Adrian Vasilescu, BNR: Primul ciclu a inceput in 1720 cu o mare criza financiara urmat de investitii in stiintele fundamentale. In momentul de fata, spuneti-mi dumneavoastra ce tehnologii explodeaza?

de DP     HotNews.ro
Joi, 20 octombrie 2011, 12:25 Economie | Finanţe & Bănci

Adrian Vasilescu
Foto: AGERPRES
Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului BNR, a catalogat ciclurile economice mondiale din punctul de vedere al exploziilor tehnologice, considerand ca oamenii trebuie sa se obisnuiasca cu o noua normalitate, diferita de cea cu care a fost obisnuit. El a amintit ca in istorie primul ciclu a inceput in 1720 cu o mare criza financiara urmat de investitii in stiintele fundamentale. Penultimul ciclu s-a incheiat cu primul razboi mondial, iar aceasta criza inchide ultimul ciclu economic. "In momentul de fata, spuneti-mi dumneavoastra ce tehnologii explodeaza? De-asta spun ca se incheie un ciclu", a explicat Vasilescu, citat de Mediafax.

El a aratat ca si populatia trebuie sa se obisnuiasca cu gandul ca se intra intr-un nou ciclu economic, intr-o noua normalitate, diferita de cea cu care a fost obisnuita pana acum.

"In vara asta eram la Paris si, intr-o piata de pe langa Opera, am auzit tangouri celebre si oameni de toate varstele dansau. Si am zis, iata, oamenii sunt in criza, criza e prezenta la Paris, peste tot in magazine, restaurante, dar oamenii incep sa caute o noua normalitate. Va trebui sa ne trezim si noi si va trebui sa cautam o alta normalitate", a povestit Vasilescu.

In Romania, noua normalitate pleaca de la economisirea interna a societatii romanesti, atat la nivelul populatiei, cat si la nivelul companiilor si institutiilor statului, a mai spus Vasilescu. Intrarile anuale de capital insumau in medie circa 16 miliarde de euro intre 2004-2008, dar odata cu inceputul crizei acest flux de bani s-a oprit, iar Romania trebuie sa accepte ca nu mai poate avea bunastare din economisirea altor tari, considera Adrian Vasilescu. El a precizat ca sumele au fost calculate de Banca Nationala a Romaniei.

In opinia consilierului BNR, scaderea vitezei de rotatie a banilor este explicata pe de o parte de "saracirea" statelor dezvoltate si, pe de alta parte, de faptul ca marile companii asteapta terminarea ciclului economic actual pentru a investi.

"Banii s-au cam retras de pe planeta. Sunt la adapost. Companiile americane stau pe galeti de bani, dar nu investesc. Am auzit dezbateri de genul asta: ei, capitalistii, au facut criza si noi suferim din cauza lor. Auzind asemenea dezbateri mi-am imaginat urmatorul lucru: o familie bogata sta langa o familie saraca. Familia asta bogata, avand in vedere ca vecinii sunt de treaba, ajuta familia saraca oferind la jumatatea lunii niste bani si, dintr-odata, familia bogata a inceput sa aiba niste probleme. Atunci familia saraca a inceput sa zica: uite, din cauza ei, ca nu si-a organizat bine lucrurile, noi trebuie sa strangem cureaua.

In societatea romaneasca, intre 2004-2008 noi visam. In fiecare an veneau de afara 16 miliarde de euro. Astea sunt calculele Bancii Nationale. Cand a venit criza valul asta s-a strans. Deci noi ne obisnuisem sa traim aici, sa inventam bunastarea pe datorie. Fluxul asta s-a oprit (intrari de 16 miliarde euro - n.r). A fost o singura sansa: acordul de imprumut cu Comisia Europeana, cu Banca Mondiala, cu FMI si BERD. Si de acolo au venit cateva miliarde pe an, 3-4 miliarde, poate 5, dar nu mai sunt 16 miliarde euro. Asta, bineinteles, se cunoaste. Noua asta ni s-a intamplat, au saracit ei. Cum spuneam, companiile americane stau pe gramezi de bani si asteapta. Ce asteapta? Sa vina noua normalitate", a conchis consilierul Guvernatorului BNR.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

8641 vizualizari

  • -11 (13 voturi)    
    Nu stiu (Joi, 20 octombrie 2011, 12:33)

    Nano paine [anonim]

    Spunene matale.ca eu tot de 3 ori pe zi trebuie sa mananc alimente si sa ma imbrac in textile si sa ma deplasez cu otel si petrol si sa ma incalzesc cu energie.Chestia cu IT si biti nu tine de foame sau frig.Si in ultima instanta ma si lipsesc de ea ca sa nu mor de foame.
    • +6 (8 voturi)    
      vanat (Joi, 20 octombrie 2011, 12:46)

      lmc [utilizator] i-a raspuns lui Nano paine

      atunci mai mergi si la vanat. Daca tu nu vezi nici o legatura intre textilele cu care te imbraci, "deplasarea cu otel" (neprelucrat, nu?) si avans tehnologic (in prezent sunt bitii), atunci lipseste-te de biti (biti nu este totuna cu facebook) si vei vedea.
      • +5 (5 voturi)    
        Ia fa tu legatura (Joi, 20 octombrie 2011, 13:26)

        BACOREX [anonim] i-a raspuns lui lmc

        intre graul romanesc,porcul de import,textilele chinezesti,masinile de otel prelucrat in germania,cu bitii lor cu tot si bitii romanesti din cultura graului vandut engros ca grau fara biti si reimportat ca spaghete si cu biti italieni.Nu auzi ce spune omul ca sa ne retehnologizam sa devenim muncitori supercalificati si sa exportam noi masini in Germania ,otel in Japonia,PCuri in Taiwan.Sa nu mai importam.Pai se poate .Stai sa se schimbe vreo 14 generatii,sa ramana ceilalti pe loc si se poate.
        Eu spun ca ar fi deajuns SA NU SE MAI FURE la nivel de primarii,consilii judetene,ministere,companii nationale,si s-ar rezolva 50% din problema .daca mai si muncim de 50% de problema raamanem totusi cu ceva.Nu facem foame.Tu nu vezi ca jmekeri cei mai tari cu capitalurile cele mai mari din TOP 300 nu ii duce capul decat sa isi faca lant de buticarii ?Ce tehnoligie este creata de inventivul popor roman?magiunul de Topoloveni?Nu ajunge...Ne lipsesc cele 16 miliarde de euro care intrau in Romania de la capsunari.Si care au fost cheltuite pe masini germane,materiale de constructie austriece,mobila italiana si chinezarii sau turcisme.Si nu a mai ramas nici un capita in RO. Si atunci cand toate bancile le-a aranjat nea Nelu Iliescu si Securitatea lui cu ce vrei sa mai faci treaba?????
        • -2 (4 voturi)    
          .......FUNDAMENTAL GRESIT...... (Joi, 20 octombrie 2011, 15:26)

          likea [anonim] i-a raspuns lui BACOREX

          Nu stimati romani, si nu dle Vasilescu vedeti lucrurile ca un finantist.
          Omenirea a avut pana acum doar 3 cicluri.
          Ciclul 1 a fost dezvoltarea puternica din perioada Imperiului Roman, ce a avut la baza un set de reguli/legi ce au constituit DREPTUL ROMAN. Acest drept Roman e unul dintre pilonii civilizatiei si dezvoltarii umane de pana acum
          Ciclul 2 incepe de la caderea Imperiului Roman de Apus - 476 pana la sfarsitul Evului Mediu in jur de 1800 . In acest al doilea ciclu omenirea s-a concentrat numai pe capitalism finante negot si a ocolit legea care nici nu prea exista. NIMIC dar mai nimic nu s-a contribuit la dezvoltarea umanitatii in aceasta perioada, sa zicem ca descoperirea unor teritorii America, Australia etc a fost pur intamplatoare in cautarea rutelor de negot ieftine. Important ca LEGEA in toata aceasta perioada a fost pusa in plan cel putin secund sau chiar nu exista si se schimba cum bate vantul. Ce anume a reprezentat aceasta perioada cand omenirea nu punea accent pe lege ci pe capital, negot, finante, teritorii e elocvent i denumire straina a perioadei DARK AGES- adica evul mediu intunecat.
          Ciclul 3 incepe in jur de 1800 cand se reinstituie legile, apar STATELE DE DREPT nu de pib si altele, apar Constitutii si apar Coduri civile, penale etc. Acest Ciclu e o perioada de maxim boom al umanitatii si are de a face cu faptul ca pentru tot exista lege, legea se aplica oriunde.Ciclul 3 tine pana in zilele noastre dar cam ne abatem spre Ciclul 4.
          Cum stam acum, pai in primul rand criza si tot ce se intampla este datorat faptului ca nu au existat legi in multe domenii in specil cel financiar, a primat tot timpul profitul capitalul, castigul.
          Consecintele incep sa se vada lipsa legii si aplicarii ei la nivel mondial intr-un domeniu cel putin ne-au adus unde suntem.
          Deci ca sa nu intram intr-un ciclu 4 similar cu ciclul 2 legea trebuie sa primeze peste orice altceva pib, profit, capital, economie etc, chiar atunci cand le micsoreaza.
          • 0 (0 voturi)    
            esti prof de istorie? (Vineri, 21 octombrie 2011, 16:15)

            mim [anonim] i-a raspuns lui likea

            se referea la revolutia industriala.
      • -1 (5 voturi)    
        Banii din galeata (Joi, 20 octombrie 2011, 18:01)

        Eco communty Transilvania [anonim] i-a raspuns lui lmc

        Ce n-a spus Vasilescu este ca banii dati vecinului sarac erau falsi si acum cer bani adevarati inapoi pentru banii falsi dati cu camata
        Bogatul a dat saracului bani creati din nimic (se poate verifica de cate ori mai mult poate imprumuta o banca fata de banii pe care ii are ca depozit Difera de la o tara la alta dar in medie de 10 ori mai mult decat depozitele) pe care a peceput camata si acum se vaita ca saracul jumulit nu poate plati.
        • 0 (0 voturi)    
          ssst! (Joi, 20 octombrie 2011, 21:21)

          neica nimeni [anonim] i-a raspuns lui Eco communty Transilvania

          Ca bine zici!
        • +3 (3 voturi)    
          Wrong (Vineri, 21 octombrie 2011, 7:58)

          Kor [anonim] i-a raspuns lui Eco communty Transilvania

          Cu acei bani, adevarati sau falsi, vecinul sarac si-a cumparat lucruri reale. Din pacate pentru el si pentru toata lumea, si-a cumparat lucrurile de la altii, si nu si-a strimulat productia din ograda lui. In plus, vecinul sarac a imprumutat mai mult decat ii era necesar si, ceea ce e mai rau, mai mult decat era in stare sa dea inapoi. Cazul grecilor e simplu: si-au facut, pe datorie, salariu MINIM de peste 850 de euro pe luna, mai mare decat cel al portughezilor sau chiar al spaniolilor si comparabil cu cel al italienilor, fara sa aiba in spate o productie sau productivitate similare. Oare nu s-ar putea multumi acum cu mai putin? Fac scandal ca vor muri de foame daca li se reduc salariile cu un sfert, dar uite ca alti europeni traiesc bine mersi si cu 500 euro/luna, vezi cazul Sloveniei. Nu mai zic de noi.
          • -1 (1 vot)    
            la noi (Vineri, 21 octombrie 2011, 9:52)

            gavagiuc [anonim] i-a raspuns lui Kor

            vrei sa zici ca la noi se traieste bine mersi?
            sunt persoane care nu si-au permis un concediu in 20 de ani. Se numeste supravietuire nu trai.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu te a obligat nimeni sa te imprumuti. (Vineri, 21 octombrie 2011, 9:19)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Eco communty Transilvania

          Prostia si domnia sunt cele mai scumpe si cand cele doua sau unit ,normal ca situatia devine stacojie.Daca stii ca esti prost,de ce vrei sa fii si domn?Banii nu te fac niciodata mai destept.Ba as zice ca ,din contra.
    • 0 (2 voturi)    
      asta e (Joi, 20 octombrie 2011, 13:52)

      GoPo [anonim] i-a raspuns lui Nano paine

      Atat iti doresti atat vei avea...doar sa nu mori de foame. Te rog sa te intrebi care mai e rolul tau pe pamanat.
    • 0 (2 voturi)    
      pacat (Joi, 20 octombrie 2011, 13:53)

      Morun [anonim] i-a raspuns lui Nano paine

      "Biti" inseamna si masi pe care o conduci tu sau ai tai...si multe altele.
      • 0 (2 voturi)    
        ce pacat? (Joi, 20 octombrie 2011, 19:28)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui Morun

        masina tine de foame ? revino la realitate!
    • +1 (1 vot)    
      Cred ca e vorba de alceva (Vineri, 21 octombrie 2011, 7:01)

      Ouroboros [utilizator] i-a raspuns lui Nano paine

      Cred ca e vorba de ceea ce inseamna green technologies - sau technologii verzi .. energie regenerabila ...care au pornit cam in toate directiile adica de la IT la Industria auto la Industria energetica etc ...
    • 0 (0 voturi)    
      Te a prins nepregatit? (Vineri, 21 octombrie 2011, 9:16)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Nano paine

      Esti suparat ca te a prins nepregatit.Mai poti recupera.Decat sa te apuci de injurat,asculta ce spun altii mai destepti si reorienteaza-te.D-zeu iti da dar nu-ti baga si in traista.Cat despre foame,nu mori chiar asa cu una cu doua.Fii atent si ce si cat bagi in tine.Generatiile anilor '50 nu bagau atat si atatea in ei si au adus societatea la nivelul de acum.Generatia anilor 2000 si, consuma mai mult decat produce si incepe criza(de nervi).Ma refer la d-ta,pentru-ca sunt si oameni inteligenti care inteleg ce se intampla si se adapteaza.
  • -4 (12 voturi)    
    de ce TREBUIE? (Joi, 20 octombrie 2011, 12:38)

    dan [anonim]

    Da de ce TREBUIE sa ne obisnuim? cu ce sa ne obisnuim? cu sclavagismul? cu faptul ca doar 1% din populatie o sa detina 99% din avere?

    Totul pleaca de la faptul ca aceiasi oameni stabilesc toate preturile:
    - stabilesc ca pretul muncii tale e de nimic
    - iar pretul produselor vandute de ei e fff mare
    si nu ai inici o optiune. toti sunt mana in mana

    E ca si cum cineva ti-ar pune pistolul la tampla si ti-ar zice: "give me all your money"; dupa care afirma ca i-ai dat banii de bunavoie
    • +10 (18 voturi)    
      ... (Joi, 20 octombrie 2011, 13:02)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui dan

      Mie impartirea asta 1% bogati si 99% saraci mi se pare cinstita. Pentru ca 99% din oameni sunt prosti gramada.
      • -5 (7 voturi)    
        ... (Joi, 20 octombrie 2011, 13:31)

        TAIFUN [utilizator] i-a raspuns lui Marcu

        amice , prosti sint aia 1%.
      • 0 (2 voturi)    
        ok (Joi, 20 octombrie 2011, 13:52)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Marcu

        Intrebarea este daca 99% din oameni devin destepti si 1% prosti gramada...o sa se reflecte asta si in bogatie? Adica vor fi 99% bogati si 1% saraci?
      • -1 (1 vot)    
        Ce te faci... (Joi, 20 octombrie 2011, 14:24)

        Sevraj [anonim] i-a raspuns lui Marcu

        tocmai, ca nu cei care sacpa de a fi prosti gramada sunt si printre bogati? Adica imparteala e buna, dar proccentele se aplica pe numerqa mari: din 1% destepti, 99% sunt saraci si din 1% bogati, 99% sunt prosti gramada.
        Asadar cifrele tale sunt corecte, dar imparteala e un pic altfel!
        Cu stima,
        Daniel
      • -1 (1 vot)    
        Da (Vineri, 21 octombrie 2011, 8:50)

        ioba [anonim] i-a raspuns lui Marcu

        99% seamana cu tine, asa ca-i recunosti usor.
  • -5 (9 voturi)    
    "MARILE INVESTITII" DE LA 1720 (Joi, 20 octombrie 2011, 12:51)

    pointless man [utilizator]

    in "stiintele fundamentale" reprezinta o aberatie demna de marele palavragiu aburitor Adrian Vasilescu care papa bani buni din taxele noastre ca sa vorbeasca sistematic despre NIMIC. Transpunerea unor notiuni moderne in epoci in care lucrurile stateau complet diferit este o greseala frecventa si relativ benigna, dar cind este combinata cu declaratii pseudo-politice ajungem la un fel de crima informationala (cu premeditare).
    • +2 (6 voturi)    
      Si prostia este o crima ! (Joi, 20 octombrie 2011, 13:00)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      In afara de injurii 0 argumente ! Notiunile sunt foarte bine de transpus tocmai pentru a avea perspectiva istorica a celor ce se intampla. De exemplu evolutia preturilor unor obiecte in echivalent aur spun foarte mult despre cum a evoluat sau nu, ca perceptie a valorii, un obiect. Investitiile la 1700 se raportau ca si la anul 0 sau 2011 in efortul ce trebuia depus (cuantificat de o masura valorica - bani/aur/etc) pentru a investi in acel lucru ceea ce este o masura buna a importantei si asteptarilor de la acel lucru. PS bun ales nick-ul Real pointless !
    • +2 (6 voturi)    
      raspuns pointless man (Joi, 20 octombrie 2011, 14:26)

      ioachim [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      mai baiete !!!!! Angajatii bancii nationale nu sunt bugetari.Nu-i platesti tu, mai bulica, din munca ta.Daca nu ar fi fost ei acum eram in galeata rau de tot din cauza politicienilor(asa zisi) nostri care fura tot ce se poate fura. Daca vrei sa te superi pe cineva supara-te pe astia. Stiintele fundamentale in 1720 erau reprezentate printre altii de Newton daca ai auzit de el. Ti se pare ca Newton nu e "modern" in zilele de azi??? Sper ca nu ai dat bac-ul in anul asta. Sa folosesti termenii "aburitor" si "palavragiu" pentru alte persoane care chiar le merita mai pointless man..
      • -1 (1 vot)    
        mai (Joi, 20 octombrie 2011, 14:46)

        adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui ioachim

        dar mistocari suntem... esti din Romania cumva? Lucrezi la banca nationala? OOO parca imi vine sa ma mir.
  • 0 (4 voturi)    
    In rezumat ... (Joi, 20 octombrie 2011, 12:57)

    Fat Bastard [anonim]

    ... omul recunoaste ca totul se duce pe apa sambetei. Urmeaza recesiunea recesiunilor, criza crizelor, foametea suprema, suferinta suprema, moartea a vreo 6 miliarde de oameni in maxim 40 de ani. Iar noi trebuie sa dansam tango in acest timp.
    • +3 (5 voturi)    
      Nici chiar asa (Joi, 20 octombrie 2011, 13:26)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui Fat Bastard

      Doar vre-o doua miliarde . Am putea sa o facem chiar intr-un mod decent, facand doar un copil de familie (iar cei in saracie lucie sa se abtina) dar stim noi mai bine ...
  • 0 (0 voturi)    
    o solutie catre o noua normalitate??? (Joi, 20 octombrie 2011, 13:00)

    Mihai [anonim]

    Un pas catre o noua normalitate?

    http://www.youtube.com/watch?v=0PaN9M4WwHw

    Lucrez in invatamant si tind sa ii dau dreptate. Chiar nu stiu cu ce ma ajuta pe mine birocratii de la minister sa tin orele mai bine.

    Unii s-ar putea sa spuna ca fara umbrela ministerului s-ar putea sa le tin mai prost. Dar eu cred ca sigur nu le-as prost decat acum, fara indicatiile ministerului dar cu perspectiva de a fi concediat.
    • 0 (0 voturi)    
      Profesor ? (Joi, 20 octombrie 2011, 13:48)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Din scrierea agramata imi inchipui ce calitate au orele. Birocratii macar au meritul de a stabili anumite standarde minime de calitate.
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 16:09)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Din cauza unora ca tine ne vom scufunda si mai mult in mocirla. Vrei ca birocratii sa aiba grija de tine si de copiii tai? Chiar crezi ca ISJ-ul ma va concedia? Atunci traiesti pe alta planeta.

        Nu crezi ca ar fi mai simplu daca ai asista la o ora de a mea si daca nu iti place cum predau sa iti retragi copilul de la scoala respectiva sau sa ceri sa fiu concediat?

        von Hayek avea dreptate: "orice forma de socialism duce la tiranie si despotism". In aceasta situatie este vorba de tirania unui profesor agramat care este indreptata impotriva copilului tau.
  • +1 (5 voturi)    
    datorie? (Joi, 20 octombrie 2011, 13:04)

    spectator [anonim]

    "Deci noi ne obisnuisem sa traim aici, sa inventam bunastarea pe datorie...". care noi? ca nu tin minte sa fi fost nici eu nici tata sa stabilim gradul de indatorare la 70% din venit. poate stii mataluta ceva. poate ne spui si noua de ce brusc au crescut toate preturile la bunuri si imobiliare si concomitent BNR a dat mana libera la indotarare ca sa intram si noi in spirala. si acuma parca il aud pe Mugur "da, ca ati vrut credite" io unul nu am vrut, dar pt ca toti analfabetii cu salarii fictive pe cartea de munca au vrut (si voi le-ati permis) a crescut cu tzanshpe ori pretul la casa pe care altfel mi-as fi permis-o in cativa ani si fara credit.
    mie greata si sa va mai aud numele
    • +2 (4 voturi)    
      mintea de pe urma (Joi, 20 octombrie 2011, 13:25)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui spectator

      Dar de ce trebuie sa vina BNR-ul sa ii interzica lui Gigil sa se imprumute mai mult decat ii permite plapuma???

      Gigil nu poate gandi pentru el insusi?

      Acum tot Gigil, vine si se plange ca ratele sunt prea mari. Nu are decat sa isi piarda casa. Daca ai gresit platesti (sau Gigil al nostru este dintre cei care au copiat la bacalaureat???).

      Nu trebuie sa vina altii sa te salveze! Guvernele si structurile birocratice un il pot apara pe Gigil de el insusi.
      • +1 (1 vot)    
        gandi ptr el insusi (Vineri, 21 octombrie 2011, 12:22)

        valahul [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Dar banca nu poate gandi pentru ea insasi?
        De ce bancile sa fie salvate de state?
        Sa dea faliment ca au fost proaste si au imprumutat pe Gigel.
        • 0 (0 voturi)    
          corect! (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 16:42)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui valahul

          Bancile trebuie sa isi asume responsabilitatea!
      • +1 (1 vot)    
        Nu e chiar asa (Vineri, 21 octombrie 2011, 12:44)

        cipri [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        pentru ca singurii care au platit au fost oamenii care au luat imprumut. Pe buna dreptate pentru ca au facut o afacere proasta. Dar, o afacere proasta au facut si bancile, in sensul ca au supraevaluat anumite bunuri pentru a da credite mai mari. E simplu, de ce au facut asa. au facut asta pentru ca vroiau comisioane mai mari. Acum, intrebarea care se pune este: de ce nu au fost lasate si bancile sa se scufunde?!
    • +5 (5 voturi)    
      Corect .... (Joi, 20 octombrie 2011, 14:19)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui spectator

      subscriu. Oamenii nu sunt egali si nu vor fi nicioadata. La fel ca si animalele, lupta e dura si orice sistem ar fi lupta va ramane.
      Cei "prosti" si "incapabili" au fost ajutati sa se ridice, lucru care a dus la prabusirea intregului sistem. Si acest lucru se va mai repeta.
      Solutia: fiecare dupa posibilitati.
      O sa vina in mod sigur unul "prost" sau "incapabil" sa zica ca statul i-a redus salariu, ca nu poate face nimic si tot asa. Ii dau eu o solutie: munca tovarase, munca e solutia. Nu ai de munca in zona, fugi in zona unde se munceste. Americanii isi schimba locatia cu familia dupa serviciu, mii de km. Ai nostri sunt in Spania si Italia, si lista poate continua. Tu vrei sa stai in pat cu berea langa tine si sa te uiti linistit la televizor. E, nu se mai poate, epoca asta a apus. Vrei casa, treci la munca, vrei masina fugi si iti mai ia un job, nu vrei sa muncesti fugi in padure si pune un cort si poate o sa iti treaca vanatul prin fata.
      O noua oranduire ne trebuie
  • -1 (3 voturi)    
    mda... (Joi, 20 octombrie 2011, 13:17)

    me [anonim]

    am priceput...
    e naspa si noi trebuie sa tacem si sa murim de foame...
    daca marii economisti si laureati ai premilor nobel chiar aveau ceva in cap nu se ajungea aici.
    economia mondiala este gandita prost si de aici atatea recesiuni
  • +1 (1 vot)    
    Kondratiev wave (Joi, 20 octombrie 2011, 13:21)

    pixel [utilizator]

    1. (1600–1780) The wave of the Financial-agricultural revolution
    2. (1780–1880) The wave of the Industrial revolution
    3. (1880–1940) The wave of the Technical revolution
    4. (1940–1985) The wave of the Scientific-technical revolution
    5. (1985–2015) The wave of the Information and telecommunications revolution
    6. (2015-2035?) The hypothetical wave of the post-informational technological revolution.

    Mai multe pe: http://en.wikipedia.org/wiki/Kondratiev_wave
  • -3 (3 voturi)    
    aveam respect (Joi, 20 octombrie 2011, 13:38)

    Costel Petre [anonim]

    Domnule Vasilescu, tineti sa ma dezamaginti! Nu numai ca familia saraca e numultumita ca nu mai primeste bani, dar a luat si un credit de la banca familiei bogate, bazat pe ajutorul primit de la familia bogata. Culmea e ca cei saraci au fost sfatuiti de cei bogati sa se indatoreze. Motivul e simplu: saracii trebui sa fie dependenti de bogati de-a pururi! Se pare ca s-au inmultit prea mult independentii pe planeta...
  • -1 (3 voturi)    
    explodeaza tehnologia jafului sistemului financiar (Joi, 20 octombrie 2011, 13:48)

    bitul bezmetic [anonim]

    ... asupra muncii de orice natura si orice productivitate.

    vasilica lasa-ne cu gogosile tale si ale stapinilor tai.

    la voi la fabrica pana si portarul e francnasol.

    uitate ce e in grecia vasilca, utate acum la televizor si-o sa te cutremuri. va vine si voua randul repede, repede.

    fmi-ul va fi trimis la voi sa recupereze sutele de miliade pe care le-ati imprumutat fara sa intebati pe nimeni si acum chitaiti pe la colturi. hai valea pe alta ulita.
  • -1 (3 voturi)    
    A fost tata... (Joi, 20 octombrie 2011, 13:52)

    Nel [anonim]

    A fost tata Bildberg în vizită pe la nepoțeii de la BNR. Le-a dat o nouă jucărioară și acum copilașii ies cu ea pe uliță să o arate la fraieri.
    1720 parcă pe atunci se închega Francmasoneria în forma ei actuală... constituția lui Andersen...
    Iar dacă citim mai mult s-ar părea că mai toate crizele se suprapun peste câte un eveniment.
    Toate cele bune!
  • -1 (3 voturi)    
    pfffffffffffffff (Joi, 20 octombrie 2011, 13:59)

    ion [anonim]

    Cata ipocrizie comunista din negura vremurilor...incununata de o analogie abjecta.
    Familia bogata care daruieste...asta presupun ca ar fi detinatorul de capital... misto :)) si saracul tare tot primeste pomana si mai si musca mana care la hranit cand i se inchide robinetu'. Eu zic sa completam povestea cu detaliie omise si sa incercam sa mai tragem odata concluzia, d-le Vasilescu:
    Se da universul economic format din familia bogata si familia saraca. Familia bogata, detinatorul de capital care freaca duda dar are control asupra emisiunii de moneda are ca argati membrii familiei sarace. Prima detine toate bunurile economice si rezultatele exploatarii lor. Pentru exploatare muncesc argatii (familia saraca) care sunt platiti bineinteles cu o suma insuficenta acoperirii necesitatilor zilnice. Bineinteles darnica familie bogata le sare in ajutor o data pe an...cu un credit, cu dobanda bineinteles. De ce ii da credit? Act de caritate cumva? Bineinteles ca nu. II da credit pentru ca salariile care i le plateste nu sunt suficiente actizitiei bunurilor produse in continuu de familia bogata, caci ei tre sa vanda bineinteles, sa merga motorul economic. Creditul vine oricum din tiparnitza...nu reprezinta o valoare reala, deci nicio paguba pt familia bogata. Dar dobanda nu...sarantocul tre sa se descurce de unde face rost de masa monetara necesara returnarii principalului plus dobanzii. Pentru ca dobanda nu a fost niciodata emisa. Darnica familie bogata a emis doar masa monetara aferenta principalului. Bineinteles ca, in universul nostu din ipoteza, sarantocul n-are de unde sa scoata suma aferenta dobanzii. Rezulta falimentul sarantocului, reesalonarea datoriei, penalizari si dobanzi suplimentare, iar intr-un final...sarantocul ajunge sa muncesca pe gratis de fapt pe viata, deja intrat acum in vartejul dobanzilor si penalitatilor. Dupa care familia bogata ...cu mult timp liber si fara grija zilei de maine...incepe sa tina prelegeri ipocrite despre nesabuinta sarantocului.
    • 0 (0 voturi)    
      asa ziceam si eu, Manipulare (Joi, 20 octombrie 2011, 14:58)

      adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui ion

      mi se pare o mare fortata comparatia. Familia bogata a produs saracirea drastica a familiei "sarace" care a acceptat sa imparta mecanismele economiei. Apoi familia bogata vine si da "ca la milogi", ca sa ia inapoi (mai dar ce poet sunt... pardon scriitor), si ii da cu pipeta ca sa ia inzecit (asta ca sa fiu mai epic).
    • -1 (3 voturi)    
      @ion (Joi, 20 octombrie 2011, 15:00)

      bogdan192 [anonim] i-a raspuns lui ion

      Te tine cineva sa nu muncesti pentru tine? N-ai pamanturi ca familia bogata, du-te in padure, desteleneste un petec si fa agricultura de subzistenta. Du-te in padure si prinde un animal, jupoaie-l si mananca-l. Nu te tine cureaua? Ti-e frica? Esti ipocrit? Plateste dobanda la boier cuane, ca asa-i in tenis.
      Boierul isi permite sa frece duda, ca el are toate parghiile, dar tu iti permiti sa sari cand iti zice el? Daca raspunsul e nu, atunci ia-ti inima in dinti si fa-ti alta soarta. Nu-ti place sa platesti dobanzi? Nu lua creditul otravit. Nu-ti place sa argatesti pe mosie? Du-te in padure. Nu-ti place oranduirea sociala? Du-te in alta parte coane, nu veni si-mi povesti mie ca ti-e greu. Mie mi-e perfect egal daca tu esti suficient de destept sa iti dai seama ca esti tzapit dar si indeajuns de fricos sa nu faci nimic in privinta asta. Ba mai mult, te bagi benevol cu capul in jug si pe urma te plangi de bataturi.
      Asa e lumea in care traiesti, unii au si altii nu. The have and the have nots. Nu e ca in cursurile de comunism utopic, nu suntem toti egali. De ce as fi eu egal cu tine, cand eu muncesc 8 ore pe zi si postez pe HN in pauza de masa, si tu stai si scuipi semnite in fata TV-ului, injurand-ul pe Boc? Deja pe mine ma deranjeaza ca atunci cand vine momentul sa-mi aleg conducatorii, votul meu e egal cu al tau, ca atunci cand imi cumpar de mancare din KFC, iti platesc tie scoala, asistenta medicala, drumuri, poduri, asistenta sociala si bani de somaj. Nu-mi cere sa-ti plang de mila ca, brusc, in loc de 800 de lei ajutor de somaj, statul iti da 600 si te trimite la plimbare mai devreme. Deja ma deranjeaza ca serviciile pe care eu le platesc din taxe si impozite, tu le primesti pe moca nefacand nimic. Deja sunt enervat de faptul ca jumatate din salariul meu si un sfert din restul de bani il impart cu statul, ca o c*rva cuminte ce sunt. Nu ma mai seca si tu cu pretentiile tale de egalitate si fraternitate. Nu-s egalul tau si daca-s fi fractu te-as trimite la munca.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai partial dreptate (Joi, 20 octombrie 2011, 15:16)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui ion

      Problema e ca argatii s-au intins la mai mult decat necesitatile zilnice pentru care chiar aveau bani si au inventat alte "necesitati". Una din acestea e de exemplu banala inmultire fara numar .Si cum nu aveau bani si nici rabdare s-au intins la credite .Bogatii atata asteptau dar si ei s-au intins la mai mult decat era cazul , mai ales ca au ignorat atingerea limitelor resurselor , in special energetice , care per capita scad de zeci de ani .

      Nu vorbesc de Romania , e vorba de planeta in general .
    • +5 (5 voturi)    
      In realitate e cam pe dos : (Joi, 20 octombrie 2011, 15:33)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui ion

      In satul unde bogatanul ii "exploateaza pe saraci" majoritatea celor cu adevarat saraci se gandesc la ce pun maine pe masa si nu la credite. Ei sunt saraci pentru ca nu prea au unde munci, nu prea stiu sa munceasca ori nu au chef. Lucreaza pe pe apucate, si castiga la fel, dau au impresia ca merita mult mai mult.

      Cei mai priceputi din sat nu sunt tocma saraci, dar lucreaza la bogatan zi si noapte. Dar nu se plang, au acceptat conditiile de buna voie. N-au bani foarte multi, dar macar au ce pune pe masa si isi cresc copii in liniste. Si sunt liberi sa plece la alt bogatan oricand. Pe langa cei lenesi si saraci, mai exista insa o categorie care nu munceste la bogatan. Acestia sunt prietenii primarului si au gasit de munca la primarie. Traiesc din bani luati de la bogatan si ce si traiesc bine, fara sa munceasca prea mult. Stiu ca de acolo n-au unde pleca mai bine asa ca tin cu dintii de locul acela care ii poate imbogati peste noapte. Prietenii primarului s-au inmultit si au devenit tot mai lacomi.

      Apoi vremurile s-au schimbat. Bogatanul a mai saracit, nu mai da bani in stanga si in dreapta. Bogatanul nu le mai poate da de lucru tuturor. Si-a mai redus angajatii, iar acestia au plecat catre alti bogatani pe care timpurile nu i-au lovit asa de mult. Acum nici primaria nu mai poate strange atatia bani ca sa plateasca toti prietenii primarului. Cei care s-au obisnuit cu un loc caldut si bani nemunciti, stiind ca n-au unde sa mai prinda asa pomana, urla de mama focului ca vine sfarsitul lumii. I-au atras de partea lor pe cei foarte saraci care nu prea stiu pe ce lume traiesc si acum vor sa se duca sa dea foc casei bogatanului, marele vinovat Niste neispraviti vor ajunge sa conduca obstea. Cand vor ajunge la putere nu vor fi in stare decat sa da vina unii pe altii, sau pe dusmani nevazuti, in timp ce totul se va scufunda. Am mai trait o data noi, romanii asta. Dar cei din vest poate nu stiu inca ce inseamna sa te joci cu socialismul. O grenada in mainile unei maimute.
      • -1 (1 vot)    
        Ai dreptate cu socialismul... (Joi, 20 octombrie 2011, 16:08)

        ion [anonim] i-a raspuns lui albatrosul_verde

        Ai dreptate cu socialismul si mai ales cu faptul cei care nu l-au trait ar putea fi foarte entuziasmati de el...de fapt cam tot ce e cu 'ism" in capat s-a dovedit a fi un fiasco oricum...
        Totusi eu as fi mai indulgent cu natura umana, oamenii au fost impinsi sa traiasca pe credit si asta cu mari eforturi si modificari structurale ale economiei si mesajelor media. La un moment dat s-a crezut a fi o idee buna..."o solutie de criza" cum vedem si acum multe la fel de eficiente ex. taxe, impozite, reduceri de salarii, toate pentru "Brogrezul Egonomig". Problema fundamenla a acestui sitstem nu este lenea si indolenta oamenilor, cum in mod extraordinar de agresiv sunt infierati cu manie proletara pe toate canalele media covarsitoarea majoritate a locuitorilor planete. Daca omul era cel creionat in aceste mesaje, nu am fi supravietit ca specie nici cat sa iesim din pestera. Sa nu uitam ca omul lenes si indolent este totusi cel care a achitat nota de plata a celor harnici si constiinciosi, asa cum le place sa se descrie acestor mari detinatori de capital. Nu stiu cum poti sa stai cu mana intinsa ca ultimul cersetor si in acelasi timp sa arunci cu pietre in cei de la care cersesti. Eficienta strategie! Intrebarea justa rezultata din analiza acestui sistem ar fi: cum dreq sa platesti o masa monetara de principal + dobanda (exponentiala , sa nu uitam) dintr-o masa monetara doar de principal, existenta in circulatie. De aici...concluziile curg lant...
        • +3 (3 voturi)    
          Pai bancile ... (Vineri, 21 octombrie 2011, 2:03)

          albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui ion

          nu-au obligat pe nimeni sa ia credit. Ca au promovat niste produsele nu poate fi considerat infractiune ori imoral. Daca oamenii pot dovedi ca li s-a dat un mar otravit atunci pot ataca aceste contracte de credit. Desi e greu, bancile au influenta peste tot. Normal ar fi ca bancile sa isi imparta pierderile cu imprumutatul. Daca imprumutatul s-a imprumutat 100.000 EUR sa isi cumpere o casa, si aceea acum valoreaza 50.000, bancile vor ca imprumutatul sa plateasca 100.000 + dobanda ( adica undeva pe la 200.000 ) pe ceva ce nu mai face nici pe jumatate banii. Adica bancile au investit, indirect in imobiliare dar acum se spala pe maini cand piata s-a contractat mai bine de 50% si economia in general, ei vor sa isi pastreze investitia si profiturile !
          • 0 (0 voturi)    
            Ca n-au obligat pe nimeni... (Vineri, 21 octombrie 2011, 12:29)

            ion [anonim] i-a raspuns lui albatrosul_verde

            e doar impresia noastra. Odata deschsisa creditarea (vezi situatia pietei imobiliare romanesti) de la o medie de 12.000 de dolari pe apartament s-a ajuns la o medie de 120.000 de euro. Mai cumpara fara credit daca poti...Dar problema principala e cu totul alta. Se pune intrebarea cheie...de unde au bancile banii pe care ii imprumuta? Raspuns: nu-i au! Sunt generati din fum in momentul creditarii. Vi se pare halucinant? Studiati Sistemul Fractional de Rezerve ca sa va convingeti singuri. Ce dau ei e fum...ce returneaza amaratul e valoare reala...plus dobanda.
  • +1 (1 vot)    
    booom (Joi, 20 octombrie 2011, 18:18)

    Stefan [anonim]

    2 technologii care o sa schimbe viitorul :
    - fuziunea la rece ( e-cat de la rossi )
    - memristorul
    astea 2 au sarit in mine, probabil altii stiu mai multe.
  • -1 (3 voturi)    
    Raspuns (Joi, 20 octombrie 2011, 18:27)

    Carpatescu [utilizator]

    Un exemplu simplu de tehnologie care 'explodeaza' acum, dar de care probabil ca d-l Vasilescu (tot respectul pt el ca finantist, dar sa nu se inceapa sa lanseze tot felul de teorii aberante, sa ramana la ceea ce se pricepe): nanotehnologia !
    Ar mai fi si altele,dar deh, intr-o tara care nu stie altceva decat sa-i injure pe Basescu/Ponta/Antonescu sau sa stea cu sufletul la gura urmarind poznele Biancai e greu sa te informezi despre ce se intampla in lume.
    • +2 (2 voturi)    
      Nanotehnologii (Joi, 20 octombrie 2011, 20:00)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Carpatescu

      Din pacate cu nanotehnologiile sunteti cam cum erau grecii cu in antichitate cu motorul cu aburi . Tot cam atat o sa va ia sa aveti ceva cu impact planetar . Iar noi avem nevoie de ceva major ACUM . Ca iarna ASTA daca rusul taie gazul o sa dardaim cu totii mai rau ca in evul mediu cu nanoboti cu tot .
  • -1 (1 vot)    
    am si io o intrebare (Joi, 20 octombrie 2011, 18:56)

    Ghita Birsan [anonim]

    ...apai dac domnu cela care dijmuieste banii la Romania Mare nu stie de tehnologii si de investitii cum ar fi genetica, nanotehnologia cum bine zicea anteriorul, energiile neconventionale etc atunci ce pana mea mai cauta acolo? Pe ce lume e ? In timp ce toate statele avansate fura sau formeaza tineri in domenii de ultima generatie, investesc in cercetare si avans tehnologic ... el vine si ne vinde ce ...gogosi?
  • 0 (2 voturi)    
    d-le Vasilescu.. (Joi, 20 octombrie 2011, 19:47)

    danarad [anonim]

    dupa vizita la Paris, de ce nu infiintati un asamblu de dansuri la B.N.R. ?
    'us de ce,dar cind aud de banci, credite, dobinzi, comisioane, imi aduc aminte de bancul acela de pe vremea ,,epocii de aur'' cu scroafa care trebuia sa fete 19 purcei, dar in final, fata doar unul.
  • 0 (0 voturi)    
    Capital este destul, management ioc (Joi, 20 octombrie 2011, 22:53)

    Costica [anonim]

    Ceea ce spune d-nul Vaslescu mi se pare corect, dar foarte limitat. Paralela care a facut-o mi se pare proasta. Este criza, adevarat, dar aceasta criza poate fi transformata intr-o enorma oportunitate. Capital exista din belsug, exista chiar prea mult. Nimeni nu investeste pentru ca nimeni nu are idei cu reusita sigura. Cine poate oferi o politica economica viabila pe termen lung, poate castiga masiv. Noi suntem saraci, dar acesta este poate avantajul nostru in conjunctura actuala. Este loc enorm de investitii in infrastructura, care va produce bani sigur. Este timpul proiectelor mari, cine are viziune poate castiga enorm.
  • 0 (0 voturi)    
    dintre toate comentariile... (Vineri, 21 octombrie 2011, 10:53)

    sam [anonim]

    @ion este singurul care a inteles CAUZA acestei crize...IMPRUMUTUL CU DOBANDA...daca "principalul a fost tiparit, nu discut daca este acoperit sau a generat inflatie, nu conteaza asta, "dobanda" NU EXISTA. Cine returneaza totusi creditul cu dobanda cu tot nu o poate face decat din "principalul" altcuiva. In acest mod apar inegalitatile sociale, cel care reuseste nu este neaparat mai destept sau mai inteligent decat altul, a avut doar un dram de noroc si a speculat o situatie favorabila aparuta.
    @Costica, investitia in infrastructura este egala cu zero in criza actuala. Sunt state care au infrastructura foarte bine pusa la punct si totusi sunt in criza, cum explici asta? Nu inteleg de ce daca ti-ai raspuns singur: "Nimeni nu investeste pentru ca nimeni nu are idei cu reusita sigura" , ceva mai jos cauti rezolvarea in alta parte. Solutia de iesire din criza este repornirea consumului, ca ne place sau nu, continuand cu masurile de austeritate nu facem decat sa ne adancim in recesiune. NU SE FACE ECONOMISIRE in momente de criza, acumulezi cad esti in perioada de avant, Paradoxal, in perioada de criza, nici nu investesti, adica nimeni nu mai arunca cu banii aiurea, daca piata este prabusita ce rost are sa produci mai mult si/sau mai scump??? Creditarea excesiva si peste "bunul simt economic" a dus la supradezvoltarea capacitatilor de productie, cand piata s-a restrans ne intrebam ce sa facem cu atatia angajati si patronii concediaza si reduc productia pana la nivelul care este impus de cerere. Reducerea numarului de angajati determina o restrangere a cererii, frica indusa in subconstient determina fuga de credite, extrapoland aveti imaginea completa a situatie de azi. Adaugati reducerea resurselor naturale si situatia pare fara iesire. Scaderea va continua pana cand se va atinge un echilibru intre cerere si productie , moment in care stratificarea sociala se va finaliza, creditele se vor acoperi la valoarea principalului tiparit (dobanda oricum nu exista fizic).
    • +1 (1 vot)    
      "Frumos" mod de a vedea lucrurile... (Vineri, 21 octombrie 2011, 13:32)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui sam

      si aberant... Imprimutul cu dobanda nu are cum sa fie cauza crizei. Faptul ca oamenii au fost mai dispusi sa isi ia credit reflecta alte realitati economice. Preturile ajunsesera mari dar oamenii se inghesuiau la credite nu pentru ca nu mai rabdau sa aiba o casa, ci pentru ca vedeau in aceasta o investitie formidabila. Sa nu uitam ca in mai putin de 10 ani, un apartament ajunsese de la 4-5 mii de $ la 100 mii de euro ! Cei care au luat creditul au fost doar o piesa a tandemului dar acum vor sa dea vina doar pe banci. Cei care au investit, au riscat, si ca in orice investitie, mai si pierzi. Dar nu e asta problema cea mai mare a lumii in acest moment.

      Spre deosebire de indivizi care si-au luat credite pentru o casa, masina, in fine, ceva palpabil ( cerut de altfel ca garantie la banca ), statele s-au imprumutat ca sa-si achite cheltuielie curente. Nici o banca nu ar acorda imprumut unui individ care il solicita pentru a-si cumpara mancare sau plati intretinerea pe principiul : daca esti atat de sarac incat nu ai bani de azi pe maine, de unde sa ai bani sa iti platesti dobanzile ? Dar cu statul n-au gandit asa. Oamenilor de rand le-au cerut garantii imobiliare si in cel mai rau caz ii vor executa silit.

      Problema care va ramane insa este aceea ca statele nu isi pot acoperi cheltuielile de pe o zi pe alta si traiesc de zeci de ani pe datorie... Azi noi ne bucuram ca ajungem la deficit bugetar de "doar" 3% ...
      Dar in 30 de ani, cu dobanzi cu tot, inseamna ca acumulam o datorie de aproape 100% din pib...

      Reducerea cheltuielior nu este acceptata de populatie care o percepe ca o privare de ceea ce li se cuvine, si ies in strada.

      Politicienii de azi contribuie masiv adancirea acestei iluzii si isi vor vinde tara ( prin deficite ) pentru a ramane la putere, mai rau decat fanariotii ....

      Realitatea e ca avem nevoie de alt fel de politicieni iar asta nu se poate intampla decat atunci cand vom avea alt fel de electorat. Si trebuie opriti prin lege sa mai faca deficite.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri