Cum motiveaza Anca Boagiu absorbtia slaba a fondurilor UE: In ultimii ani, relatia Ministerului Transporturilor cu Comisia Europeana a fost putin mai incordata

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 16 septembrie 2010, 15:59 Economie | EuROfonduri

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, considera ca institutia pe care o conduce a avut, in ultimii ani, o relatie "incordata" cu autoritatile de la Bruxelles si aceasta este una dintre cauzele rezultatelor slabe in absorbtia fondurilor europene. "Din pacate, in ultimii ani, relatia Ministerului Transporturilor cu Comisia Europeana a fost putin mai incordata, fapt care explica intr-o anumita masura si rezultatele nesatisfacatoare in absorbtia fondurilor europene pentru infrastructura mare de transporturi", a declarat Boagiu in urma unei vizite la Bruxelles. Cu aceasta ocazie, a discutat cu oficialii europeni si despre situatia proiectelor finantate prin programul ISPA pentru care perioada de finantare expira la sfarsitul acestui an, existand riscul pierderii unei parti din finantare in cazul proiectelor nefinalizate.

Aceasta sustine ca a convenit cu oficialii europeni sa gaseasca impreuna solutii care sa deblocheze absorbtia fondurilor europene. Potrivit ministrului economiei, Comisia Europeana va fi un partener al Ministerului Transporturilor in cursa contra-cronometru pentru absorbtia fondurilor europene in domeniul transporturilor. "Autoritatile de la Bucuresti trebuie sa abordeze relatia cu Bruxelles-ul ca o problema de politica interna care afecteaza direct cetatenii romani (... )Am convenit cu oficialii europeni sa institutionalizam acest tip de dialog pentru a gasi impreuna solutiile care sa deblocheze absorbtia fondurilor europene si care sa ofere Romaniei un nou impuls pentru a utiliza cat mai mult din cele 4,6 miliarde acordate de UE pe Programul Operational de Transporturi pana in 2013. Pornim o cursa contra-cronometru in care sprijinul Comisiei Europene este esential. Comisia Europeana va fi un partener de nadejde al Ministerului Transportului in aceasta cursa", a declarat Anca Boagiu.

Ministrul sustine ca a mai convenit cu oficialii europeni ca in perioada imediat urmatoare resursele financiare ale MTI sa fie dirijate cu prioritate catre proiectele parte a Coridorului 4 Pan-European. Un alt subiect abordat a fost situatia proiectelor finantate prin programul ISPA semnat in anul 2000 si pentru care perioada de finantare expira la sfarsitul acestui an. In aceasta situatie, exista riscul pierderii unei parti din finantarea ISPA in cazul proiectelor nefinalizate.

Boagiu a mai spus ca saptamana viitoare va ajunge in Romania o delegatie a Comisiei Europene in vederea stabilirii unui calendar al realizarii obiectivelor. Anca Boagiu s-a intalnit la Bruxelles cu Johannes Hahn, comisar european pentru dezvoltare regionala, si cu Jean Marie Seyler, Director in cadrul Directoratului General Politica Regionala (DG Regio).


Citeste mai multe despre   















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

1493 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    scuza pentru incompetenta (Joi, 16 septembrie 2010, 16:09)

    hash [anonim]

    aia e! cine a lucrat, fie si la a 2-a mana, cu cei de la Comisie, cunoaste.
  • +1 (3 voturi)    
    incredibil (Joi, 16 septembrie 2010, 16:12)

    ngi [anonim]

    "In ultimii ani, relatia Ministerului Transporturilor cu Comisia Europeana a fost putin mai incordata"

    s-ar putea si un fel de plan, o estimare, o minciuna macar doamna Boagiu, inafara de fabuloasa declaratie?
    • 0 (0 voturi)    
      De ce esti rautacios? (Joi, 16 septembrie 2010, 17:18)

      sile [anonim] i-a raspuns lui ngi

      Poate aceasta relatie putin mai incordata a fost coroborata si de alti factori. Poate horoscopul a fost putin mai nefavorabil in aceasta perioada. Poate diverse grupuri s-au asociat sa trimita energii putin mai nepozitive catre minister. Poate calitatea cafelei recoltate in ultimii ani a fost putin mai slaba decat nivelul care permite concentrarea pe atragerea de fonduri europene.

      Cred ca sunt multi factori de considerat ;-)
  • -1 (3 voturi)    
    li se falfaie...... (Joi, 16 septembrie 2010, 16:19)

    lili [anonim]

    "Autoritatile de la Bucuresti trebuie sa abordeze relatia cu Bruxelles-ul ca o problema de politica interna care afecteaza direct cetatenii romani (... )'

    Da' de unde, li se falfaie autoritatilor de la Bucuresti de cetatenii romani.... Astia de la Bruxelles nu si-au dat seama inca ??!!!!
  • -1 (1 vot)    
    Patron (Joi, 16 septembrie 2010, 16:21)

    watto [anonim]

    pentru motivul asta daca lucra la patron era data afara imediat,ce profesionalism la aceasta ``d-na``!!!
  • 0 (2 voturi)    
    In sfirsit (Joi, 16 septembrie 2010, 16:38)

    robin_hood [utilizator]

    s-au gasit vinovatii pentru ca unii care iau bani grasi de la stat nu si-au facut treaba.
    Relatie incordata.Asta intelege ce spune?
    Pe cine a dat afara din minister acum ca stie cine sint vinovatii?Rahat pe bat ce zice.
  • 0 (2 voturi)    
    se duse ministresa... (Joi, 16 septembrie 2010, 16:39)

    marius [anonim]

    la C.E. ca sa le promita europenilor un trafic auto de calitate spre Bucuresti..., iar acolo avu un soc, Europa nu are atat de mult nevoie de acest acces 'sublim' catre aceasta 'metropola' pe cat are nevoie ca cetatenii ei, inclusiv romanii, sa poata circula cat de cat rezonabil chiar si intre alte locatii romanesti in afara de 'capitala'.... nu stim daca oficialul nostru reusi sa priceapa, socul fuse destul de puternic sa recunoastem....
  • 0 (2 voturi)    
    incompetentii (Joi, 16 septembrie 2010, 17:22)

    io [anonim]

    Ce se poate deduce din spusele doamnei (sau e inca domnisoara?) ministru (dincolo de niste sageti pe care parca le tot arunca de cand e ministru spre colegul dansei de partid, ex-ministrul Berceanu) e ca de fapt nu numai criza, "delirul" preelectoral PNL-ist, santajul PSD-ist si conspiratia "mogulilor" sunt de vina pentru ce se intampla acum ci..vai Doamne (si mi-e dat sa cred ca asta in primul rand) incompetenta de la toate nivelurile a guvernantilor nostrii. Daca ati observat putini se leaga de asta:toti vorbesc de actiuni voite, de hotii (fara indoiala ca au fost si de astea), dar cati recunosc oare ca ai nostri conducatori de ieri si de azi sunt nu numai smecheri ci si incompetenti. ca de acolo pleaca totul. vorba aia:fura cat poti da fa-o cu cap!mai lasa si ceva in urma ta, fa intai rost de bani si apoi din aia iti iei si partea ta si lumea mai inchide ochii. din punctul asta de vedere nu putem decat sa il "admiram" pe Nastase:pe langa toti mafiotii care il inconjurau l-a pus la Finante pe Tanasescu, nu de alta da sa nu-l lase cu pusculita goala!
  • 0 (0 voturi)    
    Cum motiveaza bobo21 absorbtia slaba (Joi, 16 septembrie 2010, 21:22)

    bobo21 [utilizator]

    Nu imposibil, dar totusi e mai greu de furat din fondurile UE.
  • 0 (0 voturi)    
    Idei pt. strangerea de fonduri pt. infrastructura (Marţi, 21 septembrie 2010, 14:16)

    Gordansky [anonim]

    Din pacate ca sa avem infrastructura ne trebuie bani-si idei.
    idee:fiecare cumpara mancare de 100-200 lei pe luna de persoana cel putin!
    6 milioane de pensionari +3 mil la privat+1,3 mil bugetari +probabil cetateni straini =10-12 mil e persoane eligibile care cumpara alimente de exemplu(fara mancare nu poti trai)
    Idee, in loc sa se traga din salarii , se trag cate 100 ron pe luna de la pensionari si 200 de ron de la angajati. =>un fond Lunar de cam 1,5 mld ron- de 1 mld se negociaza plata directa en-gros ale alimentelor direct la distribuitorii retail din Romania (pe licitatii , pe zone etc)=>500 mil fond lunar pt infrastructura. Ar rezulta faptul ca (de exemplu)alimente de 2mld pt populatie se pot cumpara cu 1 mld sa zicem .Fiecare angajat/pensionar/firma/pfa etc. are un numar de asigurat pe care in cuantumul sumei de 100 sau 200 de lei cat da la stat pot achizitiona alimente pina in valoare de 200-400ron -profit angajat .
    Cine castiga-TOTI! 1.Statul -500mil ron pe luna! 2.Cetateanul - cumpara alimente cu 33%-50% mai ieftine 3.Retailerii de alimente din tara -pt ca is bani gratis fara investitii
  • 0 (0 voturi)    
    idei strangeri de fonduri pt infrastructura 2 (Marţi, 21 septembrie 2010, 14:18)

    Gordansky [anonim]

    Un fond de investitii facut de stat- poate inlocui contractele prin concesiune
    toti romanii pot cotiza o anumita suma si devin copriprietari la autostrada -de exemplu se vin niste actiuni si se merge totul pe sistemul de bursa
    -cei care or cotizat foarte putin au : reducere la intrare ape autostrada , profitul se face din plata pe accesul pe autostrada, deci este ca o investitie, cateva reduceri de impozite mai tarziu etc.
    -fabrici gen Nokia, Dacia etc care au nevoie de infrastructura pot deveni coproprietari si-n acelasi timp au infrastructurala dispozitie pt ei
    Exemplu: o persoana fizica(inclusiv eu) as fi de acord sa cotizez 200 ron pe an in avans =>dar pe viitor eu si sotia/sora etc sa avem reducere 50%-75% pe autostrada timp de 20 de ani sa zicem.
    Treaba se poate face cu un card cu functionalitati asemenatoare cu cele descrise la ideea de mai sus.

    2 mil soferi x 200ron+10000 de firme(pfa etc) x 2000ron=400mil+20mil+cativa posibil investitori mai mari =500mil pe an X 4(bani e la uniunea europeana ) =2mld => 500mil euro (fonduri rom+fonduri europene) -asa in 3-4 ani e gata coridorul 4 pan -european+poate cateva centuri importante
  • 0 (0 voturi)    
    idee 3- pt marirea vitezei pe drumurile nationale (Marţi, 21 septembrie 2010, 14:19)

    Gordansky [anonim]

    DE CE au nevoie romanii de autostrazi?
    1. viteza sa ajungi din punctul A in punctul B - conditionat de numarul de masini lente de pe drum=tiruri,masini care merg incet
    2. sa nu fie nevoie de limitari foarte mari de viteza sau opriri ca in cazul trecerii prin localitati

    idee:
    Pt punctul 1 de mai sus- intre orice localitate sa se largeasca la un moment dat soseasa cu inca o banda de maxim 500m lungime(din motive economie) si o banda latime pt depasire!

    beneficii-reducerea numarului de accidente din cauza depasirilor
    -depasirea vehiculelor lente in deplina siguranta

    Pt. punctul 2: in fiecare localitate se inchide accesul peitonal pe drum si se fac pasarele pe sub drum pt localnici (aici trebuie flexibilizata implementarea in functie de locatie, se pot lasa cateva semafoare etc) dar in felul acesta nu va fi nevoie ca soferul sa incetineasca(prea mult ) in localitati.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania era nevoie de idei si promovate la guvern (Marţi, 21 septembrie 2010, 14:21)

    Gordansky [anonim]

    Salutare ,

    ieile ce le-am expus mai sus pot fi numai cateva dintre ideile care le putem avea sa strangem bani pt autostrazi si sa avem si beneficii ulterioare-pe langa faptul ca infrastructura = dezvoltare economica pe verticala.
    Ar fi interesant un subiect de prima pagina pt asta cu iei bune de unde se pot strange fonduri pt ca dupa 3-4 ani sa avem si infrastructura si investii serioase din Europa=locuri de mucna mai bine platite , locuri de munca in constructii autostrazi, hale etc etc


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi