Rodin Traicu, nou secretar de stat la Ministerul Economiei: "FMI, BM si ceilalti demolatori ai energeticii romanesti au nevoie sa arate ca statul roman este incapabil si incompetent" (declaratie din martie 2012)

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 24 mai 2012, 14:02 Economie | Energie

Numirea unor noi secretari de stat la Ministerul Economiei s-a dovedit a fi o misiune dificila pentru noul Guvern. Acest minister a fost singurul care nu a  reusit in doua saptamani de la instalare sa gaseasca macar un secretar de stat. In sedinta de miercuri a Guvernului, premierul Victor Ponta a luat in  sfarsit o decizie, numindu-l pe Rodin Traicu. Este un fost presedinte al Regiei Autonome de Activitati Nucleare pe vremea guvernului Nastase si director al NuclearMontaj, o companie din grupul Tender. Dintr-un articol de opinie publicat in martie pe site-ul Energy-Center.ro, reiese ca se impotriveste total privatizarilor, incluzand institutii precum FMI, CE si Banca Mondiala in randul "demolatorilor energeticii romanesti".

Rodin Traicu scria in textul de pe Energy-Center.ro autoritatile de la Bruxelles au creat "cadrul ideal" pentru aparitia situatiei dezastruoase a sistemului energetic national. De asemenea, spune ca la presiunea Comisiei Europene, a aparut "nu concurenta libera, ci Institutia Traderilor de energie, intermediari care au posibilitatea sa cumpere ieftin si sa vanda scump (de multe ori firmelor cu capital de stat), in special energie hidro si nucleara".

Traicu acuza si FMI de faptul ca a descoperit "grava scurgere de venituri ale statului roman" a "acestei structuri parazitare" abia in 2011, desi erau lucruri cunoscute inca din 2005.

In acest context, Traicu mai acuza FMI si Banca Mondiala ca ar fi agenti de vanzare a companiilor rentabile din domeniul energiei. "FMI, BM si ceilalti demolatori ai energeticii romanesti au nevoie sa arate ca statul roman este incapabil si incompetent ca administrator al acestor companii, dar si corupt,  furandu-si propriul popor prin vanzarea energiei ieftine "baietilor destepti", iar salvarea acestuia (a poporului) ar aduce-o ei, nu prin distrugerea filierei de hoti, ci prin instrainarea producatorilor de energie eficienti, la preturi mici, in timp de criza, cand nu exista o apetenta reala pentru achizitii si investitii in piata", se arata in textul de pe energy-center.ro.

Traicu a criticat si listarea pe BVB a unui pachet de 15% din actiunile Transelectrica, considerand aceasta actiune "o alta tradare a intereselor nationale".

Din pozitia de secretar de stat al Economiei va avea ocazia sa stea fata in fata chiar cu reprezentantii acestor institutii internationale si sa discute cu acestia despre privatizarile pe care, in urma cu doua luni, le contesta. Reamintim ca vanzarea unor pachete minoritare si majoritare de actiuni de la companiile de stat este o obligatie asumata de Guvernul roman prin acordurile incheiate cu aceste institutii.

  • In perioada guvernului Nastase, Traicu a detinut functia de presedinte al Regiei Autonome de Activitati Nucleare ((RAAN) Drobeta Turnu Severin - Mehedinti. Apoi, a ajuns director la NuclearMontaj, membra a grupul Tender din 2000. Vezi datele de contact de pe site-ul NuclearMontaj. Compania este specializata in lucrari de montaj sisteme de echipamente si conducte destinate centralelor nucleare. E o companie care a lucrat si pentru centrala de la Cernavoda.

Omul de afaceri Ovidiu Tender a revenit in atentia opiniei publice chiar a doua zi dupa instalarea noului Guvern, anuntand un acord de concesiune cu Agentia de Gestionare si Cooperare intre Senegal si Guineea- Bissau (AGC), pentru lucrari de explorare geologica pe un bloc petrolier in suprafata de 5.347 kilometri patrati.



Citeste mai multe despre   






















6188 vizualizari

  • -8 (26 voturi)    
    O fi bun sau nu, naiba stie (Joi, 24 mai 2012, 14:12)

    evoque [utilizator]

    insa din titlu ar trebui sa deducem ca daca criticam fmi si bm nu suntem buni.
    Toata lumea stie ce afaceri necurate invarte fmi si cate tari au avut de suferit de pe urma lor. Practic imbracati intr-o forma institutionala nu sunt decat niste mafioti financiari.
    • +2 (4 voturi)    
      Eu tind sa ii dau crezare (Joi, 24 mai 2012, 15:54)

      m [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Omul are un punct de vedere bun.
      Problema e ca trebuie privatizat tot ce scoate produse finite, si aproape nimic din ceea ce produce materie prima.
      Pe de alta parte, daca raman in proprietatea statului, sa imi arate si mie cine e nenea statul asta si cine nu isi pune interesele proprii inaintea celui ale statului.
      In consecinta, tot ce va fi al statului e subiect de jaf indiferent de guvernare.
  • 0 (16 voturi)    
    asa, si? (Joi, 24 mai 2012, 14:12)

    Wizard of Oz [utilizator]

    Evident ca HN o sa-l caute si in gaura...da' ce mare branza ca are ce pareri are?
    Este dreptul lui.Nici nu sunt sigur ca greseste cu ceva.
    FMI.....cine-i iubeste?
  • +10 (14 voturi)    
    love me tender (Joi, 24 mai 2012, 14:14)

    Mazeta [utilizator]

    Ovidiu Tender nu este individul ala dubios care negocia la Cotroceni cu Theodor Stolojan si care acum pozeaza in mare investitor, plimband jurnalistii de la A3 prin Africa?
    • +1 (7 voturi)    
      P.S. (Joi, 24 mai 2012, 15:13)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Theodor Stolojan, omul de legatura al lui Traian Basescu
  • 0 (20 voturi)    
    hai ca-i buna poanta (Joi, 24 mai 2012, 14:18)

    Murphy [anonim]

    cine o fi un inversunat laudator al acestor institutii financiare internationale (in afara de stipendiatii lor)? cautati-i omului alte bube, asta e chiar jenanta:)))
  • +10 (20 voturi)    
    Emotionant (Joi, 24 mai 2012, 14:25)

    cred [utilizator]

    Acesta este izvorul nesecat de cadre si specialisti al PSD+PNL+PC+alte lifte,plagiatori,incompatibili,penali,delatori si acum mai nou oamenii de paie ai celor ce au avut si au probleme cu devalizarea tarii ,oameni pe care ia scapat PSD de a fi trasi la raspundere.
    • +2 (4 voturi)    
      scala inversa! (Joi, 24 mai 2012, 16:55)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui cred

      am auzit ca la guvern s-a instalat un imbecilmetru pt. masurarea gandirii. Careva din anturajul lui Ponta a decis ca aparatul masoara IQ, asa ca i-a angajat pe cei cu cifra cea mai mare pe aparat. Rezultatul masurarii la cei doi copresed. a fost declarat secret de stat.
  • -4 (18 voturi)    
    INAINTE DE A FI ORICE SUNT ROMAN ! (Joi, 24 mai 2012, 14:31)

    Vlad [anonim]

    Salut aceasta propunere , sunt cu totul de acord cu cele afirmate de acest mare roman !
    • -1 (5 voturi)    
      sunt de acord cu tine (Joi, 24 mai 2012, 17:51)

      ChavaLito [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      asteptam de mult un om care sa isi spuna cuvantu in fata celor de la UE FMI ONU si "institutii" globalizate si mizerabile de genu asta
  • +11 (21 voturi)    
    Tot inainte tovarasi! (Joi, 24 mai 2012, 14:32)

    Trident [utilizator]

    Uniunea Strainilor de Lege merge in pas de defilare catre marea victorie finala: prabusirea.
    Votati USL votati neocomunismul in Romania. Unul mult mai rau decat comunismul lui Ceausescu.
    Sper ca v-ati trezit. Daca nu...nu-i bai. Mai urmeaza si alte capodopere stil...Ponta.
    • -3 (11 voturi)    
      amice, ai idee ce este comunismul? (Joi, 24 mai 2012, 15:06)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Trident

      Ai impresia ca a existat, a functionat, undeva, candva, acest sistem utopic?
      Esti un inversunat acuzator cu unic argument: "astia-s comunisti (neocomunisti)"....
      La fel , in anii '50,acuzau si bagau la inchisoare, in lagare de munca fortata (canal) sau in pamant, oameni pe care-i numeau: chiaburi, capitalisti, imperialisti.
      Fara alta vina. Era de ajuns.
      Ei bine, pe mine si pe multi ca mine nu ma conving strigatele si acuzatiile "gratuite".
      Denota disperarea celui care pierde.
      Vrei sa castigi?
      Vino cu argumente, fapte, logica si intelepciune.
      Altfel efectul este contrar celui dorit de tine, ma faci sa ma bucur ca am scapat de PDL si sa vreau sa scap si de omul lor Basescu...
      • +2 (8 voturi)    
        Amice (Joi, 24 mai 2012, 15:34)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Ce argumente iti trebuie ? spune-mi mie ca-ti spun eu toate faptele usl-ului si toate porcariile pe care le-au facut. Iti donez atata logica si argumentare cat n-ai vazut tu carte la viata ta.
      • +2 (4 voturi)    
        Amice (Joi, 24 mai 2012, 17:04)

        Trident [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Eu vreau sa castige tara prietene. Si pe comunisti ii cunosc foarte bine. Spui ca nu a functionat niciodata acest sistem utopic. Ai dreptate. Dar a existat. Nu iti doresc sa ai niciodata de-aface cu el. Eu am avut si il cunosc, spre deosebire de tine, foarte bine. Sunt om de afaceri si nu am nici o treaba cu politica, numai ca nu am suportat, nu suport si nu voi suporta niciodata lichelele comuniste. Si in USL sunt cele mai multe. Este drept ca si pe la PDL sunt. S-au imprastiat peste tot ca un cancer in metastaza. Oricum nu voi vota niciodata PSD sau PNL in componenta actuala.Si stii de ce? Concentratia de lichelism este mult prea mare.
      • -1 (1 vot)    
        da, da, (Joi, 24 mai 2012, 20:20)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        ''amice, ai idee ce este comunismul?'' M
  • +2 (14 voturi)    
    ing. Traicu Rodin (Joi, 24 mai 2012, 14:42)

    sofia [anonim]

    ...Este garantat un profesionist in domeniul energetic si pentru ca lucrat de la pornirea santierului unei centrale termo pana la modernizarea acesteia dupa 20 de ani de functionare ...stie tot ce trebuie sistemului energetic si nu poate fi usor combatut in acest domeniu.
    "Profesionalism si buna credinta" este cea mai buna caracterizare a acestui om.
  • +1 (9 voturi)    
    Are dreptate! (Joi, 24 mai 2012, 14:51)

    Mircea [anonim]

    Foarte rar mai vezi oameni în politică care se referă la interesul național.

    Văd ca e subliniat gros "Reamintim ca vanzarea unor pachete minoritare si majoritare de actiuni de la companiile de stat este o obligatie asumata de Guvernul roman (Roman, roman sau român?)".

    Pentru ce ne-am obligat la așa ceva? Ne-au crescut salariile la un nivel mediu din UE? A crescut nivelul de trai să fie comparabil cu cel din UE? A crescut puterea de cumparare la un nivel apropiat celei din UE? Cu cât s-au îmbogățit românii din privatizarea Rompetrol? Pentru tradare a intereselor naționale ar trebui mulți din toată clasa politica să răspundă penal. Trebuie o altă clasă politică, actuala e inadmisibil de coruptă.
  • +2 (10 voturi)    
    FMI, BM (Joi, 24 mai 2012, 15:07)

    qq [anonim]

    sunt bune doar cand dau bani pitpalacilor sa nu se duca la vale pensii/salarii/buget; in rest bineinteles fura bogatiile tarisoarei noastre, romanika cum ii zic bastinasii, condusa magistral de mari oameni de stat, adevarate caractere ce privesc istoria de la egal la egal
  • +3 (5 voturi)    
    rodin - ganditorul (Joi, 24 mai 2012, 15:22)

    GDS [anonim]

    http://www.gds.ro/Actualitate/2005-02-14/Directorul+Rodin+Traicu+de+la+RAAN+Drobeta+Turnu+Severin,+tinta+unui+%E2%80%9EArmagedon%E2%80%9C
  • -2 (8 voturi)    
    Neobisnuit (Joi, 24 mai 2012, 15:24)

    RoMaLeS [utilizator]

    Omulica asta nu face altceva dacat sa-si dea pe fata toate neputintele... o sa aiba un mandat scurt si dezastruos... e incapabil sa faca politica...
  • +1 (3 voturi)    
    Studiu de caz (Joi, 24 mai 2012, 17:50)

    Cetatean [anonim]

    Ce s-a intamplat in cazul Petrom, care acum are politici anti-romanesti:

    1. "Consiliul Concurentei a sanctionat grupul Petrom cu o amenda totala de 503,8 milioane de lei pentru ca s-a inteles cu alte companii petroliere pentru a scoate de pe piata un sortiment de bezina. Chiritoiu a anuntat ca Petrom a luat cea mai mare amenda pentru ca a avut circumstante agravante".

    2. "Statul roman este dator companiei OMV Petrom cu circa 2,46 miliarde de lei (aprox.600 de milioane de euro). De altfel, chiar in raportul financiar pe 2010, se arata ca aceasta este suma totala estimata pe care Petrom o revendica de la stat pentru unele cheltuieli de mediu".

    3. Evolutia profitului net al Petrom in perioada 2004 - 2009

    - In anul 2004 Petrom a avut pierderi de 240 milioane de euro.
    - In anul 2004 statul a obtinut la privatizarea Petrom 670 milioane de euro pentru 33% din actiuni. Petrom a realizat ulterior o majorare de capital in valoare de 830 milioane de euro, care i-a permis sa-si majoreze participatia la 51%.
    - In anul 2005 profitul Petrom a fost de 391 milioane de euro.
    - In anul 2006 profitul Petrom a fost de 648 milioane de euro.
    - In anul 2007 profitul Petrom a fost de 533 milioane de euro.
    - In anul 2008 profitul Petrom a fost de 278 milioane de euro.
    - In anul 2009 profitul Petrom a fost de 326 milioane de euro.

    http://www.zf.ro/infografice/evolutia-profitului-net-al-petrom-in-perioada-2004-2009-5718024

    Ce investitii formidabile a facut Petrom in anul 2004 astfel incat in 2005 a ajuns la un asemenea profit?
    Rezervele mondiale de hidrocarburi sunt pe terminate (pe termen mediu) si in cazul unor crize energetice catastrofale ne vom trezi ca nemtii vor plati mai mult decat romanii pe energia romaneasca (care va fi exportata) iar noi vom ramane cu locuintele neincalzite iarna.
  • 0 (2 voturi)    
    yap (Joi, 24 mai 2012, 22:58)

    sfv [anonim]

    ins firsit unu care gindeste ca mine..partea proasta e ca e prea tirziu...sintem un stat cucerit si aservit
  • 0 (2 voturi)    
    da!! (Vineri, 25 mai 2012, 9:31)

    mda [anonim]

    un roman cu interesul national la suflet, care nu se lasa prostit de mascarerile si minciunile mafiei straine. adevarul poate e greu de acceptat pentru unii care vad in interesul national o dovada de nationalism, socialsm comunism, etc. de parca asta ar fi in sine ceva rau. sigur, propaganda intru dezbinare va marsa intotdeauna pe lozinci insa orice om cu capul pe umeri face diferenta, mai ales comparand cu ceea ce se intampla in alte tari. acolo insa statul e puternic si cu o strategie nationala asa inca petarde de-astea diversioniste nu isi au locul. acolo nationalismul, socialismul, interesul national etc nu sunt concepte contestate caci nu exista aceleasi interese (si posibilitati) de dezbinare. ghinionul e ca Romania a inceput sa se trezeasca, sa incerce sa renunte la statutul de colonie, exploatabila pentru resurse. bravo noua!
  • 0 (0 voturi)    
    rodin traicu la ME (Vineri, 25 mai 2012, 17:25)

    Cristian [anonim]

    Macar vedem si numiri de specialisti care au si lucrat cu adevarat in industrie.Exceptandul pe Fl.Gergescu la Finante , mi se pare singura numire inspirata in domeniul Financiar-Economic.
  • 0 (0 voturi)    
    speram (Luni, 28 mai 2012, 10:05)

    catalin [anonim]

    In sfarsit avem si un specialist in zona. Poate cu Traicu salvam Romania de la vanzarea resurselor energetice. Speram sa schimbe toti nespecialistii din Companiile energetice (CA-ri, directori, consilieri, etc)
  • 0 (0 voturi)    
    putina ratiune (Luni, 28 mai 2012, 10:10)

    costin [anonim]

    FMI-ul este cel care ne spunea de baietii destepti? Ce mai au de zis acum cand pretul energiei pe piata este de 100Lei/MWh iar baietii destepti platesc catre Hidroelectrica 140-150Lei/MWh? Basescu si FMI nu doresc decat sa vanda pe nimic resursele energetice ale Romaniei astfel incat romanii sa ajunga cersetori in tara lor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri