Vanzarile de autoturisme au crescut cu 14 procente in luna noiembrie, cele mai mari castiguri inregistrandu-le companiile Chrysler Group LLC si Volkswagen AG, consumatorii revenind in showroom-uri chiar si fara un mare apetit de a face noi achizitii la sfarsit de an, scrie Reuters.

Chrysler si VW a anuntat cel mai mare procent de castig, de 45% si respectiv 41%. Alte companii care au afisat profit de doua cifre au fost Hyundai Motor (+22%), Nissan (+19%) si Ford (+13%).

General Motors si Toyota au avut cresteri de vanzari de 7%. Honda, care a fost constructorul auto japonez care si-a revenit cel mai greu dupa pierderile importante cauzate de cutremurul din martie, si-a vazut vanzarile pe minus 6%.

In medie pretul automobilelor a crescut cu 4% in aceeasi perioada, potrivit TrueCar.com.

La nivelul intregii industrii auto, vanzarile in noiembrie au depasit asteptarile analistilor ajungand la o rata anuala de 13,6 milioane vehicule, cea mai mare rata de vanzari incepand cu luna august 2009, cand guvernul SUA a lansat programul de stimulare a industriei auto.

Noiembrie a marcat, de asemenea, a treia luna in care vanzarile de vehicule au depasit 13 milioane de unitati.