Ministrul Tabara l-a sesizat pe seful Consiliului Concurentei asupra unor posibile intelegeri ale supermarketurilor pe piata alimentelor

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 23 februarie 2011, 20:16 Economie | Consumator

Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara, l-a sesizat pe presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, in sedinta de guvern de miercuri, asupra unor posibile practici anticoncurentiale ale supermarketurilor privind cresterea pretului alimentelor, relateaza Agerpres.

"Eu am adus in discutie ca ar trebui sa intre in verificari si la supermarketuri, pe chestiunea aceasta de intelegeri, de monopol, privind preturile finale ale alimentelor. Eu am sesizat, s-a discutat putin, dar nu cu o planificare, inca. Sigur ca este o sesizare catre dansii pe care noi nu le-o putem dicta. Consiliul Concurentei nu este subordonat Guvernului. In toate supermarketurile gasesti aceleasi preturi la produse si cresterile sunt aceleasi, cu taxele de raft, cu taxe de dezvoltare. Acolo sunt probabile intelegeri si trebuie vazute si demonstrate", a declarat Valeriu Tabara.

Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, i-a prezentat, miercuri, in sedinta de guvern, premierului Emil Boc o analiza privind cresterile de pret la carburanti, insa seful Executivului i-a cerut acestuia sa refaca analiza, impreuna cu Autoritatea Nationala de Administrare Fiscala.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

1627 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    Tabara si-a dat masura valorii ! (Miercuri, 23 februarie 2011, 22:32)

    niculita30 [utilizator]

    Slab !
  • +4 (4 voturi)    
    era si timpul (Miercuri, 23 februarie 2011, 22:36)

    Diana [anonim]

    In sfarsit, dar slabe sanse sa iasa ceva din asta. supermarketurile si hipermarketurile fac legea si nimeni nu le face nimic
  • 0 (0 voturi)    
    Da' cu cartelurile de producatori? (Joi, 24 februarie 2011, 8:28)

    ted [anonim]

    e f. bine sa fie verificate supermarketurile macar ca-i sperie daca e ceva. dar in romania buba e in tabara cealalta: producatorii si procesatorii dintr-un domeniu formeaza cele mai tari carteluri, iar forul tutelar al lor sunt asociatiile. nu inteleg cum nimeni nu se sesizeaza cand presedintele de la o asociatie iese si declara public ca preturile vor creste cu x%. pai nu e cea mai buna dovada ca de fapt in asociatii se stabilesc preturile? dar poate ca nu tine de consiliul concurentei asta, sau poate cu ei e alt interes. din pacate practica demonstreaza ca nu-i asa. si vorba iepurasului: vorbeam si eu asa.
    • +1 (1 vot)    
      tabara si altii ca el (Joi, 24 februarie 2011, 10:04)

      btr80 [anonim] i-a raspuns lui ted

      Vad ca oamenilor la noi le e mult mai usor sa vorbeasca in lozinci gen "hipermarketurile fac legea si nimeni nu le face nimic", "producatorii si procesatorii dintr-un domeniu formeaza cele mai tari carteluri" fara sa se informeze putin. Hai sa va spun o poveste care e foarte rar spusa in Romania, si in mod special e ocolita de catre politicieni ca nu cumva sa ne trezeasca din somn. In Ro este rupt lantul firesc de la producator la cumparator. Mai mult, se face propaganda fatisa impotriva procesatorilor si a retailerilor ca sa nu mai spun de firmele de logistica (demonicii "intermediari"), a celor de management si consultanta, etc. In agricultura nu avem:
      -furnizori mari de seminte/substante - se lucreaza cu ce se nimereste
      -firme serioase de consultanta strict agricola (fitosanitara, zootehnica, meteorologie, pedologie, samd), - avem pierderi mari si productii imprevizibile, gradul de educatie si instruire al lucratorilor din agricultura e la niveluri horror
      -nu avem producatori de masini/ustensile/consumabile specifice (ambalaje, piese) totul e din import, adus al preturi mari pentru ca avem rulaje foarte mici, in toata Romania se vinde mai putin decat intr-o provincie din Franta sau Italia de exp. - din nou asta duce la costuri mari
      -nu avem suficienti procesatori, nu avem depozite specializate (pe fructe, pe struguri, etc) si nici fabrici de procesare suficiente - productia se vinde de pe tarla la varful recoltarii, la preturi modice in loc sa se vanda ritmic si constant in timpul anului la preturi mai constante si mai bune
      -in fine, majoritatea producatorilor romani traiesc cu impresia ca "armasarul bun se vinde din grajd", habar nu au de marketingul produselor si ca atare sunt victime sigure in fata produselor mai "ochioase din import"
      -adaugati impredictibilitatea politicilor de stat si realmente e de mirare ca avem si cat avem
    • +1 (1 vot)    
      Esti plutist rau de tot (Joi, 24 februarie 2011, 10:08)

      elisa [anonim] i-a raspuns lui ted

      Daca nu cunosti situatia mai bine citeste.
      Producatori nu au in acest moment o pozitie de forta pe piata pt ca piata de vinzari e detinuta de hypermarketuri.
      Tot timpul aceste lanturi ameninta producatorii romani cu scoaterea acestora din mazine pt ca hypermarketurile vor importa marfa de afara .
      Politicile lor sint similare( calculul adaosului comercial, bonusuri , taxe raft , taxe magazin) la absolut toate .
      Pt informarea ta taxa de magazin este mascata si acum sub numele de "risturn" si are valoarea de 5000 euro +TVA..Un producator plateste aceasta taxa dar vinde de cca 2000Euro/an/magazin si anul urmator lantul de magazine renunta la el .E normal ????
      Fa-ti un calcul simplu si elementar:
      Un producator vinde Miere de Albine in hypermarket cu 10 lei un borcan.Din acesti 10 lei hypermarketul are 40% .Oare cam cit crezi ca producatorul cistiga ???? Intre 3 si 5%
      Asta nu e tot .Anul viitor hypermarketul isi creste marja de la 40% la 43% iar producatorul deja se apropie de 0 % adaos .DECI FALIMENTUL CU ALTE CUVINTE .Intrebarea este cit timp isi tot maresc ei adaosurile in fiecare an.Simplu pina cind producatorii romani vor fi eliminati si ei vor importa de unde vor ei mai putin din Romania.
      Aceste aspect se inpimpla in aceste minunate hypermarketuri.
      >>Multe retele de magazine isi platesc angajatii cu regim de 4 ore restul pina 8 ore/zi sint ore suplimentare dar platite la valoarea de 300 lei .

      Ti se pare normal +++++ multe altele
    • 0 (0 voturi)    
      tabara, etc (Joi, 24 februarie 2011, 10:09)

      btr80 [anonim] i-a raspuns lui ted

      ca sa inchei: e mult mai usor sa arunci tot felul de pisici prin curtea supermarketurilor, a importatorilor, procesatorilor, intermediarilor decat sa te apuci sa reconstruiesti o ramura economica. Ce se incearca acum e ca si cum ai vrea sa faci un motor de masina din 4 pistoane , un arbore cotit si bloc motor (ca alea "muncesc") dar fara injectie, admisie, garnituri, distributie, etc si suntem continuu stupefiati ca nu merge motorul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri