Cum am ajuns sa fac gimnastica intr-un costum Armani!

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Marţi, 25 august 2009, 16:59 Economie | Consumator

Intrarea in paradisul cumparaturilor
Foto: HotNews.ro
Nu putini sunt acei europeni care, cu un salariu mediu de 2.500 de euro, locuiesc la o suta de kilometri distanta de magazine in care se vand haine de lux de 3 ori mai ieftin decat oriunde in Bucuresti. O poveste din paradisul cumparaturilor, dar si despre infernul care il face posibil.

COSTUMUL!

Nu-mi venea sa cred! Imi transpirasera palmele si imi mitraliam prietenii cu intrebari: “E bine? Ma, esti sigur? Ia uita-te si tu sa n-aiba vreun defect!”. Titirez eram in fata oglinzii. Ba chiar, la un moment dat, ca sa incerc taria materialului am inceput o serie de genuflexiuni. Era limpede ca nu voi face niciodata gimnastica imbracat intr-un costum, dar...

Eram in Designer Outlet-ul din Roermond (Olanda) si-l descoperisem. O simti din clipa in care ai inchis primul nasture, iar oglinda vine doar sa confirme ceea ce stiai deja: este Costumul, acea haina care, prin nu-stiu-ce alchimie stranie, a fost croita special pentru tine. E limpede ca trebuie sa o ai, e deja a ta inainte chiar de a fi verificat pretul.

Dar eu eram mult mai norocos. Costumul meu era un Armani negru, croit clasic, impecabil, desprins dintr-un film cu James Bond. Nu era doar o haina, ci un vis. Iar pretul...!? Eticheta arata o suma pe care nu mi-as fi permis-o nicicand, dar dedesubt, scris cu o carioca neagra: “reduced by 65%”. A fost climaxul acestei “shopping-opera” si momentul in care mi-am inceput seria de genuflexiuni. Trebuia sa ma asigur ca ceea ce cumpar este rezistent si ca, eventual, voi putea trai o viata intreaga imbracat in costumul meu Armani. Ce a urmat apoi, e doar istorie... 

LUX DE TREI ORI MAI IEFTIN DECAT IN BUCURESTI

 
* Camasa maneca lunga Marco Polo – 105 RON (25E)
* Camasa maneca lunga Tommy Hilfiger – 210 RON (50E)
* Blugi Levi’s – 218 RON (52E)
* T-shirt din bumbac Lee&Wrangler – 37,8 RON (9E)
* Cardigan Mustang – 150 RON (35E)
* Blazer de toamna Cinque – 252 RON (60E)
* Sacou Windsor – 420 RON (100E)
* T-shirt Vans – 63 RON (15E)
* Jacheta de piele Mustang – 840 RON (200E)
* Costume Armani, Dolce&Gabbana – intre 300 si 800 Euro
 
 
Bursa preturilor in Designer Outlet Roermond (Olanda):
Va jur ca povestea de mai sus nu este scenariul unei reclame pentru Roermond Outlet, ci purul adevar. Este genul de experienta pe care ti-l ofera industria acestor temple ale cumparaturilor. Un “outlet” este de fapt un centru comercial de tip nou, o aglomerare de magazine in care marci renumite ofera clientilor doar “adevarate chilipiruri”.

Reducerile sunt de obicei atat de consistente, incat te fac sa-i invidiezi crunt pe europenii cu salariu mediu de 2.000 de euro, care locuiesc la 100 km distanta de un magazin care vinde camasi Marco Polo de 3 ori mai ieftin decat oriunde in Bucuresti. 

Pentru sceptici, sa comparam. Am ales la intamplare marca Timberland. Nu este nici una exclusivista, dar nici de duzina, nu este nici foarte populara, dar nici croita doar pentru snobi. Daca in magazinul Timberland de pe bulevardul Magheru, o pereche de pantofi din piele intoarsa costa 631 RON (pret redus de la 789 RON), aceeasi pereche in Outlet Roermond poate fi cumparata cu 210 RON (adica 50 euro). O camasa din panza, cu maneca lunga, costa la Bucuresti 293 RON, iar la Roermond 84 RON (20 euro). Un tricou cu maneca scurta la Bucuresti costa 237 RON, la Roermond 67 RON (16 euro).

Diferentele dintre preturi sunt uriase si nu tin cont deloc de puterea de cumparare a locuitorilor din regiunea in care se gaseste magazinul. Care este explicatia?

EXPLICATIA?

Va aduceti aminte de Fabrica de Confectii? Cel mai bine imbracat cetatean al Epocii de Aur era acela care reusea sa cumpere direct de la depozitul Fabricii. Acel “magazin de fabrica” este bunicul “outlet-ului” de astazi. Daca in anii ‘70 acest tip de comert era marginal de ambele parti ale Cortinei de Fier, cu timpul reteta s-a impus in Occident.

Primul outlet european a aparut la inceputul anilor ’80, in Franta, conceptul fiind importat din Statele Unite. Apoi, incepand cu anul 2000, industria outlet-urilor a explodat. La inceputul lui 2009, in Europa existau 170 de astfel de centre comerciale, cele mai numeroase fiind plasate in Marea Britanie, Franta si Italia.

Parndorf de langa Viena este cel mai cunoscut in Romania exclusiv din motive de proximitate geografica, dar cel mai mare outlet european este Freeport Lisabona, unde pot fi gasite magazinele a peste 200 de marci si unde exista 18 restaurante si un multiplex cu 11 sali de cinema. Cel mai mare outlet din Franta se gaseste la Troyes si a fost vizitat in 2008 de 5 milioane de clienti, fiecare cheltuind in medie 217 euro la o vizita.

Sume uriase se invart in industria outlet-urilor, afacerea se rostogoleste ca un bulgare de zapada nederanjata de recesiune, bazandu-se pe ideea de “turism la cumparaturi” si, desigur, pe reducerile consistente. Dar intrebarea apare din nou: cum de sunt posibile astfel de reduceri?

RASPUNSUL OFICIAL

Cochetarie in Outlet
Cochetarie in Outlet
Foto: HotNews.ro
Orice casa de moda importanta are cel putin doua colectii intr-un an. Se intampla intotdeauna ca magazinele de pe marile bulevarde europene sa nu reuseasca sa-si vanda toata marfa intr-un sezon. Ar fi si dificil, tinand cont de preturile afisate. La fel de dificil ar fi ca buticul Dolce&Gabbana din Milano sa pastreze pe raft haine din colectia de anul trecut. Nu face bine la imagine, nu face bine la orgoliu, nu face bine la afacere. Prin urmare, ce ramane este trimis in magazinele din outlet unde pretul la vanzare se apropie foarte mult de costul de productie (spun oficialii).

Cu toate acestea, se pare ca 80% dintre hainele vandute intr-un outlet sunt fabricate special pentru acesta (conform Forbes). Mai exact, in loc sa cumparam un pulover fabricat 100% din casmir, vom imbraca un amestec de casmir si bumbac. Totodata, in outlet ajung si produse cu defecte, care sunt insa intotdeauna marcate corespunzator.

Dar cea mai importanta economie este facuta, se pare, prin eliminarea intermediarilor. Pentru ca magazinul dintr-un Designer Outlet este nepotul vechiului depozit al Fabricii de Confectii.

Si totusi, cand afli ca, in ciuda reducerilor de pana la 70%, producatorii continua sa vanda in castig, te intrebi automat cat de mult este umflat pretul pe rafturile magazinului din oras. Un calcul marunt ar indica ca este cel putin dublat, dar sa nu ne pripim...

RASPUNSUL DIN “GOMORRA”

Roberto Saviano este un tanar jurnalist italian care traieste sub protectia politiei. Saviano este urmarit de Camorra napoletana, care il viseaza intr-un sicriu. Pentru ca Saviano a scris o carte, “Gomorra”, in care dezvaluie cateva mecanisme ale afacerilor mafiei italiene. Saviano a scris cartea dupa ce a lucrat cativa ani sub acoperire in regiunea lui natala, Napoli. “Gomorra” este in primul rand povestea unui urias imperiu financiar, numit Camorra.

Saviano povesteste cum a participat la o “licitatie” ilegala organizata de intermediari care operau in numele celor mai celebre case de moda din lume. Acestea obisnuiesc sa subcontracteze productia liniilor vestimentare unor ateliere de confectii din zona Napoli. Casele de moda lanseaza o singura comanda catre mai multe ateliere. Dar doar unul dintre acestea va fi platit, dupa livrare: cel care reuseste sa produca o cantitate precisa intr-o perioada de timp impusa de casa de moda.

Pentru a putea participa la aceste “competitii”, atelierele au nevoie de un credit pentru a-si plati cheltuielile. Cum intreaga afacere este ilegala, singura sursa de creditare se afla in buzunarele Camorrei, care are oferte foarte avantajoase. Atelierele care nu reusesc sa castige “licitatia” isi platesc datoria catre Camorra chiar cu hainele de design fabricate, care sunt ulterior puse in vanzare, in functie de calitatea lor, fie in magazinele din outlet-uri (o buna parte dintre acestea fiind controlate, sustine Saviano, de Camorra), fie pe piata neagra.

“Nu doar manufactura este perfecta, dar chiar si materialele folosite sunt exact aceleasi, fie cumparate de pe piata chineza sau trimise chiar de catre designerul respectiv atelierelor ilegale care participa la licitatie. Ceea ce inseamna ca hainele fabricate de catre clanuri nu sunt falsurile tipice, imitatii ieftine, copii ordinare, ci mai curand un fel de falsuri-adevarate. Tot ceea ce lipseste este pasul final: brandul, marca, autorizatia oficiala a casei de moda. Dar clanurile uzurpa aceasta autorizatie fara sa se deranjeze sa ceara permisiunea cuiva” (“Gomorra”, de Roberto Saviano).

De ce designerii nu au fost pana acum foarte vehementi in a protesta fata de aceasta situatie? Pentru ca se tem ca vor pierde accesul la avantajoasele ateliere ilegale, se tem ca nu vor mai putea folosi metodele de transport eficiente si ieftine ale Camorrei care nu plateste taxe si, mai ales, se tem ca nu vor mai fi acceptate in outlet-urile din intreaga lume, influentate sau controlate de camorristi. Pe scurt, se tem ca nu vor mai avea profituri la fel de mari.

Asa se explica modul in care un cetatean obisnuit ajunge sa faca gimnastica intr-un costum Armani. De obicei aici ar urma o intrebare corecta: suntem victime sau suntem vinovati? Daca suntem victime, atunci suntem victimele trufiei, iar daca suntem vinovati, atunci platim cu varf si indesat pentru trufia noastra. Insa doar lacomia incredibila, care anima si uneste lumea modei de lux cu cea a Camorrei, este cea care a distrus unul dintre cele mai frumoase mestesuguri: croitorul de la coltul strazii.

Si imi dau seama ca singurul costum croit de mainile unui om al carui nume il cunosc este vechiul costum al bunicului meu.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Portretul lui "Jihadi John", teroristul devenit cel mai cautat om din lume. SUA au trimis dronele pe urmele sale

Dupa ce ar fi decapitat trei persoane, dintre care doi jurnalisti americani si un lucrator umanitar britanic, teroristul cu cagula neagra este, cu siguranta, printre cei mai cautati oameni de pe planeta. In timp ce unii experti credeau ca teroristul ar fi fost identificat de Serviciile Secrete britanice, MI5 si MI6, faptul ca acesta isi continua lista de asasinari este un semn clar ca momentan niciun guvern nu i-a dat de urma






28576 vizualizari
  • +1 (7 voturi)    
    scump tovarasi (Marţi, 25 august 2009, 17:11)

    Geizistgei [anonim]

    Pai scump. In Metzingen in uichend erau jeansi AJ si D&G la 30-40€ iar daca aveai noroc la ultimele piese ramase, 10€. Iar 300e e un pret normal pentru un costum Armani la Nordtsrom, deci no deal.
    • 0 (6 voturi)    
      oare (Marţi, 25 august 2009, 17:55)

      and [anonim] i-a raspuns lui Geizistgei

      eu nu cred ca iei cu 300e un costum armani. poate doar sacoul. Despre Nordstrom vorbesc.
  • +21 (27 voturi)    
    ce mai facuram in vacanta (Marţi, 25 august 2009, 17:18)

    gonzo [anonim]

    pai sa vedeti.
    ma dusei la cumatru' in olanda si ma cam plictiseam asaa. cand cumatra ce zice: hai bah cumetre ca facura astia un autlet p-aicea, facura un autlet.
    ma dusei, ce sa fac. intrai, trecui de magazinele la vrajeala si ajunsei la armani, unde pot sa cumpar si eu ceva. cand vazui.. sa-mi cada papornita, nu alta: costume ca-n filme ! pusei tricou cu gaurele pe mine, costumul, ochelarii d&g.. eram leit will smith !
    ce sa mai, luai 2 si ii mai luai si cumatrului unul, ca avem nunta la bucuresti peste 2 saptamani.
    cum sa mai traiesti vere in tara asta daca ne face olandejii si la armani ? a ?
    • +7 (9 voturi)    
      zambet de la birou (Marţi, 25 august 2009, 17:35)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui gonzo

      leit will smith!!!! ai ceva in comun cu caragiale:)
      • +4 (4 voturi)    
        ALL MADE IN TAIWAN ! (Miercuri, 26 august 2009, 15:56)

        will smith [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Vazura-ti filmu' cu Bruce Willis?
        In Armaghedon, blockbusteru' cu Bruce Willis si Ben Afleck din 1998, este o conversatie memorabila. Discuta cosmonautu' ala rus, Andropov cu un inginer american de pe naveta aia:

        "Lev Andropov: It's stuck, yes?
        Watts: Back off! You don't know the components!
        Lev Andropov: [annoyed] Components. American components, Russian Components, ALL MADE IN TAIWAN! "

        Cam asa e si cu hainele astea... poarta numele a design-eri din toata lumea, insa toate-s facute in Italia... sau China...
        Apropo, fusei in mall la noi in Bucale, si de curiozitate ma bagai la Armani sa vad cam cat costa un costum........... mai bine nu va zic, sa nu visati urat la noapte.

        Sanatate si felicitari pt articol !
    • +4 (6 voturi)    
      haha (Marţi, 25 august 2009, 19:19)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui gonzo

      asta-i nea Marin
    • +4 (6 voturi)    
      fain muica (Miercuri, 26 august 2009, 8:43)

      m [anonim] i-a raspuns lui gonzo

      frumoasa descriere, felicitari pentru vorbele alese
  • +7 (9 voturi)    
    Bine scris (Marţi, 25 august 2009, 17:18)

    Outlet [anonim]

    Interesant, informatii credibile. Continua!
  • +7 (9 voturi)    
    Foarte bun articolul, (Marţi, 25 august 2009, 17:20)

    John Connor [anonim]

    Vedeti voi dragilor, situatia de imediat de dupa revolutie cand dadeam o zecime din salariu sa cumparam 3 banane la copii persista oarecum si in zilele noastre. Cumparam la preturi mult mai mari decat vesticii. Dar totusi este si o parte pozitiva: trendul e totusi spre ieftinire, dar mai dureaza...
  • +9 (11 voturi)    
    asa da (Marţi, 25 august 2009, 17:22)

    ispy [utilizator]

    interesant. si eu am ramas surprins de ceea ce inseamna cu adevarat cuvintul "reduceri" prin alte parti.

    pe de alta parte, la noi, daca ar fi la fel de ieftin... cred ca nu s-ar mai cumpara.
  • +1 (3 voturi)    
    Asa da! (Marţi, 25 august 2009, 17:31)

    Raz [anonim]

    Hai ca se poate!
  • -5 (11 voturi)    
    exaltare inutila (Marţi, 25 august 2009, 17:32)

    tataie [anonim]

    Nu inteleg de ce esti asa exaltat amice? Acum ai iesit prima data din Drumul Taberei in Occident? Ti se pare ieftin o camasa Tommy sa fie 50 de euro? In America o iei cu 25 de dolari de la Ross, Tj Maxx sau Gabriel Brothers. Un reportaj asemanator am mai citit acum aproape 20 de ani intr-un ziar din Arad in care redactorul era in culmea fericirii ca gasise banane la liber in Yugoslavia. Pe vreo 2 pagini a tot povestit experienta extatica a mancatorului de banane la liber. Weird!
    • +3 (5 voturi)    
      Dar transportul? (Marţi, 25 august 2009, 18:41)

      Shopping maniac [anonim] i-a raspuns lui tataie

      Intr-adevar, in America e mai ieftin, problema este insa transportul si plata taxelor vamale. Ai idee de o modalitate ieftina de a trimite cumparaturile in tara (presupunand ca se depaseste limita de bagaje pe avion)?
      • +1 (1 vot)    
        ! (Miercuri, 26 august 2009, 11:41)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui Shopping maniac

        Da. Cu "pocaitii".
        Trebuie sa ai neaparat , mult ( cred ca minim 25 de Kg) si costa cam 30 de dolari.
        Astia iti aduc pachetul acasa.
        Dureaza cam 4 saptamani ( vine cu containerul).
    • 0 (2 voturi)    
      pt tataie (Miercuri, 26 august 2009, 13:26)

      Andra [anonim] i-a raspuns lui tataie

      N-ai inteles nimic din articol, tataie. Dar e bine ca ai pareri :)
  • +8 (8 voturi)    
    Excelent (Marţi, 25 august 2009, 17:44)

    je [anonim]

    Bine scris si documentat . Nu stiam cum se invart lucrurile in industria asta . Continua :)
  • +6 (8 voturi)    
    asa (Marţi, 25 august 2009, 17:50)

    anton [anonim]

    bun articolul. in general definitia cuvantului reducere este diferita in romania si occident. de 2 ori pe an (iulie si decembrie) aici sunt perioade de reduceri in care te poti imbraca la preturi de 30-70% mai mici decat de obicei...in plus, pe tot parcursul anului, outlet-urile practica preturi cu pana la 70% mai mici decat in mod normal pentru asa numitele produse de firma. produsele din outlet-uri variza de la produse cu defecte pana la produse din colectia din anul precedent sau produse destinate direct pietei de outlet...concluzia este ca in mod normal poti cumpara haine la un pret de 2 ori mai mic decat in Bucuresti...dar...

    dar obrazul subtire cu cheltuiala se tine...la Armani nu vei gasi ultimul model de costum sau daca il vei gasi poate nu vei gasi marimea potrivita sau culoarea pe care o vrei...daca esti flexibil in gusturi, scapi usor la buzunar...daca tii la snobism, cumperi din magazine "normale" haine si la preturi de 5 ori mai mari decat in Bucuresti....in plus, pe unii pare sa ii afecteze ideea de a isi cumpara haine "de la reduceri", probabil ramasite de pe vremurile cand singurele haine vest europene erau cele din magazinele second hand...

    ce e bine de stiut e ca pe langa diferenta de design, calitatea este aceeasi: si blugii de 300 de euro din centrul Parisului si cei de 35 de euro din Roermond se rup dupa 6 luni, caci toti vin din aceeasi fabrica din China...
  • -4 (8 voturi)    
    pasiunea mea - shoppingul (Marţi, 25 august 2009, 18:01)

    cristi [anonim]

    ma lasi mai? asta e articol de life, nu economie.
  • +4 (4 voturi)    
    outlet (Marţi, 25 august 2009, 18:02)

    ana [anonim]

    Mi-a placut articolul tau. Si eu fac shopping des la Parndorf si langa Budapesta, in drum spre Viena (Premier Outlet). Sunt foarte ok si apreciez intotdeauna preturile mici. Ca exemplu, un sacou Mango era vara trecuta la Premier Outlet 2000 Ft in outlet si 8000 Ft in magazinul Mango din centru, si in ambele parti era reducere! Evident ca nu intotdeauna gasesti marfa buna, dar asta e farmecul unui shopping bun: sa gasesti piese super la pret mic.
    In legatura cu comentariul cu America: desi multi avem rude/prieteni pe acolo si sunt 100% convinsa ca e mai ieftin, e putin peste mana sa te duci acolo. Dar daca esti deja acolo eu zic sa va faceti loc in bagaje.... :-)
    • +3 (7 voturi)    
      Some places for cumparaturi? (Marţi, 25 august 2009, 19:17)

      finn [anonim] i-a raspuns lui ana

      Interesting, Ana, but could you, please, tell us where do you go for cumparaturi?
  • +3 (5 voturi)    
    cita exaltare tinereasca (Marţi, 25 august 2009, 18:48)

    gogu [anonim]

    pentru o chesie absolut normala...
  • +1 (9 voturi)    
    lipsa de informatie (Marţi, 25 august 2009, 19:14)

    kllaus [anonim]

    Autorul acestui articol abordeaza un subiect destul de interesant, insa maniera in care o face este absolut penibila. In primul rand datorita faptului ca nu are nici cea mai mica idee cu privire la adaosurile care se practica in comertul cu haine(care sunt de fapt cele mai mari). In plus in tara noastra nu sunt reprezentante ale marilor case de moda ci doar francize luate de oameni mai mult sau mai putin dornici de a face reclama unui brand(de multe ori nici nu este cazul) ci mai degraba vrand sa-si dubleze averea peste noapte. In al doilea rand ma apuca rasul cand aud povestile cu fabricile de confectii controlate de mafie, mare parte din produsele caselor de moda occidentale facandu-se in tari sarace, gen Romania. Povestea putea fi reala acum 15-20 de ani, nu insa si acum. Pentru cei care stiu despre ce este vorba, ar fi foarte dificil sa mai arunce sute de euro pe o haina facuta de ex. in India si exportata apoi in Italia pentru a i se pune eticheta de mare brand si a se ambala. Proaspat venita din Milano! E calda si inca miroase a curry!
    • -2 (2 voturi)    
      tari sarace (Miercuri, 26 august 2009, 2:28)

      ceconteaza [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      Pentru mine Romania este cea mai bogata tara cu RRRRRRRRR maRRRRRRe
  • +3 (5 voturi)    
    daca era invers (Marţi, 25 august 2009, 19:32)

    mimi [anonim]

    dom'le articolul asta era ok daca era invers. Intai teoria generala despre outlet-uri si cum tin ele preturile jos, si la urma experienta anecdotica de la cumparaturi. Dupa "capitolul" lux de 3 ori mai ieftin decat in Bucuresti .... urmeaza explicatia care e doar partiala. Am inteles de ce in outlet e mai ieftin, n-am inteles de ce nu sunt si la noi outlet-uri de tipul asta. Pot doar sa speculez ca transportul e scump, ca mafia nu ne vrea sau ca la noi se vand colectiile de anul asta in intregime.....
    Adica e ok articolul, dar daca tot v-ati straduit sa adunati ceva mai multa substanta decat tampeniile decerebrate pe care le serveste presa din romania in general si sa veniti cu un produs de presa bun, atunci de ce sa nu mergeti pana la capat si sa il si structurati logic si de la general la particular/individual, invers iti da senzatia de ... uite cum am ajuns eu la ideea asta de articol! ceea ce e probabil adevarat dar nu da bine deloc.
    Altfel, keep up the good work!
    • 0 (6 voturi)    
      ... (Marţi, 25 august 2009, 21:15)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui mimi

      Vezi mai sus, la noi nu sunt outlet-uri fiindca nu exista reprezentante. De fapt, cum vad eu chestia: ce nu se vinde la ei in magazine, ajunge la outlet. Ce nu se vinde nici acolo, ajunge la noi. E valabil nu numai la imbracaminte, vezi si electronice: deja afara televizoarele cu tehnologie LED surclaseaza LCD-urile in magazine, in timp ce la noi inca se mai gasesc plasme...

      PS: Un outlet ieftin si in apropiere de Roma: Castelromano. Asa am ajuns sa dorm in pijama Calvin Klein :-)))
      • +2 (2 voturi)    
        plasme... (Miercuri, 26 august 2009, 10:07)

        bryze [anonim] i-a raspuns lui Aph

        "Plasme" se gasesc peste tot, fiindca au avantaje fata de LCD (imagine mai buna, pret mai mic), dar evident si dezavantaje (greutate, fiabilitate mai redusa etc.). E alegerea fiecaruia.
        • 0 (0 voturi)    
          Esti pe langa (Joi, 27 august 2009, 8:53)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui bryze

          Plasmele mai au si buba ca pierd culorile intr-un timp relativ scurt, pe cand un LCD tine cu anii aceleasi culori. Cine-si ia plasma isi ia prin definitie un lucru slab.
    • +2 (2 voturi)    
      Cu toate acestea (Miercuri, 26 august 2009, 7:33)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui mimi

      În jurnalism se generalizează pornind de la un caz particular. Citeşte orice publicaţie internaţională de renume şi vei vedea că aşa este.
  • -6 (6 voturi)    
    "Un calcul marunt..." (Marţi, 25 august 2009, 22:37)

    Pierre de Vara [anonim]

    "...cand afli ca, in ciuda reducerilor de pana la 70%, producatorii continua sa vanda in castig, te intrebi automat cat de mult este umflat pretul pe rafturile magazinului din oras. Un calcul marunt ar indica ca este cel putin dublat..."

    E un fapt binecunoscut ca adaosul comercial la confectii e in general 100%. Deci, marfurile vindute cu mai mult de 50% reducere se vind (probabil) in pierdere - dar asta e o pierdere calculata si acoperita cu virf si indesat de marfurile vindute "in sezon".

    Si mai jos:

    "...suntem victime sau suntem vinovati?..."

    Nici una, nici alta. De unde pina unde limbajul asta pseudo-psihanalitic?... Sau avem un pic de "buyer's remorse"?... ;-)

    Multe chestii "de la coltul strazii" au disparut si asta nu e intotdeauna un lucru rau, pentru ca croitorul bunicului nu se poate compara cu un costum... sa zicem Armani. :-)
    • 0 (0 voturi)    
      Da' de unde (Joi, 27 august 2009, 8:54)

      EU [anonim] i-a raspuns lui Pierre de Vara

      Eu in continuare am croitorul meu si-mi fac costumele exclusiv la comanda. Ies mai ieftine si mai bune. N-are cum un costum facut dupa un tipar universal sa stea la fel de bine pe tine ca unu' facut la comanda.


      Culmea e ca mai toata lumea pe care o stiu ca e pretentioasa la haine, cel putin in anumite privinte, face la fel.
  • -2 (4 voturi)    
    ROMA (Marţi, 25 august 2009, 22:44)

    sorin [anonim]

    Pot sa va spun ca acum 2 saptamani m-am intors de la roma, unde am prins si reducerile de vara. Mi-am cumparat foarte multe haine de la ARMANI, direct din magazinul lor. Am cumparat tricouri la 20 de euro si plovere la 30 de euro emporio armani nu aj. nu trebuie sa mergi neaparat sa cumperi de la un outlet
    • +6 (6 voturi)    
      esti tare (Marţi, 25 august 2009, 23:34)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui sorin

      te astept pe cocalari.com dar sa zici sub poza ca nu sunt fake-uri " ploverele" Armani. Magazinul lor era intr-un complex Il Dragone Rosso? cred ca il stiu, marfa buna..
  • +4 (6 voturi)    
    weed (Marţi, 25 august 2009, 23:26)

    ale [anonim]

    in olanda in outlet, se vinde si iarba?in amsterdam era relativ scumpa,oricum mai ieftin decat ro.(atunci sa vezi genoflexiuni)
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Miercuri, 26 august 2009, 22:20)

      Olandezu [anonim] i-a raspuns lui ale

      Care outlet Weed?
      ca nu am vazut nici unu...
      Si iarba se vinde peste tot, ca asa e in tenis..
  • 0 (4 voturi)    
    Costumul Armani si limba romana (Marţi, 25 august 2009, 23:57)

    Andrei [anonim]

    "Si imi dau seama ca, singurul costum croit de mainile unui om al carui nume il cunosc, este vechiul costum al bunicului meu."
    Fara virgule.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 26 august 2009, 0:36)

    Gigi Maybachistu' Elegant [anonim]

    "Multe chestii "de la coltul strazii" au disparut si asta nu e intotdeauna un lucru rau, pentru ca croitorul bunicului nu se poate compara cu un costum... sa zicem Armani. :-)"

    1. E o mare diferenta intre un produs lucrat manual si altul conceput inginereste pe calculator si produs "pe banda". Fie ca e vorba de costume, pantofi, serviete, biciclete sau radiatoare. Adevaratele manufacturi nici macar nu sunt cunoscute de acele segmente ale publicului cu putine clase si multe fumuri care afiseaza inscriptii cat mai mari pe tricouri cat mai roz :)

    2. Chiar daca nu exista outleturi, exista reduceri - ochelari de soare de la 300 RON la 99 RON sau sandale de 250 RON la 120. Pentru prietenii nostri de pe cocalari.com: branduri renumite, fratioare, manca-ti-as portofelu'! :)
    • 0 (0 voturi)    
      Gigi stie... (Miercuri, 26 august 2009, 23:21)

      Pierre de Vara [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Elegant

      ...ca el isi face costumele pe Saville Row...

      Apropo de #1. nu ma refeream decit la croitoru' lu' bunicu'... nu la un Ozwald Boateng, Davies & Son, Gieves & Hawkes, Steed, samd...

      Apropo de #2. complet de acord, cu adaugarea: sa moara dusmanii mei! :-)
  • +1 (3 voturi)    
    Preturi la un Outlet in SUA (Miercuri, 26 august 2009, 1:13)

    Jojo [anonim]

    Labor Day Weekend Sale
    Fri - Mon, Sept 4 - 7
    Don't miss the annual Labor Day Weekend Sale at Chelsea Premium Outlets. You’ll enjoy extra discounts on top of our everyday savings of 25%-65%.


    Follow us on Twitter
    Read about what's happening at our centers and late breaking news.

    50 Plus Shopper Perks
    Join us on Tuesdays for the 50 Plus Shopper Perks.
    If you are at least 50 years of age you can take advantage of an added 10% savings on Tuesdays by simply presenting a photo identification with your proof of age to the cashier at participating stores. View a list of participating stores.

    Stores for the 50 Plus Shopper Perks continue to grow, so please stop by the Information Center to view our most current list.


    Adidas
    Now - Sept 30
    Buy One, Get One 50% Off of Equal or Lesser Value
    See store for more details.

    Aerosoles
    Now - Aug 26
    All sandals $9.99-$29.99*
    Door Busters: Great Wear-Now Styles only $29.99*
    Not valid on prior purchases. See store for complete details.

    American Apparel
    July 18 - Aug 31
    Save on summer dresses:
    Fine Jersey Leisure Dress - 3 for $30 $15 each
    Fine Jersey T Dress - 3 for $25 $10 each
    Springtime Dress - $8 each
    Also: Bikinis now at $12; Men's Swim Brief now at $16; Men's Polo T-shirts now at $17; Girls Tanks Tops now at $8.50

    Anne Klein
    Sept 4 - 7
    AK Suits $99.99 select styles
    AK Cotton Cashmere Sweaters $39.99 select styles
    AK Silk Blouses $10.00 off select styles
    AK Sandals $19.99

    Bass
    Aug 20 - 26
    Entire Store On Sale
    Take 50% Off Lowest Ticket Price
    Plus Take An Additional 10% - 40% Off*
    Earn Double Rewards Points
    *limited exclusions

    Betsey Johnson
    Aug 2 - Sept 2
    Select evening dresses $75
    Select dresses $50
    Select separates $35
    While supplies last

    Bose
    Now - Sept 7
    Save 10% on Companion® 5, 3 & 2 computer speakers
    Save 10% on Bose® in-ear, on-ear and around-ear headphones
    Purchase a pair of QuietComfort®3 noise-cancelling headphones and receive an ad
  • -4 (4 voturi)    
    calculim, am calulit, caaallculele... (Miercuri, 26 august 2009, 1:23)

    cosanzeaNA! [anonim]

    mai vere... dar drumul il pui la socoteala ??
    daca e aualetul la 70 de km.. 140 euro dai pe motorina .. :-))
    Si nici macar shopping experience nu se cheama ca ai...
    • 0 (2 voturi)    
      Armani (Miercuri, 26 august 2009, 1:58)

      Gofy [anonim] i-a raspuns lui cosanzeaNA!

      In rest avem det oate ne mai lipsea costumul armani de 300 eur, si ma rog careeste ,,spilul''
      sa mergem pina in Olanda 300-350 eur avinul =
      taxiul macar 2 zile la hotel 150-250 eur cumincare ca sa cumpar o valiza de ,, zdrente''
      cine apreciaza ca imbrac odata pe an un costum daca nu sunt director ,maneger ,sau primar.Deci daca ei doar un costum ajungi pe la 1000 eur, la bani astia merg la un croitor bun si-mi fac 3 costume marca ,,gofy'' super care nu are nimeni sau dupa nume vasile,gogu erc totdeuna exista undeva mai ieftin important dacaai timp sacauti..
      • +3 (3 voturi)    
        wtf?! (Miercuri, 26 august 2009, 9:23)

        rzvn [anonim] i-a raspuns lui Gofy

        Mi-a luat 10 min sa citesc ce-ai scris... ai scris in poloneza ?!
    • +4 (4 voturi)    
      caaaaat???? (Miercuri, 26 august 2009, 2:39)

      SM [utilizator] i-a raspuns lui cosanzeaNA!

      cat consuma masina aia tanti cosanzeazana? 100 litri/100km ???

      aaaa, cred ca am inteles. vrei sa cumperi tot outlet-ul si sa-l pui in 10 tiruri si sa-l aduci acasa. :P
    • 0 (0 voturi)    
      Matale mani masina americana? (Joi, 27 august 2009, 8:57)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui cosanzeaNA!

      Ca alea europene nu papa atat.
  • +4 (4 voturi)    
    good (Miercuri, 26 august 2009, 1:50)

    sadwank [anonim]

    Bun articol, intr-adevar, are si intriga (preturile comparate), are si cirlig (faza cu gimnastica), are si informatie.
    Din pacate, are si doua greseli: corect este "aceeasi pereche" si nu "aceiasi". Iar intre subiect si predicat nu se pune virgula: "[...] singurul costum (,) este [...]".
  • -1 (3 voturi)    
    Shopping (Miercuri, 26 august 2009, 1:51)

    Andrei [anonim]

    Armani e un gunoi de firma, iar costumele mai de doamne ajuta nu cred ca sunt accesibile celor cu salar mediu de 2500 de euro.
  • -1 (1 vot)    
    genoflexiuni (Miercuri, 26 august 2009, 2:33)

    adrian [anonim]

    Eu s' prin Franta, in fiecare zi fac genoflexiuni, ce sa insemne asta?
  • +3 (5 voturi)    
    pardon de expresie (Miercuri, 26 august 2009, 3:24)

    coco-chanel [anonim]

    in outleturile de firma­­­­­­ ajung produse care nu trec faza finala a CTC-ului. uneori sunt respinse ptr chestii insesizabile, dar la care designerul (care face planul de inspectie) tine neaparat: circumferinta mansetei, forma gulerului, anumite dimensiuni trebuie sa cada in precizii de milimetru.. desigur, ptr omul obisnuit un vax, dar ptr designerul care se respecta, inacceptabil. exceptand vanzarile disperate (faliment etc), e o regula simpla: nimic din ce e de mare calitate nu ajunge ieftin, chiar daca e sa ninga vara.. chestia aia cu mafia poate fi adevarata, dar marfa cu pricina intotdeauna nu e de valoare standard, ci substandard.
  • +5 (7 voturi)    
    Armani > Ce e aia ? (Miercuri, 26 august 2009, 5:03)

    Quebecoisfier [anonim]

    Domne', eu sunt un pic mai prost , si la noi vine iarna acusica, frunza la artar a inceput sa ingalbeneasca si mintenas plec la vanatoare sa imi fac provizii pe iarna, pana la anul in mai...
    Chestia asta... Armani asta ...iti da ceva de mancare , ceva , eu stiu vreo diploma, ceva..iti creste salariul cu vreo $ 20k/ year...ori mai stiu ce...cumva trag femeile la tine mai tare ?
    De fapt..who the fuhck is Armani ?...:),...si ce ne aduce el bun in viata , de il tot genoflexati atata ?..
    In paranteza amice, bun articolul...dar daca te-ai apucat sa testezi un Armani gandind ca gradul de originalitate (marca) din el este direct proportional cu nr de genoflexiuni la un x exponential..atunci du-te si ia-ti o Toyota electrica bagand-o intai in apa sa vezi daca nu ii curge bateria !
    • +2 (2 voturi)    
      comentariu (Miercuri, 26 august 2009, 12:08)

      ada [anonim] i-a raspuns lui Quebecoisfier

      Fermecator comentariu! Nici eu nu inteleg ce atata tevatura?! Cand vad ceva frumos si potrivit pentru mine in magazin, daca imi trebuie cumpar, indiferent cat costa. Iar daca nu imi trebuie, poate sa fie si Armani si sa fie si 2 lei, ca tot nu imi indes dulapurile cu viitoare gunoaie!
    • +2 (2 voturi)    
      Sexarmani (Miercuri, 26 august 2009, 13:02)

      Ghiuri [anonim] i-a raspuns lui Quebecoisfier

      Ai intuit bine...Armani nu-ti da de mancare, dar iti da mai mult sex decat in Canada!! Cum la noi mancarea e ...boring, a ramas sexul, care e.... fain. La voi nu? Asta e mentalitatea in Romania, iar daca cuiva nu-i convine, pleaca. Daca pleaca, inseamna ca stie de ce. Daca pune intrebari dupa ce pleaca, e clar ca nu stie de ce a plecat sau... se face ca nu stie...Ce-i artarul? Dar o diploma? Ce faci cu banii pe care-i castigi? Nu esti si tu nu consumator ca noi toti ceilalti? Si daca nu-i dai pe Armanisex, pe cei dai? Sau nu-i dai? Ce-i artarsexul? Sau nu exista? Sau tu dai banii saracilor din Quebec? Si daca-i dai, o faci pentru tine sau pentru ei? No.
      • +2 (2 voturi)    
        Sex in Canada... (Miercuri, 26 august 2009, 13:37)

        Quebecoisfier [anonim] i-a raspuns lui Ghiuri

        se face tot atat de bine ca si in Romania. Si nu iti trebuie sa imbraci un costum Armani ca sa-l faci. Eu de obicei il dezbrac ca sa-l fac, dar poate sunt unii care il imbraca, deh..moravuri europene..de gustibus...
        Interesant este ca ai folosit cuvantul sex de 4 ori in 9 linii. Singura chestie buna pe care ai spus-o , e acceea ce e fain. Right...si face bine la moral, din cand in cand.
        Eu nu cred ca genoflexiuni in Armani inseamna mentalitatea in RO..caci despre genoflexiuni era vb nu despre marca. Nu dau bani saracilor din Quebec pentru ca mi-i ia guverunul, si ii da el. Eu dau banii (de consumator ca si voi) pe vazut lumea si pe incantat de ce e frumos in ea....pe cunoscut locuri si oameni.
        Iar artarul..ehhh, artarul este o chestie absolut mirifica, o fumusete acum in prag de toamna...No, las' ca-i bine,,,
        La topic acum : vezi incredibilul raspuns al lui kamyqaz, mai jos...spune totul !
        • 0 (0 voturi)    
          quebecoisfier, simt ca ma indragostesc.... (Marţi, 1 septembrie 2009, 13:54)

          simona [anonim] i-a raspuns lui Quebecoisfier

          Monsieur, m-ai dat gata cu textele tale.
          Vreau sa te cunosc....
  • 0 (2 voturi)    
    revelatie! (Miercuri, 26 august 2009, 7:17)

    manuela [anonim]

    acum am inteles si eu cum sta treaba in realitate cu outlet-urile, si ma refer la cele clan-destine din bucuresti, de unde se imbraca si fotbalistii (antrenorii lor) romanani, fitzomani dar zgarciti! acum m inteles si eu de unde vine calitatea - ot ca era destul de evident, ca nu erau "falshuri" ordinare ca la parfumurile din "h" (mai exista h?)! acum am inteles si eu ca, printr-un ges (aproape) nevinovat, as fi putut hrani o burtica de mafiot... noroc ca mi s-a parut totul mult prea dubios! foarte bun articol, mi-a placut mai ales intrebarea aproape filozofica din final. de fapt ... retorica. felicitari :)
  • +3 (3 voturi)    
    nu stiu despre Armani (Miercuri, 26 august 2009, 8:42)

    eu [anonim]

    dar in Olanda nu este 2 000 de euro salariul mediu, in niciun caz . si nici nu bahaie strazile de oameni imbracati in Armani... dimpotriva. olandezii sunt extrem de prost imbracati si isi cumpara haine foarte ieftine (majoritatea). iar la capitolul alegere in materie de toale stau extrem, dar extrem de prost. ce-i drept, nici nu pun atata pret pe eticheta ca romanii. numai in Romania haina face pe om.
    • +3 (3 voturi)    
      hmmm (Miercuri, 26 august 2009, 10:40)

      anton [anonim] i-a raspuns lui eu

      nu e 2000, e 1700 mediu....iar cu "prost imbracati" e discutabil...mie mi se pare ca sunt imbracati comfortabil, ca pun mai putin accent pe stil si mai mult pe comfort...si mai depinde si de mediu...daca te duci la o intalnire de afaceri in Rotterdam vei vedea si costume Armani si nu din cele cumparate la Roermond...dar cu "haina il face pe om" ai dreptate, sunt perfect de acord...in Romania se exagereaza...cunosc oameni care nu au ce manca si se plang ca nu isi pot cumpara costume Armani...
      • +1 (1 vot)    
        salariu mediu (Miercuri, 26 august 2009, 15:53)

        Mirela [anonim] i-a raspuns lui anton

        ati uitat sa specificati daca cei 1700 sau 2000 de euro sunt brutto sau netto. In olanda cand se vorbeste despre salariu , toti folosesc brutto.deci din cei 2000 mai trbuie sa ma scazi in jur de 30% taxe si impozite.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 26 august 2009, 12:34)

      Gigi Maybachistu' Elegant [anonim] i-a raspuns lui eu

      Olandezii si fratii lor mai mici belgienii se imbraca precum tarabagii din piata, si miros a ulei de prajit, cel putin cei pe care ii intalnesti prin metrou :))
  • +1 (1 vot)    
    saracii (Miercuri, 26 august 2009, 8:48)

    iememeu [anonim]

    O fi auzit cineva de Plan de Campagne?
    Nu e chiar outlet dar este cel mai mare centru comercial din Europa.
    Il gasiti la 30km de Marsilia, Franta.Si cred ca are 4-5 km patrati.Mi-a luat 3 zile sa-l parcurg, cate 5 ore pe zi.E o nebunie!
    O mica gustare: o pereche de sandale Salomon :
    3,84 eur, textile Naf-Naf preturi intre 5-50 eur, etc. etc.
  • -3 (3 voturi)    
    Outletul (Miercuri, 26 august 2009, 9:17)

    Alexander [anonim]

    Ha,ha,ha. Romani ce afla lucruri ce sint in lume de zeci de ani buni . 7 ani am lucrat la magazinele de firme din Reading Outlet Center dintr-un stat american de pe coasta de Est. Sigur, pentru necunoscatori astfel de subiecte par ceva de domeniul descoperirilor geografice. Nu trebuie sa ne mire. Ani multi natiunea noastra a fost cantonata intr-o stare de ignoranta, peste granita avind acces dor acei ce stiau unde se afla outlet-urile cu Armani, Versace, Ricci, Calvin Klein, Izod ,Donna Karan, Lacoste ,Raph Lauren, Levi's, Dockers, Liz Claiborne,Annn Cole, GUESS, Bill Blass,Kerokee, Eddie Bauer , GAP, Geoffry Beene...
  • -1 (5 voturi)    
    NYC (Miercuri, 26 august 2009, 9:27)

    anonim [anonim]

    Cel mai misto loc de cumparaturi din lume este New York. Gasesti absolut tot ce vrei la preturi din start mai mici cu 40% fata de Europa.
    Iar cine vrea costume ieftine, Milano scrie pe el.
    Sa-l intelegem pe Vlad, a parvenit si el putin:)
    Desi are un croi misto sunt altii mai buni - Zegna e un exemplu.
    Sa-l porti cu placere stimabile.
  • +1 (1 vot)    
    Daca tot sunteti in Olanda! (Miercuri, 26 august 2009, 10:10)

    gabriel anastasescu [anonim]

    Puteti sa treceti si pe la BATAVIA STAD linga Lelystad...Acolo reducerile sunt si mai mari!
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 26 august 2009, 10:17)

    kamyqaz [anonim]

    "Nastratin Hogea fiind odata la o nunta chemat,
    Se duse in haine simple ca sarac biet imbracat.
    Nuntasii astfel vazandu-l nici in seama nu-l baga
    Ci pe cei cu haine scumpe sa trateze alerga
    Si dupa ce asezara la masa pe toti frumos
    Il pusera si pe dansul in coltul mesei de gios.
    Nastratin vazand aceasta se scula, in graba alerga,
    Si pe un al sau prieten sa-i dea hainele-l ruga
    Dandu-i hainele acela se imbraca galant, pe loc
    Puse si o blana asupra-si cu postav rosu, de foc
    Si asa mergand el iarasi la nunta ce-a fost chemat
    Cum il vazura nuntasii cu cinste l-a-ntampinat
    “Poftim, poftim Hogea efendi” catre dansul tot zicand
    L-au pus tocma in fruntea mesei, fiecare loc facand
    El daca sezu la masa si-a intins maneca-n vas
    Zicand: “Poftim poftim blana mananca ce e mai gras”
    Il intrebara nuntasii: “Hogea efendi” zicand
    “Pentru ce-o faci aceasta si intingi maneca mancand”
    Pentru ca el le raspunse
    “Eu intai cand am venit cu hainele cele proaste
    Nimenea nu m-a cinstit
    Iar cand am dat buna ziua abia mi-a zis multamim
    Iara cum venii cu acestea
    Toti mi-au zis poftim poftim
    De-aceea si eu blana sa manace o poftesc
    Caci vaz toti privesc la haine
    Iar persoana n-o cinstesc."

    //Anton Pann
    • +2 (4 voturi)    
      la Anton Pann (Miercuri, 26 august 2009, 12:18)

      adaiolanda [anonim] i-a raspuns lui kamyqaz

      :) Adorabil! Fiica-mea are 6 ani si stie pe de rost fragmentul asta, dintr-o dramatizare radio de acum 25 de ani, inregistrata pe disc. Sper sa creasca un spirit echilibrat, care sa stie exact cat valoreaza un costum Armani si cat valoreaza un om integru. Respectele mele.
  • +2 (2 voturi)    
    Reduceri mari in Romania (Miercuri, 26 august 2009, 12:11)

    hic sunt leones [utilizator]

    Firma ce comercializeaza pantofi: in urma cu 2 ani o pereche de pantofi clasici costa ~315 lei (am retinut perfect pretul pentru ca, fiind clasici, nu ma gandeam ca se demodeaza in jumatate de an cand o sa fie redusi); reducere dupa 1 an: taiat vreo 350 si afisat 295-299, dupa 2 ani (astazi) taiat ~415 si afisat ~210-250.
    Deci reducere de ~30% in 2 ani de zile.
  • 0 (0 voturi)    
    text (Miercuri, 10 martie 2010, 22:01)

    stalin si poporu rus [anonim]

    Ba sheffi, problema este ca omu' ala spunea nu sa te duci pana-n olanda si sa iti cumperi costum de acolo mai ieftin de 3 ori decat pe magheru-n bucuresti si voi sa faceti socoteala ca daca mai pui si drumu si cazarea unde iesi... el spunea ce-nseamna sa te nasti intr-o tara civilizata si sa traiesti acolo, sa ai salariu de 5-6 ori cat aici in tiganie si sa traiesti la preturi de 3 ori mai ieftine la haine, electronice, auto, haleala si multe altele pe care omu' nu le-a mai precizat dar pe care eu, in calitatea mea de fraier si cimpanzeu de roman picat si eu prin tari straine, le-am constatat. la asta se referea omu, nu sa luati voi avionu si sa va duceti voi care aveti salariu de 500 eur / luna si care sunteti rupti in cur de foame, sa va luati costum armani la reducere din indepartata olanda. vai mama voastra... filozofia nu tine de foame si cine are chef de vrajeala aiurea?! totusi... cine vrea intelege, cine nu, hai pa!


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri