1 vot)    
        ..... (Vineri, 19 noiembrie 2010, 14:11)

        adi [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

        adevar grait-ai Iliuta
        berea aia era pe placul multor consumatori de BR din pct. de vedere al calitatii dar si al pretului

        mergeai la terasa si cereai un ursus verde, nu aveau, schimbai mai repede terasa decat berea

        cred ca berea asta e un punct de reper in productia de BR din Romania

        as bea un ursus verde(sau 2 sau 3 sau....)

        hai noroc(nu berea). :)
  • +9 (13 voturi)    
    Oribil gest, oribil PR! (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:17)

    Omu' de la Cluj [anonim]

    Doamne, ce prostanaci! Era clar ca asta au de gand, ca intai au scos Bere Cluj de pe eticheta! Cum ar fi Stella fara Leuven, sau Becks fara Bremen??? Nu inteleg nimic globalistii lui peshte sau publicitarii romani asa-zisi modernisti. Batutilor in cap! In plus, oribil PR: daca tot ai de gand sa inchizi, dar sa pastrezi o mini-fabricuta, anunta frate ca faci o fabrica-simbol, cu restaurant si muzeu, nu da cu parul si anunti inchiderea! Doamne, sunteti pe spate SAB Miller! De azi va promit: in casa mea, barul meu si frigiderele amicilor mei clujeni NU VA MAI EXISTA ACEST BRAND! Adio!
    • +9 (11 voturi)    
      idem (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:17)

      Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui Omu' de la Cluj

      Ursus a fost berea studentiei mele, pe Piezisa in campusul Hasdeu vis-a-vis de fabrica din Cluj. Imi pare rau sa spun ca nu am niciun interes in noua bere de Buzau cu 0 ani de traditie.
      • +12 (12 voturi)    
        Doamne ce amintiri mi-ai trezit! (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:44)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Sf Ilie

        Cum sa bei sub umbra caminului XIV din Hasdeu, bere de ...Buzau? N-am nimic cu buzoienii, n-am nimic cu Buzaul, dar URSUS= Cluj! Traditia berii de Cluj, facuta la manastirea Calvaria din Manastur, pe atunci in afara orasului se pierde in negura timpului... Mutati si manastirea!
        PS: Ca mine, ca tine mai sunt. O sa piarda o multime de clienti!
        • +6 (6 voturi)    
          apropo (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:13)

          Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui taranistu

          Am fost pe Piezisa recent si nu mai aveau bere Ursus in locatia unde am fost. Stiti ce s-a intamplat? Am iesit instantaneu de acolo. Cum sa ai fabrica la 100 de metri si tu sa nu vinzi?
          • +2 (2 voturi)    
            ... (Vineri, 19 noiembrie 2010, 1:35)

            ionel [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Ce mare patriot... De cand au disparut Ursus Verde si Ursus Premium, au fufu toata afacerea. Ce a ramas, in loc sa fie o bere intre alea doua de mai sus, e un pishi de vaca. Asta e un aspect. Al doilea e ca fabrica e aproximativ in mijlocul orasului si cel putin jumatate de Zorilor pute din cauza asta.
            • +1 (1 vot)    
              da (Vineri, 19 noiembrie 2010, 13:02)

              Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui ionel

              Am zis si eu mai sus, cand s-a dus Ursusul verde atunci s-a trecut la productia de masa. Ala Premium seamana bine la gust cu asta nou, cred ca e defapt acelasi produs. E just ca nu mai are acelasi gust de vreo 3-4 ani, dar macar era bere de Cluj. Si la bine si la rau. Fabrica din centru putea fi mutata tot in Cluj amice. Se vorbea de mult de asta. Si nu plangea nimeni. Buzau??? De ce Buzau?
        • -7 (7 voturi)    
          straniu (Vineri, 19 noiembrie 2010, 1:01)

          marian [anonim] i-a raspuns lui taranistu

          Totdeauna mi s-a parut uimitor cum de e posibil ca oamenii sa acorde unor elemente imponderabile precum "traditia" asta mai multa importanta decit calitatii obiective.
          Inteleg sa zici ca Ursusul facut in alta parte decit in Cluj nu e bun la gust, ca e plin de chimicale, etc, Mai inteleg sa boicotezi o firma ca protest ca au inchis si au lasat someri niste muncitori. Dar sa nu o mai bei, indiferent ce gust are, doar pentru ca nu mai e facuta exact la tine in sat, mi se pare un sectarism pe care eu unul nu il pot intelege.
          • +3 (3 voturi)    
            se numeste... (Vineri, 19 noiembrie 2010, 11:41)

            taranistu [utilizator] i-a raspuns lui marian

            patriotism local. Are legatura cu "sentimentu'" Daca nu-ntelegi nu te ingrijora, nu e ceva din care sa pierzi bani...
      • +11 (11 voturi)    
        . (Joi, 18 noiembrie 2010, 19:05)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui Sf Ilie

        Ieri am vrut sa iau cateva beri si stiam de zvonul inchiderii fabricii Ursus si mutarea in Buzau. Ei bine, am evitat toate berile de care stiam ca sunt produse de mamutul fara creier, SAB Miller (Ursus, Timisoreana, Redd's, etc). Se pare ca am procedat corect. Nu voi mai lua bere de la africanii de la sab miller cat eu traiesc! Au distrus un secol si jumatate de traditie. Si asta doar dintr-o miscare de pix.
        Sa puna cineva lista completa de beri de la astia, ca nu cumva pe viitor sa fac o greseala...
        • +7 (7 voturi)    
          lista (Joi, 18 noiembrie 2010, 19:46)

          Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui radukku

          URSUS, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar, Pilsner Urquell şi Miller
          • +6 (6 voturi)    
            . (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:31)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Mersi, raman dator! Cu un Tuborg, Heineken, sau ce doresti doar din lista de mai sus nu! :)
          • 0 (0 voturi)    
            Pilsner Urquell (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:13)

            pandelica [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Pilsner Urquell se produce tot in Romania ?!?
          • +1 (1 vot)    
            cum drek? (Joi, 18 noiembrie 2010, 22:55)

            catalin [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Cum de au cumparat astia cam TOT ce era bun intre brandurile din Romania? Altii nu aveau nevoie de ele? Sau a fost pe baza de "descurajare" si spaga?
            Deci dintre brandurile europene ei nu produc decat Peroni si Pilsner? Dar chiar cum de au ajuns sa cumpere atatea branduri la noi, eu nu inteleg!
          • +2 (2 voturi)    
            Nu toate sunt produse in Ro!!! (Joi, 18 noiembrie 2010, 23:50)

            ioan [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

            Grolsch, Pilsner Urquell şi Miller NU SUNT PRODUSE IN ROMANIA!!! Am lucrat acolo si va garantez asta
          • +1 (1 vot)    
            SAB Miller nu mai exista nici pt mine... (Vineri, 19 noiembrie 2010, 14:42)

            mntsn [utilizator] i-a raspuns lui Sf Ilie

            ..si niciuna din berile lor...sa se spele pe cap cu ele !!

            Mie Holsten si Ciuc imi plac cel mai mult...sunt tare bune :)
        • +3 (3 voturi)    
          berile lor: (Joi, 18 noiembrie 2010, 23:46)

          Pop Ioan [anonim] i-a raspuns lui radukku

          Ursus Premium, Ursus Fara alcool, Ursus Black, Timisoreana, Ciucas, Azuga, Stejar, Redd's, Peroni Nastro Azzuro. Astea sunt produse in Romania,dar mai importa: Pilsner Urqell, Grolsch,Miller genuine draft. Posibil prin judetele Harghita-Covasna sa mai intalnesti Kobany, Dreher, Arany Aszok, astea sunt doar pentru impatimitii genului, adica musai sa scrie pe ungureste.
      • +8 (10 voturi)    
        asa e (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:48)

        adi [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

        SI noi cand stateam in caminul XVI si buruia fabrica de miroseau toate salile de lectura a bere, hamei etc... Bai ce vremuri! Nu imi pot imagina Hasdeu, Manstur, Cluj fara Ursus !
      • +4 (4 voturi)    
        Hehe (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:26)

        Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Sf Ilie

        Auzi, berea studentiei! Foarte nostalgic, inre-adevar.
    • -4 (4 voturi)    
      si cum faci cu amicii tai clujeni? (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:20)

      Postăchel [anonim] i-a raspuns lui Omu' de la Cluj

      te duci la ei si... ce, ii omori daca mai vezi "brandul" in frigider? hahaha, ardelenii mereu mi-au fost simpatici, sunt oameni aprigi... la vorba.
      • +3 (3 voturi)    
        :) (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:14)

        Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui Postăchel

        Hai ca mi-a placut asta. No pai tu stii ardeleni mai. :)
  • +8 (8 voturi)    
    fparte bine (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:08)

    mihaita [anonim]

    sunt un bautor ocazional de bere....
    ...ceea ce am observat ....ursus si-a schimbat gustul.....
    adica nu mai prezinta calitate.....
  • -1 (5 voturi)    
    era de asteptat (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:25)

    cristi [anonim]

    Haideti sa fim seriosi. Ursus era acum 20 de ani o marca clujeana. De 15 ani se fabrica si la Buzau sau Pitesi, asa cum si la Cluj se facea Timisoreana.
    Sau crede cineva ca bea in Romania Stella Artois din Belgia, Becks nemtesc si Heinecken danez?

    Urlam de bucurie cind Nokia isi face fabrica la Jucu la dar nis e pare anormal cind SAB isi inchide productia unei fabrici de bere care nu facea nici o marca exclusiva de 15 ani.
  • +6 (6 voturi)    
    nu mai poti bea nici o bere calumea ! (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:28)

    ereb [anonim]

    e un dezastru! Oare nu se gandeste nici unul cu bani ca daca face o berarie calumea (mai stiti ce gust avea Azuga, Silva, chiar si Gambrinus pana prin '93 '94 ?) nu are absolut nici o concurenta?
    Sper ca se va gandi sa mai putem bea si noi cate o bere adevarata.....ca astea, restul, de "masa" desi le zice bere nu stiu ce sunt defapt....
  • +7 (7 voturi)    
    Completez! (Joi, 18 noiembrie 2010, 19:01)

    cosmutaoru`deserviciu [anonim]

    Am lucat pana in 2008 la o firma in Deva, care chiar cumpara alcool si nealcool de la producatori! Pai, imi veneau 30 de tiruri fara o factura, oameni buni! Venea intr-o zi si unu cu factura! Nu-mi venea sa cred! Mafia alcoolului si a nealcoolului e imensa! E vorba de miliarde de ron! Pan avem oameni ca soric, nu stiu ce putere avem noi astia mici, gen distribuitor sa facturier! E JALNIC SISTEMUL! E o mafie cumplita! Am plecat de frica sa nu ma prinda in sistem! Acum, dupa 2 ani vad ca lucrurile merg mai dur ca atunci! O sa vedeti executii in strada, nu la cafea, ca in Piatra Neamt! Pe pariu!
  • +7 (7 voturi)    
    La revedere !!! (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:08)

    Clujeanu [anonim]

    Clujul se va razbuna pe Sab Miller !!! In Cluj marcile Ursus, Timisoreana, Stejar si Redd's vor fi boicotate. Aviz comerciantilor care incearca sa vanda aceste produse !

    Pe de alta parte parca si vad ce turn de 20 de etaje se va inalta pe locatia defunctei fabrici. Sunt convins ca cei de la SAB vor sa impuste doi iepuri dintr-un foc: scapa de niste costuri si fac un business imobiliar .
    • +2 (2 voturi)    
      100% (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:57)

      Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui Clujeanu

      Fii sigur ca locatia de acolo valoreaza mult. Stiu ca in Cluj era o problema ca nu sunt hotelurile mari in centru, doar pe la periferii. S-ar putea sa fie ceva smecherie imobiliara aici.
      • +3 (3 voturi)    
        clasificare (Joi, 18 noiembrie 2010, 23:05)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

        Faceti demersuri sa o clasifice ca "monument", reprezinta un brand local, o traditie locala... puteti sa o clasificati ca "monument de arheologie industriala".
        Cat despre ce or sa faca astia de la sab la Buzau... la cat de proasta e apa de acolo, ce mai conteaza ca fac berea cu malai sau cu glutamat?
        Apa foarte proasta la Buzau! Ati auzit voi vreodata de vreo bere produsa acolo?
    • +2 (2 voturi)    
      boicot (Joi, 18 noiembrie 2010, 23:26)

      kk [utilizator] i-a raspuns lui Clujeanu

      Faptul că este o șmecherie imobiliară e foarte probabil. Însă puteau să deschidă o fabrică în afara orașului: Jucu, Gilău etc. și să nu dea afară 150 de Clujeni. Ei bine, voi boicota toate mărcile SAB Miller. Din partea mea să își vândă berea în Africa de Sud.
      • 0 (0 voturi)    
        boicot (Sâmbătă, 20 noiembrie 2010, 12:50)

        lili [anonim] i-a raspuns lui kk

        Da, da puteau sa faca o fabrica la Gilau, ca acolo au avut un depozit foarte mare ( al lor ) - e care tocmai l-au inchis. Si prefera sa dea zeci de mii de euro pe chiria depozitului din Floresti. Cel putin ciudat.
  • +1 (1 vot)    
    hategana..... (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:30)

    ovidiu86_h [anonim]

    ar trebui facut ceva cu acesti mari producatori de bere (heineken,sabmiller..) care au in cap doar ''euro=profit'' iar pt al mari chiar si un pic inchid fabrici fara sa se gandeasca la traditie ,consecinte, daca ar fi corect cand inchid o fabrica sa retraga si numele berii care se fabrica acolo ,nu sa o faca in alta parte. oricum niste mari escroci !
  • +4 (4 voturi)    
    bjnbjhb (Joi, 18 noiembrie 2010, 21:54)

    pacat de BRANDUL URSUS [anonim]

    Vom bea bere cu apa din Dunare si nu apa curata de munte. Rusine.
  • +6 (6 voturi)    
    Berea Guinness versus berea Ursus (Joi, 18 noiembrie 2010, 22:35)

    KFF [anonim]

    Ati fost in Dublin ?

    Simbolul orasului si al tarii e berea Guinness , de la pixuri , brelocuri , tricouri , orice se vinde cu numele : Guinness , din Dublin .

    Are un muzeu , si e un obiectiv turistic obigatoriu pentru turisti .

    In toate magazinele de suveniruri e numarul 1 la vanzari obiecte .

    Asa trebuia sa fie si Ursus pentru Cluj-Napoca .
  • +8 (8 voturi)    
    O poveste de succes (Joi, 18 noiembrie 2010, 22:42)

    Gro [anonim]

    1. Cumperi o fabrica de bere. 2. Faci rebranding, vinzi in draci. 3. Schimbi reteta. 4. Dai faliment. 5. Dai vina pe criza.
  • +5 (5 voturi)    
    totul se schimba (Vineri, 19 noiembrie 2010, 8:40)

    razvan_cluj [anonim]

    cand intram in orice local, si doream sa beau o bere ceream Usrus. daca nu aveau... decizea era foarte grea.

    Doama aia de la Ursus care a aparut la televizor ieri, a spus ca fabrica e plasata in centru clujului si e foarte greu pt transport. Doamna... dece nu o muti in cartierul iris, in vechea zona industriala(langa Terapia,Sinterom etc), acolo sunt hectare intregi libere. Sau dece nu va mai faceti o fabrica altundeva si sa nu inchideti asta din Cluj.Cum spunea un domn ieri in emisiunea respectiva, se vede cum afecteaza capitalismul si corporatismul lumea in care traim.

    Si in ultimul rand as vrea sa fac referinta la fabrica Heineken din centrul Amsterdamului, ei dece nu o muta?va spun dece, pt ca ei nu-s condusi de altii si is mentin traditiile
    • 0 (0 voturi)    
      De ce n-o muta Heineken (Sâmbătă, 20 noiembrie 2010, 12:09)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui razvan_cluj

      Din doua motive: au marketeri mai destepti, si Heineken oricum nu e o bere prea buna (parerea mea - cand zic asta n-o compar cu Ursus sau Timisoreana). Locatia fabricii in centrul Amsterdamului e cea mai buna reclama pe care si-o pot face, tranzitul de turisti prin Amsterdam fiind imens, si nu-i costa nimic. Sa ajunga cu reclama platita la TV, in print sau pe alte canale la acelasi public, si reclama sa fie la fel de eficienta ca o vizita la fabrica ar costa de zece ori mai mult.

      Acuma, Clujul nu e atat de turistic ca Amsterdamul, SAB n-are un marketing atat de destept (ca sa nu zic ca are un marketing batut in cap - altfel nu distrugeau toate brandurile pe care le-au preluat), concluzia o poti trage matale.

      Io sper sa le mearga suficient de rau acuma in criza, si sa-si faca numele atat de rahat, incat sa poata lua avant altii, producatori noi si mici, da' care au ambitia sa faca bere buna, si cand incepe lumea sa dea iar bani pe bere dupa criza sa mearga grosul vanzarilor la oricine numa' la SAB sau InBev nu (chiar daca posirca de la InBev e usurel mai buna ca cea de la SAB in momentul de fata).
  • +2 (6 voturi)    
    Ursusul a fost, (Vineri, 19 noiembrie 2010, 9:54)

    Dorian [anonim]

    este si va fi o bere proasta. Regele berii? Muhaha. Hai sa fim seriosi. E o bere cat se poate de comuna, in ciuda reclamei de care a beneficiat.
    Odata cu intrarea oficiala a berii Grolsch, m-am cam reprofilat pe ea. O bere de import, buna. Inca. :-)
    • +3 (7 voturi)    
      Bine zici (Vineri, 19 noiembrie 2010, 10:58)

      Miller [anonim] i-a raspuns lui Dorian

      Copii astia numesc traditie faptul ca vad reclama Ursus la tv..
      De ce nu ati boicotat fabrica decand a preluat-o sab si a transformat-o in bere de kkt
  • -1 (1 vot)    
    Aveti toti dreptate... (Vineri, 19 noiembrie 2010, 14:24)

    acus [anonim]

    Dar asta inseamna globalizare oameni buni. Catre asta se tinde.
    Sincer, spre rusinea mea, nu stiam ca berea Ursus se face la Cluj si nici nu ma interesa. Nu sunt din Cluj. Oamenii vor bea bere indiferent unde va fi produsa. Depinde de capacitatea producatorilor de bere sa faca o campanie de marketing inteligenta si sa ia deciziile corecte pentru a asigura profit.
    Nu sunt mare bautor dar o bere mai serveam si eu cand ieseam afara. Am renuntat deoarece a devenit atat de proasta incat nu mai pot bea. La mine orice bautura proasta imi da dureri de cap. La inceput a fost buna, avea un gust mai bland. In ultimul timp este amara de-ti crapa urechile si cu mult alcool. Asa ca m-am reprofilat pe vin de la tara. :)
    • 0 (0 voturi)    
      Din ce zici matale ... (Sâmbătă, 20 noiembrie 2010, 12:11)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui acus

      ... io deduc doua chestii: unu la mana, habar n-ai ce e o bere buna, doi la mana nu-i bai de-aia, la din astia ca matale, care doar merg cu curentul, e irelevant daca pricep sau nu ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Stick-uri stricate (Sâmbătă, 20 noiembrie 2010, 23:33)

    Minodora [anonim]

    Bai Ursus,

    La Ursus Fest ati dat stick-uri stricate pentru aia care au castigat concursuri la radio etc. Cine le-a facut frate ?
    Cine si-a batut joc de voi si de noi ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version