Comisia Europeana verifica daca legea care obliga hipermarketurile sa vanda mai multa marfa romaneasca incalca legislatia UE

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Miercuri, 15 iunie 2016, 17:26 Economie | Consumator

Hipermarket
Foto: Evenimentul Zilei
Comisia Europeana verifica daca legea care obliga hipermarketurile sa se aprovizioneze cu marfa alimentara de lant de productie si distributie scurt respecta sau incalca legislatia europeana privind libera circulatie a marfurilor pe piata comuna a Uniunii Europene, a declarat, miercuri, pentru HotNews, un purtator de cuvant al executivului comunitar.

"In prezent, urmarim acest proiect legislativ indeaproape, pentru a evalua compatibilitatea sa cu legislatia Uniunii Europene, in special cu principiul liberei circulatii a bunurilor" - a declarat, pentru HotNews, un purtator de cuvant pentru Piata Interna al Comisiei Europene.

Incidental, el a dat exemplul dosarului de sanctiuni europene, prin procedura de infirngement, impotriva Slovaciei.

In noiembrie 2015, Comisia Europeana a deschis o procedura de infringement impotriva Slovaciei, pentru presupusa incalcare a principiului liberei circulatii a marfurilor.

Printr-un aviz motivat, Comisia a solicitat atunci Slovaciei sa retraga cerintele aplicabile comerciantilor cu amanuntul cu o cifra de afaceri mare de a publica si de a comunica informatiile cu privire la originea produselor alimentare.

Bruxelles-ul a solicitat Bratislavei sa ia masuri pentru a se asigura ca legislatia sa in domeniul alimentar respecta libera circulatie a marfurilor in cadrul pietei unice.

Legislatia slovaca in domeniul alimentar slovac prevede obligatia comerciantilor cu amanuntul cu o cifra de afaceri mare sa faca publice la intrarea in fiecare magazin, lizibil si vizibil, procentul reprezentat de cifra lor de afaceri provenita din vanzarea produselor alimentare fabricate in Slovacia din cifra de afaceri generata de toate vanzarile lor de produse alimentare.

Comerciantii cu amanuntul sunt, de asemenea, obligati sa publice aceste informatii pe site-urile lor si sa le raporteze periodic Ministerului Agriculturii. Comisia considera ca aceste cerinte au efect echivalent unei restrictii cantitative privind libera circulatie a marfurilor (articolul 34 din Tratatul de Functionare a UE), deoarece acestea conduc la prejudecati ale consumatorilor fata de produse fabricate in afara Slovaciei si incurajeaza comerciantii sa vanda produse interne.

Solicitarea Comisiei ca Slovacia sa isi modifice legislatia ia forma unui aviz motivat. Slovacia dispune de un termen de doua luni pentru a notifica Comisia cu privire la masurile luate pentru a remedia situatia.

Reamintim ca in 8 iunie, proiectul de lege privind comercializarea produselor alimentare, potrivit caruia magazinele mari vor fi obligate sa se aprovizioneze cu produse alimentare pe lantul scurt, iar supermarketurile vor functiona in continuare si in week-end, a fost aprobat miercuri de Camera Deputatilor.

Legea a fost transmisa, pentru promulgare, la presedintele Klaus Iohannis, a transmis agentia de stiri Agerpres.

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania a spus anterior ca apreciaza propunerea legislativa ar avea ca obiectiv "subminarea comertului modern" si sustine ca "lantul scurt de aprovizionare nu garanteaza sprijin pentru producatorii romani si restrange libertatea consumatorilor romani de a alege".

Deputatii au luat decizia cu 293 de voturi pentru. 

In dezbaterile din Camera Deputatilor, grupurile PNL, PSD si UDMR au anuntat ca vor vota proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. 

Comisia pentru agricultura a Camerei Deputatilor a dat raport de adoptare proiectului de lege:
documente


"Nu inchidem magazinele in week-end, acea prevedere din proiect nu s-a discutat, am abandonat acele articole. Proiectul de lege prevede amenzi pentru cei care nu respecta alte prevederi importante din lege, precum aceea ca nu ai voie sa mai faci facturi in plus la producatori, nu ai voie sa impui un pret minim pe piata, cum s-a intamplat pana acum. Sunt amendati cu sume intre 100.000 - 150.000 de lei si in caz de abateri repetate se poate merge pana la inchiderea magazinului", afirma presedintele Comisiei pentru agricultura, Nini Sapunaru, in dezbaterile de la comisie. 

Potrivit proiectului de lege, "lantul scurt de aprovizionare este un lant de aprovizionare care implica un numar limitat de operatori economici in activitati de cooperare si de dezvoltare economica la nivel local si regional si relatii stranse intre producatori, procesatori si comercianti". 

Sapunaru preciza ca proiectul de lege stabileste ca pe etichetele produselor din carne proaspata trebuie trecuta tara de provenienta a carnii, iar pe produsele procesate din carne trebuie trecut procentul de carne din Romania continut de acestea. 

Proiectul de lege prevede: "comerciantii - persoane juridice autorizate au obligatia ca pentru categoriile carne, oua, fructe, legume, miere de albine, produse lactate si de panificatie sa achizitioneze aceste produse in proportie de cel putin 51% din volum de marfa pe raft, corespunzator fiecarei categorii de produse, provenite din lantul scurt de aprovizionare. 

Exceptie fac comerciantii cu o cifra de afacere de pana la 2 milioane de euro, echivalenta in lei. Metodologia de desfasurare a actiunilor privind lantul scurt de aprovizionare se aproba prin hotarare de Guvern".

Asociatia supermarketurilor spunea acum o luna ca nu exista nicio garantie pentru protejarea producatorilor romani.

"Conceptul de adoptat de catre Comisia de Agricultura nu reprezinta deloc o garantie nici pentru consumatorul roman ca va avea acces la produse romanesti intr-o pondere mai mare - dar la preturi egale sau mai mici - si nici pentru producatorii romani ca vor fi aparati de concurenta unor producatori externi. Dimpotriva, apare riscul ca, de exemplu, producatorii bulgari sa devina mai atractivi pentru magazinele din sudul Romaniei si cei din Ungaria pentru magazinele din vestul tarii. In prezent, supermarketurile reprezinta principalul canal de promovare a produselor romanesti, iar aceasta tendinta va continua. Motivatia este simpla: consumatorii din Romania solicita produse romanesti", arata Asociatia Marilor Retele Comerciale, intr-un comunicat din urma cu circa o luna.

Reprezentantii comerciantilor spun ca marile magazine "au inteles sa dezvolte impreuna cu producatorii locali proiecte comerciale dedicate produselor romanesti prin oferirea de servicii logistice si oportunitati de promovare. Aceste actiuni sunt realizate prin bugete de marketing - adica si prin asa-numitele , explicit acceptate si de legislatia comunitara" si subliniaza ca, prin efectul schimbarilor legislative preconizate, "acestea nu vor mai fi posibile."

Marii comercianti mai sustin ca "Astfel de grupuri instiga la nerespectarea principiilor de piata si a libertatilor economice ale comerciantilor si consumatorilor. Prin utilizarea unor mesaje populiste - de genul <agricultura noastra poate sa livreze 100%>  se urmareste crearea unei atmosfere generale de ostilitate, chiar de ura, fata de supermarketuri".


Citeste mai multe despre   









3281 vizualizari
  • -19 (37 voturi)    
    nu (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:56)

    dum_i [utilizator]

    nu cumva sa vanda si sa se dezvolte putin si romanii.

    colonie, la locul vostru!
    • +8 (16 voturi)    
      eh, na (Miercuri, 15 iunie 2016, 18:11)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Din punctul meu de vedere, producatorii romani sa devina competitivi la pret cu cei dinafara sau sa vanda gratis - eu, unul, nu-s dintre cei care, de dragul nationalismului, sa dau de trei patru-ori mai mult pe-un produs romanesc comparativ cu unul similar italian, german, japonez, america, ceh sau sud-corean Pe de alta parte, ii si pot considera drept niste complet lipsiti de nationalism pe respectivii producatori romani care-si exploateaza conationalii-ntru nationalism la asa preturi.
      • 0 (4 voturi)    
        Analogie gresita (Joi, 16 iunie 2016, 0:11)

        Arh. [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Unele produse romanesti sunt bune, altele mai putin. Tu faci o greaseala, nu stu daca in mod intentionat sau nu. Compari produsele romanesti cu cele din Italia, Germania, Japonia, America... la modul general. Daca te referi doar la la electronice si tehnologie, ai dreptate, dar marea durere e la produse alimentare, mai ales fructe si legume, care nu vin din Germania, Japonia... ci din Turcia, China samd, majoritatea coapte pe vapor.
        • +1 (1 vot)    
          De acord (Joi, 16 iunie 2016, 12:42)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

          Dar fructe si legume romanesti gasesti doar citeva luni pe an. Nu ai flux continuu anual, cum cere un supermarket. mai e cite un producator local de mere care poate asigura un asemena flux. Dar rosii, ardei, castraveti producem doar citeva luni pe an.
      • -4 (4 voturi)    
        "destept" mai esti (Joi, 16 iunie 2016, 11:20)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Bai ampere, nu spune nimeni ca producatorii romani nu sunt competitivi, problema este ca produsele lor nu exista pe piata, si ca produsele straine sunt bagate mereu la inaintare.

        Nu te obliga nimeni sa cumperi produsul romanesc; legea asta cere ca hipermarketurile sa aiba pe stoc 50% produse romanesti, e problema producatorilor romani daca produsele lor se vand sau nu, si aici apare criteriul competitivitate.

        Hipermarketurile straine sunt prea puternice pe piata alimentelor din Romania, si distorsioneaza concurenta. Iti place sa fii sclav in tara ta?? Iti place sa ai la dispozitie doar rosii frantuzesti, pui brazilieni si cartofi belgieni? De ce le ai pe astea? Pentru ca romanii nu fac produse bune? Ba fac mai desteptule, dar managerii hipermarketurilor nu le baga in magazine, pentru ca vor sa isi vanda produsele lor.
        • 0 (2 voturi)    
          Cum ziceam, "desteptul" esti tu (Joi, 16 iunie 2016, 15:13)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

          Daca nu te obliga nimeni sa cumperi produsul romanesc, cine plateste deprecierile? Se stie ca produsele romanesti NU REZISTA MULT in timp (e foarte adevarat ca pentru ca sunt mai naturale!). Iar supermarket-urile nu lucreaza cu cate 5 kg de rosii, ci cu zecile sau sutele. Cati distribuitori stii sa ofere produse romanest in cantitatile si la calitatea ceruta de supermarket-uri? Asa ca de ce nu lasi cumparatorul sa decida: vrea rosii straine, se duce la supermarket, vrea romanest, se duce la piata. NU TREBUIE lege pentru asta.
    • -5 (17 voturi)    
      bineinteles... (Miercuri, 15 iunie 2016, 18:18)

      OvidiuStoica [anonim] i-a raspuns lui dum_i

      Tocmai asta a fost smecheria cu EU, distrugerea productiei romanesti ca sa faca loc exporturilor.
      Am ajuns o tara bananiera si are grija EU sa ramanem tot asa.
      Intre timp tara se depopuleaza prin emigrarea oamenilor inteligenti si capabli, din cauza lipsei de locuri de munca... Distrugere nationala in doar 15-20 de ani.
      • 0 (8 voturi)    
        Mărfurile românești sunt proaste. (Miercuri, 15 iunie 2016, 21:28)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

        S-au umplut piețele de legume românești.Roșiile românești nu sunt comestibile.Am mâncat roșii mai bune astă iarnă,cred-că erau de import.Sunt pentru valorificarea producției autohtone,dar trebuie sancționați cei care își bat joc și vin la piață cu mărfuri de proastă calitate,forțează coacerea și creșterea,nu respectă regulile de igienă.Astea mă obligă să cumpăr produse românești numai de la persoane cunoscute.
        • 0 (8 voturi)    
          Marfurile romanesti sunt BUNE (Joi, 16 iunie 2016, 0:05)

          Arh. [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Da, romanul tinde sa devina si el smecher, dar e o diferenta colosala intre legumele si fructele romanesti si majoritatea celor din import, in sensul ca cele romanesti sunt muuuult mai bune, mai gustoase. Scuza-ma, dar sa spui ca rosiile romanesti sunt necomestibile si ca tu ai mancat rosii mai bune asta iarna, asta e vrajeala ieftina.
        • 0 (2 voturi)    
          hai bre... (Joi, 16 iunie 2016, 12:51)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Nush ce rosii ai luat tu din piata de au fost asha rele, probabil tot din alea de import, doar ca varianta mai ieftina. Nu se compara niciodata o rosie de-a noastra, crescuta in pamant si coapta pe rug, cu una culeaza verde si coapta pe vapor. propun ca data viitoare cind mergi la piata sa iei rosii sa te duci cu cineva care stie sa-ti arate care-s alea bune si care-s alea rele. Plus ca inca n-a aparut sezonul rosiilor de gradina, inca iei din sera. Dar oricum nu se compara cu rosia de Olanda.
          • 0 (2 voturi)    
            Pentru ambii ("Arh." si "bogdan1477") (Joi, 16 iunie 2016, 15:18)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            NU, nu sunt rele, si eu abia astept sa apara pe piata. Dar ma duc la piata sa le cumpar, nu ma astept sa le gasesc la supermarket. Problema e ca la piata nu sunt tot timpul anului, nu totdeauna sunt de calitate, de cele mai multe ori nu sunt lasat sa aleg. Asa ca mai cumpar si de la supermarket. Problema e ca nu inteleg de ce trebuie lege pentru asta, vedeti si ce am spus despre aprovizionare.
            • 0 (0 voturi)    
              pai nici n-ai cum (Vineri, 17 iunie 2016, 14:20)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              Rosiile naturale, crescute in pamant si batute de soare si de vint cresc VARA si sunt pe piata din iulie pina da frigul. Plus ca se strica in maxim o saptamina. Deci... n-ai cum sa le vezi in supermarket, ca nu se preteaza la vinzare en-gros. Sunt prea perisabile.

              Rosiile crescute in sera, hranite cu pipeta la radacina, se pot cultiva tot anul, sunt rezistente, dar fara nici un gust.

              Lege nu trebuie, legea e pentru romanul mindru ca e roman care e convins ca el o duce rau pentru ca nu-l lasa imperialismul vest-european sa traiasca.

              Dar rosiile romanesti, inclusiv alea de sera, care au aparut deja, sunt incomparabil mai gustoase decit alea de Olanda. Mai sanatoase nu stiu da casunt, am rezerve, pen'ca micul agricultor roman a ajuns sa foloseasca pesticidele dupa bunul plac, nerespectind nici frecventa de stropire, nici concentratia, si mai ales, cele minim 7 zile intre stropire si cultivare. Dar mai gustoase sigur sunt.
              • 0 (0 voturi)    
                Pana la urma se pare ca suntem (Vineri, 17 iunie 2016, 16:03)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                de aceeasi parere. Aici nu se discuta calitatea produselor, ci oportunitatea si calitatea legii caa sa zic asa. Calitatea evident e mai buna la produsele naturale, de asta iau de la piata, desi eu am gasit si la supermarket produse bune. Evident nu la acelasi gust, dar apropiat. Dar de aici pana la a impune o cifra de vanzare e cale lunga. Plus ca mie legea mi se pare inaplicabila. Am si spus de ce aici doar o mica parte din hibe), dar ca de obicei insa am luat minusuri FARA JUSTIFICARE.
                • 0 (0 voturi)    
                  evident (Vineri, 17 iunie 2016, 22:05)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                  Legea e pt cei care nu gindesc. In mod practic nici nu se poate aplica. Plus ca incalca gegislatia europeeana privind circulaia marfurilor.
      • +2 (2 voturi)    
        cum to'ar'shu ?!? (Joi, 16 iunie 2016, 12:48)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

        "distrugerea productiei romanesti ca sa faca loc exporturilor". Si exact ce anume sa exportam daca distrugem productia??? Poate sa faca loc importurilor.... Desi productia noastra nu Eu a distrus-o, ci politicienii aia de-i votezi tu o data la 4 ani pentru un kil de ulei si-un mic cu bere. Nu nemtii ne-au vindut fabricile la fier vechi, nu frantujii ne-au distrus CAP-urile pina la ultima caramida si ultimul tractor, nu englezii ne oprganizeaza licitatiile masluite la care cistiga doar cine trebuie. Toate astea le fac politicienii votati de noi. Uite de exemplu Renault: a venit, a luat Dacia si acu exporta de citeva miliarde pe an. La fel Mittal, a luat Sidex si da de munca la citeva mii de oameni, pe cind Oltchim, fabrica in proprietatea poporului, cum va prostesc pe voi politicienii, e in faliment. La fel ca mai toate firmele de stat.

        Da' bineinteles ca omul lenes prefera sa dea vina pe altii in loc sa vada ca principalul vinovat este fix el, care voteaza toti pirnaiasii hotii si plagiatorii in functii de conducere.
    • +6 (12 voturi)    
      colonie.. (Miercuri, 15 iunie 2016, 20:53)

      max# [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      la muncă și la produs calitate. Nu așteptați să vă facă statul piață cu forța. Doar din lupta cu concurența va ieși evoluție și export de calitate. Sunt atătea cazuri de produse de calitate românești în hipermarketuri așa că e posibil, nu e nevoie de legea asta comunistă.
      • -3 (3 voturi)    
        "destept" mai esti si tu (Joi, 16 iunie 2016, 11:23)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui max#

        Bai desteptule, a avea sanse egale la desfacerea produselor pe piata nu inseamna lipsa de competitivitate. Hipermarketurile refuza sa puna pe raft produse romanesti, si asta nu inseamna ca produsele romanesti sunt proaste.

        Concurenta intervine din momentul in care produsele se afla pe raft. Daca produsul nu este competitiv, va ramane pe raft.
        • 0 (2 voturi)    
          Imi place ca toti sunt "destepti" pentru tine (Joi, 16 iunie 2016, 15:28)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

          Doar tu esti "cel mai cel"!! Vezi ce ti-am mai spus. Nu refuza sa puna la raft, nu au distribuitori de la care sa ia, marfa se depreciaza usor si cine plateste asta? Daca marfa ar exista la distribuitori si ar fi si de calitate, rezistenta, cine crezi ca ar refuza sa faca bani in loc sa lase concurenta (producatorii din piata) sa faca ei bani? Presupunand ca o gasesc totusi, o refuza pentru ca e perisabila (si nu le plateste nimeni pierderile), de multe ori scumpa, neambalata corespunzator. Nu pentru ca e romaneasca si ceruta de cumparatori! Vezi si celelalte comentarii, daca tot esti singurul destept cu adevarat, poate dai si niste raspunsuri inteligente.
    • +4 (4 voturi)    
      gindire de colhoz (Joi, 16 iunie 2016, 12:38)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Daca vrei sa incurajezi producatorii romani le creezi silozuri, facilitati fiscale, subventii, etc, astfel incit produsele romanesti sa devina mai cautate pe piata. Ca supermarketul, daca ii dai marfa in cantitate suficienta si la pret OK, iti ia produsul. Da' asta e greu, necesita timp, efort, gindire. E mult mai simplu sa dai legi care intezic ceva, total neaplicabile si care sa fie mai apoi oprite de UE pe motiv de protectie concurentiala. Si dupa aia sa urli ca imperialistii dreaku' au ceva cu bravul si mindrul popor roman.
  • +11 (17 voturi)    
    normal pt o initiativa a PNL (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:57)

    ananstef [utilizator]

    aberatie si nu se poate aplica legea chiar fara sa se mai implice Comisia...
    "sa achizitioneze aceste produse in proportie de cel putin 51% din volum de marfa pe raft" - ce se poate intelege din aceasta exprimare? si daca nu ai produse pe "lantul scurt", ce faci, tu, magazin, tii rafturile goale?
    in loc sa faca sprijine financiar pt spatii de depozitare (de frig), sa amenajeze piete (judetene, volante, etc), sa ajute la actiuni de promovare a produselor romanesti, etc, trag o lege populista si inaplicabila. bravos liberali!
  • -8 (28 voturi)    
    "libera circulatie a marfurilor" pe naiba (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:59)

    mnicku [utilizator]

    libera doar in capul lor.

    N-am vazut marfuri romanesti in alte tari la raft pt simplul motiv ca fiecare tara isi protejeaza producatorii proprii.
    • +3 (7 voturi)    
      nu numai (Miercuri, 15 iunie 2016, 18:42)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      'protectia' se face prin subventii si incurajare fiscala nu prin bagat pe gat cu forta

      daca produsele romanesti erau competitive atunci cumparatorul (romanul) se orienta pe produse romanesti

      iar cu vazutul, ex in UK 2L
      Evian - £0.8
      Borsec - £2 (chiar am vazut in magazin )
      • -4 (8 voturi)    
        Snobism (Joi, 16 iunie 2016, 4:21)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Evian vs. Borsec. Pai tu compari escrocheria aia de apa de robinet "purificata" si inbuteliata cu borsecul, mai habarnagiule???
        • -1 (1 vot)    
          DA, ca Borsec-ul o fi o supercompanie (Joi, 16 iunie 2016, 15:55)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          cu superrezerve de apa. Cum explici ca se gasesta apa in toata Europa, America de Nord si mai stiu eu unde? Cata apa are Borsec-ul? E ca pe vremuri cand s-au sesizat importatorii straini ca exportam mai multa Busuioaca de Bohotin decat putea produce dealul ala... Asa ca mai lasa calitatea de o parte. Pe urma, ai analizat tu cele doua ape sa vezi care e mai buna, ce contine?
          • +1 (1 vot)    
            Mosule (Joi, 16 iunie 2016, 22:13)

            KostasP [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Eu locuiesc in N-A de vreo 20 de ani si beau numai Borsec. Si pot sa-ti spun 100% ca este una dintre cele mai bune ape minerale. Numai un izvor din germania ii mai bate. De aceea e si mai scumpa ca Borsecul. Iar calitatea nu s-a schimbat absolut deloc. Pot sa recunosc Borsec-ul cu ochii inchisi. Tu bea in cont evian daca numai atat iti poti permite.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu am spus ca nu e buna (Vineri, 17 iunie 2016, 14:19)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

              M-am referit numai la calitate, care e subiectiva (altuia poate sa-i placa alta, de ex. Pellegrino) daca nu e sustinuta de probe, analize stiintifice. Si am mai spus de cantitate. Sincer, 2 milioane litri/luna mi se pare mult pentru acel izvor. Nu am insa date precise si nu am vazut un studiu pe aceasta tema. Recunosc numai am exprimat o parere. Recunosc, si eu iau Borsec, dar numai pantru ca e romaneasca, oricum iau numai la ocazii, in rest beau de la robinet, e buna apa in zona unde locuiesc.
          • +1 (1 vot)    
            Si inca ceva (Joi, 16 iunie 2016, 22:19)

            KostasP [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Am cautat pe net. Output-ul de la Borsec este de 2 milioane litrii/pe luna. Daca ai ceva dovezi de contrafacere iti sugerez sa apelezi la dna. Pina atunci nu mai improsca cu noroi o companie romaneasca si renumita pe deasupra.
    • +3 (7 voturi)    
      Cred mai degraba ca problema e in capul tau (Miercuri, 15 iunie 2016, 18:59)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Nu ai vazut, si nici nu ai sa vezi pentru ca nu exista marfuri romanesti la export. Ma refer la cele alimentare, evident. Cate societati de export stii, cate sunt capabile sa aprovizioneze marile lanturi de magazine? Deci cu flux constant de produse, la calitatea si in cantitatea ceruta? Eu nu stiu asa ceva nici in Romania. Doar nu te astepti ca marile lanturi de magazine sa trimita oameni in piata sa cumpere de la tarani!
  • -6 (22 voturi)    
    ... (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:59)

    7cats [utilizator]

    De la (sa vândă) 51 % si sa nu vândă deloc e cale lunga.
    Tot vreau sa cumpăr roșii romanești ,dar nicio șansa .
    Asa ca ciocul mic dragi corporații .
    Oricum o sa găsească ei ceva ușița .o sa vândă roșii din Olanda ambalati in Romania.
    • +4 (4 voturi)    
      care deloc bre. (Joi, 16 iunie 2016, 12:59)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui 7cats

      Eu daca ma duc la carefour toata carnea de pui e romaneasca, 90% din mezeluri sunt romanesti, 80% din bere e tot romaneasca, brinza/laptele la fel. Rosii romanesti sunt 2-3 luni pe an si sunt suficient de putine sa se vinda toate in piata. Pepeni, de exemplu, cum apar cei romanesti, de aia pasesti si in piata si la supermarket. Dar Rosii, ardei, castraveti, vinete, e greu sa fie romanesti, pentru ca nu ai producatori suficient de mari si care sa poata asigura 12 luni pe an cantitate suficienta. La noi e mitul asta cum ca imperialistii ne vor raul... dar realitatea e fix inversa.
  • +3 (9 voturi)    
    Mafia alimentara romaneasca (Miercuri, 15 iunie 2016, 18:06)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    O inventie populista care serveste mafiei alimentare, nu si consumatorului, risca sa ne faca iar de ris. Pentru mafiotii din Parllament, nu conteaza, ei isi vad in continuare de hotiile cu care ne-au obisnuit.
    • 0 (2 voturi)    
      Si isi mai creaza noi surse de furat (Miercuri, 15 iunie 2016, 22:23)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Vezi ce am spus mai jos lui "ProLibertate-AntiMerkel"...
  • +3 (7 voturi)    
    Tipic (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:08)

    tudor74 [utilizator]

    O lege tampita, facuta de un parlament hot pentru populistii mioritici !


    Sper ca EU sa intervina si sa nu ii lase pe acesti retarzi, pe care rromanii ii voteaza de 25 de ani incoace, sa de-a legi facute cu picioarele sau mai rau, facute pt prietenii lor care au gasit un nou tun!

    Fara aceasta lege cretina, in supermarketuri gasesti produse romanesti, in Auchan sigur sunt. Legea asta imi miroase a tun de la o posta.
  • -4 (10 voturi)    
    Ce e de apreciat la UE! (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:21)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Ca desi in cazul imigrantilor care incalca granitele UE de 2 ani nu sunt in stare sa dea un raspuns, daca ar ataca Rusia o tara UE, n-ar fi in stare de un raspuns ferm si unit, uite eu apreciez UE pentru cat de rapid a reactionat la aceasta lege din Romania!
  • +3 (7 voturi)    
    Asta e o diversiune tipic romaneasca (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:30)

    LiviuX [utilizator]

    Au vrut doar sa dea de lucru Comisiei Europene pentru a nu mai avea suficient timp sa se uite la alte probleme serioase. Oricum legea e inaplicabila, numai niste parlamentari romani o puteau da. Sunt foarte curios cum vor incerca sa o aplice...
  • +4 (6 voturi)    
    Si asta e o lege cu dedicatie, (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:33)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    hotii astia nu dau legi bune pentru cetateni, ci numai pentru ei.
    • +2 (4 voturi)    
      Evident, asta se urmareste, spaga! (Miercuri, 15 iunie 2016, 22:10)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      Legea e inaplicabila! Com o sa dovedesti ca un comerciant are 50% produse romanesti si nu 51%? Sau chiar diferente mai mari, nu conteaza. Mai mult, la unele produse nici nu poti sti de unde sunt. Sa zicem pepeni, cum verifici de unde e? Asa ca spaga va inflori: te amendez ca nu ai 51% produse romanesti, (nici eu nu pot dovedi ca ai mai putin dar nici tu ca ai mai mult, asa ca daca nu-mi dai dreptul - asta nu figureaza in procesul verbal), iti dau amenda. Si asta numai la produse alimentare. daca va fi valabil la toate e si mai si...
      • 0 (4 voturi)    
        alt "destept" (Joi, 16 iunie 2016, 11:28)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Bai "desteptule", provenienta unui produs alimentar se vede cu factura. Fiecare furnizor are un numar inregistrat la Registrul Comertului. Sa nu iti imaginezi ca hipermarketurile cumpara pepeni de la tarani fara factura.
        Cat priveste ponderea produselor romanesti in total achizitii, iarari: se poate verifica pe balantele contabile analitice, pe registrul de stocuri.

        Pe bune, daca esti atat de habarnist, macar intreaba sa te lamuresti, nu arunca aiurea cu litere, ca te faci de cacao!

        Legea este excelenta, si va pune echilibru pe piata produselor alimentare, care este suprasaturata de produse de provenienta straina.
        Cumparatorul este cel care sa decida daca un produs este de calitate si merita cumparat, sau nu.
        Nu este treaba managerului de magazin...
        • 0 (2 voturi)    
          Cred ca "desteptul esit tu"! (Joi, 16 iunie 2016, 14:51)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

          Pai ce, magazinele se aprovizioneaza direct de la producator?? NU, de la un furnizor din tara (mai rar din afara). Deci marfa e din tara. Ce-i drept, s-ar putea cere sa se precizeze tara de origine. Dar cata munca, cati oameni vor trebui ca sa verifice tot lantul de aprovizionare, sa vada ca pe factura nu a fost scrisa Romania din "greseala"? Cine va face asta? Si cand: zilnic, saptamanal, lunar, anual?
          In penultima fraza (NUMAI) insa ai dreptate. Cumparatorul decide. Deci daca eu vreau sa cumpar marfuri de import, de ce ma opresti tu? Daca nu vreau, nu ma opreste nimeni sa merg la alt magazin, la piata, sa cumpar marfuri romanesti, deci sa boicotez acel supermarket care nu-mi ofera ce vreau. Nu trebuie o lege pentru asta, si nici nu stiu sa existe pe undeva.
  • +2 (2 voturi)    
    Mai proaspat (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:57)

    aniod [utilizator]

    Legea trebuie sa prevada marfa mai proaspata, acesta este lantul scurt. Iau pestele de la pastravarie de la munte, din ROmania, de la 130 km, nu-l aduc din Italia- cum este cazul acum la diverse super-piete!
  • 0 (8 voturi)    
    pai pe Franta de ce nu o poate obliga ? (Miercuri, 15 iunie 2016, 20:05)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    conform declaratiei ministrului agriculturii date intr-o emisiune tv. printre altele a spus ca Franta nu respecta regulile U.E.din agricultura pt. ca nu vrea, nu o poate obliga nimeni.
    cate produse romanesti sunt in supermarcheturile din Olanda, Franta, Estonia sau Spania ? ca exemplu.
  • -5 (9 voturi)    
    Evident... (Miercuri, 15 iunie 2016, 20:18)

    taticutu [utilizator]

    Evident ca incalcam legislatia UE, care trebuie sa asigure debuseu alimentar in Romania pentru tarile vestice ale Uniunii !
    Fermierii nostri pot sa mai astepte si sa-si vanda produsele la marginea drumurilor !
    Adevarul este ca am negociat si prost dosarul Agricultura cu UE ; eram in criza de timp cu negocierile pentru intarea in UE si am acceptat orice !
    Priviti cum au negociat polonezii dosarul !
  • +2 (4 voturi)    
    consiliul concurentei aproba jaful (Miercuri, 15 iunie 2016, 21:43)

    gigi1 [utilizator]

    Eu ma intreb de ce romanii de la granite sunt atrasi sa faca cumparaturi in ungaria si bulgaria, ce e cu nebunia preturilor in tara mai mari chiar si decat in germania la unele produse, consiliul concurentei doarme in timp ce oligopolul facut de supermarketuri storc consumatorii romani.
  • -5 (7 voturi)    
    oare FR, NL, DE... (Miercuri, 15 iunie 2016, 21:44)

    demaGOGU [utilizator]

    ...incalca legislatia UE cand afiseaza in supermarche-uri produse locale in proportie de peste 90%?

    dar Comisia UE este exact agentul de vanzari al acestor grei si actioneaza in consecinta.
  • -2 (4 voturi)    
    Repet: (Joi, 16 iunie 2016, 7:33)

    John M. [utilizator]

    Cand un stat-orice stat- isi baga nasul in sector privat-orice sector- lucrurile ies prost, mai ales ca asta e sector si privat si strain.
    De ce n-a incurajat (finantat, de fapt) statul un supermarket national in care sa-si expuna tot ce produce dupa propriile reguli? De ce vrea sa ruineze ceva ce functioneaza perfect fara "sugestiile" unui stat inept si care nu s-a departat prea mult de practicile comuniste de care-si aduce aminte cu nostalgie?!
    • -1 (1 vot)    
      alt "destept" (Joi, 16 iunie 2016, 11:32)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      "desteptule", statul are obligatia de a reglementa un sector economic de o anumita importanta. Aici nu este vorba de "amestecuri", ci de regularizarea unui sistem in care exista un dezechilibru concurential in detrimentul consumatorului si al statului.
      De ce intervine statul in regularizarea sistemului bancar privat??

      Statul nu are voie sa aiba lant de hipermarketuri, pentru ca acest lant ar fi favorizat, si ar avea un avantaj concurential in fata altor lanturi private.
      Statul roman face foarte bine cu legea asta, pentru ca ofera consumatorului mai multe optiuni, o paleta mai diversificata de produse de unde sa aleaga. Este dreptul consumatorului sa aiba de unde alege, dar tu esti prea mic sa intelegi lucrurile astea.
  • -2 (2 voturi)    
    ganditi analitic (Joi, 16 iunie 2016, 11:16)

    James Bond [utilizator]

    Sunt consternat sa vad ca cititorii romani nu sunt de acord cu legea respectiva. Ei acuza faptul ca legea este un ingredient al epocii comuniste. Bleah!

    Legea asta este excelenta, si reprezinta un pas inainte in normalizarea comertului in tara noastra. Nu uitati ca legea cere egalitatea de sanse intre producatorii romani si cei straini, nimeni nu va forta cumparatorii sa cumpere produse romanesti, dar produsele romanesti vor avea sanse sa fie disponibile cumparatorilor.

    In prezent, hipermarketurile au o putere fantastica in regularizarea cererii si a ofertei de bunuri. In sensul asta, hipermarketurile decid ce produse se vand, ceea ce nu este normal. In prezent exista un dezechilibru concurential, in sensul ca oferta de produse nu este libera.

    Dupa aplicarea legii, produsele romanesti vor fi in supermarketuri, si cumparatorul va decide ce va cumpara. Adio Carrefour, Billa, Cora, Delhaize, Auchan si alte magazine care isi vor promova produsele nationale.
    Din pacate, romanii nu au cultura economica si nu au capacitatea de a gandi analitic. Pacat...
    • 0 (0 voturi)    
      Habarnist (Joi, 16 iunie 2016, 12:26)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

      In Auchan 30-40% din legume si fructe sunt produse in Romania ... ba mai au si un ditamai banner deasupra cu steagul romaniei pe care scrie, ai ghicit, PRODUS ROMANESC. SI nu numai la legume si fructe, gasesti sos de rosii, legume murate, conserve, zacusca, ca sa nu mai zic de semipreparate ca fasole batuta, salata de vinete .... sunt o gramada de produse romanesti in Auchan, dar tu nu, Batman Batman !

      Deci, aberezi, produse romanesti gasesti in super si hypermarketuri si fara mizeria asta de lege comunisto-mafiota !


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică