Material sustinut de Agrobiotechrom ​

Cercetatorii chinezi au obtinut orez anti-cancer - webPR

Vineri, 30 iunie 2017, 10:56 Economie | Consumator

O noua tehnica de editare a genomului a fost utilizata pentru a crea o tulpina de "super-orez" care ar putea reduce riscul de cancer. Prin aceasta tehnologie au fost creati hibrizi de orez cu un nivel ridicat al continutului de antocianine, antioxidanti deosebit de valorosi.

Expertii considera ca  acest tip de orez are un potential de scadere a riscului de cancer, boli cardiovasculare, diabet si alte tulburari cronice. Cercetatorii de la Universitatea de Agricultura din China de Sud au conceput noua tehnologie de inginerie genetica, numita TransGene Stacking II.

Profesorul Yao-Guang Liu, conducatorul echipei de cercetare, a declarat: "Am dezvoltat un sistem de editare transgenic foarte eficient, usor de utilizat, denumit TransGene Stacking II, care permite asamblarea unui numar mare de gene in vectori unici pentru transformarea plantelor. Consideram ca acest sistem vectorial va avea multe aplicatii potentiale in aceasta era a biologiei sintetice si a ingineriei metabolice".

Pana in prezent, tehnicile de inginerie genetica au fost folosite pentru a dezvolta orez imbogatit in beta-caroten si folat, dar nu si antocianine. Antocianinele sunt prezente in mod natural in unele soiuri de orez negru si rosu, dar sunt absente in boabele de orez lucios sau glasat, deoarece cojile, taratele si germenii - unde se gasesc in mod normal - au fost indepartate. Incercarile anterioare de a obtine prin metode naturale orez cu antocianine, au esuat. Calea biologica fiind deosebit de complexa, nu s-a reusit transferarea unui numar suficient de gene in noii hibrizi, astfel incat acestia sa inceapa a produce compusii doriti.

Cercetatorii au inceput studiul problemei prin identificarea genelor responsabile de productia antocianinei in endosperma tesutului din semintele de orez. Apoi au identificat genele defecte in orezul de tip japonica si indica - subspecii care nu produc antocianine.

Ulterior, ei au dezvoltat o strategie de stimulare a opt gene care determina productia de antocianine, existente si in endosperma celor doua varietati de orez. Orezul purpuriu rezultat a avut niveluri ridicate ale continutului de antocianina si activitate antioxidanta in endosperma.

Profesorul Liu a spus: "Aceasta este prima demonstratie despre ce poate ingineria genetica in domeniul atat de complex al metabolismului plantelor". In viitor, cercetatorii cred ca aceasta tehnica ar putea fi utilizata pentru producerea multor altor substante nutritive importante si  a unor ingrediente medicinale.

In momentul de fata, echipa profesorului Liu efectueaza testele de siguranta in alimentatie ale noului produs. In acelasi timp, studiaza modul in care si alte culturi ar putea fi "programate" sa produca acesti antioxidanti-minune.

Articolul original este disponibil pe dailymail.co.uk

Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

Pe cand un orez anti PSD? (Vineri, 30 iunie 2017, 12:56)

vio7 [utilizator]

Platim oricat doar sa-i faca pe romani sa nu mai voteze cu PSD!
      ala anti-ciuma (Duminică, 2 iulie 2017, 0:20)

amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui vio7

ar trebui sa mearga.
    Ce campanie stupida! Totul pentru PROFIT! (Duminică, 2 iulie 2017, 12:03)

neagoe [utilizator]

Nimeni, nici Agrobiotechrom nu are de unde sa stie care sunt efectele pe termen lung ale consumului de OMG-uri. In afara de PROFIT cat mai mare pentru companii.

Orez care contine un anticancerigen (efect discutabil de altfel)?! Dar de unde se stie ca in timp consumul nu afecteaza altceva? Care sunt studiile, daca s-au facut?

Remember: La inceputul secolului 20, elemente radioactive au fost folosite ca tratamente medicale, cosmetice, igenice ... Au murit milioane de oameni.
  • +1 (1 vot)
    Este posibil sa fie orez (Duminică, 2 iulie 2017, 13:12)

Rescator [utilizator]

Din granule de ciment radioactiv sau din plastic.
  • +1 (1 vot)
    Dailymail??? (Duminică, 2 iulie 2017, 14:18)

2mai [utilizator]

"Articolul original este disponibil pe dailymail.co.uk".
    Adica vreti sa ne convingeti cu articole preluate din tabloide englezesti? Ce urmeaza, cancan, click, infractoarea?