Coca Cola vs. Pepsi. Cine e mai puternic?

de DP     HotNews.ro
Vineri, 21 august 2015, 9:06 Economie | Finanţe & Bănci

Top 5 producatori dupa CA
Foto: Hotnews
Va mai aduceti aminte de Brifcor, de Cico, oranjada si siropurile cu sifon de pe vremuri? Sucurile cu care romanii se racoreau acum 20 de ani au disparut din magazine, fiind inlocuite de Coca Cola, Pepsi, Fanta, Sprite etc. Potrivit unui studiu efectuat de KeysFin, chiar daca Pepsi are o traditie mai indelungata in Romania, fiind considerata pe vremea lui Ceausescu drept "sarutul Occidentului", Coca Cola a reusit sa o depaseasca in preferintele romanilor, reusind sa acapareze mai mult de jumatate din piata. O analiza privind rezultatele financiare ale principalilor jucatori din piata bauturilor racoritoare arata ca, in ciuda crizei economice, romanii nu au renuntat in ultimii ani sa-si "indulceasca" viata.  Dovada ca piata bauturilor racoritoare a crescut de la 4,81 miliarde lei in 2010 la 5,04 miliarde lei in 2014, ultimul an calendaristic pentru care exista cifre oficiale. Singurul an in care producatorii au inregistrat un recul a fost 2011, cand afacerile din acest sector au scazut puternic, cu aproape 2 miliarde de lei, la 3,16 miliarde lei.
 
Cel mai important jucator din Romania, in acest sector, a fost, in toti acesti ani, Coca-Cola HBC Romania SRL, producatorul marcilor Coca-Cola, Fanta, Sprite, Dorna, Dorna Izvorul Alb, Poiana Negri si Nestea.
 
Afacerile companiei au crescut de la 1,75 miliarde lei in 2010 la 1.83 miliarde lei in 2014, vanzarile Coca Cola reprezentand mai mult de 70% din piata. Coca Cola HBC Romania este si cea mai profitabila firma din domeniu, reusind in 2014 un profit de 102 milioane lei, in crestere cu aproape 20 mil. lei fata de anul 2013, insa in scadere cu aproape 80 milioane lei fata de rezultatul din 2010.




 
Pe locul secund in clasamentul celor mai importanti jucatori din piata bauturilor racoritoare s-a situat in ultimii cinci ani imbuteliatorul marcilor Pepsi, 7UP, Prigat, Lipton, Mountain Drew, Quadrant Amroq Beverages SRL, firma preluata de PepsiCo, cu afaceri ce s-au mentinut relativ stabile in ultimii cinci ani, in jurul nivelului de 600 milioane lei.
 
Podiumul este completat de Romaqua Group SA, compania care produce, printre altele, apele minerale Borsec, Aquatique si Stanceni, alaturi de sucurile Giusto si Quick Cola.
 
Business-ul companiei a evoluat de la 550 milioane lei in 2010 la 560 de milioane lei in 2014, cu un record de afaceri in 2012, anul in care a depasit pentru prima data bariera de 600 milioane lei, apropiindu-se de nivelul celor de la Quadrant Amroq Beverages SRL.
 
Top 10 - cei mai importanti jucatori din piata bauturilor racoritoare este completat de Tymbark Maspex Romania SRL, European Drinks, Rio Bucovina SRL, La Fantana SRL, Euroavipo SA, Perla Harghitei SA si Rieni Drinks SRL, cu afaceri cumulate ce au depasit 8,7 miliarde lei in 2014.
 
"Piata bauturilor racoritoare a reusit sa isi revina in ultimii ani dupa socul din 2011. A fost anul in care, pe fondul cresterii TVA si scaderii puterii de cumparare, romanii si-au temperat cumparaturile, fapt relevat in mai toate statisticile ce tin de consum", afirma analistii de la KeysFin.
 
Evolutia afacerilor din sector mai arata un fapt interesant. "Cine a investit masiv in promovare in acesti ani a reusit sa isi creasca cifra de afaceri, iar cel mai relevant exemplu il constituie Coca Cola", afirma analistii KeysFin.
 
"Un business construit pe coordonate publicitare extrem de solide care a reusit sa se impuna intr-o piata in care oferta este foarte diversificata. Spoturile radio si TV, campaniile de promovare indoor si outdoor, asocierea cu diverse evenimente, practic prezenta activa in toate mediile sociale au impus Coca Cola drept principala bautura racoritoare din Romania", au mai spus acestia.
 
"O demonstratie de marketing care a dovedit, daca mai era nevoie, ca publicitatea este esentiala intr-o piata in care comportamentul de consum tine in mare parte de impuls", afirma cei de la Keysfin.
 
  • Cu zahar sau light? Se uita romanii la ce consuma?



 
Comportamentul de consum al romanilor in privinta bauturilor racoritoare tine in primul rand de traditie si mai putin de alte coordonate, cu ar fi continutul caloric.
 
Faptul ca Coca Cola este cea mai vanduta bautura racoritoare de la noi dovedeste ca pentru consumatorii romani este esential in primul rand gustul si prea putin cantitatea de zahar pe care o ingereaza cu aceasta ocazie.
 
"Este si motivul pentru care Coca Cola dar si celelalte companii, precum PepsiCo, insista pe asocierea consumului de bauturi racoritoare cu traditia. Sa bei o cola la masa, la terasa, in diverse medii sociale este sugerata ca un exercitiu social asociat cu comunicarea, cu relatiile interumane", afirma cei de la KeysFin.
 
Abia in ultimii ani, jucatorii din piata au inceput, timid, sa promoveze trendul healthy, asociat unor bauturi racoritoare cu continut caloric redus, light, din ingridiente naturale.
  • 2015, cel mai secetos din ultimii 30 de ani, se anunta a fi cel mai profitabil pentru producatorii de bauturi racoritoare
 
"Comportamentul de consum al romanilor legat de bauturile racoritoare este unul bine definit din acest punct de vedere. Daca in privinta produselor alimentare, romanii sunt tot mai atenti la calitatea si continutul caloric al acestora, in privinta bauturilor racoritoare dar si in piata berii, comportamentul este inca unul rigid, comparativ cu ceea ce se intampla in Occident", mai comenteaza acestia.
 
Din evolutia datelor financiare, rezulta insa un trend care incepe sa se contureze tot mai puternic.
 
Producatorii de ape minerale, sucuri naturale si distribuitorii de apa imbuteliata prind tot mai mult teren, dovada evolutia Romaqua Group (Borsec), Tymbark Maspex Romania SRL (sucurile Tymbark) si La Fantana (distribuitor de apa plata imbuteliata), companii care au reusit rezultate in crestere in ultimii ani.
"2015, cel mai secetos din ultimii 30 de ani, se anunta a fi cel mai profitabil pentru producatorii de bauturi racoritoare", afirma analistii de la KeysFin, care considera ca piata va inregistra un avans sensibil, intre 15-25%, influentata in mod semnificativ de reducerea TVA.
 
"Combinatia seceta-preturi reduse se dovedeste a fi foarte profitabila in 2015, din datele pe care le avem din piata.Avem semnale ca exista producatori ale caror cifre de afaceri au crescut in aceasta vara cu peste 25%, sezonul estival 2015 fiind cel mai bun din ultimii cinci ani. Datele oficiale vor confirma, cu siguranta, acest lucru", au mai spus analistii KeysFin.
 
Informatiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare de la societatile comerciale si PFA-urile active din Romania, comunicate la Ministerul Finantelor.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
19245 vizualizari
  • +1 (9 voturi)    
    E de fapt reclama mascata, nu? (Vineri, 21 august 2015, 9:35)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Initial, da CC a avut o crestere exploziva: era noutate. Apoi, dpdv al consumatorului de sucuri carbogazoase, am preferat sa revin la Pepsi. De altfel si evolutia nr de fabrici arata reculul (dar nu sint aici pt antireclama!)
    Ar fi trebuit spus ca cei doi mari investesc si in "crantanele" pentru a reusi sa ofere "menu" complet la terasa. In momentul asta lupta intre ei acolo se duce. Miza celor doi pt productia in Ro era exportul in Fosta URSS unde cea mai populara bautura era vodca cu Pepsi (pe motiv ca era importat din Ro) acum si cu Cola - amestecul imita ff bine samagonul (ceai gruzin extras in vodca de casa). Acum CC a mutat din fabrici in Md.
    Ceilalti jucatori enumerati sint activi si ei si la crantanele si vre-o doi chiar produc ceva ce se vrea bere, daar care se vinde - e mai "moale" si nu se simte gustul "puternic si amarui".... In rest totul e PR, relatii platite cu terasele unde gasesti ori/ori.. Deja nu mai e fita sa ceri CC; as putea spune ca e chiar fita sa ceri Pepsi, se gaseste mai greu
    • +1 (7 voturi)    
      Ce si cum (Vineri, 21 august 2015, 12:45)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Pepsiul are aciditate mai scazuta, adica e mai putin periculor. E vorba de 4.3 P fata de 3.6 CC, dupa masuratorile de anul trecut din Ro.
      Deci daca tot lumea prefera, macar sa aleaga raul mai mic.

      Tocmai datorita aciditatii mari, CC e buna in gospodarie pentru foarte multe...in afara de pentru baut. Te scapa de rugina, de sangele de pe jos, spala WC-ul mai bine ca aproape orice produs specific.

      Din 8 litri de poate fabrica suficienta otrava cat sa omori un cal. Extragi apa, concentrezi restul ...mai departe nu mai spun ca doar retetele sunt secrete.
      • -5 (9 voturi)    
        pe bune ? (Vineri, 21 august 2015, 17:21)

        mentopic [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        deci, dupa parerea ta imbecila, citricele sunt daunatoare si ar trebui eleminate din alimentatie ? doar au aciditate mare
  • -6 (6 voturi)    
    bai cacatilor (Vineri, 21 august 2015, 17:47)

    mentopic [utilizator]

    iarasi cenzurati ce nu va place, magarilor ?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri