Romania versus Ungaria la exporturi. Cu cat "ne bat" ungurii

de CZ     HotNews.ro
Luni, 16 ianuarie 2017, 19:41 Economie | Finanţe & Bănci

Analiza GMF despre Ungaria si Romania
Foto: Wikipedia
​Romania continua sa importe mai mult decat exporta bunuri, in timp ce vecinii nostri unguri au balanta pozitiva, in primele 11 luni ale anului 2016, potrivit estimarilor emise luni de Biroul european de statistica Eurostat.

Conform sursei citate, in perioada ianuarie - noiembrie 2016, Romania a avut export total de bunuri de 53,1 miliarde de euro, insa importurile au fost de 61,8 miliarde de euro. Rezulta astfel o balanta comerciala negativa, de -8,8 miliarde de euro, in primele luni ale anului 2016, pentru Romania.

Spre comparatie, Ungaria a avut schimburi comerciale mult superioare Romaniei, in conditiile in care tara de la vest are o populatie la jumatate fata de cea a Romaniei, o suprafata mai mica de jumatate fata de Romania si nici nu are iesire la mare.

In primele 11 luni ale anului 2016, Ungaria a avut exporturi de 84,9 miliarde de euro si importuri de 77,8 miliarde de euro, fiind astfel pe plus cu 7,1 miliarde de euro pe balanta comerciala.

Diferenta se face la comertul cu celelalte state ale Uniunii Europene. Ungaria are o balanta comerciala pozitiva in schimburile intra-UE de 9 miliarde de euro, in timp ce Romania este pe negativ, cu -7,8 miliarde de euro in primele 11 luni ale anului trecut.

clic pentru a extinde

Ceilalti vecini ai Romaniei care sunt membri UE, bulgarii, au un nivel al schimburilor comerciale mult inferior.

In perioada ianuarie - noiembrie 2016, Bulgaria a avut exporturi totale de bunuri de 21,4 miliarde de euro si importuri de 23,7 miliarde de euro, rezultand o balanta comerciala negativa, de - 2,3 miliarde de euro.

Cel mai mare expotator din Uniunea Europeana ramane Germania, cu exporturi totale de 1.112,8 miliarde de euro si importuri de 874,5 miliarde de euro, rezultand o balanta pozitiva de 238,3 miliarde de euro in primele 11 luni ale anului 2016.

Descarca de AICi estimarile complete ale Eurostat privind balanta comerciala in UE


Citeste mai multe despre   










12248 vizualizari

  • -6 (16 voturi)    
    Cum explica lucrul acesta... (Luni, 16 ianuarie 2017, 19:58)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    Libtarzii care cred ca Ungaria e un fel de paria la ora actuala din cauza ca refuza Islamizarea Ungariei și a Europei impusă de către Bruxelles. Aici defapt se vede ca atitudinea de servilism dusa de către guvernele Neo-marxiste pompos auto intitulate "pro europene" (de-altfel profund antinationale și fățiș pro islamice și anticrestine) care se perinda pe rând la putere in România nu ajuta absolut la nimic și nu face ca, miraculos, să curgă numai lapte și miere in România...
    • +5 (5 voturi)    
      s-o crezi tu (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:45)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

      Ungaria e interesanta pentru investitii pentru ca are o retea excelenta de autostrazi, legislatie stabila si clara, salarii relativ mici (chiar daca mai mari ca la noi, mai mici decit in Cehia/Polonia) si citiva ani bunii de UE in fata. De aia se fac fabricile la ei si nu la noi. Si exporta mult peste noi de prin 2008. Stiu sa atraga investitii straine, sunt interesati de acest lucru. La noi, pina-ti da o primarie un teren cu utilitati in concesiune sa-ti faci o fabrica trece anul. Si dupa ce obtii terenul iti mai trebuie vrun am sa obtii toate autorizatiile si avizele. Si in final descoperi ca angajatii te fura cit pot (vezi cazuri concrete la Ford Craiova sai Delphy Iasi), nu-s responsabili, nu-s seriosi, tre sa stai tot timpul cu batul pe ei, vor anual dublare de salarii, etc, etc. Cam astea-s motivele. Daca tu crezi ca Romania va ffi invadata de investitori daca se apuca de injurat la UE, te inseli.
      • +3 (3 voturi)    
        Dacă nu ai înțeles ce... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:25)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Vroiam sa zic, atunci o să încerc a spune același lucru altfel...

        Nu contează ce poziție ai ca stat din cadrul UE in ceea ce privește politica interna și internațională chiar dacă aceasta "contravine" normelor de multe ori abuzive și antinationale pe care le are Uniunea...de exemplu România are o atitudine de sclav fata de Bruxelles crezând ca asta rezolva absolut totul...Ceea ce contează este cum te organizezi pe plan intern și-ți place mai puțin furtul din banul public...
        • 0 (2 voturi)    
          iti dau dreptate oarecum (Marţi, 17 ianuarie 2017, 15:33)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

          Dar sa stii ca are importanta si cit de previzibil si "baiat bun" esti.... Cind tu ca sef de stat declari ca democratia liberala si-a attins limitele, cind declari ca-l admiri pe Putin, cind injuri UE, o parte din posibilii investitori vor avea retineri. Daca aveau de ales intre tine si vecinul si nu aveau alt criteriu mai important de departajare, pierzi si asha investitia. Bineinteles ca e mult mai important sa ai autostrazi, legislatie clara si stabila, coruptie tinuta in friu, etc. Dar conteaza si comportamentul. Cit despre imigrantii islamisti, de ce e rau ca romania nu s-a pus contra? Citi imigranti islamisti au ajuns in Romania si citi dintre ei vor ramane in tara odata lasati liberi???
          • +1 (1 vot)    
            Ce fel de gândire cerebrala... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 16:39)

            press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Din partea unui roman, chiar și ateu care urăște creștinismul precum este cazul tău, este asta precum că, citez din memorie, "ce e rău ca România nu s-a opus primirii a peste un milion de musulmani potențial jihadiști" care urăsc stilul european de viața LAIC și a creștinilor in general căci "și așa nu vor să rămână in România"?!...Si dacă ar fi rămas, întreb si eu?...tu îți dai seama cât de infantila este aceasta "afirmație" a ta?...
            • 0 (0 voturi)    
              tui chiar crezi e spui? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:59)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

              Pai chiar asha, ce e rau? Faci parte dintr-un club select unde esti mai muult tolerat decit acceotat, pentru ca nu respecti niici 30% din criteriile de acceptare. Toti aia mari si tari din club sunt pentru primirea meeleonului de jihadisti. Stii ca oricum jihadistii daca au de johadit o vor face in tarrile alora mari, ca nu e nici o afacere sa te arunci in aer in romanica, la concurenta cu buteliile explodate accidental. Stii ca si daca ti se repartizeaza milionul de jihadisti tie, in 2-3 saptamini tot milionul s-a uschit in Germania. Deci in concuzie, masura nu te acfecteaza personal in nici un fel. Si atunci, de ce sa te opui? De ce sa te pui contra, atit timp cit riscurile si responsabilitatea sunt ale celor puternici care au ales sa-si asume chestiunea? Peste juma de an tre sa mergi cu jalba-n protap sa-ti prelungeasca termenul de absorbtie a fondurilor europene. De ce sa faci pipi impotriva vintului? Doar asha, ca sa--ti hranesti mindria timpa ca le-ai arata tu lor ???
              • 0 (0 voturi)    
                pentru ca Ro este bogata (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 17:01)

                ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                si islamistul iti foloseste resursele si creste pana te inghite cu totul asa ca...

                Poate nu stii ca banii folositi la 9/11 au trecut si prin RO - asta pe mine ma doare ca islamistii ne0au luat de fraieri si ne-au folosit...

                Nu suntem pregatiti asa ca mai bine lipsa!
                Lasa sa facem pipi impotriva curentului decat sa me trezesc dimineata cu bomba...

                Si asa Turcia nu se simte prea bine si este prea aproape de mine!
        • 0 (0 voturi)    
          adevarat! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:57)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

          .
    • -2 (4 voturi)    
      :)) (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:12)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

      da germania cu 1100 de miliarde export e neo marxism :)))

      si de islamizare noi vorbim cand avem vicepremier musulman :))
  • +10 (12 voturi)    
    Noi suntem aici,in veci stapani si ne aparam...... (Luni, 16 ianuarie 2017, 20:01)

    Plagarus [utilizator]

    ..........saracia si nevoile si neamul !
    • +2 (2 voturi)    
      Continui (Marţi, 17 ianuarie 2017, 15:31)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Continui cu miorita, stam in cur si zicem "pai daca asa a vrut dzeu", ne mai plangem de mila, oftam, mai construim o biserica ...de mai multa munca si mai putin furat nu vrea sa auda rromanul.
  • +5 (11 voturi)    
    reultatul a ceea ce am semanat (Luni, 16 ianuarie 2017, 20:02)

    stefansb [utilizator]

    ce poti sa t astepti de la o tara care isi face reclama cu "forta de munca ieftina". Pe langa ipocrizia politicienilor de a sustine ca au planuri pt marirea nivelului de trai, dar incearca sa atraga investitorii in baza salarizarii proaste, aceasta strategie (impusa in primul rand de lipa de competitivitate si adaptare a educatiei) face ca investitorii care vin sa fie cei din domeniile cu valoare adaugata mica, produse ieftine, care si exportate masiv nu au cum sa duca la un nivel al exporturilor f ridicat. Cand atragi ca investitori niste italieni care fac fabrici de textile prin Moldova sau de cherestea pe unde mai sunt paduri n-ai cum sa ai cine stie ce exporturi.
    Sa-i dam inainte, sa ne certam pe toate nebuniile, dar sa nu cumva sa punem la punct invatamantul, ca sigur 100% se vor bate marii investitori pe angajatii romani care stiu cati metri are Kilimanjaro, dar nu stiu sa faca nimic concret.
    • +3 (5 voturi)    
      Si ce-ai vrea? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:19)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Sa ne schimbam sloganul in forta de munca scumpa, poate vin mai multi?!?

      Salariile la noi sunt mici si pentru ca generam costuri enorme cu administrarea unei firme.
      1. Avem o legislatie atit de stufoasa si neclaraa incit oricind poate veni un functionar in control sa te gaseasca cu ceva in neregula. Si in plus se modifica lunar. Iar asta presupune citiva angajati specializati in studierea modificarrilor legislative. Plus ca orice modificare legislativa poate sa-ti puna afacerea pe chituci (vezi cota de energie verde, intial cea mai mare din UE, injumatatita peste noapte, care a falimentat toate eolienele).
      2. Zone intregi din tara sunt controlate de baroni locali. In multe locuri nu potti sa-ti dreschizi o firma daca nu te asociezi cu un apropiat al priimarului sau al presedintelui CJ. Pur si simplu nu obtii autorizatiile
      3. Nu avem autostrazi. Ca sa cari ceva de la Vaslui la Arad faci cu tirul mai mutl decit de la Arad in Germania. Si mai si distrugi tirul prin toate hirtoapele patriei
      4. Angajatii sunt iresponsabili, lenesi, hoti. (vezi cazuri de la Ford Craiova sau recent de la Delphy Iasi). Asta presupune alti angajati care sa stea cu biciul si sisteme de control ca sa previi furturile. Un mic exemplu: In Olanda, la marginea lanului de lalele sunt automate de plata si cine vrea sa cumpere 3 lalele, baga 3 fise in automat. Immaginati-va cum ar arata lanul de lalele de la noi daca am proceda la fel.

      Toate chestiiile astea, si multe altele, incarca masiv nota de plata a investitorilor straini, astfel incit pentru salarii nu mai ramane mare lucru. Asta e motivul pentru care avem salarii mici, nu altul.
      • 0 (0 voturi)    
        totul pleaca de la oameni (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:51)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Atat timpm cat angajatul este unul delasator nimic nu iese ca lumea...

        Francezii au spus ca cel mai greu a fost la Dacia sa le scoata din cap ca merge si asa...

        La Galati - a fost si mai greu. A trebuit sa le scoata din cap ca trebe sa munceasca si nu sa fure de la Combinat...

        ce sa facem?
        Mai multa educatie, daca ai cu cine!
    • 0 (0 voturi)    
      daca nu incurajam intreprinzatorii romani (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:56)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Doar ii asteptam la colt sa ne dea ceva impozite si taxe si statul le pune zeci de mii de conditonari ca mai bine te duci la stat...

      Asta este diferenta semnificativa intre mentalitatea din Ro si cea din Ungaria - de exemplu.

      evident ca orice investitor strain in RO vine sa faca un profit cat mai mare - si daca aici poate sa faca niste tranzactii/afaceri care nu il costa prea mult atunci foloseste forta de munca si resursele naturale din RO si prelucrarea din tara sa, iar piata de vanzare din tara sa si asta din RO - ca slava domnului sunt buni consumatori de produse importate - asa zice si raportul...

      Deci romanii isi fac singuri rau - cu propria lor gandire si actiune/inactiune!

      Spor!
  • -11 (17 voturi)    
    E clar! (Luni, 16 ianuarie 2017, 20:04)

    Shaolin [utilizator]

    Nu am citit articolul, dar e clar: Dragnea e de vină!
    • +5 (7 voturi)    
      E bine sa nu citesti ! (Marţi, 17 ianuarie 2017, 9:02)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Iti poate dauna la neuron si zdruncina ideile putine si fixe :-))))))
  • +5 (7 voturi)    
    normal, ei nu sunt asa centralizati (Luni, 16 ianuarie 2017, 20:05)

    andipetre [utilizator]

    Pai normal ca au mai multe exporturi, ei si-au dezvoltat economia in mod echilibrat, descentralizat, fara constrangeri artificiale de la Centru pentru a dezvolta doar capitala si vreo trei sateliti...
  • -4 (6 voturi)    
    comparati mere cu pere (Luni, 16 ianuarie 2017, 20:12)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    I
    • 0 (2 voturi)    
      inteligent comentariu (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:21)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      A surprins miezul problemei si ai ajuns la conclizia cea mai inteleapta. Amin.

      P.S. Somn usor
  • +5 (5 voturi)    
    comparati mere cu pere (Luni, 16 ianuarie 2017, 20:17)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Ungaria are cel putin 10 ani avans si in ce priveste economia de piata, la ei erau deja de la inceputul anilor 1980 mici intreprinzatori.
  • +11 (13 voturi)    
    era normal (Luni, 16 ianuarie 2017, 20:43)

    razeshu [utilizator]

    sunt pline supermarketurile de conserve unguresti de porumb, de alune, biscuiti, ... . Bunuri pe care le putem face si noi fara probleme. Noi insa exportam ieftin - porumbu cu barjele si il importam in conserva. Si cam asa stau lucrurile in toate ramurile economiei. Bine ca nu au impartit autorii articolului sumele respective si la numarul de cetateni ca ieseam rau de tot. Practic suntem la nivelul Bulgariei - exportam de doua ori mai mult cu o populatie dubla.
  • +2 (12 voturi)    
    Da (Luni, 16 ianuarie 2017, 21:00)

    ipolitic [utilizator]

    dar ii batem net pe unguri la numarul de asistati social.
    Iar balanta pozitiva la export inseamna ca lucrezi mai mult pe bani mai putini. Noi lucram mai putin si avem mai multi bani de cheltuit. Nu suntem noi mai destepti?
    • +2 (2 voturi)    
      Eh (Marţi, 17 ianuarie 2017, 15:35)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Au ungurii primari, deputati, senatori si presedinti de partid condamnati penal definitiv care fac legi si au pe mana milioane de euro buget? N-au ! Vedeti ca tot suntem mai grozavi decat ungurii la ceva.
  • -2 (14 voturi)    
    Evident (Luni, 16 ianuarie 2017, 21:11)

    JohnR [utilizator]

    Pentru ca ei exporta Mercedes si Audi, iar noi exportam Dacia si Ford. Acolo e diferenta de valoare.
    • 0 (4 voturi)    
      nemtii au pornit de jos (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:16)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      au concurenta, care creste calitatea! crezi ca mercedes, audi, porsche dar si alte produse nemtesti se fac pe cumetrii ?
      Calitatea nu apare asa din prima ci se creste, ori asta cere timp, continuitate in procesul de productie si economie ..

      la noi e dupa cum bate vantul, iese soarele, ploua, cade zapada si cat ne tine burta..
      • 0 (0 voturi)    
        Vorbim de Ungaria nu de Germania (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 0:20)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui cladob

        Ungaria are excedentul ala pentru ca nemtii fac produsele enumerate in Ungaria. Au investit in Ungaria pentru ca e mai aproape si au autostrazi.
    • +2 (4 voturi)    
      te contrazic (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:26)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      Domeniul masini si utilaje de transport genereaza la noi aproape kjumate din exporturi si excedent de peste 1 mld. Deci la copiitorul asta stam excelent. Problema e la restul... In timp ce noi exportam materiii prime si importam bunuri finite, buburi finite. Noi vindem mere si fasole, ei si-au facut fabricuta la marginea ogorului si exporta coserve sau compoturi. Noi vindem cherestea semiprelucrata, ei mobila. Si tot asha. Pentru ca la noi smecherii care taiie padurile ilegal cistiga suficient vinzind cheresteaua, nu mai au nevoie sa se incurce cu produsul finit.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate exportam materii prime (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 0:16)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Insa daca Daciile ar avea pret de Mercedes excedentul ar fi de 10 de miliarde in loc de 1. Dacia produce undeva la 600.000 pe an. Inmulteste productia anuala cu pretul mediu al unui Mercedes.
        • +1 (1 vot)    
          depinde.. (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:18)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

          Depinde cit din masina aia e produsa local. Producatorul de masini e in mare un integrator. 'Geaba costa masina 50.000 daca importi 45 si produci doar 5. La Dacia marele cistig e ca pe linga fabrica s-au dezvoltat si o gramada de firmulite care produc componente pentru masinile alea. Si in plus, Dacia, cu tot cu producatorii de componente, reprezinta 7.3% din exporturi, in conditiile in care "masini si utilaje de transport" reprezinta 45% din exporturi. Restul sunt multe firme si firmulite care produc componente pentru diverse marci, poate chiar si pentru mercedesurile unguresti. Ar fi fost frumos sa atragem fabricca Mercedes la noi, dar degringolada legislativa, lipsa infrastructurii, lipsa de seriozitate, coruptia, birocratia, etc, i-au facut pe aia de la mercedes sa prefere o tara cu ssalariul mediu cu 50% mai mare, dar cu un minim de predictibilitate si iinfrastructura. Nu au ales Cehia/Polonia unde lumea si mai civilizata dar si ccosturile mai mari, dar nici in jungla din Romania nu s-au riscat sa se aventureze.
      • 0 (0 voturi)    
        si cand te gandesti la rata de absorbtie (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:47)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Vezi bine ca fondurile nerambursabile europene iexact pentru asta sunt facute, dar trebe sa vrea si ion sa se finanteze si sa aiba si putilintza...
  • +6 (8 voturi)    
    Noi (Luni, 16 ianuarie 2017, 21:50)

    NaftuliVasile1 [anonim]

    ne lăudăm mult, orice „cui bătut” un prilej de sărbătoare cu panglici tăiate și chefuri (nu de muncă) , facem strategii pentru România cu firme concurente din țării „prietene”, și avem o neînțelesă lehamite la nivel „managerial” guvernamental și prezidențial. Mai avem și „dorința” conducătorilor post decembriști de a scote din școli oameni nepregătiți. Mai sunt multe de spus, dar e cam strâmt.
  • -9 (15 voturi)    
    Asta este rezultatul "dreptei". (Luni, 16 ianuarie 2017, 22:40)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Unde ne-a adus "dreapta"?
    Daca vrei sa fii taximetrist cu masina ta nou nouta care respecta standarde, ultrastandarde si parastandarde, ghici ce? NU E VOIE! E ILEGAL!!!
    Daca vrei sa muncesti ca sluga la ilegalul UBER sau angajat la compania de taximetrie a vreunui politician, pe un salariu de nimic? E VOIE! E LEGAL!
    Asa e in toate domeniile in urma "reformelor"! Si regimul Ceausescu era liberal pe langa ce-i acum! Imposibil sa mai faci vreo afacere aici!
    Si vreti sa batem Ungaria?
    Fugiti din tara pana nu mai raman decat securistii si "dreapta" aici nu aveti nici o sansa!
  • 0 (14 voturi)    
    Pasaport pt mitici (Luni, 16 ianuarie 2017, 22:56)

    OvidiuTudor [anonim]

    Ei sunt condusi de la Budapest noi de la Bucarest. Dar asta se poate remedia
    Regionalizare, federalizare, noi de la Alba, Cluj, Brasov, Sibiu, Timisoara, Arad sau Oradea. Voi de la Bucuresti, sa fiti sanatosi.
    • -1 (3 voturi)    
      Tu la Bălăceanca (Marţi, 17 ianuarie 2017, 14:13)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

      și noi unde vrem noi!
      • +1 (1 vot)    
        pai n-ai inteles (Marţi, 17 ianuarie 2017, 16:56)

        OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui Shaolin

        Balaceanca este pe Dambovita. Deci dragii mei pastrati-o si bucurati-va de ea. Va asteptam in concedii, pe cei care primiti vize.
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns Ovidiu Tudor (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:38)

      interequipment [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

      Daca vorbim de federalizare si regionalizare chiar vorbesti prostii.
      Este bine sa verifici cifrele inainte de a crede toate prostiile lui Sabin Gherman.

      PIB Bucuresti – 31 miliarde USD la 1.937 millione locuitori (2011)
      PIB Budapesta – 60 miliarde la 1.737 millione (2011)
      https://versus.com/en/bucharest-vs-budapest

      In schimb Romania are un PIB mult mai mare (dar si populatia de 2 ori)
      PIB Romania – 177,95 miliarde USD (2015)
      PIB Ungaria – 121,71 miliarde USD (2015)
      http://data.worldbank.org

      Asta inseamna ca in Ungaria este supercentralizare (Budapesta inseamna jumate din PIB-ul Ungariei)
      Bucurestiul reprezinta cam 20% din PIB-ul Romaniei.

      Se pot foarte usor demonta si celalalte "mituri" ardelenesti.
  • 0 (0 voturi)    
    am avut cea mai mare crestere a importurilor (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:44)

    ..13 [utilizator]

    Dupa Cipru ....

    Dupa Romania, Croatia este urmatoarea tara care a inregistrat o crestere aimporturilor, dar de numai 4% fata de anul precedent dar acolo si exproturile au crescut tot cu 4%.

    Interesant este ca importurile in RO au crescut mai mult decat exporturile - asta arata ca economia noastra nu este prea eficienta si ca probabil unele importuri s-au dus pe consum...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri