VIDEO Patrascanu, FAN Courier: Ceva pare foarte gresit in aceasta tara daca am ajuns pe locul al doilea dupa Siria ca numar de oameni care pleaca/Avem o multime de proiecte dar nu avem cu cine sa le aplicam/E o grava problema a lipsei fortei de munca

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 10 august 2017, 16:35 Economie | Finanţe & Bănci

Felix Patrascanu, Fan Courier, la conferinta de joi
Foto: Hotnews
"Patru milioane de romani sunt plecati afara. Ceva pare foarte gresit in aceasta tara din moment ce am ajuns pe locul al doilea dupa Siria din acest punct de vedere. Poate suntem si noi de vina ca nu ne-am aliniat mai repede tuturor lucrurilor care se petrec in Europa. Traim o drama a businessurilor noastre. Noi la firma avem o multime de proiecte dar nu mai avem cu cine sa le aplicam. Avem o grava problema a lipsei fortei de munca mai ales in partea de Vest- Cluj, Timisoara, Arad, Oradea- unde serviciile noastre nu ating calitatea celor pe care ni le dorim si si-o doresc si clientii nostri din aceasta cauza", a explicat joi fondatorul FAN Courier, Felix Patrascanu, la o conferinta de presa.



Romania pierde anual cam 80.000 de oameni- adica un oras de dimensiuni medii, mai spune Patrascanu. "Pleaca oameni de munca cu medie si inalta calificare. Am cautat impreuna cu alti parteneri - FIC, AOAR, AmCham- sa gasim solutii. Pe termen scurt si mediu ar fi foarte util sa-i aducem acasa pe acesti romani plecati. Si nu ne gandim doar la romanii plecati in tarile UE, ci si la cei din spatiile extra-comunitare: Moldova, Serbia, Ucraina. Suntem in discutii cu institutiile Statului pe aceasta tema. Aceleasi institutii ale Statului care sunt insa reticente in a aduce oameni straini in Romania, desi multe firme au inceput sa aduca. Ma refer la lucratori din Asia dar nu numai de acolo", spune patronul FAN Courier.

In Italia, mai precizeaza Patrascanu, traiul de zi cu zi e o problema. "E o criza acolo, tocmai m-am intalnit cu un prieten care lucreaza la ei. Salariile au inceput sa scada. Salariul unui sofer de autobuz in Roma e de 1.100 e euro. La mine, un sofer are 8-900 de euro. Sigur, la noi salariile erau mici. Trebuiau marite, dar cresterea trebuie sa fie sustenabila. Putem intelege ca o crestere de salariu il face pe om sa cumpere un frigider nou, poate ia taxiul sa-l care acasa sau il trimite prin curier- castiga mai multe domenii asadar, dar repet, aceste cresteri trebuie facute durabil. Nu sa le dai acum si la anul sa le tai, cum stim ca s-a mai intamplat...", mai spune Felix Patrascanu.

Noi am ajuns sa recrutam din Urziceni, Giurgiu, Fierbinti, spune un reprezentant al unei companii rivate din zona retailului. "Ne batem cu alti retaileri care au si ei nevoie de oameni, ne mai batem cu eMag, care in urma cresterii e-commerce-ului, au nevoie de noi angajati...dar nu gasim. La un moment dat ne-am trezit cu un grup de candidati dintr-un sat care voiau sa se angajeze, dar cu conditia sa fie platiti cash, in fiecar zi de vineri. Oamenii lucrasera pe un santier, ramasesera fara loc de munca si voiau sa ia banii ca acolo, probabil: la plic, in ziua de vineri. Cand le-am explicat ca la noi se fac carduri de salariu si ca se vreaza de doua ori pe luna banii, ce credeti ca au facut? Au dat din cap ca nu-i intereseaza si au plecat cu totii pe poarta, intr-o viteza de n-am mai putut sa-i opresc", mai spune antreprenorul roman.

"Am  orase in care angajatii imi pleaca cate 5-6 odata, spune un alt antreprenor din zona de curierat rapid. Se duc in Germania, unde iau net circa 1500 de euro/luna. Numai ca acolo sunt munciti la maxim de patron, stau cate 5-6 intr-o camera ca sa iasa mai ieftin la chirie, iar la final de luna se trezesc ca pe fluturasul de salariu le apar imputate ba un far, ba lichid de frana, ba te miri ce. Si dupa 4-5 luni se ntorc sa-i reangajam", spune omul de afaceri.

  • Deficitul fortei de munca, pe primul loc in ierarhia problemelor identificate de antreprenori
Deficitul fortei de munca se afla pe primul loc in ierarhia problemelor identificate de antreprenorii din cadrul Fundatiei Romaniei Business Leaders ca piedica in dezvoltarea afacerilor.

Echipa RePatriot considera ca atragerea antreprenorilor din Diaspora este primul pas pentru consolidarea economica a Romaniei si pentru asta ar trebui eliminate barierele legate de increderea in clasa politica si administrativa, de birocratie si coruptie si o cat mai mare predictibilitate a cadrului fiscal.

Pe termen scurt, solutia la criza de forta de munca sta in deschiderea pietei muncii pentru tarile din jur, mai ales pentru romanii din Serbia, Ucraina si Republica Moldova, iar pe termen mediu si lung, solutia este atragerea profesionistilor si a meseriasilor romani din Diaspora inapoi in tara. Marirea numarului de burse pentru liceenii si studentii de origine romana din afara granitelor ar fi o masura necesara in urmatorul an.

"Romanii din Diaspora au etica muncii din societatile vestice, au dor de tara, dar pun in balanta calitatea vietii de azi din Romania cu cea din tara adoptiva, mai ales legat de educatia copiilor, serviciile de sanatate, iar politicile statului roman pentru Diaspora trebuie gandite in sensul  de a incuraja repatrierea si nu de a incuraja acomodarea definitiva in tarile de adoptie, de a imbunatati vizibil educatia si sanatatea in Romania, cu efecte benefice pentru absolut toti romanii", a declarat Felix Patrascanu, co-fondator al companiei FAN Courier si unul dintre liderii proiectului RePatriot.
 
  • Avem o problema cu meseriasii
Cand vine vorba de meseriasi, pare ca avem o problema. Multi pleaca in strainatate, unde castiga bani mai seriosi decat la noi in tara. Sistemul de educatie nu reuseste sa inlocuiasca "iesirile", asa incat ramanem cu forta de munca calificata tot mai putina.  "E o problema legata de aceste ocupatii de nivel scazut, care au ajuns sa fie deficitare pentru ca acesti oameni migreaza. Pleaca in Occident, acolo unde respectivele ocupatii nu mai sunt practicate de catre nativi. Nativii, din cauza acumularii de avutie care s-a produs nu mai sunt interesati de asemenea munci.

Noi suntem la peste 70 de ani de la ultimul mare soc exogen aleator- al Doilea Razboi Mondial-  care a distrus foarte multa avutie nationala. In ultimii 70 de ani in Vest s-a creat foarte multa  astfel de avutie nationala.  Din aceasta cauza, indivizii de acolo manifesta o anumita aversiune fata de ocuparea acestor profesii. Cererea de acolo e satisfacuta foarte usor de cetateni care vin din Est. Pleaca de la noi si noi ramanem fara ei si trebuie sa ni-I aducem din alta parte", explica Catalin Ghinararu, unul din foarte putinii experti independent pe piata muncii. Romanul lucreaza cu Comisia European ape acest domeniu si a realizat numeroase studii de specialitate publicate in cele mai bine cotate reviste de profil.

Oamenii din turism se plang si ei de lipsa fortei de munca calificate. Nu mai sunt femei de serviciu suficiente, spune un antreprenor.  Solutia? "Am putea aduce femei de serviciu din Ucraina. Si nu spun intamplator Ucraina, pentru amicii nostri polonezi asa si-au rezolvat aceasta problema. Si de la ei au plecat muncitori in Italia, Irlanda, tarile nordice, dar deficitele lor de pe piata muncii au fost suplimentate cu ucraineni. E drept ca  exista o afinitate lingvistica uriasa. Ucrainenii pot lucra foarte usor acolo, mai ales in meserii care nu necesita foarte multa calificare. Noi putem folosi lucratori din Republica Moldova, care are insa un rezervor de forta de munca cu mult mai mic decat este Ucraina. Asta ca sa nu mai spun ca noi am dat cetatenie unor cetateni din Moldova, care au utilizat pasapoartele pentru a pleca in Vest. Ceea ce nu s-a intamplat in Polonia, unde ucrainenii au primit drept de munca in Polonia, fara a li se da si cetatenie, cu toate ca foarte multi ucraineni au radacini polone", mai spune Ghinararu.
  • Problema principala nu e sistemul de educatie ci structura economiei romanesti
Initial, am crezut ca principala vina o are sistemul de educatie, care nu reuseste sa coreleze oferta de locuri de munca cu cererea.  Ca nu exista o prognoza a pietei muncii care sa "lege" oferta educational de schimbarile structural din piata muncii. "E riscant!,", spune Ghinararu. " Suntem totusi intr-o economie capitalista in care nu poti planifica totul. Poti face niste tendinte, dar si acestea pot fi afectate de socuri exogene aleatoare, cum a fost depresiunea din 2007-2010.  
Irlanda a fost printre cei care a investit inclusiv bani europeni in calificarea muncitorilor in constructii. Au investit enorm de multi bani! Si, ce s-a intamplat? A venit criza sit imp de cativa ani intregul sector a fost in depresiune!"
La noi mai e ceva, adauga expertul roman: mentalitatea cum ca forta de munca ar fi abundenta si ca "lasa, dom`ne ca mai sunt la coada nu stiu cati care asteapta!". Trebuie ca angajatorul sa realizeze ca oferta de munca este mult mai educata si ca cerintele sunt mult mai mari.  

Problema esentiala la noi, crede Catalin Ghinararu, este ca numarul de locuri de munca generate de economie, mai ales cele bine platite si cu perspective de cariera sunt reduse.  "In proiectiile de la CEDEFOP apare o chestie interesanta, care e specifica si Ungariei si Poloniei, nu doar Romaniei. Anume ca numarul absolventilor cu studii superioare creste foarte mult, in timp ce numarul de locuri de munca care solicita studii superioare nu creste atat de mult. Cu alte cuvinte apare un decalaj foarte puternic intre ceea ce ofera economia reala si  ceea ce vin sa ofere generatiile care intra pe piata muncii si care au calificari tot mai inalte¬, explica cercetatorul roman."
E o problema si a structurii economiei romanesti, care nu e de natura sa absoarba un numar  foarte mare de absolventi de studii superioare.  "Noi am dezvoltat foarte mult invatamantul tertiar academic, nu cel tertiar vocational.  Va aparea o presiune asupra celor cu studii medii care vor presa la randul lor catre cei cu calificari scazute. E o problema de structura a economiei", arata Ghinararu. Sau, altfel spus,  daca noi nu cerem decat cameriste si muncitori la mistrie, cu asta va trebui sa ne descurcam.
Atentie la automatizare! Procesul a inceput si nu e reversibil...
Prin conferintele RePatriot din toata Europa, la care au participat deja peste 3000 de romani, dar si prin cele din tara, prin platforma www.repatriot.ro, romanii din Diaspora pot accesa informatii utile, exemple, educatie antreprenoriala, parteneriate, consultanta si oportunitati din tara pentru a deveni antreprenori acasa sau pentru a sprijini Romania din tara de unde se afla.

Citeste si: Familia Ionescu, furtunul de chiuveta si deficitul de forta de munca calificata

N.Red:
Felix Patrascanu este membru fondator si managing partner al companiei FAN Courier, unul din liderii pietei serviciilor de curierat rapid din Romania. Compania are capital integral romanesc si deserveste, cu ajutorul unei echipe formate din peste 5.350 de colaboratori si a unei flote auto proprii de peste 3.200 de autovehicule, peste 40.000 de clienti. Patrascanu este membru fondator al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR), membru in board-ul de conducere al Romanian Business Leaders si coautor al "Ghidului Practic pentru Antreprenori", prima lucrare colectiva despre antreprenoriat redactata de oameni de afaceri din Romania. Printre proiectele in care s-a implicat activ se numara RePatriot, VreauSaFiuAntreprenor (VSFA) si Mentoria.


Citeste mai multe despre   










16698 vizualizari

  • +14 (26 voturi)    
    ce sa facem mai felix (Joi, 10 august 2017, 16:41)

    iuliusd [utilizator]

    nu toti au avut fost la fel de Sarguingiciosi Rebeli si Inventivi (SRI) ca tine :)))))
    • -3 (19 voturi)    
      Solutia: Romania First (Joi, 10 august 2017, 17:37)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui iuliusd

      Totul este by design.
      Tarile mari exportatoare, de ex Germania exporta 50% din tot exportul Eu, sunt tari imbatranite si cu natalitate scazuta care au mare nevoie de forta de munca/sange proaspat. Pentru mai multe informatii puteti studia documentele globalistilor de la UnitedNations ex agenda 21, agenda 2030. La asta se adauga planul globalistilor de amestecare a popoarelor Eu. Solutia - cresterea perspectivelor/sperantelor romanilor in viitorul lor in interiorul tarii, asta insemana sa nu ne mai dam in cap, sa fim uniti si mai ales sa ne urmarim interesul.

      Cresterea de 3% pe an este prea mica pt a recupera decalajele, in acelasi timp ne este omorat potentialul economic de diferite directive. Inainte aveam cresteri mult mai mari anuale. Probabil ca solutia e o reformare economica a Eu, situatia fiind foarte grava in tarile din sud...somaj mare chiar si 50% intre tinerii pana in 25 de ani, economiii in depresiune.

      Alta variabila importanta - buy romanian - > crearea unei piete cu potential enorm - creditatea antreprenorilor, bancile stand pe sume imense de lichiditati in acest moment.

      Last but not least cresterea salariilor in ritm alert, vedem multi patroni cu masini si vile dar cu profit 0, barem la salarii sa fie mai darnici, altfel forta de munca dispare.

      Cred ca avem multe de invatat de la politica economica nationalista a administratiei Trump.
      • +8 (24 voturi)    
        problema e alta (Joi, 10 august 2017, 18:14)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

        Problema e ca in conditiile unei armate de asistati sociali nu se gasesc angajati. Daca ar fi cum zici tu ar trebui sa fie toti plecati afara. Ori avem o gramada de asistati sociali care stau in crisma in asteptarea ajutorului social in timp ce firmele nu gasesc angajati. Ori asta nu e normal. Asistenta sociala ar trebui conditionata cumva de obligativitatea acceptarii unui loc de munca. Adica eu ca stat te ajut, dar doar atit timp cit nu-ti gasesc ceva de munca.

        In rest, partial ai dreptate, multi patroni se plimba cu limuzina in timp ce angajatii sunt platiti prost. Dar aici de vina tot statul mafiot e, stat mafiot care isi creste cu grija armata de asistati care sa-i voteze contra unui kil de ulei.
        • +6 (12 voturi)    
          Apropo de asistati social (Joi, 10 august 2017, 19:01)

          Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Salut Bogdan. Uite un link mai jos pentru limpezirea lucrurilor umpic.

          Mitul destrămat al "asistaţilor social". Romania are 6,5 milioane de beneficiari de asistenţă socială, dar mai mult de jumătate dintre aceştia sunt copii sau mame

          http://www.zf.ro/profesii/mitul-destramat-al-asistatilor-social-romania-are-6-5-milioane-de-beneficiari-de-asistenta-sociala-dar-mai-mult-de-jumatate-dintre-acestia-sunt-copii-sau-mame-16185045

          Apoi vezi cifrele de asistati social din Germania, Franta, Tarile Nordice etc. si ai sa vezi acolo cifre adevarate si pe bani grei si cu costuri enorme.
          Daca continua migratia economica din Africa si Orient probabil la un moment dat o sa pice sistemul de tip Welfare State din acele state.
          • +3 (11 voturi)    
            mituri si mituri (Joi, 10 august 2017, 23:53)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

            Iti recomand insse.ro - tempo online - FOM101A - Forta de munca

            Ia tu alea 12 milioane si incearca sa afli cum se face ca ANAF declara doar vreo 6-7 milioane platitori de asigurare de sanatate (care este obligatorie..)

            Apoi vezi cifrele din restul Europei pentru raportul salariati / total populatie.
            Parerea mea este ca dorel care munceste la negru pe santier sau in propria gospodarie este tot un asistat social. El nu contribuie la bugetul pentru educatie, sanatate, administratie locala si centrala, infrastructura etc. Doar beneficiaza, direct sau indirect, de ele. Asistat social..
          • +1 (3 voturi)    
            Si care e mitul (Vineri, 11 august 2017, 10:02)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

            N-am sustinut ca-s 6.5 mil de asistati apti de munca.
            Exista alte cifre mult mai edificatoare pentru cei apti de munca dar care aleg sa nu munceasca.
            Se numeste rata de ocupare a fortei de munca.
            Adica procentul de persoane in intervalul 15-64 ani care muncesc. La noi rata de ocupare e de 61%. E adevarat ca unii nu muncesc pentru ca studiaza (15-24 ani), unii poate au grija de copii pentru ca sotul/sotia cistiga suficient cit sa le ajunga banii, etc. Dar Multi sunt in categoria celor care aleg sa nu munceasca si sa traiasca din ajutorul social. Nu e normal ca la o rata de ocupare de 61% sa ai somaj de 5%... Adica doar 5% sa-si caute de lucru. Si asta se intimpla pentru ca sistemul e construit strimb. Un asistat de la tara, care ia 4-500 lei ajutor si in rest isi creste o gaina, o vaca, un porc, eventual mai lucreaza cu ziua 4-5 zile pe 100 de lei/zi nu va fi interesat de un job platit cu 1200 de lei pe luna care-i ocupa 40 de ore pe saptamina si nu mai are timp de gaina si de vaca. Mai e si categoria betivilor care statu toata ziua la crisma si beau pe caiet in asteptarea ajutorului si a alocatiei copilului, dar aia si sa vrei nu-i mai poti reconverti la munca.

            Iar cind ai cetateni multi care prefera ajutorul social in locul muncii, sistemul economic incepe sa se clatine. Ajutoarele sociale sunt OK, dar atit timp cit reprezinta un sprijin pe termen scurt, pina cetateanul isi gaseste de munca. In momentul in care procentul asistatilor sociali devine suficient de mare, pe de o parte sunt greu de sustinut de cei care muncesc, si pe de alta parte sunt foarte usor exploatabili politic, generind tot felul de partide populiste.
        • +7 (17 voturi)    
          Da, ceva pare foarte greșit (Joi, 10 august 2017, 19:49)

          Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          când trimiți un colet internațional cu Fan Courier și coletul ajunge complet varză la destinatar, iar Fan Courier se spală complet pe mâini. Eventual dă vina pe partenerii internaționali.
          • -2 (6 voturi)    
            esti un frustrat (Vineri, 11 august 2017, 10:05)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

            Aici nu era vorba de calitatea serviciilor fan curier. Desi eu ca si cumparator online intensiv ma declar multumit de ei, aici subiectul nu e fan curier, ci marea masa de romani care prefera sa stea acasa pe venitul minim in loc sa-si caute de munca.

            Daca esti nemultumit de fan curier fa-ti tu o firma de curierat si ofera servicii mai bune.
        • +15 (23 voturi)    
          Refuza salariu de 800 E pt. ajutor de 30 E?! (Joi, 10 august 2017, 20:04)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Ajutorul social din Romania este un mit. El nu exista. Tocmai pentru asta pleacă romanii în alte state. Pentru ajutor ca sa aibă din ce trai. De lucru nu se găsește nici acolo însa poți supraviețui din ajutor într-un oraș plătindu-ți și chiria pe când în Romania nici pentru mâncare nu este suficient.

          Firma din articol vorbește de salarii de 8-900 Euro. Cine este nărod sa refuze asemenea suma pentru ajutor de 142 lei (30 Euro). Chiar și doua luni dacă lucrează angajatul și câștigă cât ajutorul pe 53-60 luni.

          Fondatorul firmei induce în eroare. Salariile reale sunt mult mai mici decât pretinde, asa reduse ca nu se poate trai din ele.
          • +6 (10 voturi)    
            de lenesi ce sunt muncesc pe afara (Joi, 10 august 2017, 20:51)

            zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            problema cu forta de munca este cauzata de salariile prea mici. cine poate pleaca, cei de la tara "prefera sa stea in carciuma decat sa munceasca" adica prefera sa creasca animale in curte si sa munceasca la camp. in carciumi stau in extra-sezon, cand nu de arat, semanat, sapat, cules
          • +1 (3 voturi)    
            aia-i altceva (Vineri, 11 august 2017, 10:13)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Ala platit cu 900 de eur se duce in vest pe 1500 de eur. Un sofer de firma de curierat e totusi un angajat cu ceva calificare si responsabilitate. Trebuie sa conduca responsabil, sa nu fuga cu banii, sa nu incurce clientii, sa se abtina cind clientul e recalcitrant, etc. Plus ca tre sa stie sa minuiasca un POS mobil, citeodata sa foloseasca un google maps sau waze. Nu poti lua orice pierde-vara de pe sant sa-l faci sofer de curierat.

            Cei care prefera sa stea acasa pe venitul minim sunt in general necalificati carora n-ai cum le da 900 de eur, ca nu fac treaba nici de jumate.

            Eu vorbesc de categoria de aici:
            http://stirileprotv.ro/stiri/social/asistatii-social-din-vaslui-s-au-prefacut-ca-isi-cauta-un-loc-de-munca.html

            Si din astia-s multi. Si nu e normal ca primesca ajutor unul care nu vrea sa munceasca.
            • +1 (5 voturi)    
              In Vest plătești chirie 600 Euro. Si ce ai făcut?! (Vineri, 11 august 2017, 11:12)

              simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Nu pleacă nimeni de la salariu de 900 Euro în Romania la 1500 în Occident unde doar chiria, la mansarda, este 600 Euro iar preturile din magazine sunt de vreo trei ori mai mari ca la noi, minim.

              Un 900 Euro în țara valorează considerabil mai mult ca 1500 în Vest.
              • 0 (2 voturi)    
                din cite zice nenea asta, pleaca (Vineri, 11 august 2017, 13:39)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                Dorm in baraci sau direct in tir, maninca parizer de la supermarket, cam la fel de prost si ieftin ca si la noi...
        • +1 (5 voturi)    
          Am si eu un comentariu aici (Vineri, 11 august 2017, 3:20)

          MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          abordarea ta mi se pare profund ghidata
          eu nu sint sub nici o forma asistat social
          nu am primit 1 banutz de la statu' asta de cacao
          in schimb le dau bani multzi in fiecae luna pe ...degeaba pt ca nu beneficiez de absolut nimic in schimb ...cu exceptia cadourilor pe hartie de la un P$D care fura si fura si fura
          in economia de piata era la un moment dat un punct ceva legat de cerere si oferta
          deci
          avem asistati sociali
          avem firme care au nevoie de mana de lucru
          s-a gandit oarecum una din firmele astea
          ba poate nu sint motivatzi astia sa vina la munca
          hai sa facem ceva cu salariu ala de kko (minim) cu care tot ne ducem in sus si in jos?


          RASPUNS sadic ....nu
          si mai avem dupa aia pe unu ciprioto englez pe la Piatra Neamt care considera ca vb cu maimute cu f....k in sus si in jos cu filmulete si alea.
          si mai stam si ne miram
          Ca sa nu mai zic de smenarii si depuhotii nostri parlamentari care nu fac absolut nimic pentru poporul asta sa traim cu totii mai bine
          pai daca local ave mentalitatea asta
          de ce ar trebui sa ne vada altii mai bine?
          • 0 (0 voturi)    
            abordarea ta e gresita (Vineri, 11 august 2017, 10:21)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

            Daca tot vorbeam de cerere si oferta... In momentul in care statul da ajutor social unuia care nu vrea sa munceasca, ajutorul ala isi pierde rolul social. In loc sa-i dea aluia ajutor, ar putea de exeplu sa faca niste drumuri bune. Si atunci patronul de la curierat, scazindu-i costurile cu reparatia masinii, scazindu-i costurile cu consumul de carburant, crescindu-i viteza de deplasare a masinii si implicit productivitatea soferului care ar parcurge distante mai mari in acelasi timp, poate si-ar permite salarii mai mari. Sau scazind birocratia, nemodificind legile fiscale saptaminal, ar face firma respectiva sa aiba costuri mai mici cu contabilii si juristii si iar si-ar permite salarii mai mari.
            Iar daca apar englezo-ciprioti care nu dau salariile la timp tot vina statului e, ca le permite sa functioneze. Din astia sunt in toata lumea, iar faptul ca la noi ajung sa se manifeste arata cit de permisivi suntem cu asdtfel de manifestari. Si sa stii ca sunt suficienti si la noi care se comporta ca cipriotul ala.
            • 0 (4 voturi)    
              Firmele nu pot angaja nici 5% din cei pe ajutor (Vineri, 11 august 2017, 11:00)

              simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Înțelegeți odată ca nu exista locurile acelea de munca neocupate. Daca s-ar tăia ajutoarele sociale firmele din Romania nu ar angaja ma mult de 5% din muritorii de foame. Nu i-ar angaja nici cu 5 lei pe zi ca nu au nevoie de ei.
              • +1 (3 voturi)    
                pe ce iti bazezi informatiile? (Vineri, 11 august 2017, 13:44)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                Ai si dovezi sau trebuie sa te credem pe cuvint? Eu am citit acu citeva luni de o fabricuta facuta la tara si inchisa pentru ca nu venea nimeni sa se angajeze. Ar fi suficient sa se bage o conditie la venitul minim: beneficiezi de venitul minim si ti se ofera job de la fortele de munca? Ori il accepti ori pierzi dreptul la ajutor timp de 1 an. Adicatelea eu statul te inteleg ca n-ai de munca, ca trebuie sa supravietuiesti cumva, da' daca iti gasesc eu de lucru si nu vrei sa muncesti, nu te mai ajut.
            • -1 (3 voturi)    
              bogdanele (Vineri, 11 august 2017, 14:04)

              andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              daca tu ai avut noroc sa prinzi vreun job nu te mai da in leagan cu teorii de clasa a 4 a si cu logica unui copil de 7 ani;

              as vrea asa din intamplare sa fii nevoit sa muncesti pe 7OO de lei pe luna net sa vedem ce harnic devii
              • 0 (2 voturi)    
                ha ha ha (Vineri, 11 august 2017, 19:32)

                GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

                nu stiu daca realizezi ca pentru o norma de 8 ore pe zi este ILEGAL sa muncesti pe 700 lei pe luna :* .
              • 0 (0 voturi)    
                noroc :) (Luni, 14 august 2017, 12:33)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

                N-am avut noroc sa prind un job, ci am invatat cind tu bateai mingea pe tapsan si acu stiu sa fac ceva cu valoare adaugata mare. Si aleg eu daca vreau la firma x sau y, in Romania, in Germania sau in SUA. Sa zicem ca am am avut noroc cu domeniul ales, dar in orice domeniu ar fi, daca esti bun, iti gasesti ceva de munca aici sau aiurea. Asha ca nu cu norocul vine bunastarea, ci cu munca, cu seriozitate, cu transpiratie. Doar lenesul sa uita la ala care o duce mai bine si isi spune ca sigur a avut noroc.
      • +6 (10 voturi)    
        Problema e coruptia care te face sa-ti iei (Joi, 10 august 2017, 22:18)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

        lumea-n cap. Va faceti ca nu pricepeti ca ne-ati exasperat! Ca au pus mana pe tara asta cei mai incompententi, inculti, mojici.
    • +2 (14 voturi)    
      trebuie adusi oameni din Moldova, Serbia, Ucraina. (Joi, 10 august 2017, 17:41)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui iuliusd

      sunt multi oameni in Moldova, Serbia, Ucraina. care ar munci in Romania dar nu li se da voie.
      • 0 (8 voturi)    
        Nu, ca ex generalul vrea muslimi (Joi, 10 august 2017, 22:20)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        ca sa aiba cine sa dea in cap.
  • +29 (37 voturi)    
    "Schimbarea incepe cu noi" (Joi, 10 august 2017, 16:51)

    mitg [utilizator]

    Nenea Patrascanu sa lase filozofarea pe teme socio-economice si sa inceapa sa-si plateasca angajatii cu mai mult decat minimum pe economie si niste bonuri.

    Intre timp, el si colegii lui patroni poarta o buna parte din vina.
    • -2 (20 voturi)    
      Pai ceva nu se leaga (Joi, 10 august 2017, 17:33)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Pina la marit salariul ar trebui ca toata cohorta de asistati sociali care stau toata ziua la crisma in asteptarea ajutorului sa fie indemnati de propriul stomac gol sa isi caute de munca. Iar cind acest lucru nus e intimpla, ceva e total gresit.Inseamna ca sistemul de asistenta sociala, care ar trebui sa ajute doar pe cei care nu gasesc de lucru, de fapt perpetueaza o leneveala pe banii statului. Ce-ar fi daca toti cei cu salariul apropiat de minim ar prefera ajutorul social?
      • +7 (11 voturi)    
        hai sa-ti explic (Joi, 10 august 2017, 20:57)

        zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        presupunand ca e o coharta care sta in carciumi:
        aia stau acolo pentru ca acasa mananca o ciorba si 2 cartofi prajiti care costa 2-3 lei. daca se duce la munca la oras trebuie sa plateasca transportul 5 lei pe zi, trebuie sa manance de vreo 10 lei pe zi. cheltuiala de minim 15 lei. ori 20 de zile = 300 lei. la care mai adauga faptul ca le trebuie si haine de mers la munca, altele decat cele peticite cu care stau in sat. plus ca nu mai are cine sa aiba grija de animale, sa le dea sa manance, de copii, sa le dea sa manance. si asta pentru vreo 600 lei, adica salariul minim minus transport si mancare.
        • +1 (3 voturi)    
          Nu-i chiar asha (Vineri, 11 august 2017, 10:28)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

          Sunt povesti cu investitor venit in sat sa faca fabrica si plecat pentru ca nimeni nu dorea sa munceasca. Deci transportul dispare. Aia 10 lei de mincare pot fi iar scosi cu ceva luat in bocceluta de acasa si mincat in pauza de masa. E adevarat insa ca nu mai are cine avea grija de animale, plus ca diferenta dintre salariu si ajutor se mai micsoreaza si cu 4-5 zile de munca cu ziua prin sat, iar diferenta nu merita efortul.

          Clar sistemul e facut in asha fel incit sa prefere crisma. De ce nu li se conditioneaza ajutorul de acceptarea unui loc de munca? Adica iti dau ajutor cit timp nu ai de munca, dar daca ti-am gasit eu ca stat ceva de munca, accepti jobul sau un an nu-ti mai dau nici un ajutor. Chltuim sume enorme cu asistenta sociala, creind o categorie de profitori, care mai apoi e folosita de PSD ca masa de manevra.
    • -2 (10 voturi)    
      omu' sice in text ca-si plateste soferii (Joi, 10 august 2017, 18:54)

      bdbd [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      cu 800-900 de euro. Majoritatea angajatilor la o firma de curierat sunt soferi-curieri. Ori minte el, ori minti tu. Lucrezi la Fan Courier? zi-ne si noua cat ai salariul si pe ce post esti.
      • -1 (5 voturi)    
        Datele (Vineri, 11 august 2017, 0:03)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui bdbd

        Ştiu eu pe cineva care lucrează la Fan Curier. N-a văzut în viaţa lui 600 de EUR net. Acum are 550, cu 4 ani vechime, fiindcă lucrează în Bucureşti.
        • +3 (7 voturi)    
          Deci minte ala...mi se parea si mie cam (Vineri, 11 august 2017, 2:34)

          bdbd [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

          ciudat sa fie salariile soferilor la Fan de 8-900 de euro, bani in mana. Pe de alta parte, un colet de greutate medie in Italia e minim 22 euro, aici se transporta si cu 9 lei. E de 10 ori mai mic pretul. Si salariile doar de 2-3 ori mai mici. Nu mai compar infrastructura, ca n-are rost.
          • 0 (0 voturi)    
            interesant aia 22 de euro (Vineri, 11 august 2017, 15:40)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bdbd

            Adica eu comand de pe ebay.de colet de 6 kg si costa 14,99 euro, imi aduc colet mic din Italia cu DPD Romania cu 15, 9 euro si ne spui ca un colet mediu in Italia e 22 euro? Ce inseamna mediu ca ceva e neclar!
  • +21 (31 voturi)    
    Mariti salariile (Joi, 10 august 2017, 16:51)

    danco [utilizator]

    Si nu mai pleaca nimeni. Ce va place sa va plangeti. Dar sa umblati la salarii, doamne fereste. Am vrut UE, libertate de miscare etc? Asta e, o sa luam muncitori din China si India si Pakistan.
    • +8 (10 voturi)    
      Nici macar (Joi, 10 august 2017, 17:11)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui danco

      Nici macar aia nu vor a vina in Romania
    • -1 (21 voturi)    
      daca maresc salarilie (Joi, 10 august 2017, 17:55)

      sadestwank [utilizator] i-a raspuns lui danco

      Vor trebui sa mareasca si tarifele la colete si vor pierde clienti. Serviciul de curierat este un serviciu cu plus valoare foarte mica. In curand va fi inlocuit de masini, alaturi de tesatoare, lucratori la gatere, etc.
      Daca vrei un salariu mare pune mana si invata o meserie calificata, fa-o cu profesionalism si vin si banii. Soferi si paznici se fac putorile si lichelele.
      Asta-i problema la romani. Angajati slab pregatiti, lenesi si cu pretentii, un stat mafiot care iti da in cap la cotitura si un sistem concurential care nu te lasa sa cresti profitul, sa ai din ce sa-i dar aluia mai mult decat minimul pe economie.
      Scadeti fiscalitatea, scadeti pomenile si o sa creasca si salariile.
    • +5 (11 voturi)    
      Keep on dreaming! (Joi, 10 august 2017, 18:39)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui danco

      Cu 100% taxa pe salariu, ma indoiesc ca soferii, hamalii si gunoierii vor primi 1200Euro in mana hranind cu inca 1200 euro statul kaghebisto-mafiot , umplandu-le conturile de pensii speciale!
      Faceti 30% taxele totale, faceti pensionari doar in functie de contributie, nu mai imprumutati statul sa dati pensii, limitati salariile la stat la media salariilor in privat si poate se vor schimba si lucrurile in Iadulpepamant!
      Pana atunci rromanistanul e un stat mort plin de batraniciuni care asteapta sa moara! Macar in siria mai sunt tineri!
      • 0 (8 voturi)    
        Parintii tai sunt "batrinciuni"? (Joi, 10 august 2017, 22:22)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        Tu vrei sa nu fi niciodata? Pacat ca ti-am dat plus prea repede.
    • -1 (7 voturi)    
      nu (Joi, 10 august 2017, 23:14)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui danco

      vom aduce maimute redistribuite de baba utecista si mos jungher, asa cum a zis tovarasul gheneral sri cozma. Maimutele sint hipercalificate si au o etica a muncii care l-ar face pe max weber sa plinga de ciuda daca le-ar vedea.
    • 0 (0 voturi)    
      serios ?!?! (Vineri, 11 august 2017, 19:39)

      GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui danco

      ia munceste tu mai mult, mai bine si mai eficient sa vezi cum iti creste salariul ;) .
  • +10 (12 voturi)    
    oameni de afaceri... (Joi, 10 august 2017, 16:58)

    spectator13 [utilizator]

    Pai mno, v-ati trezit si voi si multinationalele ca vezi doamne legile in tzara asta le fac numai hoti si analfabetii de nu mai intelege nimeni nimic.
    Pai daca toti oamenii de afaceri se dau in bmw-uri cu tot felul de siliconate in loc sa se implice in politica, fie direct fie prin finantarea transparenta si lobby a partidelor politice care sa le apere interesele (inclusiv acela de a forma forta de munca calificata).
    Nimeni nu vrea sa faca politica, nimeni nu e atent la ce ziare/televiziuni finanteaza prin contracte de publicitate, si am ajuns incet o natie de spalati pe creier care voteaza imbecili. Cine a putut s-a carat demult. cine drequ sa aiba timp si energie pt politica daca nu mediul de afaceri?, amaratii care lucreaza 12 ore pe zi sa plateasca rate?
  • +11 (17 voturi)    
    oameni de afaceri... (Joi, 10 august 2017, 16:58)

    spectator13 [utilizator]

    Pai mno, v-ati trezit si voi si multinationalele ca vezi doamne legile in tzara asta le fac numai hoti si analfabetii de nu mai intelege nimeni nimic.
    Pai daca toti oamenii de afaceri se dau in bmw-uri cu tot felul de siliconate in loc sa se implice in politica, fie direct fie prin finantarea transparenta si lobby a partidelor politice care sa le apere interesele (inclusiv acela de a forma forta de munca calificata).
    Nimeni nu vrea sa faca politica, nimeni nu e atent la ce ziare/televiziuni finanteaza prin contracte de publicitate, si am ajuns incet o natie de spalati pe creier care voteaza imbecili. Cine a putut s-a carat demult. cine drequ sa aiba timp si energie pt politica daca nu mediul de afaceri?, amaratii care lucreaza 12 ore pe zi sa plateasca rate?
  • +18 (24 voturi)    
    pr (Joi, 10 august 2017, 16:58)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    realitatea e ca soferii fan nu au 800-900 de euro. si de aici toate problemele de care se plange patronul fan.
    • +7 (9 voturi)    
      Hmmm (Joi, 10 august 2017, 17:27)

      Adipe [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Poate, poate brutul este de 8-900 Eur
    • +5 (7 voturi)    
      se abereaza cu stil si nesimtire (Vineri, 11 august 2017, 4:06)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      spre deosebire de soferul de autobuz din Italia nu trebuie sa care cu spatele frigidere, masini de spalat etc. Am comandat un aragaz pe la 60 de kg, au venit doi baieti de la FAN, vai de capul lor, fara nici un fel de utilaj, fara echipament special, i-am ajutat eu pana la etajul trei.

      Spre deosebire de aia din Italia, daca astia au probleme de sanatate si se duc in spital, mai trebuie sa dea si spaga pentru cele trei boli in plus cu care o sa plece acasa. Firmerele de curierat din Romania sunt o bataie de joc, si pentru clienti si pentru angajati.
  • -2 (12 voturi)    
    Emigranti de calitate (Joi, 10 august 2017, 17:12)

    Vlad-I [utilizator]

    Aduceti, prima data din tarile din jur, crestini din zona orientului mijlociu, in india si pakistan exista crestini, cateva zeci de milioane, ortodocsi din etiopia si egipt.
    • +3 (7 voturi)    
      De exemplu Polonia (Joi, 10 august 2017, 19:21)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      A oferit 1.3 milioane de vize ukrainienilor(unii din zonele cu probleme) care sunt ortodocsi ca si noi.

      Orban a spus(nu stiu cat in gluma cat in serios) ca primeste refugiati din Vest care s-au saturat de societatea multikulturalista. Poate o sa avem muncitori din Vest super calificati peste cateva zeci de ani, aici in Noua Europa :)).
  • +16 (20 voturi)    
    Altu' (Joi, 10 august 2017, 17:14)

    Incomod3 [utilizator]

    care se viseaza stapan de sclavi si se vaita ca nu-i gaseste... nasol cu antreprenoreala... unde chiar se aplica, patronul ia cel mai putin si face foamea numai sa-si plateasca oamenii si sa-si dezvolte firma... astia fac exact invers, platesc 2 lei, dau un tun si primul lucru isi iau limuzina pentru ei si masina sport pentru bitongul din dotare... apoi se vaita ca nu gasesc oameni pentru banii pe care i-ar da ei pe tigari... s-au cam dus vremurile alea... :)
    • 0 (6 voturi)    
      Lasa ma! (Joi, 10 august 2017, 18:42)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Incomod3

      Ca tehnologia evolueaza, decat sa dai salarii mari ca sa umpli contul de pensii speciale ale securistilor si kaghebistilor vor trimite drone si masini care merg autonom.
      Cat or vrea aia de sofeaza 400km/zi ? Deja pun pariu ca au undeva la 1000 euro brut!
  • +13 (21 voturi)    
    Schimbarea ar trebui sa inceapa de la patroni (Joi, 10 august 2017, 17:16)

    holinessdani [utilizator]

    Eu nu cred ca soferii de la Fan au 900 euroi NET. Ca cei 1.100 ai soferilor din Roma sunt net.
    Cel putin 90% din romanii plecati ar veni inapoi daca ar avea salarii de 900 euroi NET in tara.
    Dar pentru asta si patronii ar trebui sa fie cinstiti, pentru ca eu mi-aduc aminte cum strigau toti cand guvernul a ridicat salariul minim la 250 euroi. Au urlat cu totii ca vor da faliment si ca vor inchide pravalia in 3 luni!
    Iar acum, dupa 6 luni, vin tot ei si ne spun ca dau salarii de 900 de euroi???
    Pai da, si mie mi se pare ca ceva e gresit undeva.
  • +2 (10 voturi)    
    hahahah (Joi, 10 august 2017, 17:18)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    sa vorbim de calitatea personalului de la Fancurier, care te suna sa ridici pachetul la 500 m de unde trebuie sa il livreze.
  • -3 (19 voturi)    
    ne salveaza USR liberal (Joi, 10 august 2017, 17:21)

    Adran [utilizator]

    prin salvarea minoritatilor sexuale. nu va faceti griji.
  • +8 (12 voturi)    
    sa arate statul de salarii (Joi, 10 august 2017, 17:30)

    andrei1245 [utilizator]

    sa vedem salariile de 900 de euro ale soferilor,

    mincinos obraznic
  • +6 (14 voturi)    
    da domnule (Joi, 10 august 2017, 17:36)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Ne plangem de conditiile din tara, cand eu ca patron asigur conditii de kakao in propria firma. Cand o sa dati salarii decente si o sa asigurati conditii de munca, n-o sa va mai plece angajatii. Pana atunci stati pe loc si bateti din buza.
    • +3 (15 voturi)    
      ! (Joi, 10 august 2017, 19:40)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      nea' Ioaneee,
      De ce nu-ti faci firma si sa te platesti cu cat vrea muschii tai ?
      Vei avea asa de multi bani incat astia cu limuzinele e mici copii.
      Ai putea sa te plimbi cu un Boeing A380
      Nu fi fraier....
  • +3 (11 voturi)    
    pai (Joi, 10 august 2017, 18:18)

    CRMS [utilizator]

    Romanii mai degraba pleaca 'afara' decat sa mai voteze.
  • 0 (14 voturi)    
    Iar a ajuns o discutie despre patroni (Joi, 10 august 2017, 18:53)

    Gojifruit [utilizator]

    Dragi angajati nemultumiti de salarii, nu v-ati plicitisit de retorica asta anti-patroni?
    Sa o luam pe puncte:
    1.,salarile nu sunt mici pentru ca patronii sunt avari, ci pentru ca preturile de vanzare ale produselor si serviciior aici, in Romania, sunt mici. Si cantitatile sunt mici. Ca asta e puterea de cumparare. Daca intr-un restaurant aici ai 50 de bonuri a cate 30 de lei si in vest ai 150 de bonuri a 30 de euro, cum crezi ca poti da aceleasi salarii?? Mai reduci din personal fata de ce ai avea in vest dar nu poti cu mult si tot vinzi per angajat un sfert din ce vinzi afara. Si atunci cum sa platesti acelasi salariu?
    Doi: daca nu vreti sa credeti cele de mai sus, intrebati-va, de ce nu cresc patronii salariile, daca ar putea? Ca prefera sa nu aiba oameni si sa se planga in presa, sperand ca asta va rezolva situatia? Sunt idioti sa-si faulteze afacerile?
    Trei: faza cu masina. O rata la masina cea mai smechera este 600-700 eur. Ca sa cresc salariile pentru 30 de angatati ai mei la un nivel care sa le permita sa-si ia o casa, sa se duca in vacante si un cabinet privat cand au nevoie (sau orice altceva face parte din asteptarile normale ale unei fiinte umane in 2017) m-ar costa minim 15000 eur pe luna cu taxe. Nu am masina aia smechera, dar si daca as avea-o, nu ala ar fi motivul pentru care nu dau salariile pe care le asteapta angajatii mei. Ca si fara rata la ea, tot nu as avea banii astia. Se intelege?
    Patru: daca e asa misto sa fii patron, cine va opreste dragilor sa faceti asta, si sa va platiti apoi angajatii necalificati cu 1000 eur, ca sa nu mai plece din tara?
  • +7 (7 voturi)    
    mai e o problema... (Joi, 10 august 2017, 19:13)

    The Great Cornholio [utilizator]

    mai e o problema in capetele celor de la HR si a celor care angajeaza.
    Cand oameni de valoare iti trimit CV-ul si tu nu il angajezi problema e la tine in curte:
    - fie nu angajezi omul ci pozitia, si atunci vei avea aceeasi problema a oamenilor calificati in orice tara din lumea asta
    - fie tu ai dat deja pozitia si ai pus un anunt de ochii superiorilor. cum pozitia ai dat-o la o pila, acu nu poti decat sa te speli cu ea pe cap
    - fie e supra-calificat si nu il angajezi dar tu te plangi in stilul romanesc in loc sa apreciezi experienta vasta
    - fie ai angajat la recomandare din interior si ai fost mai lax la cerinte si apoi te plangi ca ai luat teapa
    - fie zici ca nu stie sa se vanda, ca nu te-a convins cu CV-ul. aici poate ca ai dreptate, dar doar in cazul in care angajezi om de vanzari, in rest ceilalti sunt tehnici, isi fac treaba si cam atat
    - fie il angajezi pe ala cu CV beton si iti iei iar teapa, pentru ca ala este doar un tip care stie sa se vanda, dar este praf la chestii tehnice (vezi si linia de mai sus)
    - fie te uiti la varsta si te ofilesti cand vezi ca omul are 40-50 de ani. Sa stiti ca la 25 de ani nu are nimeni experienta. Uau, ce revelatie. In plus, la 40 de ani un roman mai are in fata 25 de ani de munca, in timpul asta sunt oameni care mai invata si exceleaza in 2-3 meserii.
    - fie ai experienta de manager si ai aplicat pt un job non managerial fie invers, tot nu esti bun

    cred ca ar mai fi niste scenarii, dar ma opresc aici. si povestile astea sunt doar din experienta proprie.

    in final angajatul trebuie sa fie fix manusa pe postul respectiv, sa ceara putini bani, sa aiba experienta dar nu prea multa, sa fie destept dar nu prea, ca i se urca la cap si incepe sa aiba pretentii si tot asa. solutia este sa ne deschidem firme si sa ne folosim talentul in folos propriu. este o solutie de succes.

    cu stima,
    c
  • 0 (10 voturi)    
    Tipul ăsta caută muncitori în România! (Joi, 10 august 2017, 19:14)

    OmulNou [utilizator]

    Frate, cauți ace în carul cu fân!

    În RO primează pensionarii bătrâni dar şi cei tineri, de lux; invalizii fără handicap; revoluționarii care stăteau pe canapea în dec. '89 dar au carnet de revoluționar; mamele care fac copii pentru alocație; securiştii cu vile cu chirii de 2 dolari pe lună sau apartamente RAPPS plătite din bani publici; baroni şi copiii lor cocălari; milițieni şpăgari apărătorii hoților ş.a.m.d.

    Unde să mai fie loc de oameni muncitori într-un popor de cerşetori? Ah, da, peste hotare.
  • +9 (15 voturi)    
    Patroni (Joi, 10 august 2017, 19:16)

    Rntmpx [utilizator]

    Hai s-o spunem p-aia dreapta. Timp de 25 de ani pe voi, marii oameni de business, v-a durut in p... de ce se întâmpla in țară. De dragul banilor ați bătut palma cu oamenii politici, ignorând dezastrul pe care ei l-au făcut. Ați preferat să vă rezolvați problemele șpăguind în stânga și-n dreapta mediului politic și administrativ. Ați asistat nepăsători la distrugerea învățământului, că odraslele voastre oricum studiază în afară. Ați crezut că sărăcia, lipsa de educație și mentalitățile retrograde în care se scufundă țara asta, nu vă vor afecta și pe voi. Aș vrea să pot spune "așa vă trebuie!" dar odată cu voi o să ne scufundăm cu toții.
    • +2 (6 voturi)    
      Big like (Joi, 10 august 2017, 20:37)

      vladR [utilizator] i-a raspuns lui Rntmpx

      Total de acord cu tine.
      Ai pus punctul pe I.
      • +5 (7 voturi)    
        A prins doar un singur I, mai sunt 2 mari (Joi, 10 august 2017, 22:10)

        padrepadrone [utilizator] i-a raspuns lui vladR

        Primul este politica care "pretuieste" munca de-ti vine sa pleci si mai este si societatea, care accepta tacit aproape tot, prefera sa se descurce decat sa-si asume demnitatea; la fel fac si patronii, doar ca la alte niveluri.
        Vina pentru colapsul care urmeaza ne apartine tuturor, politicienilor si elitei cel mai mult, urmeaza patronii, muncitorii si la final asistatii.
        Poate ca doare, poate ca nu este inteles resortul, dar asta este adevarul: orice societate civilizata functioneaza in baza unor reguli predictibile, functionale si constructive... noi am distrus o economie, acum distrugem o natiune, ca asa intelegem noi libertatea..
    • -3 (7 voturi)    
      ! (Joi, 10 august 2017, 21:20)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui Rntmpx

      Rupe-le fashul !
      Sparge-i la dintzi!
      Nu-i ierta!
      ...mama lor de burghezi.
      S-au imbogatit pe spinarea noastra .
    • +5 (5 voturi)    
      Cu asta cam sunt de acord (Vineri, 11 august 2017, 2:45)

      bdbd [utilizator] i-a raspuns lui Rntmpx

      Iar asociatiile de patronate sunt ori facute de firmele care stau cu gura la tata statului, ori niste firme care depind de "bunavointa" statului, niste jalnice vehicule de interese personale, care doar dau din coada privind la stat si nu au nicio initiativa reala in insanatosirea climatului economic din tara, ca fiecare patron din asociatiile patronale isi cam rezolva singur problemele, prin tot felul de jonglerii pe la diverse institutii. Un mediu economic egal cu toti jucatorii din piata nu e in interesul astora. Iar cei mici si medii se lupta sa nu moara, nu mai au timp de luptat cu sistemul, ba le e si frica sa nu iasa prea in fata, sa nu fie luati la ochi si tavaliti cu controalele.
    • 0 (0 voturi)    
      "sa traiesti" (Vineri, 11 august 2017, 19:37)

      GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui Rntmpx

      o firma are CA SINGUR SCOP OBTINEREA DE PROFIT.
  • +4 (8 voturi)    
    hmm, pe aproape dar nu suficient; avem 2 mari (Joi, 10 august 2017, 19:27)

    padrepadrone [utilizator]

    probleme in acest aspect colturos, ambele omise diplomatic:
    - economic si politic statul, indiferent de guvernare, nu incurajeaza si apreciaza munca, din contra iar patronii se conformeaza, se descurca
    - psihosocial si ideologic suntem departe de atributele reale ale prezentului civilizat; au ajuns sa plece oameni bine realizati, profesional si material, tocmai din cauza acestei mentalitati majoritare cu radacini in feudalism.
    Dupa aceste 2 mari revelatii necunoscute publicului, urmeaza al 3-lea element, la fel de neinteles pentru multi: spiritual, indiferent de gradul de dezvoltare personal, simtim o presiune imensa, nedefinita si neexplicata de nimeni, din partea a tot ce ne inconjoara si ar trebui sa ne ajute: invatamantul, sanatatea, administratia, patronul plus colegii, vecinii, noi insine ca intreg.
    Chiar daca am mai evoluat material, spiritul cu care ar trebui sa cultivam acest castig a ramas la nivelul supravietuirii aproape fara discernamant, iar aici statul este indubitabil inamicul nr 1.
    Intr-un final previzibil, daca continuam sa ne mintim atat de frumos, vom ajunge sa-i intrecem sigur pe sirieni fara sa se traga nici un foc de arma!
  • +12 (16 voturi)    
    secretul lui polichinelle (Joi, 10 august 2017, 19:37)

    mihai.popescu [utilizator]

    O clasa politica rapace si fara niciun simt moral,emanata din politrucii comunisti prosti,hoti sau ticalosi ori toate trei la un loc si din hoti la drumul mare,vreo 6 servicii secrete penetrate probabil de servicii straine iar daca nu,pline de agenti fara pic de patriotism ,preocupati sa foloseasca informatiile secrete in folos propriu,cozi de topor ale strainilor.Sentimentul celor putini care muncesc cinstit este de frustrare uriasa si de inutilitatea oricarei actiuni de a mai schimba ceva...si pleaca.Asta este acel ,,ceva,,ce pare foarte gresit..
    • +6 (8 voturi)    
      ! (Joi, 10 august 2017, 21:21)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui mihai.popescu

      Spune asta de 2x frate
      • +4 (6 voturi)    
        cum sa nu plece romanii?? (Joi, 10 august 2017, 22:40)

        mihai.popescu [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

        Sa dezvolt putin:Mossad apara si/sau scoate din tara hoti de sute de milioane de euro Benny Steinmetz, Tal Silberstein si Shimon Shevez,Elan Schwartzenberg si Avraham Morgenstern ,unii aflati sub control judiciar dar ,,scapati ,,din tara,altii arestati in lipsa dar de negasit desi si-au facut cu anii hotiile prin tara.Cozile de topor,plevusca care a dat sutele de milioane de euro ca n-a dat de la ea,contra comisioane de sute de mii de euro..alde mazare,truica, lambrino paul s.a...bine mersi si ei...Trei tasti/basti isi permit sa spioneze seful DNA:))Si avem 6(sase) servicii secrete:)))Ba unul din neispraviti isi permitea sa isi bata joc de SIE ca cica se tineau de fundul lui prin madagascar:( Sa mai vorbim de chinezi,rusi ,americani?Fac ce vor pe aici si cum vor:((Macar americanii cand vad ca s-a sarit calul mai cheama cate un gunoi de prim ministru in timpul unei escale de vreo cateva minute ,in drum catre o alta tara si pe aeroport ii spun cat de tampit e si ce risca...
        • +1 (3 voturi)    
          ! (Joi, 10 august 2017, 23:06)

          chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui mihai.popescu

          Meriti un pahar de vin rece si o discutie la un gratar .
          Esti la curent , imi place cum gandesti !
  • +4 (10 voturi)    
    Constat ca omul din articol se inseala! (Joi, 10 august 2017, 21:51)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    De fapt sunt o gramada de oameni abili de afaceri care reusesc in Iadulpepamant Rromanistan sa faca afaceri din care sa dea 2000Euro in mana pe luna soferilor. Aia care judeca si urla pe aici ca e vina patronilor, sigur vor vedea oportunitatea, isi vor risca c*rul in loc sa-si ia masina sau casa, si vor investi in Iadulpepamant si apoi vor da salarii mari cum urla ca nu da patronul "rau" din interviu!
    Deci toti "inteligentii" ( cu IQ sub 80) care urla la patroni sa dea salarii de 1000 de euro in mana soferilor fara educatie, scoala, bac, etc, demonstrati ca ma insel eu si faceti sa prospere Iadulpepamant din afacerile voastre si bagati-l in faliment pe ala de la Fan Curier.
    P.S. Fac Curier e execrabil, nu sunt fanul lor, dar nici atitudinea asta de lepra care sta in birt la 8 dimineata cand pompierul ii sapa sant in curte nu-mi place! Puneti mana prieteni, concurati-l! Bagati-l in faliment! Mai aud ceva? Evident ca nu!
    Ca rromanul se pricepe nu doar la fotbal si vaccinuri dar si la afaceri!
  • +2 (2 voturi)    
    salarii de 800-900 euro :) (Vineri, 11 august 2017, 7:50)

    dualities [utilizator]

    Acest domn habar nu are ce vorbeste, ar trebui sa se intereseze ce salarii au curierii din Timisoara, acolo unde nu gaseste oameni.
    In primul rand in Timisoara este franciza, de platit ii plateste ff prost.Din aceasta cauza nu sta nimeni, volum mare de lucru si bani f putini.Poate aici euro are alta paritate gen 1/3.
  • +1 (5 voturi)    
    900 de euro ? (Vineri, 11 august 2017, 9:28)

    adfox [utilizator]

    Probabil 900 de euro costul total al Dumneavoastra cu angajatul nicidecum 900 de euro venit net la angajat , pe cand in Germania vorbim de suma neta la angajat 1400-1800 de euro . Din surse sigure stiu ca un sofer fan curier are salariul (NET) intre 2500 -3500 , iar asta inseamna pana in 800 de euro(nu zic ca nu e un slariu bun). Eh acuma ia faceti Dumneavoastra un calcul simplu de ce nu gasiti oameni : Dumneavoastra ce ati prefera sa fiti platit cu 800 de euro bani in mana si sa dati 250 de euro chirie pentru o garsoniera si 4.5 euro pe un kg de ceafa de porc in RO sau sa fiti platit cu 1600 de euro sa dati 500 chirie pe garsoniera si 6 euro pe kg de ceafa de porc in DE ????????
    Eu unul nu am studii economice insa stiu un lucru sigur , la sfarsitul zilei de lucru imi raman mai multi bani in mana in Germania decat in Romania si ghici ce cam asta vrem cu totii la sfarsitul zilei de munca ....................
  • +3 (3 voturi)    
    criza fortei de munca (Vineri, 11 august 2017, 11:35)

    Francisc 1 [utilizator]

    e si din cauza ca vreti angajati motivati cu 1500 de lei pe luna , practic vreti sclavi si ei nu mai accepta ! dati-le un salariu normal sa vezi ce repede se termina " criza"!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică