Curtea Europeana de Conturi: Exista diferente considerabile de costuri intre proiectele rutiere. Germanii construiesc cel mai ieftin (raport)

de DP     HotNews.ro
Luni, 15 iulie 2013, 14:46 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(15 Iul 2013) PDF, 1MB
Intre 2000 si 2013, UE a alocat aproximativ 65 de miliarde de euro din cadrul Fondului european de dezvoltare regionala (FEDER) si al Fondului de coeziune in vederea cofinantarii constructiei si modernizarii drumurilor. Curtea Europeana de Conturi a auditat 24 de proiecte de investitii rutiere pentru a evalua daca acestea si-au indeplinit obiectivele la un cost rezonabil. Costul total al proiectelor auditate a depasit trei miliarde de euro. Inspectorii Curtii au constatat diferente considerabile intre proiectele rutiere, se arata intr-un raport al institutiei europene. (vezi raportul in atasament)

  • Curtea a calculat totalul, costul total al constructiei si costul constructiei soselelor pe o suprafata de drum de 1 000 de metri patrati.
  • Proiectele auditate din Germania au fost realizate la cele mai mici costuri per suprafata de 1 000 m2 pentru toate cele trei categorii (costul total mediu a fost de 287 043 de euro in Germania si de 496 208 euro in Spania).
  • Nu exista nicio dovada care sa ateste ca aceasta situatie se poate explica prin costurile cu forta de munca.

"Toate proiectele au contribuit la reducerea duratei deplasarii si la imbunatatirea sigurantei rutiere. Cu toate acestea, auditorii Curtii au constatat ca nu s-a acordat suficienta atentie asigurarii unui raport optim cost-eficacitate al proiectelor. In cazul majoritatii proiectelor auditate, previziunile privind traficul s-au dovedit inexacte. Astfel, in multe cazuri, tipul de drum ales nu era cel mai potrivit pentru traficul efectuat.  Autostrazile au reprezentat optiunea preferata chiar si in cazurile in care drumurile expres ar fi putut raspunde nevoilor de trafic. 14 din 19 proiecte au inregistrat niveluri de trafic mai reduse decat se preconizase. Cresterea costului mediu comparativ cu planificarea initiala a fost de 23 %. Durata medie de intarziere fata de termenele stabilite initial a fost de 9 luni sau de 41 %", se mai arata in Raportul citat

"Mai mare nu inseamna intotdeauna mai bun", a declarat domnul Harald Wogerbauer, membrul Curtii responsabil de acest raport. "Autostrazile ar trebui sa beneficieze de sprijin financiar din partea UE numai in cazul in care exista o nevoie evidenta in acest sens in
materie de trafic. Furnizarea unor informatii exacte proiectantilor si inginerilor ii va ajuta pe acestia sa limiteze costul constructiei soselelor", a mai adaugat acesta.

Curtea formuleaza trei recomandari principale: cofinantarea proiectelor rutiere de catre UE ar trebui sa fie conditionata de existenta unor obiective clare, care sa fie insotite de niveluri-tinta privind reducerea duratei deplasarii, cresterea sigurantei rutiere, sporirea capacitatii si efectele asupra economiei; efectuarea platilor ar trebui sa depinda de  intrebuintarea unor tehnici de constructie a soselelor care sa asigure un raport optim cost-eficacitate si care sa fie in conformitate cu cele mai bune practici; de asemenea, statele
membre ar trebui sa asigure concurenta internationala in ceea ce priveste proiectele de constructie si sa isi axeze sistemele de achizitii pe obtinerea ofertelor celor mai avantajoase din punct de vedere economic.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4514 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    da, dar (Luni, 15 iulie 2013, 15:05)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    La germani probabil nu se fac studii de fezabilitate, studii de oportunitate, strategii de promovare, strategii care sa vizeze alte strategii s.a.m.d.
    Probabil nu se fac nici contracte cu dedicatie, nici nu se schimba sefii de la directiile responsabile odata la cateva luni.

    Chiar nu e nici un mister.
    • +10 (14 voturi)    
      lasa abureala!, none of the above... (Luni, 15 iulie 2013, 15:19)

      cris25 [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

      .....pur si simplu NU FURA banu' cetaceanului! precum ghertzouiul rroman!
      • +1 (1 vot)    
        Dacă și citeai, (Luni, 15 iulie 2013, 18:43)

        revelare [utilizator] i-a raspuns lui cris25

        nu doar munceai, ai fi constat că gherșoii cei mai mari sunt în Spanoa și Polonia...
    • +8 (14 voturi)    
      stai ca intra postacii USL... (Luni, 15 iulie 2013, 15:21)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

      sa manance rahatel vis-a-vis de Germania.
      • +8 (10 voturi)    
        nu mai nominaliza (Luni, 15 iulie 2013, 16:02)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        ca la ca pitolul strazi, au forat toti. adica de la cel din varf in jos taica.
        fiecare partid are asfaltagiii lui
      • +2 (2 voturi)    
        Aici te contrazic, (Luni, 15 iulie 2013, 18:44)

        revelare [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        nu ii outem imputa nimic lu'Ponta, fiindcă nua făcut nimic la autostrăzi
  • +12 (12 voturi)    
    Traducere : (Luni, 15 iulie 2013, 15:32)

    Ioanas [utilizator]

    Germanii sunt eficienti.
    • +8 (8 voturi)    
      si mai cinstiti (Luni, 15 iulie 2013, 16:25)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

      Noi nici macar nu mai aparem pe graficele din raport , asa de .... costisitori sunt la noi politicienii si acolitii ..
      • +7 (7 voturi)    
        Hehe (Luni, 15 iulie 2013, 16:56)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

        Pai noi cu ce sa aparem in raport? Avem vro autostrada inceputa dupa intrarea in UE si terminata? Sau vrei sa se apuce aia cu raportul de convertit la euro taote cheltuielile noastre cu kilometrul de autostrada pin la mare din 1980 pina azi?
  • +9 (9 voturi)    
    pai (Luni, 15 iulie 2013, 15:58)

    ampersand [utilizator]

    cu cat maresti pretul de constructie pe km, cu atat vei avea o absorbtie mai mare a fondurilor europene si un guvern mai satisfacut.
  • 0 (0 voturi)    
    A se vedea transalpina (Marţi, 16 iulie 2013, 1:46)

    warchild [utilizator]

    reabilitata de armata germana prin 40 si ceva, a rezistat pana la reabilitarea din 2012 (parese neterminata) - aprox 70 de ani :))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă