BRD a inregistrat un profit net de 109,7 milioane de euro in 2011, potrivit unui comunicat remis BVB. La sfârşitul anului 2011, reţeaua băncii număra 937 de unităţi, cu un personal de 8.245 de persoane. Volumul total al creditelor acordate clientelei a crescut cu 1,1% faţă de anul 2010, până la 33,5 miliarde RON, în special datorită cererii din partea clientelei de persoane fizice în cadrul programului „Prima Casă” şi al campaniei „Restart”, dedicată refinanţării creditelor, se mai arata in comunicatul remis Bursei.

Cifre cheie:

  • Profit net de 465 milioane RON (109,7 milioane EUR)
  • Volumul creditelor, în creştere cu 1,1% faţă de 31 decembrie 2010;
  • Depozitele, mai mari cu 0,9% decât la sfârşitul anului 2010;
  • Venit net bancar de 3.227 milioane RON;
  • Un nivel al cheltuielilor generale aproape neschimbat faţă de 2010, de 1.377 milioane RON;
  • Rată de acoperire cu provizioane a creditelor îndoielnice de 60%;
  • Cost net al riscului de 1.289 milioane RON, în scădere cu 18% faţă de anul 2010
  • Depozitele clientelei la sfârşitul anului 2011 au crescut cu 0,9% faţă de 31 decembrie 2010, ajungând la 30,2 miliarde RON, distribuţia pe mari categorii de clientelă fiind sensibil egală (50,3% retail vs 49,7% corporate);
  • Raportul credite/depozite se situează la un nivel de 111%, sub media sistemului bancar (116,7%).

Venitul net bancar a atins 3.227 milioane RON, în scădere cu 9% faţă de anul 2010, fiind afectat de declinul marjei nete de dobândă. Cu toate acestea, veniturile din comisioane au demonstrat rezilienţă datorită contribuţiei comisioanelor aferente operaţiunilor cu carduri şi celor aferente unor angajamente extrabilanţiere.

Nivelul creditelor neperformante fiind la sfârşitul anului 2011 de 12,2%, inferior cu aproximativ 190 de puncte de bază faţă de media sistemului bancar.

Rezultatul net obţinut la sfârşitul anului 2011 este de 465 milioane RON (109,7 milioane EUR), în scădere cu 7% faţă de anul 2010. Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost de 10%.

BRD continuă să fie bine capitalizată, cu o rată de adecvare a capitalului de 14,7% şi un raport Tier 1 de 12,3%, înregistrate la 31 decembrie 2011.

„Deşi caracterizat de o uşoară creştere economică, anul 2011 a adus doar într-o măsură mică un reviriment la nivelul pieţei bancare. Cererea de produse şi servicii a rămas la un nivel scăzut, piaţa creditării fiind animată mai ales de clienţii persoane fizice şi de marile companii. Am reuşit să ne adaptăm bine la această situaţie, concentrându-ne pe îmbunătăţirea eficienţei şi reuşind să obţinem o profitabilitate confortabilă”, a declarat Guy Poupet, PDG al BRD - Groupe Société Générale.

BRD – Groupe Société Générale avea, la sfârşitul anului 2011, aproape 2,5 milioane de clienţi. La aceeaşi dată, BRD avea peste 2,2 milioane de carduri valide şi opera o reţea de peste 1.500 ATM-uri şi 24.000 de POS-uri. Totalul activelor băncii se ridica, la sfârşitul anului 2011, la 48,027 miliarde RON (11,12 miliarde EUR).