Francul elvetian a urcat la 4,58 de lei, euro coboara la 4,49 lei

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 23 ianuarie 2015, 13:06 Economie | Finanţe & Bănci

swiss francs
Foto: sxc.hu
Francul a urcat puternic in aceasta dimineata, cotatia medie calculata de BNR a fost de 4,58 de lei, in timp ce euro a slabit pana la 4,49 de lei. Dolarul a urcat si el pana la 3,99 de lei,miscarile fiind o consecinta directa a relaxarii cantitative impuse joi de Banca Centrala Europeana, combinata cu apropierea alegerilor din Grecia, care pun si ele o presiune in piata valutara. "Vineri,  leul s-a intarit sub 4,49/EUR in urma primelor tranzactii, dar nu a avut puterea sa continue. Ne asteptam la o zi fara variatii mari, avand in vedere ca investitorii asteapta rezultatele alegerilor anticipate din Grecia din acest sfarsit de saptamana, in conditiile in care Syriza a parut sa se distanteze in sondaje in ultimele zile", se arata intr-un raport de vineri al ING.

Potrivit aceluiasi raport, pe piata monetara, randamentul pe termen foarte scurt a urcat cu 25 de puncte de baza in aceasta dimineata, la 0,35%, in timp ce segmentul 1M-3M a inceput sa scada dupa cresterile recente. Evolutia este in linie cu asteptarile noastre privind o dinamica favorabila din partea leului si conditii de lichiditate foarte bune, astfel ca segmentul a coborat cu 15-25 de puncte de baza, la 0,70-0,80%. MF a vandut certificate de trezorerie de 0,81 miliarde de lei la 11 luni la un randament maxim de 1,43% (comparabil cu asteptarile noastre de aproximativ 1,40%), valoare aflata, totusi, sub nivelul bid din piata secundara pentru un instrument similar. A fost un rezultat destul de bun, dar credem ca ar fi putut fi si mai bun daca momentul era altul. Piata a parut sa fie precauta inaintea anuntului BCE, avand in vedere ca randamentele unor titluri de stat romanesti erau in crestere in prima parte a zilei, dar miscarea a fost inversata dupa pranz, in urma comunicarii programului de relaxare cantitativa.
 
Randamentul titlurilor romanesti cu cea mai mare maturitate, obligatiunile la 12 ani, a scazut ieri cu 10 puncte de baza, la 3,12%, in timp ce pentru obligatiunile la 10 ani, a coborat cu 5 puncte de baza, la 2,92%. Astazi, randamentele au continuat sa scada, mai ales la scadentele lungi, iar titlurile la 10 ani se tranzactioneaza acum in zona apropierea nivelului de 2,80%. Credem ca perioada de scaderi de randamente pentru obligatiunile romanesti ar fi continuat sub impulsul factorilor locali, dar acum vedem un motiv in plus sa ne asteptam la acest lucru
Cursul pentru francul elvetian anuntat de BNR a atins niveluri record joi si vineri saptamana trecuta, dar si luni, miercuri si joi saptamana aceasta, ca urmare a eliminarii a plafonului minim impus de Banca Elvetiei pentru cursul franc/euro.

Francul s-a apreciat puternic incepand de joi saptamana trecuta, cand banca centrala a Elvetiei a decis sa renunte la un curs minim de schimb de 1,2 franci/euro. Comparativ cu nivelul anuntat de BNR anterior deciziei Bancii Elvetiei, francul se afla in crestere cu peste 20% fata de leu.

Monedele din regiune au avut aceeasi evolutie in fata euro, scriu si economistii de la Piraeus Bank Romania. Reamintim ca Banca Centrala Europeana a anuntat ieri ca va cumpara, incepand din martie 2015 pana in septembrie 2016 active financiare in valoare de 60 miliarde euro lunar (incluzand schemele in desfasurare). BCE va cumpara maxim 33% din datoria emisa de un singur emitent si nu mai mult de 25% dintr-o singura emisiune cu conditia ca activele sa aiba cel putin doi ani si cel mult treizeci de ani pana ajung la maturitate. S-a hotarat de asemenea scaderea dobanzilor (deja foarte convenabile) la imprumuturile pe termen lung pe care BCE le ofera bancilor pentru ca acestea sa poata finanta economia reala. Chiar daca masurile anuntate ieri sunt cel putin la nivelul asteptat de investitori, succesul actiunii depinde de dorinta si abilitatea guvernelor din zona de a implementa reforme structurale, mai scriu economistii bancii cu capital elen.

Markit a anuntat vineri dimineata ca indicele PMI pentru zona euro a crescut peste asteptari la 52.20 puncte de la 51.70 puncte postate in decembrie si mai mult decat consensul de 51.80 puncte.

Preturile metalelor pretioase au crescut ieri dupa decizia de politica monetara a Bancii Centrale Europene, metalele pretioase fiind percepute ca active insensibile la inflatie dar au mai pierdut vineri dimineata din castig afectate de intarirea dolarului. Aurul a atins un nou maxim joi la  1,306.20 dolari pe uncie, scazand azi sub nivelul de 1,300.00, argintul este cotat la la 18.18 dolari pe uncie, pretul platinei a coborat la 1,270.00 dolari pe uncie de la maximul de ieri de la 1,287.75, in timp ce paladiul s-a mentinut deasupra a 770.00 dolari pe uncie.

Cursurile de schimb leu/dolar si leu/franc elvetian sunt calculate de BNR in functie de paritatea leu/euro si cotatiile de schimb euro/dolar si euro/franc elvetian.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

5633 vizualizari

  • -12 (16 voturi)    
    Asa le trebuie (Vineri, 23 ianuarie 2015, 13:39)

    Mihai [anonim]

    celor imprumutati! Le trebuiau musai atunci case. Daca mai asteptau putin altfel statea treaba. Sau daca luau fraci, ii puneau in alt cont si ii schimbau acum in lei se imbogateau :) Hahaha!
    • +6 (10 voturi)    
      Multi au facut asta (Vineri, 23 ianuarie 2015, 13:47)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Putini insa nu aveau drept la credit in alta moneda si au fost oarecum fortati de imprejurari. Aceia sunt victime.
      • +2 (8 voturi)    
        Nu va suparati (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:19)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

        pe mine. Am vrut sa fac si eu putin parte din "cealalta tabara" sa vad cum e sa postezi tampenii.
        Sunt Mihai (initiatorul postului) si am si eu un credit in CHF din 2008. Ne vedem duminica la protest!
        • 0 (2 voturi)    
          Sa intelegem (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:16)

          lcristi [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

          ca ai vrut sa pui paie pe foc...
          • 0 (2 voturi)    
            Ok, (Vineri, 23 ianuarie 2015, 15:14)

            Mihai [anonim] i-a raspuns lui lcristi

            intr-adevar, asa pare, nu asta a fost intentia.
        • 0 (0 voturi)    
          Eu nu am de ce sa ma supar (Vineri, 23 ianuarie 2015, 19:32)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

          Nu am credite in Franci si nu eram invidios pe altii nici cand erau mai ieftine. De ce? Nu sunt genul cu invidia. Creditul e un contract intre mine si banca, nu sunt implicate alte persoane.

          Am citit comentariul Dvs si sper sa aveti noroc. Se pare ca e nevoie de asa ceva si la o ipoteca nu numai la loto.

          PS: Personal nu sunt de acord ca vina (pierderea) sa o poarte doar una din parti (client/banca). Trebuie ajuns la un compromis, ca in orice relatie. Care? Nu stiu sa va spun ca nu sunt economist.
    • +6 (6 voturi)    
      PENIBIL (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:05)

      lcristi [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Mare mai e gradina Domnului; sa razi de oameni care maine vor fi dati afara din casa, care au achitat ani de zile cu buna credinta.... acesti oameni nu si-au dorit sa se imbogateasca ci doar sperau la un trai normal -------- din pacate acum vorbim de saracie, iar tu razi.
      • 0 (2 voturi)    
        ... (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:50)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui lcristi

        Vezi postul meu de mai sus. Sper ca vii la miting.
    • +3 (3 voturi)    
      cand s-au dat creditele toti au vrut castig (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:52)

      lute_ipse [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      si bancile si imprumutatii
      acum pierderile trebuiesc suportate si de unii si de altii.
      nimeni n-o v-a face de buna voie.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Vineri, 23 ianuarie 2015, 15:22)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui lute_ipse

        ...
      • 0 (0 voturi)    
        Creditele loate au sustinut economia (Vineri, 23 ianuarie 2015, 17:44)

        AlbuZahar [utilizator] i-a raspuns lui lute_ipse

        Creditele luate au sustinut cresterea economica din 2007, 2008.
        Sumele luate nu au plecat din tara ci au fost injectate in economia nationala.
        Nu existau investitii, era doar consum!
  • +4 (6 voturi)    
    O nebunie! (Vineri, 23 ianuarie 2015, 13:39)

    Martinezu [utilizator]

    Se vor intetii discutiile pe tema francului.
    Cred ca este inca o dovada a traseului gresit pe care merg societatile moderne. Nu cred in combinatii si conspiratii.
    Aici cred ca e vorba de o boala ce ne afecteaza direct sau indirect.
    Adica societatea vrea sa consume mult mai mult decit poate produce ( metaforic vorbind) si face asta luind credite. Sigur ca la un moment dat se sparge buboiul.
    Adica oamenii nu isi pot permite un apartament , casa masina dar iau un credit. dar ei in continuare nu si-o permite. dar daca nu iau credit, respectiv casa, sau masina , societatea ii cam exclude.
    Pai nu ar fi fost mai normal ca inainte de a lua credit sa faca dovada ca poate economisi 2-3 ani? Adica, vrei sa te imprumuti pe 25 de ani, arata ca 5 ani poti duce o rata si dupa aia vorbim.
    Dar, isteria creditelor a luat amploare si nu au mai fost bariere. Oamenii pacalesc bancile declarind venituri pe cit posibil mai mari , iar bancile ( care stiu ca sunt pacalite) pacalesc oamenii cu dobinzi si comisioane si mai mari.
    Se maresc plafoanele de indatorare pina la cote nebunesti, de parca oaamenii aia traiesc fara sa manince sa se imbrace etc.
    Nu mai vorbesc ca o masina fina se tine cu o cheltuiala si ea. Sau un trai intr-o zona mai buna.
    Degeaba ai tu 1000 eur/luna daca iti plac restaurantele bune, sau hainele scumpe. Bancile nu tin cont, iar clientii, nici atit.
    • +4 (6 voturi)    
      Aveti perfecta dreptate (Vineri, 23 ianuarie 2015, 13:46)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Cu o singura mentiune: "Adica, vrei sa te imprumuti pe 25 de ani, arata ca 5 ani poti duce o rata si dupa aia vorbim." este o varianta fair play insa si bancile trebuie sa joace fair play.

      Eu si sotia am luat un apartament pentru ca plateam chiria cam cat platim ratele. Diferenta e ca la finalul a n ani apartamentul ramane al nostru. Dar si banca noastra a fost fair play si nu ne-am aruncat inainte sa ne luam ceva de lux. Am luat credit in moneda in care si primesc banii, nici macar in Euro.
    • +1 (5 voturi)    
      CATRE BNR (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:02)

      lcristi [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      BNR-ul este profund ingrijorat ca din cele 12-13 banci 4-5 ar putea da faliment daca ar face conversia. Ei bine problema o puteti pune si de genul daca aceste 12-13 banci nu vin in sprijinul clientilor vor da toate faliment.
      De ce? simplu, toti prieteni, rudele mele si toti cunoscutii le voi recomanda sa numai aiba de a face cu aceste banci.
      Cate familii sunt implicate ..... cate familii deja au creditele neperformante din cele 75.000 de franci.... faceti un calcul.
      Reculul ce se va simti va fi mult mai puternic decat cei 20-40% din cei care vor mai intra la credite neperformante cu actualul curs.
      In ce priveste articolul pot sa zic ca nici guvernul si nici bancile nu vor lua decizii privind conversia in lei la data acordarii, vor incerca pe cat posibil sa distraga atentia publicului cu arestari gen Toni Grebla, ceea ce nu e rau, probabil vor mai sacrifica dou-trei persoane de rang inalt. Ideea e cu cat faci mai mult circ cu atat distragi atentia de la problemele reale..... strategi asta nu o sa mai tina..... din pacate.
      CONCLUZIA: adresat-va instantelor pentru a va obtine drepturile, costurile nu sunt mari, ati vazut la Buzau cheltuielile de judecata sunt de 1.500 lei motiv pentru care merita sa incercam.
      Va doresc succes la toti - orice instanta va da castig de cauza clientilor avand in vedere situatia de fata.
    • 0 (0 voturi)    
      partial corect (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:13)

      lcristi [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      In aceasta lume conditia creditarii e simpla, exista si posibilitatea sa acumulezi un fond si sa primesti proportional fondului acumulat... dar sa faci dovada 2-3 ani exclus.... ai omorat piata si consumul cu asa ceva.
      Problema a fost ca in dorinta de a se da cat mai multe credite bancile au influetat piata prin supraevaluarea bunurilor astfel acordand sume din ce in ce mai mari, asa a picat piata din America, ulterior si in Europa. Diferenta e ca Americanii s-au miscat inteligenti.. cine erau cei care detineau bunuri in America, in imobiliare arabii, europenii, rusii, etc.... Ce au facut, au supraevaluat bunurile cu credite din afara.... le-au trantit la pamant si acum si le-au rascumparat cu preturi mici. Unde e America acum dupa criza pe val;. Unde e Europa la pamant..... sunt smecheri si profitori. Asta e capitalismul modern - O JUNGLA
    • 0 (0 voturi)    
      nu e chiar asa (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:38)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

      cum poti economisi daca stai in chirie?

      si da, fiecare om isi doreste mai mult. atat sa consume cat sa si castige. problema e ca unii nu stiu sa se intinda cat isi permit:
      1) de ce sa-mi cumpar apartament de 4 camere cand imi permit doar o garsoniera?
      2) banca de ce a permis celor care isi permit garsoniere sa-si cumpere apartamente de 4 camere?

      nu sunt expert in finante, dar cand am luat imprumutul euro era 3.5 si impreuna cu sotia am facut urmatorul calcul: presupunem ca salariile raman aceleasi dareuro ajunge la 5 lei. ne putem permite sa platim rata la cursul ala? da. perfect, mergem mai departe.
      cand am fost la banca, ne-au spus ca la salariile nostre ne putem permite un imprumult de ~100k E (normal ca si rata era pe masura) . am refuzat ...

      da, ne-au crescut cheltuielile, dar inca suntem in marja de eroare.

      de ce am ales euro? (toata lumea zicea ca e mai bine in lei)
      1) leul mai are putin de trait. ca or fi 3, 5 ani,candva tot vom trece la euro. de ce sa ma chinui atunci sa platesc / convertesc in euro?
      2) daca plecam din tara (ceea ce s-a si intamplat) salariul va fi in euro, deci nu ma mai afecteaza deloc cursul de schimb ...
  • +4 (6 voturi)    
    pentru hateri! (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:19)

    ggjupanu [utilizator]

    Bagati-va mintile in cap, habar nu aveti despre cum au stat treburile, vorbiti pe langa subiect la fel ca politicienii si va bucurati ca niste tampiti. Cine si-a luat credit in chf nu si-a luat ap de lux, ap de lux costau f mult , cine isi permitea la vremea aceea asa ceva se incadrau f bine la credite in euro. Si chiar si pentru cei care si-au luat ap de lux.... Am stat cu chirie 5 ani din zile din 2003 pana in 2007. Ajunsese chiria cat o rata, ajunsesem la un salariu cat sa-mi permit un credit , singura solutie care mi s-a oferit a fost acest credit in CHF, "aici va incadrati la sal pe care il aveti, CHF_ul e una din cele mai stabile monede din lume, m-am dus am urmarit istoricul evolutiei acestei valute si era incredibil cat de putin variase pana in acel moment. Au fost multi care au facut credit in conditiile in care o rata era comparabila cu o chirie, vroiam sa imi intemeiez si o familie. Am zis de ce sa dau banii pe chirie cand pot sa platesc la fel si la sf creditul ap ramane in proprietatea mea. Cei care sar cu gura acum sunt cei care atunci nu si-au permis un credit poate nici nu erau salariati, nu pentru ca au fost ei destepti sau au fost rezervati ca vezi doamne au facut ei previziuni economice. Sunt multe de spus, putine de inteles de catre haterii care au umplut FB "asa le trebuie! " . Ma consider un ghinionist pentru ca am avut salariul eligibil pentru un credit abia in perioada de boom imobiliar, pentru ca traiesc intr-o tara in care BNR nu a vrut sa aplice sfaturile unui renumit bancher elvetian (dc vreti revin cu numele lui) de a interzice creditele in CHF, dar mai ales si pt ca a permis cresterea pragului de indatorare la CHF si pt ca nu a luat masuri inca din 2008 sau chiar din 2009. Oricare din haterii de azi ar fi putut fi in locul nostru ! Ganditi-va putin ... Am fost la mom nepotrivit in locul nepotrivit, am vrut doar o locuinta, nu una de lux pentru care sa platesc un pret decent .
    • 0 (2 voturi)    
      ghinion ... (Vineri, 23 ianuarie 2015, 15:47)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui ggjupanu

      te consideri ghinionist nu pentru ca ai avut un salariu care sa-ti permita un credit in franci (si nu unul in euro), ci pentru ca nu ai stat sa gandesti in 2008 cand toate preturile erau sus. pentru mine ramane un mister, cum oameni care se cred inteligenti, au putut pune botul si sa cumpere proprietati care valorau mai mult decat echivalentul lor din germania.

      cum poate cineva sa dea pe o garsoniera in tei 80.000 Euro? sau apartament in prelungirea ghencea 200.000 E ... toti cei care si-au luat atunci case, acum isi plang de mila. fie ca e vb de euro sau de franci, totul a fost umflat artificial si din pacate "fraierii" trebuie sa plateasca
    • 0 (2 voturi)    
      concluzia (Vineri, 23 ianuarie 2015, 16:03)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui ggjupanu

      Deci de vina e bnr ca nu a interzis creditul ca tu nu te puteai abtine trebuia sa iti dea cineva peste mana.

      Si asta cu rata era cat chiria si mai bine fac rata ca ramane al meu e cea mai penibila si des utilizata scuza, atat era atunci dar lucrurile se schimba de la an la an dar apoi in 30 de ani, nu trebuie sa fii geniu sa realizezi asta.

      Criza cu francul e deabia inceputul, devalorizarea apartamentelor a inceput si nu o sa se termine pana nu ajung la preturile de dinainte de criza, pensionarii pun constant apartamente pe piata si tinerii sunt din ce in ce mai putini si cu venituri mai mici, sa vezi atuncea jale sa platesti un credit total de peste 100k ~ 150k euro la ceva ce ajunge sa faca 10k ~ 20k
  • +1 (7 voturi)    
    Criza francului elveţian (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:37)

    Iahim [anonim]

    Pentru criza francului elvetian, răspunderea revine în totalitate BNR
    • 0 (0 voturi)    
      bnr (Vineri, 23 ianuarie 2015, 17:24)

      step by step [utilizator] i-a raspuns lui Iahim

      ce treaba are bnr cu criza francului elvetian. suntem oameni liberi, intr-o lume libera, pe o piata libera. asumati-va deciziile luate. castigi sau pierzi.
    • -1 (1 vot)    
      cu aceeasi logica (Vineri, 23 ianuarie 2015, 17:56)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Iahim

      Pentru fumat raspunderea e a guvernului ca nu interzice vanzarea tigarilor.
  • +1 (1 vot)    
    Care este datoria bancilor in CHF? (Vineri, 23 ianuarie 2015, 17:45)

    AlbuZahar [utilizator]

    BNR ar trebui sa iasa pe piata cu un raport pentru fiecare banca romanesca in care sa prezinte:
    - total credite CHF acordate cetatenilor romani
    - total credite CHF luate de banca
    - suma totala datorata in prezent de banca (CHF)
    - suma totala datorata in prezent de cetateni (CHF)

    Dupa ce vedem aceasta situatie o sa intelegem mai mult!...
  • +1 (1 vot)    
    De ce nu am facut credite in lei? (Vineri, 23 ianuarie 2015, 17:50)

    AlbuZahar [utilizator]

    Nu am facut credite in lei pentru ca in 2007 dobanda DAE in RON era 20-25%
    Nu exista niciun salariat care sa poata suporta o asemnea rata la un credit imobiliar.

    Daca aude BNR:
    - cat este LIBOR-ul in prezent si ce dobanzi aplica bancie la CHF? Nu ar trebui ca dobanzile sa fie 0?

    - a impus BNR bancilor romanesti sa faca asigurari pentru fluctuatiile de curs valutar?
  • +1 (1 vot)    
    Cursurile de schimb (Vineri, 23 ianuarie 2015, 17:56)

    zar-zar [utilizator]

    ar trebui sa reflecte relatiile intre economii, dar cind economiile stagneaza, ce mai reflecta? Din 2008 pina in prezent dolarul s-a devalorizat 30% si euro 21%. Fluctuatia francului are explicatii in rezerva imensa de dolari (devalorizati) din bancile elvetiene si colapsul din economia americana - scandalul americanilor cu secretul bancar si evazionistii pare a fi teama de o anume reactie a elvetienilor de as recupera, intr-un fel, din pierdere. Rusia si China se descotorosesc de dolari, in schimb Belgia achizitioneaza in nestire. Intentiile lui Obama expuse in Congres, daca se vor putea realiza ar putea sa inceapa redresarea dolarului - avantaj pentru belgieni care-l cumpara ieftin. dar republicanii care controleaza congresul sunt contra lui Obama in orice ar fi - deci sanse foarte mici. Ca o concluzie: cursul n-are treaba cu economia ci cu politica, care tine de interesul pentru profit (iarasi fara legatura necesaralmente cu economiile). Profetiile lui Jim Rickards par sa se adevereasca. Dolarul va fi inlocuit, dar nu de euro care si el pare a fi plapind. Pina la urma, ca o fi in Elvetia, ca o fi la Singapore, francul pe termen lung pare a inspira incredere - ce s-a intimplat acuma pare a fi un joc de glezne in culisele bancare, unii cistiga dar cei care pierd (trebuie sa fie si asa ceva, balanta o spune) vor fi intotdeauna muritorii de rind. BNR este un umil executant al BCE, tace si face in dauna romanasilor. In rest, instigarea celor cu euro (sau fara franci) contra celor cu franci este o politica de dezbinare obisnuita. Cind s-o intimpla la fel si cu euro, sunt curios care vor fi explicatiile? Ca solutia nu va fi .. francul, nu-i asa? Fara prea multa scoala financiara, economisesti sau te imprumuti in moneda in care esti platit, adica a terii in care traiesti - este singura moneda asupra careia poporul are un cuvint de spus.
  • 0 (0 voturi)    
    petitie (Duminică, 25 ianuarie 2015, 11:16)

    Iris [anonim]

    http://www.petitieonline.com/denominarea_in_lei_a_creditelor_in_valuta_straina_chf_eur_usd
  • 0 (0 voturi)    
    Romania leului puternic (Duminică, 25 ianuarie 2015, 11:17)

    Iris [anonim]

    http://www.trilulilu.ro/romania-leului-puternic
  • 0 (0 voturi)    
    hotii europei...bancile (Marţi, 27 ianuarie 2015, 20:39)

    Adi [anonim]

    Adica cum frate, ca de obicei victiele sint judecate iar calaii...bine merci. Sa fie un blestem de mai bine de 2000 ani????- in care victima nevinovata este judecata????
    Pai mai /// care gandesti asa, afla de la mine ca oamenii care s-au imprumutat, au facut-o pentru ca de bine de rau fracul era stabil fara fluctuatii speculative din partea celor care muncesc foarte mult sa mai faca pe spinarea increderii altora miliade....
    Dobanda era **decenta** si ca atare a atras investitri in moneda nenorocita a elvetiei c economie exploziva :)))) economia puliimele.
    Nu se spune nimicnu-iasa de miliardele de euro pe care oligarhii rusi si i-au retras la porunca tarulu, din conturile elvetiene...logic, se creea instabilitate. E...lasa ca o sa vada /// asta de tara ce inseamna lacomia.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă