Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124.399.671 euro pentru constructia autostrazii Arad-Timisoara si pentru varianta de ocolire a orasului Arad, suma fiind alocata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, informeaza Ministerul Transporturilor. Autostrada are o lungime de 44,5 km, din care 12,25 km reprezinta lungimea variantei de ocolire Arad si 32,25 km reprezinta lungimea autostrazii care leaga orasele Arad si Timisoara.

Foto:

"Prin realizarea acestui obiectiv se estimeaza o reducere cu 76% a numarului de accidente pentru traficul intre Arad si Timisoara, o reducere a timpului mediu de calatorie intre Arad si Timisoara de la 64 minute la 33 minute, precum si o reducere cu 7 % a costurilor de exploatare a autovehiculelor. In ceea ce priveste indicatorii fizici ai proiectului, vor fi construiti 44,5 km de autostrada, 20 de poduri si pasaje, 18 pasaje peste autostrada, 5 noduri rutiere si 2 centre de intretinere si zone de servicii", sustine Ministerul Transporturilor.

Proiectul este finantat prin programul operational sectorial de Transport (POS-T), program gestionat de Ministerul Transportruilor. Autostrada Arad -Timisoara este parte a Coridorului IV, traseul Nadlac - Constanta.

  • Constructorul autostrazii este consortiul FCC Construccion/Astaldi care a castigat la sfarsitul anului 2008 contractul de lucrari. In momentul atribuirii, valoarea contractului de constructie a autostrazii Arad - Timisoara a fost estimata la 482 milioane de lei, fara TVA. In luna iunie 2010, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, critica ritmul lent de efectuare a lucrarilor, amenintand constructorii ca se poate ajunge la rezilierea contractului in cazul in care vor mai "trage de timp". Constructorul a cerut, in vara, modificarea unor solutii tehnice. In opinia lui Berceanu, firmele au cerut schimbarea solutiilor tehnice "pentru a creste pretul".
  • Radu Berceanu, a declarat in iunie ca sunt intarzieri de noua luni la centura in regim de autostrada de la Arad si de sase luni la tronsonul de autostrada din Timis. "Ambele portiuni de autostrada sunt intarziate. Bypass-ul de la Arad are intarzieri de noua luni, iar portiunea de aici de sase luni. Si mai e o problema mai veche, care trebuie desfiintata. La licitatii se ofera preturi foarte mici, ca sa se castige licitatia. La licitatii vin firme care au facut autostrazi multe, dar in Spania, in Portugalia. In Romania au 13 persoane, fara echipament, fara angajati, dar se prezinta cu zestrea de acolo, de la 3.000 de kilometri. Si atunci castiga firme care au un istoric si subcontracteaza tot", a spus Berceanu. Tot acesta a precizat, o luna mai tarziu, ca in 2011 se va finaliza autostrada Arad - Timisoara si va incepe constructia autostrazii Nadlac - Arad si Timisoara - Sibiu.