Firmele pot deduce din nou TVA la achizitia de masini si cheltuieli pe carburant, dar limitat la 50%

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 11 noiembrie 2011, 23:29 Economie | Finanţe & Bănci

Firmele vor avea din nou posibilitatea, incepand cu anul viitor, sa deduca sumele cheltuite pe carburant la masinile folosite in transportul de persoane, cu maximum noua locuri, si TVA aferenta achizitiei de autoturisme, dupa interdictia aplicata in intervalul 2009-2011, dar numai in limita a 50%.

Plafonul de deducere de 50% din total va fi aplicat si pentru taxa pe valoarea adaugata aferenta combustibilului achizitionat pentru aceste masini, conform unui document guvernamental.

Prevederea va fi in continuare valabila pentru vehicule care nu sunt folosite la interventii, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, agentii de vanzari, taximetrie, instruire in cadrul scolilor de soferi, potrivit Mediafax.

In primavara anului 2009, Guvernul a decis, pe fondul crizei economice, ca acele cheltuieli de combustibil pentru vehiculele rutiere motorizate destinate exclusiv transportului rutier de persoane sa fie considerate drept cheltuieli nedeductibile la determinarea impozitului pe profit.

Simultan, a fost restrictonat si dreptul de deducere a TVA aferenta achizitiilor de autoturisme si combustibil.

Astfel, nu au mai fost considerate costuri deductibile cheltuielile privind combustibilul pentru vehicule cu o greutate maxima de pana la 3.500 kg si cu maximum 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta agentului economic.

De la aceasta restrictie au fost exceptate vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv taxi, pentru inchirierea catre alte persoane, pentru instruirea de catre scolile de soferi, pentru reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, masinile utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca.

Interdictia a fost prelungita de Guvern prin mai multe acte normative, pana la 31 decembrie 2011.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

11592 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    e bine asa? (Vineri, 11 noiembrie 2011, 23:47)

    stalin [anonim]

    bugetul e facut, majoritar, de la firmele particulare care nu au dreptul sa deduca aceste cheltuieli, dar firmele de stat deduc 100% cheltuielile cu combustibilul pt transport. o marlanie iesita din comun! se plimba bugetarii cu masinile pe unde vor, iar carburantul curge din belsug la ei!
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 7:54)

      caius [anonim] i-a raspuns lui stalin

      fix de-aia ma doare in basca atunci cand aud guvernul oracaind ca se cumpara in piete tigari fara timbru (desi nu sunt fumator) sau ca nu se dau bonuri pentru covrigi. La asa marlanie nu poti raspunde decat cu marlanii. Si nu e numai combustibilul. Mai sunt bonurile de masa, sporurile, faptul ca aproape nici o institutie de stat nu da bon pt. serviciile/diverse dovezi si acte/etc pe care le vand. Vezi draga doamne ei nu sunt entitati comerciale. Dar stiu sa primeasca bani fara bon. Veti spune: hai si te angajeaza la stat daca e asa bine. La stat e foarte bine daca ai ANUMITE posturi pt care se da spaga, iar eu sunt un prost...am 33 de ani si inca nu am dat nici o spaga.
      • 0 (0 voturi)    
        Sfat (Duminică, 13 noiembrie 2011, 11:29)

        sase sase [anonim] i-a raspuns lui caius

        Daca asa ai procedat si vrei sa perseverezi cu acest obicei te sfatuiesc sa pleci urgent din tara asa cum ne-a indemnat presedintele Basescu.In Romania cine nu da spaga nu supravietuieste.Asa este conceput sistemul inca de pe vremea lui Ceusescu,salarii mici,ca tot se da spaga ,asa ca de ce sa-i plati noi?Cred ca atunci cand se calculeaza PIB/locuitor se ia in calcul si spaga.Necazul este ca trebuie sa dai spaga sa ajungi intr-un loc unde se poate lua spaga!Totul pe principiul vaselor comunicante.
  • -4 (6 voturi)    
    Masuri aiurea. (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 9:00)

    AlinN [anonim]

    Cheltuielile cu combustibiliul si achizitia de autoturisme ar trebui sa nu mai fie deduse de NIMENI, nici de firmele de stat , nici de cele private, nici macar de firmele de transport persoane sau marfa. Programul Rabla pentru masini clasice ar trebui OPRIT! Singurele deduceri admise ar trebui sa fie la masini electrice si achizitia de aparatura ecologica: microcentrale eoliene, pe biomasa, panouri fotovoltaice. etc. Marea criza americana de acum trei ani si cea europeana de acum sunt fie crize induse de insuficienta combustibilului fosil lichid, fie induse de potentatii lumii in vederea scaderii consumului de combustibil fosil lichid prin recesiune. Dupa cum loveste UE si SUA cu preponderenta inclin sa cred ca mai degraba este valabila prima ipoteza. Tu, stat sanatos la minte, care sta stramb si judeca drept, NU AI CUM sa sustii: cumpararea de masini clasice prin programul Rabla, care te face dependent de ceva tot mai rar, nu ai cum sa stimulezi consumul de combustibil, care este tot mai scump.
    • 0 (8 voturi)    
      scopul (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 9:04)

      Thheo [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Nu despre asta este vorba.. eliminarea deducerilor a fost pentru a nu isi mai deconta toata lumea cheltuieli personale prin intermediul firmelor ( de la achizitia masinii la consumul de carburant ). Acum au revenit partial la 50%.. e ceva.
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 9:23)

        bgd [anonim] i-a raspuns lui Thheo

        AliN are razboiul lui personal cu petrolul...de vreo 2 ani pe forumurile astea
        • +1 (3 voturi)    
          ECOLOGISMUL - UN SOI DE TALIBANISM (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 10:57)

          pointless man [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          Fara logica, fara argumente tehice, dar cu teoria conspiratiei in gura si suflet. Daca asta nu seamana cu religia (religia prostilor nu cea adevarata) atunci ce ?
      • 0 (4 voturi)    
        Ba este vorba si de asta ... (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 10:26)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui Thheo

        Pentru ca decontand, privezi statul de niste bani. Daca se consuma 1 unitate de combustibil la care se plateste o unitate de taxa pe an, dupa punerea in aplicare a legii se va consuma (sa zicem ca nu se va consuma mai mult) o unitate de combustibil la care nu se va mai plati acea taxa. Deci va rezulta un stat mai sarac dar mai dependent de combustibili lichizi....
        • +2 (2 voturi)    
          cheltuieli venituri (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 14:40)

          Thheo [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

          Ca agent comercial ai venituri si cheltuieli. Unele cheltuieli pot fi deductibile, altele nu. Nu este nimic anormal sa iti deduci toate cheltuielile aferente activitatii generatoare de venituri, problema este cand abuzezi si pui in balanta cheltuieli ca sa dai tzeapa. Asa ca sa pui combustibil si masini la cheltuieli este in regula cata vreme sunt folosite pentru activitatea comerciala asumata, doar abuzul e problema si nu probleme ecologice aici. Daca vrei sa corectezi problema ecologica de care vorbesti, o faci la alt nivel prin alte metode ( adica prin ministerul mediului, alte legi, alte taxe ), nu trebuie sa incurcam principiile de functionare din codul fiscal cu asta.
        • +2 (2 voturi)    
          Inca o mostra stralucitoare de gandire a la Pogea (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 19:55)

          Tot io [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          Taticu' lasa-l pe Marx, ca vremea lui de 200 de ani. Aparent privezi Statu' de niste bani. DOAR APARENT. Daca pot sa-mi deduc sunt IMPLICIT incurajat sa consum. Prin urmare voi consuma mai mult, si INDIRECT statul va incasa mai mult. Am si o interbare pentru un "geniu ieconomic". Ce crezi tu ca face romanu' cu banu' pe care il deduce? Il ingropa in gradina, ca sa-l colectioneze? Il pune in vitrina alturi de dozele de bere straina? Ca sa nu te chinui prea mult: Il cheltuie, Nea Alin, il cheltuie. Cheltuiala=24% TVA la Stat. Si iata cum Marele si Atotputernicul Stat insfaca si banu' "deductibil". Nu are rost sa discutam in buzunarele cui ajunge banu' public, ca ajunge foaarte rapid la schimburi dure de replici...
          • 0 (0 voturi)    
            Esti anacronic. (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 22:30)

            AlinN [anonim] i-a raspuns lui Tot io

            Tu chiar crezi ca in lumea de azi mai functioneaza filozofia economica din trecut? "IMPLICIT sunt incurajat sa consum"? Crezi c-ai tras lozul cu fraza asta? Consumul este rau! Nu trebuie sa consumam. Trebuie sa ne invatam sa ne producem singuri majoritatea produselor si sa nu consumam. Societatea de peste 20 ani nu va fi de consum. Economia nu va mai creste in continuare ca pana acum. Nu vom avea populatia dubla peste inca 30 de ani. Trebuie sa ne luam "la revedere" de la vechea paradigma.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti putin indoctrinat, Nea AlinN! (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 19:43)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Asta insemana sa nu pui mintea la contributie, si sa iei de buna ceea ce ti se serveste...Automobilul electric este nepoluant? // Pai hai sa vedem: pentru obtinerea materialelor (metale, plastice, sticla etc.) se consuma SAU NU combustibili fosili? Ai idee cum se obtine cuprul ala din motoarele electrice? Buunn, da' hai sa zicem ca nu se pune...astea de deasupra, ca ie...de la ei! Acum cine spune ca automobilul electric este NEPOLUANT, eu personal, l-as obliga sa manace tot ceea ce creste pe un camp pe care arunci bateriile astea cu litiu-ion/polimer dupa ce se consuma. Nu stiu de ce am eu presentimentul ca dupa prima masa se va uita la cer de la 2 m mai jos decat noi acum. Si acum: sunt doua partide care se bat in "poluari": partida petrol contra partida producatori de echipamente electrice. Chiar crezi ca o masina hibird/electrica este mai scumpa (vb de costuri si NU de pretul de vanzare!) decat una clasica? Pai tu stii ca un motor electric este de cel putin 10 ori mai ieftin decat unul cu ardere interna? Bateriile? Cablurile? Aaa, poate are cristale swarowski si atunci se iesplica...NU. Legislatia este doar un pretext pentru a mari profiturile (normele "euro" pentru petrolisti, iar subventiile pentru automobilele electrice pentru partida adversa). Incetati sa mai ganditi cu capu' lu' altu'. Puneti mana pe creion si pe hartie si o sa descoperiti si alte variante decat eternul "adevar" fluturat de pooliticieni/televizor/producatori....(editat de HotNews.ro)
      • 0 (0 voturi)    
        N-am zis nimic de poluant. (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 22:24)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        Iar de dependenta este de combustibili fosili LICHIZI, dupa cum am mai spus, pana nu s-or inventa "bemveuri" cu lignit.
        Oricum, parerea mea este ca ar fi trebuit sa dubleze pretul la benzina si motorina artificial, din accize, si banii incasati din accize dati subventie la microcentrale de cogenerare din biomasa, la masini electrice, la panouri fotovoltaice, la turbine eoliene.
        De aceea masura este rea, ne va ridica artificial economia o vreme, si vom cadea mai de sus peste 3-4 ani. Daca s-ar proceda cum cred eu ca este bine (pe langa dublarea artificiala a pretului carburantilor si nedeductibilitatea lor, iar in ceea ce priveste programul Rabla nu oprirea, STARPIREA lui, la fel si la prima casa) dupa ce am mai scadea cativa ani, dar in ritm la limita suportabilului, in 2015, cand va incepe distractia, noi am fi o oaza de stabilitate.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Duminică, 13 noiembrie 2011, 9:16)

          ... [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          daca ne-am lua dupa toti nebunii ca AlinN care propovaduiesc apocalipsa din diverse cauze (terminarea petrolului, incalzirea globala, meteoriti, comete, megaeruptie bazaltica, megatsunami, megacutremur, virusi foarte puternici, razboi global, terorism, explozie stelara in apropiere, megafurtuna solara, samd) ar trebui sa ne punem franghia de gat in secunda doi pentru ca oricum nu avem la ce trai, in cativa ani va incepe marea extinctie mondiala. Din fericire cu exceptia unor evenimente cataclismice externe planetei oamenii au dovedit ca sunt in stare sa se adapteze cam la orice provocare tehnologica. Cand si daca va disparea (pentru ca si aici e o dispuna privind originea minerala sau organica a petrolului) acesta va fi inlocuit de o alta tehnologie si basta. Sa va dau un hint: daca TIR-urile nu ar mai avea forma aia de caramida ci ar fi profilate aerodinamic asemenea unui avion sau TGV le-ar scadea consumul de combustibil cu pana la 40-50%. Totusi realitatile actuale arata ca spatiul de parcare si simplitatea productiei camioanelor cu pricina sunt mai importante decat economia de motorina. Scremerile de 2-3% din consumul total de carburant sunt pentru gugustiucii de soferi amatori care trebuie sa cumpere cauciucuri noi la fiecare 6 luni si masini noi la fiecare 3-4 ani pt a fi "constienti dpdv a mediului". Ca masina aia electrica sau hibrida a inglobat energie rezultata din arderea a mii de tone de petrol (mai mult decat consuma o rabla toata viata ei) asta nu spune nici un "constient". Verzeala exagerata nu-i decat o noua forma de corporatism. Combustibilii lichizi se folosesc pentru ca asigura cea mai eficienta stocare a energiei: de sute de ori mai eficienti decat cel mai bun acumulator, cel mai ok raport volum/energie inmagazinata, cel mai ok dozaj pentru realizarea unei arderi optime, etc. Cand si daca se va termina benzina vor exista benzine sintetice (inventate inca in WW2) gaze lichefiate, samd.
  • 0 (0 voturi)    
    o, pasa... (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 10:53)

    Radu [anonim]

    ... cat de darnic esti!
  • 0 (4 voturi)    
    crestere taxe (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 13:02)

    xx [anonim]

    Romanul e inventiv.
    daca el cheltuieste 1000 lei/luna pentru automobil, el va face rost de chitante de 2000 lei.
    Cum , inca se mai vinde si combusitbil si piese auto, fara chitante, cerera mai mare de chitante, va sduce si la buget ceva banutzi.
  • +2 (4 voturi)    
    NORMAL PENTRU ROMANI... (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 19:05)

    Matrox [utilizator]

    Se poate rezolva simplu problema abuzului de combustibil decontat:
    Un contract cu furnizorul (Petrom, OMV, Rompetrol, Lukoil etc). Alimentare pe baza de chip(vezi serviciul Fill and Go") si eliberare de factura la 2 saptamani. Plata prin banca!
    Eligibile la decont numai facturile si nu bonurile!
    Gata s-a terminat cu frauda!
    Problema este ca NU SE VREA!
    Toata lumea stie ca cea mai mare parte din combustibili o ia STATUL acum a luat si TVA-ul care stim ca e 24%
    RUSINE!
    • 0 (0 voturi)    
      postare din categoria "ne place sa ne auzim vorbin (Luni, 14 noiembrie 2011, 12:30)

      MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui Matrox

      Amice, nu facturarea si plata e problema, ci faptul ca benzina / motorina respectiva nu sunt folosite pentru scopul afacerii ci pentru interes personal.
      Carevasazica, eu am masina pe firma si o folosesc si sa ma duc cu nevasta la mare. In mod normal ar tb sa deduc doar TVA-ul aferent combustibilului folosit pentru afaceri nu si pe cel folosit in interes personal.
      Solutia ta nu rezolva problema, oricum as fi facturat si oricum as plati daca eu nu folosesc masina in scopul afacerii inseamna ca fraudez statul daca decontez TVA-ul!
      Solutia pentru combustibil este sa fii obligat sa tii foi de parcurs la masina si sa justifici fiecare km. Si daca te-a prins sa te arda.
      Iar pentru TVA-ul la achizita masinii putem lua exemplu de la britanici unde daca iti iei pe firma masina mai scumpa de 12k £ nu te lasa nici sa amortizezi si nici sa deduci TVA pentru diferenta!
      Dar nu, noi vrem sa fim mai catolici decat papa!
  • +3 (3 voturi)    
    noi vrem egalitate dar nu pentru catei (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 20:58)

    CaragialeIonel1304159165041 [anonim]

    o masura aberanta. eu prestez servicii si trebuie sa ma deplasez la clienti . mi-au spus ca nu am voie sa deduc combustibilul. la stat se excepteaza. mai e impozit 16% sau e marit sub aceasta forma mascata. regret ca mi-am deschis firma si ca nu lucrez la negru. ma gandesc serios sa o inchid. sa-i ia naiba
  • +2 (2 voturi)    
    o prostie reparata 50% (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 21:24)

    laurentiucat [utilizator]

    daca stai si te gandesti ca in pretul carburantului costul efectiv al produsului reprzinta mai putin de 50% incerci sa intelegi de ce statul in loc sa ia tva+accize+taxa de drum+etc...prefera sa incaseze un ipotetic 16%...
  • +1 (1 vot)    
    ... (Duminică, 13 noiembrie 2011, 10:20)

    cris [anonim]

    eu nu prea inteleg care e baza acestei stiri? s-a dat vreo OUG sau e doar un proiect? Pentru ca la finalul anului expira restrictia si se revine la 100% in lipsa vreunei legi/ordonante...
    • 0 (0 voturi)    
      e "pe surse" (Luni, 14 noiembrie 2011, 12:39)

      MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui cris

      Articolul are la baza un "document guvernamental" furat pesemne de o sursa HN. Pt ca autorul articolului nu vrea sa ne arate si noua acel document!
      Asa ca pana-una alta sunt de acord cu tine. nu cu autorul acestui articol


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi