La 3 ani de la aderarea la Forumul Global pentru Transparenta al OECD, Romania intra in Peer Review Group-ul organizatiei

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 7 decembrie 2016, 10:57 Economie | Finanţe & Bănci

Romania devine de la 1 ianuarie 2017, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, membru cu drepturi depline in Peer Review Group al Forumului Global pentru Transparenta si Schimb de Informatii Fiscale din cadrul OCDE. Dupa ce a fost evaluat sistemul fiscal romanesc din prisma disponibilitatii si accesului la informatii fiscale si a procedurii de schimb international de informatii, plenul Forumului i-a acordat Romaniei un vot unanim de incredere pentru a ocupa aceasta pozitie, care consolideaza statutul tarii noastre in OCDE.

Membrii Peer Review Group discuta procedurile de lucru utilizate in analizarea rapoartelor de evaluare, avand calitatea de for decizional, care voteaza in plen raportul fiecarei jurisdictii fiscale. Astfel, membrii grupului pot supune discutiei aspectele relevante si pot decide, impreuna cu echipa de evaluare a Forumului Global, ratingul final pentru fiecare jurisdictie fiscala.

ANAF va avea astfel posibilitatea de a contribui la consolidarea procedurilor de lucru in cadrul Forumului Global si isi va prezenta propria viziune asupra implementarii standardelor de transparenta fiscala si asupra schimbului international de informatii in cadrul jurisdictiilor evaluate. Totodata, Romania va avea un rol strategic in Forumul Global, contribuind la combaterea evaziunii fiscale prin aplicarea de masuri de transparentizare fiscala la nivel global. In plus, participarea la Peer Review Group va aduce beneficii de imagine autoritatii fiscale din Romania, plasand tara noastra in prim-planul luptei impotriva evaziunii fiscale, la nivel international.

Romania a aderatin 2013 la Forumul Global OECD privind Transparenta si Schimbul de informatii, prin intermediul Ministerul Finantelor Publice, arata oficialii Ministerului Finantelor. In calitate de membru al acestui organism Romania va participa la procesul de evaluare a legislatiei nationale privind schimbul de informatii legat de aspecte fiscale.

Scopul Forumului Global privind Transparenta si Schimbul de Informatii pe probleme fiscale este acela de a imbunatati transparenta fiscala si de a asigura un schimb de informatii eficient intre statele membre ale acestui Forum. Forumul Global este o organizatie infiintata in anul 2009 de catre OECD si de o parte din jurisdictiile interesate de desfasurarea in bune conditii a schimbului de informatii pe probleme fiscale.

Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

1241 vizualizari