"Singura acţiune de privatizare preconizată a fi realizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi de a aduce venituri din vânzare de acţiuni se referă la vânzarea pachetului de acţiuni

reprezentând 20% din capitalul social al TAROM, iar aceasta, deşi se fac eforturi pentru atragerea investitorilor de portofoliu şi de retail pe piaţa de capital, este susceptibilă de a nu fi realizată datorită lipsei de interes a acestora în contextul crizei economice actuale", se arata intr-un proiect publicat miercuri (vezi atasamente)Context: Programul de privatizare al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru 2012, potrivit Scrisorilor de Intenţie semnate cu FMI în 10 martie 2011 si iunie 2011, stabilesc măsuri de privatizare cu termene de realizare privind S.C. TAROM S.A. şi respectiv CFR MARFĂ S.A.

Este posibil ca pentru cheltuielile deja angajate de minister, sursa de finanţare să nu poată fi asigurată, se mai arata in Nota de Fundamentare.

  • În conformitate cu prevederile alin. (7) de la art.1 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.113/2006 privind înfiinţarea Fondului naţional de dezvoltare, aprobată prin Legea nr.186/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ‘‘veniturile din dividende încasate de instituţiile publice implicate în procesul de privatizare şi dobânzile aferente sumelor din conturile prevăzute la alin. (6) lit. a) şi c) se fac venit la bugetul de stat.”

"Conform acestor prevederi, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este obligat să vireze veniturile din dividende, iar singura sursă de finanţare a cheltuielilor deja angajate şi care urmează să fie realizate în acest an, respectiv vânzarea de acţiuni este susceptibilă a nu fi realizată în lipsa investitorilor interesaţi", se arata in proiect.

Neadoptarea unor măsuri urgente de asigurare a resurselor financiare necesare bunei desfăşurări a activităţilor de administrare şi pregătire a privatizării poate atrage disfuncţionalităţi majore în calendarul preconizat pentru respectarea angajamentelor asumate de Guvernul României faţă de organismele financiare internaţionale.

Practic, Guvernul propune ca, în situatia în care, în anul 2012, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu încasează venituri din vânzarea acţiunilor emise de societăţile comerciale, societăţile şi companiile naţionale aflate sub autoritatea sa, să poată reţine o sumă reprezentând jumătate din cuantumul anual al cheltuielilor prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli privind activitatea de privatizare şi din dividendele încasate de la societăţile comerciale, societăţile şi companiile naţionale, la care exercită calitatea de acţionar în numele statului.