Noua strategie energetica a UE: Investitii de 1.000 de miliarde de euro in infrastructura energetica, in urmatorii 10 ani

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 10 noiembrie 2010, 13:36 Economie | Energie

 documente
(10 Nov 2010) PDF, 85KB
Comisia Europeana a prezentat, miercuri, noua strategie pentru o energie competitiva, durabila si sigura. Potrivit strategiei "Energie 2020", in urmatorii zece ani, sunt necesare investitii in infrastructura energetica a Uniunii Europene de circa 1.000 miliarde de euro. Pentru a accelera proiectele strategice ale UE, Comisia propune o procedura simplificata si mai rapida pentru acordarea autorizatiilor de constructie, cu stabilirea unui termen maxim pentru obtinerea autorizatiei finale si a finantarii europene. De asemenea, va fi infiintat un "ghiseu unic", care sa gestioneze cererile pentru toate autorizatiile necesare realizarii unui proiect.

  • Strategia stabileste prioritatile in domeniul energetic pentru urmatorii zece ani si prezinta masurile care trebuie luate de statele membre, informeaza Comisia Europeana.

"Provocarea energetica este una din marile incercari la care suntem supusi cu totii. Aducerea sistemului nostru energetic pe o noua cale, mai durabila si cu un grad mai mare de securitate va dura, probabil, mult timp, insa acum este momentul pentru luarea unor hotarari ambitioase in acest sens. Pentru a avea o economie eficienta, competitiva si cu emisii reduse de carbon, trebuie sa definim o politica energetica la nivel european si sa ne concentram asupra catorva aspecte decisive", a declarat Comisarul pentru energie Guenther Oettinger.

Potrivit Comisiei Europene, exista cinci prioritati decisive, iar in urmatoarele 18 luni vor fi lansate initiative si propuneri legislative concrete. Discutii pe aceasta tema vor fi purtate de sefii de stat si de guvern in cadrul primei reuniuni la nivel inalt a UE pe tema energiei, care va avea loc la 4 februarie 2011.

  • Prioritatile in domeniul energiei:

Reducerea consumului de energie prin stimulente investitionale


Comisia isi propune sa se concentreze asupra celor doua sectoare care prezinta cel mai ridicat potential de reducere a consumului de energie: transporturi si constructii. In vederea finantarii masurilor de reabilitare a locuintelor si de reducere a consumului de energie, Comisia va propune, pana la jumatatea anului 2011, unele stimulente investitionale si instrumente financiare inovatoare. Potrivit Comisiei, in sectorul public trebuie avuta in vedere eficienta energetica atunci cand se achizitioneaza lucrari, servicii sau produse, iar in sectorul industrial, certificatele de eficienta energetica ar putea fi un stimulent pentru a determina companiile sa investeasca in tehnologii cu consum energetic redus.

O piata paneuropeana a energiei integrata

Comisia stabileste un termen pentru finalizarea pietei interne a energiei. Pana in anul 2015, trebuie ca niciunul dintre statele membre sa nu mai fie izolat. In urmatorii zece ani, sunt necesare investitii in infrastructura energetica a UE totalizand o mie de miliarde de euro. Pentru a accelera proiectele strategice vitale ale UE, Comisia propune o procedura simplificata si mai rapida pentru acordarea autorizatiilor de constructie, cu stabilirea unui termen maxim pentru obtinerea autorizatiei finale si a finantarii din partea UE. Comisia Europeana mai sustine ca trebuie sa existe un "ghiseu unic", care sa gestioneze cererile pentru toate autorizatiile necesare realizarii unui proiect.

Coordonarea politicii energetice a Uniunii Europene fata de tarile terte


Comisia propune coordonarea politicii energetice a Uniunii Europene fata de tarile terte, in special in ceea ce priveste relatiile Uniunii cu partenerii cheie. In cadrul acestor politici, Comisia propune extinderea Tratatului de instituire a Comunitatii Energiei pentru a integra si alte tari care doresc sa participe la piata de energie a Uniunii Europene. Se anunta, de asemenea, o cooperare importanta cu Africa in scopul furnizarii de energie durabila pentru toti cetatenii acestui continent.

Noi tehnologii energetice

Comisia European mai spune ca se vor lansa patru proiecte majore in domenii esentiale pentru asigurarea competitivitatii Europei, precum noi tehnologii pentru retele inteligente si stocarea energiei electrice, cercetarea privind cea de-a doua generatie de biocombustibili si parteneriatul "proiecte urbane inteligente" pentru promovarea reducerii consumului de energie in zonele urbane.

Sisteme mai clare de facturare

Comisia propune, de asemenea, noi masuri privind posibilitatea compararii preturilor, schimbarea furnizorilor de energie si sisteme de facturare clare si transparente.

Obiectivele energetice ale Uniunii Europene au fost incorporate in strategia "Europa 2020 pentru o crestere inteligenta, durabila si favorabila incluziunii", adoptata de Consiliul European in iunie 2010. Principalele obiective pana in 2010 sunt: reducerea cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de sera, cresterea la 20% a ponderii energiei din surse regenerabile si cresterea cu 20% a eficientei energetice.


Citeste mai multe despre   






















5698 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Asta este calea castigatoare. (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 14:47)

    AlinN [anonim]

    M-a socat ca Obama, dupa ce a promis ca va face o tara independenta energetic din SUA s-a apucat sa bage trilioane in sustinerea industriei auto clasice.
    Pai cu pretul petrolului in 2008 la 145$, este evident ca de fapt petrolul s-a cam terminat sau chiar daca mai este, este prea scump sa mai intereseze pe cineva sa-l extraga. Asa ca o strategie buna este sa investesti in cercetare (poate gasesti o sursa noua de energie; si eu cred ca pe langa bossonul Higgs, armata de fizicieni de la CERN, au si sarcini mai lumesti cum ar fi energia) si evident in infrastructura energetica. In felul asta cand criza energetica se va ascuti Europa va fi mai ferita de urgia vremurilor.
    • +1 (1 vot)    
      . (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 15:02)

      Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      1000 de miliarde e o suma extraordinar de mare pe care nu stiu cine o va aduce, tinand cont de faptul ca nu se gasesc cateva miliarde pentru Nabucco.
      • +4 (4 voturi)    
        Tiparnita. (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 16:25)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

        Se vor tipari.
        In ceea ce priveste Nabucco, privit mai de sus nu este ceva sigur. Pretul va fluctua foarte mult, inclusiv la gaz, in general in sus, in viitorul apropiat spre mediu. S-ar putea sa nu mai vrei gazul acela. Si tot ce-ai realizat este o conducta scumpa. De-aia sunt ezitante forurile decizionale. Au informatii. Stiu ca terminarea petrolului duce la modificarea datelor problemei si nu se baga. Nu mai bine investesti in ceva care sa-ti dea energie din Europa?
      • +2 (2 voturi)    
        confuzie grava!! (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 17:50)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

        nu e vorba de o pusculita ce contine 1000 de mld.!!! Asta e o imbecilitate rurala. Pe masura ce se fac unele investitii, banii se intorc in fond. Crezi ca fondul de "salvare a zonei euro" va contine FIZIC 800 mld euro, sau ca FMI are in vreun safe sute de mld. de USD???
      • 0 (0 voturi)    
        nu este de loc mare! (Joi, 11 noiembrie 2010, 22:55)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

        In primul rand, este strict necesar.
        apoi, suma nu e chiar asa de mare - doar de zece ori cit datoria noastra externa. Insa nu este vorba de un singur stat, ci de ansamblul Uniunii, iar investitia se intinde pe o perioada de zece ani. asa ca in fiecare an, pentu fiecare din statele membre, suma nu este excesiv de mare ...
    • +1 (1 vot)    
      pretul petrolului (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 17:46)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      "Pai cu pretul petrolului in 2008 la 145$" ... aia erau Lehman Bros. si cativa altii, inclusiv banci din Europa, care cumparau petrol gramada sa speculeze ... si acum mai sunt petroliere care merg in cerc asteptand sa se mai scumpeasca pretul ...
      • +2 (2 voturi)    
        Nu tocmai. (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 18:58)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui emilper

        Pai daca tu ai fi Lehman Bros si cativa altii, inclusiv banci din Europa si cumperi petrol gramada sa speculezi ai fi atat de aiurit sa strici acel mecanism? Ai vedea cat poti sa parazitezi si ai parazita cu zecii de ani. Se pare ca pretul a urcat atunci din cauza ca cererea a depasit oferta. Uneori explicatiile cele mai simple sunt adevarate. Acum americanii, germanii, britanicii deja se comporta ca si cand de prin 2015 productia petroliera se va micsora in timp ce cererea va creste. Adica incearca sa iasa cu bine din criza energetica.
        • +1 (1 vot)    
          corect (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 19:19)

          emilper [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

          adevarat, "cererea a depasit oferta", dar era cererea pentru specula, nu cererea pentru consum

          Nu exista nici un mecanism de stricat ... au cumparat cat timp au avut bani sau credit; productia a crescut ca sa tina pasul cu cererea, si cand primii care au ramas fara bani de "investit" au inceput sa vanda, s-a facut "glut" pe piata si a picat pretul petrolului 100$ in mai putin de 5 luni. Lehman au dat faliment, daca imi aduc aminte bine ...
          • 0 (0 voturi)    
            corect (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 19:59)

            AlinN [anonim] i-a raspuns lui emilper

            adevarat, "era cererea pentru specula, nu cererea pentru consum", dar speculantii vindeau oricum unui consumator.
            Oricum, nu sustin eu ca s-a terminat petrolul, ci institutii mult mai "cu autoritate" vezi armata americana, armata germana, guvernul britanic, guvernul neozeelandez., national geographic. Iti ofer cateva link-uri pe post de bibliografie:

            http://www.ziare.com/economie/petrol/ramanem-fara-petrol-pana-in-2015-1009488

            http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/dosar/raport-intern-al-armatei-germane-urmeaza-o-criza-petroliera-dramatica-198150.html

            http://www.guardian.co.uk/business/2010/feb/07/branson-warns-peak-oil-close

            http://www.parliament.nz/en-NZ/ParlSupport/ResearchPapers/4/6/a/00PLEco10041-The-next-oil-shock.htm

            http://news.nationalgeographic.com/news/energy/2010/11/101109-peak-oil-iea-world-energy-outlook/
            • 0 (0 voturi)    
              petrolul se tot termina de 100 de ani (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 20:22)

              emilper [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

              petrolul se tot termina de 100 si ceva de ani

              evident ca se va termina candva, dar deja au intrat in productie sisturile bituminoase, se va ieftini si gazeificarea carbunilor inferiori (exista resurse imense de carbuni prosti, care acum nu se exploateaza), poate se vor lamuri si idiotii cu turbinele eoliene si vor incepe sa pompeze apa in rezervoare cand bate vantul in loc sa insiste sa vanda direct in retea ...
              • 0 (0 voturi)    
                Petrolul se termina doar cum. (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 21:06)

                AlinN [anonim] i-a raspuns lui emilper

                Petrolul se tot termina de 100 de ani, dar ideea este credibila atunci cand se intampla ceva fizic. "Criza" de care tot auzim, s-ar putea sa fie de fapt efectul crizei petrolului. Sau indusa pentru a scadea cererea de petrol sau pentru a o mentine stationara si altfel sa permita preturilor sa ramana la un nivel decent.
                Sisturile bituminoase si extragerea din depozitele greu accesibile ar imblanzi criza energetica dar pentru a extrage un litru si jumatate de petrol din sistul bituminos consumi un litru de petrol, deci n-ar fi rentabila la nivel mare decat de la un 200$/baril, pret care inseamna deja criza.
                Oricum nu cred ca amata americana ar testa portavioane care merg cu alge daca n-ar avea informatii serioase in acest sens.
                • +2 (2 voturi)    
                  alge ... (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 21:29)

                  emilper [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

                  http://www.sci-technews.com/technology-news/want-almost-limitless-clean-energy-how-about-thermal-depolymerization-process.html ... f. probabil functioneaza si cu alge :) daca functioneaza si cu gunoi menajer.

                  Marea problema cu "strategia energetica" e in propozitia asta:

                  'Comisia Europeana mai sustine ca trebuie sa existe un "ghiseu unic", care sa gestioneze cererile pentru toate autorizatiile necesare realizarii unui proiect.'

                  ... e nevoie de explicatii ? :D Problema productiei de energie e imensa birocratie ... daca vrei sa iti faci morisca sa alimentezi becul din curte, in cateva zile iti vin oamenii de la primarie sa te intrebe de autorizatie.

                  Potentialul energiei regenerabile e imens, dar nu pentru alimentarea retelei, ci pentru sarcini care nu au nevoie de uptime 100%, cum ar fi drenari, alimentarea cu apa a bazinelor pentru irigarii, desalinizarea apei ... Ce se intampla acum e asta: cativa "baieti destepti" de la UE, ca au si ei, construiesc parcuri energetice imense si vand curentul in retea la preturi subventionate. Bataia e pe subventiile alea.
    • 0 (0 voturi)    
      dar tocmai asta e ideea (Joi, 11 noiembrie 2010, 0:04)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      CERN-ul tocmai de asta a fost creat! Citeam acum o vreme un articol despre acest nou centru de cercetare CERN in National Geographic. Si acolo spuneau clar ca CERN a fost creat in principal pentru cercetarea unei noi forme de energie: fuziunea nucleara! Fara indoiala ca multe alte descoperiri se vor face in fizica in acel centru, dar scopul lui principal este aceasta noua forma de energie.
      In prezent, in centralele nucleare se foloseste fenomenul de fisiune nucleara. Stiu, denumirile seamana intre ele mult. Dar aceasta noua metoda, aflata in stadiu de inceput al experientelor, fuziunea nucleara, are potential de a crea energie practic intr-o cantittale colosal de mare.
      Stiu ca pare ceva cumva ireal, dar exista sansa ca peste 40-50 de ani sa avem din nou energie ieftina din belsug!
      Oricum, petrolul e pe sfarsite (in 50 de ani sau 100, oricum e pe sfarsite), carbunele e mult prea poluant si - iertati-ma - dar energia verde este si va fi mereu doar marginala! Fiindca spre exemplu, energia solara impreuna cu cea eoliana, exploatata la maxim, nu pot acoperi decat 20% din necesarul energetic actual. Iar acest necesar actual este mai mic decat cel viitor....
      • 0 (0 voturi)    
        @daroc: PAI NU A FOST FOLOSITA LA MAXIMUM (Joi, 11 noiembrie 2010, 14:04)

        NTatiana [anonim] i-a raspuns lui daroc

        eu cred ca de aia energia neconventionala acopera doar 20% din necesarul de energie actual deoarece nu sunt folosite la maximum toate aceste resurse; se incearca aici in Irlanda sa instaleze pe toate casele panouri solare ca sa acopere necesarul de energie elctrica si apa calda si caldura pentru consum casnic macar; daca ei spera sa obtina asa ceva si au numai vreo 50 -70 de zile insorite /an...nu crezi ca in deserturile mari din Asia, Africa, America se poate face mai mult??? daca in Antalya ( Turcia) au 300 zile insorite/an ...iti dai in desert cum e! in plus nu folosim deloc energia eoliana ...la fel, aici in Irlanda au instalat deja pe multe dealuri turbinele eoliene ...le poti vedea de o posta...; aici se face ceva pozitiv ...dar nu ii vad pe ceilalti facand nici cel mai mic efort ...stau doar cu fundul pe o ''gramada de aur'' si nu o valorifica absout deloc ...; se vor dezmetici si vor investi puternic in energia neconventionala doar daca se adopta o lege la nivel international sa nu isi mai foloseasca masinile poluante absolut deloc si sa foloseasca doar masini electrice ( cu care China a aparut deja pe piata automobilelor)... si sa fie inchise toate fabricile poluante care au puternice emisii de CO2 si sa li se rationalizeze energia electrica consumata pentru uz casnic ...atunci poate se va ''urni bolovanul din loc'' ...
        • 0 (0 voturi)    
          pentru daroc (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 8:58)

          Grigore [anonim] i-a raspuns lui NTatiana

          Bravo!
          Dar e greu sa introduci tehnologii noi pina nu introduc tehnologii noi marile companii. Uita-te la Shell si altii, care acum se bat cu pumnii in piept ca ei sunt verzi si ca de acum incolo se uita numai dupa soare si vint...Desertec este cea mai buna solutie pentru UE, dar costa 400 de mld....Eu as propune ca atit consumul cit si productia sa fie "loco". Turbine eoliene sa alimenteze sate si localitati, bashca micro-hidrocentrale, iar casele toate sa aibe panouri...ca'n California, unde o firma produce materiale de constructii, recte acoperisuri si pereti, cu panourile gata inserate in ele...stau in Bucuresti...:-(
          • 0 (0 voturi)    
            @Grigore (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 17:51)

            NTatiana [anonim] i-a raspuns lui Grigore

            Ai dreptate, loco : producerea si consumul sa fie loco ; sigur ne putem descurca cu mai multe eoliene instalate si cu case cu panouri solare; cu ce mai produce si Cernavoda si hidrocentralele ( mai ales cele de pe Dunare , poate mai construim si o a treia, ...ne-om descurca ...dar pana se pune UE in miscare cu vreun proiect major sa ne vedem de ale noastre mai mici ...asa cum om putea.
            • 0 (0 voturi)    
              productie loco (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 18:27)

              Grigore [anonim] i-a raspuns lui NTatiana

              Asa e, Tatiana, dar de ce o fi asa de greu sa ne miscam in sensul asta? Nu cumva asta se si doreste, pina una alta?
              Iar de surse regenerabile, cred ca daca le-am exploata pe toate, si hidro, si eolian, chiar si solar, pai cred ca nu am avea nevoie, din punct de vedere casnic vorbind, de o alta centrala nucleara. Impotriva careia, ca idee, nu am ninic, ba din contra...doar ca dureaza mult pina intra in functiune :-)
              • 0 (0 voturi)    
                @Grigore:DA , ASTA SE DORESTE ! (Vineri, 19 noiembrie 2010, 1:17)

                NTatiana [anonim] i-a raspuns lui Grigore

                Trebuie sa revenim la ''real life'', adica sa ne dezmeticim ca nici vestul si nici estul nu ne vrea competitivi, cu o economie ''verde'' superdezvoltata, self-suffcient cu mancarea si cu milioane de turisti anual...( Grecia are asa, in criza in care sunt, 16 milioane de turisti /an , noi cati avem??? puteam sa ne imbogatim numai din turism bine dezvoltat...) dar cum va spuneam, nici estul si nici vestul nu vor sa atingem acest ''target'' ca ei unde sa-si mai plaseze marfa??? am invatat inca din liceu ca e avantajos pentru o tara sa fie producatoare si exportatoare, de turism, de exemplu, si nu consumatoare si importatoare...; deci ei vor ca noi sa punem bani in buzunarul lor si nu invers...it's not a rocket science si fiind destepti ar trebui sa actionam ca atare si sa nu ne mai pese atat ce spun unii si ce spun ceilalti ci sa ne vedem de dezvoltarea noastra, adica sa ne vedem de ''blidul'' noastru si sa facem ceea ce trebuie ca sa ne ridicam din mocirla in care suntem si in care suntem tinuti; am trait 4 ani in afara tarii in tari care nu ne ''iubesc'' deloc...si chiar asta vor...sa stiti ca orice nereusita a noastra , cat de mica, este amplificata aici si criticata la maximum si se intoarce impotriva noastra ca un boomerang; asa ca nu va faceti iluzii ca vot veni esticii sau vesticii sa ne mangaie pe cap si sa ne spuna:'' hai Romani, dezvoltati-va mai mult si uite venim sa investim in voi ca va iubim mult de tot...'' forget it ! ROMANIA TREZESTE-TE, SUNT ATATEA DE FACUT SI TE-AI RATACIT !!!
                • 0 (0 voturi)    
                  pentru Tatiana (Vineri, 19 noiembrie 2010, 8:50)

                  Grigore [anonim] i-a raspuns lui NTatiana

                  Ca sa te citez, this is real life...problema noastra cred ca este inabilitatea de a ne adapta la noile conditii...de a vedea ce este profitabil din noua conjunctura pentru noi, ca tara. Desi suna cam cudat..sa ne intoarcem la energie si nu la turisti, ca turismul e bun, dar lipseste in mare parte. Preturile practicate de pensiunile din Maramures sau Bucovina nu prea sunt justificate...Energie, deci. Cine ar trebui sa puna piciorul in prag si sa decida indesirea microhidrocentralelor? Hai, nu-mi spune ca primariile, ca aia saracii nu stiu pe cine sa mai linga-ntr-un loc ca sa aiba fonduri de salarii si ajutoare pentru handicapati.
                  • 0 (0 voturi)    
                    @Grigore: IN NICI UN CAZ PRIMARIILE!!! (Vineri, 19 noiembrie 2010, 14:53)

                    NTatiana [anonim] i-a raspuns lui Grigore

                    Nicidecum nu sunt raspunzatoare primariile; eu stiu ca Presedintele tarii a numit un Prim Ministru, acesta la randul lui a numit un Ministru la Ministerul Energiei ...da? pai ala de la Ministerul Energiei , daca era competent, ii aduna pe toti specialistii din tara in domeniul energetic si le spunea clar:''Baieti, asta e tema voastra de cercetare: trecerea sitemului energetic Romanesc pe surse de energie nepoluante: green energy sau cum vreti sa o numiti; astept propuneri si solutii care sa poate fi usor puse in practica si desigur vreau sa stiu si costul punerii in pracatica; aveti la dispozitie 3 luni si va astept dupa 3 luni tot aici sa aud propunerile voastre; daca veniti fara nici o solutie , a doua zi veti fi concediati si aducem alti specialisti mai tineri sau din afara tarii daca e nevoie si daca constatam ca voi nu va descurcati deloc, ca nu ne putem permite sa va platim si pe voi si pe altii din afara! si poate atunci ieseau baietii din energetica cu solutii pe interval daca erau amenintati cu pierderea job-urilor ...!uite asa se face treaba ....ca de aia e numit Ministrul Energiei ... asta e job-ul lui si asta este ''job description''-ul lui , pentru asta il plateste Primul Ministru, cu un salariu gras, nu-i asa?!? daca nu e instare sa-si faca job-ul , sa predea scaunul de la Ministerul Energiei inapoi , sa recunoasca ca e incompetent pentru job-ul de Ministru al Energiei si gata! Primul Ministru va numi pe altcineva, poate mai compentent/a ...
                    • 0 (0 voturi)    
                      pentru Tatiana (Vineri, 19 noiembrie 2010, 18:51)

                      Grigore [anonim] i-a raspuns lui NTatiana

                      ...pina nu se lamureste treaba cu doua aspecte, recte raspunderea ministeriala si ocuparea locurilor pe criterii politice si mai jos de ministru, asa va fi ca acum...adica in primul rind ne gindim la noi si la partid si deabia dup'aia la bobor....asta e in Romanica...
  • +2 (2 voturi)    
    o sansa de PLATINA pt noi (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 15:14)

    simplicius [anonim]

    mai avem resurse hidro neexploatate (intre care CEL PUTIN o hidrocentrala pe Dunare).Iar eolianul abia incepe. Cu ceva subventii de la guvern vor demara pompe de caldura si termoizolatiile menite sa reduca consumul de gaze pt. incalzire.
    • 0 (0 voturi)    
      @simplicius : DA, AI DREPTATE... (Joi, 11 noiembrie 2010, 13:49)

      NTatiana [anonim] i-a raspuns lui simplicius

      In mod sigur Romania are foarte multe resurse inca neexploatate ...Dunarea mai poate oferi energie destula prin constructia unei a treia hidrocentrale; iar inaltimile Carpatilor pot oferi energie eoliana ( in Irlanda au instalat deja numeroase mini turbine pe dealuri caci e vant puternic aici , a costat cam scump ...dar cheltuiala se amortizeaza repede si este inlaturata 100% poluarea mediului) si in Dobrogea pot fi instalate centrale cu panouri solare caci sunt destul de multe zile insorite pe an; pot fi instalate chiar pe casele private ( aici in Irlanda se duce o mare campanie pentru asta) panouri solare care sa asigure macar parte din consumul de apa calda si caldura si poate chiar si energia electrica consumata de o familie; sper sa se miste toti ceva mai repede, sa foloseasca banii cu mult discernamant ...caci timpul este impotriva noastra ...si natura se intoarce impotriva noastra ...big time !!!
  • 0 (0 voturi)    
    povesti (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 16:01)

    marius [anonim]

    E usor de spus 1.000 miliarde sau de scris ca hartia suporta orice.
    Prima data sa vedem consens legat de prioritati si proiecte si apoi sa vedem cat costa si daca sunt bani. Evident nu exista si nu vor exista de nici unele. Consens s-ar putea obtine luand in calcul doar interesele a 4-5 mari contributoare nete la bugetul UE, uneori contrar intereselor unor state ca Romania ... si atunci poate nu mai doresc consens :)) si asa suna urat...un fel de nonsens
    De Nabucco am si uitat, cred ca si UE a uitat, de asta nu a primit bani ca doar deh, din cele 1.000 miliarde ... este de unde nu??
    • 0 (0 voturi)    
      desertec (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 17:30)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui marius

      Ti se pare ca sunt povesti. In acesti 1000 de miliarde probabil intra si cele 400 de miliarde pentru cel mai mare proiect industrial din istorie (Desertec) de instalare pe cateva mii de km patrati (nu e exagerare e chiar suprafata reala) a unor panouri solare in Sahara, proiect in care sunt implicate mari concerne europene (in special din Germania). Din cate stiu sunt deja in faza de finalizare a proiectului (daca nu au si inceput executia) interconectarii cu sistemul energetic european pe undeva prin Gibraltar.
      • 0 (0 voturi)    
        @daniel : CREZI, PERSONAL, CA E REALIZABIL??? (Joi, 11 noiembrie 2010, 13:38)

        NTatiana [anonim] i-a raspuns lui daniel

        crezi ca e realizabil acest proiect??? poate ar fi o ideea ca sa alimenteze cu energie electrica Africa ...dar ca sa transporte aceasta energie peste Marea Mediterana ...care nu e tocmai un lac...si ca toata Europa sa beneficieze de aceasta energie ...; stii ca am invatat la Facultatea de Energetica: sunt PIERDERI MARI IN RETEA ...cum le va rezolva tehnica ??? dar SIGUR E UN PROIECT MINUNAT PENTRU AFRICA !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Pila de combustie (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 16:53)

    C.Vasu [anonim]

    I-a vedeti ce-a reusit A.Swarzenneger in California ca guvernator.
    Puna l-au dat jos aia cu alegerile desi era republican.
    "www.CaFCP.org".
    Treaba s-a mai extins si la altii cu preocupariserioase "green",Japonia,Germania!
  • 0 (2 voturi)    
    MAI POT ASTEPTA PANA IN 04 FEB.2011 ??? (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 18:24)

    NTatiana [anonim]

    Pai oamenii de stiinta au spus clar la Intanirea de la Copenhaga pentru Schimbarea Globala de Clima din 2009 : in 20 de ani vom fi ''terminati'' dac anu se inceteaza poluarea masiva a mediului !!! daca asa au spus la sfarsitul lui 2009 ...si acum suntem la sfarsitul lui 2010 si inca nu sa pornit nici un proiect European de sistare totala a folosirii combustibililor clasici care prin ardere consuma O2 ...si distrug patura de ozon din jurul Planetei noastre si care protejeaza orice fiinta vie impotriva radiatiilor din spatiul extraterestru va dati seama ca deja mai avem 19 ani pana la ''sfarsitul'' acestei Planete ...si ei se misca cu incetinitorul cu pasul ''MELCULUI TURBAT'' ...HA HA HA ! pai deja trebuia sa dea o lege ca aici in Europa sa avem energie electrica furnizata doar de centralele nucleare si de cele noconventionale, adica : eoliene, solare si hidrocentrale !!! ce atata balamuc ...ce este o ''rocket science'' sa iei decizii rapide cu ce sa produci energia electrica?!? si sa interzica taierea copacilor si folosirea lor pentru incalzirea locuintelor gata ! s-au dus vremurile cand stramosii nostri stateau in pesteri si isi permiteau sa se incalzeasca la focul facut cu lemne ...!!! o fi romantic... dar daca e sa alegem ce e mai pretios: romantismul in fata unui foc facut cu lemne sau pretul vietii daca taiem toti copacii ..eu aleg PRETUL VIETII ...si cred ca voi toti ganditi la fel ...sper...hai baietii veseli din UE, dati-i bice ..ca timpul ramas e scurt !!!
    • 0 (0 voturi)    
      ahahahhaa (Joi, 11 noiembrie 2010, 9:35)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui NTatiana

      esti comic.
      • 0 (0 voturi)    
        @Ghita ( anonim ) :CREZI ...??? (Joi, 11 noiembrie 2010, 13:28)

        NTatiana [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        chiar crezi ca e de ras??? cred ca pot rade numai cei care sufera de boli incurabile ( cancer, SIDA, etc. ) deci cei care nu au sanse mari de supravietuire .si le este totul ABSOLUT INDIFERENT ....pentru aia viata oricum nu mai are sens ...si isi pot permite sa rada in fata celorlalti, inca sanatosi, care mai spera sa salveze ceva din cea a ramas pe Planeta noastra ...ai primit cumva vreun diagnostic de genul acesta de curand ...??? daca da, sincer imi pare rau pentru tine si cu ce te-as putea ajuta in acest caz???
    • 0 (0 voturi)    
      hm.... (Joi, 11 noiembrie 2010, 10:01)

      hoha [anonim] i-a raspuns lui NTatiana

      Stiinta nu ghideaza politica ci doar ofera noi optiuni de manifestare a politicii.

      Iar politica este ghidata de interese... si astfel intelegi diferenta intre ce a ar trebui si ce este.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru hoha (Luni, 22 noiembrie 2010, 8:08)

        Grigore [anonim] i-a raspuns lui hoha

        Marfaaaaaa! Problema noastra este ca noi cum stam cu politica si stiinta....
  • +1 (3 voturi)    
    Seceta (Joi, 11 noiembrie 2010, 1:19)

    Dan [anonim]

    Seceta (incalzirea glogala) va crea o criza energetica de amploare (raurile vor seca).
    • -1 (3 voturi)    
      aha (Joi, 11 noiembrie 2010, 10:24)

      calin [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Si apa v-a "parasi" planeta noastra si se va muta pe marte sau cum?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri