Exclusiv Comisia Europeana deschide un nou dosar de infringement impotriva Romaniei. De data aceasta, din cauza interzicerii exporturilor de gaze

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 18:20 Economie | Energie

Petrom, principala companie suprataxata
Foto: AGERPRES
Comisia Europeana a demarat o noua procedura de infringement impotriva Romaniei, motivul fiind interdictiile impuse de autoritatile statului asupra exporturilor de gaze, au declarat pentru HotNews surse guvernamentale. Informatiile au fost intarite si de surse din piata. Zilele acestea, cel mai probabil luni, Comisia Europeana va face o informare legata de noua procedura de infringement.


Chiar daca din punct de vedere tehnic vor putea fi realizate exporturi, producatorii de gaze posibil interesati (Petrom, Romgaz) sa vanda pe pietele externe se vor confrunta cu anumite restrictii impuse prin noua legea a energiei electrice si gazelor naturale. O prevedere din noua lege arata ca producatorii de gaze vor fi obligati sa asigure, cu prioritate, consumul de pe piata reglementata. Practic, producatorii de gaze sunt obligati sa puna cu prioritate la dispozitia furnizorilor cantitatile de gaze necesare acoperirii consumului pe piata reglementata, in conformitate cu reglementarile ANRE privind graficul de liberalizare a preturilor. Restul productiei proprii, mai putin cantitatea de gaze naturale aferenta consumului tehnologic, va fi pus la dispozitia pietei concurentiale. Insa, dupa livrarea pe piata reglementata nu vor mai ramane cantitati disponibile pentru export. Poate doar dupa liberalizarea in mare parte a pietei. Liberalizarea se va face treptat pana in 2014 pentru consumatorii industriali si pana in 2018 pentru consumatorii casnici.

Concomitent cu liberalizarea, se va produce o cresterea graduala a pretului de comercializare pe piata romaneasca a productiei interne de gaze in raport cu pretul gazelor din import. Potrivit calendarului, pretul productiei interne se va majora de la 45.7 lei/Mwh cat este in prezent la 119 lei/MWh, ceea ce inseamna aproape triplarea pretului.

  • Pe de alta parte, cei doi mari producatori de gaze, Romgaz si OMV Petrom, si-au dat acordul de principiu, fata de autoritatile statului, ca pe perioada liberalizarii preturilor, cel putin pana in 2015, sa nu exporte gaze. Romgaz si Petrom s-au angajat sa nu vanda in afara, chiar daca exportul va fi posibil din punct de vedere legislativ si tehnic
Potrivit Regulamentului european 994/2010, pana pe 3 decembrie 2011, fiecare stat membru trebuia sa desemneze o autoritate competenta care sa asigure punerea in aplicare a unor masuri care includ efectuarea evaluarii unor riscuri. Abia in vara, Ministerul Economiei a fost desemnata ca autoritate competenta pentru garantarea securitatii aprovizionarii cu gaze naturale. Conform prevederilor Regulamentului, printre atributiile Ministerului Economiei se afla evaluarea riscurilor la care este expusa securitatea aprovizionarii cu gaze a Romaniei, elaborarea proiectelor de planuri de actiune preventive si planuri de urgenta si adoptarea si publicarea acestora, pana la sfarsitul anului 2012. De asemenea, ministerul trebuie sa identifice companiile din sectorul gazelor naturale care sa ia masurile care vizeaza asigurarea aprovizionarii cu gaze naturale a consumatorilor protejati.

Din punct de vedere tehnic, vor putea fi realizate exporturi prin conductele de interconectare Arad-Szeged, Giurgiu-Ruse si Ungheni-Iasi. Aceste proiecte se afla in diferite stadii, urmand sa fie finalizate in 2015-2016, dupa cum a declarat ministrul economiei, Daniel Chitoiu, intr-un interviu acordat HotNews.

In decembrie, anul trecut, a fost aprobata in Parlament o lege care interzicea explicit exporturile de gaze. Legea nu a fost promulgata de presedinte.

  • Nu este prima procedura de infringement in cazul Romaniei din cauza nerespectarii legislatiei europene din domeniul energetic. Romania a avut mai multe dosare de infringement pentru neaplicarea directivelor europene referitoare la liberalizarea pietei energiei electrice si a gazelor naturale. De asemenea, a ajuns in fata Curtii Europene de Justitie din cauza incalcarii unui regulament privind conditiile de acces la retelele pentru transportul gazelor naturale. 


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

10422 vizualizari

  • +20 (20 voturi)    
    Motiv de scumpire gaze (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 18:42)

    connors [utilizator]

    Exportam cu pretul x si importam cu x*2.
    Asta-i tara in care traim si ne meritam soarta.
    • -2 (6 voturi)    
      fractura (eco) logica (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 21:48)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui connors

      ramane sa explici de ce ar exporta cineva cu x daca pretul international (de import) este 2x
      • +4 (4 voturi)    
        Pentru a exporta profitul! (Duminică, 25 noiembrie 2012, 17:52)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Firma mama, cu sediul fiscal cine stie unde cumpara de la filiala cu ce pret vrea! Si apoi vinde mai departe cu pretul pietii sau cum a cazut la"invoiala". De altfel de ani buni multinationalele exporta baban profitul prin diferite mecanisme. Si nu putem face nimic. Fiindca nu avem companii locale care sa fie competitori adevarati. Si cu toate ca Romania este considerata o piata local aimportanta, se intimpla ca nu sintem o piata libera si de fiecare data cine are chef sa influenteze serios un anume segment poate sa o faca.
        Si chestia cu export cu x si import cu 2x sau 3x se intimpla foarte des la cereale. Asa ca nici macar nu e o chestie noua.
    • +2 (4 voturi)    
      negocieri (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 22:49)

      woe [utilizator] i-a raspuns lui connors

      de preaderare facute de Orban in 2004-2007, cu sa traiti, am inteles, rezolvam. Am lucrat in domeniu si stiu. Se putea obtine derogare pe multi ani.
      Nu exportam cu x si importam cu x*2, ci exporta Transgaz, OMV si alti baieti cu x*3 si platim factura la pretul de x*3, majorarile factorului x au inceput din octombrie si se termina in 2018, parca. Din cate imi amintesc, era negociata anul trecut acest delay, dar se pare ca era negociat pe baza de hah, hah, hah si iata, frigul i-a trezit la realitate pe vestici.
    • +2 (2 voturi)    
      nu fa confuzii! (Duminică, 25 noiembrie 2012, 13:56)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui connors

      si nu te lasa manipulat. C.E nu-ti impune sa exporti ci sa ai capacitatea de a trimite gaze spre exterior. Restul e A3.. PS. Sa presupunem ca Libia opreste conductele spre Italia (catastrofa tehnica). Daca nu ai ce vrea C.E. mai sus, nu vei putea TRANZITA gaze de la ..... spre Ungaria, Italia etc. Sunt tzari care nu au un cmc de gaze proprii si au capaciatea de export (adica conductele pot functiona in ambele sensuri)
  • +1 (27 voturi)    
    Chitz Whoyu (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 19:32)

    Puiu101 [utilizator]

    Singura solutie este liberalizarea pretului gazelor; nu se poate trai in Europa dupa reguli nationale asa cum nu se poate trai in capitalism cu limitari comuniste...
    • +5 (7 voturi)    
      esti prost sau tampit (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 22:25)

      soldat [utilizator] i-a raspuns lui Puiu101

      Da se poate trai in evropa cu un salariu minim de 600ron, cu subventii in agricultura de rad si curcile ?
      Noi tre sa le dam petrol, gaze etc si sa primim gunoaie
      Sa aliniem salariile, subventiile, pretul terenurilor, etc ptr ca preturile la intern sunt aliniate ba chiar mai mari decat in vest.
      De ce sa traiesc in tara mea dupa regulile vestului ? vreau conditii aici ca in vest si apoi ne aliniem si la ceea ce a mai ramas.
      Altfel suntem sclavi la noi acasa si fereasca sfantul sa se repete 89 ca va fi mult mai rau
      • -3 (3 voturi)    
        trebuie sa traiesti... (Luni, 26 noiembrie 2012, 13:14)

        math [utilizator] i-a raspuns lui soldat

        ...dupa regulile Vestului pentru ca de buna voie si nesilit de nimeni ai intrat un UE si NATO.

        Altfel puteai ramane linistit precum Serbia, Elvetia sau Moldova si ai fi trait fericit o vesnicie cu democratia originala si poza lui Ion Iliescu pe perete.
      • 0 (0 voturi)    
        corect continutul (Marţi, 27 noiembrie 2012, 11:23)

        Cata678 [utilizator] i-a raspuns lui soldat

        Exprimarea nu este cea mai fericita dar continutul este corect. Soldatul are dreptate, coeziunea nu se face pe segmente izolate.
      • 0 (0 voturi)    
        perfect de acord (Marţi, 27 noiembrie 2012, 19:49)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui soldat

        ai un plus de-la mine
    • -2 (4 voturi)    
      Limitari comuniste (Duminică, 25 noiembrie 2012, 12:26)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Puiu101

      Limitari comuniste ai tu. Mascate ca atuuri capitalieste.
  • +6 (20 voturi)    
    !!!!!!!!! (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 19:42)

    sabo [utilizator]

    LUATI SI CE MAI ESTE! PAMANTYUL,PETROLUL SI AGZELE! OCCIDENT!
    ORIENT!/.
    URSS!......CE DIFERENTA E?
    • +1 (13 voturi)    
      Diferenta = Procesul (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 21:27)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      URSS/Rusia vine si-ti ia, iar tu trebuie sa fii bucuros ca ai dat.
      Occidentul iti da posibilitatea sa primesti ceva in schimb. Dar pentru asta trebuie sa-ti pui mintea la contributie! Nimic nu-i gratis pe lumea asta.

      URSS/Rusia vrea supusi, Occidentul prefera parteneri.

      Sper ca au inteles USL-inosii care nu inteleg ca intr-o relatie de parteneriat trebuie sa si dai ceva pentru a primi.
      Si primesti dupa cum te duce capul.

      Daca vrei conducatori care stiu doar sa maraie, sa doarma sau sa se tanguie si habar n-au sa negocieze, nu vei primi mare lucru.
    • +12 (14 voturi)    
      De la 01 ianuarie (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 22:26)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      Pamantul va putea fi cumparat.
      Romanasii amarasteni il vor vinde cu o juma de plasma/ hectarul.
      • +4 (4 voturi)    
        si acum se poate (Duminică, 25 noiembrie 2012, 15:57)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        Asta este cumva o tema falsa. Da, e adevarat, ca din 2014 (din cate stiu eu 2014, nu 2013, dar poate gresesc), strainii vor putea sa cumpere pamant in Romania.
        Dar si acum se poate. E suficient ca tu, ca cetatean strain sau firma straina, sa iti deschizi in Romania un banal SRL in care tu sa fii actionar unic, chiar daca esti strain. Ideea e ca acel SRL sa fie inregistrat ca persoana juridica romana, ceea ce orice SRL deschis aici este din start. Costurile pentru deschiderea unui SRL sunt de aproximativ 200 de euro, deci insignifiante pentru un strain.
        Deci, si acum daca esti cetetan sau firma straina, poti cumpara teren in Romania, printr-o firma. Din 2014 se va putea si direct pe persoana fizica straina, dar conteaza, in conditiile in care diferenta este de... 200 de euro?
        Oricum, in prezent aproximativ 10% din suprafata arabila a tarii este in proprietate straina (prin firme inregistrate in Romania).
    • +1 (1 vot)    
      ... (Duminică, 25 noiembrie 2012, 14:23)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      Singura diferentza sunt milioanele de romani care lucreaza afara si trimit miliarde de euro in tzara. Asta e singurul avantaj pe care l-a castigat Romania de cand a intrat in UE.
      • -2 (2 voturi)    
        Zau, chiar singura?? (Duminică, 25 noiembrie 2012, 17:18)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

        Atunci de ce oare se lupta Basescu, Ponta, etc. sa obtina atatea miliarde de la UE??? Nu ar fi mai bine dar sa spuna ca nu avem nevoie, ca rezolvi tu toate problemele??
      • 0 (0 voturi)    
        poftim!? (Luni, 26 noiembrie 2012, 10:34)

        dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

        Avantaj?! ...o sa vezi tu ce dezastru social adanc si nereparabil se contureaza in viitorul apropiat!....
        Noi nu suntem musulmani ca turcii sa avem spor natural pozitiv si sa exportam populatie tanara in occident ca orice alta marfa pe care o producem!...
        Noi ne dam foarte mult din putinul avut de oameni tineri si capabili si in tara asta se vede, la fiecare nivel profesional !....
        Alea cateva miliarde de euro care se trimit aici nu ajuta catusi de putin cand compari cu dezastrul socio-cultural si demografic la care suntem supusi, geniule!
      • 0 (0 voturi)    
        da (Luni, 26 noiembrie 2012, 11:58)

        Baltaretu [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

        pertinent raspuns, o radiografie sumara care se poate dezvolta.Comentarii privind reglementarea pretului sunt pentru cei care castiga bani (de cele mai multe ori fara acoperire in munca)
      • 0 (0 voturi)    
        gresit (Luni, 26 noiembrie 2012, 12:00)

        Baltaretu [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

        banii trimisi de romanii aflati in afara granitelor, sunt pentru CONSUM adica mai imoaie saracia.De investii si prosperitate din acei bani nici vorba Doar ceva case construite la care trebuiesc platite taxe si impozite mai mari, costuri pe servicii mai mari, adica o adevarata belea
  • +22 (26 voturi)    
    paradoxal (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 20:26)

    Mazeta [utilizator]

    Țările se împart în două categorii: țări cu hârtii și țări cu resurse. Țările cu hârtii vor resurse, țările cu resurse vor hârtii.
    • -1 (9 voturi)    
      da (Duminică, 25 noiembrie 2012, 1:11)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      e prima data cand ai dreptate.
      Si iti multumim ca nu ai zis ca Basescu e de vina... (oi fi in timpul liber, d-aia)
      • +1 (3 voturi)    
        asta este buba ta? (Luni, 26 noiembrie 2012, 10:13)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui eek

        ca se vorbeste de basescu? asa s-a facut mereu. cand era iliescu, se vorbea de ili samd. cand o sa parasiti si voi pupincurismul?
    • +4 (8 voturi)    
      Re: paradoxal (Duminică, 25 noiembrie 2012, 1:41)

      cco [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      mai sunt si tari in care se munceste....

      ce resurse naturale are germania? nu prea are...
      e insa campioana mondiala la exporturi? de ce? pentru ca muncesc si concureaza la nivel mondial intr-un mod competitiv. cam acelasi lucru se poate spune si despre japonia, coreea samd.
  • -1 (3 voturi)    
    Infrigement impotriva Romaniei (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 20:40)

    melurul [utilizator]

    Sa iesim in strada sa protestam energic impotriva UE.
  • +15 (15 voturi)    
    infringement impotriva Romaniei pentru gaze (Sâmbătă, 24 noiembrie 2012, 22:35)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    Asa ne trebuie daca am privatizat resursele strategice. Poate ne invatam minte sa nu mai facem asta si cu ce a mai ramas (minereuri, pamant arabil, lemn, etc). Singura solutie pentru gaze este infiintarea unei alte companii nationale, care sa primeasca la licitatie dreptul de exploatare incepand cu anul in care expira actualul acord cu OMV. Romania mai are la dispozitie si unele reglementari de salvgardare in acordul cu UE, pe care le-ar putea invocate pe durata limitata, asa cum Marea Britanie a facut cu accesul romanilor la piata muncii din MB. Romania ar mai putea obliga OMV sa vanda doar prin licitatie publica gazele si sa plafoneze pretul minim de export la nivelul celui de import din Rusia, acuzand practici de dumping, iar pentru diferenta sa introduca accize pentru reglementarea profitului excesiv(ca la alcool).
    Este de discutat daca nu ar fi cazul discutarii cu Bruxelles -ul oportunitatea si legalitatea unei legi privind dreptul de preemptiune al statului in toate domeniile, de la imobiliare, (terenuri, cladiri) si pana la bunuri strategice precum gazele, petrolul si electricitatea. Romania trebuie sa evalueze si alte asimetrii din UE unde Romania este afectata direct (ex: gaze-forta de munca, lemn-utilaje, etc)
    • 0 (6 voturi)    
      i'm out! (Duminică, 25 noiembrie 2012, 0:19)

      dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui Liviu-Ludovic

      Ba ,eu plec de-aici. Serios am incercat!...dar...
      Desi mie personal nu mi s-a furat nimic in ultimii ani ,ma simt constant furat!....
      Stiti de ce a fost rascoala in 1907? S-a facut putin grau si a fost vandut celor care si l-au permis, nu celor care aveau nevoie. Din fericire acum exista Antena 3 sa ne ia de la aceste minore probleme si sa ne dea alte teme de gandire ,ura ,etc
    • +1 (5 voturi)    
      o clasa politica.... (Duminică, 25 noiembrie 2012, 9:29)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Liviu-Ludovic

      ....responsabila ar putea face ceea ce spuneti dvs dar aceasta clasa politica in care tradatorii interesului national si-au dau mana cu escrocii internationali pentru spolierea intensiva si totala a tarii, nu va misca niciun deget, pentru ca asta ar insemna diminuarea propriului profit.
      Motivul noului "dosar de infringement" s-ar putea traduce prin - "Nu ne lasati sa va luam bogatiile gratis ?, nu va mai lasam sa munciti pentru noi, neam de sclavi idioti ce sunteti". Stati sa vedeti ce va fi dupa ce vom pierde si pamanturile, adica solul caci de subsol au avut grije tradatorii sa il vanda deja.
      Votati cu incredere aceiasi escroci caci va vor pava autostrada spre prapastie !!!
    • 0 (0 voturi)    
      dreptul de preemtiune (Duminică, 25 noiembrie 2012, 16:08)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Liviu-Ludovic

      Dar nu exista in prezent un drept de preemtiune pentru dreptul de exploatare ale OMV? Oricum, in afacerile romanesti in care este implicat OMV, ar fi foarte, foarte greu sa luam inapoi ceva de la ei. juridic vorbind. A trecut vremea aia, in ce priveste OMV-ul si puteti sa multumiti puscariasului Nastase pentru asta. Inclusiv pentru ca a vandut Petrom pe GRATIS! In sensul in care pretul platit de OMV de 600 milioane de euro (o tradare nationala in sine acest pret, care a rezultat de la o previziune a pretului petrolului absolut halucinanta, dar in fine e mai complicat sa explic aici), ei bine, prin contractul semnat cu OMV Nastase se angajeaza ca in cazul in care OMV inchide o rafinarie in Romania, statul sa plateasca costurile de mediu, care sunt aproximativ.... bingo! 600 milioane de euro. Cum OMV tocmai a inchis Arpechimul, cand se va incepe ecologizarea, vom scoate din buzunar banii astia.
      Oricum, pentru acel contract - si voprbesc la modul cel mai serios si realist - Nastase poate fi condamnat pentru inalta tradare nationala, adica inchisoarea pe viata fara posibilitatea de eliberare conditionata.
      Cu vreo 2 luni inainte de a fi inchis, la un interviu la B1 TV, cu Ion Cristoiu, Nastase a fost foarte transant legat de subiectul OMV, spunand ca asa a fost atunci, cu adevarera la UE si ca au fost alte conditii. bla bla. Fara ca Cristoiu sa afirme sau sa sugereze ceva de problema cu privatizarea Petrom. Stie Nastese ce stie.
      Dar chiar si asa, acel contract - catastrofal pentru Romania - este valabil. Nu mi-e ciuda pe OMV, ei si-au urmarit interesul, asa cum e normal, dar mi-e ciuda pe guvernul Nastase care, cum spuneam, pentru ce a facut, risca i9nchisoarea pe viata daca il ia cineva la bani marunti!
      In prezent, ideea - zic eu - e sa pastram in mainile statului ce a mai ramas din sectorul energetic romanesc, si sa rezistam (ca putem rezista relativ usor, daca vrem) la presiunile de a vinde. Cazul MOL (din Ungaria) vis-a-vis OMV este un exemplu!
      • 0 (0 voturi)    
        PSALtirile 1, 2 (Luni, 26 noiembrie 2012, 20:07)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Nastase poarta o mare vina.
        Numai ca, am senzatia ca totul a inceput cu niste acorduri incheiate de Romania cu o insttitutie financiara. Aceste contracte nu au fost negociate/ semnate de Nastase.
  • 0 (10 voturi)    
    Ne=au luat tara fara razboi aceasta UE (Duminică, 25 noiembrie 2012, 4:06)

    burebista [utilizator]

    NE FURA ASTIA MAI RAU CA RUSI ,dau legi si noi sa le respectam dar in folosul lor.Au distrus industria ,mineritul ,agricultura si ne_au luat la lucru la ei la muncile de jos.guvern 0 presidentie 0 parlament 0 interes pt tara si poporul acestei tari minunate sa paraseasca TARA 3 MILIOANE DE ROMANI ESTE tradare de neam si tara se vrea distrugetrugerea acestui popor cea mai mare gresala sa fi in aceasta ueeeeee .
    • +2 (2 voturi)    
      Te inseli! (Duminică, 25 noiembrie 2012, 18:13)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui burebista

      Noi nu ne vindem tara! O dam pe SPAGA! Atunci cind 86% din popor vota pentru "linistea noastra" a votat de fapt pentru imbogatirea lor si pauperizarea noastra. Si azi ce-a mai ramas din aia 86% asteapta sa primeasca ceva....o pomana, sa i se dea ca daca nu ies in strada! Uite ca nu merge asa. Uite ca mai trebuie si munca pe linga resurse. Am avut aceleasi resurse dintotdeauna si nu mi-a fost mai cald in comunism! Dimpotriva tremuram in apartamente, se gatea dupa ora 12 la flacara cit luminarea, restaurantele nu aveau mincare calda ca nu aveau cum sa o faca! Daca erai baftos gaseai pilaf cu cremwursti! Iar magazinele pareau expozitii de cuiere...
      Greselile facute sint multe: am ales gresit (platforme politice si indivizi), am ales sa fim egali "sa impartim saracia tuturor" si am fost sensibili (ca electorat) la ofertele egalitariste. Si politrucii alesi au avut grija sa fie mai egali ca altii vinzind ieftin tot ce am avut. Va supara pretul la gaze, benzina si motorina? Aveti probleme cu nivelul redeventei? Intrebati-l pe bombonel si gasca - ca acum urla pentru binele poporului!
  • +5 (5 voturi)    
    UE (Duminică, 25 noiembrie 2012, 5:24)

    nick24 [utilizator]

    ar trebui ca pretul gazelor de import, de la rusi in special sa fie negociat de UE pt toate tarile membre.
    Asta inseamna UE, nu fiecare tara sa fie vulnerabila la negocierea pretului gazelor
  • 0 (0 voturi)    
    PROBLEMA ARE SOLUTIE (Duminică, 25 noiembrie 2012, 7:47)

    tpopescu [utilizator]

    Departmentul Energtic a elabrat soltia la ererea FEDERATIE SOCIETATII CIVILE Solutia a fost nalizata cu cosilierii MECMA (cei mai profesionisti : MARINESCU si COSAEANU - fostul presedinte ANRG) Ne-am oprit pe schemele de aplicare a noului tip de redeveta . La solicitrea noastra pe modul de aplicare a redevetei ca fisalizare .. MARELE LIVIU VONEA notea pe adresa "probema depsesrte competentele min. fin. " CULMEA !!! Cu asa vitor ministu la finane nu o sa avem nici apa de baut Documentele sunt publice , se gasesc la sediul FSC sau vi le pot transmite eu in PDF daca le cereti pe adresa mea rmtp58@yahoo.com
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Duminică, 25 noiembrie 2012, 12:40)

    dragos234 [utilizator]

    Mai trist decat stirea cu gazele e ca din 20 de miliarde de euro pe 2007-2013, am luat doar 2 miliarde.
    Si fara bani, si fara gaze si cu reputatia facuta praf in UE, asta e Romania la 6 ani de la intrarea in UE.
  • +1 (1 vot)    
    Cata obraznicie la CE !!!! (Duminică, 25 noiembrie 2012, 13:58)

    Bambina [utilizator]

    Obraznicii de functionari europeni, gasesc mereu posibilitati sa ne mai taie ceva... ceva care a fost proprietatea noastra si acum este a OMV. OMV-PETROM a facut reclamatia la CE dupa ce si el ne-a saracit. Adica nu-l intereseaza nici pe el nici CE ca va trebui sa importam gaz dupa ce acceptam exportul. Cata NESIMTIRE ! Sa nu-i mai vad in ochi pe UE cu toata sleahta lor de functionari platiti de catre populatiile statelor membre !!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      obraznicia lor sau hotia noastra? (Duminică, 25 noiembrie 2012, 18:39)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Bambina

      Adevarul e ca preluarea Petromului de catre OMV ne-a adus o... groaza de bani. Nu ma refer la pretul de vanzare, ala e o gluma proasta, ci la impozite.
      Mai precis, inainte de a fi privatizat, Petromul era atat de capusat, mai bine spus atat de talharit de diversi "baietasi destepti", prin contracte scandaloase intre Petrom si firmulitele lor, contracte facute prin coruptie, precum si prin alte metode, incat Petromul dadea la bugetul de stat in jur de 1 milioan de euro pe an prin impozite. La nivelul Petromului, asta e egal cu zero!
      Ori, acum, de cand Petromul apartine (51%) lui OMV, acelasi Petrom cu aproximativ aceleasi vanzari (!) plateste cateva miliarde (nu milioane, ci miliarde) de euro pe an statului roman, din impozite. Fiindca au disparut "baietasii destepti" si OMV - cu toate acuzele de lacamie si asa mai departe - isi plateste cinstit impozitele.
      E o mica tragedie, dar pur si simplu statul roman, implict poporul roman este muuuuuult mai in avantaj cand Petromul apartine austriecilor decat daca ar apartine noua!
      Intelegi? Suntem mult prea hoti, astfel incat nu este de loc rentabil sa detinem noi, romanii, industria petroliera, si este mult in avantaj pentru noi sa o detina altii!
      Da, daca romanii ar fi.. nemti, francezi sau altii, am fi mult mai in avantaj sa nu fi dat Petromul OMV-ului ci sa-l pastram in prpprietatea noastra, dar noi suntem.. romani si furam tot!!!! Chiar si cand e a nostru, furam de rupem!
      • 0 (0 voturi)    
        Cred ca tot reglementarile etatiste sunt de vina (Luni, 26 noiembrie 2012, 13:11)

        marius123 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Nu inteleg de ce OMV ar exporta daca ar obtine acelasi pret la gaze pe intern decat la export...
        Explicatia o dau tot eu, pt ca piata nu e liberalizata. Adica inteleg ca OMV este obligata sa vanda la pret mic productia interna.
        Solutia este evidenta, liberalizarea preturilor si atunci gazul s-ar da la intern.
        Mai mult, OMV ar inregistra profituri mari care s-ar reflecta in taxe catre buget mai mari.
        Asistenta sociala nu se face prin reglementarea preturilor ci prin ajutoare de la stat catre persoanele nevoiase.
        In ceea ce priveste pastrarea resurselor in companii nationale de stat mi se pare o prostie enorma dovedita in ultimii 23 de ani. Societatile de stat sunt capusate si in final vandute la fier vechi (vezi Oltchim, Sidex si Petrom inainte de privatizare).
        Solutia ar fi i mpunerea unor redevente catre companiile care exploateaza resursele naturale, astfel incat pretul de productie sa se apropie de nivelul mondial. De exemplu....la petrol, redeventele ar trebui sa fie diferite pentru exploatari on-shore decat cele off-shore, costurile sunt diferite....investitii, etc.
        Noi nu suntem in stare sa facem o autostrada fara sa se fure jumate din suma si vrem sa exploatam resurse.....normal.....sa aiba politicienii ce fura.
  • 0 (0 voturi)    
    hmmm (Duminică, 25 noiembrie 2012, 14:05)

    Cryptos [utilizator]

    Cum facem si cu porumbul....dupa ce-l recoltam il ducem la Unguri si cand Romania ramane fara porumb prin decembrie il cumparam inapoi cu pret marit.... La gaze...au venit americanii si vor sa faca bani...incep sa se impuna iar noi vom platii gazul triplu...caldura triplu...( daca isi mai permita careva sa plateasca...cred ca ne mutam cu totii pe curent ...probabil asta se vrea deoarece au inceput sa faca la greu micro centrale prin Romania pe raurile patriei ).
  • +2 (2 voturi)    
    Scenariu deja-vu (Duminică, 25 noiembrie 2012, 19:31)

    KostasP [utilizator]

    Acest scenariu de privatizare a resurselor energetice a unei tari a mai fost implementat si in alte parti cu rezultate dezastruoase pt economiile acelor tari (vezi cazul Argentina). Argentina, dintr-o tara net exportatoare de petrol, a devenit dupa privatizarea resurselor intr-una net importatoare. Cu alte cuvinte, toata productia interna mergea la export, iar mai apoi statul (corupt, la fel ca in Romania) se imprumuta de la fmi sa cumpere petrol de pe piata externa pt uzul intern. Bineinteles, spagile incasate de guvern de la companii, gen omv petrom, erau de cifra zecilor de milioane de dolari. In cele din urma, dupa ce au adus Argentina in sapa de lemn, (peste 100 de nou nascuti mureau pe zi din cauza lipsei medicamentelor de baza si a hranei pt nou nascuti), populatia a iesit in strada si a schimbat guvernul. Noul guvern a nationalizat compania petroliera de la firma spaniola iar acum Argentina inregistreaza unul din cele mai mari boom-uri economice din america de sud, dupa brazilia.
  • 0 (0 voturi)    
    UE (Marţi, 27 noiembrie 2012, 11:20)

    Cata678 [utilizator]

    Totul pleaca de la nepriceperea celor care ne reprezinta. Acest infrigement se datoreaza abordarii neconforme cu directivele UE a problemei gazelor. In fapt ni se reproseaza ca nu deschidem piata. Nedeschizand piata am ajuns la preturi ale gazelor ratacite (150 EURO gaz intern si 500 EURO gaz import) si asta bruscheaza economia si cetatenii. Necazul nostru al romanilor este ca suntem reprezentati de politruci nepriceputi care nu stiu sa expuna situatia la Consiliu si astfel ajungem in capcane create chiar de noi insine. Ne asteapta infrigement si pe energie electrica deoarce si acolo avem probleme de compatibilitate cu directivele UE. Culmea este ca avem o lege a energiei in linie cu directivele europene dar toti responsabilii numiti politic in ministere, autoritati si societati de stat nici macar nu se obosesc sa citeasca aceasta lege sa vada ce au de facut.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi