295 proiecte aprobate, de peste 3 miliarde de lei, pentru "renovarea şi dezvoltarea satelor"/ Agentia de Plati se lauda ca a verificat peste 27.000 de proiecte cu numai 1400 de angajati 

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 19 mai 2010, 17:49 Economie | EuROfonduri

Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit va contracta 295 de proiecte selectate pentru finantare prin fonduri europene pentru „Renovarea, dezvoltarea satelor, imbunatatirea serviciilor de baza pentru economia si populatia rurala si punerea in valoare a mostenirii rurale". In total, proiectele depuse si declarate conforme din punct de vedere administrativ au fost in numar de peste 2.000. "Trebuie mentionat ca APDRP a reusit performanta sa verifice cele 2.051 de proiecte incadrate la Masura 322 si alte aproximativ 25.000 de cereri de finantare depuse pana in prezent la restul masurilor active, cu doar 1.400 de angajati", se mai arata in comunicatul institutiei.

Informatiile transmise de APDRP:

  • Proiectele selectate pentru finantare au fost depuse in sesiunea deschisa  pentru Masura 322 intre 15 iunie – 31 iulie 2009. Fondurile europene nerambursabile care vor fi acordate acestor proiecte selectate sunt de peste 3,08 miliarde lei, acoperind astfel integral alocarea aferenta sesiunii din perioada iunie – iulie 2009.
  • Proiectele au fost selectate dintr-un  total de 2.051 de proiecte conforme, evaluate in sesiunea mentionata si avand o valoare totala publica de aproximativ 20 miliarde lei.
  • Perioada necesara evaluarii acestor proiecte a fost direct influentata de numarul mare de proiecte depuse in cadrul acestei Masuri, precum si in cadrul celorlalte Masuri active din cadrul PNDR.
  • Astfel, trebuie mentionat ca APDRP a reusit performanta sa verifice cele 2.051 de proiecte incadrate la Masura 322 si alte aproximativ 25.000 de cereri de finantare depuse pana in prezent la restul masurilor active, cu doar 1.400 de angajati, in conditiile in care institutia a trebuit de fiecare data sa asigure in procedura de verificare „principiul patru ochi” conform principiilor stabilite la nivel european.
  • Acest efort urias al Agentiei in ceea ce priveste procesul de evaluare a fost apreciat pe parcursul tuturor misiunilor de audit ale Comisiei Europene.
  • Prin fondurile alocate Masurii 322 s-a finantat o paleta larga de actiuni, incluzand atat dezvoltarea infrastructurii rurale, cat si serviciile pentru populatia locala sau conservarea traditiilor.
  • Astfel, proiectele selectate vor primi fonduri pentru imbunatatirea retelelor de drumuri, infiintarea si dotarea centrelor after school, reabilitarea, modernizarea si dotarea caminelor culturale, infiintarea gradinitelor, infiintarea centrelor sociale de ingrijire batrani, restaurarea bisericilor si a monumentelor istorice, etc.  


Citeste mai multe despre   















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

1689 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    19 (Miercuri, 19 mai 2010, 17:29)

    gabriel [anonim]

    Scuze, revin 19,32 de proiecte pe cap de angajat la APDRP, vi se pare mult ?

    Sau era nevoie eventual de 27.051 de angajati, cate unul de proiect ?

    Presupun ca pe unitate de timp nu ati facut aceasta verificare in doua zile.
    • +1 (1 vot)    
      mai putin de 2 proiecte / luna / bugetar (Miercuri, 19 mai 2010, 18:45)

      GeorgeT [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      incredibila performanta , la mai multi ...
      • 0 (0 voturi)    
        Usor e sa calculezi asa! (Miercuri, 19 mai 2010, 20:01)

        APDRPist [anonim] i-a raspuns lui GeorgeT

        Adevarul e ca la Apdrp chiar se munceste, se face teren la greu in judet si chiar in cele invecinate, termenele de verificare sunt respectate la singe, procedurile sint foarte stricte, nu e loc de rasol.
      • 0 (0 voturi)    
        Calcule (Joi, 20 mai 2010, 1:37)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

        Daca principiul ala "patru ochi" inseamna ce se sugereaza ca inseamna, dintr-odata numarul se dubleaza, aproape 40 de proiecte/angajat.
        Din articol pare sa rezulte ca e vorba de-o perioada de vreo 9-10 luni, deci sa spunem cca un proiect/saptamana-angajat.
        Mai adaugam si faptul (mai putin important, de acord) ca e improbabil ca agentia aia sa functioneze exclusiv cu angajati specializati/capabili sa faca astfel de evaluari, si ajungem poate la vreo 5-6 proiecte/luna-evaluator, unul la patru zile.
        Nu-mi dau seama daca e mult sau putin dar, presupunand ca un astfel de proiect aduce mai mult sau mai putin cu un plan de afaceri, ca, fiind vb de mediul rural, trebuie probabil si ceva deplasari la fata locului, as zice ca nu pare scandalos.
        Alternativa -- obliga-i pe oamenii aia sa evalueze/aprobe cate doua proiecte pe zi, la foc automat -- poate fi mai rea.
  • +1 (1 vot)    
    0.12 proiecte si 1.50 cereri pe luna (Miercuri, 19 mai 2010, 19:00)

    neagoe [utilizator]

    O firma privata neinregimentata politic ar face toata aceasta lucrare cu maxim 50 de oameni si la costuri mult mai mici. Dar ar fi angajata oare o firma necotizanta?

    Un calcul - un bugetar APDRP a lucrat:

    177 de zile lucratoare la un proiect (sau 249 de zile calendaristice / proiect)

    260 / (2051/1400) = 177 zile
    365 / (2051/1400) = 249 zile

    si

    - 14 zile lucratoare la o cerere (20 de zile calendaristice / cerere)

    260 / (25000/1400) = 14 zile
    365 / (25000/1400) = 20 zile

    ADICA un om a lucrat pe luna:

    0.12 proiecte si 1.50 cereri !!!

    Este evident ca sunt satisfacuti de cat au frecat-o!
    • -1 (1 vot)    
      Tot calcule (Joi, 20 mai 2010, 1:44)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Socoteala dvs. pleaca de la premisa ca de muncit au muncit doar la proiectele acceptate; toate celelalte au fost aruncate la cos fara a fi macar deschise, n-au consumat deloc timp etc.
      Si, oricat as fi eu de pro-privat si anti-munca-la-stat, presupunerea ca un angajat privat ar face munca a cca 30 de angajati la stat este... hmmm.
      • 0 (0 voturi)    
        fals (Joi, 20 mai 2010, 8:21)

        neagoe [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        Premisa de la care am plecat este chiar comunicatul APDRP:

        "[...] Proiectele au fost selectate dintr-un total de 2.051 de proiecte conforme, evaluate in sesiunea mentionata si avand o valoare totala publica de aproximativ 20 miliarde lei. [...]"

        Deci in total au fost 2051 de proiecte depuse din care au fost aprobate X.

        Premisa de la care am plecat este chiar comunicatul APDRP:
        • 0 (0 voturi)    
          2051 sau cca 27000? (Joi, 20 mai 2010, 12:02)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

          Da, dar propozitia continua specificand ca alea 2051 sunt cele incadrate la masura 322, insa au mai fost alte vreo 25000 la alte masuri... asa cum zice autoarea si-n titlu, de altfel.
  • +1 (1 vot)    
    eficienta.. (Miercuri, 19 mai 2010, 19:05)

    mar [anonim]

    documentatie depusa ptr. un act aditional in prima decada a lunii martie si probabil ca am sa intru in posesia documentului in luna august, nu sunt siguri. Halal eficienta, si mai vorbim si de investitii cu termene de finalizare. Este de bine, sa se merga in continuare in ritmul asta si o sa modernizam satul romanesc si agricultura Romaniei peste 40 de ani.
  • 0 (2 voturi)    
    calcule (Miercuri, 19 mai 2010, 23:08)

    balerina [anonim]

    Uite asa, cine nu stie vorbeste. Mai putin de jumatate din angajatii APDRP verifica proiectele pana la selectare. O alta mare parte se ocupa de dosarele de achizitii si apoi de plata a proiectelor contractate.
    Ati vazut cum arata o cerere de finantare a unei primarii? Are de la cateva sute pana la peste 1000 de pagini. Credeti ca e usor de verificat un astfel de proiect?
    Celalalte proiecte, ale privatilor, au de la cateva zeci la cateva sute, depinde de complexitate. Stiti ca la foarte multe proiecte se fac vizite in teren?
    Nu stiti, dar comentati, ca doar bugetarii lucreaza degeaba. Nu, la APDRP s-a lucrat si in zilele libere neplatite din noiembrie si decembrie.
    • 0 (0 voturi)    
      ai (Joi, 20 mai 2010, 12:36)

      mar [anonim] i-a raspuns lui balerina

      si nu ai dreptate. De acord cu tine ca se face teren, dar zile astea am fost la un centru regional cu o problema, unii munceau de le sareau capacele, iar altii ... Intr-un interval de 3 ore, o Doamna a iesit la "tigara" cu tel. la ureche de 15 ori. Nu ne-a venit sa credem, am vazut-o odata, dupa 10 min din nou asa ca am numarat. Si inca ceva, daca procedurile sunt cum sunt, nu exista transparenta nici macar dupa semnarea contractelor, normal ca se munceste ineficient. Mergi cu un dosar de achizitii si surpriza, la depunere afli ca nu ai respectat procedura. Care procedura?Cea pe care angajatul o stie, dar pentru aplicant este la secret!
      De ghiduri nu mai vorbesc.. Asa ca o sa vina 2013 si noi ne vom uita in gol privind la o agricultura ineficienta si nemodernizata.
  • 0 (0 voturi)    
    vorbe (Joi, 20 mai 2010, 10:28)

    @lter ego [anonim]

    Nici eu nu-i plac pe bugetari dar comentariile astea de pe margine la niste lucruri care evident nu se cunosc, mi se par EXAGERATE!
    Oameni buni, de ce nu va documentati inainte sa faceti calcule stupide si sa emiteti pareri atotstiutoare?
    Din surse verificate de mine va pot spune ca oamenii respectivi nu au facut doar evaluarea proiectelor (care, asa cum spunea cineva mai sus, nu au 10 pagini ci pot ajunge si la 1000) ci si verificarea cererilor de plata care au fost suficiente avand in vedere si programul sapard pentru care inca se realizeaza verificari....
    Intotdeauna de pe margine este cel mai usor si "meciul" se vede altfel.
    Toti sunt cei mai buni antrenori, sau in acest caz cei mai buni manageri care cu 50 de oameni fac toata munca. Asa o fi. Probabil daca oamenii respectivi lucreaza 24 din 24 sau dorm cateva ore acolo si mananca in timp ce lucreaza.
    Inainte de a da cu piatra, mai ganditi-va fratilor!
  • 0 (0 voturi)    
    completari..adaugiri..pareri! (Joi, 20 mai 2010, 12:15)

    @lter ego [anonim]

    Nici eu nu-i plac pe bugetari dar comentariile astea de pe margine la niste lucruri care evident nu se cunosc, mi se par EXAGERATE!
    Oameni buni, de ce nu va documentati inainte sa faceti calcule stupide si sa emiteti pareri atotstiutoare?
    Din surse verificate de mine va pot spune ca oamenii respectivi nu au facut doar evaluarea proiectelor (care, asa cum spunea cineva mai sus, nu au 10 pagini ci pot ajunge si la 1000) ci si verificarea cererilor de plata care au fost suficiente avand in vedere si programul sapard pentru care inca se realizeaza verificari....
    Intotdeauna de pe margine este cel mai usor si "meciul" se vede altfel.
    Toti sunt cei mai buni antrenori, sau in acest caz cei mai buni manageri care cu 50 de oameni fac toata munca. Asa o fi. Probabil daca oamenii respectivi lucreaza 24 din 24 sau dorm cateva ore acolo si mananca in timp ce lucreaza.
    Inainte de a da cu piatra, mai ganditi-va fratilor!
  • 0 (0 voturi)    
    Da, dar (Joi, 20 mai 2010, 17:50)

    gabriel [anonim]

    De acord, au si 1000 de pagini, dar exista o standardizare a acestor proiecte pe care cei de la APDRP o stiu pe dinafara. Fiecare cu meseria lui. Ceea ce inseamna ca nu citesc litera cu litera, stiu cu precizie unde sa se uite si ce sa caute. Si asta fara sa dea rasoleala, cum se zice.

    Asa cum stim toti, la locul nostru de munca , ce anume avem de facut.

    Deci ma mentin la ideea ca nu au dat in branci cu munca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi