Bechtel (SUA), Lavalin Nuclear (Canada) si Atomtechnoprom (Rusia), candidati la constructia reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 19 ianuarie 2011, 11:55 Economie | Energie

 documente
(19 Ian 2011) PDF, 507KB
Bechtel International, consorţiul format din SNC Lavalin Nuclear, Ansaldo Nucleare Spa si Elcomex IEA SA având ca lider SNC LAVALIN, si consorţiul condus de compania Atomtechnoprom care include alte 4 firme din Federaţia Rusa sunt companiile care s-au lansat in lupta pentru castigarea licitatiei privind constructia Unitatilor 3 si 4 de la Cernavoda, potrivit Ministerului Economiei. Licitatia a fost lansata la mijlocul lunii septembrie de Energonuclear, compania mixta care se ocupa de dezvoltarea proiectulului celor doua reactoare de la Cernavoda. Proiectul este estimat la 3,2 miliarde de euro, fara TVA.

  • Bechtel este compania americana prezenta deja pe piata romaneasca prin constructia autostrazii Transilvania. SNC Lavalin Nuclear este o companie candiana specializata in energia nucleara. De altfel, si centrala de la Cernavoda foloseste tehnologia canadiana-CANDU 6. Atomtechnoprom este o companie ruseasca care are activitatea bazata pe constructia de centrale nucleare.

"EnergoNuclear a primit scrisori de intentie pentru constructia unitatilor 3 si 4 de la Cernavoda de la In cadrul procesului de realizare a proiectului CNE Cernavoda Unitatile 3 si 4, SC EnergoNuclear SA, dezvoltatorul proiectului, a primit la data de 17.01.2011 scrisorile de intenţie însoţite de documentele necesare calificării din partea următoarelor companii: BECHTEL INTERNATIONAL INC., consorţiul format din SNC LAVALIN NUCLEAR INC., ANSALDO NUCLEARE SPA si ELCOMEX IEA SA având ca lider SNC LAVALIN, si consorţiul condus de compania ATOMTECHNOPROM care include alte 4 firme din Federaţia Rusa", precizeaza Ministerul Economiei.

Potrivit acestuia, comisia de evaluare va analiza in perioada următoare documentaţia depusa, in scopul calificării candidaţilor mai sus precizaţi pentru celelalte faze ale procedurii. Acestea constanu in clarificarea specificaţiei tehnice a centralei nucleare, prezentarea si negocierea ofertelor
preliminare, negocierea ofertelor finale, stabilirea ofertei castigatoare si atribuirea contractului.

Procedura de achiziţie a contractului Inginerie, Procurare si Construcţie (IPC) care este desfăşurata de SC EnergoNuclear SA împreuna cu reprezentanţii acţionariatului sau, a început la 16 septembrie 2010 si este planificata a se desfăşura pe parcursul anului 2011 si in prima jumătate a anului 2012.  EnergoNuclear este compania mixta care se ocupa de dezvoltarea proiectulului celor doua reactoare de la Cernavoda.

    * Contractul prevede lucrari de inginerie, procurare, constructie si punere in functiune pentru finalizarea unitatilor 3 si 4 ale centralei nuclear electrice de la Cernavoda, conform anuntului de participare publicat de companie. Ambele unitati vor fi proiectate identic si vor folosi tehnologia CANDU-6, cu scopul de a maximiza capacitatea neta de productie de energie electrica. Termenul de finalizare al contractului este de 64 de luni de la data atribuirii. Pentru etapa de calificare a procedurii, nu se cere garantie de participare. Pentru etapa de negociere a procedurii garantia de participare va fi de patru milioane de euro, cu o valabilitate de 360 zile.
    * Constructia reactoarelor va fi finantata din mai multe surse, precum banci comerciale si institutii financiare, agentii multilaterale sau de creditare a exporturilor. Pentru ofertanti, una dintre cerinte este ca media anuala a cifrei de afaceri pentru ultimii trei ani sa fie de cel putin un miliard de euro.
    * Atribuirea va fi facuta prin negociere, pentru oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic. Fiecare din cele doua viitoare reactoare nucleare va avea o putere instalata de 700 MW. Punerea in functiune a primului reactor este preconizata pentru anul 2017. Cele doua reactoare aflate in functiune asigura aproximativ 20% din productia de electricitate la nivel national.

Intitial, statul detinea, prin Nuclearelectrica, 51% din actiunile EnergoNuclear, iar CEZ (Cehia), Enel (Italia), RWE Power (Germania) si GDF SUEZ (Franta) cate 9,15% fiecare, in timp ce ArcelorMittal Romania si Iberdrola (Spania) detine 6,2%. Nuclearelectrica si cei sase investitori au semnat in noiembrie 2008 Acordul Investitorilor pentru infiintarea companiei de proiect (EnergoNuclear SA), care va construi, pune in functiune si exploata Unitatile 3 si 4 de la CNE Cernavoda.

Insa, grupul CEZ a vandut catre Nuclearelectrica, la finalul anului 2010, actiunile sale din proiectul pentru finalizarea constructiei centralei nucleare Cernavoda. Dupa preluarea participatiei de la CEZ, Nuclearelectrica va detine 60,15% din actionariat. Statul roman nu doreste sa ramana cu o participatie atat de mare din cauza costurilor imense. "Daca partenerii din actionariat doresc sa cumpere, suntem (n. red. statul roman) dispusi sa devenim minoritari. Daca ceilalti nu vor sa cumpere, trebuie sa gasim proceduri de modificare a statului companiei si sa gasim investitori strategici in alta parte pentru a ne diminua participatia, companii interesate sa investeasca in energia nucleara", a declarat pentru HotNews.ro, Tudor Serban, consilier al ministrului economiei.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5988 vizualizari

  • +11 (21 voturi)    
    normal... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 11:59)

    me [anonim]

    bechtel... pai daca tot si-au batut joc de o autostrada, acum sa-si bata joc sid de reactoarele nucleare...
    asta e (o mica parte) din pretul platit pentru imprumuturile la FMI
    • +10 (18 voturi)    
      Corect... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:44)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui me

      And the winner is Bechtel....indiferent de oferte. Ce mai conteaza ca celelalte 2 firme sunt specializate exact pe treaba asta....
      • -1 (9 voturi)    
        Intrebarea e cine nu a respectat contractul .! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:42)

        niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        Se pare ca partea romana.
        Daca Berceanu nu suspenda platile (pentru ca nu au vrut sa lucreze cu firmele apropiate dansului ,autostrada era terminata la mai putin de jumatate din pret !
        Nici macar la Turda partea romana nu a prezentat terenul conform contractului ca sa nu mai discutam de datorii.
        Aici Bechtel are juristi mai buni,
        Cum va explicati ca Bechtel are cel mai mare contract la nivel mondial in Arabia Saudita ,peste 20 de miliarde de dolari ???
        • +2 (8 voturi)    
          Ma scuzi, dar... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:07)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui niculita30

          La autostrada lucreaza efectiv firma Bechtel, sau subcontracteaza alte firme? De ce banii nostri trebuie sa mai treaca printr-o mana inainte de a ajunge la constructori?
          Nu ma intereseaza ce contracte are si cine e Bechtel...ma intereseaza de ce se intampla ceea ce am scris mai sus. De fapt, era o intrebare retorica...nu astept raspuns.
        • -1 (7 voturi)    
          Bechtel si Arabia Saudita... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:22)

          Vendetta [anonim] i-a raspuns lui niculita30

          .... firma de caza a familiei Bush si prietenii de familie ai acestora (si anume casa regala Saudita)... Oare de ce iti mai pui intrebari?
          • -2 (6 voturi)    
            Eu zic ca ce spui nu e adevarat (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:49)

            Ionel [anonim] i-a raspuns lui Vendetta

            Adu dovada ca Bechtel e firma de casa a lui Bush. Sau daca nu retrage ce ai spus.
            • +5 (5 voturi)    
              http://en.wikipedia.org/wiki/Bechtel (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 16:55)

              Vendetta [anonim] i-a raspuns lui Ionel

              .... si uite-te la executives... ca sa vezi ce functii aveau astia in diverse administratii de la casa alba...

              Riley Bechtel, CEO-ul are de asemeni legaturi cu J.P. Morgan Chase & Co apropiati ai "fostului regim" (dar si al actualuilui)
          • +2 (4 voturi)    
            De ce nu merg lucrurile (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 15:42)

            1_alex [utilizator] i-a raspuns lui Vendetta

            Cititi, cititi si studiati, incepeti cu o carte buna "Confesiunile unui asasin economic" - "Confessions of an Economic Hitman" sa intelegeti cu cine aveti de-a face si de ce se intampla ce se intampla.

            Daca e permis redau un citat:
            "Claudine told me that there were two primary objectives of my wrork. First, I was to justify huge international loans that would funnel money back to MAIN and other U.S. companies (such as Bechtel, Halliburton, Stone & Webster, and Brown & Root) through massive engineering and construction projects. Second, I would work to bankrupt the countries that received those loans (after they had paid MAIN and the other U.S. contractors, of course) so that they would be forever beholden to their creditors, and so they would present easy targets when we needed favors, including military bases, UN votes, or access to oil and other natural resources...."

            Sunt multe lucruri interesante precum: Afacerea secolului - spalarea banilor Arabiei Saudite si increngatura politica din spatele Bechtel.
        • +1 (1 vot)    
          posibil, dar ... (Joi, 20 ianuarie 2011, 11:13)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui niculita30

          Este posibil ca Bechtel sa fie, pe plan mondial, un excelent constructor de autostrazi, dar ce capabilitati are in domeniul energeticii nucleare?
    • +12 (16 voturi)    
      Sper sa fie canadienii (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:44)

      Franta suge din reactor [anonim] i-a raspuns lui me

      Tinand cont ca tehnologia e canadiana, ca Bechtel a demonstrat deja ca isi bate joc de costuri si termene de executie, iar companiile rusesti de export sunt total controlate de mafia kgbista.

      Dupa cum vedeti, compania germana s-a retras, francezii nu au reusit nici ei sa schimbam tehnologia canadiana, asa ca vor continua sa ne f..streseze cu spatiul Schengen.

      Dupa Ungaria (care ne-ar vrea mai repede in Schengen pt minoritarii maghiarofoni), in 2011 presedintia UE o va avea si Polonia, tara cu care avem bune relatii si interese comune in fosta URSS. Daca nu intram in aprilie, vom intra in toamna lui 2011.

      Cat despre energia nucleara, nu produce gaze cu efect de sera, e mult mai ieftina decat aia solara si avem nevoie de surse diversificate de energie (nucleara, hidro, carbune, gaz natural, eoliana, biomasa, solara).

      Stam foarte bine la potentialul eolian si hidro, dezvoltam nuclearul, avem mari rezerve de gaz natural in M. Neagra , avem carbune in cantitate mare.
      • -5 (7 voturi)    
        Ba produce destul (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:25)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui Franta suge din reactor

        Produce infint mai multa poluare in faza de constructie decat una clasica, ca sa nu mai vorbim ulterior deseuri radioactive sau de consumul de combustibili fosili necesari la imbunatatirea uraniului.

        Ce s-ar fi intamplat daca toata energia asta irosita pentru constructia reactoarelor ar fi mers in cercetarea unor alternative REALE la problemele energetice.

        Nu praf in ochi eolian sau voltaic actual care nu-s nici ele mai rentabile sau eficiente daca socotim cata energie fosila se cheltuie cu producerea lor si cata energie "verde" se recupereaza ulterior.
        • +1 (3 voturi)    
          si care ar fi alea?? (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:00)

          neutrino [utilizator] i-a raspuns lui aaa

          dupa tine...
          Observ deja ca ai sters energia eoliana, solara..etc..
          • +4 (4 voturi)    
            Poate se refera la fuziune... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:14)

            bgd [utilizator] i-a raspuns lui neutrino

            Mai stii? :)
          • +2 (2 voturi)    
            nu ati inteles. (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 15:31)

            and [anonim] i-a raspuns lui neutrino

            Omul nu a spus ca sa nu folosim energie solara sau eoliana, ci ca tehnologiile actuale sunt insuficient dezvoltate si costisitoare.
      • 0 (2 voturi)    
        si platim ca prostii un pret exorbitant pe GW (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:24)

        Vendetta [anonim] i-a raspuns lui Franta suge din reactor

        ....
      • 0 (2 voturi)    
        Care/ de unde canadieni?? .... doar niste stifturi (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 19:05)

        E. Zapata [anonim] i-a raspuns lui Franta suge din reactor

        E bine ca speri, dar nu vad nici o mentiune ref. la canadieni. Doar niste incropiri ad-hoc de "consortii" amarite si probabil nefericite, in egala masura. Asta o vom vedea pe pielea noastra.
        Lucrarile adevarate si numele mari sunt prin alte parti. La cum merg lucrurile la noi - ni s-a dus vestea si nu s-ar mai incurca nimeni (dintre cei care conteaza) cu ce se mai vantura pe la cernavoda: in principal, foarte multe aere.
        Eu fost/ vazut/ placut-neplacut/ plecat si n-as avea de ce sa mai trec pe acolo. probabil ca nici canadienii.
        In rest, bine ca mai avem cate unele din ce ai mai enumerat.
      • -1 (1 vot)    
        si eu sper! (Joi, 20 ianuarie 2011, 11:18)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Franta suge din reactor

        Sistemul CANDU este principial cel mai sigur, si in plus nu are nevoie decat de uraniu natural, mult mai usor de procurat decat cel imbogatit.
        De la ruznaci, ma derajeaza mai putin "maifia kaghebista", cit riscul unui dezastu ca la Cernobil ...

        Nu iti impartasesc pe deplin entuziasmul - da, energia nucleara este curat, da, avem potential, car ce facem cu "baietii destepti", care vor fi sigurii ce profita, iar noi vom plati tot mult pe energie ...
    • -1 (1 vot)    
      Poti sa dezvolti? (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:33)

      sile [anonim] i-a raspuns lui me

      Nu prea sunt la curent cu Bechtel si autostrada Transilvania. In ce fel si-a batut joc? Presupun ca au semnat un contract si daca nu se incadreaza in prevederi pot fi sanctionati.
  • +8 (12 voturi)    
    oricare numai Bechtel NUUUU (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:04)

    radu [anonim]

    Iar Bechtel? mai bine ne lasam pagubasi din start.
  • +5 (11 voturi)    
    Fara rusi (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:09)

    revelare [utilizator]

    Bechtel si-a batut joc de autostrada atat cat ii pewrmite contractul semnat de Nastase.
    Rusii nu au ce cauta!
    • 0 (16 voturi)    
      Gresesti! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:21)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Gandesti cu inima. Din punct de vedere politic le-as da contractul chiar rusilor. Sunt plini de bani, noi suntem in UE deci protejati, prin urmare ar trebui cointeresati si la noi.
      • +1 (3 voturi)    
        rusii n-au ce cauta (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 16:55)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Audit

        Sunt eliminati din start pe motiv de siguranta nationala.
      • 0 (0 voturi)    
        si daca "suntem in UE" (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:49)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Audit

        de ce ar trebui sa aiba contractul cineva din afara UE?
    • 0 (4 voturi)    
      nu sunt rusi (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:21)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Bechtel sunt americani de prin California nu sunt rusi.
  • +6 (12 voturi)    
    Bechtel ar trebui (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:19)

    Audit [utilizator]

    exclusi fara a li se deschide oferta. Banii, atat la autostrada cat si la reactoare sunt de la bugetul de stat chiar daca buzunare separate. Depinde ce scrie in caietul de sarcini. Ei deja au un contract in derulare neonorat.
  • 0 (6 voturi)    
    afaceri (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:19)

    Claudiu T. [utilizator]

    Eu zic că o să câștige Bechtel dacă acceptă renegocierea contractului pe Autostrada Transilvania.
  • +7 (9 voturi)    
    la fel ca primele (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:22)

    Wheelwright [utilizator]

    Primele doua reactoare le-au facut canadienii, deci sa contiunam cu ei.

    Bechtel astia se baga la tot, si daca o sa aiba cea mai buna oferta nu vor avea curajul sa ii aleaga pe americani.
  • +8 (10 voturi)    
    normal ar fi sa castige canadienii.. (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:26)

    neutrino [anonim]

    oricum Bechtel s-a vazut ce poate..
    Altii la rand...
  • +4 (10 voturi)    
    Eu sunt pentru Bechtel (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:27)

    lucian11 [utilizator]

    Sper sa iasa castigator Bechtel. Vreau ca pretul final sa fie de 10 ori pretul stabilit initial, si termenul de finalizare sa fie de 11 ori termenul stabilit initial.

    Sau mai pe scurt... sa le dam tot bugetul in fiecare an.. si ei sa o lungeasca macar 100 de ani... N-avem nevoie de inca 2 reactoare functionale in timpul vietii.
    • 0 (2 voturi)    
      minusari (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 15:05)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui lucian11

      vai de noi... se vede ca habar nu aveti de logica si rationament... era IRONIC!!!!
  • +3 (5 voturi)    
    aha (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:29)

    si eu [anonim]

    va intrebati de ce a plecat RWE si CEZ de la noi?
    coruptia si spaga este raspunsul
    si pana una alta bechtel ne trebuia.....
  • +3 (5 voturi)    
    neaparat Bechtel (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:33)

    johny [anonim]

    Ce daca o sa coste zece melearde numa sa viabilizeze locu pana in 2020? Macar o sa-l vad pe Mirciulica Badea cum o sa stea cu pene intr-un loc radioactiv, dupa ce se va inaugura cismeaua din curte...
  • +5 (9 voturi)    
    In cazul in care castiga Bechtel ... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:36)

    AlinNeculai [utilizator]

    ... sa se infiinteze si taxa Bechtel care sa fie luata ca si TVA-ul , numai ca valoarea ei sa fie de 30%.
  • +9 (11 voturi)    
    canadieni (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:37)

    saab [anonim]

    cel mai bine ar fi sa merga ca si pana acum, pe tehnologia canadiana si recatoare de tip CANDU, asa cum sunt si primele doua.
    Reactoarele astea au niste avantaje: sunt mai sigure, folosesc uraniu natural si apa grea din care avem din belsug. Cu mici modificari pot sa accepte si combustibil facut din deseuri nucleare reprocesate.
    Dar fireste, politica si coruptia isi vor spune cuvantul, si nu tehnica.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect punctul de vedere! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:30)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui saab

      !
    • +1 (1 vot)    
      Coreture (scuzi, no so italiano vero) (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 19:26)

      E. Zapata [anonim] i-a raspuns lui saab

      Revin cu un coment (am spus ca nu e vorba de canadieni).
      Explicatie: nu va amagiti cu Lavalin, nu au nici o legatura cu partea nucleara, Doar servicii pe parte clasica si constr./ montaj civile. Desi se proclama "firma de inginerie nucleara" , cititi pe siturile lor si vedeti singuri. Niciuna din firmele participante nu detine know-how despre tehnologia CANDU. Ce inseamna asta: fie ca peste banii contractati vor fi varsati multi altii pentru singurul consultant posibil (AECL), ori ca produsul va fi un simplu copy-paste al unitatilor precedente, presarate cu ceva ingrediente inedite cu origine incerta.
    • +1 (1 vot)    
      tocmai! (Joi, 20 ianuarie 2011, 11:21)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui saab

      Ma tem ca ai dreptate - experienta ultimilor 21 de ani a dovedit ca Statul nu este interesat de investitori mari, care vor sa faca ceva serios, de perspectiva, pentru ca de acolo nu iese shpaga!
      De ce nu a venit Mercedes la noi?
  • +5 (5 voturi)    
    de urmarit cu atentie (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:39)

    un roman [anonim]

    De urmarit cu atentie cine reuseste sa castige contractul;sunt multi bani.
    Bechtel o cunoaste toata lumea stim cam ce hram poarta.
    SNC-Lavalin Nuclear is the largest private sector nuclear engineering company in Canada.
    http://www.canatomnpm.ca/
    Elcomex patron Ion Grecu a vandut 80% catre elvetienii de la Repower.
    Mare sponsor PSD,PNL PDL a dat la toata lumea.
    http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/centrala-nucleara-cernavoda-impartita-pe-algoritm-politic-96060.html
    Atomtechnoprom sunt rusii mare lucru despre ei nu prea am gasit.
    • -2 (4 voturi)    
      bechtel (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:15)

      doi romani [anonim] i-a raspuns lui un roman

      a facut autostrazi in conditii mai grele. si foarte bune, prin alte parti, unde partenerii au fost seriosi.
      ce vina are bechtel ca mafia romaneasca pune bete'n roate, ca nu primeste banii pentru lucrarile executate.
      voi vreti sa vina cineva sa brazdeze tzara cu autostrazi, in trei luni, sa nu ceara bani si sa garanteze lucrarile.

      apropo, unde e partenerul chinez, unde e ofertantul economiei numero uno del mondo. ?
      ca ei fac autostrazi rapid, si le repara tot ...rapid.
      ieri terminate, azi reparate.
      sau cu nikiularele nu prea le au ?!

      dati cu parerea, romani. cate unu, cate doi, c'asa shpilu' pe la noi !

      ura la balkani !
    • -1 (1 vot)    
      Corecte comentarii... (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:06)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui un roman

      ...dar nu uita ca rusii au agentura KGB in Romania. Vom vedea. Tariceanu si Vozganian urlau pe la televiziunile vasale Moskovei ca nu vin investitori in Romania. Dar EADS, ce este? Sau investitori, dupa Tariceanu si Vozganian, sunt numai Patriciu si agentura KGB? Vom vedea si ce se va intampla si cu aceasta investitie. Chinezii nu sunt interesati de Romania, suntem prea mici.
    • -1 (1 vot)    
      I ate uita, cati KGB-isti sunt in misiune pe-aici? (Joi, 20 ianuarie 2011, 13:05)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Foarte corecte comentarii......dar nu uita ca rusii au agentura KGB in Romania. Vom vedea. Tariceanu si Vozganian urlau pe la televiziunile vasale Moskovei ca nu vin investitori in Romania. Dar EADS, ce este? Sau investitori, dupa Tariceanu si Vozganian, sunt numai Patriciu si agentura KGB? Vom vedea si ce se va intampla si cu aceasta investitie. Chinezii nu sunt interesati de Romania, suntem prea mici.
      • -1 (1 vot)    
        chinezii (Joi, 20 ianuarie 2011, 15:23)

        panril flecaru [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

        nu le au cu nucleul. inca mai invatza.
        daca era vorba de o fabrica de tenisi, sau de bicilete, poate se bagau, desi concurenta cu americanii, canadienii si rusii i'ar fi dezavantajat si la trotinete...

        cand zici rusi, zici cernobil.
  • -1 (5 voturi)    
    eu sunt pentru (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:47)

    panfil flecaru [anonim]

    tu esti, el este....

    e vorba de o licitatie internationala. deci, castiga al mai bun ofertant.

    bechtel nu e de vina ca mafia terenurilor tot amana exproprierile, ca se schimba traseul, ca guvernul nu plateste facturile.

    rusii or avea tehnologie, s'a vazut la cernobil si la bulgari, peste dunare.

    canadienii au facut primele reactoare, au un sistem de imbogatire a uraniului adimilat de industria romaneasca, in plus, canada este o tzara prietena.
    as vrea sa avem toti partenerii externi, pe care sa contam, asa cum este canada.

    sunt plusuri si minusuri pentru fiecare. corecta ar fi o decizie tehnica.

    cat de plata pentru fmi, aia e propaganda vovizelista.
    vine direct dela latrine. a se ignora.
  • +5 (7 voturi)    
    BECHTEL NU !!! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:51)

    fillip [anonim]

    NUUUUU !
  • +2 (2 voturi)    
    Bechtel si Atomtechnoprom... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:27)

    Atomel [anonim]

    Bechtel si Atomtechnoprom sa se ia de manuta si sa construiasca reactoare nucleare in Burkina Faso, iar nu la Cernavoda...
  • 0 (2 voturi)    
    castigator (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:55)

    SUA [anonim]

    Bechtel? ... wow
    • +2 (2 voturi)    
      Castigatoare va fi puterea ! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:32)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui SUA

      Puterea politica !
  • +2 (2 voturi)    
    energie (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:06)

    Marin [anonim]

    E clar ca Bechtel trebuie sa cistige lucrarea pentru reactoarele 3 si 4 ; va iesi o autostrada care va produce MW; si lucrarea va fi mai ieftina decit se liciteaza:cam de 10ori mai scumpa!
  • +2 (2 voturi)    
    Bectelu' cistigator (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:27)

    Nicolae [anonim]

    Avand in vedere experienta de succes cu autostrada bechtel - unde se scurg miliarde de euro care sunt impartiti apoi cu politicienii nostri de toate culorile - ne-ar trebui un nou proiect cu americanii astia "seriosi". Dupa autostrada invizibila dar extrem de scumpa - peste 1,5 miliarde euro pina acum, parca il vedem peste vreo 5 ani pe boc (eternul prim-ministru agreat de stapin) inaugurand prima baraca a muncitorilor, peste 10 ani primul fier beton adus pe santier, peste 15 ani realizarea carcasei reactorului nuclear dintr-un material revolutionar - chirpicul romanesc - dar la pret foarte mare. Nastase a semnat un contract de 2 lei dar nu ne este rusine nici cu spagarii Dobre/Berceanu care au "renegociat" conditiile pentru statul roman - mai nasoale ca inainte. Rezultatul dupa 6 ani este evident - 52 km. Bravos. Avem nevoie de o alta gaura neagra!!!
  • +1 (1 vot)    
    O sa fie Bechtel, si astfel... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:32)

    xxl [anonim]

    ... tot turcii ne fac si centrala.

    Iar ramanem fara lumina, ca pe vremea impuscatului.
  • +3 (3 voturi)    
    Nemtii vor ca in 10 ani sa renunte la reactoare (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:58)

    Alui [anonim]

    Isi pun problema stocarii deseurilor si a unui posibil accident/atac terorist.
    Centralele atomice nu sunt chiar asa rentabile precum par. Constructia lor costa pe putin doua miliarde de Euro, iar cu cat ai mai multa energie electrica cu atat e mai ieftina. Romania isi acopera 80% din necesar cu reactoarele actuale. Aproape 20% poate sa vina din energia eoliana.
    Ma tem ca reactoarele aste se fac nu din necesitate ci sa sa se mai umple unii de bani.
    • +1 (1 vot)    
      80%? (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 17:44)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Parca era 20%. Chiar daca exportam energie, nu exportam de 3 ori mai multa decat consumam.
  • 0 (2 voturi)    
    Sa vina rusii! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 15:02)

    valisa [anonim]

    SUA si Canada se tin de mana de prea mult timp. Au facut din Romania o groapa de gunoi cu afacerile lor murdare. Si mai mult, o sa care toate deseurile lor imputite in centralele noastre. Nu am incredere in ei.

    Hai Rusia, hai ca se poate!
    • 0 (2 voturi)    
      Hai Rusia, hai ca se poate! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 17:31)

      cernomoretz [anonim] i-a raspuns lui valisa

      cernobal !
  • +1 (1 vot)    
    Bestii ce sunteti! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 15:14)

    valisa [anonim]

    "Daca partenerii din actionariat doresc sa cumpere, suntem (n. red. statul roman) dispusi sa devenim minoritari".

    Ati vandut tot ce se putea vinde in aceasta tara. Si tot nu va mai saturati. Nici macar companiile strategice nu sunteti in stare sa le tineti. Va costa prea mult, spuneti voi? Dar toate furturile voastre din ultimi 21 de ani nu ne-au adus aici? Voi si cu nesatulii vostrii prieteni din afara.

    Cu dedicatie pentru "iubitul" meu stat roman

    Voi vesnic va rugati la Dumnezeii vostrii
    Si Dumnezeii vostrii vi le iarta pe toate.
    Dar va veni o zi de maine
    Cand veti da socoteala pentru toate.
  • +1 (3 voturi)    
    cratima (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 15:50)

    ion [anonim]

    Daca castiga rusi va las pe voi sa puneti cratima acolo unde i-i este locul ,intre pdl si fsb,pricepurati tavaristi portocalii
    • -1 (1 vot)    
      mai draga tizule (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:53)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui ion

      valisa e agenta noastra. n'o jigni, e rosie. i'auzi ce zice mai sus: sa vina rusii !
      gioana duce tratative de catva timp, in acest sens. a fost abilitat de alianta.
      si mai da-o in rahat de cratima, ca nu esprima nimic.
  • -1 (1 vot)    
    Bechtel (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 17:51)

    Liviu [anonim]

    Eu vreau cu Bechtel, ca e firma serioasa. Ne-a umplut tara de autostrazi...
  • 0 (2 voturi)    
    Mare atentie ! (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:06)

    Horia Hulubei [anonim]

    Sper ca cei care vor analiza dosarele de licitatie sa nu comita gresala ireparabila de ai alege pe rusi-care, cu siguranta vor veni cu cea mai tentanta oferta. La asemenea mari companii rusesi lucreaza in majoritate fosti KGB-ist, si in mod cert ne vor sabota o asemenea lucrare de o importanta strategica. Ne putem astepta peste cativa ani fie la o explozie catastrofala fie la o poluare nucleara gen Cernobil.Deci mare, mare, foarte mare atentie domnilor si, in special nu acceptati comision!!!
  • +1 (1 vot)    
    de rahat! (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:45)

    Codruta N [utilizator]

    IARASI se baga Bechtel?
    Toat asa cum s-a bagat si cu "autostrada" - intai, au zic ca o fac pe banii lor si ca vin ca "investitori"; dupa aia, s-au dat niste legi valabile 2 - 3 zile STRICT in favoarea lor pentru ca acum... sa ne trezim ca Statul roman a platit o GRAMADA de bani si n-avem decat un petec functional...
    Cat despre Lavalin - toti falimentarii de peste Ocean tre' sa vina la noi, sa-i salvam!
  • +1 (1 vot)    
    afara cu portocaliii!! (Joi, 20 ianuarie 2011, 17:18)

    moshu [anonim]

    Mai copii mai, sunteti atat de naivi... Pai voi stiti ce presiuni fantastice face asa-zisa ambsasada a dua la Bucuresti asupra portocaliilor.... Si ce santaje, si ce mizerii... Spuneti de rusi dar voi nu stiti ca rusii sunt de departe cei mai tari in domeniu. Si sunt si mult mai corecti in afaceri. Povestile cu kgb, cu invazia rusilor care ne inrobesc... ma scarbeste si cred ca frustratii de romani portocalii pot continua asa in nesimtirea lor... Tara asta nu s eva face bine decat dupa ce va intelege ca afacerile sunt afaceri si ca daca esti corect nu poate decat sa fie bine. Nemernicanii, cum ador sa le spun au supt don Romania atat cat rusii si chineziii si camerul si ghana si cine mai vreti voi nici nu ar putea gandi. DAca am fi cu adevarat un popor constient, ne-am ridica si i-am rade pe poprtocalii si pe nemernicanii care i-au adus pe capul nostru... Dar nu suntem decat niste cadavere exploatate dde bashinescu si ai lui...Asta e!
    • -1 (1 vot)    
      NADA (Joi, 20 ianuarie 2011, 21:32)

      E. Zapata [anonim] i-a raspuns lui moshu

      Cu riscul de a plictisi pe unii, ma simt obligat sa re-intervin.
      - Rusii: tari in domeniu (care?) -poate, dar nu in cel al reactoarelor de ultima generatie (licentiatori: AREVA, AECL, Westinghouse, KEPCO, Toshiba). Detinatori ai tristului record conferit de unicul incident nuclear care a modificat complet conceptele de siguranta nucleara. Ar fi RUSI-N-OS...
      - Portocalii (nume gretoase mentionate - Berbeceanu, Hraparebenciuc). Alt record, trist pentru noi: Prima si UNICA - pe plan mondial- greva a lucratorilor dintr-o centrala nucleara. Banuiti de care este vorba? Stiati ca...
  • 0 (0 voturi)    
    Circuitul banilor in natura (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 9:10)

    Ams [anonim]

    (null)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi