Cum platesc toti romanii accizele pe carburanti, energie electrica sau cafea la un curs fictiv leu-euro de 4,74 lei. Inventia Guvernului pentru a obtine mai multi bani din accize

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 26 august 2014, 15:47 Economie | Finanţe & Bănci

Factura la energie calculata la un curs de 4,738 lei
Foto: Hotnews
Leul a fost stabil pe tot parcursul anului 2014, nu au existat oscilatii mari, cursul mediu fiind de circa 4,45 lei pentru un euro. Este o situatie fericita, avand in vedere ca volatilitatea cursului de schimb se regaseste imediat in preturi. Teoretic. Practic, Guvernul a facut in asa fel incat sa creasca preturile la toate produsele de pe urma carora ar putea obtine venituri din accize. A stabilit un curs valutar care nu exista, mult mai mare decat cel care este in realitate, doar ca sa incaseze mai mult din accize. Pentru tot anul 2014, cursul de schimb pentru accize este de 4,738 lei/euro, conform unei Ordonante a Guvernului. Astfel, preturile la tot ce inseamna produs accizabil (carburanti, energie electrica, alcool, tutun, cafea, produse de lux) sunt formate dupa un curs cu 6,4% mai mare decat cel real, platitorii fiind toti consumatorii.

Guvernul a inventat un curs de 4,738 lei/euro pentru a aduna mai multi bani la bugetul anului 2014. Culmea este ca pe primele sase luni, s-au incasat din accize doar 97,4% din cat a fost programat, ceea ce a dus la un minus de venituri din aceasta zona de 301 milioane de lei. Nici macar cu un curs fictiv mai mare decat cel real nu a reusit Guvernul sa obtina cat si-a propus din accize.

  • Cum au ajuns romanii sa plateasca dupa un curs inexistent

Anul trecut in toamna, Guvernul a cautat solutii de crestere a veniturilor la bugetul de stat pana cand a gasit cateva cresteri de taxe si impozite deja existente sau a inventat unele noi. Una dintre solutii a fost introducerea "taxei pe stalp" de 1,5% din valoarea constructiilor speciale, taxa care se regaseste in preturile finale. Alta a fost inventarea unei hiper-accize, alta decat cea existenta deja, de 7 eurocenti pe litrul de carburanti.

Tot la capitolul inventii este artificiul de calcul al accizelor la toate produsele accizabile. Prin Ordonanta 102/2013 a fost introdus un nou procedeu de calcul al accizei pentru situatia in care vechea metoda nu ar fi pe placul Guvernului. Nivelul accizei se stabileste in euro, insa se plateste in lei. Inainte de Ordonanta aceasta, nivelul accizelor pentru un an se calcula in functie de cursul de schimb anuntat de BCE la 1 octombrie al anului anterior.

In fiecare an de cand se platesc accize in Romania a fost asa. Pana anul trecut, cand Guvernul a constatat ca la 1 octombrie 2013, cursul de schimb a fost sub cel de la 1 octombrie 2012. In octombrie 2012, cursul de schimb a fost de 4,5223 lei pentru un euro, valoare la care s-au platit accizele pe tot parcursul anului 2013. Pentru 1 octombrie 2013 (valoare de referinta pentru calculul accizei in 2014), Banca Centrala Europeana a anuntat un curs de 4,4485 lei pe euro, mai redus cu 1,6% fata de rata de schimb de 4,5223 lei/euro utilizata la calculul accizelor in 2013.

Cu alte cuvinte, incasarile la buget din accize ar fi putut fi mai mici in 2014 decat in 2013, dat fiind ca valoarea de referinta era mai mica. Daca ar fi continuat regula respectata pana atunci an de an, nu ar mai fi avut incasarile pe care le doreau in 2014, un an costisitor din cauza alegerilor. Asa ca Executivul a gasit o noua formula de calcul: a hotarat ca accizele trebuie calculate in functie de rata inflatiei comunicata de INS pana la data de 15 septembrie. Au introdus in OG 102/2013 o prevedere care spune ca valoarea accizei se determina pe baza cursului stabilit la 1 octombrie a "anului anterior anului precedent" (sic!) inmultit cu indicele inflatiei. Adica, pentru accizele din 2014, a fost inmultit cursul de schimb din octombrie 2012 (4,5223) cu indicele inflatiei din 2013 (104,77%) si asa a rezultat cursul de schimb de 4,7380 lei/euro care se regaseste in facturi. De exemplu, in facturile la energie electrica (foto) se arata ca acciza este calculata la un curs de 4,7380 lei/euro. Nu compania care emite factura este vinovata de aparitia acestui curs de schimb fictiv, asa cum ar crede la prima vedere consumatorul, ci Guvernul care a inventat un asemenea curs.

  • Ce spunea Victor Ponta despre stabilirea accizelor in functie de inflatie

In luna noiembrie 2013, inainte de aprobarea Ordonantei 102/2013, premierul Victor Ponta si ministrul finantelor de atunci, Daniel Chitoiu, au organizat o conferinta de presa pentru a prezenta noile masuri ale Guvernului de crestere a veniturilor la bugetul de stat. Despre calcularea accizelor in functie de rata inflatiei, Ponta spunea ca influenta nu este importanta. "Ca masuri de crestere a veniturilor vom indexa accizele in functie de rata inflatiei. Din fericire, inflatia a avut o cota si va avea pentru 2013 o cota scazuta si, evident, influenta acestora va fi destul de mica", spunea Ponta.

In realitate, consumatorii ajung sa plateasca sume importante la buget din cauza acestui curs inventat de Guvern. Se aduna produs cu produs si tot inseamna ceva. De exemplu, la carburanti, ponderea accizei in pret este cam de 30%. La energia electrica nu este prea mare, cam 2% din factura, dar pentru fiecare consumator conteaza chiar si atat. Accizabile mai sunt cafea, berea, alcoolul, produsele de lux, tot felul de produse energetice etc.

Guvernul Ponta a insistat foarte mult pentru majorarea veniturilor din accize. Chiar Victor Ponta spunea ca este nevoie de bani pentru infrastructura, ca sunt bani care trebuie sa ajunga la investitii, sa se construiasca autostrazi. In realitate, banii nu au ajuns in investitii, dovada stand cifrele de la Ministerul Finantelor. Ultimele dintre ele arata ca investitiile de la bugetul de stat s-au contractat din ianuarie pana in iulie cu aproape o treime fata de primele 7 luni din 2013.

Practic, s-a ajuns in situatia in care toti consumatorii sunt obligati sa plateasca mai mult decat ar fi normal, fara sa vada beneficiile promise de Guvern. In cazul in care la 1 octombrie 2014, cursul de schimb va fi mai mic decat cel din octombrie 2013, Guvernul va indexa din nou acciza cu rata inflatiei si vom avea un nou curs de schimb fictiv.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
29010 vizualizari
  • +57 (57 voturi)    
    guvern competent (Marţi, 26 august 2014, 16:06)

    urob [utilizator]

    foloseste tot felul de "scheme" sa ia cat poate de mult,dar ce da inapoi?
    Remarca foarte buna in articol: Prim Mitomanul zicea ca e necesar sa creasca accizele pentru a face investitii.Dar in fapt pe 2014 investitiile publice au scazut cu 20%.
    Concluzia?
    • +50 (50 voturi)    
      ca se fura! (Marţi, 26 august 2014, 16:17)

      ggjupanu [utilizator] i-a raspuns lui urob

      Concluzia e ca tot se fura ca in codru, oricate minciuni ne spun!
      • +40 (40 voturi)    
        concluzia este ca noi,..... (Marţi, 26 august 2014, 17:30)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui ggjupanu

        ......ceatatenii platitori de taxe si impozite si pe spinarea carora huzureste acest sistem politic ticalos, avem o mare problema.
        Vedem, simtim, ba chiar ni se rade in nas si cu toate acestea continuam ca fraierii sa mentinem sistemul.

        Degeaba asteptam adevarul de la mincinosi si dreptatea de la escroci, ele nu vor veni niciodata iar tupeul si obraznicia acestora va fi din ce in ce mai mare.
        Pana cand nu vom intelege ca "alesii" sunt angajatii si nu stapanii nostri, nu vom reusi sa scapam de escroci.
        Abia dupa aceea vom fi in stare sa trecem la sistemul de administrare a statului prin contract si vom avea, in sfarsit, o viata normala.
        • +19 (19 voturi)    
          Hai sa facem un alt calcul... (Marţi, 26 august 2014, 22:19)

          CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui translativus

          sintem o tara de circa 20 milioane locuitori. Din astia 4,5 milioane au un loc de munca. Mai sint 5,5 milioane pensionari. Cam 3 milioane copii pina in 14 ani. Asta inseamna 7 milioane fara un venit legal. Absolut netaxati. Care VOTEAZA! si atunci merita pomeni. De unde? din buzunarul prostilor...
          Ei se bucura ca traiesc pe spinarea noastra si platesc taxe numai indirect prin aceste accize si taxe pe consum.
          Atita timp cit politrucii, din orice partid ar fi ei, au nevoie de aceasta masa de manevra, taxele vor creste.
          • +22 (22 voturi)    
            faceti o greseala...... (Miercuri, 27 august 2014, 6:59)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

            .......pensia este un venit legal, ca si alocatia pentru copii.

            Inteleg ce vreti sa spuneti. Societatea este impartita in doua mari categorii : cei implicati direct in producerea banilor si bugetarii, adica cei care ar trebui sa le ofere celor dintai diverse servicii (armata, politia, administratia.....etc) si care sunt platiti de catre primii.
            O alta patura importanta a bugetarilor sunt pensionarii care si-au castigat dreptul la pensie prin contributiile platite in timpul cat au activat intr-una din cele doua categorii.
            Pana aici totul este OK.

            Problema este ca o minoritate infima, care isi aroga, in mod mincinos, titlul de reprezentani ai nostri (parlamentarii, primarii, C.J.-urile...etc), si-au creeat un sistem politic perfid in care pot dispune, dupa bunul lor plac, de banii nostri colectati prin toate mijloacele posibile (taxe, impozite, accize...etc), fara a putea fi judecati pentru minciunile si falsul in declaratii din timpul campaniilor electorale.

            Daca vrem sa rezolvam aceasta problema si sa putem trai o viata normala, fara a-i mai tine in spate pe toti mincinosii, hotii si escrocii, va trebui sa desfiintam aceasta mega-minciuna numita "democratie parlamentara" si sa trecem prin sistemul de administrare a statului prin contract, la o meritocratie sanatoasa si benefica noua, cetatenilor de rand, cei care tinem in spinare tot ce se construieste sau se fura in tara asta.
            Altfel, daca schimbam doar mincinosii din conducere dar vom pastra sistemul, nu se va intampla nimic. Facem asta de un sfert de secol si ne merge din rau in mai rau.
            • +8 (8 voturi)    
              este corecta (Miercuri, 27 august 2014, 9:44)

              lucyan [utilizator] i-a raspuns lui translativus

              analiza ta, numai ca nu ai inteles exact mesajul anterior, in el se face referire la 7 milioane de romani care traiesc din pomeni electorale sau muncesc la negru, fara a plati taxe la stat, sunt exclusi bugetarii, copii si pensionarii....
              • +3 (3 voturi)    
                ai dreptate ! (Miercuri, 27 august 2014, 13:38)

                translativus [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

                Mea culpa ! Am recitit mesajul si asa este.
                im cer scuze CetateanulRoman !
      • +12 (12 voturi)    
        Legitima aparare? (Miercuri, 27 august 2014, 9:19)

        Bwana [utilizator] i-a raspuns lui ggjupanu

        In acest caz...daca cineva ii impusca pe hotii din guvern poate pleda nevinovat ptr ca era in legitima aparare?
        • +6 (6 voturi)    
          buna idee (Miercuri, 27 august 2014, 12:12)

          banalu [utilizator] i-a raspuns lui Bwana

          Probabil ca nu. Dar tot ar merita!
    • +55 (55 voturi)    
      stupefiant .. (Marţi, 26 august 2014, 16:25)

      alexro [utilizator] i-a raspuns lui urob

      Stupefiant este ca inca nu exista proteste serioase pt asemenea marsavii, nu se iese in strada, nu nimic ... romanii dovedesc ca suporta orice magarie pe spinarea lor, fara proteste, practic cu zambetul pe buze. De ce i-ar ajuta cineva, oricine, in situatia asta? Mai mult, ma tem ca orice incercare de ajutor va fi respinsa de romani in mod categoric (cam cum a fost in Dec 2012), fiindca le distrugi echilibrul cu care s-au obisnuit.

      Stiti ce-ar fi insemnat o astfel de manevra din partea guvernului in cam orice tara vestica?

      Mi-e mila de cei ce lupta, deoarece ei nu lupta de fpat contra sistemului ticalosit, ci contra populatiei ce accepta, sprijina si reinnoieste in mod continuu acest sistem.

      Expresia "Ne meritam soarta" este incorecta, pentru ca in mod normal ar presupune un chin, insa in sanul romanilor nu este nici un chin, este o stare de normalitate, un echilibru -- si asta va domni cat timp cei ce intra in acest tipar sunt majoritari.

      Problema nu este cum invingem sistemul, ci cum ii facem pe romani sa reactioneze si sa-si doreasca altceva. Altfel, ei vor reinnoi si intari sistemul, in timp ce altii lupta impotriva lui.
      • +13 (17 voturi)    
        stupefiant este ca nu avem POLITIE si (Marţi, 26 august 2014, 17:12)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui alexro

        o procuratura care sa-si faca treaba . Doar impinsi de la spate .
        Procurorul general al RO ar fi trebuit sa se autosesizeze . Este furt si in fiecare an se intimpla la fel
        Anul asta in octombrie ce vor face HOTII ? vor urca euro peste 4,75 sau = . PAi ce-s prosti sa piarda statul miliarde ??
        • +16 (16 voturi)    
          Ce treaba are politia si procuratura aici? (Marţi, 26 august 2014, 18:39)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          E lege! Singurul care s-ar putea sesiza e avocatul poporului. Dar se stie cine e asta...
      • +16 (16 voturi)    
        absolut corect ! (Marţi, 26 august 2014, 17:49)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui alexro

        BUN VENIT IN CLUB !

        Am vreo doi ani de cand incerc o trezire la realitate si din pacate efectul nu apare, ceea ce mi se pare normal, atata timp cat toate valorile autentice pleaca din tara iar aici raman majoritar inghesuitii la pomana si escrocii politicianisti care ii tin pe prosti in chingile aburelii Mass-Media.

        Probabil ca se urmareste dezmrembrarea tarii, mai intai prin imbecilizarea populimii si apoi teritorial. Sacalii ii spun "regionalizare" iar planul lor marsav este intarziat doar de evenimentele din Ukraina.
      • +9 (9 voturi)    
        asa va fi... (Miercuri, 27 august 2014, 0:50)

        Un Anarhist Moderat [anonim] i-a raspuns lui alexro

        atata timp cat cei bine-intentionati si de buna-credinta vor ramane (in continuare) hipnotizati de marota "statului de drept" care le este fluturata obsedant prin fata ochilor...de pe urma acestei naivitati cu iz subtire, elitist / intelectual profita ordinar sistemul oligarhic care a acaparat si monopolizat puterea... ce si cat ne mai trebuie sa intelegem ca acest "meci" nu poate fi castigat cu "armele" pe care EI au marinimia sa ni le puna la dispozitie? vrei dreptate? unde? in justitia plina de personaje NUMITE? care "judeca" dupa "legi" emanate / votate / promulgate in dispret total fata de vointa si interesul cetateanului? MAREA majoritate a "legilor" care ne conduc viata ar pica examenul unui referenduum... si atunci unde e democratia? si, mai important, de ce sa ne supunem unor astfel de "legi"? de ce ne lasam ABUZATI?
        • +8 (8 voturi)    
          buna intrebarea...... (Miercuri, 27 august 2014, 7:30)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Un Anarhist Moderat

          ....."si atunci unde e democratia?"

          Democratia, in acest sistem politic ticalos, nu exista, este o minciuna, un cuvant pe care toti il rostesc dar a carui inteles foarte putini il cunosc iar escrocii si mincinosii aciuati la umbra sistemului, profita din plin de nestiinta cetateanului platitor, pe spinarea caruia ei se lafaie.
          Ce exemplu mai elocvent, pentru lipsa de democratie, poate fi, decat refuzul "reprezentantilor poporului" de a pune in aplicare rezultatul valid al referendumului prin care poporul a cerut maximum 300 de inutili si o singura camera de dezmat ?

          Ce s-a intamplat ? In bataie de joc pentru popor, s-au pastrat cele doua camere iar numarul "alesilor neamului" a sarit la 588.
          Asta este democratie ? Nu, este o cleptocratie de cea mai joasa speta si se va merge din rau in mai rau pentru ca, odata cu trecerea timpului, obraznicia si rapacitatea escrocilor va fi din ce in ce mai mare.

          De aceea militez pentru desfiintarea acestui sistem politic ticalos si trecerea la administrarea statului prin contract, unde parlament nu exista iar promisiunile din campania electorala sunt, in fapt, obligatii contractuale pe care viitorul administrator al statului si le ia fata de alegatori si care trebuiesc indeplinite intocmai. Alfel, administratia, in frunte cu seful ei, va fi demisa si nu isi vor primi banii ceruti in schimbul realizarii promisiunilor.
          Doar asa vor disparea mincinosii si escrocii din administratie iar in locul lor se vor instala profesionisti, capabil de a face planuri viabile pe care sa le si indeplineasca.
    • +5 (5 voturi)    
      Ca si la noi nu cred ca e la nimeni (Miercuri, 27 august 2014, 9:26)

      calin22 [utilizator] i-a raspuns lui urob

      In primul rand avem o acciza exprimata in EUR desi nu suntem in zona EURO si nici macar nu circula in paralel moneda asa cum circula si in Ungaria.
      Totusi, daca tot vor sa calculeze acciza in EUR si sa adauge inflatia, de ce nu adauga inflatia pentru zona EURO nu cea pentru Romania???
      Ca si idee pentru Guvernul incompetent - mai bine schimbati acciza pe lire sterline ca sa fie mai "OK" pentru colectarea de taxe.
  • +26 (26 voturi)    
    si toate acestea ... (Marţi, 26 august 2014, 16:07)

    ..13 [utilizator]

    .. pentru binele nostru - al consumatorilor!!!

    Si de aceea economia nu mai creste - ne merge mult prea bine in majoritate!!!!
  • +23 (23 voturi)    
    Daca ar fi bun-simt... (Marţi, 26 august 2014, 16:13)

    virgil popisteanu [utilizator]

    Corect ar fi ca la sfarsitul anului (cand toti fac regularizarile si emit o factura de regularizare) sa faca si calculul cu cati bani s-au abatut de la cursul mediu al anului ce s-a scurs si in aceea factura sa scada sau sa adune (dupa caz) valoarea
  • +35 (35 voturi)    
    Hotie pe fata... (Marţi, 26 august 2014, 16:19)

    dandra [utilizator]

    Alo, domnu avocat al poporului, ne sesizam si noi?
    • +28 (28 voturi)    
      Liniste va rog! (Marţi, 26 august 2014, 16:34)

      Matrix-4 [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Avocatul popo(r)ului, doarme si viseaza lumunita de la capetul tunelului.....
    • +16 (16 voturi)    
      Incompetenta maxima (Marţi, 26 august 2014, 17:28)

      R.I. [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Avocatul poporului este deja in buzunarul mitomanului (vezi ordonanta de urgenta de la educatie) .... ca multi altii dealtfel .
    • +10 (10 voturi)    
      Ssssst .. nu reranjati "soferu doarme " (Marţi, 26 august 2014, 18:50)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      .... sau daca nu e dus cu pluta.
    • +1 (1 vot)    
      din cauza ochilor, nu aude bine (Miercuri, 27 august 2014, 12:51)

      Colebil Clinton [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Ala inca incearca sa adune aia 10-15 mii de specialisti, nu are timp de fleacuri...
  • +33 (33 voturi)    
    eu vreau banii inapoi (Marţi, 26 august 2014, 16:19)

    John7ro [utilizator]

    Oare cum as putea face sa-mi recuperez inapoi banii..cei 6% furati de stat printr-un curs mai mare decat cel real?
    Nu stiu altii...dar eu ma simt furat..iar hotii trebuie sa infunde puscaria!
    • +26 (26 voturi)    
      DA SI EU! (Marţi, 26 august 2014, 16:24)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui John7ro

      Cred ca trebuie discutat cu un avocat. Statul trebuie actionat in judecata clar!
      • 0 (0 voturi)    
        dap, ai dreptate (Miercuri, 27 august 2014, 14:14)

        manoman [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        dam statul in judecata, castigam si apoi statul va plati daunele...
        tot din buzunarul nostru.

        cred ca mai bine am face sa ne lipsim cumva de toti "conducatorii" nostri.

        RASPUNDEREA ASTA!
    • +12 (12 voturi)    
      Piperea! (Marţi, 26 august 2014, 16:52)

      ggjupanu [utilizator] i-a raspuns lui John7ro

      Casa de avocatura Piperea si Asociatii - la modul cel mai serios - . Mie mi-a castigat o suma importanta intr-un proces colectiv cu o banca austriaca din Romania ! De altfel Piperea a casitgat multe procese impotriva statului "competent" si "furacios" roman !!! Si cand ai pus intrebarea asta John chiar mi s-a aprins un beculet ! La drept vorbind, statul practic ne-a furat !
      • +7 (7 voturi)    
        glumiti !? (Miercuri, 27 august 2014, 7:38)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui ggjupanu

        STATUL ne-a furat ?
        Dar cinr este acest STAT ? Banii pe care statul ii are, nu sunt tot din buzunarele noastre ?
        Nu STATUL trebuie dat in judecata ci mincinosii care s-au catarat la putere prin votul imbecililor dar stati linistit, asa ceva nu se va intampla pentru ca mega-escrocheria numira "democratie parlamentara" ii apara pe acestia.

        Sa fiti sigur ca banii pe care i-ati luat de la STAT prin proces, sunt luati tot din buzunarele noastre.
  • +23 (23 voturi)    
    derbedei... (Marţi, 26 august 2014, 16:23)

    Nick-Name [utilizator]

    ...altfel cum sa-ti dea prin cap sa inmultesti cursul EUR/RON cu inflatia in RON?
    • +14 (14 voturi)    
      Nici macar matematic nu e corect (Marţi, 26 august 2014, 18:04)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Nick-Name

      Daca acciza e in euro (eurocenti), cel mult trebuia ajustata valoarea conform inflatiei euro, nu a leului... Ca sa nu mai spun ca nu stiu nici o tara care sa ajusteze in avans... Toate ajustarile se fac dupa: de ex, anul asta am avut o inflatie de n%, asa ca DE LA ANUL maresc acciza cu n%, nicidecum in avans.
  • +22 (22 voturi)    
    Traiasca prea corectul si milostivul guvern!! (Marţi, 26 august 2014, 16:35)

    cata_lin [utilizator]

    Si traiasca si onor dottore pentru bunastarea adusa acetei tari!!! Domnule ponta FRANTAAAAAAAAAAA ia uitati-va ce a facut guvenul socialist acolo!!!! DEMISIA!!!
  • +19 (19 voturi)    
    Inselatorie (Marţi, 26 august 2014, 16:36)

    Martinezu [utilizator]

    Ne-ar putea spune un specialist daca fapta asta poate fi incadrata inselatorie, frauda la scara nationala?
  • +12 (12 voturi)    
    Ce chestie! (Marţi, 26 august 2014, 16:36)

    Patrula10000 [utilizator]

    Sa fie oare aceasta metoda de furt motivul cresterii evaziunii fiscale in Romania? Eu zic ca da, principiul actiunii si reactiunii functioneaza. Ehe... romanu', neam de smardoi si pungas!
  • +14 (14 voturi)    
    cum era? (Marţi, 26 august 2014, 16:47)

    draq [utilizator]

    cel mai cinstit guvern pe care l-a avut vreodată România sau ceva de genu
  • +16 (16 voturi)    
    Hai postacii pesedisti (Marţi, 26 august 2014, 16:54)

    Locke Lamora [utilizator]

    Premariti-va Pontanacul, hai cu sloganul..."Ponta dupa vot, Mai paleste-ne c'o acciza/taxa'n bot."
  • +13 (13 voturi)    
    guvern de borfasi (Marţi, 26 august 2014, 16:55)

    catelu [utilizator]

    Asta e doar una din gainariile celui mai "cinstit" guvern, cu o parte a lui aflata momentan in parnaie.
    Poate la anul fac un curs bazat pe cursul anuntat de BNR plus IQ-ul lui Ponta, de o sa ajunga euro la 50 de lei!
    • +3 (3 voturi)    
      N-are ponta asa IQ mare. (Miercuri, 27 august 2014, 8:43)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      Poate cu rata minciunilor daca se inmulteste ar iesi asa cifre. Poate chiar mai mari.
  • +14 (16 voturi)    
    nesimtire si tupeu (Marţi, 26 august 2014, 17:04)

    Nevermind [utilizator]

    old news. Ma mir ca HOTnews s-a sesizat deabia acum cat sa faca ceva de prima pagina. Mai afla si lumea cate ceva la aproape 1 an diferenta.

    Pentru faza d'astea ar trebui calcati pe cap la propriu si cand posesorul talpii este intervievat/anchetat, explicatia sa fie: pentru nesimtire si tupeu!
  • +15 (17 voturi)    
    incredibil (Marţi, 26 august 2014, 17:32)

    ladrone [utilizator]

    Guvern de talhari la drumul mare. Bleah!
  • +19 (19 voturi)    
    va mai amintiti acciza la carburant? (Marţi, 26 august 2014, 17:58)

    dadan [utilizator]

    Ca ne mintea in fata ca banii din acciza vor merge intr-un fond de investitii pentru drumuri..bla..bla - poate cineva din guvernul incompetentului sa arate ce a facut cu acesti bani? poate impiedecata de la finante sa vina in fata romanilor si sa zica unde se duc acei bani sau o sa ne minta cu nerusinare asa cum a invatat de la plagiator...
    mai mult - exista un studiu legat de impactul acestei accize? era la un moment dat un articol despre cat de dezastruoasa e acciza, micsorand consumul (venitul la buget) si totodata marind preturile.... astia trebuie luati de guler si dati afara in suturi din cladirea guvernului caci distrug tara... multumita analfabetilor care voteaza cu televizorul pornit.
  • +13 (13 voturi)    
    cum putem sa ne recuparam banii din accize, (Marţi, 26 august 2014, 18:54)

    yellowdog [utilizator]

    sau cel putin o parte din ei. Putem sa organizam o actiune in justitie in masa pentru diminuarea patrimoniului personal din cauza aceste ordonante abuzive. Fiecare platim curentul electric, exista o evidenta pentru facturi pe situl furnizorului, pentru carburant, facturile daca mai exista, se poate calcula prejudiciul total al celor care participa, actiune civila impotriva guvernului, statului roman, taxa de timbru, avocat etc...
  • +10 (10 voturi)    
    ! (Marţi, 26 august 2014, 21:47)

    chiuaua [utilizator]

    Pai voi nu stiati ca cel mai mare hot este statul ? De nu stiati pana acum ....traiti si veti afla!
  • +14 (14 voturi)    
    atita (Marţi, 26 august 2014, 22:41)

    bec [utilizator]

    timp cit legiunile de pensionari ceausisti, cocalari si tot soiul de asistati si puturosi care voteaza pdsr habar nu au de cursul euro leu si cum se calculeaza o factura, maimuta baroniala mongo si restul dorm linistiti.
  • +10 (10 voturi)    
    D-aya-mi plac astia de stanga! (Miercuri, 27 august 2014, 7:57)

    BEDE [utilizator]

    Grozav! Teoretic cei de stanga ar fi sa sprijine omul de rand, care nu face afaceri mari. Dar, iata ca realitatea este cu totul alta. Inca o data se vede ca, de fapt, cei de stanga sunt bata in ceea ce priveste economia reala, si, daca promit marea cu sarea ca sa fie votati, apoi pun taxe mari pe care le simt tocmai nenorocitzii care i-au votat. Asa si cu alde Ponta. Si nu numai in Romania, ci si in Franta s-a vazut, in principiu - dar pastrand specificul lor -, acelasi fenomen: cei de stanga promit enorm de mult fraierilor pt ca sa fie votati, si promit fara sa aiba cea mai vaga idee ce solutii economice sa adopte, dupa care toti simt efectele nagative ale minciunilor.
    Si mai trist ca la noi guvernul, si administratia in general, are doar mentalitatea de strangator de biruri, iar cand este vorba de ceea ce ofera: sanatate, invatzamant, drumuri, fac numai afaceri proaste pt cei pe care-i administreaza pt ca sa ia in schimb ei shpagi cat mai mari.
  • +6 (6 voturi)    
    de rasu-plansu (Miercuri, 27 august 2014, 9:44)

    Dedalus [utilizator]

    Ar fi fost mult mai simplu sa reduca salariile administratiei centrale cu 25% si personalul acestei cu tot 25%.

    Si asa platim cu 75% mai mult functionarii din fonduri europene fata de colegii lor "ne-europene" pentru "performanta" de a pierde fondurile europene allocate anului 2013.

    Si asa platim "unitati de achizitii publice" din toata administratia central care nu fac decat copy-paste din alte caiete de sarcini - si alea ilegale si aberante. Dar pe-astia I-a protejat deja "taxa de buna conduita"(!).

    Ia sa calculeze si salariile functionarilor astora cu un procent aplicat realizarilor lor, adica in EUR, la un curs de 2,50 LEI pe EUR...

    Vorba lui nenea Iancu: "Pana -aici! Nu-ti permit, ma-ntelegi!? Nu-ti permit!".
  • +2 (2 voturi)    
    Alo...Isarescu...dormi ? (Miercuri, 27 august 2014, 10:38)

    MihaielaAlba [anonim]

    E o situatie fara iesire , ei vad luminita de la capat doar prin mariri-inventari de noi taxe !
    In curand o sa fim o tara de societati cu un angajat, pana si carefura sau lidl o sa aiba doar un angajat, restul o sa fie societati cu care au contract, casierii, oamenii de serviciu, etc.
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns Mihaela Albu (Miercuri, 27 august 2014, 12:27)

      Livut [utilizator] i-a raspuns lui MihaielaAlba

      Aveti perfecta dreptate ca toti ceilati care au postat anterior. Suntem jefuiti si singura modalitate de a ne apara este votul din noiembrie prin care trebuie sa scapam de Ponta Biruitorul ( adica facatorul de noi biruri ) si de acolitii lui .
  • 0 (0 voturi)    
    Va si amar de noi (Miercuri, 27 august 2014, 13:33)

    Rocara [utilizator]

    Daca , doame fereste, ajung PSD-UL (comunistii), la putere, Ponata presedinte, nu mai avem scapare, o sa avem acciza si pe apa care o bem.
  • +1 (1 vot)    
    Ma mir ca nimeni nu a sesizat ceva esential (Miercuri, 27 august 2014, 14:30)

    LiviuX [utilizator]

    Nicaieri in lume, cand se vorbeste de inflatie, nu se calculeaza la taxe. Inflatia e scumpirea unor produse (cosul mediu sau cum vreti sa-l numiti). Deci daca un produs se scumpeste, automat vor creste si taxele aplicate lui. Deci aplicand rata inflatiei la acciza, avem de a face cu o dubla taxare. Nu e asta interzis prin lege? E ca si cum as aplica TVA de 2 ori, sau TVA la TVA...
  • 0 (0 voturi)    
    2 ani de guvernare o realizari (Joi, 28 august 2014, 4:51)

    SammySam [anonim]

    Traiasca PSD-ul si Ponta. Daca va uitati pe pagina lui de fb economia dudie, Ponta si oamenii lui muncesc din greu pentru bunastarea romanilor....Realizari in 2 ani si jumatate 0 in schimb isi face publicitate pe munca Simonei Halep. Opriti ciuma rosie!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Accize... (Vineri, 12 septembrie 2014, 11:03)

    Meghi [utilizator]

    Norocul lor ca poporul asta e prea prost si prea umil ca sa-i traga la raspundere pe hotii care ne fura zilnic din buzunarul propriu. Si ca atare vor contina sa ne fure si sa ne minta. Nu merita sa-ti fie nici macar scîrba ca traiesti si esti înconjurat de asemenea forme de viata...fura si tu si vei supravietui.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri