Balbaiala cu taxa auto: Guvernul a amanat decizia cu 1-2 saptamani

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 30 ianuarie 2008, 14:05 Economie | Consumator

Se va umple Romania de rable?
Foto: AGERPRES
Dupa sedinta de miercuri, in care urma sa discute taxa auto, Guvernul a anuntat amanarea unei decizii cu 1-2 saptamani. Pana sa parafeze oficial formula finala a taxei, oficialii romani nu reusesc sa se puna de acord intre ei in privinta unei variante de calcul sau a alteia. Laszlo Borbely, ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, a declarat ca UDMR propune mai multe variante de reducere a taxei, care vor fi analizate in aceasta saptamana si ca o decizie finala ar putea fi luata abia saptamana viitoare.

Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a declarat dupa sedinta de Guvern ca Proiectul de Ordonanta referitoare la taxa pe poluare auto va fi prezentat liderilor partidelor parlamentare, dezbaterea acesteia de catre Guvern urmand sa fie amanata pentru una-doua saptamani.

"Este foarte important sa fie explicat temeiul stabilirii acestei taxe, dar si posibilele consecinte ale respingerii Ordonantei in Parlament, situatie in care Romania ar fi subiect al unui proces neonorant. Respingerea Ordonantei ar lasa neelucidata o tema de mare actualitate in intreaga Europa. Toate tarile europene sunt preocupate, in acest moment, de impactul poluarii produse de autovehicule asupra schimbarilor climatice", a declarat ministrul Vosganian.

"Exista opinii diferite. Noi am discutat in cadrul UDMR si am propus o reducere drastica a taxei, dar am avut discutii pe tema asta si cu colegii liberali si ...vom vedea. Ministerul Mediului are mai multe variante de diminuare care trebuie discutate", a declarat Borbely inaintea sedintei de Guvern, iar informatiile sale s-au dovedit corecte: Guvernul a amanat luarea unei decizii.

Pe de alta parte, Ministerul Economiei si Finantelor a publicat deja un proiect de Ordonanta care contine formula propusa spre aprobare.

Conform declaratiilor de pana acum ale Guvernantilor, in urma discutiilor cu Comisia Europeana, Executivul ar fi trebuit sa aprobe pana la sfarsitul lunii (adica in sedinta de Guvern din 30 ianuarie, n.r.) noua varianta a taxei auto.

Adrian Ciocanea, seful Departamentului de Afaceri Europene, a declarat pentru HotNews.ro, dupa intalnirea dintre oficialii romani si cei europeni, ca "o varianta finala a actului normativ, care include aceste corectii, va fi promovata sub forma unei Ordonante de Urgenta pana la 31 ianuarie. "

Cu o saptamana in urma, reprezentantii Directoratului general pentru taxe al Comisiei Europene au declarat pentru HotNews.ro ca autoritatile romane trebuie mai intai sa implementeze noua legislatie care este compatibila cu legislatia europeana, si abia apoi este posibila inchiderea procedurii de infringement (incalcarea regulamentului european). Pe durata acestui proces, au mai spus reprezentantii CE, Bruxelles-ul nu va furniza publicului informatii pe acest subiect.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3087 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    ciudat (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 14:38)

    Nicky [anonim]

    Eu sunt convins ca hoti astia nu au nici un semnal de la CE si nu stiu cum sa faca sa afle care e parerea la Bruxelles, adica daca le-a mers sa-i traga pe sfoara sau nu.
    • +1 (1 vot)    
      TAXA AUTO (Joi, 31 ianuarie 2008, 8:34)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Nicky

      . Cei mai mari poluatori sunt masinile mari: camioane, basculante, betoniere, autobuze(mai ales cele vechi)—Acestea trebuie sa plateasca taxe proportionale.


      Aceasta lege NU TREBUIE FACUTA DE POLITICIENI CI DE INGINERI SI ECONOMISTI. Sa vina cei de la RAR cu o propunere mai corecta bazata pe masuratori tehnice. Daca tot esti obligat sa faci revizia tehnica la 2 ani, sa ti se dea atunci, la fiecare 2 ani, un certificat, in functie de noxele masurate, cit trebuie sa platesti taxa pt urmatorii doi ani , in situatia in care nu intervii sa-ti micsorezi noxele cu care poluezi. Deci RAR nu ar trebui sa-ti interzica sa mai circuli ci sa-ti masoarele noxele si in functie de asta sa platesti taxa de poluare. Iar plata sa se faca la fel ca in cazul impozitelor, adica atita timp cit esti proprietarul bunului poluator. Daca vinzi masina, sa plateasca urmatorul proprietar.
  • -2 (4 voturi)    
    cum as face-o eu (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 14:44)

    genius [anonim]

    Eu n-as scoate taxa de tot, ca ne trebuie si bani de impaduriri. Ar trebui sa fie mai mica si mai clara sa o poata calcula tot omul usor cand ajunge in targ, gen:

    noi(Euro4,Euro5,...): 200E
    Euro4 vechi: 300E
    Euro3 noi si vechi: 500E
    mai rau de E3 noi si vechi: 1000E

    Pentru mai mult de 2000cmc: sa se mai adauge 1000E la taxele de mai sus...ca alea sunt masini de manelisti...si polueaza si aerul si fonic :)
    • +3 (3 voturi)    
      Cum ai face-o tu.... (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 15:04)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui genius

      Esti tare destept mah.... (noi 200 E etc etc).
      e si foarte complicat algoritmul folosit de tine... Si atent studiat
      Bravo inca o data.

      Daca nu ai sesizat ironia (nu prea fina) sa stii ca mai bine taceai.
      • -1 (1 vot)    
        motivatia mea (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 16:09)

        genius [anonim] i-a raspuns lui Liviu

        N-as prefera sa ma aflu in Bucuresti pe o strada unde in majoritate sunt masini de peste 2000cmc care nu indeplinesc nici un standard euro de poluare. Gaseste tu o solutie pentru asta si imi preiei titulatura. In rest nu ma deranjeaza masinile pana la euro 3 inclusiv, cu motoare mici.
        • 0 (0 voturi)    
          hello (Joi, 31 ianuarie 2008, 20:07)

          genius [anonim] i-a raspuns lui genius

          Care dati feedback negativ motivati si de ce ! Sa vedem de ce sunteti in stare.
    • +1 (3 voturi)    
      @genius (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 15:07)

      marius [anonim] i-a raspuns lui genius

      vad ca tea prostit guvernu asat de tot:) ai ajuns sa fii deacord cu o TAXA:))) hai ca ne miscam bine
    • +1 (3 voturi)    
      singura valoare acceptabila (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 15:21)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui genius

      Singura valoare acceptabila pentru taxa este de 0 euro.
      E plin Guvernul de "genius" de astia, nu ne mai trebuie si aici!
    • -2 (2 voturi)    
      esti un geniu al carpatilor (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 15:43)

      accidutzu [anonim] i-a raspuns lui genius

      mai geniu al carpatilor! daca tu ai o masina cu trei cilindrii, fiecare cam cat o seringa, asta nu inseamna ca o masina peste 2000 cmc e mai poluatoare decat buburuza ta. ia cauta tu pe internet despre toyota highlander hybrid si vezi ce scrie pe-acolo. ca are un motor micutz de 3,5 l si totusi scoate un consum, in oras, de 9 l/100km.
      fara numar, fara numar... la centimetri cubi :))))
      • +1 (1 vot)    
        mrr 3.5l (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 17:47)

        Green [anonim] i-a raspuns lui accidutzu

        Conteaza cantitatea de CO2 emisa.
        Oricum acel consum e dat de hibrid , nu de motor. Daca merge doar pe motor, vezi tu consum dupa. Dar la viteza mica intra pe motorul electric. Deci de fapt in oras nu ai deloc consum.
        Oricum ai dreptate, la hibride ar trebui sa se aplice alte reguli.
      • 0 (0 voturi)    
        pt acidutzu (Joi, 31 ianuarie 2008, 19:52)

        genius [anonim] i-a raspuns lui accidutzu

        In mod sigur Toyota are si varianta de motor sub 2000cmc si care consuma mult mai putin decat varianta de 3500cmc. Chiar motorul de 3.5l consuma mai putin decat motorul non euro de la alta masina, nu inseamna ca nu trebuie sa-l determinam pe cumparator sa aleaga motorul mai putin poluant < 2000cmc...si daca il prefera pe cel mai mult poluant atunci sa plateasca.
    • +1 (1 vot)    
      bani de impaduriri (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 17:33)

      x [anonim] i-a raspuns lui genius

      bani de impaduriri sa ia de la aia care le-au taiat, si aici nu ma refer la aia care au primit 2-3 ari inapoi.

      sa puna taxe pe exportul de cherestea nu pe masini.
    • 0 (2 voturi)    
      Fonduri UE neatinse! (Joi, 31 ianuarie 2008, 10:05)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui genius

      Mai. .. draga! Ei, guvernul, ministerul mediului NU au folosit banii de la UE (fonduri europene daca voi liberalii nu ati auzit de ele) si vrei sa spui ca esti de acord cu o noua taxa? O taxa care NICIODATA nu va ajunge la mediu ci in pensiile mamii lor. La fondurile europene n-au de ce sa umble pentru ca NU le pot fura pe cand banii care intra in sacul fara fund al guvernului ... trai nineaca!
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 16:14)

    Shhhh [anonim]

    O TAXA pe mediu se impune. Nu in forma prezentata de guvern, dar se impune. Acest tip de taxa exista in toate tarile europene. Deci domnii Nicky, marius si liviu gresiti. Traim intr-o lume afectata de poluare si TREBUIE sa facem ceva pentru asta. Nu cum vrea guvernul e clar, dar ceva trebuie facut.

    Un mod mai inteligent de a instaura aceasta taxa este cel folosit in Germania: taxa anuala in functie de gradul de poluare al masinii.

    Cum ar trebui sa se traduca la noi asta? In loc de o taxa de prima inmatriculare (care se intampla o data), suma respectiva sa fie impartita pe ani. In functie de cota de emisii poluante si alte moduri de poluare (e.g. folosirea azbestului la placutele de frana, poluare fonica...) sa fie aplicata o taxa TUTUROR masinilor. Astfel o Dacie din '78 sa aiba o taxa corespunzatoare nivelului de poluare pe care il produce. Pe de alta parte, o masina noua EUR 4-5 sa aiba a taxa anuala foarte mica.

    O astfel de aplicare a taxei ar putea-o transforma intr-o adevarata taxa de mediu (dintr-una fiscala).
    Pe langa asta, o taxa trebuie sa existe cu un anumit SCOP! Pana acum nu am vazut un scop precis, o strategie in vederea folosirii acestui venit (in afara rotunjirii bugetului de stat). Veniturile din taxa ar trebui redirectionate catre mediu (crearea de centre de reciclare, promovarea programelor de reciclare in randul oamenilor, promovarea spatiilor verzi etc,,,)

    Ce pacat ca nu citesc cei care trebuie aceste comentarii...
    • +1 (1 vot)    
      Total de acord (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 17:42)

      Green [anonim] i-a raspuns lui Shhhh

      Si eu sunt de aceeasi parere, o taxa de mediu se impune neaparat, dar nu tocmai in forma actuala.
      Acum se calculeaza in functie de capacitatea motorului care nu defineste chiar corect cantitatea de CO2 emisa.
      Oamenii trebuie sa constientieze ca POLUAREA este o problema, ca trebuie sa renuntam la o parte din confort pentru a oferi o lume acceptabila si copiilor nostri. Daca iti iei masina pentru oras nu trebuie sa ai 150 CP sub capota, personal as opta pentru 75-80, dar cum inca in Romania o familie are o singura masina(in oras sau afara) cred ca 100CP e solutia perfecta.100CP pot fi obtinuti cu un motor de 1.5.
      Si cum am zis si in alte posturi, nu taxa in sine e problema majora, ci modul in care vor fi cheltuiti banii!
    • 0 (2 voturi)    
      nu e asa! (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 19:34)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui Shhhh

      Nu sunt de acord cu nici un fel de taxa pusa l ainmatricularea masinii, asta e hotie! Sunt de acord cu o taxa de mediu, pusa pe emisiile de Co2 sau inclusa in pretul benzinei/motorinei, care mi se pare normala si corecta: consumi mult, deci emiti si noxe, platesti mai mult. Mie, in mod special, imi trebui eo masina mare, sa plec cu ea in strainatate, in Africa, la BudapestBamako, si de ce sa dau o gramada de bani pe o masina care o sa o tin o luna? Ce fac apoi cu ea, o vand inapoi in Germania?
      Guvernul asta e dus rau cu pluta, sau cu barja, cum se zice acum!
    • +1 (1 vot)    
      TAXA AUTO-MOD DE CALCUL SI APLICARE (Joi, 31 ianuarie 2008, 8:35)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Shhhh

      Mi se pare f. corecta abordarea taxei de mediu asa cum a descris-o Shhhh.Adaug citeva idei:
      1. Taxa daca estee pt mediu , ea trebuie aplicata tuturor poluatorilor. Deci se mareste numarul celor care vor contribui si automat va trebui sa scada valoarea. Abia asa se elimina discriminarea. De ce sa plateasca doar cei care isi cumpara o masina acum, si de ce sa plateasca taxa inainte de folosirea masinii.
      Au mai fost cazuri in care statul ne-a pacalit la fel: in anul 2000 se platea taxa de drum (Aici sunt banii dvs) cind cumparai masina. Eu am platit 600 Euro in aprilie 2000 si tot in aprilie s-a schimbat si s-a bagat in benzina. Si am platit din nou taxa prin faptul ca consumam benzina.

      2. Taxa trebuie sa o plateasca cel ce polueaza si atit timp cit polueaza. Deci trebuie platita annual, ca un impozit pe poluare.

      3. Daca tot facem inspectiile la doi ani, atunci putem primii valoarea cantitatii de noxe a masinii in starea in care este ea la momentul masuratorii.(poate atunci cind vad cit poluez si cit trebuie sa platesc, poate ma determina sa investesc acei bani in montarea unui catalizator si la anul voi plati mai putin—Iata un effect f. educativ: vede fiecare cit de mult polueaza masina lui si are sansa de a se corecta)

      4. Ar trebui ca taxa de poluare sa subventioneze pe cei care isi cumpara masini hibride, care nu polueaza, sa li se dea o suma de bani celor care isi cumpara masini electrice, sau hibride etc.
      De ce trebuie sa platesc o taxa de poluare daca cumpar un vehicol hibrid care merge si pe curent electric.
    • +1 (1 vot)    
      CUM S-A FOLOSIT FONDUL DE MEDIU IN 2004 (Joi, 31 ianuarie 2008, 9:51)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Shhhh

      Deoarece a fost tot un an electoral, in 2004 Fondul de Mediu a finantat amenajarea plajelor de la Marea Neagra. Nu-i asa ca acum va plac si voua cum sunt amenajate? AMERITAT. Vedeti ca este o HG prin care s-au platit lucrari de a muta NISIPUL DINTR-O PARTE IN ALTA. Cine sa verifice astfel de lucrari? A BATUT VINTUL SI A ADUS NISIPUL LA LOC , DAR NOI L-AM MUTAT SI AM INCASAT BANII
  • 0 (2 voturi)    
    19 ian 2007, demiterea lui Bodu (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 19:24)

    silvia h [utilizator]

    19 ianuarie 2007: demiterea lui Bodu pentru criticarea taxei de inmatriculare!

    Unde era atunci Realitatea tv? Unde era intreaga presa, care s-a multumit doar sa puna demiterea lui Bodu pe seama "razboiului" dintre palate! Ca era mai vandabil subiectul, nu? Problema de fond insa ridicata de Bodu nu a captat atentia jurnalistilor. Atunci nu va ustura taxa de inmatriculare? Acum, Realitatea Tv se lauda ca are aceasta initiativa. De ce nu l-ati sprijinit atunci pe Bodu, cand criticand aceasta taxa, a fost dat afara din guvern? De ce, Robert Turcescu, Tatuluici, Prelipceanu si toti "indignatii" de conjunctura nu ati facut atunci spume la gura pe tema asta? Unde erai, Andrei Gheorghe? Atunci Bodu a fost o singura voce, repede inabusita, fara ca voi sa va ingrijorati: "Parerea mea este ca un Guvern nu ar trebui sa instituie taxe speciale. Astfel de taxe sunt neconstitutionale." Iata si comunicatul lui Tariceanu prin care acesta motiva scoaterea "disciplinara" a lui Bodu din Guvern: "Primul-ministru considera ca este inadmisibil ca un secretar de stat sa atace decizii ale Guvernului, in loc sa contribuie la aplicarea lor corecta, pozitionandu-se astfel in afara structurilor guvernamentale in care este angajat. Sebastian Bodu a prezentat public recent o serie de pareri personale legate de taxa pe viciu, de taxa de prima inmatriculare si de Agentia Nationala de Integritate, care nu au nici o legătura cu calitatea de secretar de stat in care vorbea, ci erau mai degrabă declaratii de natura politica." Atunci unde erati, mai jurnalistilor?
    P.S. Macar aveti bunul simt sa amintiti ca primul care s-a ridicat impotriva acestei taxe a fost Sebastian Bodu!

    Doberman
    • -1 (1 vot)    
      Dl. Bobu? (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 19:41)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui silvia h

      Cine e acest Mister Bobu? A facut el asta? Foarte bine, l-au lichidat, au scapat de el? Daca nu, sa ie problema in mana, sa inceapa sa se bata cu nemernicii astia si TOATA lumea il va sprijini!
      Hai Nea Bobu, sa sarim la gatu' lor!
  • +1 (1 vot)    
    Alt Exemplu.... (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 21:34)

    Liviu [anonim]

    Inca o idee.... de ce nu se face ca in Franta.... Daca imi iau o masina super ecologica atunci statul imi da niste bani.... de exemplu 100 EUR. Daca imi iau o masina ce polueaza atunci nu imi mai da nimic....
    In felul asta se incurajeaza cumpararea de masini mai putin poluante si se descurajeaza cumpararea celor poluante. Problema este ca in spatele povestii cu mediul voi ei sa mai faca rost de ceva bani la buget.
  • 0 (2 voturi)    
    TAXA VERDE (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 23:04)

    Maximus [anonim]

    Hai sa fim seriosi,cu taxa de mediu pe dracu.Daca se vrea a se proteja mediul in RO ar trebui data o lege drastica sa se opreasca taierea padurilor care s-au praduit ca in jungla. Sa nu imi spuna mie nu stiu ce ministru ca o masina polueaza mai mult decat daca nu s-ar taia 3 copaci care ar absorbi gazele emanate.
    Daca inghitim si taxa asta inseamna ca suntem luati de prosti si dupa taxa asta urmeaza alta si alta si alta cum se tot obisnuieste in tara romaneeasca. TARA birurilor.Poate cine stie o sa apara si haiduci. Nu ar tebui acceptata nici o taxa sub nici o forma ca pana la urma noi,cetatenii ii platim pe ei ,si nu ei pe noi.De ce dracu avem parlament sa stea sa doarma pe ei?INITIATIVA CETATENEASCA cu semnaturi si votata in parlament sau judecata cu statul in instanta in strainatate pe motiv ca incalca dreptul fundamental al omului de a evolua.STATUL Roman incalca flagrant drepturile omului,adica ne saraceste.Statul suntem noi ,cetatenii ,nu trebuie sa lasam ca o mana de banditi sa isi faca de cap pe buzunarul nostru.
  • 0 (2 voturi)    
    TAXARE (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 23:21)

    habbit [anonim]

    As propune ca de maiine toti ministrii sa isi schimbe limuzinele de lux in care se plimba cu niste DAcii 1300 din 1970 ,ca oricum mai mult de 2 ani nu pot merge cu ele si polueaza mai putin decat o masina euro 4 daca vor neaparat sa protejeze mediul.Propun ca ministrul mediului sa deschida balul ca tot explica el cum s-a stabilit valoarea taxei.Auzi ca parca ar sti el ,cat tine omul o masina?Asta bate campii. Sa vii la Tv sa dai explicatii tampite de stabilire a taxei de MEDIU "cica" mi se pare o crasa prostie si de un penibil demn de mila.Acest ministru este de o incompetenta CRASA ca si cel care la pus sa dea explicatii.
  • 0 (2 voturi)    
    scrieti (Joi, 31 ianuarie 2008, 1:02)

    resp [anonim]

    Scrieti oficialilor UE sa nu se lase pacaliti de guvernantii nostrii.
    Nu ne putem astepta la nimic bun de la niste smecheri ordinari. Banditii tot banditi. Trebuie sa reclamam in continuare taxa la UE. Sa nu ii slabim pina nu se renunta total la taxa.
    Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
    6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si direct pe mail.
  • 0 (2 voturi)    
    Petitie on-line impotriva noii taxe auto! (Joi, 31 ianuarie 2008, 1:52)

    Daniel Mihai [anonim]

    Catre Guvernul Romaniei

    Domnilor guvernanti!
    Sunt strigatoare la cer nepasarea si amatorismul dumneavoastra, cei care ne conduceti!

    Se incearca introducerea unei taxe aberante si ilogice - "noua taxa auto" - total opusa vechii taxe, introduse cu mai putin de un an in urma. Dar guvernantii nostri au reusit un trist record - inlocuirea unei taxe aberante, contestata aspru de catre Uniunea Europeana, cu o taxa opusa dar la fel de aiuristica - si marturia stupizeniei noii taxe se reflecta in cuvintele si justificarile membrilor Executivului.

    Sa tragem (inca) un semnal de alarma asupra acestei taxe. Prin aceasta petitie se urmareste sensibilizarea forului Executiv, autorul acestei taxe. Atat timp cat o taxa este dedicata protectiei naturii - de acord, dar aceasta potentiala taxa trebuie indreptata strict catre autovehiculele (incluzand utilitarele de mari dimensiuni, domnilor guvernanti!)cu grad inalt de poluare, dar in conformitate cu legislatia europeana si puterea de cumparare a romanului din clasa medie.

    Ca semnatari a acestei petitii dorim reconsiderarea urgenta a noii taxe auto si adecvarea ei la scopurile pentru care a fost legiferata!

    ***********************************

    Daca sunteti de acord cu aceasta petitie, semnati-o in nume personal si trimiteti linkul rudelor si cunoscutilor dumneavoastra!

    http://www.petitiononline.com/dm862289/petition.html
  • 0 (2 voturi)    
    Multumesc Realitatea Tv. pentru tot ce face. (Joi, 31 ianuarie 2008, 8:57)

    dip [anonim]

    Multumesc Realitatea Tv. pentru tot ce face.
    Daca va reusi eliminarea unei singure taxe va face mai mult decat toate guvernele de pana acuma.
    Am mare incredere in voi.
    Cu toata stima
    • 0 (2 voturi)    
      Manipulare (Joi, 31 ianuarie 2008, 9:54)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui dip

      Realitatea TV face diversiune sa castige capital de incredere pe care sa-l utilizeze in campaniile electorale care vor sa vina si sa ne traga teapa aducand din nou hotii la guvernare inca patru ani. La fel au trecut ca la o comanda si antenele lui voiculescu la aceeasi diversiune. I-a pocnit deodata grija pentru amaraseanul de rand. Cica au aflat acum ca platim multe taxe, ca se scumpesc toate si ca avem salariul mic. Razvan Dumitrescu are o mica pauza in lupta cu balaurul Basescu si ne plange pe umeri ce greu o ducem.
      Pai la taxa de prima inmatriculare se va renunta ca nu au nici sustinere interna nici externa nu ca lupta televiziunile aservite si ziarele cumparate sau ca s-a indurat guvernul sa ne ierte de o taxa.
      Si Ceusescu proceda asa punand scornitorii de bancuri sa lanseze bancuri pe care noi spunandu-le ne mai usuram un pic si uitam de frica, foame, frig. Acum se pun panouri in intersectii sa creada lumea ca scriind acolo se rezolva problema. Tactica supapei care trebuie sa mai elibereze din presiunea sociala acumulata.
      Asa ca televiziuni aservite si ziare cumparate mai incet cu pianul pe scari ca v-am fumat. Si noi atentie la alegeri ca sa nu mai votam hotii.
  • 0 (2 voturi)    
    TAXA AUTO (Joi, 31 ianuarie 2008, 9:58)

    VAsile [anonim]

    GUVERNANTII SUNT INCOPETENTI SI NU LE PASA SA FACA O LEGE BUNA SI CORECTA CARE SA ADUCA AVANTAJE REALE. TOTI AU O AGENDA ASUNSA ""HIDDEN AGENDA".
    NU STIU NICI CE SA LE CEARA SUBORDONATILOR. SI ATUNCI CHEAM DL MINISTRU PE UN DIRECTOR SI II SPUNE: FA SI TU O LEGE SA COLECTAM LA BUGET IN 2008 UN MILIARD DE EURO CA ALTFEL RAMINEM FARA BANI DE PENSII.
    SI ATUNCI DIRECTORUL VINE SI EL CU CE IL DUCE CAPUL. DAR EL NU ARE TRASATE NISTE PRINCIPII CORECTE CARE SA NU DUCA LA ASTFEL DE DEZBATERI CARE CONSUMA TIMPUL SOCIETATII ROMANESTI SI ENERGIILE IN MOD INUTIL. AM PUTEA SA NE CONCENTRAM PE LUCRURI CONSTRUCTIVE NU SA NE APARAM DE LEGILE CELOR PE CARE I-AM ALES. DAR ANUL ACESTA VOM PUTEA APLICA CORECTIA SI LA VOT SA-I ALEGEM PE CEI CARE GINDESC PT OAMENI.
  • 0 (2 voturi)    
    BULA (Joi, 31 ianuarie 2008, 10:00)

    gabifm [utilizator]

    Cred ca va mai amintiti bancurile cu Bula? Toate aveau acelasi ... deznodamant - Bula pica de fraier.
    Asa si cu guvernul nostru - el este intradevar Bula dar se vede ca reuseste sa faca in asa fel incat poporul pica de fraier.
    Combinatia PSD - PNL este letala.
  • 0 (2 voturi)    
    daca tot se dau legi aberante.... (Joi, 31 ianuarie 2008, 10:03)

    misu [anonim]

    ....atunci macar sa se dea o lege prin care se confisca averile(declarate si nedeclarate) hotilor din parlament si asa am rezolvat problema taxelor.
  • +1 (1 vot)    
    Poluare (Joi, 31 ianuarie 2008, 10:52)

    Ahernar [anonim]

    In ceea ce priveste motorul si catalizatorul se despica firul in patru, dar idiotii nu-si dau seama ca daca nu circuli nu poluezi , nu sufoci orasele etc . Eu sunt sofer de duminica, de ce ma taxeaza la fel ca pe un taximetrist - eu poluez de 10x mai putin (LA PROPRIU) . Atat timp cat nu se leaga de km prin benzina , taxa nu este de mediu - e de ce vreti voi dar nu de mediu . Ca sa inteleaga toti idiotii - e ca si cum as plati apa in functie de grosimea conductelor si marimea robinetelor din casa "Aha , ai conducte groase si robineti mari... inseamna ca esti un mare consumator de apa" . Bovinele...
    • +1 (1 vot)    
      Partial corect (Joi, 31 ianuarie 2008, 11:39)

      Toma N [anonim] i-a raspuns lui Ahernar

      ..din 2 motive.
      1. initial benzina a continut o suprataxare care avea o componenta de mediu, una pt drumuri si una fiscala. Apoi s-au facut toate o singura acciza si astfel am ajuns sa platim o noua taxa de drumuri, acum o noua taxa de poluare.. etc
      2. Proportionalitatea cat poluez/cat platesc, bazata excusiv pe pretul benzinei este eronata pt ca intre Euro 1 si Euro 5 este o mare diferenta de nivel de poluare la acelasi litru de benzina consumat.

      Este evident ca sist de taxare practicat in Franta sau Germania prin incurajarea cumpararii de masini nepoluante si nediscriminatoriu in privnta pietei interne si externe (adica secondhand cumparat de la Vasile sau de la Hans) este mai corect.
      Vosga spune "consecinte ale respingerii Ordonantei in Parlament, situatie in care Romania ar fi subiect al unui proces neonorant."
      DIN VINA CUI? d-le Vosganian a ajuns Romania subiect al unui proces neonorant . CHIAR AVETI TUPEU!
      Sper si cred ca procedura isi va urma cursul la Curtea Europeana. Si dupa cum CE nu scoate o vorba chiar cred ca asa este. La noi se arunca praf in ochi in speranta ca trece timpul.
      Si inca ceva: prestatia penibila aseara pe o Antena, a lui Vosganian si a moderatoarei pe care nu o pot numi "blonda" cum singura s-a autointitulat ca si in bancurile cu blonde mai gasesti un neuron ratacit a avut totusi un punct tare. Domnia sa a rostit raspicat "TAXA ACTUALA ESTE NEEUROPEANA" Deci succes la recuperarea banilor!! ,
      • -1 (1 vot)    
        De acord (Joi, 31 ianuarie 2008, 12:12)

        Ahernar [anonim] i-a raspuns lui Toma N

        Pentru a fi 100% corecta mai trebuie completata printr-o alta taxa, anuala (impozit -de exemplu) ce variaza in functie de catalizator, combustibil folosit si putere (as zice eu in loc de cilindree) si fara sectiuni ci cu variatie continua . Grosul ar trebui sa se afle totusi in benzina - amarastenii ce nu-si permit masina jmechera nu-si permit nici benzina multa asa ca folosesc gaz , care este cat se poate de ecologic - o alta nedreptate majora - o non-euro pe gaz e mult mai ecologica decat pare parca pe la E4.
    • 0 (0 voturi)    
      IN SFARSIT (Joi, 31 ianuarie 2008, 15:17)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui Ahernar

      in sfarsit un om cu capul pe umeri.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce stergeti comentariile care nu convin guvernu (Joi, 31 ianuarie 2008, 11:20)

    florin [anonim]

    de stergeti atatea comentarii? sunt pertinente si nu trebuiesc citite?
    • 0 (0 voturi)    
      stii de ce florin? (Joi, 31 ianuarie 2008, 13:02)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui florin

      au intrat scriitorii de partid pe hotnews. Comentariile negative fata de aceasta taxa neeuropeana sunt votate cu minus.

      Rusine, am ajuns ca pe vremea lui Ceausescu...
  • 0 (0 voturi)    
    nu cenzurati! (Joi, 31 ianuarie 2008, 12:59)

    resp [anonim]

    Am pus un comentariu in care dau mailurile oficialilor UE pentru a fi reclamata taxa. De ce nu apare? Ce rol de informatie si ce rol educativ aveti?
  • 0 (0 voturi)    
    Vorbiti aiureli: (Joi, 31 ianuarie 2008, 13:17)

    Oltean Alin [anonim]

    Revin, am mai postat pe aceasta tema. Tot discutati cat de mare sau cat de maica sa fie aceasta taxa. Voi nu intelegeti Romania trebuie sa-si apere economia proprie. Voi nu vedeti ca acesti domni din guvern nu au nici o legatura cu Romania si servesc unor scopuri meschine care sunt contraproductive. Aceasta taxa in primul rand va aduce somaj pe un sector - AUTO care trage economia in sus. O fi Loganul cum o fi, va fi fordul cum va fi, si mai doresc si alti producatori sa vina la noi, acestia produc si vor produce mai mult, avem si vom avea locuri de munca, daca se aplica aceasta taxa nu vom mai avea atatea locuri de munca, si va aparea somajul. Despre acest lucru ar trebui sa discutati nu despre alte baliverne.
    • 0 (0 voturi)    
      nu ma interesaza (Joi, 31 ianuarie 2008, 18:41)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui Oltean Alin

      Nu ma intereseaza somajul, locurile de munca, securisti si toate tampeniile tale! SINGURA problema care ma intereseaza este taxa asta nenorocita!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică