Sute de specialisti in sanatate, medici si reprezentantii mai multor ONG-uri din Statele Unite au trimis grupului McDonald's o scrisoare deschisa in care cer retragerea mascotei Ronald McDonald, pe motiv ca acesta ademeneste copiii sa consume hrana de tip fast food. Ei vor ca Ronald McDonald sa fie retras dupa mai bine de 40 de ani de "existenta", scrie The Independent.

Mascota Ronald McDonaldFoto: Agerpres

Scrisoarea deschisa este semnata in total de 550 de specialisti in sanatate si nutritie, medici si reprezentanti ai unor ONG-uri si a fost publicata in mai multe ziare importante de pe intreg teritoriul Statelor Unite.

"Dorim sa protejam sanatatea copiilor nostri si sa prevenim imbolnavirile printr-o educatie publica buna. Dar eforturile noastre nu pot fi complete atata timp cat se investesc milioane de dolari in strategii de marketing care ii vizeaza direct pe copii. Publicitatea este sufletul modelului de afacere McDonald's", se arata in document.

Reprezentantii grupului McDonald's sustin, insa, ca mascota Ronald McDonald nu are o influenta negativa asupra copiilor, aratand ca mascota promoveaza mancarea buna si un stil de viata echilibrat si sanatos.

In plus, compania puncteaza si in legatura cu actele caritabile facute in numele indragitului clovn cu peruca rosie si subliniaza, de asemenea, ca in meniurile McDonald's pentru copii, celebrele Happy Meal, sunt incluse si fructe sau lapte degresat.

In iunie anul trecut, o organizatie pentru protectia consumatorilor din Statele Unite acuza grupul McDonald's de practici comerciale "incorecte si inselatoare", din cauza distribuirii de jucarii impreuna cu meniul Happy Meal, produs destinat copiilor, si ameninta ca va da grupul in judecata din acest motiv, daca nu retrage jucariile.

"Suntem mandri de meniurile Happy Meal, care le ofera clientilor nostri atat mancare sanatoasa, cat si jucarii de cea mai buna calitate si care corespund celor mai inalte standarde de siguranta. Oferirea de jucarii reprezinta doar o parte din distractia de care au parte familiile care aleg McDonald's", raspundea, atunci, compania.