Analiza HotNews.ro

Romania: pretul cel mai mic din UE la benzina si motorina, nu si la gaz

de Andreea Vass     HotNews.ro
Luni, 7 iulie 2008, 13:08 Economie | Energie

Incepand de joi, 3 iulie 2008, Petrom a crescut pretul benzinei la 4,13 lei. Aplicand cursul de schimb oficial al BNR din aceeasi zi ajungem la 1,135 euro. Stirea face deja valuri: or sa mai faca majorari de pret. Unul dintre punctele deosebit de dureroase este  afirmatia ca preturile la benzina si motorina practicate in Romania sunt cele mai mari din Uniunea Europeana. Publicatia lunara a Comisiei Europene, prin al sau Directorat General pentru Energie si Transport, infirma insa acest lucru. Dezbaterile publice pe fond rodeaza neadevaruri, impovarand mentalul colectiv suficient agresat de dinamitele preturilor la alimente si combustibili.

Asadar, la sfarsitul lunii iunie, pretul produselor petroliere la consumator, incluzand atat taxele cat si accizele, pozitioneaza Romania (Oil Bulletin, Bruxelles, 24 iunie 2008) la cel mai redus nivel al benzinei Euro-super 95 in randul statelor membre, cu un pret de 1,102 euro/l.
  • La benzina, pretul in Romania reprezinta 75% din media UE ponderata cu consumul. Este mai ieftina decat in tarile vecine Bulgaria (1,158 euro/l), Slovenia (1,206 euro/l) sau Ungaria (1,318 euro/l). Benzina cea mai scumpa o gasiti fara indoiala in Finlanda (1,538 euro/l), Belgia (1,535 euro/l), Danemarca (1,531 euro/l), Italia (1,525 euro/l), Germania (1,511 euro/l), Portugalia (1,507 euro/l), Franta (1,497) si Marea Britanie (1,496 euro/l). Preturile sunt calculate in litri, dupa conversia din metri cubi.
  • La motorina, pretul de 1,195 euro/l ne plaseaza semnificativ mai aproape de media ponderata europeana de 84%, dar tot la cel mai mic nivel. Cea mai scumpa motorina pe piata interna unica o gasiti in Marea Britanie (1,660 euro/l), Italia (1,520 euro/l), Suedia (1,505 euro/l), Germania (1,472 euro/l), Cehia (1,461 euro/l), Slovacia (1,455 euro/l), Danemarca (1,445 euro/l), Olanda (1,436 euro/l), Portugalia (1,420 euro/l), Ungaria (1,403 euro/l).
  • La gazul pentru incalzire situatia se schimba. Pretul de 0,931 euro/l in Romania este mai mare decat in Belgia (0,928 euro/l),  Estonia (0,926 euro/l), Lituania (0,881 euro/l), Marea Britanie (0,874 euro/l) sau Luxemburg (0,852 euro/l). In schimb, italienii (1,458 euro/l), ungurii (1,403 euro/l) sau suedezii (1,410 euro/l) ard cel mai costisitor gaz.

Discutia se nuanteaza daca eliminam taxele si accizele din pretul la consumator, iar diferentele de pret se diminueaza considerabil: In Irlanda, Bulgaria, Germania, Austria si Suedia benzina devine mai ieftina decat in Romania.

De asemenea, in Slovacia, Bulgaria si Irlanda motorina devine mai ieftina decat in Romania ceea ce, in mod evident, semnaleaza povara fiscala superioara in acele tari.

In acelasi timp, romanii beneficiaza de cel mai mic nivel al pretului net la gazele pentru incalzire, impozitat insa mai aspru decat la belgieni, estonieni, lituanieni, englezi sau luxemburghezi.

Nota: Nu abordam aici diferentele de venituri. Ca Romania sa aiba venituri mari, similare celorlalte state europene, trebuie sa muncim mai eficient, adica mai mult si mai bine. Ce inseamna asta? Sa-i intrebam pe romanii care muncesc in strainatate. Ei cunosc cel mai bine raspunsul.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6035 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Manipularea maselor (Luni, 7 iulie 2008, 13:25)

    Black [anonim]

    Nu ati mentionat Spania!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      am citit articolul original (Luni, 7 iulie 2008, 21:07)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Black

      Mai bun decat schita de pe hotnews:

      http://blog.fabricadebani.ro/andreeavass/2008-07-04/425898/Romania%3A-pretul-cel-mai-mic-in-UE-la-benzina-si-motorina%2C-dar-nu-si-la-gazul-pentru-incalzire.html#comments

      Spania e pe la mijloc. Intra in clasamente. Ai linkurile.
  • -1 (3 voturi)    
    Pret si salariu (Luni, 7 iulie 2008, 13:35)

    Marshe [anonim]

    Poate aveti dreptate. Dar cat e salariul acolo??????
    De fapt, ar fi interesant cati litri de benzina isi permite un roman, comparativ cu ceilalti.
    • -2 (6 voturi)    
      Vechea problema a romanului (Luni, 7 iulie 2008, 14:08)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Marshe

      Vechea problema a romanului: "De ce avem preturi ca in afara dar salarii mult mai mici?".Pai e destul de simplu.Tara noastra este prea putin industrializata, foarte multi tineri sunt platiti sa stea aproape degeaba(paznici, bagatori in seama prin supermarketuri, etc).Toti vrem sa consumam, dar daca stai sa te gandesti nu producem aproape nimic.

      Ori Romania nu e o tara care sta pe o mare de petrol, deci suntem nevoiti sa importam petrolul la preturi internationale.Prin urmare, a crescut pretul petrolului, creste si la noi.
    • +1 (1 vot)    
      salariul, cat e salariul (Luni, 7 iulie 2008, 15:32)

      JocSotron [anonim] i-a raspuns lui Marshe

      fara a spune ca tot articolul ne convinge ca meritam sa ni se mareasca si mai mult pretul (poate ar mai trebui studiat si cate din tarile acelea au productie interna, ce consum este raportat la oferta...samd), pot totusi sa spun: cat e salariul unde? in Bulgaria? Sensibil mai mic decat in Ro. Deci..ca in legea aceea promulgata/nepromulgata: putem sa privim si pozitiv, si negativ. Depinde cum preferam. Cert e ca la pompa se duc aceiasi bani (multi) si, indiferent cum ii privim, tot ne doare sufletul...
    • +1 (1 vot)    
      Comparam mere cu pere (Luni, 7 iulie 2008, 21:10)

      OanaS [anonim] i-a raspuns lui Marshe

      Vezi si nota: "Ca Romania sa aiba veniturile mari din alte tari UE trebuie sa le egaleze mai intai la eficienta muncii."
      • +1 (1 vot)    
        eficienta asta are doua componente: (Marţi, 8 iulie 2008, 7:01)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui OanaS

        prima e eficienta executantului, iar aici tine cont ca sunt destui romani competitivi, de vreme ce muncesc pe-afara. a doua componenta atr fi insa... eficienta managementului. ooops! vrei sa comentezi?
    • -1 (1 vot)    
      n-ai sa vezi! (Marţi, 8 iulie 2008, 6:57)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Marshe

      la romani se poate scumpi orice. sa nu te miri nici cand iti vor cere sa platesti oxigenul pe care il inspiri si cand iti vor impune taxa "ecologica" pe noxele de dioxid de carbon expirat. asa e la noi, la romani, ca sa-l parafrazez pe creanga!
  • -1 (1 vot)    
    hai sa ne laudam (Luni, 7 iulie 2008, 13:42)

    gigi [anonim]

    ati uitat sa raportati preturile la cistiguri. Sa vezi atunci ce loc ocupam.
    • +1 (1 vot)    
      noi (Luni, 7 iulie 2008, 14:14)

      emil [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Nu are nici o relevanta cat castigam noi. Energia e o marfa , si costul ei nu are legatura cu salarul mediu dintr-o tara, decat din punct de vedere al costului de distributie. Daca n-avem bani sa nu consumam. Nu stiu de unde vine ideea ca daca nu avem bani ar trebui sa primim ceva mai ieftin.
      • +2 (2 voturi)    
        relativ gresit (Luni, 7 iulie 2008, 15:17)

        florin [anonim] i-a raspuns lui emil

        Relativ gresit pentru ca o buna parte din benzina din romania este din petrol extras in Romania, cu costuri romanesti. De asemenea este rafinata in rafinarii romanesti, tot cu costuri romanesti. Si este transportata, depozitata si apoi comercializata tot cu costuri romanesti.
        Deci singurul motiv pentru care pretul seama cu vestul europei este pentru profiturile nesimtite pe care le obtin (profitul petrom pe ultimii 3 ani e mai mare decat pretul platit de OMV pe Perom, pret in care au luat si zacamintele romanesti :D )

        Asa ca nu-i ma plange tu pe vanzatorii de benzina...
        • +1 (1 vot)    
          corect (Luni, 7 iulie 2008, 15:36)

          kllaus [anonim] i-a raspuns lui florin

          pe langa faptul ca toate costurile cu salariile sunt mult mai mici la noi, toate produsele sunt mai scumpe sau egale ca pret cu cele din Vest datorita profiturilor enorme pe care si le constituie distribuitorii. Nu are rost sa mai discutam de cateva state din Europa care nici macar nu stiu ce este o rafinarie, dar sa mai si extraga petrol. Iar la ei accizele sunt ceva mai mari, de aici vin diferentele la pompa. Sa nu mai vorbim insa de calitatea produselor. Aici stam foarte prost.
      • +1 (1 vot)    
        Tot o marfa (Luni, 7 iulie 2008, 16:04)

        Horia [anonim] i-a raspuns lui emil

        Resursa umana e o marfa. Cateva milioane de romani s-au prins de asta. Cu bunele si cu relele, sunt la munca in UE. Multi din ei se pare ca stiu sa munceasca. Pentru cei ce stau aici, inclusiv eu, se pare ca e mai rentabil.
  • 0 (2 voturi)    
    Mersul pe jos (Luni, 7 iulie 2008, 13:47)

    b09d4n [utilizator]

    Ardeti grasime, nu benzina.
    • 0 (0 voturi)    
      corect! (Marţi, 8 iulie 2008, 7:05)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui b09d4n

      din bucuresti pana la baia mare, de exemplu! daca ar fi vorba de grasimea ramatorilor din parlament guvern, presedintie si, de ce nu, magistratua, te asigur, i-as da foc cu placere!
      • 0 (0 voturi)    
        Discernamant (Marţi, 8 iulie 2008, 9:45)

        b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui eeeuuuu

        Esti baiat destept si pricepi la ce ma refer. Sindromul ma duc la paine cu masina incepe sa paleasca.
  • 0 (0 voturi)    
    raportat la salariu (Luni, 7 iulie 2008, 14:01)

    elaxxx [utilizator]

    mai prost decat noi doar bulgarii stau .. la ei salariile sunt mai mici decat la noi, in schimb benzina e 1.2-1.26 euro si motorina 1.23-1.3 euro.
  • 0 (0 voturi)    
    petrol (Luni, 7 iulie 2008, 14:01)

    Bubulake [utilizator]

    Se uita un lucru : Romania are resurse de petrol si gaze (fata de alte tari din Europa)... de ce trebuie sa ne aliniem preturile la combustibili?
  • 0 (0 voturi)    
    benzina nu trebuie raportata la castiguri (Luni, 7 iulie 2008, 14:01)

    daniel [anonim]

    Eu propun un alt mod de a analiza problema. Mai intai m-as intreba de ce exista diferenta intre preturile dintre doua tari oarecare. Probabil ca mi s-ar raspunde in termeni economici si as fi trimis la costuri, taxe, accize si alte alea. Abia apoi, cu acest raspuns, as intreba de ce pretul din Romania este cat este. Daca se justifica economic, doar pe baza acelorasi indicatori, foarte bine.

    Pe de alta parte: bai, hotniusilor, mi se pare cam aiurea sa arunci chestii ieftine precum eficienta muncii. La primele cursuri de economie se vorbeste de conditii de caeteris paribus. Nu stiu de ce, dar parca nu-mi vine sa acuz STRICT eficienta muncii pentru salariile mici.
  • 0 (0 voturi)    
    pret (Luni, 7 iulie 2008, 14:11)

    s [anonim]

    M-am uitat pe topurile voastre si n-am vazut Olanda la pretul benzinei, unde in mod normal e cea mai scumpa din uniune. Am intrat si am descoperit in documentul atatasat aici acelasi lucru, 1,685 litrul.
    • +1 (1 vot)    
      Nederland (Luni, 7 iulie 2008, 14:35)

      Nederland [anonim] i-a raspuns lui s

      asa e...probabil autorul a vazut Nederland si nu a stiut ce tara e, asa ca a tacut...
  • +1 (1 vot)    
    Eficienta (Luni, 7 iulie 2008, 14:12)

    Mario [anonim]

    Credeti ca diferenta de productivitate e atat de mare intre noi si Vest?
    Astea sunt chestii de manevra si de prostire a populatiei!
  • +3 (3 voturi)    
    PS eficienta muncii (Luni, 7 iulie 2008, 14:14)

    elaxxx [utilizator]

    atata timp cat neamtul e eficient pasand 80% din volumul de munca la altii ..in special outsourcing si programare sustinuta din romania, iar in romania nu ai voie sa raportezi ce ai facut efectiv pentru client..tu apari aici ca un om de mentenanta ..iar el cu rezultatul complet fluturand ca e mai eficient. La fel munca la negru efectuata de romani prin alte state este neraportata dar apare ca trei angajati spanioli/italieni fac cat la noi10 si de fapt mai lucreaza inca 5 romani pe langa ei si nu 8 ore ci 10-16...evident ca ei sunt mai eficienti.
    Vorbesc in cunostinta de cauza...lucrez la o firma de acest gen (nu pentru nemti :P) dar cunosc valoarea a ceea ce fac .. aici o persoana face in 8 ore patru rapoarte si e platit petru 8 ore iar acele rapoarte dincolo se vind la de 5 ori salariul/luna a persoanei respective - bucata evident, noi nu producem nimik , iar valoarea adaugata este in totalitate incasata acolo...cam atat despre eficienta muncii.
  • 0 (2 voturi)    
    Articol de 2 bani (Luni, 7 iulie 2008, 14:18)

    Joel [anonim]

    Ati uitat sa precizati ca Romania produce gaz si petrol (spre deosebire de muuuuulte state europene care nu fac acest lucru)


    Ati uitat ca ne intereseaza la ce bani cumparam combustibilul si nu ce (vi se pare ca) impovareaza statul (vezi Irlanda si alte tari)

    Taxele pe care le platim in pretul carburantilor sunt si taxe de drum (cu care insa nu ne putem mandri)

    Articol tendentios.

    Iar update-ul din final (bold si italic) e de toata jena ... pai atunci ce comparatii faceti? Si de ce comparati cu UE si nu sunt si alte tari din Europa (Serbia, Moldova, Ucraina, Rusia)?

    Cu alte cuvinte, ati intrat in UE, acum o trageti! N-ati vrut sa stati cuminti, acum luati de platiti ca de-aia ati intrat in UE sa se alinieze preturile dar nu si salariile.

    Cel mai jegos articol de pe Hotnews (excluzand pe cele cu pseudo-stirile "barbatul a nascut", "violata si insarcinata la 11 ani")...
  • +1 (1 vot)    
    pretul la consumator (Luni, 7 iulie 2008, 14:23)

    adrian [anonim]

    Pentru consumatorul final conteaza pretul la pompa, in primul rand. Ideea de baza este insa urmatoarea ca degeaba avem un pret la pompa mai mic decat altii pentru ca diferenta de bani nu se reflecta insa in calitatea soselelor etc. Deci, platim mai putin la pompa pentru ca avem accize mai mici iar profitul companiilor de profil este mult mai mare la noi decat la altii. Tot vad reclama aia la Petrom si ma apuca sila, ei au investit tot din banii obtinuti ca profit, si-au scos deja banii bagati si acum fac pe desteptii. Rompetrol la fel, au luat ieftin de la stat si acum fac pe binefacatorii cand, de fapt, nici o companie nu o sa lase din profit pentru vreo cauza sociala, oricat de nobila ar fi ea. Asa incat, sa nu ne mai amagim, avem un pret mai mic la benzina dar ii pierdem pe alta parte si nu ne dam seama.
  • -1 (1 vot)    
    nonsens aceste preturi trebuiesc raportate la sal (Luni, 7 iulie 2008, 14:28)

    leon [anonim]

    sa fim seriosi in romania salariul minim este de vreo 120 euro in germania de vreo 1000 de euro,la salariul asta nemtii pot permite lejer si o majorare si nu prea simt nimic dar la noi cutitul e deja la os,asa ca hai lasati prostiile astea ca la noi e mai ieftina putin,oricum e fara rost si deja vad ca pe acest motiv o sa se scumpeasca iar,articolul asta e pentru aia care merg la vot si voteaza fara cap,si care sunt rupti de realitate
  • +1 (1 vot)    
    pt andreea vass (Luni, 7 iulie 2008, 14:42)

    cristina [anonim]

    "Dezbaterile publice pe fond rodeaza neadevaruri, impovarand mentalul colectiv suficient agresat de dinamitele preturilor la alimente si combustibili." (...) 'La benzina, paportata la media UE ponderata cu consumul asta inseamna circa 75%." (...) " "Romania sa aiba veniturile mari din alte tari UE trebuie sa le egaleze mai inatai la eficienta muncii. " - Ai dreptate, fata draga, cine scrie atat de prost si cu atat de multe greseli nu merita o leafa mare, ci una foarte mica. Doar daca nu cumva este platit(a) doar kla numar de semne, nu si la calitate. Iar tipatul la cititori, in bold si cu italice - la mata acasa, papushe!
    • -1 (1 vot)    
      grosolaniada la romani (Luni, 7 iulie 2008, 22:12)

      Dura, dura, uite-o pe nesatioasa de invective [anonim] i-a raspuns lui cristina

      Nota este a redactiei, linisteste-te! O vom deboldui ca sa nu te mai agresam.
  • +1 (1 vot)    
    ALO, consiliul concurentei ? (Luni, 7 iulie 2008, 14:46)

    c [anonim]

    In Romania, fara accize, pretul benzinei este mai mare ca in alte tari europene neproducatoare de petrol. Am putea sa cerem socoteala pentru Petrom, Rompetrol si Lukoil pentru aceasta bataie de joc. Consiliul concurentei de ce nu se sesizeaza ? Daca cu accize ne situam cu pretul la 75% din media europeana inseamna ca aceste companii nu mai pot da vina pe guvern sau pe altii, pentru ca guvernul ofera cele mai mici accize din Europa. S-ar impune o penalizare din partea consiliului concurentei proportionala cu cifra de afaceri pentru companiile care detin cele mai importante cote de piata.
  • 0 (0 voturi)    
    da da (Luni, 7 iulie 2008, 14:58)

    liviu [anonim]

    mai dar stati putin ca suntem printre cei mai scumpi... se "uita" anumite tari...
    si mai e si salariu care e de 2-3 ori mai mare acolo cel putin
  • +1 (1 vot)    
    Lasati eficienta muncii... (Luni, 7 iulie 2008, 17:36)

    Adrian [anonim]

    Poate multi dintre voi stiti ca avem in Bucuresti, in centru, un hypermarket, care este CEL MAI PROFITABIL din tot grupul din LUME!

    De ce ? Pentru ca un salariat obisnuit de aici, castiga 250-300 euro, si acelasi salariat, pe acelasi post, la un hypermarket cu vanzari MULT mai mici, castiga de 6-7 ori mai mult!
    DE CE?

    E vorba despre castigul global al actionarilor, carora nu le pasa ca Gigel din Berceni, nu are bani sa isi ia o casa cu chirie ca sa nu mai stea cu ma-sa in pat la 27 de ani!

    Solutia? Sa nu se mai munceasca deloc pe bani de nimic.. O sa fie interviuri.. 1000-2000 de oameni sa vina la acest hypermarket si sa ceara 1000 euro salariu net.. Ce o sa faca actionarii? O sa bage ei la raft? Nici cum.. Vor da 1000 de euro si vor inghite in sec..
    Ca vorba aia, te gandesti.. Daca ai cel mai profitabil magazin in Romania, trebuie si ca remuneratia sa fie cea mai mare din lume...

    Este asa cum zic?
  • +1 (1 vot)    
    Cu titlu ai dat-o in bara. (Luni, 7 iulie 2008, 18:02)

    laurentiu [anonim]

    Titlu exact este "romania are inca abccize mici al conbustibili ".Cu toate aste companiile vind mai scump la noi.Asa se intimpla la cam toate produsele.Cimentul,whisky (afar e douar 10 euro sticla).Mobila Ikea este mai scumpa 30-40% la noi.Cazarea la hoteluri.Scrie despre rapacitatea semenilor nostri.Eficienta munci este data de echipamentele folosite pentru asta.Daca scapi cu excavatorul il depasesti pe cel mai harnic lipovean garantat.Daca patroni isi cumpara vile si masini si nu investesc in oameni si tehnologii nu se poate ridica eficienta muncii.Si oricum e globalizare daca o casa la noi e la fel (sau mai scumpa ) ca-n Europa;produsele alimentare la fel.Asa ca si salariile trebuie sa fie la fel.Daca nu-s la fel lumea pleaca SI TU ai sa stingi lumina pe Otopeni.Cu stima.
  • +1 (1 vot)    
    Mucles cu aRTICOLU' (Luni, 7 iulie 2008, 23:36)

    Fritz [anonim]

    cate tari ue sunt producatoare de gaz si petrol?
    Cati fraieri mai exzista sa palateasca resursele lor la pret de import,noroc cu baietii destepti sustinuti de politic.
  • -1 (1 vot)    
    :) prima fraza (Marţi, 8 iulie 2008, 6:06)

    anonim [anonim]

    exercitiu...cum scumpesti si ieftinesti un pret? Cat costa un pret? E cu tva? Vreau si eu doua preturi...ca poate faci reducere

    concluzie...inainte de a scrie, invata limba romana
  • +1 (1 vot)    
    Ca de obicei...statistici gresite (Marţi, 8 iulie 2008, 7:10)

    sanlav [anonim]

    Leul in usoara crestere, leul in usoara crestere citesc pe site-urile bancilor (inclusiv BNR) de peste 2 luni. Aceeasi statistica facuta toamna tirziu (cind incep importurile pt sarbatori) ar arata complet diferit...
  • +1 (1 vot)    
    Articol jenant! (Marţi, 8 iulie 2008, 7:27)

    Alien [anonim]

    Culmea este ca aveti dreptate in ce spuneti, benzina este intr-adevar mai ieftina in Ro, dar stilul general de "ciocu' mic!" al articolului, si mai ales concluzia "moralizatoare" de doi bani de la sfarsit il descalifica total! Fara suparare, unde ati invatat jurnalistica la "Scanteia"?
  • +2 (2 voturi)    
    Petrom in Republica Moldova (Marţi, 8 iulie 2008, 8:41)

    Kreator [anonim]

    Am fost de curand in Moldova si cu stupoare am observat ca litrul de benzina de la Petrom culmea produs tot la noi in tara se vinde cu aproximativ 2.7 RON nu cu 4.13 RON ca la noi. Cum este posibil pt ca m-am interesat si statiile Petrom din Ucraina si Republica Moldova vand asa ieftin acolo iar la noi......si acestea cu petrolul extras de la noi.
  • 0 (0 voturi)    
    Minciuni (Marţi, 8 iulie 2008, 9:59)

    Eu [anonim]

    Ei spun un pret si la pompa e alt pret
  • 0 (0 voturi)    
    am o intrebare (Marţi, 8 iulie 2008, 10:17)

    liviu [anonim]

    aopropos de eficienta muncii...
    daca suntem asa de neeficienti...
    d c destule firme sunt tinute de centrele de dezvoltare din romania?

    sa NU comparam eficienta muncii la bugetari cu cea de la particulari da?

    sa nu mai vb. ca articolu e comunist gen sa fiti multumiti cu ce aveti si e normal sa se scumpeasca...
  • 0 (0 voturi)    
    pretul benzinei/motorinei (Marţi, 8 iulie 2008, 10:41)

    Ion Pavelescu [anonim]

    Dar nu compara nimeni si salariile din Romania cu cele din celelalte tari UE, ca sa nu vorbim de cele mai dezvoltate, Germania, Olanda, Franta, unde pretul benzinei este 1.56- 1.64?
    • 0 (0 voturi)    
      demagogie de doi lei (Marţi, 8 iulie 2008, 10:55)

      Vrei salariu mare, munceste nene! [anonim] i-a raspuns lui Ion Pavelescu

      Salariile le compara cu totii...numai despre asta se vorbeste peste tot ,cu o iresponsabilitate de neimaginat. Nu va saturati sa va comparati la venituri si la pib, dar la productivitatea consumului energetic sau de la telefoane mobile si masini de lux cum stam? Modelul de consum se va schimba sub presiunile internationale, iar daca romanii nu reactioneaza inseamna ca au de unde si atunci vorbim discutii :)
  • 0 (0 voturi)    
    re: benzina si venituri (Marţi, 8 iulie 2008, 11:00)

    claudiu [anonim]

    Cred ca domnul care a scris articolul sau mai exact finalul articolului este un liberalo-capitalist in gandire .

    Uita sa zica ca avem INCA productie interna de gaze si petrol , atat cat este ea, ESTE.
    Iar acest ESTE trebuia sa ne protejeze in aceasta infinita si interminabila tranzitie spre 'capitalismul' salbatec occidental . Adica sa atingem si noi un oarecare nivel de salarizare .
    Se pare ca nu se uita dar se omite VOIT ca 80% dintre romani au salarii de 200 EUR , 300 in caz fericit. Sa tot cumperi benzina si sa tot dai intreg salariul iarna pe gaze si lumina.
    Asa ca domnilor, capitalismul inseamna sacrificiu.
    Ce mai comentati ?
    • 0 (0 voturi)    
      sacrificii si profituri (Marţi, 8 iulie 2008, 14:21)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui claudiu

      Capitalismul inseamna sacrificiu din cauza conducatorilor pe care tot noi i-am ales si au fost incapabili sa conduca tara asta...catre ceva, orice, dar oricum mai apropiat de productivitatea pe cap de locuitor a tarilor din vest. vorba aia ... asa management...asa rezultate. Cu profitabilitatea companiilor petroliere este simplu: cu exceptia Petrom care are profitabilitate enorma pe parte de explorare, celelalte societati care fac doar rafinare si distributie sunt cel mai probabil sub media europeana. Da, si asta in ciuda taxelor si accizelor de la noi care sunt mai mici. De ce, e simplu, sunt mult mai ineficiente sau neproductive pe partea de rafinare si optimizare logistica decat companiile cu traditie din vest. asa ca....pe subiect se poate dezbate mult, doar ca lucrurile nu sunt atat de simple precum le vad majoritatea.
    • 0 (0 voturi)    
      e doamna, nu domn (Miercuri, 9 iulie 2008, 17:58)

      observatie [anonim] i-a raspuns lui claudiu

      Eu vad ca domnul e de fapt o doamna :) . la cat de atent ai citit articolul ma indoiesc ca ai ramas cu ceva. aceleasi stereotipii de gandire a romanului mediocru


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică