BBC: Se schimba ordinea economiilor lumii. Brazilia surclaseaza Marea Britanie, devenind a sasea cea mai mare economie

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 26 decembrie 2011, 20:44 Economie | Finanţe & Bănci


Marea Britanie a pierdut locul al saselea intre economiile dezvoltate dupa ce cresterea Braziliei (7,5%) a surclasat  pozitia britanicilor, se arata in cel mai recent studiu al Centrului de Cercetare Economica si de Business (CERB), citat de BBC. Unul din motivele care au stat la baza expansiunii Braziliei este excedentul comercial pe care statul sudamerican il are cu China.  
CEO-ul CEBR, Douglas McWilliams a declarat pentru BBC Radio 4 ca “mutarea”  face parte dintr-o schimbare economica majora,  care confirma ca ţările care produc mărfuri vitale - alimente şi energie urcă in tabelul  economiilor cele mai mari.

Pentru urmatorii 10 ani, estimarile CERB indica si o alta surpriza: locul Germaniei va fi luat de Rusia iar cel al Frantei, de India. Marea Britanie va surclasa actuala rivala Franta care va cobori de pe locul 5 pana pe 9.
Iata clasamentul estimat de cercetatorii CERB:


Locul    2011    2020
1    SUA    SUA
2    China     China
3    Japonia    Japonia
4    Germania     Rusia
5    Franta    India
6    Brazilia    Brazilia
7    UK    Germany
8    Italia    UK
9    Rusia    Franta
10    India    Italia








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10914 vizualizari

  • +30 (40 voturi)    
    Uitati un detaliu (Luni, 26 decembrie 2011, 20:59)

    Vlad-I [utilizator]

    Uitati ca europa a virat spre dreapta, este destul de posibil dupa trecerea crizei sa existe o crestere buna in europa. Partidele de dreapta administreaza constiincios finantele tarii, fara prea multa asistenta sociala inutila.
    • -17 (21 voturi)    
      vai (Luni, 26 decembrie 2011, 21:18)

      saabo [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

      sa vezi cum o sa fie ! pu8nct europa poate fi un capitol incheiat!
      • +5 (7 voturi)    
        Comparatii mere cu pere (Marţi, 27 decembrie 2011, 12:18)

        Romania, potential urias agricol si energetic [anonim] i-a raspuns lui saabo

        Europa are inca resurse umane, tehnologice (anual, 31% din brevetele internationale sunt europene), financiare si de inovatie sistemica mult superioare Braziliei sau altor tari 'emergente'.

        Valorificarea lor depinde insa de reorganizarea si eficientizarea functionarii UE, precum si a abandonarii sau macar diminuarii drastice a influentei mentalitatii stangiste de asistanat social (indemn la nemunca), imigratie de masa (indemn la indiferenta fata de natalitate) sau pomeni electorale (indemn pervers la cumparare de voturi ale electorilor saraci).

        Daca statele UE devin mai disciplinate in cheltuielile bugetare si controlul fiscal, daca investesc in natalitate si educatia tinerilor, daca europenii vor avea o idee mai clara despre propria lor identitate de cultura si civilizatie, atunci Europa va supravietui agresiunii globalizarii salbatice si concurentei pervertite cu statele care nu aplica norme sociale. sanitare si ecologice ca in Europa.

        Brazilia se dezvolta rapid pentru ca e mare cat un continent si are o populatie mai mare ca a Germaniei, cu majoritate alba, europeana, care a stiut sa indrepte tara catre o economie performanta. Dar problemele de abia acum vor apare in Brazilia, populatia alba diminueaza si scade astfel calitatea si pregatirea celor care se ocupa de functionarea sistemului (cum s-a intamplat in Africa de sud), economia e supraincalzita de creditare si consum, exista bula imobiliara, etc.

        Cat despre Romania, ea este printre putinele state din Europa care poate produce in cantitate mare acele 'marfuri vitale' pentru lumea suprapopulata a viitorului: hrana bio si energie regenerabila !

        Romania a devenit deja un mare producator european de cereale (locul 5 in UE si chiar locul 3 la porumb), si nu folosim decat 300.000 hectare pt productia ecologica (in crestere de la 260.000 in 2010). Putem hrani 80 de milioane loc.
        Romania are in UE cel mai mare potential on-shore de energie eoliana si proiectele deja aprobate ajung la 11.000MW putere instalata.
      • +5 (5 voturi)    
        Romania poate hrani 80 de milioane oameni (Marţi, 27 decembrie 2011, 12:28)

        Avem potential imens de 'marfuri vitale' [anonim] i-a raspuns lui saabo

        In 2010 aveam 260.000 hectare cultivate ecologic, din care doar 100.000 arabile.
        In 2011 avem 300.000 hectare (Polonia are 367.000 hectare).

        In 2010 exportam produse de bio de 80 de milioane euro, in 2011 am exportat deja de 100 milioane euro.

        Avem cele mai fertile si ecologice terenuri arabile din Europa si ne trebuie o industrie de procesare ca sa nu devenim doar simpli producatori de materie prima bio.

        Pe ansamblul UE, piata de produse agricole ecologice e de circa 20 de miliarde, e o imensa oportunitate pt Romania sa castige procente din aceasta piata, acum suntem abia la 0,5% !

        Iata ca in agricultura si industria produselor ecologice Romania are un rezervor foarte mare de crestere PIB, de locuri de munca, de modernizare tehnologica si de management, de investitii prin absorbtie de fonduri europene.

        Companiile straine stiu de acest potential si incearca sa cumpere masiv terenuri agricole in Romania, deocamdata au reusit sa devina proprietare doar pe 8%, restul de 92% fiind sub control romanesc.

        Actualul ministru al Agriculturii, Valeriu Tabara, a facut repetat apel la proprietarii romani de terenuri sa nu le vanda, mai ales strainilor !
        Nu e catusi de putin o atitudine 'nationalista' pentru ca in UE exista state care nici macar nu dau dreptul cetatenilor straini sa devina proprietari funciari, cum sunt Grecia sau Unga
    • +13 (13 voturi)    
      neee (Luni, 26 decembrie 2011, 21:20)

      geniul carpatilor [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

      detaliul pe care'l uita este exprimarea dezvoltarii reale a unei tzari, per capita.
      brazilia are populatie dubla marii britanii.
      poate fi a sasea ca volum total al productiei.
      dezvoltarea economica, potentialul unei tzari este pib/cap de locuitor.
      iar eficienta, pib/persoana activa.
      clasamentul ala nu arata pe ce baze, ce indicatori are in vedere.

      economia braziliei este in faza extensiva de dezvoltare, exporturile fiind produse de baza, mai putin prelucrate, cum sunt cele agricole, si materii prime. de aia are o balaanta buna cu china, ca furnizor de produse aagro alimentare si materii prime, minereuri, lemn.
      deasemeni, brazilia este intre marii exportatori de armament.

      intersant este ca din clasament se vede ca in 2020 si germania cade sub brazilia si rusia.

      e ceva la plesneala, acolo.
      • +5 (7 voturi)    
        mai (Marţi, 27 decembrie 2011, 0:36)

        mai [anonim] i-a raspuns lui geniul carpatilor

        mai e si factorul demografic, care pana in 2020 va incepe sa joace. populatia germaniei imbatraneste si scade.

        de exemplu, populatia egiptului s-a dublat in ultimii 30 de ani.
        • +3 (5 voturi)    
          ... (Marţi, 27 decembrie 2011, 10:51)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui mai

          inclusiv Romania imbatraneste. Ar trebui sa ne gandim si noi sa mai dam drumul la robinetul imigratiei pt ca sunt foarte multi straini mai saraci decat noi care ar vrea sa vina si sa se stabileasca in Romania.
          Ar trebui sa avem niste tari prioritare in imigratie, ai caror cetateni au multe in comun cu romanii. Altfel ne vom trezi invadati de magrebini si asiatici care, stim din Europa, se integreaza foarte greu.
          Deci:
          Moldovenii din Basarabia stiu romaneste asa ca ii putem lasa fara probleme, se vor adapta f usor.
          Caucazienii, adica georgienii si armenii, au aceeasi religie cu noi si sunt tot europeni, asa ca ii putem folosi si pei ca material de imigratie.
          Alti europeni din Vest, asa cum au fost italienii care au venit si s-au stabilit in numar mare in Timisoara.
          Putem sa folosim strainii pt cresterea si dinamizarea societatii romanesti. Trebuie numai sa o facem intr-un mod inteligent.
          • -3 (5 voturi)    
            Dar de evrei ce spui ? (Marţi, 27 decembrie 2011, 11:15)

            Radu Humor [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

            Ca doar pentru ei a si inceput constructia de locuinte in sistem privat !
            Ori credeai ca pentru altii se construiesc cartiere intregi confort sporit !?
            • +3 (5 voturi)    
              ... (Marţi, 27 decembrie 2011, 11:24)

              dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Radu Humor

              Sunt ok si ei pt ca vin cu bani si au si relatii peste tot in lume.
              Problema e ca 1. si-au pus in cap tot Orientul Mijlociu si nu e bine sa importam conflictele altora, si 2. nu se vor asimila niciodata.
              • +1 (5 voturi)    
                ce (Marţi, 27 decembrie 2011, 12:53)

                ce [anonim] i-a raspuns lui dragos234

                ce e cu adevarat important nu e ca vin cu bani si relatii, ci faptul ca vin cu inteligenta, harnicie etc.
          • +5 (5 voturi)    
            despre imigranti (Marţi, 27 decembrie 2011, 12:33)

            gdeac [anonim] i-a raspuns lui dragos234

            Mai bine, cat nu e prea tarziu, se initiaza programe de recuperare a cetatenilor nostrii care au imigrat. Campanii de promovare a repatrierii, sprijin logistic la intoarcerea in tara. Astia sunt oameni care aduc plusvaloare certa in societatea noastra. Spun, cat nu e prea tarziu, pentru ca dupa ce copiii lor ajung la maturi, va fi imposibil.
          • +7 (7 voturi)    
            sau (Marţi, 27 decembrie 2011, 12:52)

            sau [anonim] i-a raspuns lui dragos234

            sau ar fi cazul sa ne punem pe facut copii...
          • 0 (0 voturi)    
            cum ? (Duminică, 1 ianuarie 2012, 20:02)

            ioil [anonim] i-a raspuns lui dragos234

            adica altii ne expu;zeaza iar noi sa importam imigranti?Nu avem destui rromi pe care sa-i facem agricultori in loc sa cerseasca?Sa invete cum se maninca painea nu sa stea cu mana intinsa?Legi,asta trebuie,subventii la agricultori sa lucrteze cu profit pamantul,nu amenzi si taxe.
      • +1 (1 vot)    
        este chiar (Marţi, 27 decembrie 2011, 6:52)

        ady [anonim] i-a raspuns lui geniul carpatilor

        mai mult decit tripla. pe de alta parte nu am inteles din articol daca au folosit PPP sau nominal
    • -6 (22 voturi)    
      corect... (Luni, 26 decembrie 2011, 21:26)

      gigle [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

      Ce bine ai vazut ..., nu prea va mai fi asistenta sociala, se vor duce mai repede batrani si amaratii, mai putin consum, vom trai decat pentru a cxreste pibul, vor ramane decat putini dar aia foarte bogati, saracii la gunoi.
      Asta inseamna ca va scadea consumul si deci statele europene vor scadea si mai mult.
      Dar cel putin stiu ca au administrat constiincios finantele tarii in buzunarele cui trebuie.
      • +3 (19 voturi)    
        Lasa-neee (Luni, 26 decembrie 2011, 22:22)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui gigle

        Frate cu teoriile astea comunistoide gen "sa fie pentru toti, sa aiba gura mea ce manca". Nu va plange nimeni asa-zisul consum facut de catre nush ce sarantoc. Aia nu fac consum nici acum, nici atunci, sunt masa neglijabila si ne trag in spate. Mai gata cu atata consum.

        De aia nu mai pot eu, ca nu e plina Romania de ciobanii carora le platesc eu taxe din considerente umanitare.
        • -5 (13 voturi)    
          Consum (Luni, 26 decembrie 2011, 23:11)

          Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Poate ca plange nimeni consumul facut de un sarantoc, dar si el e un om totusi. Ai vrea sa revenim la legea junglei?
          • +8 (10 voturi)    
            nu (Marţi, 27 decembrie 2011, 0:38)

            nu [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

            nu, dar nici la cea a ipocriziei sau a imposturii.

            trebuie ajutati oamenii care fie nu pot, ins tare permanenta (handicapati, invalizi etc.)

            fie care nu pot, in stare temporara (deprimati, bolnavi, falimentariu etc.), dar cu conditia sa faca un efort si sa vrea sa poata.

            cel mai rau lucru nu este acela ca sunt ajutati cei care au nevoie, ci ca sunt multi care doar mimeaza ca au nevoie.
    • +9 (15 voturi)    
      Numai sa nu viram noi spre Ponta... (Luni, 26 decembrie 2011, 21:35)

      Guest [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

      ca iar ne intoarcem la pomana pt puturosi si jupuit pt muncitori...
    • +10 (12 voturi)    
      Nu musai ... (Luni, 26 decembrie 2011, 21:39)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Desi si conceptiile mele politice sunt de dreapta, cred ca nu musai asistenta sociala in exces e aia care e de natura sa strice economia unei tari, ci efectul cumulat al asistentei sociale cu alte potentiale masuri daunatoare, cum ar fi cresterea taxelor sau o legislatie a muncii excesiv de favorabila pentru angajat - aceasta din urma problema fiind specifica Germaniei, chiar daca a virat spre dreapta. Efectul unor asemenea masuri e daunator mai ales in timp, nu musai se vede imediat dupa emiterea unei legi efectul negativ.

      Diferentele dintre o guvernare de stanga si una de dreapta in tarile occidentale nu e foarte mare, dpv al politicilor economice aplicate.

      In plus, ma astept ca pe ansamblu, mediat peste o perioada de zece ani, guvernarile de stanga si de dreapta sa se echilibreze, conform cu un fel de "preferinte medii" ale populatiei, asa ca actuala virare spre dreapta sa nu aibe o influenta prea mare in timp.

      Asa ca una peste alta io as merge mai degraba pe potentialul de dezvoltare al diverselor state. Dupa criteriul asta, e logic ca statele BRIC sa o ia mult inaintea statelor ocidentale europene. Chestia asta pt. noi e pe undeva foarte utila: creste interesul statelor occidentale de a fi parte dintr-o uniune puternic integrata si stabila, care uniune sa aibe o singura voce si o prezenta unitara in plan global, atat economic cat si politic. Ori daca Germania sau Franta risca sa ajunga pe undeva prin subsolul clasamentului, ganditi-va unde am ajunge noi, fara UE.

      In alta ordine de idei insa, cel putin dupa evolutia recenta, eu cred ca GBR va ajunge mult mai rau ca Franta. Ei sunt mult mai euro-sceptici, au o insula suprapopulata si fara resurse, si o populatie cel putin comparabila dpv al lenei si lipsei de initiativa. Si daca continua politica de izolare fata de UE pe care-o practica in prezent, nu vor beneficia de nici un sprijin din partea EU.
      • +13 (15 voturi)    
        eroare (Luni, 26 decembrie 2011, 22:28)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        cazul Romaniei ne arata clar ca pericolul nr.1 nu este nici stanga, nici dreapta, nici asistenta sociala sau alte bazaconii ci MAFIA! statul dominat de mafii, care toaca banii publici exclusiv pentru interesele lor! exemple de acum celebre sunt centura ocolitoare a Clujului (180 mil Euro in loc de 30, cat era vorba initial), sau salile de sport in sate cu cativa locuitori, teleferice in zone neturistice, aqua parc in Moisei samd! cand vom starpi (fizic, daca se poate) aceasta pegra mafiota putem spera la iesire din groapa; altfel nu! degeaba strangi cureaua daca banii economisiti se duc in buzunarele interlopilor.
        • +1 (1 vot)    
          Ai fost bland! (Marţi, 27 decembrie 2011, 14:19)

          omo [anonim] i-a raspuns lui srpc

          Centura Clujului a trecut de mult de 200 mil euro, urmatoarea tinta fiind, dupa cum arata situtia din teren, 250 de mil de euro, daca nu chiar mai mult
          Un alt tun mare ar fi si Cartierul Tineretului, adica fostul viitor cartier!, unde municipalitatea clujeana vrea sa dea pe 49 de ani un teren care valoreaza cel putin 150 de milioane de euro, fara sa socotim impozitele si taxele pierdute prin nefolosirea ca zona pentru constructii de orice fel. Si escrocii se mai si lauda ca orasul primeste 17 milioane de euro in 49 de ani!
          Un alt mare tun ar fi si aeroportul Cluj unde, dupa investitii de peste 100 de milioane de euro, se vor mai baga cel putin 40 de milioane de euro intr-o locatie cu limite fizice stricte in privinta capacitatii de extindere! Din considerente strict politice, alte locatii pentru un aeroport al Clujului n-au fost luate in considerare, ratandu-se astfel oportunitatea de-a transforma aeroportul apartinand de Cluj intr-un hub regional.
          Dupa cum vezi, doar din trei investitii intr-un singur oras am fi putut aduna cateva sute de milioane de euro! Fara sa mai socotim investitiile mult mai mici, dar care cumulate ar da niste sume uriase!
      • +2 (2 voturi)    
        nu-i chiar asa (Marţi, 27 decembrie 2011, 11:03)

        tic [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        1. Izolarea Marii Britanii de UE nu este chiar intamplatoare. Din punct de vedere economic, GBR are legaturi mult mai puternice cu statele Commonwealth-ului, unde dicteaza politicile comerciale (British Commonwealth). Este vorba de acordurile economice cu state ce au apartinut fostului imperiu britanic si care acum sunt inca dominioane britanice (seful statului este regina MBR): Australia, Canada, Noua Zeelanda, Africa de Sud, etc., la care se adauga si India.

        2. Din studiul efectuat, rezulta ca tarile care vor deveni posibile mari economii mondiale sunt exclusiv cele care detin resurse naturale importante, si nu neaparat cele care detin tehnologii ultramoderne. Asta e cazul Braziliei acum, si asta e explicatia pentru care Rusia ar putea devansa Franta sau Germania, de exemplu.
        Motivul e simplu: dependenta tot mai acuta a tarilor dezvoltate tehnologic de materii prime si de hrana, mai ales in conditiile acestei mari crize economice si financiare (care va mai dura inca cel putin zece ani).

        3. Asa ca, Marea Britanie are interese mult mai mari in tarile Commonwealth-ului (enumerate mai sus), pe care le si controleaza, decat in tarile UE. Si asta pentru ca acestea sunt mari surse de materii prime de baza (carbune, fier, aur, petrol, cupru, diamante, gaze naturale si chiar alimente).
        Nu mai punem la socoteala ca India este una dintre cele mai mari puteri in domeniul IT, specialistii indieni fiind scoliti in proportie de 100% in Marea Britanie.
        Deci, previziunea ca GBR va intrece Franta in urmatorii 20 de ani, mi se pare perfect plauzibila.

        4. Interesent este ca studiul efectuat plaseaza economia USA tot pe primul loc in lume si in 2020. Si iarasi interesant este ca cea mai tare economie din zona EURO (Germania) va fi abia pe locul sapte in lume!
        Deci cine canta prohodul dolarului si suprematia euro, se inseala amarnic! Eu mizez pe dolar!
        • 0 (0 voturi)    
          Nu-i chiar asa ... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 15:44)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui tic

          Sa spui ca GBR controleaza tarile Commonwealth mi se pare putin exagerat. Exista relatii privilegiate intre GBR si respectivele state, dar nu neaparat de control.

          Europa continentala are inca resurse. In plus, Europa beneficiaza de vecinatati de natura sa suplineasca pe termen mediu faptul ca nu mai are resurse la nivelul Braziliei sau Chinei.

          Intamplator lucrez in IT, si pot sa-ti spun doua chestii: specialistii din India care chiar stiu ce fac emigreaza masiv in SUA si nu se intorc acasa, iar masa enorma de lucratori in IT care stau in India de obicei fac munca relativ proasta. Piata de servicii IT din India e caracterizata de o migrare masiva si constanta a fortei de munca, ceea ce in IT se traduce in servicii de slaba calitate - motiv pt. care in India se externalizeaza masiv si in principal servicii de suport, testare manuala, documentatie etc., dar nu servicii scumpe si care cer calitate a muncii.

          Inca o chestie care pe mine ma face sa pariez pe zona EUR e vecinatatea cu Rusia. EU nu va fi completa pana cand Rusia nu va face parte din EU. Evident, treaba asta nu se va intampla inainte ca Rusia sa devina un stat democratic, chestie care mai poate dura o suta de ani lejer, si odata intrata in EU, Rusia va avea in mod justificat o pozitie dominanta. In momentul respectiv insa EU va juca de la egal la egal cu orice alt stat sau conglomerat de state, bazat pe resursele Rusiei.
          • 0 (0 voturi)    
            cam utopic (Joi, 29 decembrie 2011, 10:37)

            tic [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

            Sa afirmi ca Rusia va fi integrata in UE, suna cam utopic. In primul rand, nu cred ca asta vor vrea rusii, desi jumatate din teritoriul si populatia lor apartine, geografic, Europei. Nu cred ca rusii vor accepta vreodata sa le fie impuse reguli economice, comerciale, sociale, financiare sau politice de la Bruxelles. Nu cred ca rusii vor accepta sa sacrifice porcii prin asomare si nici sa ambaleze branza dupa regulie impuse de UE.
            Apoi mai este si incompatibilitatea militara strategica; Rusia sprijina mai mult sau mai putin oficial regimurile comuniste din China, Coreea de Nord, Cuba, sau pe cele extremist islamiste din Irak, Iran, Siria, etc.
            Tocmai datorita faptului ca au rezerve naturale si materii prime impresionante, Rusia va dori sa ramana bine-mersi in afara UE. Nu cred c-o deranjaza! Si de-aia, potrivit studiului publicat, poate intrece din punct de vedere economic Franta sau Germania, peste vreo zece ani.
            De altfel, sunt alte tari, mult mai europene decat Rusia, care nu sunt in UE: Turcia (desi este membru important NATO), care nu este admisa datorita problemelor etnice interne cu minoritatea kurda, sau Elvetia si Norvegia, care pur si simplu n-au vrut asta! Si nu cred ca o duc greu!

            In ceea ce priveste India, ai dreptate pana la un punct. Specialistii de valoare in IT emigreaza in special in GBR sau SUA. Dar eu m-am referit la faptul ca acestia si-au facut studiile in special in universitatile din Marea Britanie, pentru ei e a doua casa. Si daca ajung in posturi cheie in companii din intreaga lume, avantajul este al patriei adoptive Marea Britanie. Este la fel ca si situatia evreilor care detin cele mai importante pozitii in finantele si economiile mondiale. Dau doar doua exemple: CEO al companiei finlandezo-germane Nokia Siemens Networks este un indian si are sediul la Helsinki, iar cel mai mare concern producator de oteluri din lume, Arcelor Mittal Steel, este o companie indiana, cu patronat indian si cu sediul la Londra. Acolo platesc taxele!
  • +2 (4 voturi)    
    mda (Luni, 26 decembrie 2011, 21:24)

    eu [anonim]

    eu sincer sper sa fie un exemplu pentru cei de la UE

    ori toti impreuna, ori fiecare separat, si ca sa faci fata economiilor precum china, india si brazilia unde forta de munca e variata si ieftina.. trebuie sa te unesti

    asta inseamna ca romania sa devina membru full UE, sa alineeze si la noi salariile etc..
  • +6 (8 voturi)    
    Mi se pare irelevant (Luni, 26 decembrie 2011, 21:37)

    ady624 [utilizator]

    Nu uitați că SUA are un GDP (PIB) per capita de cca. $48000, UK are cca. $40000, Brazilia are cca. $11800 (fiecare brazilian produce anual echivalentul a $11800 - asta nu înseamnă că are acest venit ci este o raportare a produsului intern brut la numărul de locuitori) (sursa: Wikipedia).

    E adevărat că Brazilia, cu 200M populație (de 3 ori UK) învârte mai mulți bani decât UK, dar nu înseamnă neapărat că este mai eficientă, iar GDP per capita o arată foarte clar. Articolul original menționează faptul că populația Braziliei este mult mai mare decât a Marii Britanii, dar acest amănunt a părut oarecum irelevant, din moment ce nu a fost inclus.

    Sărbători Fericite!
    Adrian
  • +10 (10 voturi)    
    clasificare gresita (Luni, 26 decembrie 2011, 22:14)

    rm [anonim]

    te pomenesti ca peste 50 ani nigeria poate va trece in locul Japoniei??? Nigeria, tara africana are resurse mari (petrol, gaze, etc) iar Japonia n-are nimic...
    Hai sa mai radem un pic. Totul nu e in a avea resurse (vezi, si Romania are: petrol, gaze, aur, minereuri etc) dar conteaza mult tehnologia si posibilitatea de a o pune in practica.
    Sper ca vom trai si vom vedea...
    • +2 (2 voturi)    
      NIGERIA (Luni, 26 decembrie 2011, 23:35)

      LEC [anonim] i-a raspuns lui rm

      Nu are nici o sansa , in nici o directie;
      daca vorbim de PIB pe cap de locuitor ;explozia demografica fara nici o frana,
      digera orice crestere . Tara este dependenta de petrol si de importuri de alimente; au abandonat modul de trai traditional de exemplu , painea nu se manca in urma cu 30-40 de ani; acum importa grau ( desigur din USA)
      Malayezia a importat din Nigeria un soi de palmier pentru ulei, din care au ajuns nr 1 mondial la acest produs , si desigur, exporta mult , ... in NIGERIA
      • +2 (2 voturi)    
        Nigeria are coruptie si nepotism... (Marţi, 27 decembrie 2011, 10:27)

        afm [anonim] i-a raspuns lui LEC

        ... in toate ariile (politic, social, economic). De aceea, management-ul economiei tarii e idiot, inapoiat, haotic si, cu toate resursele, Nigeria nu isi va realiza potentialul. Nota Bene pt Romania!
  • -2 (12 voturi)    
    constatare (Luni, 26 decembrie 2011, 22:30)

    srpc [utilizator]

    populatia creste, resursele scad, vine FOAMEA! cine va avea papica si energie va trai, cine nu, poa' sa-si bage undeva IT-ul si BMW-urile; nu poti digera un soft si nici un motor.
    • +3 (5 voturi)    
      ai (Marţi, 27 decembrie 2011, 0:41)

      ai [anonim] i-a raspuns lui srpc

      ai mai uitat sa amintesti ca vor trai bine in special cei care au forta militara.

      sau ti se pare ca holdele si petrolul tau sunt protejate de vreun zid invizibil si o sa te infrupti din ele in timp ce rusii, americanii si chinezii or sa accepte sa moara de foame pe rachetele lor?
  • +8 (8 voturi)    
    E puţin greşit. (Luni, 26 decembrie 2011, 23:08)

    Unu' [anonim]

    De fapt corect e, pentru 2020:

    1. UE
    2. SUA
    3. China
    4. ...
    • -7 (7 voturi)    
      Buuuun... (Luni, 26 decembrie 2011, 23:28)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Unu'

      ...acum rastoarna-l...
    • -5 (9 voturi)    
      Birocratia UE (Marţi, 27 decembrie 2011, 0:58)

      pusculita [anonim] i-a raspuns lui Unu'

      UE va pierde in continuare in competitia mondiala.
      Cauza principala este MASTODONTUL BIROCRATIC de la BRUXELLES care nu face altceva decat sa blocheze dezvoltarea economica si sa consume prin comparatie cu economiile emergente.
      Brazilia, China sau India aplica tehnologiile cele mai avansate si domina piata mondiala cu produsele necesare pentru consum cum sunt cele agricole si materiile prime.
      UE produce reguli peste reguli cu efect negativ asupra competitivitatii.
      In conditii de lipsa de competitivitate cum sunt "tehnologiile agricole tip CIOLOS", dar "prietenoase cu mediul" de parca competitia mondiala se face in conditii de mediu....
      nu ne ramine altceva de facut decat sa acceptam capitularea economica.
    • 0 (0 voturi)    
      re (Marţi, 27 decembrie 2011, 9:33)

      costin [anonim] i-a raspuns lui Unu'

      Asta in cazul in care UE se va unifaca cu adevarat..ceace e cam improbabil.
    • 0 (0 voturi)    
      oare ? (Marţi, 27 decembrie 2011, 10:06)

      ginel din cuca macaii [anonim] i-a raspuns lui Unu'

      la pib/cap de locuitor, americanii raman pe locul unu.

      ue nu este numai germania si marea britanie.
      noi, bulgarii, ungurii, le stricam media :-)

      dar, s'ar putea sa ai dreptate, poate te referi la noua uniune euro, cea baznita de merkozy. :-)
  • -2 (4 voturi)    
    haha (Luni, 26 decembrie 2011, 23:42)

    Arkan [anonim]

    Singurul punct de comparatie e nivelul de trai, atat economic, cat si social, etnic, educational etc

    Acolo, Elvetia, Danemarca, Suedia, Asutria, Danemraca dau mucu'

    End of story
    • 0 (4 voturi)    
      Exact (Marţi, 27 decembrie 2011, 1:20)

      Badea Cartitzan [anonim] i-a raspuns lui Arkan

      E cam ca la noi, cica stam mai bine decat altii la cifre, dar in realitate e sherparie. Si in Brazilia, India, China tot sherparie e pt 95% din populatie. In Brazilia e nevoie de armata in mahalale. In India ii mananca mizerie pe aia...de vii iar in China nu sunt destule castroane pt aia care traiesc cu un castron de orez pe zi.
      • -1 (1 vot)    
        Raspuns pentru Badea Cartan. (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:24)

        sase sase [anonim] i-a raspuns lui Badea Cartitzan

        Bade Cartane,stai domnule pe fundul tau,ai calatorit pana la Roma si cunosti partial Europa.Despre asiatici nu prea stii mare lucru,doar ai niste banuieli si niste convingeri formate pe baza subestimarii acestor popoare.Cand vorbim de China cel putin trebuie sa vedem acolo o civilizatie de cateva mii de ani care a evoluat continuu pana in zilele noastre.Progresul tehnologic al Chinei nu trebuie ignorat.Au cea mai mare retea de trenuri de mare viteza din lume ,vreo 12000 de km.iar pana in 2015 vor mai avea inca 13000.Si astea nu sunt vorbe ca la noi cand in campania electorala fiecare partid sa promita mii de km.de autostrada iar in timpul mandatului reusesc sa faca 5 km.astazi tot chinezii au anuntat ca au dat in functiune un tren capabil sa ruleze cu 500km pe ora.Iar referiror la castronul de orez nu-ti face probleme,einsunt multumiti cu atat.Mai bine gandeste-te ca nu cumva sa vrea vreodata doua castroane de orez ca atunci noi europenii nu mai vedem orez in veacul veacurilor.asta ca sa nu mai pomenesc doamne fereste ca ar dori si niscai mancare mai buna ca atunci noi europenii vom muri de inanitie
        • +1 (1 vot)    
          Calatoresc non stop (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:37)

          Badea Cartitzan [anonim] i-a raspuns lui sase sase

          Prin natura meseriei, in afara de Antarctica am calcat aproape peste tot. Nu-s diplomat, nici nu mai stau in tara de 20 de ani. Nu uita boom-ul de la noi din perioada "lohn". Cand au plecat sa produca in alta parte cu ce am ramas?
          China o duce cum o duce din cauza ca toti produc acolo. Altfel ei nu-s in stare o shaiba sa o reproduca corect...ca ei prin asta se remarca, incapacitatea de a reproduce ceva.
          Daca ai fi fost pe la americani ti-ai fi dat seama despre ce vorbesc. China nu are parte de un progres tehnologic...doar de investitii majore.
  • +3 (3 voturi)    
    Un sondaj relevant ptr Brazilia (Marţi, 27 decembrie 2011, 4:28)

    370H-SSV-0773H [utilizator]

    In urma cu doar cativa ani, in Rio de Janeiro s-a facut un studiu cerut de catre o multinationala ce intentiona sa investeasca destul de mult intr-un anumit domeniu. Vroiau sa stie in ce masura vor reusi sa atraga din forta de munca locala pentru a-si forma specialistii viitoarei uzine. Rezultatele au fost socante. Peste 60% dintre respondenti nu acceptau ideea de a lucra intr-o intreprindere cu un program riguros, refuzau ideea orelor suplimentare si mai ales sa lucreze sub conducerea unor sefi de alta nationalitate. Desigur rezultatele studiului au fost mult mai ample, iar concluzia a fost transanta: investitia s-a realizat in alt stat din sudul Braziliei, unde populatia dominanta are radacini... europene - n.b.). Asta spune mult despre asa-zisa "competitivitate" braziliana.
  • -2 (4 voturi)    
    Vrajeala iudeo-masonica (Marţi, 27 decembrie 2011, 11:27)

    Radu Humor [utilizator]

    SUA a carei datorie a depasit deja PIB se mentine pe primul loc doar in astfel de sondaje intocmite de cei care au tot interesul ca americanii de rand sa-si deie cat mai tarziu seama de dezastrul in care sunt impinsi de o mana de finantisti.
    Deoarece Marea Britanie a refuzat sa se incoloneze planurilor masonice este amenintata in toate felurile .
    Ba ca Scotia vrea sa devina complet autonoma, ba ca scade in topuri facute la plezneala, ba ca ... etc.
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Marţi, 27 decembrie 2011, 21:14)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Radu Humor

      Banuiesc ca estu unul dintre romanii care dupa ce azi spune ca totul este o conspiratie, maine spune ca nimic nu se intampla fara voia lui d-zeu.
  • 0 (0 voturi)    
    wow... (Marţi, 27 decembrie 2011, 13:07)

    Witt [anonim]

    Arunca unul o chestie la plesneala si voi latrati la luna ca nebunii! Delicios! Si asa e - Romania e taramul fagafuintei, tara preferata a lui D-zeu, o sa fie Raiul pe Pamant! :))) Ca o fi peste 10, 50 sau 500 de ani, dar va fi!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by