VIDEO Traian Basescu, despre exploatarea gazelor de sist: Unii doresc ca Romania sa ramana permanent importator de gaze

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 10 aprilie 2012, 20:00 Economie | Energie

"Se pare ca in ultima vreme am devenit extrem de legati de dorinta de a ramane continuu importatori de gaze" naturale, a afirmat marti presedintele Traian Basescu, comentand disputele legate de forarile exploratorii efectuate de firma Chevron in Romania.

"Cel putin asta este concluzia mea dupa ce vad inversunarea cu care se lupta impotriva exploatarii gazelor de sist... aflam ca sunt generate cutremure de mari dimensiuni", a comentat seful statului.

El a afirmat ca Statele Unite au ajuns sa-si asigure 25-30% din consum prin exploatarea acestor gaze, iar Polonia isi va diminua rapid dependenta de gaze, in acelasi mod.

"Probabil ca unii vor ca in Romania sa nu se intample nimic. Va cer sa faceti ca in Romania sa se intample ceea ce se poate intampla si ceea ce ne poate face mai putin dependenti de imprumuturi externe si importuri energetice", a adaugat seful statului, la ceremonia de depunere a juramantului de catre noul ministru al Mediului.

Romania importa gaze naturale din Rusia. Afirmatia sa vine in aceeasi zi in care premierul Mihai Razvan Ungureanu a anuntat ca la inceputul lunii aprilie a transmis conducerii Chevron o scrisoare in care a solicitat desecretizarea contractelor companiei americane in Romania.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3970 vizualizari

  • +17 (25 voturi)    
    gaze lui Niculae ? (Marţi, 10 aprilie 2012, 20:12)

    radu [anonim]

    e nevoie de mai multe gaze pt. Ion Niculae ?
    ia mai taiati robinetul baietilor destepti !
    • +6 (20 voturi)    
      flota ioc,pescadoare ioc,agricultura ioc (Marţi, 10 aprilie 2012, 21:00)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui radu

      petrol ioc, industrie ioc, a venit si randul rezervelor de aur si cupru ....
      bine ca avem armata,politie,jandarmerie,ministere,parlamentari ,
      presedentie,pensionari ,sanatate si invatamant ,arta si cultura plus culte, ca astea sunt tinute cu imprumuturi
  • +8 (38 voturi)    
    opinii (Marţi, 10 aprilie 2012, 20:14)

    Sakura [utilizator]

    Eu sunt de părere că este preferabil să rămânem importatori de gaze, în loc ca pentru numai câţiva ani de independenţă din acest punct de vedere să ajungem pentru întotdeauna importatori de apă potabilă.
    • +4 (24 voturi)    
      de acord (Marţi, 10 aprilie 2012, 20:55)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

      dar aici este vorba de imbogatirea unor oameni nu de binele poporului roman.
      Aceeasi lupta ca si la Rosia Montana.
    • +2 (32 voturi)    
      Ce ma enerveaza pe mine... (Marţi, 10 aprilie 2012, 21:04)

      Razvan Atoatestiutorul [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      ...cel mai tare este ca dintr-o data tot romanul este atotstiutor despre un subiect. Cand e cu gazele de sist, romanul stie TOTUL despre ele. Cand este despre aur el stie iarasi TOTUL despre el. Cand este despre cupru iarasi stie totul, de la cotatiile internationale la metode de extractie, implicatii...TOTUL. O tara de specialisti in toate domeniile. O tara de experti internationali. Ma si mir ce cauta ei in Romania, cu un astfel de potential multiplu. Cum de nu lucreaza ei la firme de renume care sa-i recruteze pentru atotcunoasterea lor. Cum de nu-i fac consultanti pe diverse domenii, pe profituri, pe revedente, pe drepturi.
      Raspunsul este, categoric pentru ca romanul la care ma refer este superficial, manipulat, galagios. Nu stie o iota despre cum sa acceseze un articol stiintific, sa zicem (pentru ca pana la urma acolos e gasesc oarecum niste adevaruri dovedite si nu in reportajele de televiziune) dar cunoaste cum apele se vor polua, cum nus tiu ce cutremure ii vor zgudui casa parinteasca. In schimb tot el striga sus ca vrea independenta de rusi, de turci, de americani. Tot el vrea locuri d emunca, pensii babane (desigur dintr-un PIB facut tot pe masura "atotcunoasterii" lui.
      In concuzie...ce ma enerveaza...romanul atoatestiutor.
      • +5 (15 voturi)    
        Ma, e mai bine decat unii care nu inteleg nimi (Marţi, 10 aprilie 2012, 22:04)

        unu [anonim] i-a raspuns lui Razvan Atoatestiutorul

        Ma, e mai bine decat unii care nu inteleg nimic, si inghit fiecare picatura din ce li se baga pe gat, presupunand cuminti ca statul lucreaza pentru ei, sau de ce nu FNI.

        Tu, ce sa zic, dormi linistit, nu iti pune intrbari legat de nimic, lasa ca se ocupa altii de asta pentru tine ;)
      • +6 (18 voturi)    
        da mai razvane (Marţi, 10 aprilie 2012, 23:08)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui Razvan Atoatestiutorul

        Era mai bine cu romanii aia prosti, fara surse de informare. Ehhh ce vremuri. Furau toti ca-n codru. Primeai avizele de mediu cum primesti fluturasi pe strada.

        Acum, ca toata lumea (crede ca) stie de toate nu mai poate omul sa miste si el un pic. Trebe sa o faci pe ascuns, sa spui ca oferi locuri de munca desi stii ca nu e cazul, sa dai actiuni pentru ca apoi sa bagi o majorare de capital, sa balaresti despre cat de mic e impactul asupra mediului desi au fost cazuri de poluare grave in proiecte mai putin importante... banalitati de-astea.

        Ai dreptate! Si pe mine ma enerveaza romanii astia. Dar stii ce? Eu ii prefer pe romanii aia care, prosti fiind, se uita la reportaje de televiziune in schimbul articolelor stiintifice din care nu ar intelege nimic. Ii prefer pe cei care pun sub semnul intrebarii orice proiect despre care nu sunt 100% siguri ca nu dauneaza lor si copiilor. Ii prefer pe cei care spun NU unui "profit" (al cui?) din exploatari de resurse naturale.

        Si m-am saturat mai nea razvane sa ne ia lumea de prosti. Ma bucur sa ii vad pe romanii aia care citesc, se informeaza (cum pot ei, asa prosti cum ii faci tu) si isi formeaza puncte de opinie proprii, diferite fata de manipularile execrabile pe care le incearca "adevaratii specialisti", politicienii, care ne spun ca vom fi independenti de Rusia (vai, vin comunistii peste noi).

        Deci da mai razvane, sunt si eu enervat de romanii astia "prosti". Dar as fi si mai enervat de ei daca ar tacea malc si nu ar zice nimic. Daca nu ar iesi in strada pentru drepturile lor sau pentru principiile lor.

        Sper ca nu te-am enervat prea tare acum.
        • -2 (2 voturi)    
          deci USA = prosti? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:38)

          foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Xu

          25% din gazul USA provine din sist (fapt nu postaceala ieftina). EPA (daca stii ce e aia) a aprobat gazele deci nu e pericol! Intre tine (si ai tai postaci) si EPA eu o cred pe EPA! Asa cum sunt USA romanii emigreaza spre USA, nu invers! Vrei sa nu scoatem gaze nici din Marea Neagra ca sa nu compromitem dependenta de import? Iar definitia prostului este: persoana care nu se informeaza, cand se informeaza nu intelege, cand nu intelege devine vehement si ii insulta pe cei ce nu pricep ca EL nu intelege.
      • +5 (15 voturi)    
        poate ti-e greu sa crezi (Marţi, 10 aprilie 2012, 23:29)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Razvan Atoatestiutorul

        Dar in Romania, ca si in cele mai multe tari din lumea asta, exista experti intr-un anumit domeniu. Probabil ca daca zece tehnicieni ecologi vin si iti zic ca un anumit tip de exploatare a resurselor cauzeaza poluarea, tu ii vei lua peste picior ca se dau atotstiutori.
        Din fericire, in cele mai multe cazuri nu trebuie sa fi un "rocket scientist" ca sa iti dai seama ce e bine si ce e rau, doar sa nu fi arogant cum esti tu acum.
        • +2 (4 voturi)    
          EXACT! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 8:14)

          Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          "Razvan" se preface ca nu intelege ESENTA problemei: ca sa poti extrage gazele de shist, prim metode mai mult sau mai putin poluante, da, TREBUIE sa fii expert - ceea ce nu este cazul pentru noi, cei ce criticam! Dar ca sa vezi ca o exploatare este complet nerentabila pentru Statul roman, pentru tara noastra, sau ca rsicurile (inclusiv financiare!) legate de poluare ne revin / raman exclusiv noua, pentru asta u, nu trebuie sa fii expert, este de ajnus sa ai putin bun-simt!
        • -1 (1 vot)    
          un singur exemplu? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:43)

          foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          stii o singura sursa de energie (in cantitati industriale) care NU polueaza? renuntam la energie? crezi ca "scula"de pe care ne scrii mesaje nu polueaza? mergi numai cu bicicleta (ca auto polueaza)??? Cunosti tehnicieni ecologi care produc vreun fel de energie, alta decat verbala, vehementa si insultatoare catre noi "profanii"? Iar daca celor 10 ai tai se gasesc alti 10 care spun contrariul, cum alegi? pe considerente ideologice? Poti da un raspuns rational?
      • +3 (15 voturi)    
        exista o solutie (Marţi, 10 aprilie 2012, 23:54)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Razvan Atoatestiutorul

        hai sa ne facem ca nu stim nimic si il lasam pe basescu sa faca tot ce vrea ca el stie tot.
    • -4 (22 voturi)    
      tare (Marţi, 10 aprilie 2012, 21:24)

      uzu [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      asta e tare.
      cum de avem in tara asa un expert ca si tine si nu il stie nimeni ?
    • 0 (2 voturi)    
      BRAVO! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 7:46)

      Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

      Exact basta vroiam sa spun si eu, poate ca aduceam argumente mai ample, dar tui ai spus foarte succint, clar: dependenta de gazele de la Rasarit este costistoare, dar e mai bine sa trebuiasca sa importam APA POTABILA?!
      In plus, ai subliniat corect, PENTRU NUMAI CATIVA ANI: ca si la Rosia Montana, ïnvestitorul"pleaca cu profitul, iar noua ne ramene poluarea, nici exploatarea aurului, nici extractia gazelor de shist nu dureaza zeci de ani ... daca ne-ar fi asigurat independenta energetica pe 50 de ani, atunci POATE ca merita sa acceptam dezastrul ecologic!
      • -1 (1 vot)    
        de unde stii? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:47)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Cristi-M

        de unde rezulta problemele cu apa potabila? daca ar fio fost vreuna ar fi aprobat Environmental Protection Agency din USA exploatarea in USA (unde 25% din necesar se extrage din sist)??? daca eu ii cred pe ei si nu informatii din surse dubioase te superi? te-ai intrebat daca printre cei ce (indirect) militeaza pt. import de gaze rusesti toti sunt ecologisti?
        • 0 (0 voturi)    
          INVERS (Miercuri, 11 aprilie 2012, 20:49)

          Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

          Tu privesti problema exact pe dos!
          DA, este foarte posibil ca printre cei ce protestam sa fie si agenti KGB, cei ce au interesul ca Romania sa ramana dependenta, macar energetic, de Fratele cel mare din Rasarit.
          Dar asta NU insemna automat ca procedeul de extractie prin fracturare hidraulica este bun si frumos! De ce a fost interzis in atitea tari? Si ce ai sa faci tu DACA forajele incep, si o sa constatam cu totii ca apa potabila este intr-adevara compromisa?! Da, ma supar ca ma lasi fara apa! Sursele mele or fi dubiosae, dar cum poti sa inghiti fara discernamant laudele pe care le aduce vinzatorul, Chevron, propriului serviciu, metoda sa de extractie?
  • +5 (19 voturi)    
    uni doresc sa fim toti pe plantatie... (Marţi, 10 aprilie 2012, 20:19)

    adrian [anonim]

    si acest individ e unul dintre ei !
  • +9 (27 voturi)    
    Un presedinte responsabil (Marţi, 10 aprilie 2012, 20:25)

    gigi [anonim]

    Oameni buni, retineti. Cei care se impotrivesc sunt marionetele comunistilor, mogulilor si minerilor. Ei sunt cei care va vor raul.

    Sa fiti convinsi de faptul ca atat exploatarea Rosiei Montane, cat si cea a gazelor de sist se va face 100% cu grija pentru mediu, similara grijii pe care v-o poarta Presedintele Traian Basescu.

    Incercati sa nu mai fiti atat de obtuzi si sa constientizati beneficiile pe care le va avea Romania de pe urma acestor exploatari.

    De-abia atunci veti trai bine, cand tot voua vi se va intoarce profitul. Acesta se va reflecta in tot ceea ce va inconjoara. Fiti sinceri, nu vi s-a ridicat nivelul de trai odata cu primirea Insulei Serpilor, obtinuta, desigur, ,,in timpul mandatului'' Domnului Presedinte Traian Basescu ?

    Sustineti exploatarea Rosiei Montane si a gazelor de sist !
  • +2 (26 voturi)    
    NU, dle Presedinte (Marţi, 10 aprilie 2012, 20:32)

    Petru [anonim]

    Cei care ne opunem aratam ca ne pasa cu adevarat de aceasta tara. Daca vreti sa aflati parerea poporului, intrebati-l. Spuneti-ne clar si fara ascunzisuri avantajele si dezavantajele, si lasati-ne sa decidem. Nu-i considerati prosti pe miile de cetateni care au iesit in strada. Nu mai presati factorii de decizie sa faca precum visati noaptea sau cum va cer papusarii internationali.

    Lasati poporul sa decida si sa isi asume raspunderea. Ati fost ales pentru a fi purtatorul nostru de cuvant si nu sa decideti aiurea in numele nostru.
  • 0 (18 voturi)    
    gaze (Marţi, 10 aprilie 2012, 20:39)

    Nostradamus al III-lea [anonim]

    poate că ar fi bine dacă pe Băse l-aţi exporta
    eventual, în .... Rusia unde FSB are să-i pună mai mult de-o întrebare
  • -6 (14 voturi)    
    cred ca e o treaba buna cu gazele (Marţi, 10 aprilie 2012, 20:50)

    rica venturiano [anonim]

    americanii le exploateaza de mai bine de o suta de ani.

    dar, pen' ca la cupru este exclusivism, o zic acilea.
    ala, investitorul canadiean arata ca un adevarat luptator sie :))
    inarmat pana'n dinti, gata pentru interventia in iran !
    • +8 (8 voturi)    
      @rica_venturiano (Marţi, 10 aprilie 2012, 22:03)

      zlatkov [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

      "la cupru este exclusivism, o zic acilea. ala, investitorul canadiean arata ca un adevarat luptator sie :)) inarmat pana'n dinti, gata pentru interventia in iran !"

      LOL ... Mai degraba agent Mossad !

      Ete ce scrie despre "canadianu'" asta pe site-ul găştii de hahalere venale Valhalla:
      http://valhallaresources.com/staff/stacy-quinney/

      "Stacy Quinney - Senior Vice-President and Director

      Mr. Quinney is a dynamic and accomplished entrepreneur... Since 1996 he has resided in Bucharest Romania... Mr. Quinney ... is instrumental in negotiating joint venture partnerships, property acquisitions...
      In addition to his native English, he is proficient in Romanian."

      Aşadar, un agent bine infiltrat, de 16 ani "pe piaţă", cre' că îi are la mână pe toti mioriticii cu gulere albe care au cât de cât legătură cu "privatizarea" a ceea ce a mai rămas nespoliat şi neînstrăinat din avuţia acestei ţări nefericite.
    • +2 (12 voturi)    
      Da, dar americanii isi exploateaza propriile gaze. (Marţi, 10 aprilie 2012, 22:56)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui rica venturiano

      Basescu vrea ca si gazele noastre sa fie exploatate tot de americani si noi apoi sa devenim independenti cumparand gaze de la Chevron. De ce nu spune basescu cu cat ne vor vinde gazele noastre cei de la Chevron? Vor fi mai ieftine decat cele de la rusi sau mai scumpe?
      Eu credeam ca devii independent energetic atunci cand nu mai cumperi de la nimeni energie, dar Basescu gandeste altfel: el vrea sa vanda toate resursele energetice strainilor si dupa aceea vom deveni independenti cumparand de la acestia enerigia produsa la noi cu utilaje construite tot de noi. Ce sa-i faci, daca interesul national o cere ....
      • +2 (4 voturi)    
        ai pus punctul pe "i "! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 8:18)

        Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui ....

        Dincolo de problema cu poluarea (care ste in sine grava) mai este si apsectull asta: nu noir, ROmania, vom fi independneti energetic pe baza gazelor de shist, pentru ca nu vor fi ale noastre, ci ale lui Chevron! Care vor iesi pe piata internationala, nu ne acorda nico preferinta ... Daca pretul final este acelasi, de ce sa preferam gaze extrase de amaricani, cu poluarea aferenta, fata de gazele de la rusi ?
      • 0 (4 voturi)    
        bati campii (Miercuri, 11 aprilie 2012, 10:31)

        Vlad C [anonim] i-a raspuns lui ....

        In SUA exploateaza resursele inclusiv firme straine.

        Cel mai bun exemplu ar fi englezii de la BP (fostii British Petroleum), aia cu scurgerea de petrol din golful Mexic, care sunt cel mai mare producator de petrol si gaz din SUA.

        Din Wikipedia: "Its largest division is BP America, which is the biggest producer of oil and gas in the United States "

        De pe site-ul BP: "Operating across a vast US geography, from the onshore U.S. Gulf Coast north through the Rocky Mountains, BP’s North America Gas (NA Gas) business has one of the best quality portfolios in the industry with a presence in 6 of the top10 basins."

        Asa ca englezii exploateaza in SUA, americanii in Romania, care e problema?

        Singurul lucrul important este sa fie facute contracte avantajoase pentru Romania, nu ca prostia facuta de Nastase cu Petromul.
      • +1 (1 vot)    
        care gaze romanesti??? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:49)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui ....

        gazele sunt extrase de OMV!!!! cea mai mare parte! ce se exploreaza in Marea Neagra ni se vor vinde asa cum face OMV! nu mai debita aberatii !
  • -2 (22 voturi)    
    Numai genii avem in frunte!!!!!!! (Marţi, 10 aprilie 2012, 21:00)

    stelian [anonim]

    Mai avuram unul ce se pricepea la toate si dadea numai indicatii pretioase!!!
    Acum se pricepe si la gaze!
    • -2 (16 voturi)    
      Ei lasa (Marţi, 10 aprilie 2012, 23:10)

      mihai_42 [utilizator] i-a raspuns lui stelian

      ca mai priceput decat Dana Grecu si cu invitatii ei precum si restul antenelor nu e nimeni in Romania.
  • +3 (25 voturi)    
    sa fie cum vreau eu (Marţi, 10 aprilie 2012, 21:27)

    bihor [anonim]

    domnul Base vrea sa fim independenti 10-15 ani adica vom cumpara gaz de la Chevron cum luam benzina de la austrieci dar vom fi independenti de rusi; un mare succes; mistocareala marinareasca cu "mari cutremure" cind vezi Doamne marii americani folosesc cu succes gaze de sist este la fel de penibila ca medalia arbitrului "bricheta" , alta duda prezidentiala. De ce n-a auzit Base ca in 08.12.2011 in America, intr-un tirziu, dupa scandaluri cu poluarea in zona exploatarilor de gaze de sist s-au suspendat exploatarile in 15 state si 65 orase americane. Cred ca nu trebuie obligatoriu sa-ti otravesti poporul doar ca sa fii prieten cu americanii, burundezii sau rusii. Nici unii nu te vor lua de frate. Sa ne purtam singuri de grija.
    • +4 (14 voturi)    
      Imi place sum canta in struna papagalul de Basescu (Marţi, 10 aprilie 2012, 22:11)

      unu [anonim] i-a raspuns lui bihor

      Exact, asta chiar ne crede cretini. Adica el ne spune ca vom fi independenti energetic de rusi, dar uita sa precizeze ca vom fi dependenti energetic de americanii de la Chevron, asa cum platim dublu pe benzina extrasa din petrolul romensc celor de la OMV.

      Cat de parsiv si ipocrit poate sa fie? Am facut marea greseala sa il votez pentru ca avea o anumita siguranta de sine care ii dadea credibilitate.

      Din pacate nu mi-a luat mult sa ma prind ca e un circ ieftin si ca omul atsa poate sa te minta in fata cu zambetul pe buze si sa iti spuna cu cea mia mare seninatate ca albul e negru.

      Trebuie sa recunosc ca i-a depasit cu mult in perversitate chiar si pe Bombonel si pe criminalul de Iliescu.
      • 0 (2 voturi)    
        nu sunt de acord cu ultima fraza! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 8:21)

        Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui unu

        Analiza ta este corecta, pina la un punctL eu l-am vota in continuare pe Marinar, pentru ca nu cred ca poate fi ceva mai rau decat revenirea lui Ilici la putere!
        In rest, sigur ca da, ecuatia este foarte simpla: mai bine gaz scump de la rusi decat gaz scump de la americani, plus poluarea pinzei freatice ...
    • +6 (12 voturi)    
      Tocmai, Basescu nu a vorbit de otravirea panzei (Marţi, 10 aprilie 2012, 23:09)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui bihor

      freatice in urma migrarii ascensionale a gazelor si altor substante dupa fracturarea intervalelor argiloase care in mod normal ar fi trebuit sa opreasca acest lucru, asa cum se intampla la exploatarea zacamintelor conventionale. A facut in schimb niste aluzii penibile la cutremure care sunt doar efectul cel mai putin nociv din tot procesul.
      • -2 (2 voturi)    
        chiar? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:52)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui ....

        ia explica-ne tu cum ajung substantele de la 3000 de metri adancime la panza freatica (cele strategice sunt la 150 mt)???? Cand se exploateaza gaze la OMV ajung substante sus?
  • +3 (9 voturi)    
    crima impotriva umanitatii (Marţi, 10 aprilie 2012, 22:04)

    goco [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=iLal7aUqZRM&feature=youtube_gdata_player

    Trimiteti link-ul la cat mai multi si rugati-i sa-l trimita si ei la randul lor
  • +2 (14 voturi)    
    hotia (Marţi, 10 aprilie 2012, 23:00)

    oly [anonim]

    da-ti dracului damisia bai base si las-o in palnia mea .! se vede clar ... ca esti disperat si ai inters .. esti ...bagat pana in gat ....in rahatula asta !
  • +4 (12 voturi)    
    interese sau nu-l duce capu? (Marţi, 10 aprilie 2012, 23:10)

    ady [anonim]

    pt nu pot sa-mi imaginez cum un presedinte poate veni cu astfel de declaratii ridicole..in primul rand sistemul trebuie eficientizat ,sistemul de furnizare al caldurii..CET-urile sunt o gaura neagra si continua sa sifoneze bani grei..trebuiesc inchise...izolarea locuintelor va scade consumul de gaze pe perioada iernii....al 2 lea este apa..nu poti risca sursele de apa subterane in actualul context demografic global ..
    • 0 (0 voturi)    
      da si da (Miercuri, 11 aprilie 2012, 23:10)

      Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui ady

      De gaze va fi intotdeauna nevoie, acesta ar fi al treilea argument ca exploatarea sa NU se faca acum - peste 20-30 de ani poate ca vor exista metode de extractie mai putin poluante, dar cu certitudine pretul hidrocarburilor va fi mai mare, deci ar fi o prostie sa da ACUM rezervele de gaz, pe un pret de nimic!
      Da, tocmai pentru ca RADET are pierderi mari, iar majoritatea blocurilor inca NU sunt izolate, insemna ca se pot face economii considerabile prin astfel de masuri, evitand sa ardem inutil gazele!
      Da, americanii vorbesc deja despre "apa - o resursa strategica, pentru care vor fi razboaie", cat de inconstienti putem fi , ca sa ne punem in pericol apa potabila?"!
  • +2 (2 voturi)    
    :) (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:36)

    dumnezeu [utilizator]

    capitane, joaca la alta masa ca nu sintem chiar atit de prosti!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică