Demetrian, vicepresedinte BCR: Pe o piata in stagnare a cardurilor, trebuie sa vii cu beneficii pentru clienti. Viitorul bankingului apartine tehnologiei contactless si mobilului

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2015, 14:32 Economie | Finanţe & Bănci

conferinta BCR Cluj
Foto: Hotnews
Noul trend in banking este construirea de beneficii pentru clienti. Reduceri sau chiar gratuitati la comercianti. "In 2009 se credea ca pasul urmator il va constitui tehnologia NFC (vezi mai jos, in articol ce reprezinta). Dupa 6 ani s-a constatat ca e posibil ca aceasta tehnologie sa nu reprezinte viitorul. Cardurile contactless da, dar NFC-ul nu, desi s-au construit nenumarate telefoane, bancile au incercat sa se lipeasca de aceasta noua tehnologie, dar ea nu a adus plusvaloare.  Acest NFC va disparea, iar viitorul apartine, in opinia mea, unei combinatii intre plastic si contactless si respectiv plati pe mobil. Lumea va investi mai mult in POS-uri virtuale. Pasul urmator va fi POS-ul mobil, care deja exista. E un telefon care scoate si chitante. Va fi un serviciu foarte ieftin si ...mobil", a explicat vineri la Cluj Napoca Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail & Private Banking, BCR.

Despre tehnologia NFC
Abrevierea NFC vine de la "Near Field Communications" si implica o tehnologie Wireless ce permite transferul de date de la un dispozitiv la altul, cu conditia ca acestea doua sa nu fie mai departe de 10 cm unul de celalalt. Pentru ca transferul sa functioneze, ambele dispozitive trebuie sa detina o antena si un cip NFC. Standardul a fost aprobat intre 2003 si 2004, devenind popular prin adoptia sa de catre producatorii de dispozitive mobile. Din punct de vedere tehnic, modulul si antena de NFC sunt foarte mici. Modulul poate fi inclus in multe dispozitive fiind mai mic decat o moneda de 1 ban, iar antena poate la fel de simplu sa fie aplicata pe carcasa interioara a smartphone-ului, pe sau in bateria acestuia, cum se intampla in cazul mai multor dispozitive, sau pe o carcasa externa care se va conecta la smartphone (sursa)

Experimentul BCR
BCR a lansat vineri un card contactless destinat tinerilor pana in 30 de ani, care ofera posesorului reduceri sau gratuitati la peste 80 de comercianti din Cluj (inclusiv muzee si cabinete de stomatologie). Banca incearca astfel sa isi creasca cota de piata in randul tinerilor, in prezent ea "controland" circa 15% din clientii bancarizati cu varsta de sub 30 de ani.

Bancile vor construi beneficii suplimentare pentru clienti. "Pentru cardurile de credit  exista si acum la majoritatea bancilor facilitati si reduceri  in genere pentru toti comerciantii la care clientii fac tranzactii. Noi dorim pe viitor sa le oferim ceva si pentru copiii, considerand ca acesta este viitorul serviciilor banca-client", crede Demetrian.

In opinia numarului doi din BCR, piata cardurilor e cam aceeasi de cativa ani. "In Romania sunt acum circa 14 milioane de carduri, de ceva vreme. Iese vechea generatie, intra cea noua...asadar avem 14 milioane de carduri la cei circa 20 de milioane de locuitori. Jumatate din ei traiesc in mediul rural, unde gradul de bancarizare este foarte scazut.  Interesant este ca daca tranzactiile la ATM  cresc in ritm de 3-4% anual, cele la comercianti au cresteri de 30-40%. Populatia noastra nu ne ofera sansa de a creste numarul cardurilor emise. Exista romani care au depozite bancare dar nu au si probabil ca nu vor carduri", spune seful retailului din cea de-a doua banca din sistem.

Banca Comerciala Romana a lansat vineri "BCR City Card" primul card bancar contactless, dedicat tinerilor pana in 30 ani cu extra reduceri la partenerii din Cluj, pentru a-i incuraja sa descopere orasul Capitala Europeana de Tineret in 2015. Cardul este dezvoltat sub sigla Maestro, in parteneriat cu Cluj.com.

"Lansarea la Cluj a acestui City Card nu este deloc intamplatoare. Pentru ca BCR este Banca Oficiala a Capitalei Europene a Tineretului este normal sa oferim tinerilor din Cluj posibilitatea de a fi primii beneficiari din tara ai acestui card. Ulterior, vom ajunge cu BCR City Card in fiecare oras universitar din tara, insa, pe termen scurt, vom distribui acest card in unitatile BCR aflate in centrele universitare importante pentru a promova astfel orasul Cluj in randul tuturor studentilor din Romania" a explicat Demetrian.

BCR City Card este un card de debit instant, cu functie contactless, cu multiple beneficii care ofera reduceri la o retea extinsa de comercianti (hoteluri, restaurante, cafenele, saloane de snatate, librarii, agentii de turism). BCR City Card are zero costuri de emitere si administrare, retrageri de numerar gratuite la ATM-urile BCR, mobilitate prin accesul gratuit la Alo si Click 24 Banking.

"Tinerii reprezinta un ambasador important in initiativele MasterCard de educatie financiara. De aceea, in parteneriat cu BCR, am dezvoltat un produs dedicat, cu beneficii construite pentru nevoile lor. BCR City Card le ofera tinerilor siguranta, simplitatea si rapiditatea platilor cu cardul alaturi de beneficii la comercianti, putand astfel sa se bucure din plin de experientele din Cluj, Capitala Europeana a Tineretului in 2015", a declarat Ana Maria Pochi, Account Manager, MasterCard.

"Colaboarea cu BCR reprezinta pentru noi un pas extraordinar de important deoarece ne permite sa trecem la nivelul urmator: promovarea tuturor acestor locuri deosebite si, multe dintre ele, dragi noua - promovarea lor la nivel national, ocazia de a le arata tinerilor din alte orase ce pot descoperi in Cluj ocazia de a le recomanda acei parteneri care s-au alaturat proiectului" a declarat Attila Kiraly, Coordonator City Card.

Cardul poate fi achizitonat din unitatile BCR si de la birourile mobile special amenajate, fiind eliberat pe loc.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
1489 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    comisioane... (Vineri, 3 iulie 2015, 15:23)

    UnulDeDeparte [anonim]

    La ce comisioane barosane care sunt pentru orice operatiune, la cat de complicat e operarea prin digipass (trebuie sa spun ca nu mi-a fost usor sa-l folosesc pentru prima data desi aveam cont bancar din 2000 si lucrez in IT), la aparitia relativ recenta a cardurilor in Romania (imi aduc aminte de un serial cu Columbo prin anii 70 cand detectivul intreba daca accepta cecuri), la lipsa de promovare a cardurilor in Romania nu e de mirare ca multi folosesc ATM sa extraga bani si apoi sa plateasca in cash... Eu in Canada incerc sa folosesc numai credit card-ul... anul trecut am primit inapoi vreo $500 pentru folosirea lui (1,5% din orice cumpar), plus ca atunci cand il folosesc sa cumpar bunuri cu garantie le dubleaza garantia (nu mai mult de un an), asigurare la furt timp de 3 luni, am asigurare medicala pana la 15 zile in strainatate, am asigurare daca inchirez o masina, daca cineva foloseste neautorizat credit cardul banca isi asuma riscul si eu nu platesc nimic... Cate din aceste facilitati ofera cardul BCR sau altele din Romania?

    numai bine
  • 0 (0 voturi)    
    pe bune?! (Vineri, 3 iulie 2015, 15:40)

    Reader [anonim]

    "Viitorul bankingului apartine tehnologiei contactless si mobilului" - in UK toate bancile iti pun la dispozitie card contactless iar plata de pe telefonul mobil e o chestie banala.

    deci, despre ce viitor vorbeste nenea?! poate ar fi mai bine sa scada comisioanele si sa se focuseze mai mult pe multumirea clientilor decat pe discutii filozofice legate de viitor ...
  • +1 (3 voturi)    
    Opinie (Vineri, 3 iulie 2015, 16:00)

    Adrian Popescu [anonim]

    Cardul in sine nu este un beneficiu pentru client . Cardul e un instrument de control asupra cetateanului .
    • 0 (0 voturi)    
      asa e ... (Vineri, 3 iulie 2015, 18:04)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui Adrian Popescu

      cum adica de control (daca ziceai monitorizare te mai credeam)? cum il controlezi? nu poate folosi cardul decat in anumite magazine sau daca isi cumpara doar anumite produse?!
      • 0 (0 voturi)    
        Raspuns (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 10:39)

        Adrian Popescu [anonim] i-a raspuns lui Reader

        Operatiunile de pe card cu toate detaliile lor pot fi vizualizate de functionari ai bancii , de functionari ai statului si de ......hackeri. FARA SA VA INTREBE PE DUMNEAVOASTRA DACA LE DATI VOIE . Si mai sint multe alte motive , sigur ele sint ale mele , dar nu o sa le insir aici . Oamenii prefera in general sa invete din propriile greseli asa ca eu nu ma opun .
    • 0 (0 voturi)    
      eu zic ca da (Vineri, 3 iulie 2015, 18:13)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Popescu

      O fi cardul un control asupra cetateanului nu am informatii, dar nu poti sa zici ca nu ai niciun beneficiu ca si client.

      1. Mult mai usor sa platesc cu cardul decat sa umblu cu gramada de cash la mine. Este mai rapid si nu imi umplu portofelul de monede.

      2. Este mai igienic sa platesti cu cardul, bancnotele sunt foarte murdare

      3. Platesti fix ce cumperi nu stai sa te "tiganesti" cu vanzatorul daca are sa-ti dea rest si eviti primirea ca re rest de bomboane sau mai stiu eu ce

      4. Ai o eveidenta a cheltuielilor. La sfarsit de luna te poti uita pe extras pe ce aicheltuit banii. La banca mea il primesc in fiecare luna gratis pe mail.

      5. Poti cumpara un produs de o valoarea mare sau mica oricand si nu esti limitat de cash-ul din buzunar. Chestii de genu "as cumpara acest produs da nu am suficienti bani la mine"
      • 0 (0 voturi)    
        Raspuns (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 10:35)

        Adrian Popescu [anonim] i-a raspuns lui micul_licurici

        Fie lucrati intr-o banca ( si implicit lucrati pentru banca , caci doar nu isi imagineaza cineva ca munceste pentru el ) fie sinteti un exemplar bine indoctrinat de .....functionarii bancari . Eu nu doresc sa va sterg din memorie toate ,,atuurile ,, care le-ati insirat dar va veni vremea cind o simpla intimplare ( desi numai intimplare nu va fi ) o sa va aduca aminte de unul ca mine .
  • 0 (0 voturi)    
    BCR (Vineri, 3 iulie 2015, 23:13)

    dan [anonim]

    Sapt asta vroiam sa scot banii care ii aveam la o banca greceasca . Am fost si la BCR ... sa vad ce oferta mi ar oferi daca imi fac cont la ei si vin cu vre +50k . Pai cand mi au prezentat ce comisioane platesc ...am renuntat la idee . Mi am facut la Raiffeisen premium account cu bancher la dispozitie , comisioane 0 de administrare si la plati, asig de calatorie gratis + multe avantaje . BCR pusi pe comisionat la greu ...ocoliti !
  • +1 (1 vot)    
    BCR (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 16:19)

    gogutza10 [utilizator]

    tocmai cei de la BCR fac pe cunoscatorii...comisioane peste comisioane...cred ca e ultima banca unde mai sunt mamuti dinainte de 90...care se asteapta sa fi bucuros ca ai voie sa intri in banca....mergeti in orice filiala si spunetii ca vreti sa faceti o plata contactless sa vedeti ce stan si bran o sa iasa...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă