Chiliman isi incalzeste electoratul

Promisiuni inainte de alegeri: Incepe reabilitarea termica a blocurilor in sectorul unu, cu 100% subventie

de Ecaterina Oprea     HotNews.ro
Marţi, 25 martie 2008, 10:31 Economie | Consumator

receptie reabilitare termica (s 6)
Foto: Rompres
Pe final de mandat, primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, isi tine cald electoratul cu promisiunea unei facturi reduse la intretinere. Chiliman a gasit solutia de a debloca reabilitarea termica a blocurilor din sectorul sau, punandu-i pe toti cetatenii Romaniei sa cotizeze, pentru o treime din subventie (34%), care vine de la bugetul de stat.

“Iarna poate fi ca vara”, incearca sa ne convinga Primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman in cel mai recent proiect al sau. Potrivit Hotararii adoptate de Consiliul Local Sector 1, la sfarsitul lunii ianuarie, la initiativa edilului Andrei Chiliman, 66% din costurile reabilitării termice pentru un bloc din Sectorul 1 vor fi suportate din bugetul local al Sectorului 1, diferenţa urmând sa fie acoperită din fonduri de la bugetul de stat.

Incepand din acest an, Primaria Sectorului 1 va plati si partea pe care trebuie să o achite asociaţiile de proprietari, conform legii, pentru reabilitarea termică a blocurilor.


Pe scurt
•    Blocurile din toata tara urmau sa fie reabilitate termic inca din 2002, cu doua treimi subventionate de la bugetul local, iar o treime suportata de proprietari. Contributia blocului s-a dovedit dificil de  acoperit, doar 1.000 de blocuri au intrat in program, in toata tara.
•    In capitala, unde numarul apartamentelor intr-un condominium este mare, reabilitarea a inceput la doar doua blocuri.
•    In sectorul 1, primarul Andrei Chiliman promite bani pentru a debloca programul: 33% de la bugetul local in locul contributiei proprietarilor. Practic, si treimea locatarilor este acoperita.
•    Reabilitarea locuintelor este o necesitate pentru a diminua consumul energetic, iar proprietarii au astfel posibilitatea sa-si scada factura la intretinere.


Explicatii oficiale si carcoteli

“Au trecut deja ani buni de la lansarea programului si încă nu s-au reabilitat termic blocuri în Romania. Am decis să preluăm partea de contribuţie a asociaţiilor de proprietari şi să alocăm, de la bugetul local, sumele necesare izolării termice a blocurilor. Bucureştenii din Sectorul 1 vor avea căldură în casă la nişte costuri reduse, iar oraşul câştigă prin modernizarea faţadelor clădirilor”, a declarat primarul Sectorul 1, Andrei Chiliman, incercand sa ne convinga de justetea acestui proiect.

Carcotasii privesc insa acest program ca nerealist in cele cateva luni de mandat, cate mai sunt pana la alegerile locale de la 1 iunie. "E doar un program prin intermediul caruia spera sa-si sporeasca sansele de a mai castiga un mandat de primar la Sectorul 1", spune, sceptic, Ion Mihai, locatar pe strada Delavrancea, in sectorul 1.

Scurt istoric al reabilitarilor in Bucuresti: 2002, anul lansarii unui program nascut mort

In baza OUG 174/2002 se lanseaza programul de reabilitare termica a blocurilor de locuinte-condominii, ce are ca scop cresterea performantei energetice a acestora.Insa timp de trei ani acest proiect a ramas doar pe hartie, nereabilitandu-se termic niciun bloc.

Guvernul incearca sa “resusciteze” programul in anii 2005-2006 prin modificari legislative si prin declansarea unei ample campanii de informare.Astfel, in baza OUG 187/2005, auditul energetic si proiectarea lucrarilor  de reabilitare sunt finantate de la bugetul de stat, iar fondurile necesare pentru finantarea cheltuielilor privind executarea lucrarilor pentru reabilitarea termica a cladirilor se asigura astfel: 34% alocatii de la bugetul de stat, 33% alocatii de la bugetele locale si 33 % din fondul de reparatii al asociatiei de proprietari.

Chiar daca pana in acest an s-au declansat lucrarile la aproape 1.000 de blocuri la nivel national, aceasta cifra este extrem de mica in raport cu numarul blocurilor ce trebuie consolidate. Numai la nivelul Sectorului 1 sunt un numar de 280 de blocuri care necesita lucrari de reabilitare termica.

Pana la inceputul anului 2008, in Capitala au fost declansate lucrarile la doua blocuri, unul in Sectorul 2 si unul in Sectorul 6 (in Sectorul 6 fiind si finalizate). Potrivit oficialitatilor si expertilor in domeniu, acest ritm extrem de lent se datoreaza procedurilor birocratice greoaie, lipsei de informare a cetatenilor si lipsei de fonduri de la nivelul asociatiilor de proprietari, care nu pot suporta procentul de 33% care le revine  din finantarea cheltuielilor.

Etapele unui proiect de reabilitare termica:
a)    auditul energetic al cladirilor;
b)    proiectare etapa I - elaborarea studiului de fezabilitate pe baza masurilor specificate in auditul energetic;
c)    proiectare etapa a II-a - elaborarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie;
d)     obtinerea autorizatiei de construire;
e)    executarea si receptia lucrarilor de reabilitare termica.
            Toate lucrarile etapelor programului se contracteaza in urma procedurilor de achizitii publice

Beneficiile programului de reabilitare termică:
    Creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuit, reducerea pierderilor de căldură;
      Reducerea costurilor aferente (plata căldurii). În momentul de faţă o bună parte din energia termică pe care locatarii o plătesc se pierde Specialistii estimeaza ca in urma reabilitarii termice factura la intretinere scade cu cel putin 30%;
      Modernizarea blocurilor de locuit şi a locuinţelor individuale, rezultând un aspect urbanistic plăcut;
1    Creşterea gradului de confort.


Ce presupune reabilitarea termica a unei cladiri?

• Reabilitarea presupune decopertarea clãdirii si „anveloparea“ ei într-un strat termoizolant, înlocuirea tâmplãriei clasice cu ferestre tip termopan si refacerea hidroizolatiei terasei si a subsolului.

Noi va reabilitam cladirile, voi ne dati voturile

Cam in acest mod poate fi interpretata ultima initiativa a Primarului Sectorului 1, Andrei Chiliman, prin care Primaria Sectorului 1 urmeaza sa suporte partea ce revenea, conform legii, asociatiilor de proprietari din cheltuielile aferente reabilitarii termice a imobilelor. Dupa ce timp de mai bine de trei ani in Sectorul 1 nu a fost reabilitata termic nicio cladire, pe ultima suta de metri a mandatului, edilul Sectorului 1 incearca, prin scutirea asociatiilor de proprietari de suportarea a 33% din costurile reabilitarii termice a unei cladiri, sa-si atraga voturile unui important segment de electorat. Potrivit informatiilor postate pe site-ul primariei, in acest an vor intra in proces de reabilitare 24 de blocuri din zonele Grivita, Mihalache si Bucurestii Noi.
     De asemenea, potrivit primarului Andrei Chiliman, pe raza Sectorului 1 sunt peste 280 de blocuri care necesită lucrări de reabilitare termică. “Toate aceste clădiri vor beneficia de această facilitate. Estimăm că lucrările de reabilitare termică vor fi finalizate în cel mult trei ani, la toate aceste imobile”, a mai spus primarul Sectorului 1.
     Preluarea finanţării cheltuielilor se va face numai la acele asociaţii de proprietari care aprobă, cu votul majorităţii membrilor adunării generale a proprietarilor, decizia de intervenţie şi semnează convenţia-cadru cu coordonatorul programului anual pentru derularea, în condiţiile legii, a acţiunilor pentru reabilitarea termică a clădirii.

Actele cu care asociaţiile de proprietari trebuie să se adreseze Primariei Sectorului 1:
      Cerere către Primăria Sector 1 privind includerea condominiului în programul de reabilitare termică.
      Solicitarea va fi însoţită de următoarele documente:
–        Fişa de identificare a clădirii;
–        Lista proprietarilor şi destinaţia spaţiilor;
1    Hotărârea adunării generale a proprietarilor privind aprobarea deciziei de intervenţie pentru reabilitarea termică a clădirii.
 
  Opinii Pro si Contra

Marcel D. din cartierul Bucurestii Noi: “Salut aceasta initiativa a Primariei Sectorului 1. Asociatiile de Proprietari nu erau niciodata capabile sa suporte partea ce le revenea din cheltuieli. Este singura modalitate prin care putem avea cladiri reabilitate termic”
Toma V. din cartierul Aviatiei:”Este o masura populista a unui primar disperat in cautare de voturi. Nu inteleg de ce sa platim toti pentru cresterea valorii imobilelor numai a unora. Este o masura socialista a unui primar care se da liberal. Insa in prag de alegeri diferentele doctrinare dispar”

Dincolo de aceste dezbateri pe care le-a starnit initiativa Primarului Sectorului 1, singura concluzie pe care o putem trage din “caznele” prin care a trecut acest program, este ca ar fi de dorit sa avem alegeri din doi in doi ani. In felul acesta, numarul blocurilor reabilitate termic are sanse sa creasca.





















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

5193 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    Mda, Bucuresti....again! (Marţi, 25 martie 2008, 11:19)

    Pink Panther [anonim]

    Ce ma intreb eu, umil provincial:

    - Banii pentru acea reabilitare 100% nu vin si de la mine, care nu traiesc in Bucuresti?

    sa inteleg ca va urma un oras (ex. TM) in care se vor reabilita blocurile si nu sectorul X XX din Bucuresti?!
    • 0 (0 voturi)    
      astept provincia (Marţi, 25 martie 2008, 12:37)

      m [anonim] i-a raspuns lui Pink Panther

      umilința aia provincială nu te-a lăsat să observi cuvintele ”din bugetul local”, este?
      • 0 (0 voturi)    
        Mda, in principiu ai dreptate! (Marţi, 25 martie 2008, 14:13)

        Pink Panther [anonim] i-a raspuns lui m

        Corect, in principiu!

        Dar de regula i"ntoarcerea" banilor pentru bugetele locale care nu sunt "prietene" cu guvernul se desfasoara greoi.

        Programul a demarat in 2002.
        Adevarata masura a modului in care se aloca banii este data de egalizarea raportului intre numarul de blocuri din Bucuresti si cel din tara si respectiv intre nr. de blocuri reabilitate in B si respectiv in tara!

        Voi merge la primarie si voi intreba daca mi se da cei 33% (cf. legii) ce ar trebui sa vina din bugetul de stat si te voi anunta1

        OK?
  • +2 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 25 martie 2008, 12:11)

    liviu [anonim]

    reabilitarea o sa dureze cateva luni pana trec alegerile si voteaza prostii...

    d c fac numai in bucuresti?! hmmmmmm sincer habar nam are cei mai mult votanti probabil
  • 0 (2 voturi)    
    Ce-a facut pana acum? (Marţi, 25 martie 2008, 12:15)

    Victor [anonim]

    Un primar pe care-l intereseaza sectorul sau nu se apuca in ajun sa ingrase porcul.Despre energie si preturile ei extreme se vorbeste de mai mult timp.
    De ce chili Chilman nu a avut aceasta idee "geniala cu un - doi ani in urma?
    Chiar asa de prosti sunteti de va lasati cumparati voturile cu promisiuni fara baza?
    Hai sa fim seriosi!Un primar gospodar se ocupa nonstop de interesele sectorului si nu vine cu asemenea idei electorale inainte de alegeri.
    In orasul meu german primarul este ales de 12 ani in mare majoritate,ptr.ca face totul,dar absolut,ptr.noi si nu numai inainte de alegeri.
    Promisiuni,care sunt convins,ca nu se vor indeplini niciodata!
  • 0 (2 voturi)    
    discriminare (Marţi, 25 martie 2008, 12:39)

    Dan [anonim]

    Eu care locuiesc la casa de ce nu beneficiez de subventii.
    Oare numai cei de la bloc contribuie la bugetul de stat ? Eu nu platesc impozite si taxe ?
  • 0 (2 voturi)    
    Mirare (Marţi, 25 martie 2008, 12:44)

    tati [anonim]

    Si cand ne dau banii pe gratis,nu e bine!!!
    Ciudati mai suntem!!!
  • 0 (2 voturi)    
    asta este liberalism ? (Marţi, 25 martie 2008, 12:58)

    directia 5 [anonim]

    nu cred ca este corect ca de banul public sa se bucure doar cei care locuiesc in ap. de bloc [achizitionate in anii '90 la preturi modice] iar cei care locuiesc la case sa nu poata befeficia de avantajele bugetului public .Este corect ca si locatarii apartamentelor sa suporte o parte a cheltuielilor,iar cei cu posibilitati materiale mai reduse sa benefecieze de o cota de sprijin mai mare din partea statului.
    • -1 (1 vot)    
      de ce? (Marţi, 25 martie 2008, 17:31)

      x-lescu [anonim] i-a raspuns lui directia 5

      De ce intotdeauna cei cu venituri mai mici (deci cei care isi aduc intr-un mai mic procent contributia la societate) sa aiba intotdeauna facilitati mai mari? NU ESTE CORECT principiul dau mai putin celorlalti dar sa primesc mai mult eu. M-am saturat de aia care stau mereu la coada la pomeni nemeritate.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru ca (Marţi, 25 martie 2008, 20:07)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui x-lescu

        nicio societate nu este perfecta ,sunt intradevar persoane carora mai bine le dai undita sa prinda peste decat sa le livrezi pestele gata preparat,aici aveti perfecta dreptate,dar sunt si persoane cu dezabilitati ,si acestia trebuiesc ajutati de societate,nu putem proceda ca Hitler trimitand oameni la gazare pentru ca sufera sa zicem de platfus [recunosc exemplu este cam dur]
  • -2 (4 voturi)    
    E pe bune: Iarna poate fi ca vara!!! (Marţi, 25 martie 2008, 13:48)

    Andrei Chiliman [anonim]

    Apreciez preocuparea jurnalistilor de la Hotnews pentru programul de reabilitare termica si va multumesc ca mentineti acest subiect in dezbatere publica.
    Sunt de acord cu faptul ca programul de reabilitare termica in forma guvernamentala era “un program mort”. Am reusit insa sa-l revitalizam! Rezultatele programului sunt benefice pentru cetatenii Sectorului 1, dar si pentru aspectul urbanistic al orasului. Am gasit solutii sa transformam o “vorba” pe hartie in investitie cu dublu scop: salvarea energiei prin izolare termica si regenerare urbana, prin refacerea fatadelor blocurilor.
    Eu nu iau decizii pe inceput sau sfarsit de mandat. Intotdeauna am luat decizii in functie de agenda cetateanului.
    In 2007 am avut zeci de intalniri cu presedinti si administratori de bloc, intersati de un astfel de program, dar care constatau in practica imposibilitatea aplicarii lui. Am cautat solutii pentru a transforma un program guvernamental ineficient in ceva aplicabil imediat. Deja la Primaria Sector 1 s-au depus 140 cereri de reabilitare termica, 55 au fost aprobate de Comisia de eficienta energetica si s-au semnat 38 Conventii Cadru.
    In doua saptamani auditorii energetici angajati de Primarie vor incepe activitatea de evaluare. Faptul ca aduceti subiectul in dezbatere publica este o dovada ca el exista, incepe sa functioneze si cei care ma cunosc stiu ca il voi duce pana la capat.

    Domnului/doamnei Toma, din cartierul Aviatiei: Primaria nu investeste doar pentru unii, ci pentru intreaga comunitate. Primaria investeste pentru reabilitarea termica a TUTUROR blocurilor din Sectorul 1, nu selectiv. E ca si cum ati spune ca ridic valoarea unor cladiri si terenuri acolo unde asfaltez strazi. Am asfaltat peste 750 de strazi, in ultimii 3 ani, ceea ce este in beneficial locuitorilor acelor strazi, cartierului si celor care tranziteaza aceste artere.
  • +1 (3 voturi)    
    Strazi fara apa potabila din sectorul 1 (Marţi, 25 martie 2008, 14:01)

    dana [anonim]

    Poate ar trebui sa faca ceva cu sanatatea locuitorilor din sectorul 1. In zona de nord-Odai: strazile Tribunei, Dealul Negru, Lemnarilor, Nades, Redea, etc nu au apa potabila, nu au canalizare. Primaria a avut bani pentru aceste lucrari pentru aceasta zona si a tocat banii pentru a trage apa si canal in cartierul parlamentarilor de pe lacul Grivita sau in cartierul Triumf. Aceste strazi exista de peste 50 de ani! La fel este si in Giulesti si Chitila! Acum promit bani pentru rentabilizarea termica a blocurilor. Hai sa fim seriosi, isi vor rentabiliza propriile case si buzunare! Jos hotia intregului Parlament (PNL-PSD-PRM-PDL-etc)! Jos Chiliman si toata sleahta lor!
  • 0 (2 voturi)    
    o minciuna gogonata (Marţi, 25 martie 2008, 14:23)

    stefan [anonim]

    Din text bunul simt spune ca e o minciuna, pentru ca prima faza e auditul energetic care nu dureaza de azi pe maiine. Acesta e platit cu bani de la buget, ca si etapele ulterioare de proiectare. Deci trec alegerile, vine un nou consiliu si acela nu va mai avea bani pentru asa ceva.Era interesant daca erau blocuri cu toate celelalte gata (inclusiv autorizatia de construire) si nu aveau locatarii bani pentru reabilitare.
    Pentru ca asa cred ca un primar dovedeste ca a facut ceva.
  • +1 (1 vot)    
    Tendentios (Marţi, 25 martie 2008, 14:49)

    Mugur C. [anonim]

    Din articol ar trebui sa intelegem ca, cu minim X luni (acest numar trebuie evident definit in urma unor serioase dezbateri publice) inainte de orice alegeri, nici un primar nu are voie sa aiba nici o initiativa, deoarece este populista prin definitie.
  • -1 (1 vot)    
    Bravoooooooo (Marţi, 25 martie 2008, 15:30)

    citizen [anonim]

    Excelenta treaba. De maine nu-mi voi mai plati facturile la apa, electricitate, s.a.m.d caci Primaria are grija de toate.
    Prosti suntem noi de ne platim impozitele.
    Uitati-va unde se duc banii.
    Gropile din asfalt ne vor mai stresa inca 1 an
    Cainii vagabonzi praful si mizeria la fel
    Lipsa locurilor de parcare, etc......
    Dati-le la saraci (sa ma scuze) caci aveti de unde lua bir.Voi doar voturi sa primiti, in rest dormiti linistiti
  • 0 (2 voturi)    
    Sa se faca ! (Marţi, 25 martie 2008, 17:22)

    Catalin I. [anonim]

    POpulista, nepopulista, electorala sau nu sa se faca asa peste tot !
  • -1 (1 vot)    
    Gogoasa PeNaLa (Marţi, 25 martie 2008, 19:38)

    Gogoasa PeNaLa [anonim]

    Dupa CALTABOSI ne vand si GOGOSI electorale!
    PeNaLii au ajuns de rasul lumii. Patru ani n-au facut NIMIC si acum, inaintea localelor vin cu o mare GOGORITA. Daca nu vor mai fi alesi (SI NU VOR MAI FI) au scuze. Daca, printr-o minune, ar mai pacali pe cei fara minte sa-i realeaga, pot sa fac prinsoare ca nu vor face NIMIC.
    Ati furat voturile dreptei si le-ati dat psdeilor!
    Sa va fie RUSINE!
  • 0 (2 voturi)    
    ??? (Marţi, 25 martie 2008, 23:50)

    traian [anonim]

    e ca in reclama: daca face de ce face , daca nu face de ce nu face. tot ce face un candidat trebuie privit cu scepticism? cit l-au blocat din consiliul general de la capitala pe chiliman frate? a ajuns sa dea hotariri de guvern ca sa poata face ceva. lumea simpla nu stie si de asta unui ziarist ii este foarte usor sa dea la temelie oricui are el chef. numai ca nu e chiar asa.
  • -1 (1 vot)    
    reabilitare pe gratis (Miercuri, 26 martie 2008, 7:23)

    ion [anonim]

    1.poate o hotarire a consiliului local sa modifice prevederile unor legi si ordonante de guvern? curtea de conturi ce spune? 2.din ce bani se va acoperi diferenta de 34%? 3.ce lucrari vor ramine neexecutate in sectorul 1?(canalizari,asfaltari,gaze,iluminat public,etc.pe strazile sect.1) 4.care vor fi costurile pt un apartament ? 5.dupa comisioanele luate de diversi salariati ai primariei pt alte lucrari facute din banul public acum se pregateste "marea" lovitura: vor trebui facute auditul energetic al blocurilor, studii de fezabilitate pt executarea lucrarilor, proiectele de executie, stabilite firmele ce vor executa lucrarile, stabilite firmele ce vor furniza materialele.CAM MULTE COMISIOANE pt cei ce vor pune la punct "morisca "(chiar daca nu vor mai fi alesi) 6.nu mai discut de calitatea polistirenului folosit pt placarile exterioare precum si de calitatea timplariei termopan ce se va monta (eventualii curiosi-ca institutii abilitate-pot afla multe "noutati"). 7.exista firme particulare care,contra preluarii terasei blocului pt mansardare in interesul firmei, executa reabilitarea blocului GRATUIT SI MAI DAU SI O SUMA DE BANI FIECARUI APARTAMENT DIN BLOCUL RESPECTIV.urmarea acestei proceduri: reabilitarea gratuita a blocului, prin aparitia unor noi proprietari in apartamentele de la mansarda se vor diminua costurile de intretinere ce revin fiecarui apartament raportate la nrul de persoane si cota parte indiviza.
  • -1 (1 vot)    
    Pomeni electorale (Miercuri, 26 martie 2008, 7:26)

    silvia h [utilizator]

    Si la Bacau se intampla acelasi lucru. Dupa ce toata iarna am fost tinuti de CET mai mult in frig, acum primarul R Stavarache promite sa reabiliteze, pe banii primariei, sic! nu stiu cate zeci de blocuri. In iarna, dupa ce a nins, nu a scos oamenii sa curete drumurile de zapada si gheata. Din promisiunile facute acum 4 ani, nu a dus la capat nici una. Toate sunt pe hartie si in intentie. Dar SE VREA iar primar ca sa termine ce a promis.
  • -2 (2 voturi)    
    www.coltuc.ro (Miercuri, 26 martie 2008, 7:57)

    casa de avocatura Coltuc [anonim]

    FELICITARI

    SUNATI PENTRU SERVICII JURIDICE
  • -1 (1 vot)    
    Prostii de la hoti (Miercuri, 26 martie 2008, 8:13)

    Marian R. [anonim]

    Domnilor votanti,
    rugamintea mea este sa nu-i mai credeti pe acesti mincinosi care ne conduc.
    Calitatile lor de baza sunt: hotia, minciuna, fatarnicia, mita, dezinteresul in rezolvarea problemelor cetatenilor, mita si alte asemenea lor.
    Acesti indivizi ce poarta diferite nume si coloraturi politice sunt numai "O APA SI UN PAMANT".
    Nu au nimic sfant.
    Nu cred ca mai merita nici macar efortul sa-i votam.
    In concluzie MINCIUNI ELECTORALE pe care in neobrazarea lor chiar le si recunosc, dupa trecerea alegerilor.
    RUSINE CHILIMANE!
  • 0 (2 voturi)    
    Nedreptate! (Miercuri, 26 martie 2008, 8:49)

    Ank23 [anonim]

    Faptul ca toate actiunile d-lui primar al sectorului 1 sunt criticate de catre anumiti membrii ai societatii noastre civile nu poate fi decat dovada a faptului ca in tara asta totul este condus anapoda precum la carma vasului de catre un biet amarat si ametit marinar.D-l Chiliman a demonstrat ca se preocupa de binele cetatenilor si ceea ce a promis a si facut nu ca altii precum Videanu.Mie mi-ar fi rusine sa acuz acest om si sa sustin o chelie fara creier si pusa pe jecmanitul cetatenilor.Dar este evident ceea ce se intampla!Mafia portocalie se afla peste tot infiltrata asa ca cei care se lasa prada o fac pe proprie raspundere!Deci sa suporte!
    • -1 (1 vot)    
      mda (Miercuri, 26 martie 2008, 9:28)

      iuzar [anonim] i-a raspuns lui Ank23

      ma leshi....toti se trezesc cu cateva luni inainte de alegeri sa arate cat de mult le pasa de alegatori. Ontanu e la fel, a facut parcul din fata primariei bibelou dar in spate, hala obor, parcul pasarari si ce mai e in jur e un gunoi....cum era vorba cu afara vopsit gardul si inauntru...ontanu? sau chiliman?...bleah....mi-e sila...
    • -1 (1 vot)    
      Esti purtatoarea de cuvant.... (Miercuri, 26 martie 2008, 11:34)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Ank23

      sau secretara lui Chiliman(ca el deja a vorbit)?
      Majoritate din aceasta societate civila,comenteaza adevarul.
      Un primar de sector( oras,comuna)nu incepe sa -si faca griji de probleme celor care l-au ales cu
      cateva saptamani inainte de alegeri,ci permanent, fiindca de asta este ales.
      Inainte mituiau cu bere si mici,sacose cu alimente,acum cu subventii ptr.energie!
      Sectorul acela nu are numai blocurile acelea pe care primarul vrea sa le modernizeze din banii nostrii.
      Cu ce vrea sa le umple gurile si constiinta restului?
      Propaganda de doi bani!
      Oare de ce Negoita este asa de iubit de sectorul sau?Omul isi vede de treaba in intreaga perioada
      a mandatului si nu da cu tiruita inainte de alegeri!
      Pai se putea sa te nu legi de obsesia Basescu?
      Aici este vorba de primaria sectorului 1 si nu de vase cu marinari!
    • 0 (0 voturi)    
      priceputul chiliman (Duminică, 30 martie 2008, 9:26)

      nico [anonim] i-a raspuns lui Ank23

      ce a facut intelectualul tau?nu prea se vede ceva facut de el.si are poate cel mai bogat sector.cei mai instariti oameni din buc.deci putea sa obtina sponsorizari girla.dar el nu a facut decit sa se puna capra la ce au vrut altii sa faca.normal locuitorii sectorului trebuiau sa-i faca plingere penala cind becali si-a facut trotuarul de la palat.motivul:cineva se oferise sa faca niste lucrari(care oricum trebuiesc facute)si a economisit bani de la bugetul sectorului.dar tov.primar nu a fost de acord pt ca nu primea comisionul clasic.iar mafia,da este peste tot dar nu are culoare politica.ce s-a scris pe aicici despre daip 1,dir codrici si moise ma cutremura.si nimeni nu ia masuri.si ca astia 2 intilnim la tot pasul,in tot orasul,in toata tara.militia,cum zicea cineva,doarme,parchetul doarme,justitia doarme,alte institutii ale statului dorm.asa ca.........
  • -1 (1 vot)    
    Va reabilita pe dracu' (Miercuri, 26 martie 2008, 12:08)

    iosiP [anonim]

    Sa inteleg ca to'arsu Chiliman va reabilita 280 blocuri in citeva luni, in conditiile in care nu a reusit sa rezolve problema poluarii fonice cauzate de hotelul Diplomat (B-dul Poligrafiei 170) dupa 3 ani de sesizari si audiente?

    Oare de ce am indoieli (intrebare retorica, nu astept neaparat raspunsuri ;) )
    • -1 (1 vot)    
      mda (Miercuri, 26 martie 2008, 12:59)

      iuzar [anonim] i-a raspuns lui iosiP

      Astea nu se numesc indoieli, ci certitudini :)))
  • -1 (1 vot)    
    disperare (Miercuri, 26 martie 2008, 14:33)

    dan [anonim]

    Staful Domnului Chiliman incearca orice tertip pentru a castiga voturi in viitoarele alegeri, asa ca orice promisiune e bine venita si la fel de poleita. As dori sa intreb si nu doar retoric ce a facut domnul primar pentru la fel de trambitata promisiune ca pana in 2007 ......zona cartierului Straulesti din Bucurestii NOI va beneficia de canalizare si strazi asfaltate...
  • -1 (1 vot)    
    subventii 100 % (Miercuri, 26 martie 2008, 15:12)

    popescu ilie [anonim]

    Cred ca primarul chiliman este un super comunist.ce pacat ! daca era el in locul tot mai regretatului ceausescu-aveam de la inceput blocuri cu regim termic superperformant ! Mai trebuie sa vina cu promisiunea ca va suporta-subvenţiona şi caldura,apa calda,apa,curentru si că va monta şi aparate de aer condiţionat !A era să uit,va aduce şi mîncarea gatită la alegere 4 feluri cu carne şi 4 feluri vegetariene !FRAŢILOR SA NE MUTĂM TOŢI 22 MILIOANE IN SECTORUL LUI CHILIMAN !O NU,MAI BINE SCHIMBAM DENUMIREA ŢĂRII ÎN SECTORUL 1 şi scăpăm de guvern,preşedenţie,parlament-reducem costurile bugetare şi alegem un coniliu pentru sectorul 1,primar avem !Doamne curtea de conturi ce face ????
  • -1 (1 vot)    
    Reabilitarea termica e o mare tampenie. (Joi, 27 martie 2008, 13:24)

    Max [anonim]

    Sa va spun si de ce:

    La noi in bloc asociatia de proprietari a facut calculul ca rebilitarea termica ar costa cca. 6000 euro pe apartament.

    La care adaug eu un calcul sumar: caldura pe luna costa cca 80 euro. In urma reabilitarii s-ar face o economie la factura de maxim 25%, deci de 20 euro. Cum se furnizeaza caldura timp de 5 luni pe an, rezulta o economie de 100 euro pe an de apartament. Asta inseamna ca din cei 6000 euro se poate subventiona diferenta de cost timp de 60 ani!!! Si asta cheltuindu-se cate 100 euro pe an si nu 6000 euro dintr-o data. Blocul oricum are peste 60 de ani si nu stiu daca va mai sta in picioare peste 60 de ani. Este chiar o aberatie reabilitarea termica.

    Inteleg ca exista o isterie nationala legata de geamurile tip termopan si de izolarea cu polistiren expandat - ca de - e mai "cool" si e la "moda". Dar ca aceasta isterie sa ajunga si la nivelul guvernului si a primariilor, chiar nu inteleg. Sau inteleg - presupun ca primariile vor agrea numai anumite firme pentru lucrarile de reabilitare.

    Guvernul mai bine s-ar ocupa de scaderea pretului la gazele naturale pe care le luam de la rusi - peste masura de mare si la scoaterea contractelor energetice din mana "baietilor destepti".
  • -1 (1 vot)    
    spagile din primaria sector 1 (Vineri, 28 martie 2008, 8:17)

    elena [anonim]

    nu stiti ce se intimpla cu banii vostri ,contribuabililor?pai ei se duc in buzunarele unor "patroni" de rahat si in alea ale unor salariati din primarii.nu stiu cum e prin alte secoare(parca in 3 s-a facut ceva) dar la noi e jale.am fost aproape de sistem si am "invatat". o firma de 2 bani incepe si taoneaza terenul la primarie.direct sau indirect se ajunge la persoana care vrea si ia SPAGA.apoi e simplu.pai ce vrei sa faci?orice numai sa iasa bani negri.pai hai ca avem licitatii pt reparat scoli,gradinite,pavat trotuare.te bagi?ma bag dar am doar 4 oameni,necalificati.nu-i nimic.uite,faci devize dupa modelul asta,faci hirtiile,spui ca indeplinesti conditiile,dai pretul asta.clar?a,dar eu ce am din cit vei cistiga?pai iti dau atit dar mai imi dai lucrari si ma acoperi la receptie-ca nu stiu sa le fac bine.si iaca cum o firma "minion",fara muncitori,avind aceleasi devize pt aproape toate lucrarile,cistiga lucrari pt 5 ANI.si uite cum pe declaratii false,devize false,lucrari proaste, voi/noi contribuabilii bagam in buzunarul patronului UN PROFIT PE 2 ANI de,hai spuneti, de 10,0 miliarde lei vechi (10.000.000.000 lei).SPAGA? pai la DOMNUL DIRECTOR CODRICI,la dir adj,la dir tehnic,la inspectorul scolar ce raspunde de scolile si gradinitele la care am facut lucrarile.valoarea?pai oricum nu o sticla sau un carton de bautura fina.mult,mult mai mult.iar patronul,e omul casei,toata ziua sta la cei spusi,acolo isi petrece timpul.oare functionarii aia nu mai au si altceva de facut?a!ce au facut unii cu SPAGA primita?pai au cotizat la partidele ce-i tin in brate. v-a placut?voi platiti impozitele si niste "baieti destepti" va fura banii.voi va chinuiti la bloc,prin autobuze,mincati cartofi si beti apa murdara de la robinet/fintina si ei isi fac VILE,MASINI ULTIMUL TIP,MESE CU MINCARURU ALESE,VACANTE PRIN TARI EXOTICE. oare parchetul,curtea de conturi,dna,institutiile abilitate nu sint interesate de aspectele astea? presa ar putea investiga si face un serial cu SPAGILE .
    • 0 (0 voturi)    
      coruptia din daip1 (Sâmbătă, 29 martie 2008, 12:08)

      marin [anonim] i-a raspuns lui elena

      cunoscpersonajul.va pot spune ce face pe la sect.2 adp.acelasi individ meschin a creat o caracatita in adp sect2 cu dir lemnaru,dir frincu, cioaba si inca altii.fara ca firma individului sa fie autorizata pt lucrarile respective a facut deratizari in pasajul obor si in sediul adp,a montat retele de calculatoare,a montat aparate de aer conditionat, a livrat dale pt trotuare la preturi de 5 ori mai mari,a tinut cursuri de calificare la niste pretui enorme (11.000.000 lei/pers) si multe altele.patronul firmei nlm srl nu are scrupule,stie regula impartirii f bine.problema e ca pt a pute imparti la toti care-l tin in brate preturile lui sint cu mult mai mari decit ale altora.si preturile aste se reflecta in impozitele platite si nefolosite cum trebuie de primarie.individul trebuie cercetat nu de presa ci de poltie.poate il ajuta cineva?
  • 0 (0 voturi)    
    reabilitare (Miercuri, 2 aprilie 2008, 9:32)

    maria vio [anonim]

    - decopertare inseamna si apa de ploaie in apartamente?
    -de ce se mai pun garduri de plasa si plante scumpe de catre primaria sect.1 langa blocuri daca se ofera lucrari de reabilitare, stiut fiind ca nu vor fi protejate de constructori?
    -de ce se anunta la unele aviziere reabilitari gratuite si se tin sedinte de bloc cu consilieri ai primariei care incearca sa convinga locatarii ca totul este gratis, daca se vor returna banii in moduri inca necunoscute?
    -de ce se ofera "pe sub mana" reabilitare la blocuri din 1984-1985, unde 99% din apartamente au geamuri termopan, terasele au fost intretinute de locatari, subsolul la fel, proprietarii sunt oameni cu venituri bune si facturile la intretinere au fost absolut normale? (Baneasa, Aviatiei, FLOREASCA blocuri noi!)
  • 0 (0 voturi)    
    termoizolare bloc (Miercuri, 11 martie 2009, 1:39)

    corina marcu [anonim]

    2,5 milioane de apartamente, inmultit cu 300E (pretul corect cu materiale de la producator, manopera pt. continuitate e la 1/3 decat la un singur ap.) inseamna 750 de milioane de euro pt. toata tzara! Decat sa asteptam ca aceasta investitie strategica este blocata de 2-3 moshuleti -unii care au impus auditul per lucrare /bloc si nu per proiect -set de blocuri- (si asta inutil pt. astfel de lucrare ce nu poate fi decat benefica vizavi de incarcarea cu polistiren) si pe de alta parte 2-3 mosuleti care blocheaza in partea de autorizare a firmelor ce au voie sa faca termoizolare. In loc sa-si duca la indeplinire planul de umflare a cifrelor si sifonare a banilor n-ar putea fi mai degraba si mult mai usor striviti prin calcare in picoare de pensionarii care platesc 90% sau 100% din bani pe incalzire ? Faceti ancheta cum trebuie pe tema asta, sau sa o faca altii de la alt ziar / site/ post tv ?
  • 0 (0 voturi)    
    MINCIUNI !!!!! (Luni, 28 septembrie 2009, 14:48)

    adriano78 [anonim]

    minciuni !!!! reabilitarea termica !!! nu mai lucreaza nimeni !!! domnule primar ce faceti cu acest program ?? avem o mare problema si iarna bate la usa !!! la asociatia de locatari din sos nicolae titulescu nr.80 au inceput lucrarile de la data de 1.09.2009 si pana azi 26.09.2009 nu au facut decat o parte la terasa,cel mai grav este ca acum nu mai lucreaza nimeni,ne-au lasat balta cu lucrarile, au inceput terasa blocului si nu au mai terminat-o, ne-au lasat balta, o sa ne ploua in case, administratorul alearga dupa ei si se roaga macar sa termine terasa, dar ei spun ca nu pot ca nu mai primesc bani de la primarie, bine ca nu au pus schela pe bloc !! ce firma este asta care intr-o luna de zile a lucrat doar cu 2 oameni,cum ar fii putut sa termine un bloc cu 11 etaje ???? ce facem ca vine iarna si nu mai avem izolatie pe terasa blocului !! suntem disperati se pare ca acest program a esuat lamentabil dupa cateva blocuri,si iara am fost pacaliti de politicieni,cu promisiuni etc, a fost doar campanie electorala anul trecut cand ne povesteati despre reabilitarea termica in scara blocului !!! pacat domnule primar chiar credeam in dumneavoastra !!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă