Udrea: Am preluat cazinoul din Constanta pentru reabilitare/ Putea fi renovat cu fonduri europene daca Mazare facea efortul de a scrie un proiect

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 31 august 2011, 21:33 Economie | Companii

Cazinoul din Constanta
Foto: Agerpres
Ministerul Dezvoltarii Regionale va prelua cazinoul din Constanta de la primarie in vederea reabilitarii, a decis Guvernul in sedinta de miercuri. Dupa renovare, cladirea va trece iar in administrareaautoritatii locale, a declarat ministrul Elena Udrea. "Va reamintesc ca, dupa 100 de ani de existenta in proprietatea statului, cazinoul era cat pe ce sa fie dat de domnul primar al Constantei unei companii private, urma sa il instraineze, dar la presiunea opiniei publice, s-a incercat gasirea unei alte solutii. Am gasit posibilitatea de a finanta lucrarile de reabilitare, scopul final fiind acela de a mentine cazinoul in proprietatea statului, cu destinatie publica", a explicat Udrea.

Aceasta a precizat ca in urma studiului de fezabilitate vor fi determinate si costurile. Elena Udrea sustine ca s-ar fi putut accesa fonduri europene pentru renovarea cazinoului "daca primaria ar fi fost in stare si ar fi avut interesul sa elaboreze un proiect cu finantare europeana". Udrea sustine ca primarul Radu Mazare nu stie nici macar procedurile de accesare a fondurilor europene.

Acest cazinou putea fi reabilitat cu fonduri europene daca domnul primar Mazare facea efortul de a scrie un astfel de proiect cu finantare din fonduri europene. Pana acum nu a completat lista proiectelor pe care ar fi trebuit sa le depuna pentru a fi finantate, din cele 93 de milioane pe care Constanta le are la dispozitie. In continuare avem un singur proiect semnat, altele sunt depuse nu la minister, dansul nu stia nici procedura de accesare a fondurilor europene, sunt depuse la Agentia de Dezvoltare Regionala. Urmeaza, dupa ce sunt evaluate acolo, sa ajunga la minister. Dar chiar si in aceste conditii, sunt proiecte depuse in cuantum de 20% din cele 93 de milioane, deci si daca acelea ar fi eligibile si ar fi aprobate la finantare, tot ar mai ramane 80% din suma pentru care nu exista proiecte", a spus Udrea.


Citeste mai multe despre   










2413 vizualizari

  • +27 (27 voturi)    
    marele bazar (Miercuri, 31 august 2011, 21:58)

    mdesteptu [anonim]

    Cea mai frumoasa cladire din Constanta si unul dintre cele mai frumoase monumente din Romania e in paragina din cauza jocului de interese al "primarului" constantean.
    Dealtfel si centrul vechi din peninsula era intr-o situatie similara, ultima oara cand am trecut pe acolo. Dintr-un oras frumos, cu un potential turistic ridicat, Constanta s-a transformat, in ultimii ani, intrun mare bazar cu buticuri si carciumi inghesuite in toate colturile.
    • +10 (10 voturi)    
      Trist (Miercuri, 31 august 2011, 22:28)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui mdesteptu

      sunt din constanta si chiar asa este, mi-e o jena teribila cand ma uit in jur. Mazare nu a facut altceva decat sa transforme constanta si mamaia intr-un kitch ordinar, bine spus un bazar. Spatiul verde la macelarit cat a putut desi constanta este unul din orasele cu cel mai putin spatiu verde pe cap de locuitor din europa.
      Culmea e ca, desi pare imposibil, Mazarea a avut contracandidati la ultimile 2 alegeri pe unii mai jenanti decat el.
      Se zvoneste ca la urmatoarele alegeri ar candida Anca Boagiu, doamne ajuta...
      • -5 (7 voturi)    
        @dman (Joi, 1 septembrie 2011, 0:04)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Si cum era constanta inainte de mazare?!!
        Si ce crezi ca va face boagiu? Va taia panglici ca la centura constantei?
    • -5 (7 voturi)    
      @ mdesteptu (Miercuri, 31 august 2011, 22:42)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui mdesteptu

      proasta inspiratie pentru ID. Esti de departe pe langa. Cunosti constanta? stii cum arata inainte de mazare?
      O mahala cu strazi pline de gropi. Asta era constanta.
      • 0 (0 voturi)    
        @ evoque (Joi, 1 septembrie 2011, 5:00)

        mprostu :( [anonim] i-a raspuns lui evoque

        Ha, Ha! Ce legatura are o porecla mea cu subiectul de fata? Din punctul asta de vedere mi se pare evident ca altcineva este "pe langa". Esti multumit cu schimbarea numelui? Ca mie nu-mi pasa :))

        Si ca sa revin la subiect: da, cunosc Constanta foarte bine, fiind constatean de fel. ;) Ma intorc periodic "acasa" si nu pot sa nu constat, cu parere de rau, haosul urbanistic. Cazinoul este un "simbol" al Constantei si starea lui actuala simbolizeaza, cu atat mai mult, starea orasului.

        Iti doresc sa te plimbi mai mult prin lume si sa vezi cata atentia acorda primariile monumentelor istorice si ce reguli stricte sunt in vigoare pentru prezervarea lor. Iar Cazinoul "nostru" este un monument care ar fi pretuit in orice oras civilizat cu un primar responsabil.

        Dar daca tu esti fericit cu starea de fapt, ce mai conteaza! Ramai cu primarul si nu uita sa le raspunzi si celorlalti care-mi impartasesc parerea!
        • 0 (0 voturi)    
          @mdesteptu @mprostu sau cum vrei tu (Joi, 1 septembrie 2011, 10:43)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui mprostu :(

          Daca tot te intorci periodic atunci poti observa si schimbari in bine nu numai ia rau.
          Eu cunosc constanta de prin 2000 cand am venit in zona. Prima impresie: un oras dezamagitor fara trecut si fara viitor. In prezent se vad schimbari mari in comparatie cu alte orase din tara. In prezent un oras frant care nu isi etaleaza trecutul pentru ca este sters de blocurile gri. In prezent un oras care nu exploateaza la nivel maxim cele doua lucruri: turismul si portul.
          Cazinoul, cazinoul este unul din putinele elemente de identificare ale constantei. Este ca burgheza fardata de comunisti.
          Cum sunt tratate cladirile de patrimoniu afara cred ca stiu mai bine decat cei care ar trebui sa se ocupe cu acest lucru in romanica. De calatorit calatoresc mai mult decat poti sa iti imaginezi draga domnule.
          Iar mazare poate fi un rau necesar pentru constanta. Faptul ca a venit cu un suflu nou (pentru ca a mai lasat pe drum din el) a contat mult in infrastructura orasului dar nu suficient.
          Ce doresc pentru constanta doresc sa fie un oras modern, o adevarata poarta a romaniei, pentru ca de trecut constanta este rupta, acele cateva vestigii istorice ramase sunt prost intretinute si prost mediatizate, pentru ca totul este coordonat de oamenii care nu au nici o aplecare pentru ce pastoresc.
          • 0 (0 voturi)    
            @ evoque (Joi, 1 septembrie 2011, 19:37)

            Domnul drag [anonim] i-a raspuns lui evoque

            Spui, "draga domnule" (sau "mai draga"?) ca vestigiile istorice sunt si ele in paragina, pentru ca cei care ar trebui sa se ocupe de ele sunt incompetenti?
            Spui ca orasul nu isi etaleaza trecutul (si ce alt oras romanesc are un patrimoniu arheologic mai bogat decat Constanta?)

            Deci nu Mazare este devina chiar daca el este seful, corect? Interesanta logica!
            Ceausescu, saracu' , era si el inocent, corect? Vinovatii erau cei din jurul lui care ii ascundeau adevarul, ha, ha!

            "Draga domnule", seful este intotdeauna responsabil de actiunile subordonatilor. Este datoria lui sa se asigure ca este bine informat, ca sistemul are procese bine puse la punct, ca echipa lui isi face treaba iar oamenii sunt motivati.

            Mai raspunzi (altcuiva) ca este normal ca primarul si gasca lui profite de pe urma slujbei incredintate de alegator? Incredibil! Cum poti sa accepti asa ceva ca fiind normal? Poate numai daca faci parte din "gasca" de profitori.

            Se pare ca in loc de modelul "Servant leadership" in Constanta functioneaza cu succes modelul "Dupa noi, potopul"!

            Ramai fericit si multumit, "draga domnule"!
      • 0 (0 voturi)    
        ce evoci matale (Joi, 1 septembrie 2011, 9:07)

        panfilica [anonim] i-a raspuns lui evoque

        apartine trecutului.
        inaintea pastaii, cine fura primarii, de unde ?
        cine i'a ales ?
        si, tzi se pare ca mazare e cea mai buna solutiie ?
        cumva ales pe viata, sa faca rio de constanta ?!
        va mai aduce si un carnaval cu samba si sa vezi turizm.. intercontinental :-)

        se poate si mai bine, mai serios, mai ..ioropean ?!
        n'ar fi mai buna o administratie autonoma a zonei turistice a litoralului ?
        fara amestecul primeriei din constanta.
        • 0 (0 voturi)    
          @panfilica (Joi, 1 septembrie 2011, 10:49)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui panfilica

          Administratie autonoma a zonei turistice? Si cine sa o conduca? Doamna cu frunza?
          Nu sustin ca mazare este cea mai buna solutie dar pe moment nici nu vad una mai buna, desi am sentimentul ca ar putea pierde urmatorul mandat si apoi o sa vedem.
          Iar turismul pe litoral cum vrei sa fie unul ecumenic. Este litoral, trebuie sa fie veselie, culoare si bucurie. E drept ca inca este departe de a oferi asa ceva dar pentru proasta calitate a serviciilor nu poate fi acuzat mazare.
          Pentru toate lipsurile din turism ii acuz pe cei care se ocupa de turism care nu au decat un singur gand: Doua luni in care sa ne umplem buzunarele, fara investitii fara nimic, doar sa vina prostu' si sa dea banu'.
    • 0 (0 voturi)    
      Constanta (Joi, 1 septembrie 2011, 7:50)

      Nae [anonim] i-a raspuns lui mdesteptu

      Trec in fiecare an prin Constanta si pot spune ca iubesc orasul. Pacat ca are potential care nu este fructificat. Cazinoul e un astfel de exemplu.
  • +23 (23 voturi)    
    fondurile europene (Miercuri, 31 august 2011, 22:00)

    ana [anonim]

    pot fi deturnate si insusite mai greu. de aici si indolenta lui Mazare care demonstreaza inca o data ca pe el il intereseaza numai bunastarea lui financiara si a acolitilor sai si abia mai apoi binele public
    • -7 (7 voturi)    
      ana (Miercuri, 31 august 2011, 22:40)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui ana

      Ai comentat ca sa te afli in treaba.
      Crezi ca exista primar pe globul pamantesc care sa nu faca din primarie o sursa de venit pentru si ai lui?
      Politica este o afacere, investesti si castigi cat esti la putere.
      Nici un primar nu face nimic pro bono.
      • +2 (2 voturi)    
        n-ai dreptate (Joi, 1 septembrie 2011, 0:01)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui evoque

        confunzi parlamentarii si demnitarii de la Bucuresti cu primarii.

        Primarul de comuna si primarul de oras (ca de la "muncipiu" in sus... deja ai dreptate cu ce-ai spus) da socoteala pe strada, il stie toata lumea. Chiar daca-si baga si prin traista, daca nu pune mana la munca, a doua oara nu mai e ales.

        Uita-te la primarii cu doua sau mai multe mandate: cel putin 75% dintre ei au muncit pentru comunitatea lor.

        Generalizarea e foarte periculoasa pentru intelect. Fereste-te de ea!
  • +16 (16 voturi)    
    Cazinoul Constantza (Miercuri, 31 august 2011, 22:12)

    pensionar [anonim]

    Este foarte simplu dece Mazare nu a intreprins nimic ,...... vroia sa-l faca pomana acolitilor lui care trebuiau sa vina apoi , cu mult tamtam , ca salvatori . Aceiasi situatie si cu tot patrimoniul
    imobiliar din peninsula Constantei.
    • -5 (5 voturi)    
      @ pensionar (Miercuri, 31 august 2011, 22:37)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui pensionar

      Indiferent de ce crezi ca ar fi vrut mazare trebuie sai multumiti pentru ce a facut in constanta.
      Iar acum a procedat inteligent si a rezolvat finantarea pentru cazinou.
      A jucat la cacealma cu udrea si a castigat.
      Nu imi mplace personal mazare dar pot sa ii recunosc meritele.
      In constanta sau perindat o gramada de primari care isi umpleau buzunarele fara sa faca nimic.
      Acum cand unul a si facut ceva vreti sa scapati de el.Halal tara halal oameni.
      Nu am fost si nu sunt de acord cu intrarea lui mazare in psd dar trebuie apreciat pentru cum arata constanta.
      • 0 (0 voturi)    
        !!! (Joi, 1 septembrie 2011, 9:41)

        st-an [utilizator] i-a raspuns lui evoque

        tu te auzi ce vorbesti?? mai sterge botu ca esti maro
        un bandit mai mare ca asta doar mai rar
  • +4 (4 voturi)    
    udrea asta e o fraiera .... (Miercuri, 31 august 2011, 22:23)

    dorel [anonim]

    cum naiba sa te gandesti sa faci proiecte europene ? ce naiba chiar nu stie ca banii aia sunt urmariti de europeni cum sunt cheltuiti ? ce sens are sa faci ceva daca nu iti ies bani sa te dai cu kyteul pe mare ca mister Pastaie !?
  • -6 (8 voturi)    
    O alta afacere marca Udrea (Miercuri, 31 august 2011, 22:26)

    Udrea si tepele portocalii [anonim]

    Statul va renova Cazionul , dar apoi ? Cine ne va explica cum se vor recupera banii reinvestiti ?
    Stiati ca inca de cand s a construit cazinoul banii nu s au amortizat ? Cine ne explica rentabilitatea ?

    E simplu se face renovare pe banii statului..iar inchirierea lui va fii pe 2 bani pentru prietenii portocali !
    Ce tara de tepari !
    • 0 (0 voturi)    
      Eşti sigur? (Joi, 1 septembrie 2011, 9:27)

      Mitică [anonim] i-a raspuns lui Udrea si tepele portocalii

      Uite o chestie la care să meditezi: "Oare, banul este măsura tuturor lucrurilor?". Dacă ar fi fost aşa, demult ar fi dispărut instituţii precum Ateneul Român, muzeele, teatrele etc. care nu sunt teribil de rentabile.

      Eu sunt de acord ca, prin impozitele pe care le plătesc, să cotizez la stat astfel încât clădirile cu importanţa culturală, istorică să îşi menţină destinaţia şi să rămână în zona publică. Iată de ce zic că este o chestie bună ce a făcut dumneaei, având în vedere că impotentul în cauză nu a fost capabil să facă nimic.
  • +1 (1 vot)    
    Mazare stie doar sa danseze cu pitipoance (Joi, 1 septembrie 2011, 2:37)

    mihai [anonim]

    pe Mazare il intereseazaa doar sa denseze cu gagici ieftine de prin Brazilia, simbolutile nationale nu-l intereseaza
  • +1 (1 vot)    
    Bravo (Joi, 1 septembrie 2011, 9:10)

    Mitică [anonim]

    Nu prea îmi este simpatică doamna în cauză, dar o felicit pentru această decizie. Chiar duminică am trecut prin Constanţa ca să vizitez acvariul şi mi s-a umplut sufleturl de tristeţe când am văzut ruina numită cândva cazinou. Nici eu nu sunt de acord că trebuie privatizat chiar orice.
  • +1 (1 vot)    
    Ar trebui... (Joi, 1 septembrie 2011, 9:12)

    Stefan [anonim]

    Ar trebui sa se acorde pedepse si pentru oamenii care prind lipsa de actiune au dus la prejudicii. Cladirea aia daca este renovata si inchiriata uni cazinou o sa aduca foarte multi turisti si bani la buget, iar banii aia (ideal) se pot investi mai departe tot in renovari si amenajari. E pacat ca exista potential dar nimeni nu face nimic. Mi se pare o tampenie sa o blamam pe madam Udrea cu titlu de genul "inca o afacere marca Udrea", Mazare de ce nu l-a renovat?!! Sau era mai bine sa se darame?
  • 0 (0 voturi)    
    Mazare a fost destept (Joi, 1 septembrie 2011, 9:43)

    mihai [anonim]

    Din toata treaba asta lui mazare o sa-i pice bani frumosi.
    Udrea a luat plasa.
    Mazare nu a miscat un deget pt cazinou, nu cheltuie nici un ban (de la bugetul local). Udrea ii renoveaza cazinoul cu bani de la bugetul de stat sau de unde or ma fi, iar cazinoul, in final, se intoarce din nou la mazare care il va inchiria pe bani putini (pt buget) dar multi ca, comision. Deci, cine castiga? Mazare si "alcolitii" lui.
  • 0 (0 voturi)    
    dupa renovare (Joi, 1 septembrie 2011, 9:54)

    bedexe [utilizator]

    sigur Mazare o sa sara la sentiment "este simbolul ct, ar tb sa fie al lor" ... si sa il ia inapoi ... n-o sa-i iasa si o sa inceapa sa arunce cu noroi iar ...

    ati obs ca luna asta n-a mai zis nimic de udrea?
    • 0 (0 voturi)    
      il primeste (Joi, 1 septembrie 2011, 13:37)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui bedexe

      Nu ai citit cu atentie. El chiar o sa-l primeasca inapoi. "Dupa renovare, cladirea va trece iar in administrarea autoritatii locale, a declarat ministrul Elena Udrea. "
  • 0 (0 voturi)    
    Primarul Mazare (Joi, 1 septembrie 2011, 9:58)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    Este incredibil....,
    De foarte multa vreme acest smecher de cartier a reusit sa-i ameteasca pe constanteni , aducandu-i in pragul distrugerii propriilor simboluri locale si nationale , cu o singura tinta clara -profitul personal neinpozabil si cheltuibil dupa pofta inimii sale si a acolitilor sai in tot felul de locuri mai mult sau mai putin exotice
    Constanteni treziti-va , nu va mai lasati pacaliti de acest individ , scomoniti in potentialul uman extraordinar al orasului si scoateti la iveala un om care sa va reprezinte cu adevarat si care sa respecte valorile si simbolurile locale si nationale .
    Constanta este o poarta de intrare a tarii de o importanta covarsitoare pentru viitorul tarii si nu-mi este tot una ca aceasta localitate a intrat pe mana smecherilor de cartier .
    Aveti putere sa schimbati aceasta marioneta a nefastului.
    Cu stima
    Gheorghe Buhac
  • 0 (0 voturi)    
    dupa indelungi cautari (Joi, 1 septembrie 2011, 10:55)

    eu [anonim]

    si-a gasit si mme udrea echivalenul politic din usl , in persoana lui mazare. cred ca e putin dezamagita ca nu e cineva din 'top 10'.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version