Metroul Nicolae Grigorescu-Linia de Centura va fi inaugurat la 1 noiembrie

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 21 august 2008, 17:50 Economie | Consumator

Metroul Nicolae Grigorescu-Linia de Centura, finalizat la 1 noiembrie
Foto: AGERPRES
Tronsonul de metrou Nicolae Grigorescu-Linia de Centura va fi pus in functiune la 1 noiembrie, a declarat, joi, agentiei MEDIAFAX, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

"Prima cursa pe noua linie va fi la 1 noiembrie", a afirmat Orban.

Constructia tronsonului din Bucuresti a fost inceputa in 1989. Noua linie, cu o lungime de 4,75 kilometri, va avea patru statii (Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor si Linia de Centura).

Data in folosinta etapizat pe tronsoane incepand cu anul 1979, reteaua de metrou insumeaza 62,2 kilometri de cale dubla, structurata pe patru magistrale, 45 statii si trei depouri.

Metroul transporta anual peste 140 milioane de pasageri, iar parcul de trenuri in circulatie este alcatuit din mai mult de 370 de vagoane. 





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4491 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    tampenie !!! (Joi, 21 august 2008, 18:20)

    kin3zu78 [utilizator]

    Metroul lui peste , intre prima statie si a doua sunt ` 1km , intre a 2 si a treia ~ 1 km si intre a 3 si "Centura" sunt maxim 600 m. Problema e ca pana la asa zisa centura mai sunt cam 4 km pe putin , mai bine capatul de linie se numea Anticoroziv sau orice alta denumire. Ce mare mandrie ca am reusit in 20 de ani sa facem 4,75 km de metro care oricum era forat tunelul de tatuca ceausescu !!
    • +2 (4 voturi)    
      nu-i asta tampenia cea mai mare (Joi, 21 august 2008, 22:42)

      Octavian Ion [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      CEA MAI MARE TAMPENIE, in umila mea opinie, este ca aceasta linie de metrou este cam inutila... Am circulat de cateva ori cu RATB-ul pe acest traseu si va marturisesc sincer ca tramvaiele erau goale, maxim 10 oameni calatoreau in orice moment...
      Metrou faci acolo unde la suprafata nu se mai poate de inghesuiala domnilor!
      Tembelii astia DE CE nu fac metrou Colentina-Obor sau Drumul Taberei-Ghencea-Centru??? Pe aceste trasee este o adevarata CALAMITATE, numai sardinele in conserve stau mai inghesuite decat oamenii in tramvaie si autobuze...
      Ma rog, bine ca au terminat durerea asta de traseu, chiar daca duce in-the-middle-of-nowhere!!!
      • 0 (0 voturi)    
        acum da (Vineri, 22 august 2008, 0:02)

        asa [anonim] i-a raspuns lui Octavian Ion

        acum este inutila. dar trebuie sa spunem ca a fost inceputa (si aproape terminata, conservata, deteriorata de vreme si acum refacuta) de ceausescu. In vremea aia pe platforma industriala lucrau cam 50000 de oameni (sau mai multi) care umpleau la refuz tramvaiele din zona (si veneau la 30-45 secunde, erau 4 linii de tramvai pe traseul acela: 15, 19, 27, 38) - acolo am copilarit si stiu ce spun, mergeam "pe burduf" sau "pe tampon". Acum acolo mai lucreaza maxim 5000 de oameni si majoritatea se duc cu masina la serviciu. Ai dreptate, acum este inutila. Dar peste 5 ani ... nu poti sa sti. E bine ca macar au terminat ce a inceput ceasca.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai se fac blocuri acolo (Vineri, 22 august 2008, 13:44)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui asa

          O sa devina un mare cartier. Sunt destule anunturi care zi "in apropierea viitoarei statii de metrou 1 Decembrie". Odata lansata toata linia se vor extinde si catre Policolor. Parca am vazut un mare santier pe partea dreapta, cum intri de pe autostrada (demolau ceva, dar nu mai tin minte ce era inainte :()

          Oricum si linia de tramvai e modernizata, duce pana la Dristor, ar fi fost mai rentabil sa faca doar "metrou usor", cum e linia lui 41, eventual sa ai acces la peron direct de la metrou. Dar exista deja tunelul facut de pe vremea lui ceasca.

          @go4tavi: se vor face si alea, peste inca 20 de ani :D
      • +1 (1 vot)    
        cu premeditare.. :) (Vineri, 22 august 2008, 11:03)

        alin [anonim] i-a raspuns lui Octavian Ion

        tu, om al pesterii ce esti, mai intai iti cumperi masina si dup-aia faci drum?
        o linie de metrou pana acolo inseamna revigorarea zonei dpv comercial si industrial. sunt atatea cartiere care sufera de lipsa infrastructurii si raman in urma ca dezvoltare... cu ele trebuie sa incepem, sa le aducem la un nivel rezonabil. evident ca n-ar strica inca vreo 10 magistrale catre alte colturi de bucuresti, dar tu vrei sa spui ca ar fi trebuit sa astupe tunelul ala? :)
  • +1 (3 voturi)    
    4,75 km in 19 ani (Joi, 21 august 2008, 18:27)

    Geotibi [anonim]

    Va dati seama ca pana la Otopeni va fi gata tocmai in 2100 daca nu mai bine
  • 0 (0 voturi)    
    Petitie (Joi, 21 august 2008, 18:33)

    Andrei [anonim]

    Ei fac linii noi cand nici cele existente nu functioneaza cum trebuie: http://www.petitieonline.ro/petitie-p67361048.html
  • 0 (0 voturi)    
    a dat Domnul! (Joi, 21 august 2008, 19:17)

    gigel [anonim]

    pai si cum circula?de la unirii daca il iau merg direct pana la linia de centura sau cum???
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Joi, 21 august 2008, 19:37)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui gigel

      nu, trebuie sa cobori la grigorescu si sa iesi de la metrou, sa mergi la grigorescu 2, e un pasaj de legatura. Si de acolo iei spre centura.
      • 0 (0 voturi)    
        Direct intre Centura si Militari (Vineri, 7 noiembrie 2008, 22:58)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Trenurile care vor circula pe magistrala 3(Linia de centura-Industriilor) vor fi cele vechi(cu grafitti) si vor fi directe, nu trebuie sa schimbi la Grigorescu(de fapt, Grigorescu va deveni un al doilea Eroilor). Deci, intre Grigorescu si Eroilor, frecventa trenurilor va fi dubla, trenurile noi vor circula Republica-Dristor 2, iar cele vechi Centura-Industriilor. Distantele sunt: Grigorescu 2-1 Decembrie 1 Km, 1 Dec-Policolor 1,8 si Policolor-Centura 1,2. Oricum dupa parerea mea, metroul e mai viabil decit orice mijloc de transport din Bucuresti.
  • -1 (1 vot)    
    Wow! (Joi, 21 august 2008, 19:30)

    Orpheus [utilizator]

    Deja?
  • +1 (1 vot)    
    WOW.... (Joi, 21 august 2008, 19:40)

    Vladutz [anonim]

    in DOAR 20 de ani ~5km de metrou... :)))))
    • 0 (0 voturi)    
      greseala (Joi, 21 august 2008, 20:33)

      luxdesign28 [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

      e doar o neintelegere... in 20 de ani ~ 5 km de metrou ... cativa km de autostrada... oamenii mai trebuie sa iasa si la soare sa se bronzeze si sa ia putin aer altfel nu pot sa respire... apoi urmeaza metroul si tot asa... vorba aia dai cu bere... dai cu tuica... numai sa iasa ceva.
      • 0 (0 voturi)    
        Metroul asta... (Joi, 21 august 2008, 22:07)

        Bucurestean [anonim] i-a raspuns lui luxdesign28

        La noi timp de 20 de ani au fost multi bani de furat.
        Si fiti siguri ca se fura si la constructia unor astfel de lucruri, gen linie de metrou, cale ferata, strazi sau autostrazi.
        Da, teoretic toate astea se pot face in 2, 3, hai 5 ani maxim. Dar la cati bani se castiga dintr-un singur kilometru construit, e mai eficient sa taraganezi treaba.
        Asadar, sa nu ne lasam dusi de impresia ca la ministerul transportului, primarii etc se afla niste incompetenti. Sunt niste tipi destepti, lipsiti de scrupule care fac bani din taxe platite de noi si credite externe.
        Evident, cine are de suferit? Noi, "prostimea", pe care au impresia ca o pot duce de nas. Au impresia ca odata pe an ne scot ochii cu cativa kilometrii de metrou sau autostrada. Stau si ma intreb uneori cate mai are de gand sa mai inghita si poporul asta...
  • 0 (0 voturi)    
    Gara de Nord - Pajura?? (Joi, 21 august 2008, 22:05)

    Sebastian [anonim]

    Daca nu ma-nsel si cei cativa kilometri dintre Gara de Nord si Pajura tot dupa 1989 au fost terminati. Mare cobitori mai sunteti...
    • 0 (0 voturi)    
      Este putin!! (Joi, 21 august 2008, 22:30)

      Bucurestean [anonim] i-a raspuns lui Sebastian

      Da, da , sa nu uitam de ceilalti 4 km de metrou terminati. Sa zicem 8 km in 20 de ani. E de plans, nu de ras.

      E drept, la proiect au lucrat mii de oameni in schimburi, insa ce distanta, ce dificultate...
      La englezi, in Londra, linia de metrou Jubilee line este una destul de recent extinsa.
      Intre 1993 si 1999, adica 6 ani!, au fost construite 16km de linie, din care 12,4 tunel si restul suprafata. A costat 3,5 miliarde de lire sterline.
      Iata un exemplu de eficienta si mai ales de transparenta! Noi stim cati bani s-au bagat in 20 de ani in tronsonul Grigorescu-Centura?

      Ia intrebati-l pe domnul Orban? Cat a costat amenajarea a 4 km de etrou, 4 statii, intr-un tunel deja construit? Fac pariu pe ce vreti ca mult prea mult fata de cat ar fi facut in mod normal.
  • 0 (0 voturi)    
    o mare porcarie (Vineri, 22 august 2008, 0:48)

    Alex [anonim]

    Traiasca arhitectu lu peshte, cu pereti verzi si gresie lucioasa sa aluneci pe ea. Guri de metrou fara scari rulante pt cei care vin obositi de la servici sa mai urce si alte scari. Pt banii pe care ii castiga puteau sa angajeze un arhitect cu simt estetic mai dezvoltat. Va invit sa cautati sa vedeti metrourile din Moscova sau din orice alt oras European. O rusine! Lumea evolueaza si ei se complac in prost gust.
  • 0 (0 voturi)    
    Si ce gresie au pus ... (Vineri, 22 august 2008, 7:14)

    Zeno [anonim]

    Alex, in afara faptului ca acea gresie e lucioasa, mai este si in panta ... sa vezi distractie la iarna cand o sa fie mocirla pe jos: maini rupte si capete sparte.

    Exceptand acest aspect ... cam la ce intervale orare credeti ca vor sosi trenurile? 15-30 minute ?:D
  • 0 (0 voturi)    
    pr Andrei si gigel (Vineri, 22 august 2008, 9:00)

    calatorul [anonim]

    Nu se va schimba niciun metrou la Grigorescu 2 ....
    Daca s-ar fi facut asa ar fi fost un fiasco total ...Se va merge direct Industriilor (militari)-Piata Unirii-Linia de Centura (Magistrala 3)...Intr-un fel se va reveni la modalitatea de circulatie de acum cca 10 ani cand veneau altenativ un tren de Gara de Nord-Dristor 2 si unul de Industriilor .
    Grigorescu 2 nu este de fapt o statie , este doar un nou peron , dar care se afla undeva mai sus de actuala statie .....
    Trenurile venind dinspre Industriilor - Pta Unirii vor opri in actuala statie N Grigorescu 1 , dupa care vor opri in noua statie 1 Decembrie si apoi Policolor si Linia de Centura.
    La intoarcere trenurile venind dinspre Policolor vor opri la noul peron N Grigorescu 2 , dupa care vor avea statie la Dristor 1 (si apoi Pta Unirii si mai ddeparte spreEroilor si Industriilor )
    • 0 (0 voturi)    
      ce vorbesti maestre? (Vineri, 22 august 2008, 10:08)

      eu [anonim] i-a raspuns lui calatorul

      Crezi ca este posibil? e greu cu mtreorex care se zgarceste la trenuri. la economia pe care o fac cred ca vor fi 2 trenuri max ce se vor plimba pe ruta asta si te vor obliga sa schimbi la Ngrigorescu. sigur se va crea si posibilitatea sa se mearga alternativ dar nu stiu daca vor face asta.
      Sunt niste jnapani de toata jena. ei nu iti baga aer conditionat in metrou in aglomeratie dar sa mai suplimenteze cu niste trenuri si partea asta.
      pana la urma va fi rentabil doar iarna in loc sa mai misti masina, ca altfel prefer sa o parghez direct la Ngrig ca as castiga timp.
      Si asa insa este binevenita treaba asta, pentru ca cateva mii de masini vor fi scoase din uz in timpul saptamanii insa trebuie insa ca si clienti sa ii reclamam pe nenorocitii astia la OPC pana primesc amenzi de fac pe ei. Aer cond in trenuri, dimineata sa vina tren la max 2 min dupa ora 10 sa faca ce vor ei si seara dupa 5 sa vina iar la 2 min. Imbuibatii lor trebuie plesniti peste ochi
      • 0 (0 voturi)    
        @eu (Vineri, 22 august 2008, 10:50)

        calatorul [anonim] i-a raspuns lui eu

        Maestre, astea sunt informatiile mele . Vom trai si vom vedea daca sunt bune sau nu . Pana una alta uita-te in statia N. Grigorescu 1 si ai sa vezi ca ceea ce am spus eu este real . Pe ruta Industriilor-Linia de Centura vor circula trenuri vechi, din care Metrorex are suficiente prin depouri.
        Metrorex nu a primit finantare pt terminarea constructiei decat dupa ce a prezentat planul de a lega noul tronson de tronsonul Industriilor-Eroilor , tocmai pt ca Banca Europeanu nu vedea viabilitatea unei linii separate cu doar 3 statii (din care doar una-1 decembrie 1918- ar fi putut genera fluxuri de calatori , zona Policolor -Linia de Centura fiind destul de slab "populata"..)
        Pana una alta , uite o informatie de presa de anul trecut...
        "Dupa aproape 18 ani de munca si investitii de peste 150 de milioane de euro, tronsonul N. Grigorescu 2 - Linia de Centura va fi in sfarsit dat in folosinta in vara anului viitor. Toate statiile sunt la nivel de finisaje, iar instalatiile de curenti grei si calea de rulare au fost deja montate. „Acest tronson va permite legarea de traseul Eroilor - Industriilor, incat se va crea o „potcoava” ce va usura circulatia trenurilor”, explica Cristian Nazarie, sef Serviciu Urmarire Lucrari Investitii din cadrul Metrorex"

        P.S. si mai este o chestie ...daca te uiti la harta metroului din trenurile noi ai sa vezi ca noul tronson este figurat cu rosu, la fel ca Industriilor-Eroilor , iar daca mergi pe M2 (Pipera-Imgb ) ai sa auzi anuntul "Urmeaza statia Pta Unirii 2, legatura cu magistrala 1 si magistrala 3) . Ori magistrala 3 este (deocamdata ) Eroilor-Industriilor ...Totul se cam leaga ....
  • 0 (0 voturi)    
    in sfarsit (Vineri, 22 august 2008, 10:09)

    stefan [anonim]

    e bine si mai tarziu decat niciodata ...
  • 0 (0 voturi)    
    Mareata realizare! (Vineri, 22 august 2008, 10:51)

    dana [anonim]

    Ce realizare mareata!!!!!!!!!!!
    Dar de Chibrit-Pajura-Laromet ce se mai aude??
    Podul Constanta e sufocat in fiecare zi din cauza gropii de metrou care e acolo de multi-multi ani!! In groapa cresc acum balarii si copaci. In curand o vom putea considera zona verde a capitalei!
    Oare copiii nostri vor ajunge sa foloseasca metroul pe ruta asta?
    • 0 (0 voturi)    
      metrou (Vineri, 22 august 2008, 14:32)

      tt [anonim] i-a raspuns lui dana

      Linia aia o sa mai dureze inca cel putin 10 ani pe langa cei 25 trecuti deja.
  • 0 (0 voturi)    
    Idiotii si cretinii de la Metrorex (Vineri, 22 august 2008, 14:42)

    aLEXU [anonim]

    tantalaii mamii lor daca duceau aceasta linie pana la Dristor se facea un traseu in forma de alfa astfel incat sa nu trebuiasca sa schimbi metroul , sa nu mai fie timpi morti fiindca fiecare capat aduce timpi morti cat pentru parcurgerea a 3-4 statii . Dar idiotii angajati pe pile nu au cu ce sa gandeasca , au facut exact planul care era , sau poate mai prost. Cat despre centura de la capatul liniei , este doar in mintea lor, metroul nu ajunge nici pana unde ajungea tramvaiul 19 si 27. ///
    • 0 (0 voturi)    
      pt aLEXU (Vineri, 22 august 2008, 19:19)

      calatorul [anonim] i-a raspuns lui aLEXU

      Nu aveau cum sa duca metroul pana la Dristor pt simplul motiv ca intre N Grigorescu si Dristor exista deja un tunel de metrou (cel prin care circula la ora actuala) si nu vad cum si de ce ar mai fi sapat altul .
      Si asa suntem originali la felul cum circula metroul , plecand de la Dristor si ajungand tot la Dristor dupa ce se invarte prin tot orasul (de parca Dristor asta este buricul targului, un fel de Piata Unirii ) . Daca ar mai fi circulat si in forma de alfa , cred ca am fi intrat in Cartea Recordurilor (pardon , in Cartea Ciudateniilor).
      Tehnic nu cred ca ar fi posibil , tinand seama de felul cum a fost proiectata reteaua de metrou .
      Gandeste-te ca nu au fost in stare sa mai adauge actualei statii N Grigorescu un amarat de peron ( astfel incat sa semene cu Eroilor , alt loc unde se unesc/se despart 2 linii) si l-au construit mai sus de actuala statie ...
      Tehnic nu cred ca ar fi posibil , tinand seama de felul cum a fost proiectata reteaua de metrou .
      Gandeste-te ca nu au fost in stare sa mai adauge actualei statii N Grigorescu un amarat de peron si l-au construit mai sus de actuala statie ...
      Asta este o linie gandita pt vremurile cand zona Policolor era o zona industriala mare si oamenii trebuiau sa ajunga la munca si acasa in timp rezonabil . Acum , ca s-a terminat cu fabricile din zona trebuie sa i se gaseasca alta utilitate ...
  • 0 (0 voturi)    
    stati linistiti (Luni, 25 august 2008, 12:55)

    Jiji [anonim]

    Or sa aiba calatori suficienti de multi si pentru statiile policolor si linia de centura. In zona acestor statii vor aparea 2 centre comerciale mari, mall, etc. Lucrez in domeniu si stiu ce spun. Mai vorbim la anul cand o sa inceapa lucrarile. In afara de centre comerciale sunt deja in zona 3 proiecte imobiliare in lucru, dintre care unul aproape gata.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri