Guvern: rezerve fata de introducerea impozitului pe cifra de afaceri pentru companii si impozitului pe venitul global pentru persoane fizice

de Red. Economic     HotNews.ro
Luni, 3 iulie 2017, 15:53 Economie | Finanţe

Mihai Tudose
Foto: Agerpres
O decizie finala privind posibila introducere a impozitului pe cifra de afaceri pentru companii va fi luata doar dupa ce premierul Mihai Tudose va avea rezultul simularilor, potrivit unor surse guvernamentale. Premierul nu ar fi de acord cu un impozit "clasic" pe cifra de afaceri, ci, eventual, cu un impozit "gradual si doar pe anumite tipuri de activitati", potrivit surselor citate. Orizontul de timp al unei decizii finale nu e clar, dar sursele citate au declarat luni ca premierul vrea sa ia decizia inaintea acestei toamne.

In ce priveste impozitul pe venitul global al persoanelor fizice, aparut in programul guvernului Tudose, premierul e mai degraba reticent in privinta capacitatii ANAF de gestionare a acestui tip de impozit, au declarat luni sursele guvernamentale citate.

Vom reveni

O decizie recenta a Comisiei Europene ("CE") in materie de ajutor de stat atrage atentia mai ales in contextul discutiilor din ultima vreme cu privire la modificarea sistemului de impozitare din Romania, prin trecerea la un sistem de impozitare progresiva, bazat pe cifra de afaceri. 

Astfel, printr-un comunicat publicat pe 30 iunie 2017, CE a anuntat ca noua schema de taxare aplicabila companiilor din sectorul retailului alimentar din Polonia incalca normele UE privind ajutorul de stat. 

Potrivit unei legi adoptata in iulie 2016, companiile din domeniul retailului alimentar din Polonia urmau sa plateasca o taxa lunara, stabilita pe baza cifrei de afaceri din vanzarile cu amanuntul. Noua schema prevede scutirea de taxe pentru partea din cifra de afaceri a companiei situata sub un anumit plafon (17 milioane zloti, aprox. 4,02 milioane euro), aplicarea unei taxe de 0,8% pentru partea din cifra de afaceri a companiei cuprinsa intre 17 si 170 milioane zloti si, respectiv, aplicarea unei rate de impozitare de 1,4% pentru partea din cifra de afaceri care depaseste 170 milioane zloti.

In urma investigatiei aprofundate, CE a concluzionat ca taxarea preogresiva, prin aplicarea unor rate bazate pe cifra de afaceri, introduce o discriminare intre companiile active in sectorul retailului alimentar si confera un avantaj concurential nejustificat unora dintre companii (in functie de marimea si de cifra de afaceri realizata), fiind favorizate companiile cu o cifra de afaceri mica, explica Georgeta Gavriloiu, senior associate - PeliFilip












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

16258 vizualizari

  • +22 (28 voturi)    
    Dupa 5 min convorbii (Luni, 3 iulie 2017, 15:56)

    AlexisMD [utilizator]

    Cu ambasadorul SUA :)
    • -11 (17 voturi)    
      ambasada schimba politica fiscala :) (Luni, 3 iulie 2017, 21:25)

      zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui AlexisMD

      In ce stat din lume ambasadorul altui stat merge la prim-ministru si blocheaza schimbarea politicii fiscale?
      Astia bucurosi ca s-a intamplat asta imi puteti da un exemplu unde s-a mai intamplat asta?
      • +16 (16 voturi)    
        In Romania vine ambasadorul SUA ! (Marţi, 4 iulie 2017, 0:25)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        sa dea indicatii cu privire la politica fiscala.
        In aceasi Romanie, unde in noaptea de 22-23 decembrie 1989, agentii rusi au impuscat in strada civili romani, pentru ca sa vina la putere Iliescu.
        In aceasi Romanie unde in 1991 agentii rusi au scufundat un vapor incarcat cu fier ca sa blocheze canalul Sulina, si sa faca paguba si sa intimideze poporul roman.
        In aceasi Romanie, unde Dragnea vrea sa promoveze niste legi fiscale antinationale (impozitul pe cifra de afaceri). Tot ca sa faca paguba, sa intimideze poporul roman, si sa alunge acest popor din tara lui, spre alte meleaguri, Italia, Spania s.a.m.d.
        • -3 (5 voturi)    
          intre realitate si fictiune... competenta face (Marţi, 4 iulie 2017, 8:55)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          intre realitate si fictiune... competenta face lumina, face diferenta...


          impozitul pe cifra de afaceri in loc de impozit pe profit ESTE BINE VENIT pentru statul roman, daca este pus pe companiile care eludeaza banii prin profituri mici sau pierderi foarte mari !!!


          Vezi cutare combinat siderugic care are poate castiguri imense, dar face investitii, apoi an de an declara pierderi !!

          dar nu fac decat sa duca imbogatirea in 20 de ani a proprietarilor si saracirea statului roman !


          Asta este doar un caz, o ipoteza.. dar sunt multe !...

          cei sa nu fim nici pro PSD dar nici impotriva unei masuri care are un fond bun acolo


          TOT SECRETUL este sa fie transpusa bine in pratica sa nu omoare industria turistica care oricum traieste pe linia de plutire si o astfel de masura i-ar matura de pe piata !
          • +1 (1 vot)    
            Impozitul pe ,,cifra de afaceri" (Marţi, 4 iulie 2017, 12:35)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            este o prostie, pentru ca ,,cifra de afaceri" nu are legatura directa cu manopera dintr-o intreprindere.
            Cifra de afaceri este usor de controlat de catre stat,
            dar nu are legatura cu o impozitare corecta.
            Cifra de afaceri este suma incasarilor intr-o companie.
            Daca o companie cumpara materie prima cu 1000 de lei
            si baga manopera de 100 de lei, si vinde produs finit cu 1100 de lei,chair la profit de 0% !, inseamna ca va fi impozitata pentru 1100 de lei.
            Alta companie cumpara materie prima cu 200 lei, baga aceasi manopera de 100 de lei, baga un ,,profit magaresc" de 100 % ! adica v-a vinde produsul finit cu 400 de lei si v-a fi impozitata (complet imoral) doar pentru suma de 400 de lei !

            Adica daca o fabrica cumpara profile de fier si face stalpi de gard cu manopera redusa, poate avea o cifra mare de afaceri, dar un profit redus, si va fi supra-impozitata.
            Alta companie cumpara fier cam la acelasi pret si face garduri ornamentale din fier forjat, cu manopera multa, si astfel va fi sub-impozitata.
            Fabrica de stlpi de gard se va desfinta si v-a ramane in Romania doar firma de garduri ornamentale, care va face garduri la mosiile de baroni locali !
            Romania se v-a transforma intr-o tara de ,,servitori la stapan", cu manopera multa si putina materie prima (gen activitati de servicii). Dispare industria. De fapt, cam ce vroiau rusii de la Romania in anii 1950 , adica Romania sa devina o tara agrara in care rusii sa exporte utilajele, iar daca romanii se rascoala ,sa nu se poata apara de rusi, pentru ca nu vor avea industrie in general, si industria apararii in special.
      • +6 (6 voturi)    
        precizare (Marţi, 4 iulie 2017, 0:40)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        Atunci cand cineva tine un pistol la tampla ta mai conteaza cine l-a dezarmat? Impozitul respectiv era ceva absolut sinistru care ar fi dus mii de firme in faliment. Eu, de exemplu, probabil anul viitor mi-as fi cautat de lucru. Asa incat, da-mi voie sa ma bucur ca a existat cineva pe lumea asta care i-a dat peste mana pistolarului inconstient care voia sa ne omoare pe toti. Sa stii ca exista multe exemple de genul celor mentionate de tine. Desigur, sunt mii de exemple implicand reprezentantii sovietici. Vasinski tipa si la regele Mihai si la primul ministru in mod curent. Dar nu ne putem raporta la asemenea standarde joase. Exista, insa, exemple si in lumea civilizata, de exemplu in relatiile franco -
        britanice. Dar tu poti sa-mi dai exemplu de un om care ar fi preferat sa fie impuscat pentru ca nu-l place pe cel care l-a salvat?
        • 0 (0 voturi)    
          dar (Marţi, 4 iulie 2017, 8:48)

          codrean [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

          Cezici totusi despre" traderul" ala strain de cereale care exporta anual din Romania milioane de tone de grau si porumb si care in ultimii doi ani s-a declarat in pierdere, neplatind NIMIC impozit Statului ?!
          • 0 (0 voturi)    
            legatura (Marţi, 4 iulie 2017, 19:15)

            Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui codrean

            De ce trebuie sa cred ceva despre "traderul" ala? Ce legatura are cu subiectul? Ce legatura are ca e un evazionist "strain" sau "roman"? Daca e roman e permis? Deci, sumarizand, impozitul pe cifra de afaceri e un medicament care omoara si pacientul. Avem un om bolnav de pneumonie si ii facem o injectie care il omoara. Sigur, toti microbii mor dar intentia noastra, sper, era sa salvam pacientul. In rest, toti evazionistii ar trebui pedepsiti, desigur, nu cred ca e cineva care sa le ia apararea. Trebuie inchise portitele din lege care permit evaziune "legala" . Dar oare portitele respective nu au fost lasate tocmai pentru romani? Cate firme (pe vremuri din Cipru acum nu mai stiu) nu apar ca investitori straini dar, de fapt, au in spate nume grele ale politicii romanesti? Cate astfel de firme nu au capitaluri proprii negative desi sunt, pe fond, foarte profitabile? Ma rog, nu conteaza daca evazionistul este strain sau roman, legea trebuie aplicata, portitele din lege trebuie inchise. Asta este solutia nu declansarea unei bombe nucleare care ar omori pe toata lumea.
    • +13 (13 voturi)    
      inchipuiti-va (Luni, 3 iulie 2017, 23:06)

      diasporescu [utilizator] i-a raspuns lui AlexisMD

      cum ar arata Romania fara presiunile din UE si SUA. Am fi un fel de Transnistria mai mare...
  • +37 (43 voturi)    
    hehe (Luni, 3 iulie 2017, 16:01)

    bogdan1477 [utilizator]

    Incep sa realizeze ce gogomanii le-au iesit pe gura. Or fi contactat si ei citiva economisti care le-au artatat ca cine a venit cu ideile alea a vrut pur si simplu sa-si bata joc de ei.

    Problema e ca gaura de la buget, cu masurile deja aplicate, deja nu mai poate fi cirpita. Executia pe Iunie va arata cel mai probabil triplarea diferentei de deficit fata de 2016 (anaf deja se lauda cu o colectare cu 4% mai mare desi in buget apare o crestere a colectarii de 14%).

    O sa fie distractiv sa vedem cum toate maririle de pensii, salarii si ajutoare sociale se tot amana asha de la un semestru la altul pina la urmatoarele alegeri.
    • -6 (16 voturi)    
      hehe (Luni, 3 iulie 2017, 21:06)

      marr.io [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      sunt de acord cu multi de aici care spun ca acest guverne de incapabili nu e in stare sa sustina/ dezbata o idee pana la capat. Cum sare cineva impotriva unei idei a guvernantilor, imediat acestia fac un pas inapoi. Insa, asa pentru dezbaterea generala de aici, tare ma tem ca au putina dreptate iar fumul impotriva vine de la MARILE COMPANII INTERNATIONALE CE DECLARA PROFIT ZERO la noi in tara... si asta de ani si ani de zile. In aceste conditii aceste firme vor fi obligate sa-si plateasca impozitul la noi in tara si sa-mi diminueze profitul sifonat prin fel si fel de chichite contabilicesti. Exemple: vedeti cifrele de afaceri ale companiilor italiene gen ASTALDI (aka Romairport, Alstalrom...) ale STRABAG, FCC, MARTIFER ... si profitul declarat de acestea. Firmele de genul asta sunt cele care tipa cel mai tare. Apoi vedeti ca firmele cu capital romanesc sunt in mare parte pe profit care se incadreaza in cei 5% rezonabili. Si atunci, despre ce vorbim?
      • +5 (5 voturi)    
        stii de ce (Luni, 3 iulie 2017, 23:10)

        diasporescu [utilizator] i-a raspuns lui marr.io

        firmele romanesti sunt vezi doamne pe profit? Pentru ca nu investesc. Acum puneti intrebarea: este mai bine pentru o tara sa aiba temporar incasari mai mari la buget sau sa aibe companii care sa investeasca?
      • +2 (2 voturi)    
        pai (Luni, 3 iulie 2017, 23:35)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui marr.io

        si firmele astea internationale, cand au venit in tara de ce guvernele anterioare nu au facut ceva cap coada ?

        ce garantii ai ca dupa marirea taxelor nu isi vor restrange activitatea ? cum le incurajezi sa ramana ?
      • +2 (2 voturi)    
        situatia nu e deloc asha cum o vezi tu (Marţi, 4 iulie 2017, 13:12)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui marr.io

        1. E adevarat ca multinationalele au tendinta sa-si duca profitul spre zone unde impozitul pe profit e mai mic (Cipru spre exemplu)
        2. E fals ca asta e solutia. Daca asha ceva ar fi avut vro logica, ai fi vazut-o implementata deja in vro alta tara UE. Pentru ca problema asta o au mai toate tarile UE, cu exceptia citorva care practica dumpingul fiscal
        3. Solutia e eliminarea motivelor pentru care multinationalele fac asta, adica o cota de impozit unica la nivel UE pentru multinationale. Si Exista si o directiva europeana in sensul asta.
        4. problemele colectarii proaste la bugetul romaniei sunt cu totul altele: evaziunea fiscala , coruptia, firmele protejate de controale, traficul de tigari si alcool, munca la negru, etc, etc. Se da vina pe multinationale pentru ca alea-s usort de identificat ca dusmanul care suge singele poporului, da' nu pe acolo se pierd cei mai multi bani.
        5. Multinationalele au profit mai mic raportat la cifra de afaceri si pentru ca au optimizat operatiunile. Un supermarket isi face profit rulind o cantitate foarte mare de marfa, nu punind adaos mare. De aia poti cumpara o cu 3 lei o bere care la magazinul din colt costa 4 lei.
        6. Raportul dintre cifra de afaceri si profit e totasl diferit in functie de domeniul de activitate. Una e sa faci comert, alta e sa oferi servicii.
        • 0 (0 voturi)    
          Daca multinationalele (Marţi, 4 iulie 2017, 19:34)

          Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

          au profit mic, de ce vin in Romania? Nu cumva aduc de la firma mama la preturi mai mari decat piata si castiga in felul asta? E vorba de preturile de transfer in jargonul economic.
          • 0 (0 voturi)    
            n-ai inteles (Miercuri, 5 iulie 2017, 13:33)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

            1. N-am zis ca au profit mic. Ci doar ca raportul dintre cifra de afaceri si profit e mai mic la o multinationala decit la alimentara din colt, pentru simplul fapt ca ruleaza mult mai multa marfa. Daca vrei, Cu profit la kilul de cartofi la jumate cit alimentara din colt, vinzind de 1000 de ori mai mult, faci profit de 500 de ori mai mare. Doar ca raportat la cifra de afaceri, profitul iese mai mic. Si asta se vede cu ochiul liber, doar comparand preturile din supermarket si de la alimentara la produse similare.

            2. Preturile de transfer nu muta profitul spre ceea ce numesti tu firma mama, gen Carefour in Franta sau Kaufland in Germania, pentru simplul fapt ca nu-s timpiti. De ce ar muta profitul din Romania in Franta, cind in Franta impozitul pe profit e 33% si in Romania e 16%?!? Ca sa plateasca mai mult?!? Nu, preturile de transfer de care stii tu muta profitul in Cipru, unde impozitul pe profit e de 10%, ca sa plateasca mai putin.

            Multimnationalele astea nu-s subordonate guvernelor, cum vi se sopteste voua la ureche la antena3, ci-s entitati private ale caror prin scop e sa genereze profit.
  • +33 (37 voturi)    
    Asadar (Luni, 3 iulie 2017, 16:01)

    skeptica [utilizator]

    A fost doar petarda care sa distraga atentia de la atacul la DNA.
  • +27 (33 voturi)    
    Fantastic! (Luni, 3 iulie 2017, 16:08)

    stirilibere [utilizator]

    Astea ori sunt AMATORI, ori DILETANTI, ori IMPOSTORI. Cine dre'c ne conduce in tara asta... BATAIE DE JOC, NEAM, TARA...
  • +27 (33 voturi)    
    mda... (Luni, 3 iulie 2017, 16:13)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    ce retardati... spun ceva si apoi se razgandesc deoarece vad ca deranjeaza ... guvernare fara creier !
    • +18 (20 voturi)    
      De acord cu tine (Luni, 3 iulie 2017, 17:13)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Nu sunt un sustinator al PSD dar i-as fi respectat daca aveau curajul sa-si puna in practic masurile (care in treacat fie spus ma afecteaza si pe mine). Dar asa, apar in ochii votantilor lor ca niste diletanti , incompetenti si buni de gura. Si tare as vrea sa vad pe unde scot camasa in ianuarie cand trebuie sa mareasca salarii la 1 mil de oameni. Daca iar incep cu amanari, atunci sincer ar trebui inlaturati de la putere pentru ca e clar ca nu au nici curaj , nici idei si nici determinare sa schimbe ceva. Si ca de fapt motivul pentru care au generat haosul asta e cu totul altul decat bunastarea oamenilor.
    • +9 (9 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 3 iulie 2017, 19:45)

      Acidutu [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Pai nu-l au pe Razgandeanu (CPT) asociat? Asta-i boala care se ia!
    • +4 (4 voturi)    
      Acum Dragnea, de voie, de nevoie (Marţi, 4 iulie 2017, 1:03)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      trebuie sa-l tina pe Tudose pan' la toamna, pt ca abia atunci cand reintra Parlamentul in sesiune ordinara poate sa puna de o noua motiune de cenzura !
  • +29 (33 voturi)    
    Da, da... (Luni, 3 iulie 2017, 16:15)

    midufi [utilizator]

    adica, in traducere, daca iese scandalul prea mare, dragnea il scoate in fata pe premier, sa ia castanele cuvenite.
  • +24 (24 voturi)    
    acest... (Luni, 3 iulie 2017, 17:13)

    astronaut [utilizator]

    Guvern de incompetenti va da rateuri dupa rateuri , nu poti fi prim ministru si sa rationezi ''cu capul altuia''in speta a lu'Dracnea ! se observa de la TITU , ca sunt ''marionete''!
  • +24 (24 voturi)    
    Rugaminte (Luni, 3 iulie 2017, 17:24)

    Sani [utilizator]

    Postacii PSD sa citeasca (asta sigur o fac) si sa comenteze acest articol....

    Ohohoho, precis ca Soros este de vina pentru prostia guvernului PSD!
    • +3 (9 voturi)    
      vezi primul comentariu (Luni, 3 iulie 2017, 21:28)

      zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      premierul s-a sucit dupa discutia cu ambasadorul americii, asta e un fapt, nu o parere!
      o fi in legatura cu faptul ca si camera de comert romano-americana a cerut sa nu se schimbe modalitatea de impozitare?
      tu ce crezi?
  • +21 (21 voturi)    
    Pe cine plagiaza? (Luni, 3 iulie 2017, 17:30)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ca din minte lui de secretar de judeteana PCR avansat din presedinte de CAP, nu poate scoate nimic. Un Impostor cocotat in copac, crierist si parvenit prin hotie intelectuala dovedita
  • +9 (9 voturi)    
    daca (Luni, 3 iulie 2017, 17:44)

    zigot [utilizator]

    nici dupa asemenea guvern, incercari de manipulare si demonstratii de diletanti pe care le arata si acest guvern, mai mult decat precedentul, populatia nu reactioneaza- indiferent cum: demonstratii sau prezenta la vot- ar fi bine sa solicitam "votul obligatoriu";
    mai multi, mai bine
  • +6 (6 voturi)    
    trist (Luni, 3 iulie 2017, 17:53)

    alex323 [utilizator]

    .
  • +7 (7 voturi)    
    2doze cu tampii lui (Luni, 3 iulie 2017, 18:05)

    Ozmo [utilizator]

    2doze cu tampii lui in alte 6 luni mai scot aberatii pe banda rulanta, partea proasta e ca incepe gloata de votaci sa aiba regrete ��������
  • +12 (12 voturi)    
    Se repeta scenariul (Luni, 3 iulie 2017, 18:19)

    alegzandru [utilizator]

    Programul asta de guvernare este strict o opera politica, o propaganda de partid pentru mulgerea de voturi impus de Dragnea si PSD. El nu este asumat de niciun prim ministru, de aia a fost mazilit Grindeanu. Evident ca nici Tudose nu si-l va asuma, pentru ca e, pur si simplu, iresponsabil pana la idiotenie. Nu poate fi aplicat. De aia nu am crezut in aplicarea acestui impozit inca de cand am auzit de el, era fantasmagoric, in plus reactia mediului de afaceri a fost foarte ferma si era clar ca vor da inapoi.

    Astept ca si alte masuri anuntate de Dragnea sa aiba aceeasi soarta, sa fie aruncate la cosul de gunoi, ceea ce ii urez si Ganditorului lor.
  • +9 (9 voturi)    
    Garbage In, Garbage Out (Luni, 3 iulie 2017, 18:27)

    rogvaiv [utilizator]

    Ce fel de simulari le trebuie unor infractori ca sa priceapa ca daca nu dai restul n-o sa ai nici vanzari?
  • +18 (18 voturi)    
    impozitati bai biserica si manelistii (Luni, 3 iulie 2017, 18:29)

    pardalian [utilizator]

    Si creste PIB cu 5 %. Nu va mai luati de companiile care creaza locuri de munca.Imbecililor!
  • +11 (13 voturi)    
    Incompetenta 100% (Luni, 3 iulie 2017, 18:37)

    BEDE [utilizator]

    Cineva cu un dram de competenta nici macar nu ar fi dat publicitatii ideea de a pune impozit pe cifra de afaceri. Cine a venit cu o asemenea idee nu merita sa fie membru al guvernului. Iar faptul ca nimeni din guvern nu a sarit ca ars ca s-a emis o prostie de indata ce a aparut in presa aceasta idee arata ca toti, daca nu sunt incompetenti, atunci sunt niste lingai care nu vor cu nici un chip sa-l supere pe cel care a avansat aceasta enormitate.
  • +10 (10 voturi)    
    Bey trogloditilor,nu mai reduceti investitiile !!! (Luni, 3 iulie 2017, 18:54)

    Plagarus [utilizator]

    Renault-Dacia are deja planuri de " impachetare "
  • +16 (16 voturi)    
    ... (Luni, 3 iulie 2017, 19:04)

    Sarmis [utilizator]

    ...si pentru ca Prostia trebuia sa poarte un nume i s-a spus....Dragnea.

    Al doilea guvern de carnati care iese cu programe de guvernare facute pe coltul mesei fara niciun calcul.

    Stie cineva de ce nimeni nu impoziteaza cifra de afaceri si gospodaria? Chiar cred retarzii astia ca au descoperit ei apa calda?
  • +16 (16 voturi)    
    Se pare ca ficatul (Luni, 3 iulie 2017, 19:11)

    Altiro [utilizator]

    nu duce de data asta..
  • +6 (10 voturi)    
    Incompetenta si servilism (Luni, 3 iulie 2017, 22:17)

    Warhammer [utilizator]

    Sunt stupefiat de cata incompetenta si servilism (a se citi limba aspra) da dovada PSD-ul.

    Daca pana acum ceva timp chiar credeam ca PSD-ul ar fi singura forta politica cababila sa guverneze tara asta (opozita este zero barat) acum mi-am schimbat total parerea.
    Lingaii, incompetentii cu limba aspra, nulitatile si politrucii au reusit sa distruga totul. Urmeaza tara asta
    Este singurul lucru la care se pricep!
    Sa revenim.
    Imi deschid o firma si fac investitii. Platesc rambursari. Am cifra de afaceri. Inca nu am profit. Dar o sa am cand mai termin de inapoiat banii. Am firma mea si cunosc cum arata asa ceva...
    Imi trebuie o pancarta:
    Drag Guvern - va multumesc din suflet ca a-ti adus o nou criza in viata noastra - a tuturor romanilor. Una inexistenta, datorata politicilor idioate promovate de voi...
    • +6 (6 voturi)    
      da (Luni, 3 iulie 2017, 23:46)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Warhammer

      Si eu sunt stupefiat de faptul ca ai o firma si faci investitii si in plus ai putut sa crezi vreodata ca psd ar fi singura forta politica care sa.... ha si ma opresc pentru ca imi e sila sa mai scriu
    • +2 (2 voturi)    
      Stupefiat sunt si eu (Marţi, 4 iulie 2017, 10:02)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Warhammer

      Ca dupa atatia ani, de la crimele lui Iliescu, la mizeriile si distrugerea industriei romanesti (realizata impreuna cu 'tovarasii de drum', PNL, PDL, UDMR, etc...) inca mai sunt romani care sa creada in acesti politruci PSD-ei!
  • +10 (10 voturi)    
    Ce s-ar fi intamplat daca... (Luni, 3 iulie 2017, 22:29)

    tiberius_p [utilizator]

    ...PSD n-ar fi avut majoritate parlamentara. Am fi avut un guvern de coalitie PNL-USR(+/-UDMR), ministri profesionisti cu pregatiri solide in domeniile pe care le administreaza, continuitate in lupta anticoruptie, politica fiscala stabila si predictibila care ar fi atras investitii straine si ar fi motivat tinerii sa porneasca afaceri deci sa creeze locuri de munca, deci ar fi crescut si incasarile la buget ca urmare a unei activitati economice mai crescute si nu a unor "topaieli fiscal-bugetare". Ca urmare a incasarilor bugetare mai mari si si a scaderii coruptiei in insititutiile publice, asistatii social ar fi constatat o crestere a nivelului de trai, pensii mai mari, medicamente la preturi mai accesibile, spitale mai curate, servicii medicale de calitate...

    Dar pentru ca prostimea lacoma si proasta a votat PSD, nu s-a intamplat asa...
  • +6 (6 voturi)    
    lasati omul sa se gandeasca (Luni, 3 iulie 2017, 23:47)

    Dodel540 [utilizator]

    Cat timp se gandeste primul "alcoolic" al tarii , investitiile scad sau se amana , euro creste la 4,60 si nu se va opri aici.
  • +4 (4 voturi)    
    PSD e praf! Praf! (Marţi, 4 iulie 2017, 1:03)

    OmulNou [utilizator]

    Si asa vor face si economia Romaniei - praf!

    Si nu e prima oara! Astia n-au invatat nimic in 28 de ani!
    • +3 (3 voturi)    
      PSD nu e praf (Marţi, 4 iulie 2017, 4:29)

      tiberius_p [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      PSD se pricepe foarte bine la ceea ce este programat sa faca: distrugerea spiritului de initiativa, promovarea confuziei si mediocritatii prin intermediul televiziunilor si al bisericii, preluarea controlului asupra insititutiilor statului pentru impunerea unei conduceri obscurantiste si discretionare a intregii societati. Sunt niste tinte binedefinite despre care ei vorbesc numai cu usile inchise si pe care le urmaresc cu sfintenie. Toata lumea stie ca PSD este succesorul principal al PCR-ului de la care mosteneste toate practicile de propaganda si control care ne-au distrus vietile in mod subtil timp de peste 4 decenii.
  • +4 (4 voturi)    
    Si-a facut binecunoscuta vizita protocolara (Marţi, 4 iulie 2017, 1:08)

    Susufler0 [utilizator]

    de prezentare, au baut o cafea si la plecare, din usa, ambasadorul si-a adus aminte ca are sa-i spuna vreo doua, trei chestii.

    PS. Rezultatul il cunoastem !
  • -3 (3 voturi)    
    studiul I Guda (Marţi, 4 iulie 2017, 3:42)

    nectarie [utilizator]

    Mesajul studiului HN ar trebui sa fie "o firma din trei expusa riscului de a da Cezarului ce-i al Cezarului".

    la un impozit pe venit de 1%, masura asta afecteaza concret pe toti cei care au profit mai mic decat 6.25% din cifra de afaceri, care impozitati cu cota unica 16% ar ajunge sa plateasca mai putin. Afecteaza asadar afaceri neperformante (un margin de 6% nu e chiar mult) sau gainarii care isi micsoreaza fortat profitul. Pt sute de mii de micro e total indiferent. Paranteza: microintreprinderea cu 1-2-3% impozit pe venit e tot o chestie PSD, mai exact USL 2012, o desfiintase ineptul ala de Boc intr-o incercare de a lua cota unica de la toata lumea (plus forfetar, etc). Au fost dezastre mai mari decat PSD 2017.

    Cuvinte mari pe-aici, de genul "da, stim ca ingineriile financiare sunt imorale, dar sunt legale, tre sa inghitim ca pleaca strainii".

    Ok, poate ca ar trebui gasita o schema mai complexa ca sa va satisfaca, poate ceva in functie de domeniu de activitate, etc, dar cu mesajul general eu sunt de acord: sifonarea de bani in offshore-uri, calatorii personale trecute pe firma, furnizori fictivi, fiirme de grup din afara Romaniei, minimizarea profitului pentru a plati cota unica din nimic (=nimic), NU SUNT OK. Top 1% din companii (4500 la numar) realizeaza 67% din totalul CA... e ridicol cat de putin platesc in impozite.

    Firme care ruleaza miliarde de euro trebuie sa contribuie cinstit la economia tarii in care fac bani, asa cum si declara dealtfel.

    In domeniul IT de exemplu, luati exemplu de cojon de la EU: au cerut ferm companiei Apple sa renunte la schema Irlanda si sa plateasca 15 mld eur.
    Au amendat Google pentru concurenta neloiala cu 2mld acum 2 saptamani.
    O sa plece Google, Apple din EU? No...
    O sa plece Oracle/HP/Microsoft din Romania in India? Hell no, abia s-au intors de-acolo, au nevoie de o pepiniera de talente de unde sa serveasca cel putin clientii EU.

    Putin cojon tineri, hai, ca nu strica! Poloniei pare sa-i priasca.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 4 iulie 2017, 8:52)

      Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui nectarie

      Cred ca nu intelegi the big picture, orele de socialism dialectic nu-ti folosesc aici.

      1. In momentul in care deschizi o afacere si investesti nu poti avea profit imediat ci abia dupa cativa ani. Romania e o tara subdezvoltata (uitati-va pe geam daca nu credeti) si are nevoie de investitii sa se dezvolte. Ca atare orice investitor va ocoli o tara in care i se impoziteaza investitiile. Daca vrei sa vezi Romania fara investitii mergi in Teleorman, un judet in care nu se pune problema daca se impoziteaza profitul sau CA ca nu prea este nimic de impozitat.

      2. Pare ciudat insa Romania are deja un fel de taxa pe CA, este vorba despre clawback care se plateste de producatorii de medicamente. Rezultatul...in Romania sec. 21 este criza de medicamente.

      3.Romania are 21 mil. de locuitori nu numai bugetari si pensionari. Nu dai sistemul fiscal peste cap doar pentru ca Dragnea a avut vise ude.

      4. Nu e nimeni tampit sa plateasca taxe marite in Romania atata timp cat statul roman ofera servicii si infrastructura de proasta calitate. De ce ar plati Dacia taxe in Romania cand in 30 de ani s-au furat banii in loc sa se construiasca autostrazi. Nu mai bine le plateste in Maroc de unde ajunge unsor in Spania?

      5. Firmele nu pleaca din anumite tari, considerate piete importante. Nu vor pleca din tari ca Germania sau SUA datorita bogatiei sau din India si China datorita marimii pietei. Din tari cum ar fi Romania sau Bulgaria se pleaca fara probleme daca nu au nimic de castigat.
      • 0 (0 voturi)    
        cateva adaugiri (Marţi, 4 iulie 2017, 13:07)

        nectarie [utilizator] i-a raspuns lui Sarmis

        Primul argument si cel mai important, Statele Unite au Corporate Income Tax, diferit de la stat la stat, media undeva pe la peste 4%.

        https://en.wikipedia.org/wiki/State_income_tax#Corporate_income_tax

        Acum referitor la cele spuse de tine:

        1. De obicei in acei primi ani de dezvoltare nu ai nici C.A. foarte mare, daca nu-ti poti permite 1% mai bine inchizi totul. Inseamna ca esti chiar praf, ca nu ai venit cu nimic fonduri proprii, ca in majoritatea tarilor civilizate nici nu te-ar fi lasat sa deschizi un SRL.
        Sa fim sinceri, pragul de jumatate de milion de euro pentru micro cu cel putin 1 salariat si 1% impozit pe venit este INCREDIBIL de ok pentru startupuri. Nu a existat in Romania o schema fiscala mai buna, ever. Corelat cu al doilea an in care impozitul pe dividende este 5%... toate masuri PSD. Cam liberale, ce-i drept le-au luat piuitul PNL-ului. OK, nevertheless.

        2. Criza de medicamente... nu stiu ce sa zic, companiile pharma fac miliarde. Criza poate pt ca s-au lacomit, au impins afara de pe piata variantele ieftine si nu mai poate statul sa subventioneze.

        3. Aici nu am ce sa comentez

        4. Singura diferenta esta ca Maroc nu este UE, asa ca se va aplica un minimum macar de taxe vamale la import in UE. Made in Maroc e pentru alte piete. Nu uita ca nici ei nu au infrastructura, sa duci cu feribotul masinile in Spania dureaza cam tot atatea ore cat sa le scoti din Pitesti pe autostrada de la Lugoj spre UE.

        5. Corelat cu argumentul anterior, Romania si Bulgaria nu au concurenta in EU la capitolul calitate/pret la deservit piata EU. Desigur, poti sa mergi in Rep Moldova sau Macedonia daca vrei mai ieftin, dar nu sunt semne de largire EU prea curand in acele directii, asadar te vei lovi de toate problemele inerente facturarii unei tari UE de pe o firma non-UE, taxe vamale, dubla taxare, etc.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Marţi, 4 iulie 2017, 17:30)

          Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui nectarie

          1. In SUA nu exista conceptul de TVA. Iar taxa de care vorbesti vine la pachet cu deduceri.

          2. Nu confunda pierderile cu CA. Poti sa ai o CA foarte mare dar si pierderi in primii ani de functionare. Sigur, cand tragi mata de coada la stat toata viata te minunezi de ce nu-ti permiti 1% din CA.

          3. Ti se pare ca investitorii stau la coada sa investeasca in Romania si Bulgaria? Nu stau la coada nici in Rep. Moldova din acelasi motiv...CORUPTIA.
    • +1 (1 vot)    
      La tine, daca au intrat plosnite (Marţi, 4 iulie 2017, 13:07)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui nectarie

      in casa, solutia este sa dai foc casei. Desigur ca si asta este ,,o solutie ".
      Impozitarea companiilor care declara profit zero, poate fi facuta prin procente din valoarea imobila ( cladire, utilaje) conectata la volumul si pretul orelor de munca facute de salariati.
      Hai sa-ti arat cum poti rula miliarde de EU imoral in IT, chiar si cu impozitul pe cifra de afaceri !
      ,,Marfa informatica" produsa in Romania o declara la valoare mica si o scoate din Romania. In strainatate ii face o modificare de soft de 1 % si declara marfa ca fiind modificata cu 700 % !
      Cine sta sa-i prinda pe stia ?. Deci nu rezolvi nimic cu impozitul pe cifra de afaceri. Doar ca pui industria grea ,,pe butuci".
      • 0 (0 voturi)    
        partial (Marţi, 4 iulie 2017, 16:57)

        nectarie [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Eu cred ca schema ta e irelevanta pentru discutia de acum, ma gandeam la toti agentii economici romani (inclusiv Microsoft Romania si dealerii lor, HP, etc) care factureaza produse si servicii IT, nu ai cum sa incasezi bani pentru licente si software la comanda fara sa facturezi, egal venit, rezulta impozit. Nu vad cum ar putea functiona schema ta.

        Apoi, industria grea care are profit margin mai mic de 6% astfel incat sa fie afectata de un impozit pe venit de 1%, pai sa fiu iertat, nu e atat de grea. Seamana mai mult cu failurile pe care i le atribuiti epocii ceausiste.

        Si daca e o idee atat de proasta, insist, spuneti-mi de ce acest impozit exista in majoritatea Statelor Unite, farul capitalismului pana la urma, in cuantum mediu de peste 4%:
        https://en.wikipedia.org/wiki/State_income_tax#Corporate_income_tax

        Daca reusesti sa imi explici asta, jos palaria.
        • +1 (1 vot)    
          Tu n-ai inteles nimic din ce am (Marţi, 4 iulie 2017, 20:08)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui nectarie

          spus cu IT-ul ! Lasa-ma cu facturari de licente software in Romania . Cred ca alea sunt maruntisuri !
          Vorbesc de firmele de IT, care scot ,,marfa informatica"
          ( parti de soft , fisiere cu multa manopera, produsa in mii de ore de ,,stat om la calculator" ) si o declara la valoare mica, si pleaca aceste fisiere in strainatate !
          Cum vrei sa-i prinzi pe astia?, cu impozitul pe cifr. de afac ? S-o crezi tu !, ca o poti face numai cu asta !
  • 0 (0 voturi)    
    1% din venituri e excelent pentru startupuri (Marţi, 4 iulie 2017, 11:15)

    mihaitzateo [utilizator]

    Unii de aici nu vad ca o parte a legii e foarte buna, anume a impozita veniturile unei firme, care nu e foarte mare cu 1%.
    1% impozit pe venit ca masura optionala, pentru firmele care fac venit sub 500.000 de euro pe luna, e o masura excelenta, pentru startupuri.
    Startupul ar trebui sa poata opta in primii 4 ani daca vrea 1% impozit pe venituri sau 16% impozit pe profit.
    3% impozit pe venituri pentru marile banci dar si marile fabrici este:
    -o masura excelenta pentru banci, care le va face sa plateasca un impozit pe profit de 6-7% maximum.
    Cipru cu cei 12.5% impozit pe profit ramane mult in urma.
    Asta o sa duca la incasari mult mai putine la buget.
    Va atrage multe banci in Romania, ceea ce nu e ceva ok.
    Bancile au putini angajati,platiti cu salarii mari, platesc chirii mari sau au sedii scumpe.
    Asta o sa duca la cresterea preturilor in orasele in care vin banci si automat la falimentarea companiilor care nu obtin venituri foarte mari pe angajat.
    Vedeti exemplu cu Luxemburg, unde 40% din populatie munceste in alte tari iar o masa de pranz la un restaurant normal, compusa dintr-o friptura si o garnitura e 70 de euro.

    Luxemburg e un oras si se poate sa mergi la munca langa, dar in Romania nu e posibil asa ceva.

    -pentru fabrici, care au costuri foarte mari de operare, consuma mult curent electric, apa etc masura iar e aiurea.
    Renault de exemplu are 5% din venituri profit operational.
    Va trebui sa dea afara o parte din angajati iar cei care raman sa munceasca mai mult.

    Deci, legea asta e foarte aberanta si va duce la adancirea diferentelor sociale in Romania.
    Romania si asa e tara din UE cu cele mai mari diferente sociale (sunt date de indicatorul HDI).

    Dragnea si Firea vor sa goneasca "prostimea" din Romania, sa ramana aici numai cei care obtin venituri mari,vedeti masura data de Firea de a amenda pe cei din Bucuresti care nu au casele foarte frumoase.
    Daca nu iesim in strada sa protestam, masura se va da.
  • 0 (0 voturi)    
    Impozit (Marţi, 4 iulie 2017, 11:16)

    eem [utilizator]

    Eu as pune impozit 0% (sau 1%) pe profit la firmele cu peste 1000 de angajati.
    Oricum firmele vor dori sa faca optimizari fiscale, in acest fel optimizarea fiscala consta in mutarea a cat mai multe activitati in Romania pentru a se incadra la impozitul mic. In loc sa descurajam firmele sa creasca, le incurajam.

    Acum nu sunt specialist, 1000 este o cifra arbitrara, sunt convins ca se pot face simulrai si vedea care ar fi numarul corect pentru a creste incasarile la buget cu aceasta masura

    In partea cealalta, se poate face ca toate firmele cu mai putin de 3 angajati sa fie la impozit pe cifra de afaceri.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă