Ministrul Economiei din Germania propune vanzarea carburantilor in supermarketuri

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 18 ianuarie 2011, 11:40 Economie | Energie

Cetatenii germani ar putea, in curand, sa alimenteze autoturismele cu carburanti in timp ce fac cumparaturi, potrivit publicatiei Spiegel. Ministrul Economiei, Rainer Bruderle, incurajeaza cele mai mari lanturi de supermarketuri sa vanda carburanti, concurenta sporita fiind o solutie pentru reducerea preturilor. "In contextul cresterii preturilor in mod constant la benzinariile din Germania, Ministrul Economiei, Rainer Bruderle a cerut comerciantilor cu amanuntul din tara, precum Aldi si Lidl, sa ia in considerare deschiderea unor statii de benzina in cadrul supermarketurilor", relateaza Spiegel.

Bruderle considera ca in acest fel ar putea creste concurenta, fapt care ar duce la reducerea preturilor la carburanti. "Preturile sunt intotdeauna cel mai bine determinate de concurenta. In cazul in care oferta creste, pretul scade", a declarat Bruderle pentru ziarul Bild.

Potrivit Automobil Club din Germania, pretul mediu national pentru un litru de gaz s-a ridicat, saptamana trecuta, la 1,49 euro (1,97 dolari). Dar in multe locuri, preturile au depasit cu mult 1,5 euro. Preturile la motorina au ajuns la 1,33 euro pe litru, cu 1,5 centi mai mult decat cu o saptamana inainte.

In Austria, lantul Hofer, o filiala a imperiului Aldi, a vandut benzina in supermarketurile sale timp de doi ani. Hofer a reusit sa ofere si promotii speciale de sezon, de cativa centi pe litru. Astfel, clientii au reusit sa alimenteze si cu 99 de centi litrul de carburant.

Cand Hofer a inceput vanzarea de carburanti in 2009, multe dintre companiile petroliere germane au fost preocupate de faptul ca este un test pentru piata germana. De altfel, politicienii sunt pregatiti sa introduca in dezbatere problema preturilor, amenintand companiile petroliere cu impunerea unor limite asupra tarifelor.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2251 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    benzol (Marţi, 18 ianuarie 2011, 11:45)

    1 [anonim]

    De-abia astept sa vad o coada la Lidl la benzina fara plumb.
    Oferta speciala: la 5 kilograme de cartofi si un detergent primesti un bon valoric de 2 l benzian fara plumb
  • +9 (9 voturi)    
    Ca la noi... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 11:57)

    jorj [anonim]

    Nemtii la o problema identica cu cea a romanilor reactioneaza un pic diferit.. in loc sa formeze o comisie de "ancheta" cu privire la cresterea pretului la benzina se gandesc sa ridice stacheta concurentei.....Cam asta e diferenta intre noi si ei, noi am vrea, nemtii... pot...
    • 0 (4 voturi)    
      nemti / romani (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:23)

      nemti / romani [anonim] i-a raspuns lui jorj

      ce a propus ministrul German e o prostie.
      Pretul mare nu se datoreaza distribuitorilor, ci producatorilor, care au facut un cartel.
      • +3 (3 voturi)    
        serios? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:54)

        Danbenq [anonim] i-a raspuns lui nemti / romani

        si atunci de ce cea mai ieftina benzina se gaseste la Kaufland si Real?
  • +2 (2 voturi)    
    asa e in Anglia (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:06)

    ionut [anonim]

    intr-adevar sunt putin mai ieftine decat alte benzinarii. nu semnificativ.
    • 0 (0 voturi)    
      si'n texas (Marţi, 18 ianuarie 2011, 17:04)

      sam jegson [anonim] i-a raspuns lui ionut

      sam's club / wall mart, kroger, tom thumb, albertson, au benzinarii. se face discount pe card preferential al supermarketului, plus niste reduceri la bnezina, daca cumperi din pravalie peste o anumita suma.
      economisesti 2-3 dolari la un plin, si poti obtine si un spalat gratis.
  • +4 (10 voturi)    
    Masini electrice (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:31)

    johny [anonim]

    Nu vreau sa mai vad masini propulsate cu motoare termice, oameni buni, sunt niste vechituri, de peste 200 ani !!!
    Vreau masina cu motor electric, cu hidrogen, de ce nu pot conduce altfel de masina si sunt impins sa stau cu mana intinsa la poarta benzinarilor ?

    Vreau alternative !!!
    • +3 (5 voturi)    
      Atunci vazand eficienta .. (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:57)

      1_alex [utilizator] i-a raspuns lui johny

      si fiabilitatea teribila si ca oamenii nu or sa mai aiba nevoie de "serviciile" lor, companiile petroliere au strans cu usa general motors care la randul ei cu o furie oarba in ciuda protestelor masive, a retras pana si ultima masina electrica EV1 expusa in muzeu ca sa fie tocata in mii de bucatele si sa nu mai ramana urma din programul de 1 miliard de dolari.

      Divizia ce se ocupase de dezvoltarea acumulatoarelor de capacicate mare NIMH detinand numeroase patente prin care nimeni pana n ziua de astazi nu are dreptul sa mai creeze astfel de acumulatoare, a fost vanduta unei companii petroliere, grija ultimei fiind ca imediat dupa achizitionare sa interzica orice vanzare de acumulatoare de mare capacitate decat numai sub contracte avand clauze mari de penalizare in cazul in care ar fi folosite la alte proiecte decat cel mult la masini hibride cu un consum de minim 50% carburant...
      • 0 (2 voturi)    
        serios? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:21)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui 1_alex

        De unde ai informatiile astea?
        • +3 (3 voturi)    
          se chiama goagle. Sau asa ceva... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:45)

          Inginer [anonim] i-a raspuns lui gogu

          hint-uri: chevron nicd patent
          sau toyota rav4 ev panasonic batteries
          sau, mai cauta si tu, ca nu doare...
        • +2 (4 voturi)    
          cauta: (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:51)

          yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui gogu

          who killed the electric car?
          • +1 (3 voturi)    
            serios? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:14)

            gogu [anonim] i-a raspuns lui yellowdog

            voi la scumpirea excesiva a carburantilor gasiti ca solutie masina elecrica? :)) de ce? ca sa avem apoi de-a face cu scumpirea excesiva a elecricitatii?
            Oameni buni, problema nu este aici! Si nu mai visati teorii ale conspiratiei peste tot...
            • +1 (1 vot)    
              Eu cred ca... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 20:25)

              Inginer [anonim] i-a raspuns lui gogu

              ...ar fi mai bine sa va abtineti.
              Da, masina electrica este o solutie. Nu o solutie perfecta pentru moment, dar cu siguranta una pentru viitorul apropiat.

              Sursele de generare a electricitatii sint perfectibile si multiple, cele de generare a combustibililor fosili... cred ca nu mai necesita explicatii.

              Poate eu vreau sa-mi cumpar panouri solare ca tot sint preturile aproape de 2.5 $/W si chinezii promit ca le vor scoate la 1 $/W... Sau sa-mi montez o turbina eoliana, mai ieftin... Dar petrol n-am cum sa rafinez acasa...

              De "suficienti" nu ducem lipsa in tara asta. De gindit nu prea se obosesc, dar stiu sa puna o eticheta gen "teoria conspiratiei" si gata. Tot ce este etichetat astfel, este demn de luat la misto.
              Ati citit macar ce v-am sugerat?
      • 0 (0 voturi)    
        VOLT (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:24)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui 1_alex

        din cate stiu eu, GM a scos pe piata prima masina electrica, cu invertor, adica are si un motor electric mic pentru a extinde autonomia - Volt se numeste. Pana acum masinile electrice avea problema unei autonomii mici(pana in 60km), Volt are o autonomie de 150km parca datorita motorului termic(asta e folosit doar sa incarce bateria cand e nevoie si lucreaza tot timpul in randament maxim avand un consum cu 60% mai mic).
        • 0 (0 voturi)    
          ev1 si volt (Marţi, 18 ianuarie 2011, 21:29)

          1_alex [utilizator] i-a raspuns lui gechi

          EV1 a fost prima masina electrica creeata de general motors in 1996, nu mai raspund celor de sus care nu se obosesc sa caute si singuri materiale, macar de ar citi pe wikipedia sau ar vedea filmul "who killed the electric car".

          Apropo de volt, uite ce spunea Larry Burns:
          "GM R&D chief Larry Burns . . . now wishes GM hadn't killed the plug-in hybrid EV1 prototype his engineers had on the road a decade ago: 'If we could turn back the hands of time,' says Burns, 'we could have had the Chevy Volt 10 years earlier,'"" -> pe scurt regreta ca au distrus si hibridul ev1 si daca ar putea da timpul inapoi ar avea "Chevy Volt" cu 10 ani mai devreme.
    • +1 (3 voturi)    
      masini (automobile) cu motoare termice... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:05)

      alex [anonim] i-a raspuns lui johny

      ...niste vechituri de peste 200 de ani??

      Pe 29 ianuarie 2011 se sarbatoresc "doar" 125 de ani de la aparitia primului automobil propulsat prin motor termic. Inventat tot de nemtzi.

      Alternativele existe, johny... Dar ia spune, cate "pompe" de hidrogen ai vazut in romania? In germania sunt cateva. Cate locuri de parcare cu posibilitatea alimentarii masinilor electrice ai vazut in romania? Si din astea sunt in germania. Si totusi, piedica in fata acestor alternative care, repet, deja exista, este infrastructura.

      Infrastructura are va fi in germania cu siguranta gata inaintea romaniei. Cred ca nu exista nici un dubiu aici. Asa ca noi mai umblam mult si bine cu benzina, cand tarile civilizate vor avea o infrastructura capabila sa integreze in peisajul urban energiile alternative si automobilele propulsate prin insasi aceste energii.
    • +1 (3 voturi)    
      Alternative ai deja (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:11)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui johny

      Problema e ca aceste alternative inca sunt scumpe si au pentru moment si alte inconveniente, cum ar fi autonomia sau timpul de reincarcare.

      Deci, cu cat va creste mai mult pretul benzinei, cu atat pretul acestor alternative va deveni comparativ mai suportabil, si pe urma datorita cresterii volumului de vanzari vor deveni si mai ieftine.

      In concluzie, pentru cine vrea alternative, mai asteptati un pic sa ajunga iar barilul la 150$, si in 2-3 ani va exploda piata alternativelor.
    • 0 (0 voturi)    
      un petrolist (adica am masina pe motorina) (Marţi, 18 ianuarie 2011, 15:04)

      un futurist [anonim] i-a raspuns lui johny

      Inventeaza o masina de 12.000 euro care sa aiba autonomie de 700 km, sa o incarci intr-o ora si vei fi imparatul lumii pina atunci taci si sapa.
  • +3 (3 voturi)    
    pret manipulat politic european.... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:42)

    mircea s. bozan [anonim]

    oricum, in hintergrund, sunt tot intelegeri politice dintre politicieni europeni (EU) si tarile arabe care au avut loc la inceputul verii trecute si prin care Dubaiul a cerut sa fie ajutat pentru acoperirea deficitelor cauzate de explozia constructiilor din zona....
    Situatia este, deci, mai curveasca decat ne inchipuim noi, pentru ca dupa primavara aceasta, preturile isi vor reveni, iar politicienii vor juca cartea "succesului" in lupta cu "cartelul petrolului".
    In Germania, din pretul de desfacere 72% sunt "incasari la bugetul statului".... Deci cine-i "bagabontul"?
    La noi, Statul a fost idiot inca de la "calculul de baza" al pretului de desfacere, el incasand cu 30% mai putin decat in west....dar diferenta intrand in buzunarele fara fund ale OMV, Petrom sau alti "actori"...
  • +2 (4 voturi)    
    Funny (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:51)

    Alex S [anonim]

    Si noi si ei avem accize in benzina, TVA imens, astfel incat la 1 litru cumparat 70% merge la stat, si problema e competitia....
  • +1 (5 voturi)    
    Omenirea - cauza pierduta. (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:20)

    AlinNeculai [utilizator]

    Vazand comentariile de mai sus inteleg ca omenirea inca nu intelege ce-a lovit-o. Oamenii sunt nauci si se lupta cu fantomele.
    Problema este ca s-a cam atins maximul extractiei petroliere, petrolul ieftin care zboara in sus doar intepand scoarta pamantului s-a terminat, urmeaza sa exploatam petrolul scump, de la 2-3 mii de metri sub mare, din nisipuri bituminoase. Chiar daca vom vedea o crestere a productiei petroliere sa zicem anul asta, pentru ca , sa zicem, economia are nevoie, va fi petrol foarte scump, petrol care pentru a extrage 2 barili consuma energia unui baril. Cum inainte din 2 barili extrasi ramaneau 2 barili pentru masini si economie acum din 2 extrasi va ramane doar unul. Asta va scumpi enorm petrolul. Chiar si asa, economia va cere petrol mai mult si mau mult. Petrolul scump ne va saraci pe toti; criza pe care o simtim este criza petrolului scump si problema este ca acest petrol scump nu va mai dura mai mult de 10-20 de ani la productia actuala. Vin vremuri grele: foamete, saracie, boli care vor decima doar pe cine trebuie (cine are bani va scapa, tratandu-se).
    • -1 (3 voturi)    
      petrol este cat cuprinde...inca (Marţi, 18 ianuarie 2011, 15:23)

      mircea s. bozan [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      vorbesti la comanda tinere? Cine-ti indruma vorbele?
      Eu sunt acuma in Dubai si te contrazic total. Petrolul extras din zona (pana in Irak), se extrage in cantitati impresionante zilnic. Intrebati-va cine exploateaza petrol din Irak (zona Basra) si ce se face cu el. Se incarca zilnic 10 petroliere gigant numai dintr-un port irakian. Din Emirate, ASaudita, Muscat, Oman, Yemen....pleaca zilnic sute de super-tancuri petroliere....
    • +1 (1 vot)    
      As spune mai degraba o cauza grea (Marţi, 18 ianuarie 2011, 21:51)

      1_alex [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Se pare ca se va tine productia pe loc un timp mai indelungat decat prevedea forma de clopot a teoriei lui Hubert (peak oil), cum? Se vor directiona resursele energetice de la alte sectoare catre forari suplimentare in genul unde erau 5 sonde vor fi 10 insa pe aceeasi resursa aflata in declin. Vor pompa din ce in ce mai multa apa sarata si vor scoate din ce in ce mai putina apa in amestec cu petrol insa marind debitul vor tine cat de cat productia de petrol pe loc... in economie asta se va vedea printr-un cost din ce in ce mai mare al energiei si o decadere a nivelului de trai din pacate..

      Daca se accepta linkul: http://europe.theoildrum.com/node/6602 va rog sa va uitati de graficul cu nr.2
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:08)

    d [anonim]

    In parcare la Carrefour exista deja statii "automat", unde alimentezi singur. In Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      b (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 10:31)

      Bucur [anonim] i-a raspuns lui d

      Da, a aparut o retea de benzinarii de hypermarket, care se numeste AUTOMAT, sunt self service si cica ofera cel mai bun pret din piata. In Europa exista de mult benzinarii la hypermarket-uri, unde gasesti cele mai bune preturi din piata....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri