​Articol actualizat

VIDEO Facilitati pentru persoanele care au credite la banci si un salariu maxim de 1610 lei lunar: Rata redusa timp de doi ani, credit fiscal dupa aceasta perioada. Va fi nevoie de acordul voluntar al bancilor pentru aplicarea schemei

de R.M., C.Z.     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2014, 18:51 Economie | Finanţe

Persoanele fizice cu credite la banci si cu salariu mediu net mai mic sau egal cu 1.610 lei vor putea sa obtina o reducere la jumatate a ratei, dar nu mai mult de 500 lei lunar, timp de doi ani, urmand ca dupa aceasta perioada sa beneficieze de un credit fiscal de la stat tot timp de doi ani, in valoare de 200 lei lunar. Eventuale facilitati au fost discutate si pentru companii.

Aceasta facilitate, care a fost anuntata luni seara de premierul Victor Ponta si care este optionala, se poate acorda tuturor persoanelor fizice, salariati sau pensionari, cu conditia de a avea un venit lunar mai mic sau egal cu salariu mediu net, de 1.610 lei, si sa nu aiba restante la plata ratelor mai vechi de 90 de zile.

Masura ar putea viza 907.000 debitori, a fost discutata cu Banca Nationala si agreata de partenerii internationali ai Romaniei, a precizat primul ministru.

Dupa aceasta perioada de doi in care un debitor poate beneficia de reducerea la jumatate a ratei, statul acorda un credit fiscal "pentru a acoperi cresterea dobanzii pentru cei doi ani de scadere a ratei", a afirmat Ponta.



"Daca ai un credit, venituri sub 16 mil lei vechi, daca nu ai restante mai vechi de 90 de zile vei plati doar jumatate din rata, doi ani, in speranta ca peste doi ani intreaga situatie ecobnomica sa continue sa se imbunatateasca. Dupa acesti doi ani diferenta de dobanda o suporta statul din reducerea impozitului pe venit", a explicat primul ministru.

Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea, a explicat, intr-o conferinta comuna de presa organizata la Palatul Victoria, ca orice persoana fizica ce intruneste conditiile "poate opta pentru a isi reduce pana la jumatate rata, timp de doi ani, si statul ii da peste doi ani credit fiscal de 200 de lei, aceasta e propunerea, timp de pana la doi ani".

"Cat timp a functionat facilitatea de reducere a ratei atat functioneaza si facilitatea de credit fiscal", a explicat acesta, adaugand ca banca nu poate mari dobanda.

Perioada de maturitate a creditului se va prelungi cu perioada de reducere a ratei, a adaugat Voinea, in opinia caruia bancile nu au "de ce sa nu fie de acord (cu propunerea guvernului), e o situatie castig - castig".

Guvernul are in vedere, prin aplicarea acestui sistem, sa aduca in economie 4 mld lei pe an, ceea ce echivaleaza cu "o crestere suplimentara cu 1% din PIB pe doi ani". In plus, statul castiga suplimentar din TVA 900 mil lei iar indirect revine la buget "o treime din crestere economica".

"Lumea poate sa ramana cu bani in bunzunar. Peste doi ani, cand va trebui sa plateasca rata amanata,  statul ii da un credit fiscal. Ce-l costa azi. Ce-l costa maine - nimic. (...) Se muta lichiditatea care acum sta in sectorul bancar direct la populatie si in economie", a argumentat el.

"Cetateanul castiga de doua iori, acum ramane cu banii in buzunar, si peste doi ani ca isi plateste rata din creditul fiscal", a mai spus el.

  • Impactul bugetar - maximum 0,1% din PIB
Per total, mecanismul facilitatilor pentru persoanele fizice cu credite va trebui sa se incadreze intr-o anvelopa de 0,1% din produsul intern brut pe anii 2016 si 2017, pe partea de venituri fiscale, au declarat  surse apropiate negocierilor.

La valoarea actuala a PIB, aceasta insamna ca impactul bugetar total trebuie sa fie de maximum 600 de milioane de lei, cu aproximatie.

De asemenea, incepand cu aprilie 2014 urmeaza sa se instituie schema de sprijin.

Acestea sunt pana acum singurele speciicatii tehnice convenite de Guvernul Romaniei cu FMI si Comisia Europeana, detalii legate de plafonul de venituri al personelor beneficiare pana la care se va aplica sau mecanismul exact care va fi introdus urmand sa fie disctat mai departe.

Sursele au explicat un mecanism simplificat fata de cel prezentat de repreentantii Guvernului, cu urmatoarele specificatii:
  • Bancile vor fi invitate sa intre in mod voluntar in aceasta schema de sprijin pentru clientii lor cu venituri reduse.
  • Clientii respectivi vor intra voluntar in schema de sprijin.
  • Clientii care intra in program, in cinditiile in care si bancile la care au credite adera la schema, vor putea beneficia de o anumita rescadentare a creditelor, pentru a le usura povara la plata.
  • In 2016 si 2017 Guvernul le va acorda eventuale facilitati fiscale sau scaderi de taxe (cel mai probabil asupra impozitului pe venit persoanelor care intra in schema).
  • O conditie esentiala pentru acordarea facilitatilor este ca persoanele beneficiare sa-si plateasca in continuare ratele la banca, sa aiba un "comportament corect" in relatia cu banca.
In afara de aceasta schema destinata persoanelor fizice, creditorii internationali au avut discutii si cu oficialii Autoritatii de Supraveghere Financiara.

Astfel, a fost discutata posibilitatea ca ASF sa-si mai scada din comisioanele percepute firmelor de pe piata de capital, pentru a incuraja investitorii sa intre mai activ pe piata romaneasca. Nu au fost insa discutate cuantumuri sau termene de aplicare.

Citeste aici si Facilitati pentru persoanele cu credite restructurate, solutie a Guvernului pentru consum


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

22687 vizualizari

  • +26 (36 voturi)    
    Cealalta jumata a creditului o da Statul (Luni, 3 februarie 2014, 18:54)

    alex4321 [utilizator]

    Cealalta jumata a creditului o da Statul

    Deci practic Statul subventioneaza Bancile Straine Private


    De ce nu le CRESTETI SALARIUL

    la oamenii aia cu SUBVENTIA DATA BANCILOR?

    Smecherilor!
    • +32 (34 voturi)    
      Abureli uslase (Luni, 3 februarie 2014, 19:21)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Vin alegerile. Uslasi risipesc 4 miliarde lei doar pentru 2014. Sa vedem cine va fi prostit. Cine va rade mai bine la final.
      Sa aibe chestia asta vreo legatura cu acciza pe carburanti? Doar in buget nu este prevazuta destinatia.
      • +20 (22 voturi)    
        eu nu inteleg... (Luni, 3 februarie 2014, 22:19)

        un om [utilizator] i-a raspuns lui ty

        de ce din banii mei trebuie sa platesc pentru prostia altor concetateni?... incepe sa-mi para rau ca nu fac parte din idiotii neaosi romanesti si nu am un credit la banca pe care sa nu-l pot plati - asa Po(a)nta m-ar putea ajuta sa plateasca altii pentru mine. Si mai zice ca e nevoie urgenta de banii din exploatarea Rosiei Montane :)) pai la valoarea care ne ramane, in 2 luni nu mai e nimic, baga baietii numai bere si mici din ei! Bleah!
        • +4 (10 voturi)    
          Fii mai atent te rog ! (Marţi, 4 februarie 2014, 0:16)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui un om

          Nu amaratii iau banii statului, (adica banii nostrii)

          ci Bancile....


          Normal ca mesajul dat de Plagiator a fost cu totul

          altul ca sa abureasca lumea


          Am explicat mai jos intr-un alt comentariu de ce
          • +12 (12 voturi)    
            normal ca (Marţi, 4 februarie 2014, 8:17)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

            bancile iau banii statului dar...
            banii statului vin tot de la noi, toti romanii, nu doar de la cei cca 900.000 viitori votanti ai usl.
            in plus, chiar nu va dati seama ca vor urma alte si alte biruri, taxe???
            de unde sa ia banii toanta, daca nu de la noi.
            el si asa e in gaura bugetara, motiv pentru care a bagat acciza suplimentara la carburanti, a modificat calculul accizelor astfel incat sa iasa in castig (la cursul la care ar fi trebuit sa fie aplicate accizele, ar fi fost in pierdere), a bagat impozitul pe stalpi, pe cimitir, pe....
            nicio masura, insa, care sa relanseze economia in mod real, astfel incat sa creasca veniturile reale ale oamenilor.
            totul artificial si din pix.
            masuri luate doar d.p.d.v. al finantelor. nu si al economiei.
            e praf in ochii oamenilor pentru alegerile europarlamentare si prezidentiale.
        • +5 (5 voturi)    
          Prostia nu este a "cetatenilor"! (Marţi, 4 februarie 2014, 14:14)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui un om

          Prostia nu este a "cetatenilor" care s-au indatorat excesiv!
          Prostia este a celor care au dat dovada de prudenta. mea,
          Prostia este de exemplu, ca sunt bou si lucrez zece ore pe zi pentru 3300 pe luna, plus ca nu am facut decat credite pe care stiam sigur ca POT sa le achit!
          Daca eram si eu destept:
          - faceam un credit mare, imposibil de platit in mod normal din salariu
          - imi dadeam demisia, mai bine stau pe ajutor social si arat bancii ca nu am de unde sa platesc creditul, ma va ajuta Statul!
    • +11 (17 voturi)    
      nihil novi sub sole (Luni, 3 februarie 2014, 19:54)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Rata oficială a creditelor neperformante a depășit 21%. Cineva tb să le plătească, nu? La fel s-a întâmplat peste tot: corporația face legislația!
      • +15 (19 voturi)    
        Puteau baga falimentul individual si nu mai platea (Luni, 3 februarie 2014, 20:14)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Puteau baga falimentul individual si nu mai platea

        Nimeni.

        Caci asta-i riscul oricarui camatar

        Numai ca in cazul nostru Camatarii = Bancile

        Straine "nu pot avea pierderi si nu pot da faliment"

        caci Statul s-a angajat sa le plateasca si pierderile

        asta dupa ce i-a ajutat deja cu 14 Miliarde de EU

        (din aia 20 mil imprumut de stat)

        "via

        BNR"

        ajutor gratuit dat de stat din banii populatiei si

        acoperit de miciuna

        "bani dati pentru stabilitatea monetara"
        • +7 (9 voturi)    
          hmmm (Luni, 3 februarie 2014, 20:39)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Întotdeauna cineva plătește. Nu există „nu mai plătește nimeni”. Falimentul personal ar fi cauzat pierderi mari celor care s-au opus falimentului personal. Oare cui?
          • +4 (12 voturi)    
            Pai am scris: Camatarii Bancari pierdeau (Marţi, 4 februarie 2014, 0:14)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            Pai am scris: Camatarii Bancari pierdeau

            banii pe creditele date cu buletinul


            Si cum nu e posibil asa ceva in capitalism

            le da Statul bani Bancilor private straine

            "ca sa nu aibe pierderi"
            • +10 (10 voturi)    
              HAI LASA GARGARA (Marţi, 4 februarie 2014, 9:55)

              mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              Pai cine a luat credit pt celular, pt excursie in grecia, pt plasma, card cu descoperit de cont, pt nevoi personale, pt nunta, lizing pt o masina pe care nu si-o permite? Sunt vinovate bancile, nu? Lasa sa invete fiecare sa respecte un contract! Asa suntem noi, uitam maine ce am semnat azi si brusc ne fura cineva, e altcineva vinovat pt ca trebuie sa platim creditul! Pai in franta exista legea pentru supraindatorare. Adica un prag pana la care poti sa te indatorezi, ca si la noi unde a bagat BNR ul acum cativa ani , dupa criza un prag. Atunci sa lasam legea asta sa isi faca efectul, adica ceva ani si apoi sa bagam si falimentul personal. Pt ca daca functioneaza pragul de indatorare (si a inceput) atunci nici banca nu poate imprumuta mai mult si in caz de neplata are si ce executa, ca nu or sa fie 7-8 banci, ca cum, care excuta parlitul de mai sus. Lasa sa si raspunda pt ce au semnat!
        • +8 (8 voturi)    
          Esti total pe linga (Marţi, 4 februarie 2014, 9:52)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          1. Falimentul "individual" (de fapt falimentul personal) nu inseamna ca nu mai plateste nimeni. Bancile nu au imprumutat banii proprii, ci pe cei ai deponentilor. Deci teapa o iau deponentii. Pe lumea asta totul se plateste, nimic nu dispare in neant.
          2. Statul nu a ajutat bancile cu nimic pina acum. Aia 14 mld sunt doar in imaginatia ta. Bancile au fost "ajutate" doar cu proprii bani. Adica pe vremea bulei, BNR a obligat bancile ca pentru fiecare 100 de euro imprumutati, sa depuna 40 de eur la bnr. Iar cind a venit criza, BNR le-a inapoiat, incet, incet, 25 de euro din cei 40.

          3. Nu spun ca bancile sunt nevinovate, dar afirmatii din astea fara pic de legatura cu realitatea nu fac decit sa hraneasca frustrarile tale de tsepuit.
      • +3 (5 voturi)    
        Aveam o parere mai buna despre tine (Marţi, 4 februarie 2014, 12:19)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        cu toate ca sustii usl.
        "Cineva tb să le plătească, nu?" Daca bancile nu au fost prevazatoare si nu si-au facut provizioane pentru posibile riscuri nu au decat sa plateasca cei ce le conduc.
        In ce priveste gaurile negre pe care mai mari uslasimi natange vor sa le acopere cu bani din taxe si impozite noi ar fi bine sa nu uite ca li se datoresc in intregime. Sa fure mai putin din buget si din averea tarii si vor avea bani si pentru gaurile lor negre datorite prostei guvernari.
    • +14 (16 voturi)    
      Evidenta manevra socialista (Luni, 3 februarie 2014, 20:18)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Acum ca urmeaza alegeri o sa ne "cocoseze" cu asemenea chestii apoi din 2015 vai de mama noastra, numai taxe si accize ca sa recupereze gaura la buget.

      Socialisti sunt aia care cheltuie banii pe care nu-i au!

      Dupa ce o sa duca deficitul de rapa cu cheltuielile astea neacoperite in incasari la buget ca doar nu o sa-i bage pe USL-isti lor fraudatori la puscarie iar o sa vina altii sa ia masurile nepopulare dar mecesare si iar "boborul" care voteaza folosind orice mai putin capul o sa ii dea pe aia jos si iar vin nenorocitii astia. M-am saturat! Creati conditii permanente de dezvoltare venalilor!
  • +46 (50 voturi)    
    adica eu platesc taxe (Luni, 3 februarie 2014, 18:56)

    zaboo [utilizator]

    ca sa platesc ratele la banca ale pomanagiilor care va voteaza? care STAT, Ponto? aduci tu bani de pe mosia lui Nastase?? incredibil! inadmisibil! HUO, maidanezule!
    • +10 (12 voturi)    
      parere (Marţi, 4 februarie 2014, 6:46)

      Arl [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      Degeaba huiduim, daca nu iesim la vot si lasam prostime.a și lenesii sa ne hotarasca soarta.
    • +8 (8 voturi)    
      exact (Marţi, 4 februarie 2014, 9:54)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      Tu platesti, de ex, 7 centi in plus la benzina ca sa plateasca statul jumate din plasma luata de muncitorul costica si neachitata.
      Asta pentru ca va vot ies doar asistatii sociali si pensionarii.
      • -1 (3 voturi)    
        Problema (Marţi, 4 februarie 2014, 12:16)

        Alex S [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Problema nu e ca noi nu votam. E si asta, dar marea problema e ca astia sunt mai multi ca noi.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu-s mai multi (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:30)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

          La ultimele alegeri, USL a avut 4.3 mil de voturi, ARD 1.2, PPDD 1 mil. Cu inca 3 mil de voturi impotriva USL, aveau 50%, nu 70%, si nu-si permiteau sa faca pipi pe tot ce inseamna stat de drept si democratie. Asha, votand doar electoratul captiv al USL, au ajuns la supermajoritatea asta care ii incurajeaza sa faca fix ce vor.
          Asta e tristetea mare in Romania. Ca 4 mil ne decid soarta votand mafia generalizata, iar noi,m astialalti, stam si ne uitam cum suntem praduiti la drumul mare si facuti de ris prin toata lumea civilizata.
  • +38 (42 voturi)    
    a ajuns statul vaca de muls pt masa electorala (Luni, 3 februarie 2014, 18:57)

    mnicku [utilizator]

    de unde tot are statul bani sa dea la milogi dar pe de alta parte n-are bani si majoreaza taxele ????

    cine si-a luat un credit n-a vazut ce rate are de rambursat, n-a vazut ce semneaza ??
    • +14 (16 voturi)    
      DIN BUZUNARELE NOASTRE (Luni, 3 februarie 2014, 19:32)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      prin impozitul pe stâlp, prin acciza suplimentaă, prin alte biruri uslamiștii vrea să mai câștige niște voturi...
    • +5 (15 voturi)    
      fii MAI ATENT (Luni, 3 februarie 2014, 19:56)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      FII MAI ATENT!

      Si nu te lasa prostit

      Oamenii aia cu sub 16 mil lei evchi salar nu-si mai pot plati Ratele la Banca ORICUM.

      Statul in loc sa bage falimentul individual in functiune
      da jumate din suma Bancilor PE GRATIS

      Sperand sa-i oblige cumva pe cei care pot efecti plati sa dea macar jumate.

      Deci nu amaratii iau banii ci Bancile....

      Normal ca mesajul dat a fost cu totul altul ca sa abureasca lumea
      • +12 (14 voturi)    
        te contrazic (Marţi, 4 februarie 2014, 3:41)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        prin asta se incurajeaza lenea si nesimtirea, pomanagiii nu sunt incurajati sa isi caute un al doilea job, mai bine se scobesc in nas si asteapta sa "li se dea" - ca asa i-a invatat nenea Iliciov si ceata lui de escroci; asa sunt descurajati cei seriosi care se lupta sa isi plateasca ratele sau se rezuma sa economiseasca si sa cumpere strict ceea ce isi permit. Mai mult: m-am saturat sa vad din astia care n-au dupa ce bea apa dar au cel mai modern celular si haine de firma - asta in timp ce "uita" sa isi plateasca impozitele si ratele pe la banci! uite-asa rasplatim pe cei care nu merita si pedepsim pe cei harnici...
        • +2 (2 voturi)    
          EXACT! (Marţi, 4 februarie 2014, 14:20)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

          Sunt multi ce au ajuns datornici din cauza unopr circumstante obiective, nu sunt ei de vina.
          Insa MESAJUL transmis de noua reglementare este extrem de clar: nu fii bou sa te spetesti municind, nu cauta un al doilea job, fii linistit, ca Statul iti plateste datoriile!
          Iar pe viitor vor face alte imprumuturi excesive, daca au certitudinea ca de acum incolo "Statul plateste!"
    • 0 (4 voturi)    
      creditele bancare (Marţi, 4 februarie 2014, 12:41)

      VasilescuGiorgian [anonim] i-a raspuns lui mnicku

      Am citit tot ce au postat toti aici si nimeni nu pune punctul pe i,doar lamentari si explicatii cum ia statul banii de la cei seriosi si ii da la lenesi...Domnilor,doamnelor daca voi ganditi asa ,pai d aia suntem aici si d aia am ajuns sa ne lamentam.Problema este ca statul a desfiintat locuri de munca,unele din elle profitabile,salariile nu au crescut si asta la indemnul celor din UE.Cum ati vrea voi sa prospere Germania,Franta ,Anglia ?Pai prin astfel de economie facuta pe interesul lor.Sunt oamenii de vina care si au facut credite sa traiasca sub decenta,ca nu vorbim de decenta si pe urma sa vina la putere unul ca Basescu,Ponta si sa faca jocurile corpratiilor si prin programe sa falimenteze societati profitabile si sa umple corporatiile conturile si asa burdusite de miliarde.Cum credeti voi ca a fost falimentat un continent intreg si ma refer aici la Africa?Continentul care detine petrol,gaze naturale,pietre pretioase,metale grele?Nu prin acelasi joc financiar?Problema romanilor nu este votul,pentru ca acela oricum va fi falsificat,vorba aia,tu voteaza ,ca de iesit iese cine trebuie.Oare nu asa s a intamplat la referendumul prezidential,in care Basescu a pierdut net si UE l a instalat la Cotroceni si actuala putere s a supus?Despre ce vorbim noi aici?Credeti ca politica fiscala in Romania o face Ponta?Ponta si Basescu sunt in aceiasi barca ,dupa aceiasi baricada si fac jocul marilor puteri.Se cearta de ochii lumii,dar fac ce li se ordona sa faca.Nu era asta cu bancile,gaseau alt sireltic financiar sa scoata mld de euro din tara la modul legal.De vina suntem noi toti,cei care traim in tara asta ca le permitem si nu facem ce trebuie sa facem.Sa nu mai platim impozite,sa nu mai plati rate la banci,sa nu mai cumparam benzina,sa blocam absolut tot si atunci sa vedem de unde se mai fura si cum mai fura.Sa ne luam tot inapoi ,pana nu i prea taraziu,pentru ca e deja foarte taraziu.Pamantul a inceput sa fie vandut cu sutele de hectare si intr un final vom fi straini aici
      • +2 (2 voturi)    
        in capitalism NU statul (Marţi, 4 februarie 2014, 17:26)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui VasilescuGiorgian

        trebuie sa ofere locuri de munca! e simplu! un aparat guvernamental mai restrans nu va sufoca pe cel cu initiativa si va asista exact persoanele care AU NEVOIE in mod real! problema e ca aia care ne conduc vor o lege pentru ei si alta pentru fraieri si ca aia ca tine nu se vindeca de comunism si de asteptatul de la STAT... NU EXISTA STAT, nene! NOI suntem statul si aia care lucreaza pentru noi trebuie sa inteleaga asta - cu binele sau iesim in strada! cu anarhia, scuza-ma, dar nu sunt de acord!
  • +34 (36 voturi)    
    Neoficial (Luni, 3 februarie 2014, 19:00)

    AG [utilizator]

    PSD a inceput campania electorala..
  • +36 (38 voturi)    
    e timpul (Luni, 3 februarie 2014, 19:04)

    kelye [utilizator]

    Esti cinstit ? Muncesti pentru salariul tau ?
    Alege o tara din Europa (de vest) si invata-le limba la cursuri intensive.
    Fa-ti bagajul pana nu e prea tarziu !
    • +19 (21 voturi)    
      ai dreptate si din pacate e singura solutie (Luni, 3 februarie 2014, 19:24)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui kelye

      viabila .

      Aici va fi dezastru
    • -10 (18 voturi)    
      vin și eu (Luni, 3 februarie 2014, 20:34)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui kelye

      Și în ce țară din Europa (de vest) băncile n-au fost ajutate de stat? aud?
      • +12 (16 voturi)    
        Chiar si asa, (Luni, 3 februarie 2014, 20:48)

        un-buburuz [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        statul a ajutat bancile aflate in pragul falimentului. N-am auzit nicaieri ca statul sa plateasca ratele in locul cetatenilor, pe spinarea altor cetateni, mai ales in conditiile in care bancile n-o duc chiar rau la noi. Or avea si credite neperformante, sa-si asume pierderile, ca acum 5 ani nu eu somam lumea pe strada sa-mi arate buletinul si sa-mi umfle banii.
        Cred ca deja e prea mult: pentru unii taxe noi si mariri ale celor vechi, pentru altii pomeni si tot felul de facilitati (basca micii si berea). Prea mult!
        • +1 (17 voturi)    
          eh (Luni, 3 februarie 2014, 21:29)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui un-buburuz

          Păi și la noi băncile sunt în pragul falimentului, doar că FMI încearcă o nouă rețetă de „salvare”. Doar nu crezi că băieții au venit degeaba în România.
      • +12 (14 voturi)    
        le amesteci. ca de obicei (Luni, 3 februarie 2014, 21:43)

        kelye [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Una e ajutorul acordat direct si in conditii clare si alta e pomana electorala.
  • +29 (31 voturi)    
    Romania, trezeste-te! (Luni, 3 februarie 2014, 19:05)

    Democratie [utilizator]

    O alta masura populista prin care se arunca banii si taxele din acciza suplimentara la benzina pe nimicuri, sa ajunga toti la banci. Este o lege pe baza careia tara nu va avea nimic de castigat. Vom plati din ce in ce mai mult pentru nimicuri.
    La fel ca si legea amnistiei prin care 18% din cei 33 de mii de detinuti vor fi eliberati, dar economia reala va fi de nici macar 100 de mii de euro pe an deoarece personalul inchisorilor va ramane acelasi. O lege data pentru nimicuri.
    Un alt lucru de neinteles este anularea datoriilor la stat a Rompetrolului care, daca imi amintesc bine avea datorii de 500 milioane de euro. Banii aceia de ce nu au ajuns la stat?
    Romania, trezeste-te!
    • +10 (12 voturi)    
      SUBSCRIU !!! (Luni, 3 februarie 2014, 20:13)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Democratie

      Mizerii cu iz populist pentru campania electorala !!
    • +11 (13 voturi)    
      Clauzele abuzive (Luni, 3 februarie 2014, 22:50)

      Euunul [utilizator] i-a raspuns lui Democratie

      In primul rand BNR si Guvernul ar trebui sa sanctioneze bancile ce practica in continuare aceste clauze abuzive. Eliminati clauzele abuzive si oamenii nu au nevoie de nicio pomana electorala.
      Creditele sunt pe 25-30 de ani si nu pe 2 ani!.
      In continuare Guvernul vorbeste pentru abalfabeti dpdv financiari - unii vb la altii - vezi MAXIMA cu "introdicem accize ca sa nu avem DEFLATIE" vai de micul ministru d efinante/titulescu/sova....
  • +33 (35 voturi)    
    vom da statul in judecata (Luni, 3 februarie 2014, 19:10)

    BME [utilizator]

    pentru discriminare. Toti cei care nu avem credite la banci, desi avem salarii sub 1610, ne vom constitui intr-o asociatie si vom da statul in judecata pentru discriminare. Pe noi cum ne ajuta statul sa o ducem mai bine? De ce nu ne scuteste si pe noi de anumite taxe? Si noi avem nevoie de bani si totusi nu am apelat la credite pt ca stiam ca va fi greu sa le platim.Adica cei care ne-am dat seama ca nu putem suporta creditele si ne-am limitat la ceea ce avem ,tot noi suportam toate magariile statului
    • +17 (19 voturi)    
      sustin (Luni, 3 februarie 2014, 19:38)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui BME

      eu am ales sa plec (si nici ca mai ma intorc) dar daca faceti asa ceva promit sa trimit bani pentru asistenta juridica !
    • +11 (13 voturi)    
      asociatie (Luni, 3 februarie 2014, 20:48)

      danu77 [anonim] i-a raspuns lui BME

      si eu am ales sa muncesc in vest , va voi sustine si eu daca dati guvernul Plagiatorului in judecata !!!
    • +2 (6 voturi)    
      Nu-i ajuta pe aia (Marţi, 4 februarie 2014, 2:12)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui BME

      Nu-i ajuta pe aia nu te lasa prostit

      aia oricum nu-si mai pot plati ratele

      Ajuta Bancile cu o subventie MASCATA

      Statul da bancilor jumate din rata alora

      In loc sa dea legea falimentului individual
    • -1 (1 vot)    
      tu nu crezi in liberul arbitru? (Marţi, 4 februarie 2014, 14:25)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui BME

      te-a obligat cineva sa NU faci credite excesive?
      Este exclusiv vina TA ca nu te-ai "intins mai mult decat iti este plapuma"!
      Daca faceai si tu credite pe care nu poti sau nu vrei sa le mai achiti, Guvernul Ponta s-ar fi grabit sa te salveze?
      Cine este de vina ca nu ti-ai luat si tu pe credit lucruri pe care stiai sigur ca nu ti le poti permite?!
      unii au facut asa, iar acum sunt in avantaj!
  • +21 (25 voturi)    
    Creste salariile (Luni, 3 februarie 2014, 19:13)

    Democratie [utilizator]

    Cresteti salariile la stat! Medicii si profesorii cand mai primesc mariri de salarii? Incompetenta incredibila!
    • +4 (4 voturi)    
      Nici la privati nu s-au marit... (Marţi, 4 februarie 2014, 9:29)

      Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui Democratie

      ba dimpotriva, au scazut si multi au ramas someri ...de ce sa se mareasca la bugetari?...
  • +30 (32 voturi)    
    Pomana (Luni, 3 februarie 2014, 19:17)

    avint [utilizator]

    S-a dat startul la Pomenile electorale.
    Asta mi se pare ca e discriminare. Se considera ca cei care au sal>1610 lei (1620 lei de ex.) sunt bogati si nu au nevoie de ajutor sa-si plateasca ratele. Mai mult, se considera ca pot contribui la plata ratelor pt. cei cu sal<1610 lei, ca doar n-o sa plateasca USL-ul din buzunar.
    Halal guvernare....mi-e sila.
  • +6 (8 voturi)    
    mai taie din ele... (Luni, 3 februarie 2014, 19:20)

    moka [utilizator]

    am citit pe scurt si nu sunt sigur daca inteleg bine mecanismul, dar ceva nu-i in regula din start. Adica la 4mld cheltuiti in economie (adica surplus la pib, da?) se strange 1mld din TVA????? pai mai si deducem ceva din tva sau numa' colectam? adica, cu alte cuvinte, la pib-ul de 400mld, sa inteleg ca anual se strang la buget 100mld numai din tva?
    poate gresesc, dar cred ca nu intrutotul.
    • +5 (7 voturi)    
      veniturile din TVA SUNT GROSUL (Luni, 3 februarie 2014, 19:37)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui moka

      tva și impozitele pe salarii reprezintă grosul veniturilor statului, adică din munca noastră, impozitul pe venit este ciubuc pentru baroni, celelalte taxe sunt pentru clienții de partid.
    • +3 (5 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Luni, 3 februarie 2014, 20:03)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui moka

      Presupunand ca achizitionezi o masina de 50.000 lei, TVA este aproximativ 10.000 lei. Dar TVA ul dedus de vanzator (cu care a achizitionat el insusi marfa de la furnizor) poate fi 7-8.000 lei.
  • +7 (9 voturi)    
    sunt curios... (Luni, 3 februarie 2014, 19:30)

    Xorciser [utilizator]

    Care e opinia PNL legata de aceasta masura?

    Ce zice Dl Chitoiu- min Finante?
    • +6 (8 voturi)    
      ??? (Luni, 3 februarie 2014, 20:29)

      ciuc [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Pai ce are PNL-ul cu politica si ideologia liberala? Gainuse cu doctorate si CV de-alea mai fitoase.
  • +13 (15 voturi)    
    Vreau credit (Luni, 3 februarie 2014, 19:30)

    unualibro [utilizator]

    Ptiu drace! Daca stiam, nu ma mai agitam sa-mi platesc ratele. Asteptam sa plateasca Ponta. Oare la doua voturi de familie, poa sa dubleze ajutorul? Ma gandesc sa-i fac un credit si nevestei, sa nu pierd oferta. Saraca, tanjeste dupa o plasma.
    • 0 (0 voturi)    
      exact! (Marţi, 4 februarie 2014, 14:29)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui unualibro

      Ar trebui sa fii extrem de fraier ca sa nu profiti!
      Sigur ca da, fa credite fara numar, daca vezi ca este de ajuns sa spui ca nu mai poti plati, iar Statul preia datoriile tale ...
  • +11 (13 voturi)    
    Praf in ochi pentru prostime (Luni, 3 februarie 2014, 19:30)

    OmulNou [utilizator]

    Ca sa te voteze prostimea saraca, trebuie sa le dai ceva, nu? Functioneaza dupa sistemul comunist de redistribuire, iei de la cei capabili si dai la cei incapabili, adica la votantii USL.
  • +10 (12 voturi)    
    Pontaneli. Ponta s-a scrantit (Luni, 3 februarie 2014, 19:50)

    Wanheda [utilizator]

    nu la minte ca nu are, doar la cap.
  • +9 (11 voturi)    
    Ma bucur enorm (Luni, 3 februarie 2014, 19:51)

    clarice [utilizator]

    Opozitia inca doarme sau e ocupata cu racolarile de la adversarul lui Basescu PDL..
    Opozitia a pierdut timpul cu certuri pe ciolan in loc sa se uneasca,acum culege ce a semanat,va asista neputincioasa cum USL face campanie si promisiuni pana la europarlamentare.
    La un popor adormit ,meritam 50 de ani de USL,sa vezi pomeni pentru fraieri acum si garantez vor fi multi.
    Asa meritam daca ne place la caldurica.
  • +3 (7 voturi)    
    Cred (Luni, 3 februarie 2014, 19:57)

    tanar_pensionar [utilizator]

    ca majoritatea oamenilor o sa inteleaga lucrurile cam simplist.
    Nici vorba sa plateasca statul jumatate din rata lunara a imprumutului. NU.
    O sa fie un soi de amanare a platii pentru 1/2 rata, in ideea ca peste 2 ani o sa ai bani sa platesti rata intreaga.
    • +4 (8 voturi)    
      Cum sa fie amanare? (Luni, 3 februarie 2014, 20:30)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

      Cum sa fie amanare?

      Statul va da jumate direct la Banci

      Subventie gratuita
    • +3 (5 voturi)    
      Foarte simplist... (Luni, 3 februarie 2014, 20:35)

      alecxs [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

      O explicație mai economică și fără patimi politice aici:
      http://www.biziday.ro/2014/01/28/biziday-luni-27-ianuarie-2014/ (de la min 13)
      • +2 (8 voturi)    
        Explicatia ascunde subventia statului (Luni, 3 februarie 2014, 21:21)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui alecxs

        Explicatia de la min 13

        ascunde subventia statului
  • +5 (9 voturi)    
    Romania noua Grecie (Luni, 3 februarie 2014, 20:02)

    robertTm [utilizator]

    De fapt cetatenii sunt stimulati sa nu-si plateasca jumatate din rata primii 2 ani cu pretul maririi datoriei lor catre banca si a perioadei de rambursare , in cazul in care reducerea este de 500 ron / luna , datoria la banca v-a creste in 2 ani cu 12000 ron + 1000 ron dobanda = 13000 ron , cea ce se v-a traduce peste doi ani in rate marite cu 100 ron pe toata perioada creditului ... adica 20 de ani ... si obliga guvernele care vin in 2016-2018 sa plateasca 200 ron/persoana / luna ca sa nu simta cetateanul ce afacere de 2 bani a facut ... dupa care vin 16 de ani in care cetatenii vor plati cu 100 roni in plus la rata, pt distractia electorala marca psd + pnl 2014-2016 . Oricum in 2016-2016 si statul v-a avea cheltuieli suplimentare de 200-300 mil euro ... care v-a trebui sa-i scoata dintr-un nou sir de taxe (ne mai asteapta o taxa de 10-20 bani / kw de energie consumat ... banuiesc)
  • +8 (10 voturi)    
    Voinea lasa-ne!! (Luni, 3 februarie 2014, 20:13)

    mihg [utilizator]

    Cei 4 miliarde le poate investi statul direct si mai eficient decat o pot face cei care beneficiaza de facilitate. Poate investi in infrastructura, creare locuri de munca etc., pe cand cetateanul poate se hotaraste sa cumpere produse de import ceea ce poate insemna TVA, dar nu si locuri de munca, respectiv crestere economica sanatoasa. Dar probabil explicatia este pt. alegatorii lor. Si nici nu mi se pare foarte corect sa iei de la cei care muncesc si platesc taxe si impozite si care au fost mai prosti si nu au luat credite si sa di celor care au facut-o. Iar multi si-au luat masini la mana a 2-a din Germania...spre exemplu...
  • +5 (7 voturi)    
    Mai bine ar elimina clauzele abuzive (Luni, 3 februarie 2014, 20:31)

    D-or [utilizator]

    Cei la limita deja au capotat. Si acum sunt executati silit. Dar nu de banci, ci de firme straine care au cumparat datoriile. Miliarde de euro vor parasi tara, mii de oameni isi vor pierde casele. Consumul scade, educatia copiilor la fel, toata societatea va fi afectata.

    Solutia exista, dar statul o ignora, desi e obligatorie.
    CJUE impune eliminarea clauzelor abuzive - inclusiv in contractele aflate in faza executorie sau chiar post-executorie - si nu corectarea lor pentru ca atunci bancile nu mai risca nimic. Printr-un act justificat de dreptate, normal pentru ceilalti europeni, s-ar salva destinele a zeci de mii de oameni, fara afectarea bancilor.
    Dar, probabil ca in spatele firmelor de recuperare sunt interese atit de mari incit pot influenta si legislativul si Justitia.
  • +6 (8 voturi)    
    praf in ochi pt prostime... (Luni, 3 februarie 2014, 20:32)

    qwerasdf [utilizator]

    Dar daca usl ul castiga urmatoarele alegeri... atunci ne meritam soarta cu varf si indesat. Pentru ca vom fi doar un popor de oi care prefera sa asiste decat sa intervina. Se duce tara de rapa... austriecii ne taie padurile si ne exploateaza resursele, canadienii aia ne vor aurul... etc, etc. Chiar asa, popor de cu**e ieftine suntem? Ne dam cu aia care platesc mai mult/bine? Unde ne e ratiunea si barbatia stramosilor nostri? Eu imi iau talpasita din tara definitiv daca comunistii aia din usl mai "ciripesc" ceva dupa noile alegeri. Astia trebuie starpiti prin vot sau nu.
  • +8 (10 voturi)    
    Nu sunt de acord (Luni, 3 februarie 2014, 20:48)

    D-or [utilizator]

    Ca din impozitul meu sa platesc bancile.
    Ar fi suficient ca guvernul sa faca dreptate in clauzele abuzive.
  • +7 (9 voturi)    
    Nu spera.. (Luni, 3 februarie 2014, 22:19)

    Privitor.ca.la.teatru [utilizator]

    Nu spera când vezi miseii
    La izbânda facând punte,
    Te-or întrece nataraii,
    De ai fi cu stea în frunte;
    Teama n-ai, cata-vor iarasi
    Intre dânsii sa se plece,
    Nu te prinde lor tovaras:
    Ce e val, ca valul trece.
  • +3 (5 voturi)    
    revelatie (Luni, 3 februarie 2014, 22:35)

    liviusmaximus [utilizator]

    Am avut o revelatie. Sunt printre putinii prosti care platesc impozite !inutil.
  • +7 (7 voturi)    
    Legea falimentului personal (Luni, 3 februarie 2014, 22:39)

    Koczka [utilizator]

    este solutia pentru aceasta problema. In toate tarile civilizate exista aceasta lege vatr desigir nu gavorizeaza bancile creditoare. Acestea cu sprijinul nedisimulat al FMI se opun adoptarii unei asemenea legi si in Romania.
  • +3 (7 voturi)    
    Ce-a patit Mazeta? (Luni, 3 februarie 2014, 22:42)

    Wanheda [utilizator]

    Ca-l vad postand ca un om normal, ingrijorat incotr-o se indreapta tara. Incepi sa vezi si tu nivelarea socialista Mazeto, asa-i? Si la bine si la greu, UNITI si EGALI, ala harnic egal cu ala puturos ba chiar mai putin egal dupa mintea lui POnta.
    Iti place Mazeta?
    • +1 (7 voturi)    
      n-are legatura cu puturosii si harnicii (Marţi, 4 februarie 2014, 1:32)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      n-are legatura cu puturosii si harnicii

      Statul da bani GRATIS la Banci ca sa nu aibe pierderi

      Pacat ca te-ai prins, "harnicule" !
  • +4 (6 voturi)    
    Propaganda Tre - La Disperare! (Luni, 3 februarie 2014, 23:14)

    AGigi [utilizator]

    Ceausescu voia sa dea 100 de lei la pensie pe 21 decembrie 1989, poate - poate...
    Clinton a dat credite prin FannyMae si FannyMac tuturor homeless-ilor de toate culorile, care clar nu puteau plati si a creat criza financiara mondiala.
    Ponta promite tot felul de nazdravanii, pe banii contribuabililor care muncesc si platesc impozite ca prostii.
    Totul, ca de obicei, pentru cateva voturi in plus (sau eventual o scutire de taxa Targoviste)
    Ave Pontus Euxinus! Moratori te salutat!
    • -1 (7 voturi)    
      nu te lasa prostit (Marţi, 4 februarie 2014, 3:22)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui AGigi

      nu te lasa prostit

      Da banii la Banci sa le acopere pierderile

      nu da banii la saraci....


      Da banii la bogati (=BANCI) din impozitele populatiei...
  • +3 (5 voturi)    
    nedumerire (Luni, 3 februarie 2014, 23:34)

    moses112233 [utilizator]

    ...nu se poate renunta la acciza pe combustibil ca numai din motorina lipsesc 400 de milioane la buget, dar exista 4 000 de milioane pt creditele unora ??!? cum dracului vine asta coane Fanica..curat-murdar..se pare ca sondajele incep sa-si spuna cuvantul
  • +6 (8 voturi)    
    Dezbina si conduce !! (Luni, 3 februarie 2014, 23:50)

    ArnoldS [utilizator]

    Aceasta lege nu ajuta pe nimeni in afara de BANCI, romanii fără credite ii vor uri pe ceilalti si tot asa, cum se încearcă de la capitalism încoace.RUSINE CANALIILOR CE NE CONDUC TARA
    • +2 (6 voturi)    
      Romanii fara credite ii vor uri pe ceilalti? (Marţi, 4 februarie 2014, 3:40)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui ArnoldS

      Romanii fara credite ii vor uri pe ceilalti?

      DA ! Daca se lasa prostiti ca unii de pe-aici pe care ii PRosteste Ponta cum vrea el

      Desi astia se dau pe-aici si "harnici" si "destepti"...
      si cei care "nu pot fi prostiti ca aia 70%"


      Si acuma sa va explic:
      --------
      Oameni buni , aia sub "16 mil lei vechi salar" ORICUM nu-si mai pot plati Creditul cu cheltuielile care le au la intretinere, mancare, copii etc...cheltuieli care au crescut an de an : numai intretinerea s-a dublat in ultimii 2 ani...etc..etc..
      Nu mai vorbesc ca multi s-au trezit in somaj (Oltchim, Mechel, etc..etc..) etc...

      Orice tara normala i-ar declara pe acesti oameni in Faliment Individual (dar noi nu suntem o tara normala
      aici firmele pot da faliment dar oamenii nu : pentru firme muma pentru oameni ciuma)

      Daca acei oameni ar fi declarati in Faliment
      dupa o decizie in justitie
      Pierderea ar fi a Camatarului Bancar care a dat Credit "cu Buletinul" sub privirea binevoitoare a lui Masonica (care era pus acolo tocmai sa impiedece asa ceva)


      Ce se-ntampla azi:
      ------------
      Pentru ca stapanul lui Ponta : FMI-ul ii spune acestuia "salvati pierderile Bancilor"

      (FMI-ul nefiind la randul lui, altceva, decat trimsiul in tarile bananiere a celor care sunt proprietari ai acestor banci etc...)


      Plagiatorul se executa rapid ca si la Pungesti
      (la Pungesti acolo a fluierat Chevron nu FMI, dar Ponta stie bine de unde bate vantul "proprietarilor de banci si petrol" si e sluga perfecta)

      De aceea Plagiatorul Va lua bani din Bugetul de Stat (sau se va indatora din nou etc...) si-i ii va da Bancilor ca sa nu aibe pierderi.

      C-asa-i in Capitalism:
      Bancile nu pot avea pierderi si nu pot da faliment

      Tot pentru Portocalii :
      -------
      Si Basescu a dat impreuna cu Masonica Isarescu 14 miliarde de EU Bancilor atunci cand a taiat salariile si pensiile (iar in locul ultimelor a marit TVA-ul)

      Asta e Episodul II sau al 10-lea
      si vor mai fi si altele..atat timp cat nu va fi
      "economie de piata" si pentru Banci.
      • +1 (1 vot)    
        OK, am priceput, dar (Marţi, 4 februarie 2014, 14:38)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        Asa cum am spus, sunt multi care NU sunt ei vinovati ca au ramas fara sursa de venit. Insa reglementarea are efect PE VIITOR, cine va mai fi fraier sa isi plateasca creditele (chiar daca are posibilitatea) daca a aflet ca etse destul sa zica "pas!" ca sa i le plateasca Statul?!
  • -1 (7 voturi)    
    Iar in loc sa zica "Dau inca 15 mil EU Bancilor" (Marţi, 4 februarie 2014, 3:47)

    alex4321 [utilizator]

    1:

    Iar in loc sa zica

    "Dau inca 15 miliarde de EU gratis Bancilor Straine de la Noi - ca Subventie ca eu sunt sluga care face tot ce-mi cere FMI-ul, care FMI sunt trimisii proprietarilor de banci, petrol, energie etc...prin tarile bananiere... "

    Cum a dat si Basescu (ca sa fie clar pentru toti) cand s-a imprumutat cu 20 miliarde EU dintre care 14 miliarde s-au dus gratuit la banci....


    2. Smecherul de "social-democrat" supra-numit Plagiatorul minte cum respira
    si prezinta subventia gratuita data Bancilor Straine de la noi ca fiind

    "Un ajutor Social Democrat dat Celor 900.000 care au credite si care au un salar de sub 16 milioane de lei vechi"
  • +3 (5 voturi)    
    plang bancile? (Marţi, 4 februarie 2014, 7:47)

    Glanetasul [utilizator]

    Cum luam noi banii din piata , cei aruncati pe credite neperformante? Pai nu avem cum dar de unde ii luam? Pai din sacul fara fund.Pai cum facem? Pai uite il sunam pe Ponta ca e baiat de comitet si o praduieste si pe masa pt binele partidului.Ii propunem schema si o sa fie incantat ca in an electoral o asa afacere impachetata frumos , doar un cretin ar refuza-o.E o afacere win-win , intre banci si Psd.
  • +3 (3 voturi)    
    o marea pacaleala! (Marţi, 4 februarie 2014, 8:10)

    a.l. [utilizator]

    In cuprinsul articolului se specifica:
    "Persoanele fizice cu credite la banci si cu salariu mediu net mai mic..."
    Inseamna ca daca acum nu ai o sursa de venit nu beneficiezi de pacaleala asta?

    "Dupa acesti doi ani diferenta de dobanda o suporta statul din reducerea impozitului pe venit"....
    Daca nu mai ai sursa de venit peste 2 ani, ce se intampla?
    • +1 (1 vot)    
      corecta observatia! (Marţi, 4 februarie 2014, 14:41)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui a.l.

      Cetateanul strimtorat stie ca beneficiaza de o aminare, care peste doi ani se poate transforma in scutire completa: daca peste doi ani NU mai are nici sursa asta mica de venit de acum, de unde sa mia plateasca?! In acest caz, creditul va fi preluat de Stat nu doar 50%, ci in totalitate!
  • +5 (5 voturi)    
    Important este ca.... (Marţi, 4 februarie 2014, 8:14)

    minus [utilizator]

    "Cetateanul castiga de doua ori, acum ramane cu banii in buzunar, si peste doi ani ca isi plateste rata din creditul fiscal"

    Iata o schema de succes:
    - cetateanul castiga de doua ori (vezi mai sus);
    - statul castiga de trei ori (banii din buzunar intra in consum, ajuta omul, ajuta banca) si -poate- pierde o data (prin credit fiscal, daca isi mai aduce aminte peste doi ani);
    - banca castiga tot de trei ori (creditul devine viabil, isi mentine clientii si ia mai multa dobanda la acelasi credit).

    Iar eu castig de doua ori: scriu toate astea si rad.

    Mai aveti?
  • +7 (7 voturi)    
    asa ceva este jignitor (Marţi, 4 februarie 2014, 8:22)

    dandra [utilizator]

    La adresa celor care au invatat in liceu si au facut o facultate si acum au un salariu peste 1610. Tara te vrea prost ca apoi sa iti faca reduceri. Guvrrnul ponta incurajeaza elevii sa fie sub mediocrii ca oricum le da ajutoare la caldura si facilitati. Incredibil. Cine plateste acele scutiri si reduceri la credite? Cine suporta aceste jigniri la adresa celor care au fost constiinciosi si au facut carte? Rog presa sa se auto sesizeze si sa puna aceste intrebari si altele minunatului guvern ponta.
    • -2 (2 voturi)    
      te-a obligat cineva? (Marţi, 4 februarie 2014, 14:44)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Ti-a impus cineva sa lucrezi din greu pentru un salariu mai mare? (facultatea este doar un detaliu, esentiala este disponibilitatea pentru munca)
      Daca ai venit de 1620 sau mai mult pe luna, trebuie sa iti achiti integral datoriile.
      Daca ai mai putin, Statul preia jumate, sau chiar totul, daca nu mai vrei sa muncesti de loc.
      Cine este in avantaj?!
  • +8 (8 voturi)    
    Subventionarea economiei reale pe cand? (Marţi, 4 februarie 2014, 9:52)

    benicio [utilizator]

    Deci statul nu are voie sa finanteze companiile de stat, pentru ca se considera ajutor de stat, dar are voie sa subventioneze bancile (in marea lor majoritate private si cu capital strain). E corect, e echitabil, asta e spiritul european? Oare cand o sa inceapa statul sa subventioneze fermele agricole mici si medii, cand o sa vedem investitii de stat in companiile cu sanse de redresare din portofoliul ministerelor sau al AAAS? Cand o sa ne apucam de relansarea economiei reale?
    • 0 (2 voturi)    
      mmm (Marţi, 4 februarie 2014, 13:00)

      VasilescuGiorgian [anonim] i-a raspuns lui benicio

      Niciodata!!!!
      Tu chiar nu ai inteles jocul corporatiilor din lumea intreaga?Asa a fost peste tot si din cauza asta ne paste falimentul.faliment care nu o sa vina niciodata.El e doar pe hartie negru pe alb,dar in real,mereu v a fi salvat prin tot felul de strategii financiare stabilite de baietii destepti de pe Wall Streat.Romania a ajuns aici din cauza acelor baieti,pt ca ei sunt FMI,Banca Europeana,BERD si altele.Ce e asa greu de inteles?Romania si romanii sunt datornici lor din cauza lor,nu ca sunt naivi,sau prosti cum spun unii pe aici.Asa scrie in agenda ca trebuie sa fim colonizati,la mare minciuna,Noul Guvern Mondial.Cine nu intelege mersul treburilor,ala e prost si naiv,nu cei care au facut credite.In ECONOMIA CONTROLATA de ei mersul e simplu.Perioade de relaxare economica in care firmele mici si mijlocii sunt lasate sa prospere si ajutate cu credite avantajoase si cand planu a fost pus in aplicare si a atins punctul terminus,atunci incepe morisca.Undeva tot acolo unde am amintit mai devreme incepe o criza inventata si dobanzile bancare cresc vertiginos datorita EURIBOR si ROBOR si ce era prosper azi manine e faliment si dator vandut.Asa s a intamplat si in Romania.SIMPLU SI CONCIS.Restul e cancan!!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Nimic nu e gratis! (Marţi, 4 februarie 2014, 10:06)

    abisala [utilizator]

    Fraza cheie in acest articol este: "Perioada de maturitate a creditului se va prelungi cu perioada de reducere a ratei". Deci, ceea ce vom vedea va fi o rescadentare, in urma careia creditatii vor primi o gura de oxigen 2 ani (platind numai dobanda probabil, si nu si principalul), dar, per ansamblu vor plati o suma finala mai mare pe acel credit. Numai ca o vor plati dupa ce se termina cu alegerile.
    • +2 (2 voturi)    
      plateste doar daca este fraier! (Marţi, 4 februarie 2014, 14:46)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      Daca amatorul de credite care este insolvabil decide sa devina "si mai insolvabil" si sa nu mai declare niciun venit, banca nu are de unde sa ii mai ia banii!
    • +2 (2 voturi)    
      exact asa (Marţi, 4 februarie 2014, 14:59)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      Pana la urmatoarele alegeri, pot promite orice. Stau 10 ani la putere, isi fac plinul, consuma toate resursele si apoi, se mai dau putin la o parte si ii lasa pe altii cu datorii si mereu mai mari. perpetuum mobile !
  • +1 (1 vot)    
    nici eu nu puteam sa o spun mai bine (Marţi, 4 februarie 2014, 13:32)

    dandra [utilizator]

    http://www.gandul.info/puterea-gandului/de-ce-greselile-trebuie-platite-12017039

    promovati acest articol, dragii mei.
    faceti emisiuni, scrieti in fiecare zi, live text, etc,etc:)
  • 0 (0 voturi)    
    STATU ROMAN (Marţi, 4 februarie 2014, 15:15)

    FlorinVasile1 [anonim]

    DA SI PROIECTUL VA INTRA IN VIGOARE LA 1 APRILIE E TARE IAR O PACALEALA
  • -1 (1 vot)    
    Gandeste inainte sa vorbesti! (Marţi, 4 februarie 2014, 20:36)

    Stietot [utilizator]

    Ce prosteala e asta:ca unii au platit impozite si altii beneficiaza de banii acestia.Ar trebui sa mai plateasca si impozit pe prostie.Aceasta masura(facilitate pentru persoanele care au credite la banci)este o aminare a platii creditului timp de doi ani.Deci, doi ani platesc rata cu 500 lei mai mica(rata credit 1200 lei -500 lei =700 lei),iar peste 20 de ani cind am terminat creditul mai platesc acesti doi ani facilitati cu rata normala(1200 lei).DECI E O AMINARE A RATEI PE DOI ANI PENTRU CARE TREBUIE SA PLATESC O ANUMITA SUMA DE BANI(CEI 700 LEI DIN EXEMPLUL DAT MAI SUS).Deci nu plateste nimeni nici un impozit altuia.
  • 0 (0 voturi)    
    nu se gaseste (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:12)

    claonic [utilizator]

    Ma da' nu se gaseste vreunul mai pragmatic sa ii impuste pe astia sa scapam odata de ei? Ar deveni erou national..


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version