VIDEO Compania aeriana ungara Malev, aflata in faliment, a incetat zborurile dupa 66 de ani de activitate

de DP     HotNews.ro
Vineri, 3 februarie 2012, 12:45 Economie | Finanţe & Bănci

Compania ungară Malev, aflată în faliment, a încetat vineri dimineaţă zborurile după 66 de ani de activitate, după ce aeronavele operatorului de transport aerian au fost reţinute la sol pentru neplata datoriilor, care totalizează 60 miliarde forinţi (270 milioane dolari). Malev a intrat în această săptămână în faliment, sub protecţie specială faţă de creditori, iar guvernul a numit un administrator special, transmite Reuters, citata de Mediafax.

Furnizorii au început să ceară plăţi în avans pentru serviciile prestate, iar guvernul nu mai poate finanţa compania, măsură interzisă în luna ianuarie de Comisia Europeană.

"Această situaţie a accelerat cheltuielile într-o asemenea măsură încât astăzi situaţia companiei a devenit nesustenabilă. Consiliul de Administraţie a dispus încetarea operaţiunilor pentru a minimiza pierderile", se spune într-un comunicat al Malev. Toate zborurile companiei au fost suspendate începând de la ora 5:00 GMT (6:00 ora locală la Budapesta).

Comisia Europeană a cerut luna trecută Malev să restituie ajutoare de stat în valoare de 390 milioane de dolari, încasate în perioada 2007-2010.

Fondată în 1946, Malev opera deja practic în faliment încă din 30 ianuarie, când guvernul a declarat-o companie cu importanţă strategică, statut care protejează afacerile de creditori, transmite Bloomberg.

Malev generează 40% din rulajul anual al aeroportului internaţional de la Budapesta şi dispune de o flotă de 22 de aeronave pentru pasageri, contractate în leasing.

Guvernul ungar nu a reuşit să privatizeze compania cu 2.600 de angajaţi şi a renunţat din 2010 la această strategie.

Veniturile şi profitabilitatea companiei au fost afectate sever de concurenţa dură cu companiile low cost, precum Wizz Air, situaţie care se va înrăutăţi din primăvară, când Ryanair a anunţat că va relua zborurile la Budapesta după 18 luni de pauză.

Wizz Air a anunţat vineri că oferă pasagerilor Malev blocaţi pe aeroporturi străine tichete speciale la preţ redus până la Budapesta, pentru 9.900 forinţi, echivalentul a 45 dolari SUA.



Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

11647 vizualizari

  • +12 (28 voturi)    
    Nu e mult timp in urma (Vineri, 3 februarie 2012, 13:03)

    revelare [utilizator]

    cand laudau unii Malevul, ca ce bilete ieftine are fata de TAROM.
    Asta este rezulktatul in mediul economieie de piata...
    La fel, o lectie celor care criticau pe oricine avea tangenta, ca ce prost este administrat TAROM-ul...

    Mai bine mic, dar sanatos, poti creste...

    Succes TAROM (si toate companiilor romanesti)!!!!
    • +2 (8 voturi)    
      tarom nu e departe (Vineri, 3 februarie 2012, 14:21)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui revelare

      Poate ar trebui sa verifici si datoriile tarom-ului. Crezi ca ei sunt departe de faliment?
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt sustenabile. (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:38)

        revelare [utilizator] i-a raspuns lui Ion

        Ai auzit de cuvantul asta?
        Din surse, care nu contravin directivelor UE.
    • +8 (12 voturi)    
      probabil (Vineri, 3 februarie 2012, 14:29)

      -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      ca nu sti ca Tarom merge pe pierdere de ani buni? Degeaba are Tarom preturi mai mari ca tot pe minus ajunge la sfarsit de an.
      • +6 (10 voturi)    
        Daca e de stat... (Vineri, 3 februarie 2012, 15:09)

        Sevraj [anonim] i-a raspuns lui -Myth-

        Cine a mers cu Taromul a observat ca sunt o categorie de oameni car enu plateste biletele. Fiindca sunt scutiti, ca si in cazul CFR. Daca ati mers cu Taromul intern sau la Bruxelles si stiti viata politica din Romania, veti intelege.
        • +3 (3 voturi)    
          stiu si asta (Vineri, 3 februarie 2012, 17:26)

          -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui Sevraj

          si pe deasupra stiu sa circule doar la business class. Dar nu aceea e marea problea a Tarom, sunt multe altele in joc.
    • +1 (1 vot)    
      Pacat de ruta de Kogalniceanu! (Vineri, 3 februarie 2012, 21:42)

      PoneiulTroian [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Eu am respectat Malevul mai mult ca Taromul, ca fiind singura linie aeriana ce introdusese o linie bi-saptamanala pe Kogalniceanu, cu conexiuni catre toate zborurile intercontinentale. Ca dobrogean, nu stiu de ce, ungurii ne erau mai prieteni, ha, ha.
      • 0 (0 voturi)    
        hm.. (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 9:11)

        vveninosu [utilizator] i-a raspuns lui PoneiulTroian

        desi au introdus linia aia, tot au dat faliment. mai sa fie, deci linia Kogalniceanu nu producea destul cat sa scape. si cate sperante isi faceau astia de la Malev...
  • +17 (17 voturi)    
    Inca un balon de sapun s-a spart (Vineri, 3 februarie 2012, 13:04)

    ogi [anonim]

    Se pare ca multor firme umflat pompos cu cifre bune de afaceri nu le prieste fara ajutoare de la stat .
  • +17 (17 voturi)    
    Sa invatam si noi din asta pt companiile de stat (Vineri, 3 februarie 2012, 13:11)

    Privatizare cu pachete minnoritare [anonim]

    E imposibil sa plateasca atat datoriile de 270 de milioane cat si ajutorul ilegal de 390 milioane.

    Din pacate, actionar majoritar e statul ungar, care e bun de plata pentru cel putin 660 milioane dolari, fara a socoti drepturile salariale pt 2.600 angajati care nu pot fi dati afara chiar maine dimineata.

    Din cauza gestiunii foarte proaste s-a ajuns aici, a coruptiei si furturilor, a numirilor politice la sefia Malev, etc.
    N-a vrut nimeni sa cumpere Malev si Ungaria s-a si incapatanat sa aiba o companie aeriana nationala, semn de mandrie, etc.
    Uite ca e inca o dovada ca mandria ungureasca nu produce in final decat falimente..

    Chiar daca vand avioanele tot nu scot banii datorati.
    Wizz Air si alte companii low-cost private vor profita din plin de recuperarea celor 40% cota de piata.
    • +1 (9 voturi)    
      Pai UNGURII sint cei mai tari din parcare (Vineri, 3 februarie 2012, 15:22)

      ogi [anonim] i-a raspuns lui Privatizare cu pachete minnoritare

      Au un amarit de lac dar aveau in armata functia de AMIRAL . Prostul nu-i prost destul daca nu-i si fudul .
      • -1 (1 vot)    
        fudulie... (Vineri, 3 februarie 2012, 22:55)

        c [anonim] i-a raspuns lui ogi

        Pe vremea cand era Horthy amiral, nu era doar lacul... Omul a fost comandantul flotei Austo-Ungare in primul razboi mondial, cu pricipalul port de domiciliu Pola (sau P*la in lb Croata) in pen.Istria din Marea Adriatica.
        Inainte sa vorbesti de prostia altora, mai pune tu mana pe o carte de istorie si umple lacunele pe care le ai.
        • 0 (0 voturi)    
          amiralul (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 6:57)

          ady [anonim] i-a raspuns lui c

          iar dupa primul razboi ce s-a mai intamplat? nu de alta dar chiar a ramas doar cu lacul.
          chestia asta e un fel de gluma mai veche de-a noastra si nu numai. Totusi recunosc ca ante-comentatorul tau a pus in plus ultima propozitie. Era ok si fara.
        • 0 (0 voturi)    
          Ei lasa, (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:41)

          revelare [utilizator] i-a raspuns lui c

          ca pana acum erau o garla ca tine,m care ii ridicau in slavi pe unguri, ca ce destepti sunt, si uite acum cum li se duce de rapa, ba una, ba aia...
          Intre razboaie Ungaria era un regat fara rege condus de un amiral fara flota...
      • +1 (1 vot)    
        Ce bucurie (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 5:44)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui ogi

        la tine , Ungurii au probleme vai ce bine !
      • 0 (0 voturi)    
        Esti (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 9:07)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui ogi

        cel mai bun exemplu !
    • +5 (5 voturi)    
      jumate ruseasca (Vineri, 3 februarie 2012, 15:30)

      gig [anonim] i-a raspuns lui Privatizare cu pachete minnoritare

      Daca nu ma insel, acum vreo 2-3 ani parca rusii cumparase jumate din Malev, poate aveau mai mult de jumate din actiuni, insa oficial daca detinea mai mult de jumate, atunic Malev-ul nu ar mai fi facut parte din UE.
      Eu parca asa stiam, poate ma insel, sau poate intre timp s-au mai schimbat lucrurile.
    • 0 (2 voturi)    
      Malevul a fost privatizat, falimentat, rascumparat (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 2:24)

      Mortar [anonim] i-a raspuns lui Privatizare cu pachete minnoritare

      bai deshteptovici, lasa gargara cu statul maghiar si numirile politice.

      Malevul a fost privatizat in 2007. privatii aia au facut o treaba atat de buna ca in 2010 a fost in faliment si a fost rascumparat de statul maghiar.

      EU a zis 'niet', ca doar bancile nemtzesti, britanice, austriece si englezesti pot fi salvate nu niste amarati de est europeni. si i-a obligat pe aia de la Malev sa retunreze banii din 'ajutoare ilegale' date de statul maghiar. (se intelege, banii dati la banci de vestici sunt 'ajutoare legale')

      érted?
  • +3 (19 voturi)    
    Pe cand Taromul (Vineri, 3 februarie 2012, 13:11)

    Tarom [anonim]

    Ambele merg in pierdere , Europenii sau luat doar de Malev , de Tarom care primeste bani de la stat , tac .
    Asta inseamna sa te pui rau cu inalta poarta. Cine are ochi de vazut , vede.
    • +7 (15 voturi)    
      ... (Vineri, 3 februarie 2012, 13:57)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Tarom

      Ungaria are datorie publica 80% din PIB si e in crestere. Noi avem doar 30-40%.
      In timp ce noi facem tot ce putem sa platim, ungurii confisca fonduri private de pensii, dau afara judecatorii de la Curtea Constitutionala si alte magarii.
      Asta e problema Ungariei. Ca nu joaca cinstit, iar noi da.
      • +9 (11 voturi)    
        compania Malev (Vineri, 3 februarie 2012, 15:12)

        victor [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        da da noi sarim in sus si vrem sa dam cu guvernarea care de bine de rau ne scaote din rahat!
        ia uite la manifestanti cum urla ca apucatii de streche,da trebuie sa fii tare prost sa nu vezi ca sunt tot aceiasi si iar aceiasi,ca unul nu striga jos voiculescu si hotia(are proces amnat de 40 de ori )el cumpara de 75 de ori mai ieftin decat noi,si ASTA duce la falimentul nostru,nu?dar vezi vreunul sa manifetste contra lui,sau contra judecatorilor cu sute de milioane salariu si pensie?deci,se vede cine ii plateste,de ce sa ne luam dupa cativa oameni fara minte?In 90 eram sute de mii si Iliescu a raspuns a nu cedeaza la presiunile strazii!
        Iaca!
    • +7 (7 voturi)    
      Situatia Tarom-ului se imbunatateste (Vineri, 3 februarie 2012, 14:37)

      Tarom vs. Malev [anonim] i-a raspuns lui Tarom

      Ultimul an profitabil a fost 2007.
      Atunci Tarom a raportat cele mai mari profituri din ultimul deceniu, respectiv 72,68 milioane lei (16,8 milioane euro la cursul actual). În 2006, acest indicator a fost de 43,26 milioane lei, în timp ce în 2005 profitul a fost de 3,84 milioane lei.

      Tarom şi-a redus anul trecut pierderile cu 24,16% faţă de anul precedent, de la 332,5 milioane lei la 252,18 milioane lei.

      Pentru 2012, pierderea estimată este în scădere, repectiv 187,24 milioane lei, adică 43 de milioane de euro.

      Rezultatele succesive înaintate de Tarom la Ministerul Finanţelor arată că pierderile companiei în perioada 2008-2011 se cifrează la 824 milioane lei, respectiv 191 milioane euro.

      Compania ar putea avea din nou câştig de abia în 2015.
      Estimările sunt că pierderile ar urma să scadă la 122,29 milioane lei în 2013, la 60,58 milioane lei în 2014, potrivit proiectului de buget pentru acest an.

      Vanzarea Tarom ar aduce sub 50 de milioane euro, in timp ce pierderile cumulate in ultimii 4 ani (incluzand si 2012) se ridica la 234 milioane euro.

      Pana trece din nou pe profit, in 2015, Tarom va acumula circa 280 milioane euro pierderi (Malev a pierdut deja toti banii astia +390 milioane primiti ilegal de la stat), bani ce vor trebui recuperati din profitul anilor urmatori, probabil vreo 8-10 ani.

      Alta solutie e vanzarea, dar numai in conditii foarte bune, la un moment cu cerere mare si fara criza internationala.
    • 0 (4 voturi)    
      d (Vineri, 3 februarie 2012, 14:43)

      t [anonim] i-a raspuns lui Tarom

      dupa ce termina cu aia care nu sint de acord cu ei ,urmeaza ceilalti,intr-un minunat numar acrobatic spre o europa......noua, condusa de un minunat popor german!!! care este cel mai bun ,cel mai harnic si cel mai destept (oare cati emigranti,naturalizati sau muncitori legali sint acolo din 80 milioane?) germania uber alles!!!! a mai fost unul si ...l-au impuscat. dar nu ai ce face ei au banii, ei au puterea!!!
      • 0 (0 voturi)    
        pai asta si este (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:17)

        Denoro [utilizator] i-a raspuns lui t

        Asa cum ai spus tu ironic, asa si este in realitate: poporul german este cel mai bun, cel mai harnic si cel mai destept din Europa.
        Cat despre intrebarea ta legat de emigranti, iti raspund eu. Din cei 80 de milioane de cetateni germani, numai 5 milioane sunt emigranti naturalizati. Si de obicei presteaza muncile de jos, n-au fost in stare sa se ridice la nivelul de middle-class german. Fiindca pur si simplu sunt inferiori germanilor. Multi dintre ei, cetateni germani de origine turca, chiar daca sunt la a doua generatie n-au fost inca in stare sa invete bine limba germana. Deh, nu toti au acelasi nivel intelectual...
  • +8 (8 voturi)    
    Imperiul Contraataca (Vineri, 3 februarie 2012, 13:42)

    Observator [anonim]

    Banii aia luati cu japca de la bancile straine trebuie recuperati. Cred ca vor mai urma vesti de genul ast curand. Bine ca noi suntem cuminti si cotizam fara prea multa galagie :) Anticipez si ca mare parte din cota aia d epiata va fi preluata Austrian Airlines.
    • -1 (5 voturi)    
      b (Vineri, 3 februarie 2012, 14:50)

      v [anonim] i-a raspuns lui Observator

      poate!! oricum ei trebuie sa conduca tot ,ca noi nu stim ,nu ne pricepem la condus asa o ''mamaliga'' mare(sau pleasca? -ma refer la europa... unita). sclavi am fost si sclavi vom fi ,ca popor ,nici pozitia geografica nu ne avantajeaza dar curvasaraia si linsul in cur ,este sport national.,
      • -1 (1 vot)    
        Corect! (Vineri, 3 februarie 2012, 22:31)

        hmm [anonim] i-a raspuns lui v

        Subscriu!
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 7:01)

        ady [anonim] i-a raspuns lui v

        mulytsucces in viata. ai o filozofie foarte solida care sunt sigur ca te va ajuta cand iti va fi mai grei .......
  • +1 (3 voturi)    
    Tarom sanatos? (Vineri, 3 februarie 2012, 13:49)

    V [anonim]

    (null)
  • +2 (6 voturi)    
    Similitudini cu Tarom-ul (Vineri, 3 februarie 2012, 14:10)

    Ionescu [anonim]

    Pentru cei care tot dau sus si tare cu Tarom-ul...
    cati angajati are CN Tarom si la cate avioane stiti ??
    Pai tot cam 2500 la 24 aeronave si rate de platit cat casa ...deci ghici cine urmeaza ??
    • +3 (5 voturi)    
      clar ! (Vineri, 3 februarie 2012, 14:23)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      TAROM urmeaza. Acum depinde daca vor gasi alte variante de solutionare decat cea a falimentului.
      Si tot wizz-ul e cel care musca si din TAROM cum a muscat si din Malev !
      • +1 (1 vot)    
        Au si inceput... (Vineri, 3 februarie 2012, 15:24)

        Sevraj [anonim] i-a raspuns lui andreiu

        De anul asta nu o sa mai zboare din Baneasa, parca asa spuneau. Alt aeroport, alte taxe. Plus ca se modifica orarele pentru a respecta restritia de a nu zbura noaptea. Daca aveti curiozitate, comparati preturile si orele Wizz cu cela ale taromului pentru o destinatie comuna. Eu am incercat cu Barcelona in iunie 2012. Tarom zboara de la 9.10 la 11.30 dus si de la 12.40 la 16.30 intors cu 194 Eur. Wizz zboara de la 20.40 la 22.55 dus si de la 1.20 la 6.00 intors cu 182 Eur.
      • 0 (0 voturi)    
        ultima data cand am mers cu Wizz! (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 11:23)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui andreiu

        Am depasit nivelul, castig mai bine, nu mai vreau sa aud de Wizz. Stai in scaune de parca ai sta in conserve, aeroporturile pe care opereaza sunt imposibil de accesat si au niste ore complet aiurea. Intre noi fie vorba, am zburat Cluj Constanta anul trecut cu TAROM si a fost minunat. Anul asta incep sa zbor pe British Ariways in vacanta. MALEV e falimentar, TAROM nu, cui nu-i convine sa se enerveze! Iar WIZZ are tarife foarte comparabile cu cele ale companiilor normale daca pui si banii de transport din oras pana la aeroportul pe care opereaza ei. Sa nu mai vorbim de intarzieri etc.
    • -1 (1 vot)    
      Voua va sta in gat orice e cat de cat viabil (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:45)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      in RO.
      Stiti doar s aratati cu degetul cand e mai bine afara, iar cand e mai bine in RO, veniti cu chestii din astea de basicat, lasa ca si in Ro o sa se strice. Ei uite, ca Taromul inca traieste si va trai in continuare...
      Eu nu vreau o tara ca afara, pe astia ca voi va vreau AFARA!
      • +1 (1 vot)    
        raspuns lui revelare (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 20:29)

        IonescuG [utilizator] i-a raspuns lui revelare

        Ca sa dezvolt putin chestiile alea de 'basicat cum le numeai tu am sa fac o paralela intre o companie profitabila din Germania pe nume Airberlin si Tarom si anume : personalul tehnic de la Tarom este in numar de aprox 600 la 24 avioane
        tot personalul tehnic la Airberlin se ridica la 1200 de persoane dar la peste 150 avioane in prezent si alte 90 comandate si care urmeaza sa vina in flota. Ce spuneam despre eficienta si costuri ??
        Daca 'tatucu' stat este fortat de UE sa nu mai perfuzeze Taromul cu milioane de Euro atunci acesta ia calea Malevului, simplu si pe intelesul tuturor.
      • +1 (1 vot)    
        raspuns lui revelare (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 20:29)

        IonescuG [utilizator] i-a raspuns lui revelare

        Ca sa dezvolt putin chestiile alea de 'basicat cum le numeai tu am sa fac o paralela intre o companie profitabila din Germania pe nume Airberlin si Tarom si anume : personalul tehnic de la Tarom este in numar de aprox 600 la 24 avioane
        tot personalul tehnic la Airberlin se ridica la 1200 de persoane dar la peste 150 avioane in prezent si alte 90 comandate si care urmeaza sa vina in flota. Ce spuneam despre eficienta si costuri ??
        Daca 'tatucu' stat este fortat de UE sa nu mai perfuzeze Taromul cu milioane de Euro atunci acesta ia calea Malevului, simplu si pe intelesul tuturor.
  • +1 (3 voturi)    
    Malev, (Vineri, 3 februarie 2012, 14:10)

    T [anonim]

    RIP
  • +2 (4 voturi)    
    Cluj-Budapesta (Vineri, 3 februarie 2012, 14:16)

    Omics [utilizator]

    De când vizam eu cursa la Cluj-Budapesta la un preț normal, pentru că de la Budapesta sunt curse în toată Europa și în America. Dumnezeu nu bate cu bâta.
  • +5 (9 voturi)    
    Meritau! (Vineri, 3 februarie 2012, 14:24)

    Chilotmalev [anonim]

    Am venit de 2 ori de la Budapesta cu Malev si de fiecare data a facut escala la Cluj desi cursa era Budapesta-Bucuresti.
    Tarom e cu 20 ani peste Malev.
    • 0 (0 voturi)    
      teroristii clujeni au deturnat avionul (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:13)

      aiurici [anonim] i-a raspuns lui Chilotmalev

      Si evident de fiecare data a fost vina MALEV-ului ca tu nu esti in stare sa te uiti ce rezervare faci, nu?
  • +2 (4 voturi)    
    2012 - 66 = 1946 (Vineri, 3 februarie 2012, 14:34)

    MG [utilizator]

    2012 - 66 = 1946

    Daca la un an dupa un razboi pierdut si cu tara distrusa, se infiinta o companie aeriana, cum putem defini starea actuala a vremurilor si tarilor in care traim?

    ..Dezastru..
    • 0 (0 voturi)    
      in sfarsit, un comentariu de bun simt (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:50)

      adevarul gol golut [anonim] i-a raspuns lui MG

      Felicitari!
  • 0 (0 voturi)    
    Declaratie oficiala (Vineri, 3 februarie 2012, 14:38)

    Alin [anonim]

    http://malev.hu/press_release_20120203.htm
  • +3 (5 voturi)    
    Nu va bucurati de necazul altuia (Vineri, 3 februarie 2012, 14:43)

    Andrei [anonim]

    Vad ca multi se bucura aici de necazul unora. peste 2500 de oameni ramani fara loc de munca si tot atatea familii vor avea un trai mai greu pentru o perioada. Indiferent de ce natie sunt, sunt oameni in primul rand.

    Ar trebui sa ne uitam in oglinda si sa vedem ca nici Tarom-ul nu merge pe profit de mult timp. Sa nu cumva sa urmam noi.
    • +1 (1 vot)    
      malev (Vineri, 3 februarie 2012, 15:16)

      maria [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      daca vine USK, la conducere cu siguranta ca si TAROM va falimenta !de asta suntem foarte siguri!si nu e adevarat ca romanii nu zboara cu avioanele,vreo 3 milioane o fac in fiecare an,pe putin 3 milioane.E atat de rau la noi,nicat avem multe ferrari,mercedesuri,poate cele mai multe masini de comanda din lume ,sunt la noi.Au furat astia la greu de 22 de ani,asa ca sa nu ne plangem, de frig aumurti unii dar de foame,si cersetorii au sute de milioane in buzunar,vezi PIEDONE care a vorbit azi dimineata la tv despre asta!
    • 0 (0 voturi)    
      Stii tu cum ii.. (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 9:20)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      ... " sa moara capra vecinului " o trasatura definitorie pt foarte multi ....
  • +2 (10 voturi)    
    Priceputii (Vineri, 3 februarie 2012, 14:47)

    Ucsi [anonim]

    Vad ca sunt foarte multi priceputi la noi in tara in problemele Ungariei si a Malev-ului. Nu va bucurati prea tare, ca Ungaria intr-un fel sau altul isi va rezolva problemele, iar de ce ne asteapta tot nu scapam nici noi. Sa ne bazam tot mai mult pe FMI si UE si pe conducatori socialisti si liberali de stanga si o sa ajungem ca ungurii, poate si mai rau. Ei au probleme mari, dar totusi la salarii nu se reflecta inca dezastrul ca la noi. Romania la bogatiile naturale pe care le are, ar trebui sa fie prima in Europa, de criza nici nu ar trebui sa vorbim. Din pacate insa, mai degraba ne amuza problemele Ungariei, cautam acul in carul de fan. Ca cetatean (om de rand si nu bogatas) pe mine nu ma intereaseaza ca Ungaria are datorie publica de 80% si noi numai 30-40%. Acestea sunt cifre cu care am fost ametiti si in timpul ceausistilor. Important este ca in meseria mea cat cistig eu, si cat acel ungur si la nivelul conditiei de trai cu cat ma multumesc. Daca datoria noastra e mai mica, tot noi simtim, tot din buzunarul nostru se fura zi de zi, dar nu conteza, mai rau sa nu fie, pana avem o bucata de ceapa si o mamaliguta traim bine. Cat despre companiile aeriene, daca nu este Malev-ul sunt altii, bogatii o sa zboare si de acum incolo si la ei si la noi, clasa de jos oricum ni isi permite acest lux.
    • +1 (1 vot)    
      Ungaria merge in jos (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:49)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui Ucsi

      Romania in sus...
  • 0 (2 voturi)    
    Interesant (Vineri, 3 februarie 2012, 15:50)

    Paul [anonim]

    Inseamna ca la ei s-a calatorit mai mult cu nasul pe avion, decat la noi :))))))))))))))
  • +1 (1 vot)    
    Curiozitate (Vineri, 3 februarie 2012, 17:05)

    Costica [anonim]

    In 1947 MALEV si-a redeschis rutele internationale cu un zbor la Bucuresti.
  • -1 (1 vot)    
    mi mila de angajati (Vineri, 3 februarie 2012, 22:00)

    adrian75 [anonim]

    Nu prea cunosc motivele, starea financiara ce a condus la aceasta situatie, dar imi pare rau de angajati, si de familiile acestora, pentru ca in vremea de azi cel mai important e un loc de munca stabil, ca sa poti sa-ti cresti copiii, sa-ti platesti taxele.

    Ma gandesc si la acei pasageri blocati in cine stie ce tari, care poate au pierdut bani , timp cu acest faliment.
    Sper, ca se rezolva situatia lor cu bine.
  • +1 (1 vot)    
    dar cei care aveau bilete? (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:45)

    bip [anonim]

    Eu ma numar intre cei care aveau bilete cu Malevul platite deja... Am fost nevoit sa rezerv alt zbor si sa platesc din nou biletul (evident la pret aproape dublu). Nu stiu daca imi voi primi banii inapoi de la Malev sau cand voi primi acesti bani. Deocamdata am sunat la banca si mi-au spus ca dupa data de intoarcere a biletului sa fac la ei o cerere de refuz de plata pt ca serviciul nu s-a efectuat (eu am platit online cu cardul).Sper ca va merge asa! Nu stiu! Nu rad de necazul lor, nici de necazul angajatilor si nici de necazul miilor de calatori ramasi fara transport! Nu e de ras si nu e de comparat cu Tarom-ul pt ca n-are niciun sens. In schimb, avand in vedere modul in care brusc toti furnizorii Malev au cerut plata in avans, ma gandesc si la o posibila implicare a conducerii UE in a atentiona Guvernului ungar, care nu prea dorea sa tina cont de "cererile" FMI si UE. Ce ziceti de teoria asta?
    • -1 (1 vot)    
      ma bucur (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 9:05)

      avladimir [utilizator] i-a raspuns lui bip

      Mă bucur că ai pierdut banii.
      Deși nu cunosc motivul pentru care ai cumpărat de la o companie străină in loc să cumperi de la una româneasca, mă bucur că ți-au administrat o lecție deși poate singura.
  • -1 (1 vot)    
    duduie de 28 de ani sefa TAROM FALIMENTAT (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 2:35)

    Mortar [anonim]

    2008. a fost pusa sefa o duduie de 28 de ani: Ruxandra Brutaru. dupa ce fostul director a fost demis (la craciun, pe shestache) de Berceanu....


    de ce? pt ca ochii sunt pusi de mult pe TAROM. si e al dracu de greu sa justifici privatizarea unei companii cu castiguri mari. (nu merge placa cu 'statul e prost administrator, bla bla'), plus ca daca are castig trebuie baietii destepti sa scoata mai multi bani la cumparare.

    deci duduia Ruxandra si-a facut datoria timp de 2 ani si jumatate. cand si-a dat demisia citim asta in presa financiara " După pierderile-record de anul trecut, Tarom a intrat în vizorul autorităților, fiind pe lista companiilor ce urmează a fi privatizate. Până atunci, compania se restructurează, vrea să-și reducă din pierderile istorice și să renunțe la o parte din personal."
    AAAAAHAAA. RETETA CLASICA: o falimentezi ca apoi sa o vinzi pe doi lei baietilor destepti
    • 0 (0 voturi)    
      Ungurii au realizat (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:51)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui Mortar

      deja scenariulo asta cu malev.
      Du-te si il cumpara... daca te utit la datele economice ale TAROM-ului, vei vedea ca dudia asta a facut treaba...
      • 0 (0 voturi)    
        Duduia a avut cele mai mari pierderi din istorie (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:52)

        Mortar [anonim] i-a raspuns lui revelare

        cat timp duduia Ruxandra de 28 de ani a fost sefa TAROM, TAROMul a avut cele mai mari pierderi din istorie. 2 ani consecutiv. cu un an inainte de a veni duduia, TAROMul a avut cel mai mare profit din istorie.
        dupa ce a plecat duduia a venit Berceanu si a zis: taromul trebuie privatizat. iti trimit link din presa financiara.

        da, si-a facut treaba duduia. a dus TAROMul pe cvasi faliment, pe tava baietilor destepti care au pus-o acolo.
  • +1 (1 vot)    
    intrebare si raspuns (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:30)

    Denoro [utilizator]

    De ce o comanie mare, precum Malev (mare la nivelul Ungariei), cu renume, cu logistica, cu angajati formati, cu tot ce vrei, da faliment, in timp ce o companie micuta (WizzAir), tot ungureasca, infiintata relativ recent, ii merge atat de bine si e plin cerul partii asteai de Europa de avioane WizzAir?
    De ce intr-o tara, Romania, care de bine de rau, in ultimii 20 de ani s-a tot dezvoltat iar numarul de romani care folosesc trasnportul aerian a crescut si continua sa creasca, asadar, de ce in atare conditii compania nr. 1 aeriana, adica Tarom, trebuie sa mearga pe... pierderi? Adica piata creste, si tot crete si tu scazi, si tot scazi?
    Sunt o multime de raspunsuri, dintre care multe pe forumul de aici si toate corecte in felul lor. Dar parerea mea e ca raspunsul principal e unul singur: MANAGEMENTUL si masura in care un ipotetic management performant ar fi lasat sa-si faca treaba, liber de presiuni politice!
    Restul e can-can, tanguieli si victimizari patetice.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri