Guvernul a aprobat standardele de cost pentru lucrarile de infrastructura/ Un kilometru de autostrada in zona de munte va costa 6 milioane de euro

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 28 decembrie 2010, 14:07 Economie | Companii

Guvernul a aprobat un proiect de act normativ privind standardele de cost pentru investitiile din domeniul transporturilor finantate din fonduri publice, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. "Astazi am introdus primele 12 standarde de cost pentru lucrari de infrastructura", a precizat Boagiu. Potrivit acesteia, aceste standarde nu includ lucrarile conexe, precum poduri, podete, tuneluri, lucrari hidrotehnice. Pentru acest tip de lucrari urmeaza sa fie realizate alte standarde de cost. 

Potrivit ministrului, aceste standarde sunt necesare in vederea stabilirii necesarului de fonduri publice pentru realizarea unor lucrari. "Aceste standarde sunt utile si proiectantilor", a precizat Boagiu.

Standardul de cost pentru infrastructura rutiera defineste costul estimat pentru realizarea unui kilometru de drum nou in conditii normale. 

Lista din proiectul de act normativ cuprinde un numar de 12 standarde de cost grupate pe domenii: rutier, feroviar, naval si aerian. 

  • autostrada in zona de ses este evaluata de minister la 3.802.000 euro/km
  • autostrada in zona de deal - 4.980.000 euro/km
  • autostrada in zona de munte - 5.992.000 euro/km
  • constructie de drum national - 1.271.800 euro/km
  • reabilitare de drum national, clasa tehnica III - 746.700 euro/km
  • reabilitare cale ferata, pe coridoare paneuropene - 2.180.000 euro/km
  • reparatii capitale cale ferata - 1.190.000 euro/km
  • pista de aterizare si decolare PCN 65 - 391.071 euro pe suta de metri
  • pista de aterizare PCN 100 - 557.500 euro pe suta de metri
  • cheu fluvial pereat - 8.861 euro pe metru liniar
  • cheu maritim - 13,5 - 21.450 euro pe metru liniar
  • punct de trecere a Dunarii cu bacul - 551.845 euro/bucata.



Citeste mai multe despre   










11979 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    le i-a flueriul din gura (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:24)

    mav [anonim]

    le i-a fluierul din gura smecheriilor si hotiilor care au furat la maxim din aceste contracte pe infrastructura.
    • -1 (7 voturi)    
      stai linistit (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:47)

      Io [anonim] i-a raspuns lui mav

      mai exista destule portite
      • 0 (0 voturi)    
        atat sa fie pretul? (Marţi, 28 decembrie 2010, 16:05)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Io

        daca atat e pretul de ce pretul pe kilometru pentru arad nadlac semnat zilel trecute este de 7 milioane la ses?
        http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-8117219-cnadnr-demarat-licitatia-pentru-tronsonul-nadlac-arad-valoare-1-2-miliarde-lei-termen-finalizare-4-5-ani.htm
        • 0 (0 voturi)    
          citeste atent (Marţi, 28 decembrie 2010, 16:41)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui adrian

          "aceste standarde nu includ lucrarile conexe, precum poduri, podete, tuneluri, lucrari hidrotehnice" asa cum nu includ nici dislocarile de utilitati (stâlpi de inalta tensiune, conducte de gaz, apa, canalizare etc), iar pretul terenului lânga arad e mai mare decât pretul terenului lânga nadlac sau lânga vreun sat de 150 de locuitori.

          poduri si podete nu se fac doar pentru a uni buzele unei prapastii, ci si pentru a evita intersectiile cu celelalte drumuri (o autostrada nu are treceri la nivel), pentru a evita zonele inundabile (cel mai lung viaduct din ro, acela de la Suplacu de Barcau de pe A3, a fost construit pentru a evita o zona inundabila - imagineaza-ti ce ar fi sa se inchida o autostrada pt ca a crescut Barcaul si a inundat-o pe o portiune de 600 de metri) etc.

          standardul de cost e una, iar variatia costului in functie de configuratia terenului e alta. nu zic ca e usor de priceput, dar un sofer care face 400 km in 8 ore stie ca in cele 8 ore nu a rulat constant cu 50km/h, ci ca a variat viteza in functie de particularitatile drumului. acelasi sofer ar trebui sa stie ca nu e totuna sa faci 400 km intre Constanta si Pitesti sau sa-i faci oriunde intre Curtea de Arges si Baia Mare, in ciuda faptului ca pe tot teritoriul României viteza maxima admisa in afara localitatilor e de 90 km/h pe drumuri nationale si de 130 km/h pe autostrada. prin analogie, acelasi sofer ar trebui sa inteleaga diferenta dintre "standardul de cost" si pretul final.
        • 0 (0 voturi)    
          Un mic amănunt (Marţi, 28 decembrie 2010, 16:51)

          ha [anonim] i-a raspuns lui adrian

          Citat din articol:
          "Potrivit acesteia, aceste standarde nu includ lucrarile conexe, precum poduri, podete, tuneluri, lucrari hidrotehnice. Pentru acest tip de lucrari urmeaza sa fie realizate alte standarde de cost."

          E totul în text, numai că trebuie să ştii să citeşti cu atenţie. Dacă vrei numai autostradă, fără ieşiri, fără alte pasaje peste DN-uri sau alte lucruri minore de acest gen, costul "estimativ" e de x €.

          Probabil când se face proiectul se ştie: are 10 pasaje, 15 ieşiri, mai trece peste 2 râuşoare, 3 drumuri neasfaltate, trece prin 4 zone mlăştinoase, etc... etc... Nu e ca şi cum aş construi coteţ pentru câine.
      • 0 (0 voturi)    
        Dar pina acum? (Marţi, 28 decembrie 2010, 16:14)

        x [anonim] i-a raspuns lui Io

        Dar pina acum?
  • +1 (1 vot)    
    nu inteleg de ce (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:27)

    toteu [anonim]

    nu construim o autostrada pe la ses gen Bucuresti Craiova timisoara ...daca tot e mai ieftin la ses.
    In acest fel se poate dezvolyta si zona de sud care a cam ramas in urma din pacate ...
    • +1 (1 vot)    
      Tot trebuie trecuţi Carpaţii (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:52)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui toteu

      Tot trebuie să treci Munţii Banatului, ceea ce e mult mai complex şi chiar mai lung decât să treci Meridionalii pe valea Topologului şi a Oltului şi apoi prin valea largă a Mureşului spre Lugoj-Timişoara. Nici nu poţi trece cu autostrada prin parcuri naţionale, cum e zona Cazanelor Dunării (vezi şi ce probleme au cehii cu autostrada Praga-Dresda).
  • -1 (1 vot)    
    dar (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:53)

    rider [anonim]

    de ce nu se spune cat costa si KM-ul de autostrada in afara? Sa facem si no o comparatie.
    • +3 (3 voturi)    
      stii da un search pe google? (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:14)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui rider

      iata un fragment dintr-un raspuns oficial (coût moyen = pretul mediu):

      "Le coût moyen de construction pour les différents pays se présente, dans un ordre croissant, de la manière suivante : Finlande (3,3 millions d'euros), Espagne (3,8 millions d'euros), Suède (5,8 millions d'euros), Luxembourg (8,8 millions d'euros), Allemagne (de 10,6 à 42,4 millions d'euros), France (13,9 millions d'euros), Italie (de 25 à 35 millions d'euros pour les autoroutes achevées et de 35 à 45 millions d'euros pour les autoroutes en projet) et Suisse (65,7 millions d'euros)"

      raspunsul lung il gasesti aici:

      http://www.senat.fr/questions/base/1998/qSEQ981212598.html

      pt mai multe informatii, da un search pe google.
      • +1 (1 vot)    
        precizare (Marţi, 28 decembrie 2010, 16:17)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        costurile respective erau valabile in anul 1999 & fragmentul apare pe site-ul senatului francez. n-am avut timp sa caut un document oficial din anul 2010, poate vei cauta tu.
  • -1 (3 voturi)    
    ce inseamna 6 mil eur? (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:57)

    mslliviu [anonim]

    Aceste sume ar trebui comparate cu o medie a costurilor in aceleasi conditii din zonele alaturate. Nu de alta, dar daca Ungaria face cu 2 mil/km, nu inteleg unde e smecheria sa avem noi un standard de 6..

    @mav: stai sa vezi peste cate poduri si podete o sa treci de la Ploiesti pana la Brasov...
  • -2 (2 voturi)    
    Fix pix (Miercuri, 29 decembrie 2010, 10:27)

    marius [anonim]

    Adica acest standard de cost nu are valoare .Praf in ochi .Nu face decata sa umfle si mai tare preturile avand acoperire legala .Puteti inmulti cu 2 si vet afla pretrul pe km de autostrada .Pe alocuri mai adugati si spaga ministrului ,directorilor si aportul la campania electorala .Cande faci public un pret de cost il faci profesional cu toate datele .Ce ar fi ca dacia sa anunte doar pretul carosriei pentru noul model de Dacia ? Ce ati intelege ?
  • 0 (0 voturi)    
    Fals (Marţi, 13 mai 2014, 3:02)

    Tryggvasson [anonim]

    Genialilor! Cifrele pe care le dați sunt false. Prețurile trecute aici sunt fără TVA. Incompetență = minciună = presă derizorie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version