Comenzile din industria germana au scazut in luna iunie de doua ori mai mult decat estimarile economistilor, pe fondul reducerii vanzarilor din tarile membre ale zonei euro, relateaza Bloomberg.

Comenzile, ajustate cu fluctuatiile sezoniere si rata inflatiei, au scazut in iunie cu 1,7% fata de luna anterioara, cand acestea crescusera cu 0,7%, a comunicat marti Ministrul Economiei, la Berlin. Conform unui sondaj Bloomberg, economistii prognozau un declin de 0,8 procente.

Fata de aceeasi luna a anului trecut, comenzile, ajustate cu numarul de zile lucratoare, au scazut cu 7,8 procente.

Raportul publicat este ultimul ce intareste faptul ca Germania, cea mai mare economie a Europei, a incetinit pe fondul crizei datoriilor suverane, criza care a erodat cererea pentru bunurile germane si a afectat veniturile unor companii mari, precum Bayerische Motoren Werke (BMW), Daimler si Siemens.

Desi Bundesbank a estimat luna trecuta o crestere moderata in cel de-al doilea trimestru, favorizata de consumul intern, industria prelucratoare s-a contractat, in timp ce increderea mediului de afaceri s-a diminuat pentru a treia luna consecutiv in iulie.

Totodata, comenzile intreprinderilor din zona euro au scazut cu 4,9 procente in iunie dupa declinul de 7,8% in luna mai, arata un raport publicat marti si citata de Bloomberg. Comenzile interne au scazut cu 2,1%, chiar daca cererea din partea tarilor din afara zonei euro s-au majorat cu 0,6%.

Ministerul Economiei a spus ca, in medie, comenzile din al doilea trimestru le-au depasit "usor" pe cele din primul trimestru al anului si ca nu exista un trend clar in prezent.

Majorarea salariilor si rata somajului care a ajuns la cel mai redus nivel din ultimele doua decenii sprijina consumul intern, compensand astfel slabirea cererii de export.

In luna iunie Bundesbank a previzionat o crestere de 1 procent in acest an. Comparativ, Comisia Europeana previzioneaza in acest an o contractie de 0,3% pentru ansamblul celor 17 state din zona euro.

Cu o economie globala ce incetineste si pe fondul crizei datoriilor suverane care afecteaza cheltuielile din zona euro, companiile germane sunt afectate, mai ales cele din sectorul auto.

Daimler, al treilea cel mai mare producator de masini de lux la nivel mondial, a raportat luna trecuta o scadere cu 13 procente a profitului operational din cel de-al doilea trimestru. In plus, Volskwagen, cel mai mare producator de masini din Europa si proprietarul brandului Audi, a raportat in iulie o incetinire a ritmului de crestere a veniturilor, din cauza impactului crizei datoriilor care afecteaza cererea din interiorul regiunii.

"Conditiile economice globale se pot deteriora in fata crizei din zona euro si a datoriei guvernamentale ridicate", a spus CEO-ul BMW, Norbert Reithofer pe 1 august, dupa ce compania a raportat prima scadere a profitului operational trimestrial din ultimii trei ani.

"Germania nu poate scapa de criza si acest lucru a fost aratat de deteriorarea consistenta a ultimelor date", a declarat Nick Kounis, economist sef pentru Europa al ABN Amro, din Amsterdam. "In acelasi timp, statul nu va cadea intr-o recesiune severa. Va fi o perioada prelungita de stagnare".