Comisia Europeana a aprobat o finantare de peste 124 milioane de euro pentru autostrada Arad-Timisoara

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 21 octombrie 2010, 14:59 Economie | EuROfonduri

Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124.399.671 euro pentru constructia autostrazii Arad-Timisoara si pentru varianta de ocolire a orasului Arad, suma fiind alocata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, informeaza Ministerul Transporturilor. Autostrada are o lungime de 44,5 km, din care 12,25 km reprezinta lungimea variantei de ocolire Arad si 32,25 km reprezinta lungimea autostrazii care leaga orasele Arad si Timisoara.

"Prin realizarea acestui obiectiv se estimeaza o reducere cu 76% a numarului de accidente pentru traficul intre Arad si Timisoara, o reducere a timpului mediu de calatorie intre Arad si Timisoara de la 64 minute la 33 minute, precum si o reducere cu 7 % a costurilor de exploatare a autovehiculelor. In ceea ce priveste indicatorii fizici ai proiectului, vor fi construiti 44,5 km de autostrada, 20 de poduri si pasaje, 18 pasaje peste autostrada, 5 noduri rutiere si 2 centre de intretinere si zone de servicii", sustine Ministerul Transporturilor.

Proiectul este finantat prin programul operational sectorial de Transport (POS-T), program gestionat de Ministerul Transportruilor. Autostrada Arad -Timisoara este parte a Coridorului IV, traseul Nadlac - Constanta.
  • Constructorul autostrazii este consortiul FCC Construccion/Astaldi care a castigat la sfarsitul anului 2008 contractul de lucrari. In momentul atribuirii, valoarea contractului de constructie a autostrazii Arad - Timisoara a fost estimata la 482 milioane de lei, fara TVA. In luna iunie 2010, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, critica ritmul lent de efectuare a lucrarilor, amenintand constructorii ca se poate ajunge la rezilierea contractului in cazul in care vor mai "trage de timp". Constructorul a cerut, in vara, modificarea unor solutii tehnice. In opinia lui Berceanu, firmele au cerut schimbarea solutiilor tehnice "pentru a creste pretul".
  • Radu Berceanu, a declarat in iunie ca sunt intarzieri de noua luni la centura in regim de autostrada de la Arad si de sase luni la tronsonul de autostrada din Timis. "Ambele portiuni de autostrada sunt intarziate. Bypass-ul de la Arad are intarzieri de noua luni, iar portiunea de aici de sase luni. Si mai e o problema mai veche, care trebuie desfiintata. La licitatii se ofera preturi foarte mici, ca sa se castige licitatia. La licitatii vin firme care au facut autostrazi multe, dar in Spania, in Portugalia. In Romania au 13 persoane, fara echipament, fara angajati, dar se prezinta cu zestrea de acolo, de la 3.000 de kilometri. Si atunci castiga firme care au un istoric si subcontracteaza tot", a spus Berceanu. Tot acesta a precizat, o luna mai tarziu, ca in 2011 se va finaliza autostrada Arad - Timisoara si va incepe constructia autostrazii Nadlac - Arad si Timisoara - Sibiu.




Citeste mai multe despre   















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

17767 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    In sfarsit... (Joi, 21 octombrie 2010, 15:10)

    Mihai [anonim]

    Credeam ca n-o vor termina decat in 2040...Dar asa, cu finantarea asta, trag sanse sa fie gata pana-n 2030 :)
    • +17 (17 voturi)    
      sa fim exacti (Joi, 21 octombrie 2010, 16:05)

      SIMPLICIUS [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      aceasta suma NU ARE VOIE sa fie folosita pt. TVA, exproprieri, organizare de santier, devieri de conducte si cable. Iar suma se plateste NUMAI pe lucrari execuate si receptionate de UE. Restul sunt vorbe (spagi, peschesuri s.am.d.)
  • -4 (20 voturi)    
    corect (Joi, 21 octombrie 2010, 15:14)

    jiji [anonim]

    mi se pare corect! exact portiunea de autostrada de care romania are nevoie. ca pana la arad se ajunge super usor din orice punct al tarii!!! keep it up
    • +6 (6 voturi)    
      Asa-i Jiji. (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:05)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui jiji

      Romanii vor toti cate o autostrada care sa porneasca de la ei de la poarta si eventual sa nu mai circule si altii ca Doamne fereste ce se poate intampla.
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:18)

        sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Cata intuitie :)))
      • +6 (6 voturi)    
        Vai de voi... (Vineri, 22 octombrie 2010, 17:42)

        Seba [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Bine ca traiti in alta parte a tarii... ca se vede. Las ca e bine cand intra strainii pe la Nadlac sa cada de la Mako direct pe camp de pe Autostrada... Foarte inteligent. Halal gandire. Las ca au facut Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Constanta. WOW!!! Sunt atat de necesare tarii... le folosesc aprox 2 milioane, dar restul de 18? Va ganditi doar la Bucuresti, parca doar el conteaza. Interesant...
        • +1 (1 vot)    
          inpoiati (Luni, 25 octombrie 2010, 22:48)

          alen [anonim] i-a raspuns lui Seba

          ai auzit tu de tara dezvoltata fara autostrazi?
          cauta si tu pe google "beneficile aduse de autostrada". Ce inpoiati sunt unii, daca ar putea circula tot pe vechile drumuri de pamant si in carute ar fi fericiti..
          • -1 (1 vot)    
            alene (Luni, 8 noiembrie 2010, 15:50)

            nenea [anonim] i-a raspuns lui alen

            Seba are dreptate. autostrada care lega bucurestiul de litoral s-a facut rapid, dar este nefolositoare. la ce ne folosesti ca se duc miticii in viteza la mare? mai bine o faceau buzau (sau focsani) - litoral
      • -1 (1 vot)    
        Salut Jiji ! (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 1:57)

        Jan de la Craiova [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Asta e hatirul mainarului: culoarul 4.
        De fapt ce trebuia ulitza asta sa faca bucla pe la Timisoara, ca "nu trec 40.000 masini in 24 ore pa acolo", deci nu era nevoie de autoband.
    • +3 (3 voturi)    
      Arad (Vineri, 22 octombrie 2010, 15:18)

      DL [anonim] i-a raspuns lui jiji

      Nu dar se va ajunge super usor pina la Arad din orice punct al UE si aia e intentia din UE prin RO catre Marea Neagra nu invers.
    • +2 (2 voturi)    
      hmm (Vineri, 22 octombrie 2010, 17:05)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui jiji

      nu stiu cum se ajunge, dar pe acolo se trece in vest
  • -4 (22 voturi)    
    Sper ca e doar avansul.. (Joi, 21 octombrie 2010, 15:14)

    Teshcherea [anonim]

    Banii astia sunt destui numai pentru birocratii din Bucuresti, sa-si traga spagile necesare. Mai sunt birocratii din provincie, asfaltatorii, consultantii, si abia apoi incep lucrarile... Care se vor opri, desigur, la anul, din "lipsa de fonduri"!
    • +13 (17 voturi)    
      intox, intox, intox (Joi, 21 octombrie 2010, 16:07)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Teshcherea

      banii europeni se platesc numai DUPA si pe lucrari receptionate de DIRIGINTI numiti de UE. Unde sunt spagile???? poate in capul tau.
      • 0 (6 voturi)    
        ha ha ha (Vineri, 22 octombrie 2010, 9:55)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui bula

        Romanii se descurca ei cumva. In loc de B400 for baga B100, ca UE nu o sa scoata mostra de beton la teste, in loc de fundatie de 3 m vor face de 1,5 si tot asa. NU-i bai la receptie va arata bine....
      • -2 (8 voturi)    
        Spagile merg si la DIRIGINTII UE... (Vineri, 22 octombrie 2010, 10:42)

        catalinb [utilizator] i-a raspuns lui bula

        ... ca spaga nu s-a inventat in Romania.
        WAKE UP !!
        • +2 (2 voturi)    
          wake-up tu! (Vineri, 22 octombrie 2010, 15:32)

          bula [anonim] i-a raspuns lui catalinb

          a.citeste legea si vezi cum e cu lucrarile ascunse (cand se controleaza si cum se controleaza) b.iti pot indica o firma din Ploiesti care a falimentat din cauza ca a crezut ca se joaca cu beton, cu asfalt, cu dimensiuni etc. PS. se vede ca nu ai de-aface cu constrcutiile. Nu ai tu bani sa spaguiesti un diriginte UE!! Si vezi ca receptia e portiune cu portiune!
    • +1 (1 vot)    
      A inceput... (Vineri, 22 octombrie 2010, 17:44)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui Teshcherea

      Lucrarile sunt incepute, pe cativa kilometri au turnat si asfalt, in alte parti lucreaza la podete, traversari de cale ferata si podete pentru drumuri agricole. Au oprit lucrarile. De ce? Pentru ca statul are restante de plata de 25 mil. de EU. Frumos nu? La centura inca se lucreaza cat e lumina, iar unele lucrari se mai executa si la lumina artificiala.
  • +9 (11 voturi)    
    In sfarsit... (Joi, 21 octombrie 2010, 15:17)

    je [anonim]

    sper sa vedem si comunicat oficial...
    Valoarea totala a proiectului este de 388.219.468.

    Sper sa gasim 200 milioane pt restul....desi e cam subtire bugetul tarii.
  • -2 (8 voturi)    
    defazare temporala??? (Joi, 21 octombrie 2010, 15:23)

    adrian [anonim]

    Eu ma tot uit la data sa fiu sigur ca nu m-am teleportat in timp... pe arad-timisoara si centura arad se lucreaza din 2008.. la anu ar trebui sa fie gata... si banii erau aprobati din ale potoape ca altfel nu se apucau de ele.. deci despre ce naiba vorbim?
    • +3 (7 voturi)    
      ., (Joi, 21 octombrie 2010, 15:45)

      ,.. [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Initial statul da bani pt autostrada si abia apoi vine contributia UE pt ca altfel i-ar fura ai nostri pe toti si nu am vedea nici o autostrada
      • +6 (6 voturi)    
        procedura e standard! (Joi, 21 octombrie 2010, 18:30)

        bula [anonim] i-a raspuns lui ,..

        nu s-a inventat pt. Romania. Si nu sunt romanii primii carora nu li s-a decontat lucrarea.
    • +4 (4 voturi)    
      termen finalizare (Joi, 21 octombrie 2010, 22:17)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Iti spun eu sigur ca in cel mai fericit caz se va face receptia la sfarsitul anului urmator. Si asta numai in conditiile in care constructorul (JV FCC-Astaldi) va aloca resurse suplimentare (utilaje, forta de munca,...) pentru ca au intarzieri serioase.
  • -1 (15 voturi)    
    mda (Joi, 21 octombrie 2010, 15:33)

    cristi767 [utilizator]

    FIX ASTA NE LiPSESTE NOUA!.

    Drumul Arad - Timisoara e unul din cele mai bune din tara. Sa mergi insa de la Oradea la Arad iti rogi moarte... Si ei unde fac autostrada?
    • +12 (14 voturi)    
      ... (Joi, 21 octombrie 2010, 15:47)

      ,., [anonim] i-a raspuns lui cristi767

      Acolo unde finanteaza UE in proportie de peste 80% mai bolovne, specific carcotasului roman, sa moara si capra vecinului, nu??Ai auzit de coridorul 4 pan-european care e finantat de UE??Normal ca nu ca altfel nu ai mai comenta.
      • +1 (9 voturi)    
        Coridorul IV (Joi, 21 octombrie 2010, 16:31)

        Alexandru [anonim] i-a raspuns lui ,.,

        Coridorul IV este Arad-Deva bolovane, prin Timisoara se ocoleste. Se vede si pe harta.

        De ce nu s-au apucat de segmentele care chiar au nevoie de autostrada?
        Pot sa dau un exemplu, Nadlac-Arad mult mai folositor, ca segmentul ala il folosesti, Arad- Timisoara-Deva nu.

        E pe principiul Gilau -Turda, facem 60 km ca sa nu rada lumea de noi. Ce conteaza ca sunt total nefolositori.
        • +7 (7 voturi)    
          castigi o ora (Joi, 21 octombrie 2010, 16:51)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

          cu Gilau - Turda castigi o ora fata de Gilau - Cluj-Napoca - Turda
          • 0 (2 voturi)    
            Castig (Vineri, 22 octombrie 2010, 13:04)

            Alexandru C [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

            Nu neaga nimeni castigul. Eu vorbeam de cat de folositori sunt. Ce trafic e pe Gilau-Turda de necesita autostrada?
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Joi, 21 octombrie 2010, 17:06)

          ... [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

          ////.Portiunea Arad deva poti sa o uiti din coridorul 4 pt ca acum este Arad-Timisoara-Lugoj-Deva.E adevarat ca e mai lunga dar e si mai simplu de construit.Asa au dorit politicieni nostri si asa e batuta in cuie de peste 10 ani.////, nici macar nu stii sa citesti o harta.///(editat de HotNews.ro)
          • +1 (1 vot)    
            Mestere (Vineri, 22 octombrie 2010, 13:10)

            Alexandru C [anonim] i-a raspuns lui ...

            Stiu sa citesc o harta. Daca facem autostrada arad-oradea-satu mare-cluj-deva nu inseamna ca e extraordinar si ca ala e coridorul IV.
            Coridorul IV e Arad-Deva. Ca l-au modificat politicienii ca aveau interese cu terenurile e altceva.
            Mai simplu de construit? Ma-ndoiesc ca in final costurile vor fi mai reduse. Vorbim de o gramada de km in plus, iar Arad-Deva nu are un relief care sa puna mari probleme. Costul total e mai mare prin Timisoara.
            Banuiesc ca ai facut geometrie si stii ca baza mare a trapezului e mai scurta decat suma celorlalte laturi nu? Conditiile de relief sunt aceleasi pe ambele variante.
            • 0 (0 voturi)    
              cordorul IV, doar arad-deva? (Luni, 25 octombrie 2010, 23:35)

              alen [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

              coridorul IV e doar arad-deva? ia da un search, ca ai scapat ramura cea mai importanta. Mai bine scrieti de fotbal si agricultura daca nu va pricepeti la drumuri. Timisoara este si a fost mereu pe cordorul IV
        • +4 (4 voturi)    
          Era Arad-Deva (Joi, 21 octombrie 2010, 18:46)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

          Acum trece prin Timisoara-Lugoj.
          Avantaj:
          - legi si Timisoara, Lugoj la autostrada
          - banuiesc ca-i mai usor relieful

          Dezavantaj:
          - ceva mai lunga

          Cat despre cat de folositor e...asta e, daca asa stiu ai nostrii sa faca proiecte. Ar trebui sa porneasca in regim de urgenta Nadlac-Arad ca sa fie gata in acelasi timp cu Arad-Timisoara. Asa ar debloca cam 100km de autostrada. Ai putea face lejer Germania (din V, spre Belgia)-Timisoara in 12 ore.
          Pe de alta parte, desi bucata Szeghed-Mako pare a fi gata (am vazut inclusiv inainte de Mako semn catre autostrada, dar era blocat accesul, insa asfaltat mai departe), am citit undeva ca o sa fie terminata in 2012. Asa ca, probabil nici ai nostri nu-si bat capul, ca doar sa nu fim noi primii :)
          • +3 (3 voturi)    
            2012 ? (Joi, 21 octombrie 2010, 22:12)

            yon [anonim] i-a raspuns lui Mihai

            ungurii nu se mai grabesc, pt ca nu au de ce. ca sa lege autostrada lor de Nadlac ???
            • +2 (2 voturi)    
              E pana la Mako (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:03)

              Mihai [anonim] i-a raspuns lui yon

              Adica ai intra pe autostrada inainte sa intri in orasul Mako, venind de la noi. Sunt oricum vreo 20km de la punctul de frontiera de la Nadlac, pana acolo, faci cam 25-30 minute ca treci numai prin sate si e doar o banda/sens. Deci nu-i chiar "pana la noi". Oricum, ar fi vreo 30-35km in plus de autostrada, si mai ales nu ai mai trece prin cele 2 orase. Din experienta de anul asta distanta Szeghed-frontiera (Nadlac) o faci cam in 60 minute, pe trafic destul de fluid. Am facut 3 ore restul Ungariei (cam 330km) pe autostrada.

              PS: semnul de intrare catre autostrada de la Mako e intr-un sens giratoriu de unde pleaca un drum spre Timisoara si unul spre Arad.
          • +1 (1 vot)    
            Nu-i asa (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:41)

            V.R. [anonim] i-a raspuns lui Mihai

            Szeged - Mako va fi deschisa integral primavara 2011.
    • +7 (7 voturi)    
      Probabil spre 2020 (Joi, 21 octombrie 2010, 16:18)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui cristi767

      Cand vor fi gata si autostrada Bechtel si coridorul 4 Paneuropean, poate se vor gandi sa faca si o legatura intre ele. Si cel mai probabil va fi varianta Arad-Oradea (ma rog, poate continuata spre Satu-Mare). Nu neaparat autostrada, ar putea fi si drum expres.

      Pana una alta la Bechtel trag de proiect de prin 2005, si e gata (functional) cam 12% (vreo 52km din peste 450km, parca). si asta se face cu finantare de la buget 100%.

      La Coridorul 4, sectiunea Sibiu-Pitesti (adica Valea Oltului) e cea mai grea, si inca nu au pornit licitatia. Deci inainte de 2015 nu cred sa fie gata (ma rog, pana atunci daca da Doamne-Doamne termina si ei Nadlac-Sibiu). Aici ar primi bani pentru diverse bucati, numai ca in loc sa termine sectiune cu sectiune s-au apucat de cam toate deodata. Drept urmare, cum ziceam, 2015 e un orizont optimist :(.
      • +6 (6 voturi)    
        Speranţa... (Joi, 21 octombrie 2010, 16:47)

        ha [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Acolo e durerea cea mai mare, între Piteşti şi Sibiu.

        Poate fac chestia asta pentru că şi ungurii au ajuns cu M43 aproape de graniţă (din câte ştiu trebuiau să deschidă de la Mako la Szeget). Toate produsele din fabricile auto din Timişoara şi Arad trebuie să ajungă în Germania cât mai repede... nu? Că nemţii nu au de gând să plătească pentru timpul pierdut de camioane prin Ro.

        Sper să se întindă cât mai repede şi spre Deva şi atunci vom auzi că cine ştie ce producător neamţ şi-a deschis fabrică la Deva.
  • -2 (12 voturi)    
    noua era (Joi, 21 octombrie 2010, 15:40)

    gechi [utilizator]

    probabil autostrada va fi gata in anul 2011 d.e.n.
    Adica ca dupa 2011 inaintea erei noastre, si 2011 era noastra va veni 2011 dupa era noastra. Atunci o sa fie gata autostrazile astea.
    • -1 (11 voturi)    
      gresesti! (Joi, 21 octombrie 2010, 16:31)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui gechi

      Aici gresesti tu si ceilalti optimisti! Nu vor fi gata NICIODATA!
    • +7 (11 voturi)    
      ignoranta ca mod de viata (Joi, 21 octombrie 2010, 16:32)

      Rosu [anonim] i-a raspuns lui gechi

      Draga cetatene roman,
      Afla ca la autostrada asta se lucreaza de ceva vreme, existand portiuni care sunt deja asfaltate... In tara asta se mai si face cate ceva. Nu suntem toti tampiti, asistati sociali si plangaciosi. Unii s-au obisnuit sa fie comentatori ignoranti, stiind ei mai bine ca Romania e de cacat si ca aici nu se face nimic. Mai scoateti nasul din haznalizor si mai respirati si aerul neintoxicat de slugile Vantului. Autostrada va fi gata intr-un an.
      • 0 (4 voturi)    
        intr-un an (Vineri, 22 octombrie 2010, 10:49)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui Rosu

        Probabil ca ai dreptate si intr-un an va fi gata. in care an, ramane de vazut.
        Nu stiu care din noi e intoxicat, e unde ne sunt nasurile, dar eu la TV nu ma uit deloc, cu masina ma plimb de vreo zece ani prin vestul tarii si n-am vazut nici urma de autostrada. Asa ca, sa-mi fie iertat, dar cu mare tristete declar ca nici anul viitor n-o sa rasara nici o autostrada pe aici.
    • +4 (4 voturi)    
      @gechi (Joi, 21 octombrie 2010, 17:42)

      Kevi [anonim] i-a raspuns lui gechi

      Haha, esti genial.

      Ai doua raspunsuri, in unul te injura ca esti optimist, in celalalt te injura ca esti pesimist :))

      Cum o intelege fiecare..

      +
  • +4 (6 voturi)    
    A plecat Berceanu (Joi, 21 octombrie 2010, 16:15)

    aura [anonim]

    Incep sa curga fondurile UE? :)
    • -2 (6 voturi)    
      UEvsEU (Joi, 21 octombrie 2010, 17:25)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui aura

      curg fondurile UE
      in conturile doamnei E.U.
      • 0 (0 voturi)    
        UE-EU (Vineri, 22 octombrie 2010, 14:11)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui gechi

        Ai cam trecut limita pesimismului/optimimului.
        La Drumuri si Transporturi este o alta doamna:AB
        Cine cunoaste cerintele UE(precum d-na AB),
        si-si face temele profesionist,atunci se poate servi cu lingura din borcanul cu miere.
        Nu de alta,dar sunt banii care li se cuvin romanilori,ptr.anumite proiecte,dar bolovanii de pana acum nu au fost in stare sa faca cereri si proiecte.
        Intai,si-au construit o afacere in jurul acestor proiecte,apoi au incercat sa insele UE,iar UE trezit din hibernare nu a mai impartit bani
        in somn!
  • -1 (1 vot)    
    Finantare > Valoarea lucrarilor (Joi, 21 octombrie 2010, 16:23)

    Arti [anonim]

    124.399.671 euro la un curs de 4.25 ar fi 528.698.601 lei, adica peste valoarea proiectului de 482 milioane de lei. EU nu finanteaza valoarea TVA-ului, care oricum se intoarce la stat.

    Nu inteleg cum dam mai multi bani decat valoarea contractului de constructie.
    • +2 (2 voturi)    
      pret (Joi, 21 octombrie 2010, 22:09)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui Arti

      Nu are cum sa dea atat, e o greseala. Poate se refera la Arad-Timisoara-Lugoj. Pentru sectorul Arad-Timisoara valoarea totala a lucrarii (pret contract) este de cca 483 mil RON ceea ce inseamna cam 113,65 mil euro. Nu exista lucrare de infrastructura pe care sa ti-o finanteze integral UE.
  • +5 (5 voturi)    
    cea mai importanta (Joi, 21 octombrie 2010, 16:24)

    vasile_lascarici [anonim]

    Cred ca cea mai importanta autostrada e Deva-Nadlac. Pe drumul ala circula aproape tot traficul spre/dinspre vest
    • +3 (3 voturi)    
      aia e (Vineri, 22 octombrie 2010, 10:51)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui vasile_lascarici

      cred ca aia e autostrada asta. Doar ca e Deva-Lugoj-Tm-Arad-Nadlag. O sa fie ceva mai lung drumul decat cel clasic de pe valea Muresului.
  • +3 (3 voturi)    
    Speram (Joi, 21 octombrie 2010, 16:28)

    gogu [anonim]

    Speram ca macar asta care e platita de UE si macar cu noile mercuriale la km de autostrada sa avem si noi receptionati peste 20km/an.
  • -2 (2 voturi)    
    1950-2050 (Joi, 21 octombrie 2010, 16:38)

    Nykolaj [anonim]

    Cu toate spagile de la noi, se vor termina lucrarile tuturor autostrazilor in Romania prea tarziu, adica atunci cand nu vom mai avea neviove de ele pentru ca vom zbura deja pe sus...noi tehnologii de propulsie etc.
    Era mai intelept sa se procedeze ca-n China. :)
    Ei acolo construiau autostrazi cu decenii in urma.
    Cand au fost intrebati de ce le fac, ca doar n-au nevoie, pentru ca nu sunt masini, ei au raspuns, mai bine le facem acum cand nu e circulatie, masinile o sa vina mai tarziu :)
    • +2 (2 voturi)    
      xxx (Joi, 21 octombrie 2010, 19:59)

      flavius [anonim] i-a raspuns lui Nykolaj

      mda,mai documenteazate si vei vedea ce au patit chinezii cu autostrzile lor suspendate si cam cate din ele sau prabusit!!! si banatul e tot o zona seismica cum este si in partea de est si marea neagra,nici nu sti cand te loveste!!!la un 6,7 grade putine autostrazi suspendate rezista iar costurile de reparatie sant imense!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Eu nu inteleg (Joi, 21 octombrie 2010, 17:11)

    SKB [anonim]

    Sunt surprins de cati comenteaza CA SE FACE o autostrada. Stiu ca drumul intre Timisoara si Arad e bun(cristi767) si ca la Arad se ajunge greu din orice punct al tarii (jiji), dar sincer, daca e o zona din Romania care are nevoie de autostrada pentru a creste, asta e zona de Vest.

    Odata, legate Timisoara si Arad de M5-ul unguresc, zona asta va exploda ca dezvoltare. Astfel incat se vor face bani pentru a uni Aradul de Oradea printr-o strada rapida macar, daca nu autostrada.
    • -6 (8 voturi)    
      VA EXPLODA!!!! (Joi, 21 octombrie 2010, 21:30)

      ciombe [anonim] i-a raspuns lui SKB

      Ca o basina fasaita! mai terminati cu mandria asta prosteasca fiindca rad si curcile de voi!
      Iesiti in HU taranilor sa vedeti ca toate strzile sunt luminate nu ca la voi "Fruncea tarii"! ca snu zic altceva!
    • 0 (2 voturi)    
      eu (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:07)

      cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui SKB

      Eu am fost inteles gresit si urmatorul comentariu nu mi-a mai fost acceptat. Eu intrebam: unde-i logistica?

      Daca avem drum Arad - Timisoara f bun si in rest drum prost pe acelasi coridor, de ce nu se incepe cu un drum prost? Ce conteaza ca castigi 30 de minute intre arad si Timisoara, daca-i pierzi la urmatorul tronson la loc?

      Puteau sa o faca Nadlac v Arad, sau sa inceapa cu Deva...
  • -1 (1 vot)    
    Prea putini... (Joi, 21 octombrie 2010, 17:40)

    marius [anonim]

    Pai banii astia ajung doar pentru cativa km (10 - 15..) Ce facem cu restul ??
  • -1 (1 vot)    
    Jack risipitorul (Joi, 21 octombrie 2010, 18:26)

    benicio [utilizator]

    1. Comisia Europeana e ca un copil care se frige la aragaz dar tot mai pune mana, ceea ce ma duce cu gandul la o usoara retardare. Birocratii aia chiar ca arunca cu banii pe fereastra, nu s-au invatat minte.
    2. Ce usor e sa desenezi cu carioca autostrazi pe harta...
    • +3 (3 voturi)    
      Mai documentati-va (Joi, 21 octombrie 2010, 21:13)

      d [anonim] i-a raspuns lui benicio

      Banii UE (adica nu ai Comisiei care este doar o institutie si nu da bani, ci primeste si ea saraca) se returneaza Romaniei doar dupa plata efectuata de stat pe parcursul lucrarilor. Adica se lucreaza 1 km, statul plateste tot, se strang documentele justificative si se fac cereri de rambursari, se controleaza existenta lucrarilor/rezultatelor si legalitatea platilor, se aproba rambursarea si atunci vin banii UE inapoi la stat... cam asta ar fi circuitul f. pe scurt. Adica, daca se fura si se fac ilegalitati si plati nejustificate, UE nu ramburseaza banii pe care statul i-a platit deja.
      In concluzie, cu bani UE vor fi licitatii si lucrari mai corecte si cu preturi mai apropiate de realitate. De asta probabil ca nu s-a construit aproape nimic din bani UE pana acum ....si ne mai plangem de absorbtie mica a fondurilor :(.
  • -1 (3 voturi)    
    Spaga (Joi, 21 octombrie 2010, 21:33)

    Vizitiul [utilizator]

    Daca nu e loc de spaga, nu se va face. Ne-a fost dovedit de multe ori ca Romanul nu este interesat sa se faca, ci de "ce-mi iese" daca fac.

    Romania - the land of prosti!
  • 0 (2 voturi)    
    licitatia (Joi, 21 octombrie 2010, 22:27)

    mihai [anonim]

    Nu inteleg cum e cu licitatia, daca o firma, datorita faptului ca potrivit caietului de sarcini indeplineste conditiile, are experienta, angajati calificati, utilaje, ofera un pret competitiv, DE CE MA ROG GUVERNUL NU IMPUNE REGULA CA CEL CARE CASTIGA LICITATIA SA NU POTA SA SUBCONTRACTEZE? Pai care e castigul daca subcontracteaza la o firma mica, fara experienta in domeniu, care inchiriaza utilajele si care, pentru a obtine un profit fura la materiale, nu face munca de calitate? In tara asta nu se vrea sa se faca treaba, ca daca acest guvern ar avea dorinta sa faca treburile bine, ar putea sa o faca...Cu berceanu spagaru sef oricum nu putea face nimic...Sa speram ca se misca ceva si in infrastructura ca suntem praf, peste cativa ani n-o sa mai putem circula...
  • +3 (3 voturi)    
    autostrazi (Joi, 21 octombrie 2010, 22:40)

    danarad [anonim]

    la noi, dureaza mai mult constructia autostrazii, din cauza ca mai trebuieconstruita, o banda de mers pt. carute, si adapatoare pt. cai. uitativa pe harta mai bine
  • -1 (1 vot)    
    putini bani (Vineri, 22 octombrie 2010, 9:40)

    c [anonim]

    cred ca sew fac cam 7-8 km dupa studii,calcule,spagi si maririi suspecte de costuri.....cred ca trebuie pt noi de 10 ori mai multi bani....la 70 mil km de autostrada prin porumb ca pe la munte e alta discutie.
  • +2 (2 voturi)    
    Traiasca partidul (Vineri, 22 octombrie 2010, 9:59)

    un aradean [anonim]

    Din cele peste 40 de comentarii nu am vazut unul care sa laude articolul,respectiv investitia.
    Tin sa precizez ca nu sunt un pedelist,ba chiar fac alergie la ei,dar merita laudati urmatorii:Pistru,Cionca,
    Igas,Falca si alti pedelei aradeni care au stiut sa-si ceara plata pentru miile de voturi """castigate"""la Arad.
    Bravo.
    • 0 (0 voturi)    
      merite (Vineri, 22 octombrie 2010, 23:36)

      roman [anonim] i-a raspuns lui un aradean

      Hai ca ai zis-o mai aradene ! Pai toti galbejitii aia pe care i-ai pomenit tu aici n-au nici cel mai mic merit in realizarea acestei investitii. Noroc cu UE ca ne impinge de la spate (poate ai auzit si tu de Coridoare Paneuropene de transport si altele ...). Si daca ma supar poate-ti pun si declaratia sefului galbejitilor astora (pe vremea cand era ministru ...) in care spunea ca nu avem nevoie de autostrazi ...
  • 0 (2 voturi)    
    articol (Vineri, 22 octombrie 2010, 11:07)

    gigi [anonim]

    Pai nu ziceau ca Berceanu nu a accesat fonduri ? Ca doar proiectul asta a fost depus de Radu Berceanu
  • 0 (2 voturi)    
    investitii diferentiate politic (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:04)

    un bucurestean [anonim]

    Comentariul postat de 'un aradean' este ft corect, in sensul ca este o investitie majora si benefica pt acea zona, destul de bine dezvoltata economic si care contribue apreciabil la bugetul national de taxe si impozite si este o investitie care va genera crestere economica.
    Dar segmentul unde este cel mai mult si mai urgent nevoie de o a autostrada este Bucuresti-Ploiesti-Brasov, atat ca volum al circulatiei auto cat si ca impact economic, anume dezvoltarea care va fi generata. In plus este zona unde se plateste peste 50% din taxele si impozitele din tara.
    Fara a incrima pe aradeni, timisoreni sau clujeni, este clar o situatie de tratare diferentiata si incorecta a celor din Brasov, Ploiesti si Bucuresti. Sunt locuri unde guvernul actual nu vrea sa investeasca, chiar daca si-a asumat obligatia sa o faca; in plus fata de cele mentionate anterior vezi investitia Ford, cea mai importanta investitie din ultimii 10 ani si utila pentru toata tara, si autostrada Pitesti Craiova ...
    • +1 (1 vot)    
      Hai sa nu fim rai (Vineri, 22 octombrie 2010, 13:10)

      Sorin Blaj [anonim] i-a raspuns lui un bucurestean

      Bucurestiul chiar nu se poate vaita de lipsa investitiilor in infrastructura, vezi autostrada Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Constanta, la care se adauga soseaua pe patru benzi pana la Ploiesti, dar asa cum spui, este nevoie si de Bucuresti - Brasov, asa cum este nevoie si de Nadlac - Pitesti.

      Orice investitie intr-o autostrada nu poate decat sa aduca alte investitii, necesare ca aerul pentru Romania.
    • +2 (2 voturi)    
      asa si asa (Vineri, 22 octombrie 2010, 14:20)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui un bucurestean

      Vestul este mai aproape de investitorii interesati.
      Eu te cred ca mereu se investesc acolo de unde vine PM,dar in cazul nostru este o alta logica(asa cred eu) si anume de aceea de-a invita investitori straini.
      Pai crezi ca BMW sau Mercedes vin si fac fabrici in Bucuresti sau Brasov?
      Interesul lor este cat mai aproape de Europa si Bucuresti(indiferent cum geografic,poltic,
      educational)este inca f.departe!
      Brasovul are viitor,dar sa faci o autostrada intre vest si Brasov este o munca f.grea si de mare durata.
      Afacerile/afaceristii/investitorii nu au timp de asteptat!Daca nu-i Ro.,atunci e Ucraina,Rusia....
      • +1 (1 vot)    
        Ca sa nu mai vorbim (Vineri, 22 octombrie 2010, 15:11)

        Sorin Blaj [anonim] i-a raspuns lui Victor

        de pierderea investitiei Mercedes, acum doi ani. Daca Romania ar fi avut autostrada pana la Timisoara, existau mari sanse ca Mercedes sa deschida o fabrica la Timisoara, investitia initiala fiind de un miliard de euro. Asa, Mercedes a ales Ungaria (Szeged).
  • +1 (1 vot)    
    Bani pt. noi vile de "bashtani" (Vineri, 22 octombrie 2010, 15:34)

    T+C [anonim]

    Bani pt. noi vile de "bashtani"
  • 0 (0 voturi)    
    De ce (Vineri, 22 octombrie 2010, 17:45)

    Ilogic [anonim]

    Sorry dar autostrada asta e total ilogica ! De ce sa o ocolesti pe Timisoara Lugoj si dupa spre Deva? cand poti sa o faci direct spre Deva?
    Personal imi convine autostrada pana in Timi - ma avantajeaza dar de ce sa o faci atata de ilogic ?
    • 0 (0 voturi)    
      simplu (Vineri, 22 octombrie 2010, 18:01)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Ilogic

      Autostrada trece pe la Luguj (prima oara, nu pe la Timisoara) ca sa "preia" si traficul care vine de la Drobeta.
    • 0 (0 voturi)    
      furt (Vineri, 22 octombrie 2010, 21:27)

      Pongo [anonim] i-a raspuns lui Ilogic

      Pentru ca o autostrada trebuie sa fie pentru toti romanii, nu doar sa duca un bucurestean pe drumul cel mai scurt in occident.
      Preluarea Timisoarei este absolut logica.
      Ilogic este ca la traseul asta se lucreaza deabia acum. Probabil pentru ca nu se poate fura din cauza procedurilor UE. Uitati-va la pretz, si comparati cu celelalte "minuni" tehnice facute pe banii nostri de data asta. Tineti minte cum argumenta un potentat la varf ca pretul minim e de 10 mil. eur /km? ...
      • 0 (0 voturi)    
        pret (Vineri, 22 octombrie 2010, 23:44)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Pongo

        Traseul unei autostrazi se face in urma unor analize ce tin de domeniul economic, social, de amplasament, forme de relief strabatute, etc. In functie de toti acesti factori se calculeaza rata interna de rentabilitate (RIR). Banuiesc ca prin apropierea traseului de Timisoara a crescut aceasta rata de rentabilitate iar pe de alta parte s-au creat si premisele unei legaturi facile spre Serbia. In ceea ce priveste pretul, dupa parerea mea acesta nu poate depasi 5-5,5 mil euro/km intr-o intr-o regiune de ses cum e aceasta.
    • 0 (0 voturi)    
      alen (Luni, 25 octombrie 2010, 23:30)

      alen [anonim] i-a raspuns lui Ilogic

      ai idee care este a doua ramura a culoarului 4? de fapt cea mai importanta din punct de vedere european. Inafara de arad-deva- sibiu- buc- constanta. Da un search si o sa decoperi dc "ocoleste" pe la Timisoara
    • 0 (0 voturi)    
      ilogic? (Luni, 25 octombrie 2010, 23:38)

      alen [anonim] i-a raspuns lui Ilogic

      ilogic ar fi sa faci 2: arad-deva direct si arad- timisoara- lugoj. In felul asta s-au facut din 2 una, economisind vreo 80 de km de autostrada
  • 0 (0 voturi)    
    Mentalitate de Roman (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 17:31)

    Un Roman ! Din pacate ! [anonim]

    Incerc sa citesc frumoasele comntarii ! Care mai decare mai "inteligente" dar toate scrise cu o patima de Roman Inteligent !
    Realist este ca noi romanii mai mult comentam decit lucram . Ne place sa "analizam" a prostie fara sa ne gindim ca in realitate suntem ultimele scursuri din continent !
    DA ! Scursuri ! Asta suntem !
    Jigodii fara coloana si cu "simt al raspunderii " ! O Prostie totala !
    Nu vedeti ca suntem UNICA tara din continent fara strazi ?
    Nu vedeti ca orice afacere tine unu , doi , maxim cinci ani pina reusesc unii alti sa fure tot ?
    Chiar nu putem dracului o data sa ne gindim si la viitor ?
    Chiar nu suntem in stare sa facem un plan pe termen , macar mediu , daca lung nu se poate ???
    Hai mai terminati cu comentariile inutile si ginditi pozitiv !
    Mai lasati dracului aerele de vedete !
  • 0 (0 voturi)    
    culoarul IV si interese politice (Duminică, 24 octombrie 2010, 11:04)

    Cornel [anonim]

    Coridorul IV nu este agreiat de Boc deoarece Clujul este in afara autostrazii deci in afara unor posibile investitii. Altfel spus daca autostrada nu trece prin Cluj ea trebuie intarziata cat mai mult. De partea cealalta Constanta, ce face parte din coridorul IV, nu prea este interesata de autostrada pentru ca potentialele investitii, ce in mod firesc vor fi atrase aici, scumpesc forta de munca si turismul, care are o apreciabila investitie pe litoral, si care foloseste forta de munca existenta si foarte ieftina, s-ar prabusi. Voestalpine intampina nenumarate greutati sa construiasca un combinat siderurgic in zona constanta-agigea. Salarii mai mari inseamna influenta politica mai redusa lucru ce nu convine partidelor politice. Deci investitii putine, salarii mici, viata linistita pentru partide.
    • 0 (0 voturi)    
      Constanta (Luni, 25 octombrie 2010, 23:28)

      alen [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      autotrada cernavoda- constanta este in constr, la fel ca si centura constanta. Voestalpine a pus in cui proiectul de vreo 2 ani din cauza crizei. De criza mondiala a industriei siderurgice n-ai auzit nu?
  • 0 (0 voturi)    
    bucla de la timisoara (Luni, 25 octombrie 2010, 23:25)

    alen [anonim]

    stiti pt ce e bucla de la timisoara? Sa lege si Timisoara de sistemul de autostrazi. Buuuun.. Doar atat? Pai ar mai fi ceva.. Culoarul asta 4 pe care-l tot pomeniti mai are si o latura sudica, de altfel mult mai importanta decat arad- sibiu- pitesti- Buc- constanta. Latura sudica e pe directia Arad- TIMISOARA- lugoj-caransebes- tr severin- calafat- vidin- sofia si aici se desparte: o latura spre turcia, una spre grecia. Daca faceam arad- deva direct era mai scurt dar trebuia sa facem si arad- timisoara- lugoj oricum. Asa cu "bucla" in loc de 2 autostrazi facem una, care ocoleste vreo 30 km.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi