Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii: 569 milioane de lei, fara TVA, pentru reabilitarea a 347 km de drumuri din judetele Suceava si Botosani

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 15 aprilie 2011, 16:01 Economie | Companii

Ministerul Dezvoltarii a lansat licitatia pentru modernizarea si reabilitarea a 149,6 kilometri de drumuri judetene si 198,1 kilometri de drum de interes local din judetele Botosani si Suceava in perioada 2011-2013. Potrivit informatiilor furnizate de minister, costurile estimate sunt de 569 milioane lei fara TVA pentru cele doua judete. Reabilitarea a 116,5 km de drumuri din Botosani costa 208,6 milioane de lei, iar a celor 231,2 km din Suceava circa 360,4 milioane de lei. Este vorba despre investitii incluse in Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii.

  • Aceste investitii sunt incluse in subprogramul privind modernizarea a 10.000 km de drumuri judetene si de interes local.
  • Programul se refera la investitii in infrastructura de interes local in valoare de 4 miliarde de euro pe componentele gestionate de Ministerul Dezvoltarii si de aproape un miliard de euro pe componentele gestionate de Ministerul Mediului.
Ofertele depuse vor fi deschise in data de 30 iunie 2011.

Aceasta licitatie este prima din seria celor care vor urma pentru toate judetele tarii. Procedurile de achizitie publica a lucrarilor pentru celelalte judete care vor beneficia de investitii prin PNDI se vor derula pe loturi, in perioada urmatoare.

  • Pentru realizarea investitiei nu sunt necesare exproprieri, sustine Ministerul Dezvoltarii. Criteriul de atribuire al contractului este pretul cel mai scazut. Clasamentul se va intocmi luand in calcul costul total pentru toate obiectivele din judetele Botosani si Suceava. Nu se accepta subcontractarea in integralitate a lucrarilor. Constructorii interesati vor trebui sa prezinte cel putin un contract de proiectare similar incheiat in ultimii 3 ani si 3 contracte de lucrari similare executate in ultimii 5 ani. Constituie cerinta minima de selectare o cifra de afaceri medie globala pe ultimii trei ani (2008, 2009, 2010) de mimim 500.000.000,00 lei fara TVA.

Durata contractului de achizitie publica include durata prevazuta pentru proiectarea si executia lucrarilor solicitate (3 ani) si perioada de rambursare a creditului (maxim 7 ani) dar nu mai tarziu de 2020. Durata de garantie a lucrarilor este de 2 ani de la semnarea receptiei la terminarea lucrarilor. Se accepta, cu acordul proiectantului si al beneficiarului, folosirea unor solutii alternative, in vederea reducerii costurilor fara a se afecta caracteristicile prevazute in normele tehnice.

"S-au aplicat strict criteriile prevazute in legislatia care reglementeaza acest program. Au prioritate obiectivele depuse pentru finantare in cadrul programelor derulate din fonduri europene, dar care nu au mai prins finantare; vorbim despre proiecte eligibile depuse pe Axa 2 din POR, care au ramas fara finantare ¬ circa 100 de proiecte, in valoare de peste 900 mil. euro. O alta prioritate o reprezinta obiectivele pentru care autoritatile publice locale dispun de documentatii tehnico-economice intocmite conform legislatiei in vigoare, precum si cele care au fost finantate intr-o prima etapa din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finantare nu au putut fi realizate integral. De asemenea, am considerat prioritare si drumurile de interes judetean si de interes local care deservesc obiective de interes turistic", a declarat ministrul Elena Udrea.

Licitatia se organizeaza simultan pentru proiectare si executie, iar obiectivele vor fi licitate pe pachete. Fiecare pachet va cuprinde doua judete grupate pe criterii de vecinatate, in asa fel incat constructorii sa nu fie nevoiti sa deruleze lucrari in zone diferite ale tarii.

Cum se deruleaza programul

Desi programul se va desfasura in perioada 2011-2015, platile catre constructori vor fi facute abia din 2013. Pana atunci, executantul va trebui sa asigure din surse proprii costul lucrarilor.

In ceea ce priveste finantarea proiectelor, proiectele incep sa se deruleze din 2011 si urmeaza sa finalizeze lucrarile in 2015, lucrarile de constructie.  Plata proiectelor se deruleaza pe intervalul 2011-2020. Finantarea proiectelor se asigura din sume alocate anual, cu aceasta destinatie din fonduri externe rambursabile si nerambursabile, de la bugetul de stat, de la bugetele ministerelor de resort, precum si din alte surse legal constituite.

  • Constructorii vor contracta lucrarile si le vor incepe din fonduri proprii sau din imprumuturi bancare garantate de stat. Incepind din 2013, autoritatea contractanta va incepe sa achite contravaloarea acestor lucrari pe masura ce sunt finalizate.

HotNews.ro a prezentat pe larg cum ar putea lasa Ministerul Dezvoltarii si Ministerul Mediului viitoarelor guvernari o nota de plata de 5 miliarde de euro prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii.



Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4033 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    doar atat ? (Vineri, 15 aprilie 2011, 16:09)

    eu [anonim]

    " Durata de garantie a lucrarilor este de 2 ani de la semnarea receptiei la terminarea lucrarilor"

    daca dam banii astia la fiecare 2 ani unde ajungem
  • 0 (6 voturi)    
    Udrea, Flutur, etc (Vineri, 15 aprilie 2011, 16:15)

    gigi [anonim]

    vin alegerile?
    • +7 (7 voturi)    
      da (Vineri, 15 aprilie 2011, 16:44)

      eu [anonim] i-a raspuns lui gigi

      probabil ca vin alegerile.. altfel nu se explica.. drumurile prin judetele astea sarace se fac doar din 4 in 4 ani.. dar oricum nu tin prea mult... dupa cum vezi garantie au doar 2 ani... in BT cel putin drumurile sunt jalnice..
      • 0 (2 voturi)    
        aham (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 0:25)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui eu

        Stii tu ca judetele astea sunt sarace ?? Si in momentul de fata , ce judet nu e sarac ? Si daca ai sti in ce situatie sunt drumurile din judete de atata timp nu ai mai comenta !
      • 0 (0 voturi)    
        e logic! (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 11:49)

        laga [anonim] i-a raspuns lui eu

        Lucrarile incep in 2011, se termina in 2012, exact la alegeri, tin pana in 2014, in 2015 lumea incepe sa injure gropile iar in 2016, vin alegerile si, ghici, se repara din nou!
  • +2 (4 voturi)    
    Lucrari scumpe (Vineri, 15 aprilie 2011, 16:46)

    david [anonim]

    Valorile estimate ale acestor lucrari de reabilitare sunt cam mari. Daca luam valorile unor contracte in derulare cu finantare europeana, constatam ca cele in curs de implementare sunt mult mai ieftine. Am vazut la Maramures - ,,Patronul societăţii Selina, Beniamin Rus, a declarat pentru „Adevărul de Seară“, ediţia de Baia Mare, că lucrarea este în grafic şi că se exagerează foarte mult. „Lucrarea e luată la preţ de nimic: 68 de milioane de lei fără TVA pentru 60 de kilometri...
    • +1 (5 voturi)    
      Gargara. (Vineri, 15 aprilie 2011, 16:58)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui david

      Nu trebuia sa scrii atat ca sa spui ca nu esti de acord.Spui ca ba sunt ieftine,ba sunt scumpe.Cred ca cel mai autorizat este unul care lucreaza in domeniu.Tu nu esti decat un bagator de seama,sau mai bine zis de contre.
      • +9 (9 voturi)    
        @Gargara (Vineri, 15 aprilie 2011, 17:24)

        Specialistul [anonim] i-a raspuns lui mircea

        NU trebuie sa fii mare specialist in domeniu ca sa iti dai seama ca "durata de garantie a lucrarilor este de 2 ani" este de mare porc !!!
        • 0 (4 voturi)    
          ce are stampila? (Vineri, 15 aprilie 2011, 18:53)

          curios [anonim] i-a raspuns lui Specialistul

          deci ce are garantia lucrarii cu durata de viata? si mai ales in care cosmar ai visat drumuri FARA intretinere???
          • +4 (4 voturi)    
            Garantie drumuri... (Vineri, 15 aprilie 2011, 19:21)

            Specialistul [anonim] i-a raspuns lui curios

            Da, bre, uite la Rachitelele lui Boc s-a oferit garantie 30 de ani, deci se poate.. :-) :-) :-)

            "Consortiul castigator, MBS Turda - Sc Alfa Rom - Nemezetkozi Betonut, a reusit un record absolut in materie de garantie pentru drumuri. Garantia oferita de acesta este de 30 de ani pentru un drum din zona de munte (Scrind - Rachitele - Doda Pilii - Giurcuta de Sus - Giurcuta de Jos - Smida - Ic Ponor), in conditiile in care in fiecare an drumul este supus unor cicluri repetate de inghet-dezghet."

            http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/garantia-pentru-proiectul-rachitele-ic-ponor-exagerata-54732/
  • +4 (4 voturi)    
    Aici sunt banii dvs... (Vineri, 15 aprilie 2011, 19:53)

    CONU' [utilizator]

    Ultimul punct din articol spune ca lucrarile se vor contracta si vor incepe din fonduri proprii (ale contractorilor) sau din imprumuturi garantate de stat, Autoritatea contractanta (adica ministerul condus actualmente de Madam Udrea Elena - ce initiale cu talc) va incepe decontarea lucrarilor din 2013 (adica dupa alegeri).
    Ce putem observa:
    1. Se incep lucrari pe datorie dar care vor fi prezentate ca realizari ale actualei puteri in campania electorala desi ele nu sunt achitate, nici macar arvunite.
    2. Este de urmarit ale cui vor fi firmele castigatoare ale licitatiilor. Parerea mea este ca vor fi ale sustinatorilor (si beneficiari ai favorurilor) actualei puteri. Imprumuturile contractate de constructori sau banii proprii ai constructorilor cu care vor incepe aceste lucrari vor merge in buna parte spre finantarea campaniei electorale a actualei puteri.
    3. Daca actuala putere pierde alegerile, constructorii vor continua lucrarile , dar cu economii de materiale si calitate mai slaba a acestora, astfel incat per total (cost lucrari + cotizatie la campanie + profit ) sa se incadreze in costul contractat. Rezultatul va fi niste drumuri de slaba calitate dar care poate vor rezista 2 ani cat e termenul de garantie (cam mic termenul pentru cat costa km de drum) dar se vor incadra in costul/km.
    4. Daca actuala putere castiga alegerile nimic nu -i va mai sta in cale ca sa accepte suplimentari peste suplimentari ale costului/ km. Rezultatul va fi tot niste drumuri de slaba calitate (pentru ca se va majora cat de mult profitul in dauna calitatii si vor trebui fi recuperati si banii investiti in campania electorala), dar cu costul/km mult mai mare. Oricum o dai, drumurile rezultate vor fi de slaba calitate si dupa 2 ani va trebui sa cotizam din nou pentru reabilitarea lor. Si tot asa: incepem sa le reparam cu 1 an inainte de campania electorala si la 1 an dupa alegeri iar apare o vaca de muls (reparatia dupa expirarea garantiei reparatiei anterioare). vai de noi !
  • +1 (1 vot)    
    nu intelegeti nimic (Vineri, 15 aprilie 2011, 23:02)

    eu [anonim]

    garantia este de doi ani de la data semnarii receptiei. Dar receptia se va face abia dupa ce statul roman va achita ultima rata, moment care se contureaza la nivelul anului 2020. De atunci incolo curge garantia de doi ani. Si ca sa intelegeti mecansimul programului, trebuie sa stiti, doctilor, ca executantul lucrarilor are obligatia ca dupa finalizarea lucrarilor (2015
    • +1 (1 vot)    
      Serios??? (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 12:00)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui eu

      Cred ca asta se intampla in capul tau!!!!
      Receptia lucrarii se face LA TERMINAREA ei!!!!
      Atunci o peiau cei de la drumuri nationale, sau cine o fi ei...
      In capul tau... daca plata ar face-o UDREA asa prin 2030 ar avea de fapt garanrie de vreo 20 de ani ???
      Cauta un spital tataie !!!
      Cu toate ca suunt cam rare!
  • +1 (3 voturi)    
    nu intelegeti nimic (Vineri, 15 aprilie 2011, 23:05)

    eu [anonim]

    Asadar, dupa finalizarea lucrarilor, constructorul are obligatia contractuala sa intertina lucrarile pana la receptia finala, pe banii sai. Asa ca nu mai aruncati cu ineptii.
    • 0 (0 voturi)    
      ce limbaj.... (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 8:12)

      CONU' [utilizator] i-a raspuns lui eu

      violent. Luati, va rog, o gura din asfaltul care va captusi viitoarele drumuri modernizate, ca faceti prea mult praf.
    • 0 (0 voturi)    
      Adica contructorul e fraier? (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 11:32)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui eu

      E clar ca in mod normal nici un constructor n-ar fi intetesat de un asemenea contract.
  • 0 (0 voturi)    
    Tampiti (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 7:12)

    crimarc [anonim]

    Portocalii astia isi dusi rau cu capul ...
    Ei se apuca sa faca drumuri intre comune, dar nu tin cont ca, drumul asa zis european care strabate judetul si asigura legaturile cu Suceava si Iasi este varza, muci. Intre BT si SV cand cade cea mai mica ploaie, zboara masinile prin santuri si copaci ca la balamuc. Nu degeaba e numita soseaua mortii. Spre Iasi sunt portiuni neasfaltate, portiuni pe care se circula pe un singur sens, denivelari de peste jumatate de metru, de ani de zile si ei se apuca de modernizat drumuri comunale.
  • +2 (2 voturi)    
    ulite (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 7:44)

    Trebonius [utilizator]

    Se face la Moldova, se fac o gramada prin sud (asa cum se fac) dar de Ardeal de ce uita toata lumea????
    • 0 (0 voturi)    
      vor sa va (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 18:41)

      panfil [anonim] i-a raspuns lui Trebonius

      prinda din urma.
    • 0 (0 voturi)    
      Se fac zonele portocalii din Moldova, nu oriunde. (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 21:02)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Trebonius

      Se vor face si in Ardeal, dar acolo unde banii pot intra in pusculitele portocalii (sau Vuittoanele portocalii, dupa caz).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version