Remus Borza, acuzat ca a concediat salariate ale Hidroelectrica aflate in concedii prenatale sau de crestere a copilului. Raspunsul lui Borza: Legea insolventei nu le poate proteja!

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 14 iunie 2013, 12:24 Economie | Energie

Un grup de 10 femei, salariate ale companiei Hidroelectrica, au trimis o scrisoare deschisa catre Maria Basescu, sotia presedintelui, si Dacianei Sarbu, sotia premierului, prin care acuza faptul ca au fost concediate de administratorul judiciar desi se afla in concedii prenatale sau in concedii de crestere a copilului. "Toate demersurile initiate de sindicat catre presedintele Romaniei, primul ministru si Comitetului Creditor pentru a arata modul in care este administrata Hidroelectrica au ramas fara raspuns", se arata in scrisoare deschisa semnate de cele 10 salariate care au fost concediate. Intrebat de HotNews despre aceasta situatie, Remus Borza, administratorul judiciar al Hidroelectrica, a raspuns sec: Legea 85 privind insolventa nu le poate proteja!

  • Aceste salariate se numara printre cei 300 de angajati care au primit in luna mai preavize in cadrul procesului de disponibilizare. Pana in februarie erau peste 5.200 de salariati, ajungand in luna aprilie la 4.900. Alte 300 de persoane urmeaza sa plece in urma preavizelor primite in luna mai. Practic, Borza a considerat ca printre cei care trebuie sa plece trebuie sa se numere si salariatele aflate in concedii prenatale sau de crestere a copilului. Cele 10 femei au primit pe 12 iunie si decizia de desfacere a contractului de munca.

Hidroelectrica urmeaza sa iasa din insolventa pe 26 iunie, ocazie cu care Remus Borza va primi un onorariu de peste 2,2 milioane de euro, bani care se adauga la cei 50.000 euro pe care ii primeste lunar.

Scrisoarea deschisa adresata Mariei Basescu si Dacianei Sarbu (Vezi si documentul atasat)

"Ne permitem sa va adresam aceste randuri pentru a va semnala un abuz si o nedreptate. Facem apel in primul rand la calitatea umana a domniilor voastre, la atributele de femei si mama.

Suntem un grup de femei recent devenite mame sau pe cale de a deveni, salariate ale SC Hidroelectrica SA, diferite filiale, care am primit preaviz de concediere, desi contractele noastre individuale de munca sunt suspendate pentru concediul de crestere si ingrijire a copilului sau in timpul concediului prenatal, preaviz emis de administratorul judiciar al SC Hidroelectrica SA. Toate demersurile initiate de sindicat catre Presedintele Romaniei, Primul Ministru si Comitetul Creditorilor pentru a arata modul in care este administrata SC Hidroelectrica SA au ramas fara raspuns.

Va rugam sa constatati ca in Romania, cel putin la SC Hidroelectrica SA, statul nu ocroteste familia, asa cum generos se formuleaza in Constitutie, ba dimpotriva, se indreapta cu indiferente si dispret impotriva mamelor si a copiilor lor. Cum altfel sa explicam faptul ca au fost disponibilizati si colegi unici intretinatori de familie, ca si unele dintre noi, in afara oricaror criterii de competenta profesionala?

Statul roman este condus si reprezentat de sotii dumneavoastra care, prin ingaduinta lor fata de deciziile administratorului judiciar al SC Hidroelectrica SA, se fac vinovati pentru complicitate in urma careia, prin derogare de la lege si dreptate, am fost lasate fara mijloace de existenta, noi si copiii nostri, unii nenascuti inca.
In numele carei legi sau ratiuni poti concedia o femeie insarcinata sau o mama care isi creste pruncul?

Noi nu vrem sa repetam gesturile unor colegi care si-au pus capat zilelor si au devenit subiect la rubrica de fapt diverse. Noi trebuie sa nastem si trebuie sa ne crestem copiii. De ce acest stat ii condamna la umilinta saraciei, de ce in Romania nu mai este loc pentru ei? De ce trebuie sa ne cautam dreptatea la CEDO, cand simpla lege a bunului-simt ar fi de ajuns?

In calitatea domniilor voastre de femei, de mame si de oameni, va rugam sa va alaturati cauzei noastre, atat pe plan national, cat si pe plan european, pentru a lua atutudine publica impotriva acestui abuz fara precedent".


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

9392 vizualizari

  • +23 (29 voturi)    
    dar 50.000 euro pe luna (Vineri, 14 iunie 2013, 12:37)

    andrei1245 [utilizator]

    tu poti sa iei vierme!
    • +12 (18 voturi)    
      Mostra (Vineri, 14 iunie 2013, 13:25)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      de politica BUNULUI SIMT!
      Imi pare rau ca se intampla asa, dar cand au votat nu s/au gandit?!
      Comunistii si a(l)coolitii lor INTOTDEAUNA si/au taiat tatal dupa ce au ajuns imparati; cam ca... goagal si al lui!
      • -5 (11 voturi)    
        mai lasati-ma cu votul vostru (Vineri, 14 iunie 2013, 14:28)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        ca n-am avut nimic bun de la rev incoace ca sa tot spuenti ca acum s-a votat gresit
        • 0 (6 voturi)    
          Ca agramat (Vineri, 14 iunie 2013, 15:36)

          Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Nici nu ai sa ai parte de ceva bun indiferent de sistemul politic si de clasa conducatoare.
          • 0 (2 voturi)    
            :D (Vineri, 14 iunie 2013, 19:19)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_1

            ai dreptate, nu era rea o erata
    • -10 (22 voturi)    
      ce treaba are salariul lui Borza... (Vineri, 14 iunie 2013, 14:07)

      Mirela_Pop [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      ce treaba are salariul lui Borza cu petitia acestor 10 mamici? Claudia Pirvoiu, autoarea acestui articol, a mentionat salariul lui Borza numai sa se afle in treaba si sa distraga atentia de la subiectul articolului.

      Salariul lui Borza nu este motivul pentru care au fost concediate. Motivul este restructurarea si aducerea pe profit a companiei. Salariul lui Borza este platit de minister, nu de compania Hidroelectrica.
      • -5 (5 voturi)    
        Adevarat (Vineri, 14 iunie 2013, 15:24)

        traian4 [utilizator] i-a raspuns lui Mirela_Pop

        Mare dreptate aveti, doamna. Dar la "neica nimeni" gen andrei, daci si alecsi, nu poti avea pretentii. Nici macar nu dau o cautare despre lege pe goagal-ul lor, inainte de a se inflama.
        • -1 (9 voturi)    
          Pai legea-i facuta de ciocoi (Vineri, 14 iunie 2013, 16:01)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui traian4

          Pai legea-i facuta de ciocoi

          Basescu o numea mandru ca nenorocit o tara
          de lucratori "flexibilitatea muncii"

          patronul are "flexibilitatea" sa dea afara gravidele in insolventa

          Ciner a votat legea asta si pentru cine?

          Ghici!
          • +5 (5 voturi)    
            Definiti... (Vineri, 14 iunie 2013, 16:13)

            traian4 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

            termenul "ciocoi" si apoi, va rog, faceti o legatura intre semnatarii legii in cauza si actualii parlamentari. Va multumesc si va astept cu o continuare.
            • +5 (5 voturi)    
              Ciocoi: Termen de dispret pentru un parvenit (Vineri, 14 iunie 2013, 16:43)

              alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui traian4

              1. http://dexonline.ro/definitie/ciocoi
              CIOCÓI1, ciocoi, s. m. 1. Termen de dispreț pentru un parvenit

              2. Ca sa verificam daca afirmatia e adevarata:
              Luati fiecare parlamentar,ministru,ompolitic mai important si verificati ce meserie si ce avere avea
              inainte sa fie parlamentar,etc... si ce
              avere are acum

              3. Din 1000 EU pe luna salar maxim la stat nu poti avea averea pe care au facut-o ei de cand fac politica
              Cu alte cuvinte 90% dintre ei sunt niste parveniti...care au si furat de la stat sau au facut trafic de influenta....ca altii, cunoscuti de-ai lor, sa fure statul
              • +2 (2 voturi)    
                Domnu' Dan e ciocoi? (Vineri, 14 iunie 2013, 18:15)

                Dianora [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

                Inseamna ca da dupa definitia dvs. ca de parvenit e, averea n-o poate justifica, etc.
                • +1 (1 vot)    
                  De Nicolae Filimon ai auzit? (Vineri, 14 iunie 2013, 20:44)

                  alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

                  De Nicolae Filimon ai auzit?

                  Pentru cultura ta generala :
                  A scris o carte "Ciocoii vechi si noi"

                  Poti sa-ti imaginezi ca Nicolae Filimon nu are nici o legatura cu Dan Diaconescu?

                  Se pare ca nu poti!

                  Si totusi Nicolae Filimon a folosit cuvantul Ciocoi...
                  Si nu l-a cunoscut pe Dan Diaconescu caci a murit cu mult inainte de a se naste acesta din urma....

                  Nu-ti vine sa crezi nu-i asa? Afla ca au fost oameni care au folosit cuvantul Ciocoi inainte de Dan Diaconescu?

                  Si imagineza-ti ca e posibil sa nu te gandesti la dan diaconescu cand auzi cuvantul Ciocoi.

                  Stiu ca e greu.

                  Dar putina logica nu strica:
                  Nu oricine foloseste cuvantul ciocoi are vreo legatura cu dan diaconescu

                  Sa auzi cuvantul si sa faci asa "o generalizare" e de rasul curcilor.
      • +2 (4 voturi)    
        ARE (Vineri, 14 iunie 2013, 15:38)

        Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui Mirela_Pop

        Deoarece el isi ia salariul din aceiasi bani. daca le da afara are bani de un salariu mai mare. iti doresc un sef cu aceiasi mentalitate.
      • +4 (6 voturi)    
        E pe dos (Vineri, 14 iunie 2013, 16:18)

        naelae [utilizator] i-a raspuns lui Mirela_Pop

        Ba din contra, exact de la Hidroelectrica ia Borzaunul banii, nu de la minister.
        Si exact dvs vorbiti ca sa aflati in treaba doamna; de unde ar avea ministerul banii pt Borza, adica 2,2 milioane euro ?
        De unde ar avea si pt alte insolvente ?
        Dvs mai si ganditi ?
    • +1 (3 voturi)    
      el este (Vineri, 14 iunie 2013, 15:13)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      el este protejat.
      nu de legea insolventei, are el portectie mai sus pusa.
  • +20 (28 voturi)    
    Cinism criminal (Vineri, 14 iunie 2013, 13:01)

    un dac [utilizator]

    Remus Borza: 2,2 milioane de euro plus 50k/ luna.
    Copiii: mere din copac, corcoduse si mult ceai de soc.

    Intreb si eu: legea care spune ca nenorocitii care falimenteaza o companie profitabila, cei care fura si capuseaza hidro, trebuie sa faca multa puscarie...legea asta de ce nu se aplica? Doar legea 85 va convine?

    Sunteti cu totii niste hoti.
    Halal.
    PS: sper sa nu intre cineva sa-mi zica aia cu "avem conducatorii pe care-i votam".....aici nu e cazul. Au furat toti din energie. Toti.
    • +4 (6 voturi)    
      cinism democratic (Vineri, 14 iunie 2013, 14:49)

      okennobi [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Avem conducatorii pe care-i votam!

      Pe tine de ce nu te-au votat?
      • +4 (4 voturi)    
        lasati cliseele! (Vineri, 14 iunie 2013, 17:31)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui okennobi

        democratia nu e doar una.
        v-as sugera sa studiati putin democratia semidirecta din Elvetia, sa vedeti ca se poate si altfel. Democratie nu inseamna cinism.

        Nu m-a votat nimeni pentru ca nu am candidat, dar daca o sa candidez va anunt si pe dvs. Un vot in plus de la un om informat face minuni.
  • +5 (7 voturi)    
    Vanzarea Hidroelectrica in acordul cu FMI (Vineri, 14 iunie 2013, 13:21)

    alex1234 [utilizator]

    crisoare de intentie cu FMI din Sep 2012
    (ultima scrisoare cea din 2013 nu apare inca pe site-ul FMI)

    http://www.imf.org/external/np/loi/2012/rou/091212.pdf
    semnata de Florin Georgescu din partea Guvernului si de Mugur Isarescu din partea BNR

    Traduc mai jos doar vanzarea Hidroelectrica SA al carui plan de privatizare va fi publicat in maxim 3 luni de la iesirea din insolventa iar vanzarea se va face la o luna dupa publicarea planului...lista de privatizari e insa uriasa practic toata industria energetica romaneasca.
    "
    "S.C. Hidroelectrica S.A.
     Semnare contract cu consultantul care sa consilieze despre cum sa se desfasoare procesul de Privatizare. (sfarsitul lui august 2012)
     Publicarea rezultatele anulari si/sau renegocierii contractelor blaterale existente (preturi, cantitati, si durate) : mijlocul lui Sep 2012
     Vindereal electricitatii devenite disponibile in urma anularii si/sau renegocierii contractelor bilaterale pe [bursa] OPCOM
     Numirea consiliului de administratie profesional dintr-o lista scurta de candidati alesi de o firma independenta de resurse umane.: mijlocul lui Sep 2012
     Publicarea Planului de Privatizare [al Hidrolectrica] in maxim trei luni dupa iesirea din insolventa, in scopul de a lansa o Oferta Publica de Vanzare (IPO) o luna mai tarziu
    "
    (IPO = Initial Public Offering)


    S.C. Hidroelectrica S.A.
     Sign contract with consultant to advise on privatization process by end-August 2012;
     Publish results of cancellation and/or renegotiation (price, quantity, and duration) of bilateral contracts by
    mid-September 2012;

    page 35
     Sell electricity that becomes available from cancellation and/or renegotiation of bilateral contracts on OPCOM;
     Appoint professional board members from short list of qualified candidates selected by an independent human resource firm by mid-September 2012;
     Publish prospectus for privation within three months after Hidroelectrica exists insolvency procedure, with view to launch an IPO one month later.
  • +1 (9 voturi)    
    Hidroelectrica va fi vanduta pe nimic (Vineri, 14 iunie 2013, 13:22)

    alex1234 [utilizator]

    Aveti mai sus planul de privatizare semnat de Guvern si BNR cu FMI:

    Reiese clar ca scopul opririi contractelor cu "baietii destepti locali" a fost doar pentru a putea oferi pe tava
    Hidroelectrica "baietilor destepti internationali" spre vanzare, fara contracte paguboase pentru "baietii destepti internationali" care o vor cumpara

    "Baietii destepti internationali" care vor sa cumpere Hidroelectrica vor sa scape de "baietii destepti locali" : FMI-ul via Guvernul Romaniei se ocupa de acest lucru si le faca un serviciu "baietilor destepti internationali" care vor cumpara Hidroelectrica
    - De aceea se vinde energia recuperata de la "baietii desptepti locali" pe bursa....pentru ca "baietii desptepti internationali" care o vor cumpara sa gaseasca Hidroelectrica "plina de electricitate gata sa fie vanduta"
    deci "plina de bani"
    ------------------------
    - nu intereseaza pe nimeni daca inainte de privatizare mai ramane deci energie nevanduta
    ------------------------
    - nu azi trebuie sa se vanda toata energia (de-aia a si ramas nevanduta) ci abia dupa ce "baietii destepti internationali" vor cumpara Hidroelectrica.
    - de aceea FMI via Guvernul Romania a bagat Hidroelectrica in insolventa , caci la 3 luni dupa iesirea din insolventa se va termina planul de privatizare si la inca o luna se va vinde pe Bursa
    - de notat ca 20% din Hidroelectrica (procent dat gratis de Tariceanu despagubitilor care au vandut mai departe actiunile lor unor fonduri de investitii americane) apartine deja fondului privat Proprietatea
    fond detinut in prezent de fonduri de investitii americane
    - privatizarea se va face deci in jurul intereselor acestor fondurilor de investitii care detin deja fondul Proprietatea si care au tot interesul ca participatiunea lor sa ajunga la peste 50% si sa preia toata Hidroelectrica, la fel cum vor sa preia si celellate companii energetice ramase inca in proprietatea statului roman si care sunt si ele pe lista de privatizari a acordului cu FMI
    - cat despre femeile gravid
    • +2 (12 voturi)    
      completare cenzurata (Vineri, 14 iunie 2013, 13:35)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      - cat despre femeile gravide "aceastea pot sa crapa linistite" somere si moarte de foame
      conform grijii deosebite a Guvernului nostru
      care cica "este al Romaniei"


      - Va rog nu cenzurati mesajul meu: cand ai tupeul sa lasi pe drumul femei gravide asta arata mizeria uriasa la care s-a ajuns.

      - cuvintele mele sunt prea blande pentru asa o crima...
  • 0 (12 voturi)    
    Ciocoii vech si noi (Vineri, 14 iunie 2013, 13:25)

    alex1234 [utilizator]

    Ponta Borza Cazanciuc Fenechiu sunt ciocoii noi



    Ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!

    Nu pentru-o lopată de rumenă pâine,
    nu pentru patule, nu pentru pogoane,
    ci pentru văzduhul tău liber de mâine,
    ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!

    Pentru sângele neamului tău curs prin şanţuri,
    pentru cântecul tău ţintuit în piroane,
    pentru lacrima soarelui tău pus în lanţuri,
    ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!

    Nu pentru mania scrâşnită-n măsele,
    ci ca să aduni chiuind pe tapsane
    o claie de zări şi-o căciula de stele,
    ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!

    Aşa, ca să bei libertatea din ciuturi
    şi-n ea să te-afunzi ca un cer în bulboane
    şi zărzării ei peste tine să-i scuturi,
    ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!

    Şi ca să pui tot sărutul fierbinte
    pe praguri, pe prispe, pe uşi, pe icoane,
    pe toate ce slobode-ţi ies inainte,
    ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!

    Ridică-te, Gheorghe, pe lanţuri, pe funii!
    Ridică-te, Ioane, pe sfinte ciolane!
    Şi sus, spre lumina din urmă-a furtunii,
    ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!
  • -7 (25 voturi)    
    Cand o companie se afla in insolventa ... (Vineri, 14 iunie 2013, 13:32)

    Mirela_Pop [utilizator]

    Cand o companie se afla in insolventa si se straduieste sa iasa la liman cu profitul, toti angajatii sunt la fel. Nu mai conteaza daca sunt barbati, femei, au copii sau nu, in concediu (pre)natal sau nu, toti sunt la fel. Compania trebuie sa iasa din insolventa altfel se duce naibii totul. Administratorul poate, conform legii, sa restructureze si sa dea afara oameni. Regulile "jocului" se schimba atunci cand o companie intra in insolventa si are nevoie de un administrator financiar sa o re-aduca pe profit. Nu poti pastra doar (viitoare/proaspete) mamici care s-ar putea sa fie si in concediu si sa ii dai afara pe ceilalti.

    Cele 10 (viitoare) mamici nu au fost discriminate. Dintr-un total de 300 de oameni dati afara, au fost si 10 (viitoare) mamici. S-a intamplat sa fie cele 10, putea sa nu fie niciuna, sau puteau sa fie 15 sau 20. Asta e. Compania trebuie restructurata, tre sa iasa din insolventa sa poata plati salarii, taxe si altele mai departe.
    • 0 (16 voturi)    
      Tu te auzi? (Vineri, 14 iunie 2013, 13:39)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Mirela_Pop

      Tu te auzi?

      Mai ai pic de umanitate in tine?

      Ti-ar placea sa fii gravida si sa ramai somera fara nici un ban?

      Ia sa vedem daca mai postezi mesajele astea dupa o saptamana de foame gravida fiind....

      Chiar in halul asta de dezumanizare s-a ajuns?
      • -1 (17 voturi)    
        NUNUNU (Vineri, 14 iunie 2013, 14:12)

        radul [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        Si-au luat salarii compensatorii, stai tu linistit.

        In al doilea rand, pune-te in situatia manageriala:

        1. iei pe altcineva care sa faca munca ei si il/o platesti.

        2. cand se intoarce proaspat mamica ce faci? pe care dintre angajati il dai afara ca sa-i faci loc ei?

        Tu esti un bugetar arogant care manaci pateu pe banii mei. Prefer s-o dea afara pe nevasta-ta si sa o angajez eu dupa ce naste, decat sa-i plateasca concediu si sa se intoarca la un post inventat unde invarte o hartie de colo-colo doar pentru ca protejam familia.

        Bugetarii nu sunt contribuabili, sunt lipitori pe bugetul de stat.
        Singurii bani pe plus la buget sunt taxele si impozitele din mediul privat.
        Gravidele pun presiune pe sectorul privat doar pentru ca primesc bani din bugetul de stat.

        Nu protejam familia facand manevre populiste, ci ne adancim in saracie.
        • +2 (12 voturi)    
          Greșești (Vineri, 14 iunie 2013, 14:30)

          AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui radul

          În primul rând cei care iau deciziile sunt niște oameni și nu niște roboți. Eu cred că au dat cu pixul și nici nu s-au uitat că sunt femei în concediu de maternitate. Problema este că puși în fața unei asemenea situații au dat un răspuns complet aiurea. Poate o scuză, o încercare să rezolvi situația pentru că, legal, femeile alea au niște drepturi pe care un om care ia 50.000 de euro pe lună le-a încălcat din ignoranță (sper să nu fie rea-voință). Poate că ar fi bine să mai gândim și în alți termeni, nu doar în cei financiari (asta în caz că termenii financiari ne sunt nouă favorabili). E o mare greșeală pentru că transmite un mesaj nefericit într-o țară care se subțiază pe zi ce trece. Din ce în ce mai puțini au curajul să facă copii.
          • +4 (12 voturi)    
            e posibil (Vineri, 14 iunie 2013, 15:23)

            radul [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

            Da, moral e gresit, dar TOCMAI pentru ca ne gandim si altfel decat financiar, suntem saraci.

            Totul se masoara in bani. Timpul tau la serviciu si nervii pe care-i toci, ii masori in bani.

            Abilitatea de a face chestii interesante se masoara in bani.

            Educatia copiilor se masoara in bani.

            Am fost educati de cei 40 de ani de comunism declarat si ceilalti 23 de ani de comunism mascat sa nu ne asumam nimic, sa asteptam sa primim.

            Mentalitatea "Statul trebuie sa... " este pasiva si idioata si ne duce spre saracie.

            Acum nu e momentul sa ne punem probleme de etica sau morala. ACUM trebuie sa iesim din rahatul in care ne-au bagat toti aia care sunt statul.

            Suntem un popor lobotomizat! Au decupat asumarea responsabilitatii si initiativa si ne-au manat dupa bunul lor plac.

            In plus, concret pe cazul hidroelectrica: cat de idiot sa fii sa nu vezi ca e supradimensionata toata treaba si sa ramai pe scaunul caldut cat o da domnu'?!

            La fel si la Oltchim si la alte companii de stat, angajatii sunt inerti. Niste biomase lenese care n-ar incerca sa se reorienteze profesional nici daca le-ai asigura succesul.

            LENEA si INCONSTIENTA poporului le-a aruncat pe femeile alea in drum, nu pixul lui Borza.

            Repet, ele si-au luat salariile compensatorii, n-or sa moara de foame, si daca-s competente pe domeniul lor, or s-o duca bine la privat cand mai creste copilu.

            Hai s-avem fiecare grija de fundul personal, nu de problemele altora.
            • -2 (8 voturi)    
              Totul se masoara in bani? (Vineri, 14 iunie 2013, 15:58)

              alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui radul

              Totul se masoara in bani?

              1. Taieti 2 picioare si-ti dau eu apartamentul meu?

              Ce zici? Iti mai masori picioarele tale in bani?

              2. Apoi daca sotia ta te-a luat sau te va lua doar pentru bani, sau invers...mare tristete va fi : de ambele parti

              3. In plus ai fi in stare si "sa nu-ti ajuti parintii pentru ca ar fi o cheltuiala in plus pentru tine" NU?

              Foarte Trist cum gandesti !
            • 0 (6 voturi)    
              Dupa tine potopul (Vineri, 14 iunie 2013, 16:03)

              alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui radul

              "Dupa tine potopul"

              cam asta spui...

              Dar politistul vrei sa te pazeasca

              ca sa nu-ti sparga hotii casa nu....?
        • +3 (7 voturi)    
          N-am lucrat in viata mea la stat (Vineri, 14 iunie 2013, 15:54)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui radul

          1. N-am lucrat in viata mea la stat si am 20 de ani de munca

          Dar din pacate unii ca tine n-o sa-si ceara nici macar scuze pentru ce le trece prin gura...

          2. Dar asta nu-nseamna sa nu ma pun
          in locul unuia neindreptatit.
          Sa dai afara femei gravide e o crima!

          3. Sa fii profesor, medic, politist, judecator aduce un mai mare aport societatii noastre decat sa slugaresti pe la nu stiu ce multinationala....a caror taxe la stat sunt minuscule fata de marimea cifrei de afaceri ce o fac in Romania

          Si-atunci de unde Ciocoismul asta de doi bani?
          Unde sunt cei 7 ani la scoala ?
          Si cum adica ""i platesti din banii tai"?
          Pai n-ai facut pe gratis invatamantul in Romania
          Nici macar n-ai apucat ca prin taxe sa dai toti banii aia inapoi...
          Deci Mai incet cu "banii tai"


          4. In plus, Hidroelectrica nu intra nici macar in bugetul de stat

          Dar asta e daca n-ai invatat la scoala decat cu profesori suplimentari platiti de parinti si doar la 1-2 materii ca sa treci un examen ca vai de mama lui

          Trista tara cu asa comentatori
        • +1 (1 vot)    
          mai bine taceai (Joi, 20 iunie 2013, 11:07)

          andum [utilizator] i-a raspuns lui radul

          Comentariul tau se incadreaza perfect pentru premiul 1 la categoria "daca taceai filozof ramaneai" asa ai aratat doar ca asa cum multi altii o fac, iti dai cu parerea privitor lucruri despre care nu ai habar. Ca sa luminez macar partial:
          1. Nimeni nu si-a luat inca salarii comensatorii de la Hidroelectrica si nu se stie cand le vor lua.
          2. Angajatii Hidroelectrica nu sunt bugetari!!! Hidroelectrica este S.A. ea produce bani, aduce bani la buget, bugetarii sunt cei care iau bani de la buget! Stii cat e procentul bugetului de salarii din bugetul Hidroelectrica?
          Sfatul meu pentru tine: taci si nu te mai baga, tine-ti pentru tine ignoranta si nestiinta!
    • +4 (18 voturi)    
      Din cauza a 10 gravide da Hidroelectrica faliment? (Vineri, 14 iunie 2013, 13:41)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Mirela_Pop

      Din cauza a 10 sau 50 de gravide da Hidroelectrica faliment?

      Cat tupeu ai sa scrii asa ceva?
    • +2 (12 voturi)    
      urare (Vineri, 14 iunie 2013, 14:10)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui Mirela_Pop

      Asa sa-ti ajute Dumnezeu!
      • -1 (5 voturi)    
        iarăși D-zeu?! (Vineri, 14 iunie 2013, 14:58)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui sfinxsoft

        În țara asta cred că doar D-zeu muncește, vorba cuiva care zicea apropo de măsurile de întîmpinare a inundațiilor: „Doamne ajută”.
        Da, într-adevăr, cînd ai în firmă - prin absurd - doar femei în concediu (pre)natal, chiar că trebuie să-ți ajute D-zeu să-ți desfășori activitatea...
    • -1 (7 voturi)    
      Cucoana, esti /// rau sau ... (Vineri, 14 iunie 2013, 16:26)

      naelae [utilizator] i-a raspuns lui Mirela_Pop

      ... sau nu esti femeie, sau esti sora lu' Borza !
      Care din trei ?
      Si sa zicem ca ai avea oarescare dreptate, daca :
      1. Hidroelectrica nu ar face profit in 2013, dar face si inca unul extraordinar, adica 100 milioane euro
      2. ar aduce un mare plus salariile celor 10; care apropo, cat timp stau acasa, nu le plateste Hidroelectrica, le plateste statul, doar ca unele urmau sa vina la lucru peste o vreme iar altele nu au apucat sa intre in concediu de ingrijire copil.
      sa dea domnul sa ramai gravida, sa ai tripleti, sa te dea patronul afara si cand te duci sa-ti iei banii pt copil sa constati ca nu ai un ultim angajator care sa-ti dea formele necesare ca sa poti incasa banii ... /// ..(editat de HotNews.ro)(editat de HotNews.ro)
    • +2 (2 voturi)    
      "Tre" sa iasa din insolventa.... (Vineri, 14 iunie 2013, 18:19)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Mirela_Pop

      ... acu' ca i-am pacalit si am ajuns la putere, "poa'" sa si crape mamicile alea, nu-i asa? Minca-v-ar mama de uselisti sentimentali si umanisti!
  • +15 (19 voturi)    
    bineinteles (Vineri, 14 iunie 2013, 13:32)

    amanda13 [utilizator]

    legea insolventei nu protejeaza pe nimeni intr-o tara in care numai baietii destepti sunt protejati, ca Borza asta care s-a invartit de un salariu si o prima cu multe zerouri probabil datorate si ele mitei consistente pe care a dat-o acolo unde a trebuit.

    Sa nu uitam ca Hidroelectrica a intrat in insolventa imdiat ce usl a venit la putere. Sa nu uitam de Codrut Seres, de firmele lui Voiculescu, etc. care au facut bani frumosi de pe urma statului. Asta este bunastarea promisa de acesti indivizi - 2,2 milioane de euro pentru ei, 0 lei pentru angajati
  • +6 (12 voturi)    
    Asta e legea (Vineri, 14 iunie 2013, 13:55)

    t-mesaj [utilizator]

    Legea insolventei asta spune la art 86:

    "Prin derogare de la prevederile Legii nr. 53/2003 Codul Muncii ... se acorda preaviz de 15 zile".

    Doar preaviz, scrie negru pe alb ca legislatia muncii nu se aplica.

    Unde au fost sindicatele cand s-a votat legea ?!?
    • -1 (5 voturi)    
      sindicate?! (Vineri, 14 iunie 2013, 15:26)

      radul [utilizator] i-a raspuns lui t-mesaj

      Da-le-n spuma marii de sindicate.
      Ar trebui scoase in afara legii cu totul!
    • +3 (3 voturi)    
      Derogarea e doar pentru durata de preaviz (Vineri, 14 iunie 2013, 15:39)

      Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui t-mesaj

      Nu si pentru criteriile/conditiile de disponibilizare
  • +14 (16 voturi)    
    Nu cred ca este legal (Vineri, 14 iunie 2013, 14:10)

    bigbrother [utilizator]

    Oricat ar spune Borza, nu se poate desface contractul de munca unei persoane aflate in concediu de maternitate. Asta nu tine de insolventa ci de contracte de munca. Hidroelectrica inca mai exista ca firma, are acelasi obiect de activitate, deci nu a disparut firma a.i sa se incheie contractul de munca. Chiar si asa, ar trebui sa existe salarii compensatorii, vorbim de o firma cu sindicat propriu. Nu stiu cum suna contractul la nivel de ramura, dar cu siguranta nu poate avea putere de decizie asupra prevederilor legale.

    Sunt convins ca un avocat poate descurca usor aceasta smecherie. Pana atunci, rusine Borza, mama ta probabil te reneaga in acest moment.
    • -2 (8 voturi)    
      Nu reneaga nimeni pe nimeni (Vineri, 14 iunie 2013, 15:28)

      radul [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Stai tu calm ca si-au luat salarii compensatorii cat sa nu poata duce.

      Tu ai idee cam cat sunt salariile la hidroelectrica?!
      • +4 (6 voturi)    
        nici vorba (Vineri, 14 iunie 2013, 16:11)

        ioana1234 [utilizator] i-a raspuns lui radul

        Domnule radul, cred ca nu prea stii ce vorbesti. De unde stii dumneata ce salarii sunt acolo si ce salarii compensatorii sau dat> Din presa? Fii linistit ca nu aia cu salarii mari au fost disponibilizati, si nici macar nu au fost niste criterii de selectie pe baza carora sa fie disponibilizate mamicile si nu numai. Au fost date afara persoane competente si cu experienta ca sa ramana altii protejati politc.
  • -4 (16 voturi)    
    cand va apucati de proiectat plozi... (Vineri, 14 iunie 2013, 14:57)

    marius123 [utilizator]

    sa aveti si resurse...
    Ce ma intereseaza pe mine ca altii se apuca de facut copii....ca sa stea pe banii societatilor si a statului si sa plimbe caruciorul in parc 2 ani?

    pe vremea lu' Ceasca, cand m-am nascut si eu, mama a avut concediu de maternitate 6 luni. Borza e lichidator si societatea in insolventa de aproape un an cred.
    Trebuiau si mamicile sa studieze legea.
    Nu mai zic ca cele mai multe state din UE legea privind maternitatea nu e asa generoasa ca la noi.

    Parerea mea este ca statul sa-si asume rolul de asistare sociala, nu societatile.
    • 0 (8 voturi)    
      ... (Vineri, 14 iunie 2013, 15:20)

      JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      zise el si mai lua a gura de shaorma !
    • +4 (4 voturi)    
      raspuns pentru Marius (Vineri, 14 iunie 2013, 15:54)

      luci.a [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      Pe vremea lu' Ceasca, se statea 120 zile si atat...apoi la munca!
    • +1 (5 voturi)    
      despre copii si batrani (Vineri, 14 iunie 2013, 16:00)

      m.o [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      Tu zici asa: "Ce ma intereseaza pe mine ca altii se apuca de facut copii....ca sa stea pe banii societatilor si a (sic!) statului si sa plimbe caruciorul in parc 2 ani?"
      Si altcineva, la fel de istet ca tine, a scris mai sus:
      "Gravidele pun presiune pe sectorul privat doar pentru ca primesc bani din bugetul de stat."
      E foarte probabil ca amandoi sa apucati pensia. De obicei, prostii traiesc mult.
      In logica de mai sus, va urez ca acei zece copii ai mamelor de la Hidroelectrica sa va plateasca, cu munca lor de atunci, pensiile nemeritate!
      PS: Nu, eu nu lucrez la stat, ci in mediul privat, de dimineata pana seara tarziu.
      • +1 (5 voturi)    
        poate nu stii, dar pentru a primi pensie.. (Vineri, 14 iunie 2013, 16:44)

        marius123 [utilizator] i-a raspuns lui m.o

        eu cotize acum la stat, adica la pensia altora. Eu personal nu sunt de acord cu aceasta chestie, adica vreau ca banii mei sa se regaseasca in pensia mea. Tocmai de asta cotizez cat mia putin la stat si imi rezerv banii mei, prin diverse forme de economisire si investitii, nu am incredere in stat.

        Si eu lucrez in privat, nu vad legatura cu subiectul. Tocmai ca lucrez in privat privesc treaba ca un capitalist pur-sange ce ma stiu (sorry despre aroganta). Nu mai zic ca am lucrat ani buni si in afara, deci cunosc si alte culturi.

        Despre pensie (care nici asta nu are legatura cu subiectul), pe care poate o vom apuca la probabil 67 de ani, si conform statisticilor romanul traieste pana la vreo 75, adica contribui 37 de ani ca sa iei pensie 8 ani? Nu, merci!!
    • +5 (5 voturi)    
      Cre' ca (Vineri, 14 iunie 2013, 16:21)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      nu-ti mai amintesti bine de atunci! Oi fi fost prea mic si nu aveai de unde sa stii ca mamica a avut concediu 4 luni, nu 6. Si ea de ce s-o fi apucat sa proiecteze plod intr-o Romanie in care nu se gasea lapte praf? Da' de anticonceptionale se putea face rost.
    • +4 (6 voturi)    
      ce-ti mai pare rau dupa Ceausescu.... (Vineri, 14 iunie 2013, 16:58)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      pari un extremist raw vegan adept al mugurilor de soia cu soia. Sunt convins ca inca stai cu "mamica", asa ca o sa-ti explice ea ce-ti zic mai jos:

      1. Cladirile se proiecteaza, copiii se fac si sunt cel mai frumos lucru care i se poate intampla unui muritor de rand. La cum gandesti tu si ceilalti votaci ai USL-ului, probabil ca o sa bage Cacarau un amendament in Constitutie care sa interzica sexul neprotejat pe durata insolventei.
      2. Inteleg frustrarea cu "plozii"...impotenta se poate trata, in cele mai multe cazuri ea pleaca de la creier...oooops, la tine clar e cauza fizica.

      Te compatimesc.
      Dar un adevar tot ai grait: Borza e LICHIDATOR.
      • -1 (5 voturi)    
        Nu am votat USL, sunt de dreapta (Vineri, 14 iunie 2013, 17:23)

        marius123 [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        ...asa cum sunt majoritatea celora ce posteaza aici.
        Sa fiu sincer, nu am copii, deci as zice ca eu "cuvantez" dez-interesat, bag seama ca cei ce au copii, evident ca-si apara "plozii frumosi" sunt partinitori. Pai cum naiba sa nu-ti aperi niste avantaje pe care le primesti de la ceilalti prosti de contribuabili?

        Inafara de asta, chestia aia cu "cel mai frumos lucru care se intampla", adica sa procreezi niste plozi, lucru care-l face orice analfabet (pana si animalele, e o chestie fiziologica, precum mancarea), se vede in rezultate: copii abandonati, parinti plecati afara care nu-i mai int de copii...si altele. NU cred in prostia asta.,Dragostea fata de copii e diferita de la om la om, asa cum si dragostea fata de o femeie e diferita de la om la om.

        Chesti cu impotenta mea teoretica, e doar frustrarea ta de om fara argumente....chiar nu sunt.
        • 0 (4 voturi)    
          eu m-as abtine sa critic (Vineri, 14 iunie 2013, 20:52)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui marius123

          eu in locul tau m-as abtine sa critic copiii pe care nu-i ai

          Afala ca singurul nostru rost pe pamant, a marii majoritati, sunt copiii

          In afara de vreo cativa oameni alesi: Eminescu, Brancusi, Mozart , Shakespeare etc...pentru toti
          ceilalti acesta e singurul sens al vietii lor

          Nu-i ai , te-ai ratat si ai trait degeaba.....
          crede-ma..
        • 0 (0 voturi)    
          esti de dreapta, dar de extrema dreapta! (Marţi, 18 iunie 2013, 0:55)

          un dac [utilizator] i-a raspuns lui marius123

          hitler si stalin aveau despre copii parerile pe care le ai tu. daca tu crezi ca eu am avantaje ca am copii, esti iremediabil dus. lupt zilnic cu oameni ca tine pentru ca "plozii" mei sa fie crescuti frumos. nu am loc pe trotuar cu carutul pentru ca oameni ca tine considera "plozii" ca fiind ceva ce tine de "animale" sau de "analfabeti".
          traiesc intr-o societate care uraste copiii.
          daca tu nu intelegi ce face borza mai exact, daca nu intelegi ce face hidroelectrica mai exact, daca nu intelegi cat de profitabila e de fapt, nu pot decat sa te compatimesc ca nu ai avut norocul sa ma ai parinte:-)
    • +2 (2 voturi)    
      Copiii aia o sa-ti plateasca pensia.. (Vineri, 14 iunie 2013, 18:24)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      ... si la cati de putini sunt pensia aia va fi foarte mica!
    • +2 (2 voturi)    
      La 6 luni si o zi te-a scapat in cap ... (Sâmbătă, 15 iunie 2013, 8:06)

      naelae [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      Pai tocmai au studiat legea, ca de-aia protesteaza.
      Legea insolventei nu bate chiar orice lege, cum sustine Borza.
      Si cand faci profit de 100 milioane euro, il faci pe seama a 10-20 mamici ?
  • +5 (7 voturi)    
    "Juristul" Borza nu stie legile (Vineri, 14 iunie 2013, 15:35)

    Bogdan_1 [utilizator]

    Legea insolventei nu are prevalenta asupra legilor ce reglementeaza relatiile de munca. Un clown pus sa acopere si sa perpetueze un jaf la una din cele mai bune companii Romanesti. Va sfarsi la puscarie imediat ce un guvern responsabil va prelua tara.
  • +6 (6 voturi)    
    Este stigator la cer (Vineri, 14 iunie 2013, 16:15)

    DelMa [utilizator]

    .. ce fac acesti asa numiti oameni. Femeile si copiii lor pot sa rabde, dar in Consiliul de Supraveghere al lui Hidroelectrica poate fi numit consilierul d-lui ministru NITA, un pensionar de 69 de ani, care nu stie cu ce se mananca energia electrica. Din toata floarea cea vestita a energeticii romanesti nu a putut fi gasit un specialist de marca, ati gasit un specialist probabil in afaceri personale. Asta se poate! Voi cu milioanele, amaratii nici macar cu un colt de paine! Nita, Borza si acolitii vostri - Rusine, rusine sa va fie!
  • -1 (7 voturi)    
    diferenta (Vineri, 14 iunie 2013, 18:11)

    Shampax [utilizator]

    care este diferenta intre o gravida care nu se mai poate intoarce la locul de munca, si un om care are 1-3 copii acasa deja ?
    amandoi au fost dati afara si au probleme. de ce trebuie protejate mamele in concediu de maternitate fata de oamenii care au deja copii ?
    • 0 (2 voturi)    
      Ca sa nu fie discriminare (Vineri, 14 iunie 2013, 20:38)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      Cei care au copii si merg la lucru nu pot fi pedepsiti pentru ceva, dar femeile in concediu de maternitate pot fi date afara pentru ca in acel moment nu lucreaza efectiv pentru firma. De asta nu e ok sa le dai afara. Doamnele astea trebuie sa dea compania in judecata. In mod normal ar castiga si ar fi reangajate.
    • -1 (3 voturi)    
      Suna a "sa moara si capra vecinului" (Vineri, 14 iunie 2013, 20:55)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      Suna a "sa moara si capra vecinului"

      se pare ca unii nu-nteleg sensul acestei vorbe...

      UN RAU + UN RAU FAC DOUA RELE prietene
      (nu zero rele)

      Deci tu vii si ne spui ca m-ai sunt si alte rele

      si-atunci "ce mare branza" daca unii mai fac un rau?

      Stramba logica, nu crezi?
  • +2 (2 voturi)    
    nazistul (Vineri, 14 iunie 2013, 22:20)

    DHondt [utilizator]

    acest individ esste o secatura,care este sustinut de forte oculte,sub administrarea lui pretul kilowatt-ului creste exponential,si atenteaza cu succes la siguranta nationala!!EL NU REPREZINTA INTERESELE ROMANIEI!!!
  • -1 (3 voturi)    
    criterii de disponibilizare (Sâmbătă, 15 iunie 2013, 17:19)

    crispolux [utilizator]

    disponibilizarea s-a facut pe organigrama ,prin desfiintare de posturi, chiar daca esti un bun profesionist sau in concediu postnatal, s-a desfiintat postul, pleaca si omul, daca esti mai putin pregatit, dar nu se desfiinteaza postul ai noroc ramai. Aceasta a fost logica pina acum.Paradoxul este ca sunt de plins cei care ramin, dupa negocierea CCM pe 2014, atunci se vede ce ramine , daca s-a meritat sau nu, premisele de negociere nu sunt bune, acum se pune la cale decimarea sindicatului. Actualii disponibilizati de bine de rau i-a pana la 48 salarii compensatorii.
  • 0 (0 voturi)    
    concedieri (Vineri, 21 iunie 2013, 9:49)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2013/01/05/apel-sos-ce-fac-cei-de-la-itm-mai-exista/


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version