Adio masini second-hand din Germania! Proprietarii se inghesuie sa le caseze pentru 2.500 de euro

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 26 ianuarie 2009, 8:56 Economie | Consumator

Targ de Masini
Foto: Romania Libera
Piata auto din Germania, puternic afectata de criza mondiala, are deodata perspective incurajatoare de redresare in 2009, gratie masurilor de sustinere luate de autoritati, afirma luni presedintele Federatiei Constructorilor germani de Automobile, Matthias Wissmann, pentru cotidianul Tagesspiegel.

El a facut aceasta apreciere dupa ce in ultimele zile dealerii de automobile au fost luati cu asalt in urma anuntului guvernului federal ca va acorda o prima de casare de 2.500 de euro pentru cei care vor sa-si inlocuiasca masina mai veche de noua ani cu una noua, scrie Reuters.

In acest context, Matthias Wissmann estimeaza ca vanzarile de autoturisme noi ar putea depasi anul acesta nivelul de trei milioane, foarte aproape de cifra atinsa in 2008.

Cancelarul Angela Merkel si-a exprimat satisfactia inca de vineri la reactia rapida a consumatorilor dupa anuntarea masurilor de relansare a pietei auto in Germania. Constructorii germani detin 65% din piata interna. In sectorul auto lucreaza peste un milion de persoane.

Criza economica i-a afectat deja puternic pe constructorii germani care si-au trimis angajatii in somaj tehnic, au redus timpul de lucru sau si-au inchis temporar activitatea. Intre uzinele care au anuntat masuri in fata colapsului sunt: Volkswagen, Daimler, BMW si Porsche.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

25689 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    rable (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:14)

    Eu [anonim]

    Super.
    Astfel, tarusii nu o sa mai cumpere golf 3, astra f, bmw din 92-94 etc.
    • +6 (12 voturi)    
      Lobby pt cazan? :)) (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:45)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Articol pt impulsionarea cumpararii cazanelor? :))) Sa am acuma 9 000 euro cat costa un jaf de cazan, plec in Germania si-mi aduc un Audi A4 ... Din cauza sustinerii nesimtite a birului de inmatriculare mi-am jurat ca in viata mea n-o sa cumpar o Dacie!!! Am avut bani si mi-am luat VW din 2002; cand o fi sa schimb masina, tot una SH din Germania aduc. Numa asa sa moara de ciuda seful papitoi de la Dacia!!! Unii or sa zica ca nu-s patriot - lor le amintesc: Loganul e masina FRANTUZEASCA!!!! Profitul Renault e IMENS si se duce in Franta nu ramane la noi in tara!!!
      • +5 (5 voturi)    
        de acord (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:37)

        AlinP [utilizator] i-a raspuns lui Dan

        Ai dreptate. Nici eu nu-mi voi cumpara dacia, dar la partea cu profitul nu ai dreptate. Da, banii din vinzari merg la francezi, dar locurile de munca sunt ale romanilor...
        • +4 (4 voturi)    
          Dacia (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:54)

          Nae [anonim] i-a raspuns lui AlinP

          Locurile de munca sunt ale romanilor, impozitele se duc la statul roman , alti bani ajung si la alti furnizori romani (alte salarii, impozite, dobanzi). In plus cred ca gresesti comparand o masina noua cu una SH chiar daca preturile sunt comparabile. Eu am tot masina SH (ce-i drept romaneasca)
      • 0 (2 voturi)    
        Eu sunt patriot ! (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:38)

        Luc [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Totusi ei au ales sa investeasca in Romania si nu in alta parte si sa dea de lucru la cateva mii bune de oameni la Pitesti si la alte cateva mii de oameni care lucreaza la furnizorii lor din Romania ! Ce zici de asta ?
        • +2 (2 voturi)    
          Felicitari (Luni, 26 ianuarie 2009, 22:51)

          Dac [anonim] i-a raspuns lui Luc

          Patriotismul trebuie sa fie voluntar, si nu fortat, ca in comunism. Ce zici de asta?

          Si sa porneasca de la cei care tot flutura lozincile astea. Ma refer in primul rand la guvern. Sa-i vad intai pe ei cu Dacii.

          Apoi cei de la Dacia sa-si reduca din salarii si din pretul Daciilor. Ca e firma privata, sa fie competitivi.

          O data cu preluarea de catre Renault s-au platit deja o data din banii publici datoriile Dacia.

          Se iau toti acum dupa moda asta lansata in America cu ajutorarea "saracilor" care au dat faliment dupa ce si-au umflat buzunarele cat au putut. Si asta pt ca se urmareste sa se falimenteze si statul.
    • -1 (1 vot)    
      si daca (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:39)

      unu [anonim] i-a raspuns lui Eu

      si daca casarea poate fi considerata si exportul?

      atunci sa ne tinem bine la ce intra in tara...
  • +5 (19 voturi)    
    super (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:14)

    HIksos [anonim]

    poate e primul pas ca Romania sa nu ma fie cimitirul de fiare vechi al Europei. Danke !
    • 0 (8 voturi)    
      ? (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:21)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui HIksos

      Nu vor mai fi fiarele vechi ale Germaniei, dar bine ca va fi Dacia. Nu inteleg logica... Plus ca, nu ar trebui aratata cu degetul Romania in cazul acesta, daca ne uitam in parcarile Italiei sau Spaniei.
      • 0 (2 voturi)    
        parcari de rable (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:56)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

        Mai pune si Grecia pe lista parcarilor urbane de rable.
  • 0 (10 voturi)    
    carla, (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:19)

    cat [anonim]

    titlul ar fi trebuit sa sune asa...adio harburi din germania.nu de alta dar cred ca 90% din ce se aduce(sau se aducea pana la triplare) in ro reprezinta sh-uri sub 9 ani. ar fi fost interesant sa tragi o concluzie cum va influenta masura acest segment(pana la urma asta intereseaza).
    dar...... pentru multi e strain conceptul de masina d-apoi de piata....
    • +1 (5 voturi)    
      90% (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:40)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui cat

      90% masini mai noi de 9 ani?? :)) :))
  • +1 (17 voturi)    
    aprox ... altfel (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:27)

    eu [anonim]

    Marea majoritate a masinilor aduse din Germania sint vechi de 3-4-5 ani, asa ca situatia nu e deloc cum zice titlul! Se poate verifica!
    Acum pentru cine se scriu articolele astea la comanda, ca Tariceanu nu mai e? A preluat Boculet afacerea?
    • +6 (16 voturi)    
      am testat (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:40)

      radu [anonim] i-a raspuns lui eu

      citind postul tau am dat un search pe un site cu masini second (autovit). am pus filtru pe 2006 imi dau 340 masini. am pus filtru pe 2000 imi dau 1500 masini. nu am pus niciun filtru despre model sau tip de carburant ci numai dupa an.
      aparent majoritatea nu sunt de 3-4-5 ani.
    • 0 (10 voturi)    
      Stire (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:52)

      MariusMuc [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Asta e o stire, fraiere, nu articol scris la comanda.
      • +7 (9 voturi)    
        nu (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:08)

        muc cel mare [anonim] i-a raspuns lui MariusMuc

        Stirea este ca in Germania statul da 2500 euro pentru casarea masinilor mai vechi de 9 ani. Partea cu "adio ..." e opinia, dorinta sau doar executarea unui ordin!
  • +2 (8 voturi)    
    sh germania (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:39)

    oarecare [anonim]

    Sa vezi acuma ce vechituri vor circula la noi.Nu de alta dar pana acuma parcul se mai primenea si imbunatatea calitativ cu masinile aduse din Germania.
    • +1 (5 voturi)    
      N-ai dreptate (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:44)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui oarecare

      Daca ai o masina veche si-ti iei alt SH din Germania, pun pariu ca masina veche ai s-o vinzi altuia; n-ai s-o dai pe gratis la casare.

      Deci nu se imbunatateste calitativ nimic in parcul auto: in loc de o rabla, pe strada va fi aceeasi rabla (dar cu alt proprietar) si o alta, ceva mai noua.

      Daca prima masina ar fi data la casare, atunci ar fi corect ceea ce spui tu.
      • 0 (0 voturi)    
        ba asa e (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:25)

        germania online [anonim] i-a raspuns lui soferul

        Te inseli enorm.Imi este mult mai convenabil sa dau masina de 10 ani la fier vechi si sa primesc pentru ea 2500 euro ,decit sa o vind la cineva si sa primesc numai 600-1400 euro.Mai mult de atita nu mai poti primi acuma, cu legile astea care le avem acuma si mai ales ca financiarul sa scumpit enorm de anul asta pina acum a fost 6,20 euro ptr 100 kubik iar acum e peste11 euro.Deci imi poti da dreptate???
  • +1 (7 voturi)    
    Gut! (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:41)

    Caron [anonim]

    Tot nemtii ne rezolva problemele. Bun si asa. Danke.
  • +4 (6 voturi)    
    Super tare logica unora!!! (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:56)

    mircea [anonim]

    Deci pt voi o masina second hand este una trecuta de 9 ani....conform titlului....nu? Daca are numai 8 ani nu mai e second hand...
  • +4 (6 voturi)    
    auto (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:19)

    atom [anonim]

    un vw polo 1.2 benzina in romania cu prima de casare este 8500 euro. in germania aceiasi masina probabil va ajonge cu prima de 2500 euro undeva la 6500-7000 euro.
    Intrebarea este o sa cumpere nemtii loganuri ?
    • +4 (8 voturi)    
      dacia (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:19)

      neue auto [anonim] i-a raspuns lui atom

      Nu cred ca stii, dar cel mai ieftin Sandero in Germania poate fi cumparat cu 5000 Euro dupa ce scazi prima de casare de la ei. Si sa stii ca in Germania sunt destul de multe Loganuri in principal modelul MCV. In standard vine cu ABS si 4 Airbaguri nu ca la noi. Si tot oamenii civilizati din Germania au terminat un test de anduranta de 100000 km cu loganul fara sa inregistreze vreo problema tehnica. Nu iau partea Daciei (eu nu am Dacie), dar oamenii de acolo sunt mai pragmatici cand vine vorba de achizitia unei masini. Ideal ar fi ca si la noi sa mareasca prima de casare si scada vechimea autoturismelor acceptate la programul Rabla.
    • +1 (1 vot)    
      cateva exemple (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:54)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui atom

      Ieri era un articol in presa cu masinile care sunt in oferta.
      Dacia Sandero,dupa ce scazi casarea(vreau sa fac si o mica completare:daca te duci si o casezi pers.mai primesti inca ca.300 Euro pe ea,deci suma ar cam ajunge la 2800.In acest caz nu primesti imediat cei 2500:birocratie)ajunge la exact 5000 de Euro.Se mai adauga si o reducere(daca casezi pers.ai posibilitatea sa mai negociezi)intre 10-20%(depinde de marimea masinii).
      Deci un neamt si-ar putea cumpara la ora actuala o Dacia Sandero la ca.4500 Euro!!
      Pana la 6000 de Euro mai erau si Fiat ,Renault,
      Peugeot.
      Unele banci ofera si ele credite de pana la 7%.
      Cam asa se ajuta productia si criza in domeniul constructiilor de autom.Zic ca este calea cea mai potrivita sa iesi numai un pic sifonat din aceasta criza.
      Guvernul roman,anterior, a facut exact contrariu.Nu a incurajat pe nimeni si nimic cu triplarea taxei,bancile sunt nesimtite cu procentajul dobanzilori,populatia nu are puterea de cumparare cu lichiditati!
      Si ultima completare la acest articol:nu esti obligat sa cumperi masini noi,ci si una de un an;
      masina nu este obligatoriu sa o cumperi in Germania,ci si din UE,dar sa indeplineasca conditiile puse de lege.Deci mai putina discriminare cu legea UE si piata interna!!!
      Last but not least:Guvernul va schimba impozitarea dupa capacitate si emisii(in pozitiv ptr.cosumatori,dar negativ ptr.natura:parerea mea)
  • +3 (15 voturi)    
    Harburile... (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:21)

    ralf [anonim]

    Multi sustin mai sus in comentarii ca majoritatea masinilor aduse din afara sunt de 3-4 ani vechime. Fals. Ca unul care are tangenta puternica cu domeniul va spun ca dupa ordonanta din vara 75% din masinile aduse in 2998 au mai mult de 8 ani vechime, fiind deci harburi. Articolul este deci corect.
    • +1 (11 voturi)    
      Harb o fi masina ta si tu (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:22)

      frenesia007 [utilizator] i-a raspuns lui ralf

      harb o fi masina ta, am un ford ka recent adus, de 8 ani care e mult mai bine intretinut decat toate masinile voastre si e dotat cu euro 4 si a trecut cu brio testul de fum. Hai mai terminati cu harburile, mai mare harb e o dacie logan de 3 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      masini (Marţi, 27 ianuarie 2009, 18:02)

      lemn [anonim] i-a raspuns lui ralf

      de ce te mira chestia asta? avand in vedere ca taxa era ceam mai mica tocmai pt aceste masini, si pretul lor scazut de achizitie, era normal sa se intample asa. halal taxa de mediu. long live citroen :)
  • -4 (6 voturi)    
    sande.ro (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:26)

    yeswecant [anonim]

    si castiga ...dacia.
    ca primeste aia 2500 doar daca-si ia si una noua, si daca inainte avea un harb, abia are bani de o dacie, asa ca... inapoi pe aratura in colibasi...
    • +1 (5 voturi)    
      Dacia (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:53)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui yeswecant

      nu e singura companie care lucreaza in domeniul auto in Romania.
  • +7 (7 voturi)    
    partea buna (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:32)

    gigi [anonim]

    Partea buna a stirii ( mai ales pentru Arad Sibiu si Brasov) este aceea, ca daca se vor vinde masini noi in germania multi producatori de piese auto din zonele astea vor avea de lucru.
  • -4 (6 voturi)    
    Nu e cine stie ce veste... (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:35)

    Ciprian [anonim]

    Tot trist e... se aduc alea intre 6,7 si 9 ani... nu se rezolva mare lucru, din pacate.
  • +1 (7 voturi)    
    sehr gut (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:38)

    attila [anonim]

    articolul e corect
    ar trebui ca boc sa ia aminte de la angela si sa aplice aceiasi masura si la noi, dar numai pt masinile din productia interna adica logan
  • +1 (5 voturi)    
    sursa SH (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:41)

    donache [anonim]

    Dar masini SH se aduc doar din germania? Cele mai multe pe care le stiu eu in ultima vreme au fost aduse din Belgia, Franta etc... Nu e Germania singura sursa de harburi a Europei. Asa a nu se termina aici.
    • -1 (3 voturi)    
      exact (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:24)

      frenesia007 [utilizator] i-a raspuns lui donache

      exact, am lucrat in vama si pot sa spun ca intr-adevar majoritatea masinilor erau aduse din belgia si franta...germania detinea cam 10% - cel putin cele care au trecut prin mana mea.
  • +3 (5 voturi)    
    hai sa ne luam dacia :P (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:47)

    alexnambani [anonim]

    ex:
    mobile.de-de-aici ne informam majoritatea "samsarilor" care nu vrem sa dam 6500 de euro pe un motor renault ambalat intr-un sicriu de tabla care n-are 12 ani garantie la coroziune-samsara ochii daca va mint.
    pret pana in 3000 euro fabricate pana in 2000:83.312 buc
    peste 3000 euro, dupa 2000:955.928 buc.
    intre 3000 si 6000 euro:52.701 buc.

    in contuzie, nu cred ca ne va afecta masura prea tare.
  • +2 (6 voturi)    
    masini (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:48)

    nuconteaza [anonim]

    Majoritatea mainilor care au fost aduse din Germania, Belgia, etc. au o vechime cuprinsa intre 1 si 6 ani. Asa ca titlul ar putea fi schimbat. O zi buna.
  • -2 (4 voturi)    
    .... (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:56)

    Vladutz [anonim]

    numai la ei se poate ???

    la noi de ce nu se baga o prima macar de 2000E??
    la nemti e super ok... au si salarii mai mari, au si prima de casare mai mare... bravo lor!
    • +2 (2 voturi)    
      pai ai de unde? (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:00)

      zelenkar [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

      ca sa dea 200 de euro inseamna sa ai bani la buget - care dupa cum se estimeaza deficitul pe 2009 nu prea sunt
    • +1 (1 vot)    
      ? (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:10)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

      Pentru ca noi nu avem ind. AUTO a Germaniei.
      Ce vrei sa sustii, impoturile?
      Pe ce infrastructura vrei sa circuli?...
      ar rezulta prea multe batai de cap pt. GuVERN.
  • 0 (4 voturi)    
    europa (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:00)

    the [anonim]

    deja nemtii au ras tot ce era "hârb" de vânzare cu 800-1000 € în Franta si le dau la casat în Deutschland cu 2500 ...
    Asa se fac afacerile :(((((
    Prime à la casse în Franta (de stat) = 1000 €
    Orevuar !
    • +1 (1 vot)    
      the (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:01)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui the

      Te contrazic:masina data la casare trebuie sa fie cel putin un an inmatriculat pe numele unui cetatean german.Daca un francez vrea sa incaseze casarea,nu are sansa!Si termenul este f.limitat.
      Suma este de 1,6 miliarde si se crede ca in Germania exista cam 600000 masini mai vechi.
      Si daca un francez ar incerca cum spui tu ar avea sanse=0!
    • 0 (2 voturi)    
      ce-au ras? (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:10)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui the

      pai prima se da doar pentru inlocuirea masinii cu una 9. deci comentariul tau e unul idiot.
  • +1 (9 voturi)    
    La oamenii fara bani se gandeste cineva? (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:15)

    Danutz [anonim]

    Cu tot respectul ptr cei care produc masini, totusi uitati o problema: salarul mediu (real) din romania nu permite majoritatii cetatenilor sa cumpere un gunoi numit Logan, prost si scump (da care tocmai am scapat!!!!). Isi cumpara dupa posibilitati ceva din importul second hand mult mai ieftin, si, culmea: mult mai performant decat gunoaiele noastre noi! Ei nu au dreptul sa circule si sa se bucure de o masinuta doar ptr ca unii vor asa?! Pe de alta parte nu este noemal sa obligi un om liber, sa cumpere doar anumite produse!! Este dreptul fiecaruia sa aleaga dupa placul si buzunarul propriu produsul dorit! De ce sa cumpar un gunoi de Logan, cand la banii aia pot avea Ford, Wv, BMW, Mercedes sau altele care si cu o vechime de 9-12 ani sunt mult mai performante si mai comfortabile, mai bine dotate si mai sigure decat oferta de pe piata romana?!
    Sunt foarte multumit de actuala masina, un Ford Mondeo, care nici nu poate sa fie pusa langa un rahat de Logan sau Sandero si a costat (cu tot cu taxa!) mai putin decat un gunoi de-al nostru! Sa faca masini, nu dacii, si poate atunci .....
    Oricum, piata second hand nu va muri, indiferent ce reguli s-ar mai adopta!
    • +5 (7 voturi)    
      Cu tot respectul (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:31)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Danutz

      Oamenii fără bani ar trebui să se gândească de două ori DACĂ să-și ia mașină. O mașină înseamnă ceva mai mult decât un preț de achiziție, iar mare parte din situația parcului auto de la noi este cauzată și de faptul că foarte mulți au mașini pe care nu și le pot permite (reparații de doi bani făcute în fața blocului, etc).
    • 0 (2 voturi)    
      Pentru Danutz (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:02)

      Logan [anonim] i-a raspuns lui Danutz

      Prietene te felicit pentru achizitia facuta. Sunt convins ca in maxim 1 an o sa-ti aduci aminte cu drag de masina pe care o numesti gunoi: Dacia. Motivul este simplu: masina care te-a costat cu taxe cu tot cit un Logan are probabil in jur de 150.000 Km (indiferent de ceea ce vezi tu pe bord, sunt convins ca ai fost vrajit ca are 60-70.000 Km) si in curind o sa inceapa sa cedeze accesoriie de pe,linga motor: demaror, alternator, compresor aer conditionat (daca are), radiator etc. Si o sa vezi cit de adinc trebuie sa bagi mina in buzunar ca sa o repari. Tine minte un lucru: cea mai buna masina este masina noua!!
      • 0 (0 voturi)    
        dute ma... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 0:42)

        superior [anonim] i-a raspuns lui Logan

        Stii tu care sunt duratele de viata a masinilor rulate in Romania?
        La firma avem cam 80 de masini diesel (acelasi model) cu kilometri de la 0 la 398.000, ani de la 0 la 7...toate merg bine, revizii la zi, rulate in Romania dar produse in Franta...
        poate esti sef de coloana, da mai bine taci cu valori de kilometraj de 150.000 ca esti penibil, masinile la acest kilometraj inca duduie mult si bine.
      • 0 (0 voturi)    
        OK (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:20)

        xh [anonim] i-a raspuns lui Logan

        ,,cea mai buna masina este masina noua!!'' a zis-o John Ford,intemeietorul firmei.
  • +2 (2 voturi)    
    tzeapa.... (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:17)

    oviwan [anonim]

    Nu va bucurati prea tare, samasarii de masini din Romania sunt baieti descurcareti (a se citi "shmekeri"). Daca nu merege treaba cu harburi din Germania, vor "batatori" alta drum si vor aduce aceleasi harburi din Polonia, Cehia sau de oriunde iese profit mare si efort mic... nu va bucurati, nu scapati asa usor de SH de 12 ani, samsarii nostrii vehgeaza sa aduca cat mai multe pentru romanasii dornici sa duduie prin sat calare pe un VW!
  • 0 (0 voturi)    
    daca se caseaza (Luni, 26 ianuarie 2009, 11:24)

    hic sunt leones [utilizator]

    inseamna ca vor costa mai putin. In momentul de fata poti cumpara la niste preturi derizorii Dacii din programul rabla insa nu le poti inmatricula... in Romania, daca vrei sa le inmatriculezi in Germania nu te opreste nimeni si nimic :). Asa va fi si cu cele din Germania, vor putea fi inmatriculate in alte state, asa ca din acest punct de vedere nu se va schimba nimic pe piata noastra de SH (poate doar preturile) dar vom vedea.
  • +1 (1 vot)    
    e foarte bine acest lucru... (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:06)

    helium [anonim]

    sa vedem cum se reprofileaza/ care cred ca puteai face avere din masini aducand toate troacele la noi...

    spunem ca nu avem locuri de parcare si implicit spatii libere dar in zona unde eu locuiesc e impanzita de astfel de vechituri...

    mai nou se practica ca pe la orice Supermarket/Hypermarket sa existe zeci de masini lasate prin zona...cel putin la Cora Lujerul si la Billa Drumul Taberei se practica treaba asta de f. mult timp...

    in alta ordine de idei poti cumpara in continuare o masina din Germania daca nu ai suficiente fonduri pt. o masina noua respectabila si nu doresti Logan, Clio, Accent...

    la 4000-5000euro gasesti masini valabile care indeplinesc toate conditiile...
  • +2 (2 voturi)    
    2500 euro (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:08)

    danutz [anonim]

    De acum incolo , cine vrea un badog din 93 tre sa il cumpere cu cel putin 2500 euro ,plus transport in Romania 500 euro , iaca ajunge golful din 93 la trei mii de euro , plus profitul samsarului de 1000 euro , 4.000 , plus impozitul pe poluare 800 euro pe an , hopa , deja nu mai este asa atractiv business-ul asta .Sper ca samsarii sa falimenteze in curand!
  • 0 (0 voturi)    
    !neamtu' (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:06)

    ileana [anonim]

    Neamtu'a gandit mereu si a stiut sa dea piept cu greutatile.
    Eu am urmatoarele mari intrebari:
    Cati GERMANI credeti ca au masini de peste 9 ani?
    Putini. Sunt cei fff batrani ( care circula putin) si cei fff tineri...
    Restul, nu prea sunt nemti, dar au tins intotdeauna catre ce avea si neamtu'. Credeti ca vre-un croat, sarb, turc, ucrainian emigrant in Germania avea ca "vis"sa-si cumpere Logan?


    Acum, cu criza din ind. lor auto, credeti ca beneficiarii primei de gandesc vre-un moment sa cumpere o alta masina decat produsa in Germania?
  • 0 (2 voturi)    
    Si ce daca (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:10)

    Paul Atreides [anonim]

    Aud pe toata lumea vorbind de samsari... Hey, detin ei cumva monopolul masinilor second hand?!? Nu te opreste nimeni sa mergi sa-ti cumperi singur o masina din Germania, asa cum am facut si eu. Nu ai timp sau chef, iti iei una de aici, a se citi "de la samsari". Nu inteleg care e problema.
    In alta ordine de idei, subscriu la toti cei care sustin ca Dacia e un gunoi si nu mi-as lua una indiferent de taxa pe care o am de platit pentru un second hand occidental cu atat mai mult cu cat "the big brother" incearca sa ne forteze in directia asta..
    Gunoaie de taxe venite de la un gunoi de clasa politica fara coloana vertebrala si scrupule.
    Si mai lasati naibii obiceiul asta romanesc de a te uita in buzunarul altuia.
  • +1 (1 vot)    
    Traducere romano-romana. (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:39)

    AlinN [anonim]

    Cat timp au fost la putere PNL-istii, taxa auto era ceva rau. Dupa ce am criticat-o doi ani, iacata am luat puterea. Acum ne vedem nevoiti sa punem si noi taxa auto. Hai sa le spunem prostimii ca de fapt nemtii isi dau toate masinile pe 2500Euro la casat, asa ca oricum, chiar daca ar fi fost taxa mica n-ar mai fi putut sa le ia. In felul asta iesim si noi cu fata curatica, si prostimii nu-i mai pare asa de rau ca nu suntem consecventi cu promisiunile electorale.

    Cam asta vrea sa spuna articolul. Asa o fi?
  • -1 (1 vot)    
    păcat ! doar bogatii sa aibă masină ? (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:57)

    gigi [anonim]

    păcat ! doar bogatii sa aibă masină ? voi ăştia cu bani sunteţi aşa de încrezuti că aţi ajuns să vă bucuraţi să nu mai fie maşini ieftine şi eu să rămân la metrou şi tren. Invidioşilor, nu vă duce mintea să vă alegeţi o maşină bună şi ieftină, vă credeţi deştepţi dacă luaţi una nouă de-a gata "cu toate alea pe ea", "ultimul model".
  • 0 (0 voturi)    
    nu inteleg (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:49)

    paul cj [anonim]

    Nu inteleg de ce ii doare pe unii sufletul ca altii hotarasc sa dea 7-8000 de euro pe o masina care chiar sa merite banii astia. Alegerea unei masini e o alegere destul de importanta, asa ca daca unora nu le pasa si prefera sa isi dea jumatate de salar pe rata la logan, mie imi pasa cu ce masina imi fac treaba. Vad comentarii rautacioase "romanasii nostri de la tara" "sa se dea cu vw pe la sate" "orice taran in bmw". Adica daca eu am bmw din '94 sunt taran? Daca am o masina mai veche care are doar euro 2 va respir aerul? Nu inteleg.... banuiesc ca e frustrarea unora care au cumparat loganul inainte sa se scoata taxa in vara... altfel nu pot sa imi explic. Poluarea nu cred ca e un motiv pt ca toate masinile din romania nu stiu daca polueaza cat azomuresu sau terapia de la cluj. In fine, fiti mai intelegator si totodata deschideti ochii. Un prieten a adus cu 10350 de euro un Audi A4 combi, motor V6 2.5, cu navigatie , piele in interior si cam tot ce vrei pe el in general(150.000km verificati ). Nu as baga mana in foc ca nu il va tine mult mai mult decat daca ar fi cumparat un logan.
    • 0 (2 voturi)    
      Taxa nu a fost bagata pentru DACIA sau MEDIU ! (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:44)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui paul cj

      Ce nu intelegi ? Crezi ca taxa a fost bagata pentru mediu sau ca sa apere productia autohtona ? Cu asta doar ne-au prostit, si dupa cum vezi a prins ! Daca era asa bagau taxa doar la masinile din categoria Dacia .

      Taxa a fost introdusa de Tariceanu ( importator de masini ), pentru a baga bani in buzunar importatorilor.

      Sa iti dau un exemplu. Un tanar vrea sa deschida o afacere si ii trebuie un microbuz ( sa care copii la schi, sau o echipa de 6-7 oameni in prestari servicii sau sa duca o mica echipa si un cort sa faca petreceri ). E clar ca nu are bani de o masina straina nou. Si-ar lua poate o dacie dar nu se fabrica in categoria asta.
      Are doua variante :
      1. Merge in Germania isi ia ce trebuie, dar in plus il costa o groaza taxa
      2. Renunta

      Un alt tanar de data asta neamt, vrea acelasi lucru. Pe el il costa doar masina fara TAXA. Plus ca probabil are oricum mai multi bani ca romanul.

      Cine crede ca este suficient ca uzina Dacia sa aiba de lucru pentru ca Romania sa se dezvolte, este fie importator de masini fie un idiot !
  • -1 (1 vot)    
    Nici eu nu inteleg (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:35)

    Tudor [anonim]

    Eu nu-i inteleg pe germani. Decat sa lase proprietarii sa-si vanda masinile cui vor (romani, bulgari, indieni, nemti etc), ei isi dau singuri bani (caci aia 2,500 euro tot de la contribuabilul neamt sunt) ca sa sa-si distruga propriile masini...

    Vor sa-si ajute industria? Daca vor s-o ajute, sa nu mai ia bani de la popor si sa-i puna in buzunarele rupte ale fabricantilor de masini, sa lase poporul sa aleaga singur ce isi doreste: masini, firigdere, trotinete etc. Au mai dat si in trecut mari producatori faliment si ori au fost preluati, ori si-au inchis portile, nu s-a prabusit lumea. Cine produce cu cap si se poate descurca, ramane pe piata. Cine nu, de ce ar trebui ceilalti sa plateasca pentru greselile sale?
    • +1 (1 vot)    
      Ce nu intelegi ? (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:32)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Tudor

      Ce nu intelegi ? Crezi ca hotararea a luat-o poporul german ?

      La noi cine a luat hotararea cu taxa ? Tariceanu care intamplator era importator de masini. Deci o lege pentru el si ai lui !

      Si ca sa revin : cine crezi ca a luat aceasta hotarare in Germania ? Marele popor ?
  • +1 (1 vot)    
    industria nationala (Luni, 26 ianuarie 2009, 23:30)

    Cne [anonim]

    Cine stie cum a ajuns Japonia prima putere economica a lumii ?Prin protectionism!Stiam ca stiti!In mod evident faptul ca suntem in UE nu ne mai permite sa facem asta ( nici macar conjunctura) dar daca ar exista cerere de masini nationale credeti voi ca nu ar veni si altii in afara de Renault si Ford .Bineanteles ca da!Este ceea ce face Germania acum :isi protejeaza industria mai degraba decat consumul,pentru ca sunt constienti ca neamtul care vrea sa-si cumpere masina si-o va cumpara chiar din Cipru daca e cazul! Se spune ca pe vreme de furtuna unii alearga dupa adapost iar altii,mai putini si destepti isi fac mori de vant!
  • +1 (1 vot)    
    Propun: programul RABLA de la 10 ani! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 11:13)

    T. Balaceanu [anonim]

    Am o Dacie veche de 10 ani. Astept sa implineasca 12 ani, ca s-o dau la "Rabla". As da-o imediat, daca s-ar accepta rablele mai vechi de 10 ani.
  • 0 (0 voturi)    
    cine zice ca avem industrie auto? (Joi, 29 ianuarie 2009, 2:58)

    catalin braila [anonim]

    daca ar face si romanii MASINI ca cele nemtesti, cu gama variata de modele si caroserii atunci lumea ar cumpara. de ce credeti ca s-au vandut asa multe sh germania? pt ca nu mai suportam bataia de joc a celor de la renault. am scapat de comunism ca sa ne impuna ei sa ne luam toti masina la fel si cu motor mic? eu vreau spre exemplu 2.0 diesel. am muncit pt bani si nu o sa-i dau fortat pe loganul comunist.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version