Romania este pe ultimul loc in sud-estul Europei in privinta tehnologiilor de producere a energiei eoliene

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 19 mai 2009, 16:06 Economie | Energie

Romania are cel mai mare potential de energie eoliana din sud-estul Europei, dar este pe ultimul loc in privinta tehnologiilor de producere existente, potrivit unui studiu recent al Erste Bank. Pentru sectorul de afaceri, energia verde inseamna costuri mai mici si venituri mai mari.

"Eforturile noastre de a relansa economia mondiala se indreapta catre stimularea economiei in directia promovarii energiilor verzi. Romania, ca tara membra UE, aflata la granita cu Ucraina si Serbia si in vecinatatea Marii Negre, are un rol regional semnificativ", a declarat ambasadorul britanic Robin Barnett, in cadrul unui seminar organizat de Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti  in parteneriat cu Ambasada britanica la Bucuresti.

Romania are un potential important de resurse regenerabile: hidro, solara, biomasa, geotermala si implicit dezvoltare a tehnologiilor aferente. Insa acest potential nu este suficient exploatat. "Este necesara, mai mult ca oricand, introducerea tuturor stimulentelor permise de legislatia Uniunii Europene in domeniul energiei verzi si al mediului. Astfel, trebuie stimulate prin toate mijloacele legale producerea energiei din surse regenerabile, cresterea eficientei energetice, investitiile in tehnologii nepoluante si managementul eficient al deseurilor. Strategia in domeniul energetic - realista si coerenta - trebuie sa vizeze, de asemenea, stimularea cercetarii-dezvoltarii in acest sector", a declarat presedintele CCIB, Sorin Dimitriu.

Prin folosirea resurselor regenerabile, scad costurile de operare, cheltuielile directe cu energia, dar si cele de transport si incalzire. Resursele regenerabile sunt o alternativa esentiala la combustibilii fosili. Acestea asigura deja 13% din productia globala de energie si 18% din productia de electricitate la nivel global, iar potentialul de crestere este semnificativ.

Pana in 2020, Romania va creste ponderea surselor regenerabile in consumul national de energie de la nivelul de 17,8% inregistrat in 2005 la 24%. Romania a agreat aceasta tinta ca stat membru al Uniunii Europene. In ansamblu, UE si-a propus ca, pana in 2020, 20% din consumul total de energie sa provina din resurse regenerabile.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1543 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Atat pot sa zic... (Marţi, 19 mai 2009, 16:19)

    Vlad [anonim]

    Vai de steaua noastra...
    • +4 (4 voturi)    
      ziaristi de 3 parale (Marţi, 19 mai 2009, 17:39)

      addy [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      vai de steau ta mai frat, mai ales daca te iei dupa articole postate doar pentru titlu. In general cind faci afirmatia din titlu ar trebui sa regasesti in articol un mic CLASAMENT unde pe varii criterii sa fie sprijinita afirmatia. As, ce-i aia, la ce ne trebuie, noi scriem nu gandim, scriem pentru click-uri si atat.

      Eu cred ca presa din Romania e pe ultimul loc al josniciei in UE!!! na, vrei sa ma contrazici sau mai zici de stea inca odata :-). Nu e personal, am vrut doar sa te inveselesc!
    • 0 (4 voturi)    
      Nici nu cred ca e momentul (Marţi, 19 mai 2009, 20:54)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      Nici nu cred ca este momentul sa ne facem eoliene. Sunt scumpe, necesita multa intretinere, modifica peisajul si sunt zgomotoase (uneori conteaza). In plus, vorba aia, produci cum bate vantul...

      Trebuie gasite solutii mai ingenioase, eolienele sunt praf in ochi. Stiu ca ele sunt folosite destul de mult in Occident, dar hai sa fim seriosi, nici eu nu cred ca sunt exaltati de eficienta lor.

      Alte solutii, baieti!
      • 0 (0 voturi)    
        RE: Nici nu cred ca e momentul (Marţi, 19 mai 2009, 21:22)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Tu crezi ca eolienele le face sau le cumpara statul roman?
        • 0 (0 voturi)    
          Conteaza (Marţi, 19 mai 2009, 22:12)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui soferul

          Conteaza chestia asta?
  • +2 (4 voturi)    
    E si normal asa! (Marţi, 19 mai 2009, 16:21)

    vladimir [anonim]

    Ar trebui stimulate investitiile in instalatii de producere a energiei regenerabile tocmai acum in criza pentru ca e mai ieftin. Iar aceste investitii scad dependenta energetica a Romaniei de Rusia sau pot aduce multi bani din exporturi de energie dupa ce se termina criza.
    Dar cum sa-i deranjam pe mafiotii din Romania care capuseaza sectorul energetic? Cum sa-i deranjam pe baietii destepti care fac miliarde de euro din afacerea asta? Pai nu ai cum sa-i deranjezi pentru ca relatiile lor se intind pana la Palatul Victoria si la Cotroceni. Ei traiesc bine! Noi nu!
  • 0 (2 voturi)    
    Yes (Marţi, 19 mai 2009, 16:27)

    je [anonim]

    Uraaaaa,
    am facut'o si pe asta !
  • +4 (4 voturi)    
    pt ca e monopol. (Marţi, 19 mai 2009, 16:34)

    eugen [anonim]

    In Romania daca vrei sa produci energie electrica cu instalatii eoliene trebuie sa te pui bine cu bajetii care o transporta, mai exact trebuie sa dansezi cum canta ei, adik muncesti pt ei.
    Mai exact te lasi decat sa te legi la cap.
    Capisci!
  • -4 (4 voturi)    
    Eurovision (Marţi, 19 mai 2009, 16:34)

    Lucian_Mares [utilizator]

    Ati fost rai cu EG. De fapt Eurovision-ul e singurul loc unde Romania nu e pe ultimul loc. Felicitari!
  • -1 (1 vot)    
    Poate parea de necrezut... (Marţi, 19 mai 2009, 16:39)

    Iolian [anonim]

    Insa, in ultimele luni s-au aprobat peste 100 de proiecte pentru construirea centralelor eoliene in Podisul Dobrogei. Asta numai la o firma de specialitate.
    In curand va incepe montarea lor.

    Sa fim seriosi, e o afacere pt baietii destepti din energie... nu cred ca vom mai ramane mult timp pe ultimul loc.
  • +2 (2 voturi)    
    1 MW= 0.8 MW (Marţi, 19 mai 2009, 16:39)

    ddr [utilizator]

    Haideti sa va spun si eu ceva socant: In Romania nu se poate investi in acest moment in energie eoliana si solara pentru ca nu avem infrastructura energetica suficient de dezvoltata.
    Nu stiu cati dintre oamenii astia cunosc faptul ca pentru 1MW de energie verde sunt necesari alti 0,8 MW pentru a acoperi eventualele perioade in care acele instalatii nu functioneaza (vantul nu bate tot timpul, iar noaptea instalatiile solare sunt inutile). Iar acesti 0.8 MW trebuie sa vina din surse certe (termocentrale, centrale nucleare etc), surse care in Romania nu sunt viabile pe termen lung din cauza gradului avansat de uzura prezente.

    Asa ca haide sa o lasam mai moale cu visele si sa investim in surse certe de energie (in special in cea nucleara).
    • +1 (3 voturi)    
      0,8 MW pot sa vina din (Marţi, 19 mai 2009, 17:05)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui ddr

      cogenerare de mica si medie putere.
      Problema principala nu este in curtea celui care produce 1 MW de energie electrica, ci in curtea traderului. Si nu este deloc dificil pentru un trader sa cumpere sau sa vinda energie.
      Afacerea asta este doar pentru cei puternici, nu pentru orice firma de parlamentar PeDeLici.
  • +1 (1 vot)    
    energie regenerabila (Marţi, 19 mai 2009, 16:57)

    Max [anonim]

    OK, daca e de redus dependenta de rusi, am putea sa investim si in tehnologii de folosire a deseurilor pentru energie - pe modelul suedez - pentru energie electrica si termica. Inteleg ca a demarat ceva la Tulcea deja:

    http://www.atitudinea.ro/articole/afaceri/proiect+suedez+de+energie+din+deseuri+pentru+tulcea
  • +1 (1 vot)    
    unde e subiectul? (Marţi, 19 mai 2009, 17:01)

    eol [anonim]

    1. nu gasesc in continutul articolului nimic despre 'energia eoliana' despre care vorbiti in titlu.
    2. nu gasesc nici macar o comparatie cu celelalte tari din zona (Serbia, Bulgaria, sau care mai vreti voi din SE Europei) in privinta tehnologiilor eoliene.
    3. RO producea deja in 2005 17,8% din energie prin tehnologii regenerabile (voi spuneti), peste media mondiala de 13%.
    Asa ca parafrazandu-l pe Vlad, 'Vai de steaua voastra...'. Stregeti articolul si rescrieti-l. Hai, la munca...
    • +1 (1 vot)    
      energie (Marţi, 19 mai 2009, 17:33)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui eol

      Cei 17,8% din energie prin tehnologii regenerabile sunt in cea mai mare masura dati de hidrocentrale. La energia eoliana se poate intr-adevar sa fim ultimii.
      Ai dreptate, articolul este incomplet.
    • +1 (1 vot)    
      .... (Marţi, 19 mai 2009, 17:35)

      .... [anonim] i-a raspuns lui eol

      haha, super comment! ai perfecta dreptate...nu e musai sa fim top la energie eoliana, daca ne descurcam deja f bine cu alte tipuri de energie regenerabila...cu cele 17,8% nu suntem numai mult peste media mondiala ci si peste media tarilor din UE....alte taria u ceva gen 5%. UE si-a propus sa aiba in medie 20% energie regenerabila pana in 2020, asta inseamna ca unele tari vor avea mai mult, altele mai putin de 20%...iar Ro vai fi una dintre cele care vor trage media in sus! :)
  • +1 (1 vot)    
    Eoliene (Marţi, 19 mai 2009, 22:52)

    Conciliant [anonim]

    Eu cred ca n-avem destule vanturi!
  • 0 (0 voturi)    
    certificate verzi (Marţi, 19 mai 2009, 23:49)

    andy [anonim]

    in primul rind pt ca energia regenerabila sa fie rentabila trebuie ca certificatele verzi sa fie 'functionale', ceea ce in romania nu este cazul!!! pt moment nu este o singura investitie in romania care beneficieaza de certificate verzi.
    in al doilea rind, este o smecherie romaneasca, unde tot hidro este declarat ca energie regenerabila, ceea ce nu este adevarat, numai microhidro cu capacitate de sub 10MW instalat trebuie luat in considerare ca energie regenerabila. de aici rezulta cei 17% mentionati in document
    in al treilea rind, pt eolian, unde intr-adevar nu este infrastructura de preluare, dar din ce punct de vedere? gvt este obligat sa instaleze niste transformatoare/echilibratoare de energie care sa apere reteau nationala de influxul de energie care este datorat variatiilor semnificative de vind. gvt nu este dispus sa faca aceste investitii niciodata!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri