Ti-ai depus CV-ul ca sa te angajezi? O firma specializata ti-l verifica in cateva zile, iti analizeaza postarile pe Facebook si raporteaza raspunsurile angajatorului

de DP     HotNews.ro
Luni, 25 februarie 2013, 11:58 Economie | Finanţe & Bănci

Totul dureaza cateva zile si costa cateva sute de euro, in functie de complexitatea cererii. "Au fost numeroase cazuri in care candidatii treceau in CV ori scoli pe care nu le absolvisera ori note mai mari decat in luasera in realitate, lucruri pe care aproape nimeni nu le verifica. Ca sa nu mai spun de faptul ca exista candidati care aplica la posturi in multinationale si care posteaza pe Facebook fotografii cu care compania nu s-ar mandri. Noi asta facem- verificam trecutul angajatilor si intocmim raportul de verificare", a declarat pentru HotNews Ioana Calen de la Mindit, primul serviciu local de verificare a trecutului angajatilor.

Pentru aceste verificari este nevoie de acceptul candidatului.
"Numarul de discrepante intre ce a fost declarat si ce a rezultat in urma verificarilor ne-a surprins si pe noi. Sunt doua tipuri de diferente: falsuri intentionate si "honest mistakes". Chiar si in cazul in care candidatul/angajatul nu minte intentionat, rapoartele noastre aduc informatii suplimentare managerului care trebuie sa ia decizia", a explicat pentru HotNews Irina Arsene, CEO-ul companiei.

Cat priveste acceptul celui verificat, adauga Arsene, nu au existat cazuri de refuz din partea candidatilor. "Vorbim de exemplu despre un candidat care aplica pentru un loc de munca - nu cred ca ar refuza sa i se verifice CV-ul inainte de a fi angajat. Iar daca in cazurile extreme in care se intampla acest lucru, simplul fapt ca a refuzat verificarea este un semnal de alarma pentru angajator", mai spune Arsene.

"Pretul unui item este undeva intre 30 si 50 EUR, depinzand de complexitate ( social media check pentru Director este mult mai complex decat pentru un Junior). In functie de lista de verificari incluse si de perioada pe care se doreste verificarea, pachetul pentru middle management costa intre 149 EUR - 200 EUR, iar pentru non-management marja de preturi este 99 EUR- 150 EUR. La top management poate ajunge pana la 500 EUR", a explicat pentru HotNews Irina Arsene, CEO-ul companiei.
  • De unde ar putea veni clientii?

"Primele companii interesate de verificarea trecutului angajatilor sunt cele in care exista "position of trust", si ma refer in primul rand la banci, spitale, scoli, aeroporturi - acele companii in care angajatul lucreaza direct cu bani, persoane vulnerabile sau este resposabil de securitatea altora. Mizez pe corporatii, pentru ca sunt primele care inteleg avantajele specializarii, si pentru ca de obicei au expunere internationala si deja cunosc acest serviciu, unele chiar externalizandu-l in prezent catre companii din afara. Dar cele care ar beneficia cel mai mult de verificarea trecutului angajatilor sunt IMM-urile, unde frauda interna (estimata la 5% din cifra de afaceri in US) sau angajarea unei singure persoane nepotrivite (pe care o estimez ca si cost pentru companie in medie la un salariu anual) poate sa reduca profitul semnificativ, sau chiar sa te scoata de pe piata", explica pentru HotNews.ro Arsene.


Verificarea trecutului angajatilor este o industrie cu ROI peste 900% in US. Pentru fiecare dolar investit, angajatorul primeste inapoi intre 5 si 16 dolari, ca rezultat al cresterii productivitatii, al numarului mai redus de angajati care lipsesc sau pleaca din firma si acoperirea mai buna a responsabilitatilor angajatorului.


  • "Unii angajatori vor sa verificam doar prezenta pe socil media, altii vor sa ne uitam doar daca au absolvit scolile din CV si cu notele pe care si le-au trecut in resume, altii vor un raport  complet", mai spune reprezentntul companiei. Rapoartele pot fi folosite si la evaluarile anuale in functie de care salariile angajatilor pot fi marite sau dimpotriva, micsorate.

 Pentru posturile care presupun o pozitie de incredere, cum sunt cele din domeniul  financiar, medical, educational, dar si in pozitiile de middle si top management, verificarea veridicitatii informatiilor din CV, cele furnizate la interviu, precum si a reputatiei profesionale a candidatului reprezinta o necesitate, mai spun oficialii companiei.

"In ultima perioada, predominata de instabilitate economica, numarul exagerarilor, omisiunilor si falsurilor din CV-urile potentialilor angajati au crescut. In acest context, verificarea trecutului profesional al acestora contribuie la reducerea riscurilor asociate cu fraudele de angajare (omiterea unor informatii importante - concedieri pe motive legate de comportament, etica, furt, etc.), exagerari in ceea ce priveste calificarile obtinute, nivelul de expertiza sau experienta, etc. "Procedura verificarii trecutului unui angajat sau potential angajat are in vedere nu doar obtinerea unor date oficiale (data angajarii, responsabilitati etc.) dar si informale (aspecte legate de etica muncii, confidentialitate, probleme de temperament sau relatii profesionale). In acest fel, angajatorii vor putea avea un tablou complet al reputatiei profesionale a candidatilor, reputatie care, dupa angajare, va fi transferata asupra companiei", se arata intr-un comunicat al Mindit.

Compania este condusa de Irina Arsene,  absolventa de Informatica, avand un MBA Canadian la Bucharest School of Management in 2008. Ea si-a continuat studiile la Institute of Director din Londra.


Citeste mai multe despre   










8015 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    De curiozitate (Luni, 25 februarie 2013, 12:08)

    ampersand [utilizator]

    In ce domenii se verifica "notele pe care si le-au trecut in resume"?
    • +1 (1 vot)    
      As mai adauga o intrebare (Luni, 25 februarie 2013, 20:35)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      firma respectiva M.... sub ce cod CAEN isi desfasoara activitatea ?? Detectivi sau HR .

      Pt cea ce fac ei este clar detectivi - au pregatirea necesara ? dar dupa cum isi enunta activitatea este clar HR .

      Sincer e un talmes balmes cea ce fac ei sau ce vor sa faca dind exemple despre cum e in SUA dar nu sintem in SUA sau D ci in RO . Mai mult decit atit e dubioasa aceasta activitate a lor - in cazul in care ei gresesc viitorul candidat pierde nu doar un loc de munca ci si o imagine proasta pe care n-o mai curata . Cine plateste?
  • +9 (9 voturi)    
    Noi nu... multumim. (Luni, 25 februarie 2013, 12:15)

    RazTaz [utilizator]

    Cu firma mea n-as folosi niciodata un astfel de serviciu, din urmatoarele considerente:

    1. verificare, inseamna a compara ceva cu un set de date de referinta. In cazul asta, ei compara CV-ul cu.. informatiile unui cont de pe Facebook. Cu greu pot numi asta "date de referinta" .

    2. Am rezerve serioase cu privire la relevanta rezultatelor unei astfel de comparatii cat si cu privire la aspectele etice si de respectare a intimitatii.

    2.b. Apropo, ati verificat politica de privacy a Facebook? E legal sa vindeti informatii despre un tert?

    3. Daca vrem sa facem "background check" il facem profesional, in raport cu realitatea, nu cu un profil, cu o imagine virtuala. Ca sa explic: nimic nu impiedica un candidat sa isi constuiasca un profil Facebook virtual, o imagine falsa, in care sa insire realizari si competente cate in luna si stele.

    4. Testarea competentelor unui candidat se poate face usor, fie prin examen, fie prin probe practice. Rezultatul este - din nou, mult mai relevant, decat trasul cu ochiul pe Facebook.
    • +5 (5 voturi)    
      nu e doar facebook (Luni, 25 februarie 2013, 12:33)

      Cristi F. [utilizator] i-a raspuns lui RazTaz

      sunt de acord cu cele postate de tine, daca articolul ar fi fost exact despre ce ai combatut tu.
      DAR,
      articolul nu e despre asta, ci face o verificare mai amanuntita pe la universitatea pe care ai absolvit-o, locurile de munca din trecut.. etc.
      Facebook e folosita marginal in testele astea (desi poate spune multe, MAI ales cand spune de rau).

      Cred ca DP a preluat un pic din felul de a face titluri care sa atraga cititori , atata tot.

      Apropos, titlul "tratat" dupa boombasticul de azi ar fi trebuit sa sune:
      "Vei fi SOCAT sa aflii ce i se intampla CV-ului tau in timp de tu crezi ca vei fi chemat la interviu: sau
      "INCREDIBIL: Facebook iti sta in calea carierei"
      ori "EMOTIONANT: angajatorii te cred 100% pana la proba contrarie. Proba contrarie: :serviciul local de verificare a trecutului".

      :)
      • +2 (2 voturi)    
        Diplome, etc? (Luni, 25 februarie 2013, 15:32)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui Cristi F.

        Pt Liceu, Facultate se pot cere foarte frumos diplomele de la candidat. Eu am si desfasurator cu notele la toate cursurile urmate in facultate, Politehnica Buc....banuiesc ca si-n arhiva liceului (sau la un inspectorat) se pastreaza situatia din liceu. Numai ca nu exista nici un serviciu public accesibil pt asa ceva.

        Iar pe FB, pot fi postate poze si de catre fosti colegi de generala, liceu, facultate, in situatii pe care tu nu le-ai face publice...dar lor li se pare haios (ex: beat, tricou cu cranii, machiat...).

        Nu inseamna ca la varsta actuala mai e mare legatura, dar cine stie, esti santajabil :). Asa ca atentie la adolescentii care pun pe FB toate prostiile...
    • +4 (4 voturi)    
      :) (Luni, 25 februarie 2013, 12:34)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui RazTaz

      si cum rezolva firma cazurile care nu au cont pe facebook?
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Luni, 25 februarie 2013, 15:02)

        OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        A, păi dacă n-ai cont de FB ești respins din start :))
    • +4 (4 voturi)    
      subscriu (Luni, 25 februarie 2013, 12:37)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui RazTaz

      Subscriu la cele scrise de tine - cum scrisesem mai sus, sunt curios in ce domeniii de activitate o astfel de verificare (plus facuta de o terta firma) este eficienta.

      In prezent, sunt capsunar IT si in echipa suntem din vreo 10 tari. Sunt curios cum firma mentionata in articol ar verifica notele de absolvire a liceului ale unui coleg din Surat, Port Said sau Ekaterinburg (pentru necunoscatori - orase in India, Egipt si, respectiv Rusia).
  • +2 (2 voturi)    
    de 1 aprilie sau e gluma (Luni, 25 februarie 2013, 12:19)

    mnicku [utilizator]

    pt ca la anunturile de angajare se specifica faptul ca
    " toate aplicatiile vor fi tratate confidential " , eventualele consultari vor fi luate cu acceptul candidatului .

    Deci cine minte primul ; viitorul angajat in CV sau angajatorul / firma de recrutare prin nerespectarea angajamentelor fata de candidat ?????

    Firma de "detectivi" se joaca cu focul pina intr-o zi cind un candidat isi pierde locul de munca din cauza lor si ai actioneaza in instanta pt daune .
  • +3 (3 voturi)    
    unde s-a ajuns!!!!! (Luni, 25 februarie 2013, 12:42)

    un dac [utilizator]

    pai cam ce fel de poze nu am voie sa postez pe facebook? pica si astia in capcana cu daniletz care dansa si tragea putin de tricou? pai daca tot modifica constitutia sa scrie dracului acolo foarte clar ca nu ai voie sa te distrezi, nu ai voie sa ai viata sociala, sa iti dai tricoul jos in public sau doamne fereste sa bei intr-o seara pentru urmatoarele posturi: top management, medici, judecatori etc.
    ce dracu de tara construim?
  • +3 (3 voturi)    
    ce prostie (Luni, 25 februarie 2013, 13:05)

    Rhadoo [utilizator]

    Un angajator care apeleaza la firma Big Brother Te Cauta pe FB SRL, este un idiot care nu are ce face cu banii.
    De asemenea, este imoral sa minti in CV, dar este la fel de imoral sa apelezi la metoda cu verificatul candidatului fara ca acesta sa stie. Se poate face asta cinstit, pe fata, cu cererea unei copii a diplomei ultimei scoli absolvite, copii dupa anumite certificate relevante, sunarea fostilor angajatori ca referenti. Mai mult de atat nu e nevoie.
  • +2 (2 voturi)    
    Eu atat am de spus: (Luni, 25 februarie 2013, 13:16)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    http://www.spiegel.de/international/germany/saving-jobseekers-from-themselves-new-law-to-stop-companies-from-checking-facebook-pages-in-germany-a-713240.html
  • 0 (0 voturi)    
    e cu doua fete (Luni, 25 februarie 2013, 13:32)

    adrian_rolland [utilizator]

    In primul rind, din articol reiese ca acel candidat isi da acordul pentru a fi verificat pe retelele de socializare (Facebook / Linkedin / Myspace si probabil HI5). In al doilea rind, primul care minte este candidatulla job care-si asuma niste cursuri, note, etc, pe care nu le are in realitate (cu exemple celebre la mai marii zilei). Iar atunci cind jobul respectiv chiar conteaza in economia firmei, persoana angajata trebuie sa fie cea potrivita. Comportamentul pe retelele de socializare poate arata multe despre persoana respectiva (prieteni, postari, preferinte). Probabil daca ai la prieteni Noua Dreapta, si o poza cu noul tau tatuaj reprezentind o zvastica intr-o zona acoperita a corpului, nu te vei angaja niciodata intr-o firma israeliana. Lucruri care pot fi usor omise intr-un CV :))
  • 0 (0 voturi)    
    Nimic nou (Luni, 25 februarie 2013, 14:46)

    valmarv [utilizator]

    In SUA practica asta este foarte frecventa, mai ales in anumite domenii sensibile cum e sanatatea. Se verifica totul (desigur dupa ce obtii acordul aplicantului): studii, istoric al angajarilor, cazier, malpractice, adresa, pana si permisul conducere (si eventuale evenimente rutiere).
    Asta ajuta recruiter-ul (manager resurse umane) sa micsoreze numarul de aplicanti (va chema din 200 de insi doar 5 la interviu, care se califica).
    Si e o afacere destul de bunicica...
  • 0 (2 voturi)    
    care e legatura? (Luni, 25 februarie 2013, 17:21)

    bedexe [utilizator]

    Ce treaba are jobul cu ce faci pe reteaua sociala? Ce treaba are compania cu pozele mele de pe internet ?

    Si de unde pana unde acceptul pentru verificare CV inseamna cautare pe retele sociale ?

    Si pentru studii, certificari nu se aduc diplome la angajare ?

    O merge firma doamnei pentru multi prosti (SUA e plina), dar nu toti suntem asa.

    Sau asa de mult a avansat spalarea de creier ? (banuiam de la audientele PRotv , a3 , Zu si Kiss)
  • 0 (0 voturi)    
    se cere consimțământul scris al candidatului (Marţi, 26 februarie 2013, 17:51)

    Mindit [utilizator]

    Verificarea activității pe Facebook este doar unul dintre serviciile oferite și este efectuată exclusiv pentru a determina în ce măsură informațiile publice postate de un posibil angajat ar putea dăuna imaginii companiei. Nu se pune problema intruziunii în viața privată a candidatului, iar verificarea este mult mai complexă decât scanarea profilului de Facebook al candidatului.
    Pentru a vedea ce presupune, puteți accesa: http://www.mindit.ro/ro/portofoliu/servicii/.

    În schimb, Mindit investește mult efort pentru a se asigura că viața privată și profesională a candidaților nu este afectată. Nicio investigație nu este realizată fără a avea consimțământul scris al candidatului. Nu este în intenția noastră să căutăm cu orice preț informații incriminatorii, ci să prezentăm o imagine completă, profesionistă, care este confirmată de toate părțile implicate. Acuratețea informațiilor este asigurată de sursele de încredere contactate.
    Mai multe despre cum Mindit asigură protecția datelor candidaților puteți găsi la adresa: http://www.mindit.ro/ro/abordare/experien%C8%9Ba-candidatului/


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi