In acest an, romanii au terminat aproape 37.000 de locuinte. In total, avem 9 milioane de locuinte. Vestea proasta e ca una din 3 are toaleta afara iar una din 8 are peretii vraiste

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 6 decembrie 2016, 10:16 Economie | Finanţe & Bănci

La tara, din cinci case, trei au WC la curte iar celelalte doua au igrasie sau probleme cu peretii
Foto: sxc.hu
In primele 9 luni ale acestui an romanii au terminat 36.957 locuinte, mai multe cu 5.783 locuinte, fata de perioada corespunzatoare a anului precedent, au transmis marti oficialii Institutului National de Statistica. In total, in Romania fondul de locuinte cuprinde circa 9 milioane de locuinte, dar problemele de locuit afecteaza doua din cinci persoane (39%, la nivelul sfarsitului lui 2015). Deficientele resimtite cel mai acut de romani sunt lipsa in interiorul locuintei a grupului sanitar propriu sau a baii/dusului: 32,8%, respectiv 30,8%. De asemenea, un roman din 8 traieste in locuinte cu pereti sau podele deteriorate.





Daca ne uitam la alte tari europene, situatiile cele mai favorabile, in care proportia celor cu deficiente este redusa, le gasim in Slovacia (8,6%), Finlanda (8,8%), Cehia (11,5%) si Suedia (12,5 %). Statele cu cele mai ridicate ponderi ale persoanelor deprivate sub aspectul conditiilor de locuit sunt Romania (40,8%), Portugalia (38,1%), Letonia (37,8 %), Slovenia (31,9%) si Ungaria (30,8%).

Romania prezinta o situatie care contravine tendintei generale europene, in sensul ca ponderile persoanelor cu 2 sau 3 probleme ale locuintei (22,3% respectiv 8,4%) sunt mai mari decat ponderea celor cu numai o singura problema (8,0%).

E deja notorie situatia locuintelor fara grup sanitar in interiorul locuintei . In UE lucrurile stau ca mai jos.



Asa cum spuneam aici, avem  circa 20 de milioane de locuitori structurati in 8.88 milioane de locuinte ocupate de 7.1 milioane de gospodarii. Asta inseamna un excedent de 1,7 milioane de locuinte. Date valabile la 1 ianuarie 2016, potrivit INS. Anul trecut s-au construit peste 41.500 de locuinte. De fapt, s-au construit mai multe, dar "iesirile" (demolarile si schimbarea destinatiei altor locuinte) au facut sa ramanem "net" cu 41.500 de locuinte noi.

Din totalul locuintelor, circa 150.000 de locuinte sunt permanent neocupate, spune Statistica. Si aici trendul este crescator, in urma cu doi ani existau circa 100.000 de locuinte permanent libere.

Asta poate insemna si faptul ca cei cu bani, care au deja o locuinta, isi mai construiesc una poate pentru copii sau poate pentru ca in viitor vor dori sa inchirieze vechiul apartament/casa si a realiza astfel un venit suplimentar.

Potrivit INS, in aceasta toamna am asistat la o crestere a numarului locuintelor terminate in Nord-Vest (+654 locuinte), Nord-Est (+527), Sud-Est (+229) si Sud-Muntenia (+168). Scaderi s-au inregistrat in urmatoarele regiuni de dezvoltare: Bucuresti-Ilfov (-178 locuinte), Vest (-75), Sud-Vest Oltenia (-68) si Centru (-46).


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2379 vizualizari

  • -5 (7 voturi)    
    aspecte (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:24)

    Toni_Romania [utilizator]

    1-Cat la suta din aceste locuinte sunt PE DATORIE?
    2-Locuintele sunt facute in gen. cu materiale de constructie din import, deci banii dati de oameni tot la multinationale merg.
    3-Criza de locuinte in tara e si ramane mare, in sensul ca maj oamenilor nu si permit achizitia unei locuinte, avand maj venituri de sub 1000 lei. De aia f. multi tineri locuiesc cu parintii.
    • +4 (4 voturi)    
      raspunsuri (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:50)

      provest [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      1. Conteaza?
      2. Pentru aproape orice material de constructie exista solutii produse in Romania, de firme romanesti. De ce nu le alegeti?
      3. Aici aveti dreptate.
      • -3 (3 voturi)    
        firme romanesti??? (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:51)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui provest

        Care firme romanesti??? Cimentul de ex. e dat tot la Occident.
        • +1 (1 vot)    
          DE CE NU-TI FACI O FABRICA DE... (Marţi, 6 decembrie 2016, 14:55)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Ciment?
      • -3 (3 voturi)    
        altele (Marţi, 6 decembrie 2016, 12:21)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui provest

        Cifrele or parea ele mari dar multi loviti de criza nu au mai reusit sa plateasca datoria la banca si azi se vad langa orase pe dealuri multe case cu "de vanzare" pe ele, multe "la rosu". Asa e langa Mun.Iasi.
    • +2 (2 voturi)    
      fugi bre de-aici (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:25)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Tu ai idee ce materiale se folosesc la constructia unei case?!?
      1. betonul se face cu ciment romanesc (chiar daca firmele sunt detinute de straini), peitris romanesc si apa la fel de romaneasca
      2. fierul e in mod evident autohton, macar si pentru faptul ca transportul lui de peste mari si tari ar fi mult prea scump
      3. caramizile sunt facute la noi, cauta spre exemplu brickstone si vezi cine le fabrica
      4. Tabla e romanesca, mai ales aia ieftina, bilka, coilprofil, etc
      5 Polistirenul e la fel de romanesc, inclusiv ala scump, gen austrotherm ( suficient sa iei o firma si sa cauti pe net dqaca are fabrici in Romania). La fel ca si la fier sau caramizi, ar fi prea scump de tramsportat din alte tari.
      6. inclusiv termopanele, daca ai curiozitatea sa cauti pe net, sunt manufacturate la noi, eventual din p[rofile si feronerie produsa in strainatate. Sticla e 100% produsa in romania.
      7. Gresie, faianta, parchet, gasesti si romanesti, si straine
      8. chiuveta, wc, mobilier baie, la fel.

      Asha ca... daca tragi o linie si aduni vei vedea ca in foarte mare proportie o casa e facuta cu materiale produse in romania, chiar daca se cheama Spiroca, Brickstone, Austrotherm, Bilka, etc, macar si pentru simplul fapt ca ar fi mult prea scump sa fie aduse din afara pe motiv de greutate/volum foarte mare comparativ cu pretul produsului. Da' na, voi astia care dati tot timpul vina pe imperialisti pentru propria viata ratata, normal ca vedeti doar multinationale care sug singele poporului.
      • -2 (2 voturi)    
        ba nu (Marţi, 6 decembrie 2016, 13:05)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        "Firme detinute de straini" inseamna firme straine. Fierul beton vine din metalurgie, Galatiul e la straini. Deci ramane cum am zis: RO nu mai produce azi nici piuneze. Ps-Pietrisul da, e romanesc.
        Sticla din termopane e si ea din afara.
  • +5 (5 voturi)    
    problema (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:41)

    stefansb [utilizator]

    Problema cu locuintele (in toata Europa, nu doar in Romania) e ca nu mai sunt adaptate standardelor societatii actuale si asta afecteaza natalitatea.
    Ma uit des pe Travel la emisiuna House hunters, care prezinta cupluri in cautarea unei case fie pt inchiriat fie pt cumparat. Majoritatea vor o camera pt fiecare copil, daca se poate un dormitor liber pt oaspeti, livingul evident e camera doar de zi. Chiar si excluzand camera de oaspeti, Pt doi copii standardele actuale impun o locuinta cu 3 dormitoare (unu pt parinti, doua pt copii), deci 4 camere. Problema e ca in Europa traim in locuinte facute acum multi ani, cand altele erau standardele, si care in general nu au nr satisfacator de camere.
    Cand se va intelege ca aici trebuie schimbat ceva atunci Europa are o sansa sa isi rezolve problema cu natalitatea. Altfel, oricati bani i-ai da la nastere, neamtul, francezul sau romanul se vor gandi "bine, iau bani la nastere, iau alocatie, dar unde imi doarme copilul?"
    Cat timp vom trai in blocurile comuniste inghesuite nu vom avea natalitate nici macar cat sa ramanem pe loc.
    Daca vrem sa schimbam asta ar trebui sa lansam un program "rabla" pt apartamente, pe care sa le inlocuim cu case cu minim 3 dormitoare. Avem forta de munca, avem fond invechit de locuinte (cat mai satm in blocurile construite de bunici?), avem o problema cu natalitatea cauata de aceste locuinte ce nu mai corespund standardelor, dar nu ne intereseaza.
    • -3 (3 voturi)    
      fraza (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:53)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      "Cat timp vom trai in blocurile comuniste inghesuite nu vom avea natalitate nici macar cat sa ramanem pe loc."
      Tinand cont de numarul tot mai mare de oameni scosi din apartamentele "comuniste" din cauza ca nu si mai permit sa plateasca intretinerea din cauza veniturilor f mici sa spunem ca si chiar asa un apt e mare lucru azi sa ai.
    • 0 (0 voturi)    
      Aveti dreptate (Marţi, 6 decembrie 2016, 15:00)

      Marius_23 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      O familie nu se intemeiaza pe vila si suv . De aceea au viata lunga "cuplurile moderne" . Dar la partea cu natalitatea aveti perfecta dreptate, nu conteaza cu cine, conteaza sa aiba cat mai mult .
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:38)

    SoulSearcher [utilizator]

    avand in vedere multitudinea de autorizatii si de spagi pe care trebuie sa le dai ca sa-ti tragi utilitati, oare se mai mira cineva ?

    in primul rand apa curenta si canalizare nu exista, iar unde exista este cam 4-5 lei pe metru cub de apa, si 4-5 lei pe metru cub de apa menajera la canalizare

    deci intre 8 si 10 lei te costa un metru cub de apa in casa, asta ca sa-ti permiti WC in casa.

    gazul si energia nu mai vorbim, la gaz de exemplu daca nu exista conducta prin apropriere, ti-o faci tu cu firme autorizate, si apoi cedezi prin semnatura dreptul de folosire catre distribuitor... iar distribuitorul devine proprietar pe teava, si o taxeaza si la altii care construiesc pe langa tine.

    energia la fel, daca e nevoie de vreun stalp suplimentar, tot tu ti`l platesti, si ulterior dupa zeci de hartii si mici spagute, vine si te racordeaza ca ulterior sa te taxeze pentru radio, tv, certificate verzi, costul diferentei achizitiei energiei de pe piata libera.. etc etc etc

    ma mir ca isi mai trag romanii curent si gaze, la cat de scump este sa te racordezi.

    mai bine stau cu panouri foto si eoliana, si in casa ma incalzesc cu soba de teracota
  • 0 (0 voturi)    
    Deci una din trei nu e (Marţi, 6 decembrie 2016, 15:52)

    mr_mojo [utilizator]

    Locuința, e adăpost. Poate n-ar fi rau sa redefinit corect ce inseamna o locuința.
    • -1 (1 vot)    
      Toaleta afara (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:42)

      Marius_23 [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Parintii au cumparat o casa si are toaleta afara . Nu intentionam sa facem una in casa, nu vad sensul .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version