Ce inseamna pentru salariati si angajatori revolutia fiscala anuntata de Guvern? Vezi cu cat vor ramane in mana in 2018 cei platiti cu salariul minim si cei care au 3000 de lei brut

de DP     HotNews.ro
Vineri, 27 octombrie 2017, 6:55 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul declanseaza fie o revolutie fiscala, fie un balamuc fiscal
Foto: sxc.hu
In primul rand, sa mentionam ca discutam despre un proiect care poate suferi modificari pana la forma finala care urmeaza sa apara in Monitorul Oficial. Iar istoria recenta ne-a demonstrat ca multe dintre ideile fiscale cu care s-a pornit la drum au fost fie abandonate, fie modificate radical, asa incat nu bagam mana in foc ca actualul proiect va fi dus pana la capat in actuala forma. Dar, in scenariul in care datele vor ramane cele anuntate de Guvern, am facut un calcul cu ajutorul unui consultant fiscal sa vedem daca un salariat pierde sau ramane cu mai multi bani in mana ca urmare a modificarilor fiscale anuntate. Si am luat doua situatii ipotetice: un salariat platiti cu salariul minim (acum si in 2018) si unul platiti cu 3000 de lei brut (in prezent si in 2018, pe noile reglementari).

Mai intai, o scurta recapitulare: Potrivit comunicatului postat pe site-ul Finantelor, avem de-a face cu urmatoarele 9 schimbari majore:

  • 1. Impozitul pe venit se reduce de la 16% la 10% pentru următoarele categorii de persoane/venituri: salariati, pensionari, PFA, drepturi de autor și cabinete individuale (avocați, medici, notari), chirii, dobânzi, arendă, premii, activități agricole, investiții și venituri din alte surse.
  • 2. Reducerea contribuțiilor sociale și trecerea acestora de la angajatori la angajați. Nivelul contribuțiilor scade cu 2 puncte procentuale, astfel că din totalul de 39,25% contribuții plătite la un salariu brut, se vor plăti 37,25%. Din totalul de 22,75% contribuții datorate de angajator, 20 de puncte se transferă către salariat. În total, din salariul brut, 35% vor fi contribuții reținute de angajator în numele salariatului iar contribuțiile rămase în sarcina angajatorului, respectiv 2,75% (după transferul de 20 puncte la salariat), scad la 2,25% și vor acoperi riscurile de șomaj, accidente de muncă, concediu medical, creanțe salariale. Acestea din urmă vor fi cuprinse într-o singură contribuție, care se va numi contribuție asiguratorie pentru muncă.
  • 3. Din cele 9 contribuții plătite în prezent de salariat și angajator vor rămâne doar trei: Contribuția pentru pensie (CAS) – plătită pentru salariat, Contribuția pentru sănătate (CASS) – plătită pentru salariat si Contribuția asiguratoare pentru muncă – suportată de angajator.De asemenea, scad contribuțiile pentru condițiile la pensie pentru condiții deosebite sau speciale de muncă
  • 4. Pentru activitățile independente (medicii, avocații, notarii, jurnaliștii, scriitorii, artiștii etc.), nu se vor mai datora contribuții sociale raportate la sumele obținute din aceste activități. Aceste contribuții se vor calcula la nivelul salariului minim pe economie.
  • 5. Creșterea deducerilor personale pentru cei cu salarii mici cu peste 60%. Pentru cei cu salariul minim și care nu au persoane în întreținere deducerea personală crește de la 300 lei la 510 lei. Pentru fiecare persoană aflată în întreținere, deducerea crește de la 100 lei la 160 lei;
  • 6. Majorarea plafonului pentru încadrarea în categoria microîntreprinderilor, de la 500.000 de euro la 1 milion euro și includerea în acest sistem de impozitare a tuturor contribuabililor care desfașoară activități exceptate în prezent. Se modifica definitia microintreprinderii de la art 47 din Codul fiscal.
  • 7. Salariul minim pe economie se majoreaza de la 1.450 la 1.900 de lei, incepand cu 1 ianuarie 2018
  • 8.indemnizatia minima de crestere a copilului creste la 1.250 lei fata de 1.233 lei in prezent, de la 1 ianuarie 2018. In acest scop, indemnizatia de crestere a copilului nu va mai fi raportata pe viitor la salariul minim ci la indicele social de referinta, care este azi 500 de lei, iar indemnizatia minima va fi de doua ori si jumatate ISR
  • 9. contributia pentru Pilonul II de pensii scade de la 5,1% in prezent  la 3,7%.
Cum se vor schimba salariile nete fata de sistemul actual?

In cazul salariului minim

In cazul cresterii salariului minim de la 1450 la 1900, un salariat va lua in mana in plus anul viitor cu 98 de lei.
Din 2018, acel salariat ar lua in  mana 1163 de lei.




In prezent, un salariat platit cu salariul minim de 1450 de lei are un salariu net )"in mana" de 1065 de lei.
Angajatul plăteşte la bugetele de stat 385 lei, iar costul total al angajatorului cu salariul este de 1783 de lei.
Prin urmare, in cazul salariului minim, angajatul are de castigat 98 de lei.
  • Sa luam acum un salariu mediu brut de 3000 de lei. Acum si in 2018.

Situatia sta ca in tabelul de mai jos:





Din cate se poate observa, in acest din urma caz, salariul net-strict pe baza datelor oferite  in prezent in priectul MFP, salariatul ramane cu mai putini bani in mana. Si "pierde" 329 de lei.

Desigur, situatiile sunt diferite de la persoana la persoana, in functie de numarul de copii si de alte deduceri.
Calculele de mai sus au fost facute de Cornel Grama, consultant fiscal din Cluj si unul dintre fondatorii si administratorii Asociatiei "Tax Advisors" si al Grupului Tax Advisors de pe Facebook cu un numar de peste 11.000 de membri.  Serviciile sale acopera urmatoarele domenii: intocmirea declaratiilor de impozite si taxe, asistenta pe probleme fiscale si in materie de creante bugetare, reprezentare in fata organelor fiscale, instruire si perfectionare in domeniul fiscal.


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

26570 vizualizari

  • +31 (33 voturi)    
    Programul PSD de extinctie in masa a romanilor (Vineri, 27 octombrie 2017, 7:44)

    dexpropriat [utilizator]

    Vom sarbatori 100 de ani de Romania cu mici microscopici si pufuleti... care mai ramanem pe aici.
    • +24 (24 voturi)    
      N-AR FI MAI SIMPLU.. (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:31)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dexpropriat

      Ca incepand cu 4 Ian. sa-i maturam pe nemernicii astia?
      Eu cred ca aceasta este calea spre a deveni, macar in ceasul al 12-lea, o natiune normala!
      Puterea este in mainile noastre si nu trebuie sa cautam ajutor aiurea!
      • +6 (6 voturi)    
        De acord? (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:36)

        zavaidocul [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        De acord sa-i maturam pe nemernici, dar nu inteleg de ce din 4 ian.? De ce nu din 27 octombrie?
        Daca asteptam pana pe 4 ian. s-ar putea sa se aleaga praful de tot...
        • +4 (4 voturi)    
          CRED CA ESTE NEVOIE... (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:40)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui zavaidocul

          Ca si votantii PSD sa primeasca intai fluturasii de salarii care-i vor duce la disperare.
          Dupa aceea treaba devine simpla!
  • +9 (19 voturi)    
    EMIGRAM (Vineri, 27 octombrie 2017, 8:34)

    ciuma.rosie [utilizator]

    Singura solutie, vindem tot aici sa nu mai aiba ce impozita si mergem intr-o tara civilizata. Adio Somalia Europei !!!
  • +18 (20 voturi)    
    Stai ca nu mai e mult (Vineri, 27 octombrie 2017, 8:45)

    eleVenereCtions [utilizator]

    pana se gandeste Dragnea sa le-o traga si programatorilor.
    • +8 (8 voturi)    
      but he already did (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:47)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

      Costul angajatorului a crescut cu 6-7% prin masura de mai sus. Nu le e rusine sa invete si sa mai si munceasca? Sa gandeasca si sa protesteze, mars afara ...
    • +10 (10 voturi)    
      calculele de mai sus... (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:05)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

      sunt in cazul in care nu se scade impozitul la 10% ... in cazul in care se scade se cam iese pe 0% ... asa am inteles eu cel putin.....

      programatorii NU au impozit... deci nu ai ce scadea la impozit... deci programatorii PIERD cu masura asta si nu pot recupera...

      deci le-a (ne-a ) cam dat-o in bot dracnea...

      ce sa zic... astept cu interes ziua in care Oracle, IBM si MS o sa zica "de ajuns" o sa-si ia jucariile si o sa plece... urmati evident de alte firme si de multi oameni... sa vezi atunci recesiune in Romania ...
    • +7 (7 voturi)    
      6-7% pierd (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:12)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

      dar probabil vor acoperi firmele ca "mariri" pentru anul viitor. In loc sa iau ceva mai multi bani la anul, mi-i ia Dragnea de fapt.
  • -17 (33 voturi)    
    Nu suntem de dreapta? Sau vreti comunism? (Vineri, 27 octombrie 2017, 8:48)

    Miky60 [utilizator]

    De se sunt atatia care se plang ca vor plati mai mult. Nu suntem de dreapta? Cine are bani, traieste bine, cine nu, sa munceasca, sa isi caute un job mai bine platit, sa se descurce. Nu mai suntem pe vremea comunismului cad statul trebuia sa intretina pe toata lumea, acum este fiecare pt fiecare.
    Stiu ca sunt multi care declarativ sunt anti-comunism, dar gandesc fix ca pe vremea comunismului si asteapta ca statul sa ii ajute, dar nu, acum nu mai trebuie sa stea cu mana intinsa si sa isi caute joburi mai bune.
    • +18 (24 voturi)    
      Imi place ca de fiecare data cand deschizi gura (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:07)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      numai materie maronie iese.
    • +5 (7 voturi)    
      tu gandesti? (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:10)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ce vorbesc... sigur ca NU

      liberalii taxeaza cei cu venituri MARI

      tu ai impresia ca 2200 in mana e saalriu mare?! nici macar pt Romania nu e... e putin peste salariu mediu...

      mai mult... tu habar nu ai ce inseamna comunism si capitalism... masira asta e 100% comunista! iei bani prin impozite de la cei ce muncesc si ii dai la cei cu salarii mai mici sau asistatii sociali...

      eu castig mult pt Romania... si masura asta ma va face ori sa incers sa tzapuiesc satatu ori sa imi caut de munca... dar NU in Romania.... nici una din masurile enumerate nu ajuta statul... o sa urce pana la cer evaziunea si o sa creasca migratia ...
    • +8 (8 voturi)    
      N-ai înțeles (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:20)

      Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Aici discuția nu e despre cât de fair e sau nu e că primește cutare atâta. Este despre faptul că:
      - ăștia de la butoane anunță, cu surle și trâmbițe, imense creșteri;
      - dar creșteirle sunt cel mult minimale, în realitate, și asta când nu sunt "creșteri negative".

      Adică vorbim de cât de tare și mult mint ăștia de la PSD.
    • +2 (2 voturi)    
      Bați câmpii (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:29)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Ce legătura are piața muncii (reglarea salariilor în funcție de necesități și competențe) cu faptul că statul îmi bagă mâna în buzunar?
      eu consider că salariul pe care îl am e fair pentru munca mea, de ce vine statul și îmi ia din el? Muncește cumva cot la cot cu mine? Mă ajută să muncesc mai bine?
      Nu ai habar ce spui!
  • +20 (20 voturi)    
    Ne saracim singuri (Vineri, 27 octombrie 2017, 8:48)

    JosephPorta [utilizator]

    Pe cei foarte saraci ii face mai bogati cu nici 100 de lei (mai rau ca raposatul) iar pe cei care mai respirau ii face mai saraci cu o treime din venitul celor saraci , deci concluzia este ca toti trebuie sa fim saraci... eu prezic o explozie de consum in materie de parizer si branza topita la tub
  • +4 (16 voturi)    
    deci la 3000 lei (Vineri, 27 octombrie 2017, 8:57)

    Ed___ [utilizator]

    deci la 3000 lei angajatul "pierde" 329 de lei, desi exista reduceri de CAS, CASS, scadere de impozit cu 6% ???

    NU am vazut un calcul plecand nu de la salariul brut ci
    1) de la SUMA de 3000 lei care sa contina salariul brut dar si contributiile angajatorului 2017 si apoi la ce salariu net se ajunge

    2) de la SUMA de 3000 lei care sa contina salariul brut plus acei 2% care raman inca la angajator si apoi la ce salariu net se ajunge in 2018

    Compararea care intereseaza este in cazul aceluiasi pachet salarial, salariu brut plus contributii , cat ajunge salariul brut si cat ajunge salariul net in 2017 versus 2018 ?

    Adica daca o firma nu modifica anvelopa salariala pe angajat, avand exact aceleasi costuri - cum va ajunge salariul brut/net 2018 vs salariul brut/net 2017 ??
    • -7 (17 voturi)    
      Asa manipuleaza astia (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:32)

      Aerolaur [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      care se dau de dreapta, dar sunt niste leftisti de prima clasa! Uita niste elemente si coboara Apocalipsa pe Pamant. Sau sunt atat de prosti ca nu-si dau seama?
    • +9 (11 voturi)    
      explicatii (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:58)

      robo-cap [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      costul total al angajatorului la un salariu de 3000 RON este 3682 RON.

      Daca noul brut, din 2018, va fi 3682 RON, vei avea un net de 2393.3 RON. Mai mare de 2104 RON.

      Cei vizati in prezent de legea asta sunt cei scutiti de impozit pentru care salariul va scadea.
      • 0 (6 voturi)    
        esti economist?! (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:12)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui robo-cap

        toti au spus ca salariu scade si ramane la fel DOAR DACA se scaze impozitul pe salariu la 15% si te trezesti tu...
      • +8 (12 voturi)    
        asa este (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:16)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui robo-cap

        legea ii arde de fapt pe cei scutiti de impozit, adica in marea lor majoritate pe cei din IT.
      • 0 (0 voturi)    
        calcul conform calculatorsalariu.ro (Vineri, 27 octombrie 2017, 15:50)

        al1lego [utilizator] i-a raspuns lui robo-cap

        Nu mi-e foarte clar cum ati facut calculele, eu am facut urmatorii pasi:
        - http://www.calculatorsalariu.ro/?action=calca
        - salariul brut = 3000, restul valorilor asa cum le-am gasit
        - calculez sume => salariu_net = 2104, angajatorul_cheltuieste = 3691

        Am zis sa calculez noile sume presupunand ca angajatorul vrea sa pastreze aceleasi cheltuieli:
        3690 = 90 + 1620 + 1980, unde:
        - salariu_brut = 3600
        - taxa_angajator = 90 = 2.25% din 3600
        - contributii angajat = 1620 = 45% din 3600 (contributii sociale 35% + impozit 10%)
        - salariu_net = 1980

        Deci, pe scurt, pastrand aceeasi anvelopa salariala:
        - salariu net 2017: 2104
        - salariu net 2018: 1980

        Va rog sa ma corectati daca am gresit algoritmul.
        • +2 (2 voturi)    
          ok, se pare ca am gresit baza de calcul pt impozit (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:38)

          al1lego [utilizator] i-a raspuns lui al1lego

          Vad ca baza de calcul pt impozit este brut minus asigurari sociale. Caz in care noul net va fi tot pe acolo, adica 2112.

          In cazul asta sunt impactati doar cei scutiti de impozit.

          Pt programatori deci, la un brut vechi de 3000 de lei (sau sa zicem la fiecare 3000 de lei din brutul vechi) netul era 2505 si scade la 2346 in caz ca angajatorul agreaza sa creasca brutul incat el (angajatorul) sa cheltuiasca aceeasi suma.
          Deci la fiecare 3000 de lei de brut pierde circa 160 de lei de net.
          • +1 (1 vot)    
            corect (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 0:24)

            SWftw [utilizator] i-a raspuns lui al1lego

            Conform
            http://www.ziare.com/impozit/impozit-venit/scenarii-dupa-masurile-anuntate-de-guvern-salariile-ar-creste-maximum-cu-cativa-lei-dar-ar-putea-scadea-cu-sute-1486982

            sunt 3 scenarii:

            I. Pentru angajati non-SW
            https://postimg.org/image/93yucurfmj/
            1) Se pastreaza netul
            • Angajatul: ramane constant, evident
            • Angajatorul: scade suma totala platita cu 0.1%
            • Statul: scade contributia totala cu 0.3%  nu prea e plauzibil ca va pierde statul putin si nu castiga nimic in schimb
            2) Se pastreaza suma totala
            • Angajatul: castiga cu 0.1%
            • Angajatorul: suma ramane constanta
            • Statul: scade contributia totala cu 0.2%  nu prea e plauzibil ca va pierde statul
            3) Se pastreaza netul
            • scad toate sumele cu 16.6-16.18%  iar nu prea e plauzibil ca va pierde statul si din nou nu castiga nimic in schimb

            II. Pentru angajati SW, presupunand ca salariile lor raman neimpozitabile
            https://postimg.org/image/3p0bufsknv/
            1) Se pastreaza netul
            • Angajatul: ramane constant, evident
            • Angajatorul: creste suma totala cu 7%  contractul nu e controlat de stat in acest moment; daca statul ar face aceasta miscare, va trebui sa oblige angajatorii sa mareasca bruturile  slabe sanse
            • Statul: creste contributia cu 21.9%  ar fi ideal pentru stat
            2) Se pastreaza suma totala
            • Angajatul: pierde cu 6.5%
            • Angajatorul: suma ramane constanta
            • Statul: creste contributia totala cu 13.9%  aceasta e miscarea cea mai probabila a statului; angajatorii nu vor zice nimic, iar statul le va zice SW-istilor ca oricum era un cadou din care v-am luat putin inapoi
            3) Se pastreaza netul
            • scad toate sumele cu 16-22% iar statul cu 5% iar nu e plauzibil ca va pierde statul si angajatul
        • 0 (0 voturi)    
          algoritmul este gresit (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:57)

          Cr1st1anD [utilizator] i-a raspuns lui al1lego

          Da, algoritmul este gresit: impozitul nu se aplica la brut, ci la diferenta dintre brut si contributii, astfel:
          Impozit = 10% * (3600 - (3600*35%)) = 10% * 2340 = 234.
          Prin urmare netul va fi: 3600 - 1260 (contributii) - 234 (impozit) = 2106 lei
        • 0 (0 voturi)    
          Contrib.sociale nu se impoziteaza (Duminică, 29 octombrie 2017, 9:29)

          PetruIB [utilizator] i-a raspuns lui al1lego

          Impozitul de 10% se aplica la brutul fara contributii, deci impozitul scade cu 3600x35%x10%, adica cu 126 lei care se adauga la net rezultand un net de 1980+126=2106 lei cu 2 lei mai mare decat azi.
        • 0 (0 voturi)    
          Calcul (Luni, 6 noiembrie 2017, 23:21)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui al1lego

          Nimeni nu il poate obliga pe angajator sa mareasca salariul brut de la 3000 la 3690. Deocamdata exista contract de munca legal cu 3000.
  • -8 (22 voturi)    
    Minciuni. (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:31)

    gv [utilizator]

    Nu mai dezinformati !
    Nu va fi nici o scadere la nici un salariu brut, deci nici la 3.000 lei.
    Angajatorii nu sunt nebuni sa-si insele angajatii ca sa castige ei cateva sute de lei.
    Angajatorii vor trece contributiile, pe care le platesc oricum si acum, in brutul salariatului, si astfel salariul net nu va scadea, de fapt va creste cu cateva procente.
    • +13 (19 voturi)    
      no shit (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:01)

      tearoftime [utilizator] i-a raspuns lui gv

      eu unul voi profita de situatie pt. a indemna angajatii de care vreau sa scap sa isi caute alt loc de munca. Cu alte cuvinte nu toata lumea va mari salariile tuturor.
      Si iti mai spun ceva: piata va fi inundata de angajati care vor incerca sa plece deoarece salariul nu li s-a modificat. Succes la angajare.
      • -9 (15 voturi)    
        Tu esti o exceptie: (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:35)

        Aerolaur [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

        deci, dupa ce ai niste angajati ce au dobandit experienta in firma ta, vrei sa-i donezi altora? Esti o exceptie PROASTA!
      • +2 (4 voturi)    
        I-auzi (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:30)

        RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

        Peste tot se plâng firmele că nu găsesc oameni; Cehia rămâne fără forță de muncă, Polonia importă milioane de ucrainieni și cică TearOfTime are angajați de care poate scăpa.

        România, sinonim cu „excepție”.
      • 0 (2 voturi)    
        bafta si tie (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:07)

        Cr1st1anD [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

        Esti foarte smecher!!! Exista si alte metode prin care poti "scapa" de angajati, nu e cazul sa astepti aceasta modificare.

        ...succes in afacere!
      • -3 (3 voturi)    
        Faliment placut ! (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:48)

        gv [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

        Iti doresc faliment placut !
        Succes la angajare pe salariul minim !
      • 0 (0 voturi)    
        Una este dreptul si alta obligatia. (Vineri, 27 octombrie 2017, 20:50)

        zoltan 56 [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

        Nici o lege nu oblige angajatorul sa majoreze salariul.In cazul in care slariul minim ajunge la 1900 de lei in cazul in care nu se incadreaza are doar 2 variante:inchide definitive firma sau pleaca cu productia in alta tara ori disponibilizeaza efectivul pentru anvelopa salariala.Guvernul indiferent de situatie doar de pierdut are.
    • +5 (5 voturi)    
      Minciuni (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:13)

      solah [utilizator] i-a raspuns lui gv

      nu stiu cum faci tu calculele dar te rog sa ne arati concret
    • +8 (8 voturi)    
      deci (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:50)

      Doru490348 [utilizator] i-a raspuns lui gv

      tot taraboiul asta, toate scamatoriile astea fiscale, tot efortul depus, pentru ca de fapt nimic sa nu se schimbe? Salariul net sa fie tot ala? Esti naiv sau doar te prefaci.
      In orice contract de munca se garanteaza salariul BRUT, si nu net. Nu poate obliga nimeni pe angajator sa mareasca brutul, si nici nu este asta intentia guvernantilor. Primul pas este cresterea impozitelor pe salarii la 45% (35+10), concomitent cu aruncarea vinei pe companii care chipurile ar fi ramas cu bani in plus, ca nu maresc salariile brute, pentru ca in pasul 2 sa se supraimpoziteze si companiile.
      Intr-un final statul supraimpoziteaza pe toata lumea, dar cu staif, cu PR corespunzator, ca nu degeaba avem consultanti din locurile sfinte.
      • +3 (3 voturi)    
        EXACT ! (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:41)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

        repet E X A C T , acesta este jocul PSD !
    • +1 (1 vot)    
      Brut? (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:46)

      connors [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Romanul se chinuie cu salariul NET, nu cu salariul BRUT.
  • +3 (5 voturi)    
    Nu va insemna nimic (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:33)

    delavrancea [utilizator]

    Cel putin in privat.Vor gasi angajatorii parghiile prin care se vor plia pe noile reguli fiscale.Oricum ,referitor la angajati,cine-i pus sa "traga" va "trage" si in continuare pe bani mai multi sau mai putini.Vorba lui Moise Guran-"...cel mai important e sa ai un loc de munca...".Asta o spunea in plina criza.Bine zis.Sa muncim pe nimic in conditii proaste-sanatate "0".Sclavie moderna.Sa fii sanatos Moise, daaa ,sa ne lasi in liniste.
    Puterea de negociere a salariatului e foarte mica.Tot el va pierde.
    Cat despre sindicate...l-am auzit aseara pe un lider de sindicat din sanatate...numai conteaza ce a zis ca oricum nu are importanta,dar numai la prima vedere "m-am ingrozit de el". :(
    Vai de noi!
  • +5 (9 voturi)    
    in cazul nemodificarii salariului brut (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:35)

    Ed___ [utilizator]

    in cazul nemodificarii salariului brut nu cumva firma castiga pe baza angajatului ?

    adica isi reduce cheltuiala totala ?

    TOTAL Cost Angajator va fi mai mic, pentru ca Total Contributii Angajator va fi mai mic, Total Venituri Brute (TVB) ca creste , Salariul Brut (SB) va ramane la fel, dar Salariul Net (SN) va scade ????

    Acest lucru, aceasta "revolutie" nu se traduce de fapt ca angajatorul va castiga in detrimentul angajatului ???

    UNDE este PSD cel care sa tina cu "clasa muncitoare" ?

    UNDE sunt socialistii ???

    Cum spuneam intr-un comentariu mai inainte, va rog, sa faceti si un calcul pentru cazul in care TOTAL COST ANGAJATOR (contributii plus salariul brut) ramane invariabil - la ce nivel ajunge un salariul brut si la ce nivel ajunge salariul net in 2018 si compararea cu 2017 !


    Calculul din acest articol, ajuta, dar trebuie si cealalta varianta de lucru .

    Va multumesc
  • +5 (7 voturi)    
    Ceva nelamuriri (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:39)

    BEDE [utilizator]

    Si cat va fi cursul EUR prin septembrie 2018?
    Impozit pe venit numai 10%, fara a specifica de ce anume fel de venituri este vorba... Una este cand este venitul unui salariat, dintr-un salariu mai mic sau mai mare, alta este cand este vorba de veniturile unei mari corporatii, alta cand este vorba de veniturile din dividende ale unui actionar. Poate ca ar prinde bine sa se faca oarece deosebiri si sa fie cote de impozitare diferentiate. Insa nu un impozit progresiv, care sa mearga pana pe la vreo 20%-50%, care ar descuraja intreprinzatorii si ninvestitiile.
    Va amintiti ca minunatul guvern de stanga al lui Ponta a redus cota de impozitare pe dividende de la 16% la 5%? Sa fie bine? Nu pot spune exact, dar in mod sigur nu pare a fi o masura demna de un guvern care se zice a fi de stanga. Deci, mai curand ipocrizie imensa care se pretinde a fi de stanga.
  • +2 (2 voturi)    
    Wait (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:03)

    RedGuard [utilizator]

    Cei ce fac activități independente, adică și freelancer-ii?
  • -3 (11 voturi)    
    salarii (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:11)

    eugen6215 [utilizator]

    Sunt convins ca diferenta de contributii care vor trece la angajat va fi adaugata la salariul brut, in asa fel incat angajatul, la final sa nu ia mai putin in mana.As pune chiar pariu.
    • +5 (5 voturi)    
      salarii (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:18)

      solah [utilizator] i-a raspuns lui eugen6215

      nu poate guvernul obliga patronii privati sa mareasca brutul. Probabil corporatiile si firmele mai mari vor mari brutul dar firmele mici s-ar putea sa profite pe tema asta.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:58)

        vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui solah

        De parca in situatia actuala privatii nu ar putea chema salariatii la negociere sa le reduca salariul! Celor cu salarii mai mari decat minimul. In rest povesti de babe.
  • +12 (12 voturi)    
    Ați uitat !!! (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:13)

    Bota [utilizator]

    În Europa, taxa pe valoarea adăugată (TVA) a fost introdusă pentru prima oară în 1954, în Franța. Scopul introducerii acestei taxe a fost de a micșora o parte din povara fiscală a agenților economici prin renunțarea la impozitul pe cifra de afaceri și înlocuirea lui cu impozitul pe profit. Pentru a nu micșora încasările la buget a introdus o taxă compensatorie pe consumul final de bunuri și servicii. Deoarece consumul final de bunuri și servicii este efectuat de persoanele fizice și persoanele juridice ce nu efectuează acte de comerț (persoane neimpozitate pe cifra de afaceri) s-a mărit compensator povara fiscală a acestor persoane. Această măsură a produs imediat o mare creștere economică.
    În 1967, statele membre ale Comunității Economice Europene au căzut de acord să își înlocuiască sistemele de impozit pe cifra de afaceri cu un regim comun de TVA. De atunci TVA a fost introdusă în aproximativ 140 de țări din întreaga lume.
    Intenția de a reintroduce impozitului pe cifra de afaceri fără a se renunța la TVA ar fi o mare greșeală.
  • +7 (9 voturi)    
    pe scurt: indrazneste sa crezi. (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:45)

    g01an [utilizator]

    pentru cei cu salarii mici, cresterea neta este mai mica decat cresterea de contributii la buget! se da cu o mana, se ia cu 2.

    iar restul vor avea salarii mai mici pentru a plati nota de plata pentru astfel de idei. ori asta, ori urmeaza un val de disponibilizari, unii raman pe langa si cei care raman au volumul de munca brusc ridicat, doar ca sa-si pastreze nivelul de venituri actual.

    baietii inca se joaca de-a guvernarea.
  • +5 (5 voturi)    
    Mutm dar... ramane numai ca e diferit (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:45)

    IYI [utilizator]

    Putin plauzibila varianta aceasta de calcul. Pentru ca primul lucru care reiese este ca vr scadea veniturile calor care dau legea. Sugur ministrii si parlamentarii au brutul curent mai mare de 3000 de lei.
    Varianta in sine este o evident o incercare de a acoperi ceva. In primul rand si in sitiatia actuala nu este trecuta in contractele individuae de munca suma pe care o cheltuie angajatorul cu angajatul. Pana la urma este vorba de costul unui serviciu. Asa cum pe bonul fiscal apare suma totala pe care o platesc (cu mentiunea din care TVA...). Apoi angajatul este interesat de salariul net (nu face nimeni calculul pentru punctul de pensie, cu atat ,mai putin pentru celelate contributii de pe urma carora iti faci mai mul inima rea de sumale platite pentru care nu bveneficiezi de aproape nimic). Logic ar fi ca mai intai sa modificare contractele de munca astfel incat la salariu sa apara to ce pleaca din contul angajatorului pentru ca are acel angajat. Apoi in pasul doi joaca asta de a muta ceva ce de fapt ramane dar e diferit e un teatru specific ultimilor ani,
  • -2 (14 voturi)    
    Subtila si pura manipulare!! (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:51)

    no-or-yes [utilizator]

    Subtila manipulare si inducere in eroare prin omisiune intentionata din partea dlui Grama, care nu face toate precizarile necesare pentru o analiza corecta si pertinenta. Dl Grama compara mere cu pere in cel de al doilea caz, nerespectand rationamentul existent in primul caz (comparatia situatiei pentru aceeasi persoana). In al doilea caz sunt persoane diferite, pentru simplu motiv ca salariatul cu 3.000 in 2017 in 2018 va avea adaugata suma contributiilor anagajatorului si calculul se va face pe o baza marita rezultand un net mai mare ca in 2017. In cazul salariatului cu 3.000 in 2018, de fapt se pleaca de la un salariu mai mic in 2017, fara contributiile angajatorului, netul sau fiind mai mic in 2017 comparativ cu 2018. Care a fost intentia cu adevarat a dlui Grama nu stiu, dar stiu ca in fapt conteaza ce se intampla in cazul aceleaiasi persoane, care vrea sa stie ce va primi in 2018 in comparatie cu ce primeste in 2017. Daca iei drept concluzii pentru situatia unei anumite persoane ceea ce calculeaza dl Grama pentru persoane diferite evident ca lumea ajunge sa nu mai inteleaga nimic. Nu am spatiu sa prezint calculul asa cum ar trebui facut ca sa aiba semnificatie pentru aceeasi persoana bine definita, situatia care conteaza in fapt pentru fiecare. Parte din vina apartine si redactiei, care nu include toate informatiile necesare pentru intelegerea corecta a situatiei analizate.
    • -2 (6 voturi)    
      nu e subtil (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:21)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui no-or-yes

      e grosolan ca prezinta informatii trunchiate fara a le explica, si nu face decat sa-l decredibilizeze.
  • +3 (11 voturi)    
    nu vreti sa fim si putin obiectivi? (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:51)

    Cr1st1anD [utilizator]

    Hai totusi sa privim cat se poate de obiectiv lucrurile si sa nu ne transformam in "antena3" a celeilalte tabere.

    In cazul salariului minim sunt de acord cu voi, angajatul va primi in plus 100 lei, iar costul angajatorului va creste cu 160 lei.

    Pentru orice alt salariu mai mare decat salariul minim, sumele vor ramane la fel, cu conditia ca angajatorul sa creasca brutul pana la nivelul in care costurile lui raman aceleasi - lucru care sunt convins ca se va intampla, in marea majoritatea a cazurilor, mai ales tinand cont de criza actuala de personal.

    Deci compararea acelorasi salarii brute (3000 lei) in ambele situatii mi se pare incorecta si oricum o prezentati omitand informatii: da, scade netul angajatului, dar cu aceeasi suma scad si costurile angajatorului.
    • +1 (11 voturi)    
      e corect (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:59)

      tearoftime [utilizator] i-a raspuns lui Cr1st1anD

      nimeni nu poate obliga o entitate privata, angajatorul, sa modifice contractul cu tine, angajatul, contract semnat pe brut.
      Cu alte cuvinte daca angajatorul nu vrea sa iti mareasca brutul de la 1 ianuarie o sa iei mai putin. In exemplul de mai sus ti-a spus si cu cat, considerand un brut de 3000 de lei.
      Si inainte de a spune ca daca nu iti mareste salariul vei pleca, lasa-ma sa te intreb: unde? pentru ca piata va fi inundata de amarati la care patronul a ales sa nu le mareasca brutul.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:01)

        Cr1st1anD [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

        Sunt total de acord cu tine referitor la faptul ca angajatorul ar putea sa nu modifice salariu, are aceasta libertate, dar in niciun caz nu cred ca piata va fi "inundata" de persoane care si-ar da demisia.

        In discutiile mele pe aceasta tema nu am auzit nici macar un angajator care sa-si riste afacerea nemultumind angajati care pun pariu ca oricum sunt nemultumiti de salariul pe care il au acum

        Daca tu insa consideri altfel, nu am nicio problema, fa ce comparatii vrei, micsoreaza-i chiar brutul, dar prezinta informatiile complete, nu doar ce iti convine tie.
      • +3 (3 voturi)    
        Piata muncii (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:26)

        an_drei [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

        Te poate obliga aceiasi entitate care te-a obligat si pana acum: Piata muncii.

        Nu stiu cata lume e interesata de burt, pe oameni ii intereseaza netul. Asadar la orice negociere de salar se discuta netul in 98% din cazuri.

        Daca piata va fi inundata de amarati la care patronul a ales sa nu le mareasca brutul, acei patroni vor avea deficit de personal deasemenea, patronul nu grandeste in brut sau in net, el gandeste in cost/beneficiu, el nu trebuie sa mareasca costurile salariale, doar niste cifre in acte. Bineinteles ca daca vrea sa scada salarul ma gandesc ca o poate face si acum, sau o va face atunci necrescandu-l.

        Intrebarea mea e cum a ajuns acel salar la 3000 de lei? L-a fortat cineva pe patron si acum acel cineva dispare?

        Citest hotnews de mult timp, dar de ceva vreme incep sa observ tenta de antena3 din tabara cealata cum mentiona si Cr1st1anD.
  • +1 (5 voturi)    
    Sa fim putin atenti (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:35)

    Horia.Doroftei [utilizator]

    E clar ca sunt foarte multe modificari, insa hai sa fim atenti si sa citim proiectul, nu doar rezumatul facut de cei de la Guvern ( care contrazice proiectul). Avocatii si notarii au casa proprie de pensii si nu contribuie la sistemul public de pensii
  • +1 (3 voturi)    
    Revolutia fiscala anuntata de guvern inseamna... (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:04)

    skeptica [utilizator]

    ca vor macelari justitia in background, fara prea multa galagie pe acest subiect.
    • -3 (3 voturi)    
      Justitia nu (Vineri, 27 octombrie 2017, 19:24)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui skeptica

      mafia anti-romaneasca a lui Kovesi da
  • +6 (6 voturi)    
    manarie (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:06)

    codrean [utilizator]

    Cel cu 3000 lei in 2017 va primi mai mult "brut" in 2018, adaugandu-li-se contributia; nu-mi place cand vreti sa pacaliti oamenii; nu ma asteptam la "fake news" de la voi !
    • +4 (4 voturi)    
      Exact (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:26)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      3000 brut înseamnă de fapt 3691 brut-brut. Că mai plătește angajatorul „în plus”, banii tot din cheltuielile cu salariatul făceau parte.
    • +1 (1 vot)    
      Dar legea nu spune asa ceva (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:01)

      Ovidiu84 [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Legea nu obliga angajatorul sa creasca brutul. La cum e definita spune ca angajatorului o sa ii scada cheltuielile de la 22,75% la 2,75%. Daca pleci de la presupuneara ca o sa creasca brutul inseamna ca angajatorului o sa ii creasca costurile cu 2,75 -> ceea ce inseamna ca legea nu definita corect.
      Mergand pe ideea optimista ca angajatorul o sa creasca cheltuielile, intr-un final tot angajatul o sa aiba de suferit pentru ca nu o sa mai vada vreo marire in viitorul apropiat, iar aceasta "marire" se transforma intr-o marire data la toti si nu pe merit/rezultate.
    • 0 (0 voturi)    
      da, corect (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:52)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Au comparat mere cu pere, nici mie nu-mi place lucrul asta, nu este corect, pt. ca nu toti cititorii au timp sa caute informatii si sa faca calcule.
      Acum, pentru un salariu minim brut de 1450 lei, angajatorul plateste in total 1783 de lei. La anul, salariul brut minim va fi 1900 de lei, deci fondul de salarii va trebui sa fie cu aprox. 9% mai mare.
      Daca la 3000 de lei negociati acum, adaugam si contributia angajatorului + inca 9%, rezultatele sunt cu totul altele. Sigur, nu e sigur ca angajatorul va accepta o crestere cu 9% a fondului de salarii fata de cel de anul acesta, dar macar cu un 5% tot va creste.
  • +5 (5 voturi)    
    Superb (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:46)

    Ecce_Homo [utilizator]

    Am inceput sa ma resemnez de la atata revolutie fiscala, mariri de taxe, micsorari de taxe, mariri de salarii, micsorari de salarii, etc.
    Cand vom avea o varianta finala, publicata in MO si cu norme de aplicare?
    Pe 31 decembrie?
    Cu aplicare de la 1 ianuarie 2018?
    In conditiile in care orice modificare a contractului de munca trebuie, mai nou, raportata in Revisal inainte sa isi produca efectele, e bataie de joc ce se intampla.
    Ministrii vin, arunca o petarda si apoi fug fara sa isi asume declaratiile. Oameni care nu au realizat nimic in viata, in afara de pupat in fund pe mai marii partidului din care fac parte. Niste imbecili votati de alti imbecili care mor de grija angajatorilor, it-istilor si medicior. Da, angajatorii care au de facut tot felul de raportari, plati si alte imbecilitati scoase de guvernanti. Da, it-istii care trebuie uneori sa aplice in programe imbecilitatile guvernantilor. Da, medicii care va ajuta sa traiti ca sa votati in continuare imbecili.
    Daca ati scoate capul dintre urechi ati sti ce plateste angajatorul pentru voi la stat, ati sti ca statul face parte in parte ce munciti voi, ati simti altfel furturile din bugetul de stat.
    Dar e ok. Nu e instabilitate. Nu, nu. Fiecare stie ce are de facut, de declarat, de platit, isi poate face niste estimari, etc. E totul roz in tara asta. Trazni-o-ar.
  • +3 (3 voturi)    
    masuri fiscale (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:56)

    Stolojan [utilizator]

    Exemplul cu impactul masurilor fiscale pentru salariul brut de 3.000 de lei este gresit, deoarece pentru varianta de la 1 ianuarie 2018 salariul brut actual nu a fost marit cu 20% cat este efectul aritmetic al trecerii contributiilor sociale de la angajator la angajat. Deci calculul trebuia facut pornind de la salariul brut de 3.600 lei.
    • +5 (5 voturi)    
      problema este ca brutul este stipulat contractual (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:27)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Stolojan

      problema este ca brutul este stipulat contractual intre Angajat si Angajator si NIMENI in lumea asta nu poate modifica un Contract intre Angajati si Angajator !!!

      intelegeti ???

      la bugetar, Angajatorul fiind statul roman care si emite modificarile, va trece la modificarea salariilor brute cum spuneti dvs, dar la privat NU exista aceasta obligativitate sau siguranta !

      intelegeti ?
  • 0 (8 voturi)    
    nepriceperea sau dezinformarea lui Grama... (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:23)

    demaGOGU [utilizator]

    ...cel cu 3,000 RON brut in Jan 2017 va avea evident un brut mai mare de 3,000 RON tocmai ptr a compensa mutarea contributiilor.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu e evident (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:48)

      Horia.Doroftei [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      De unde stiti ca angajatorii vor reintregi brutul? Asa ar fi frumos insa nu sunt obligati prin lege. Grama a facut o simulare pe baza datelor din proiect.
  • +1 (3 voturi)    
    Miting in iarna (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:21)

    Dorup [utilizator]

    Fluturasul pentru Ianuarie se da in Februarie. In jur de 15 februarie vor incepe mitingurile. Omul pana nu vede fluturasul tot spera intr-o minune. Nici la stat nu e sigur ca se vor compensa salariile brute cu procentele necesare, in sistemul privat e si mai rau. Cu exceptia catorva care se pot impune in fata angajatorului in privinta netului (oameni in functii inalte in firme), restul sunt la mila angajatorilor.
    • +2 (4 voturi)    
      Cam asa ceva (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:58)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Dorup

      Statistic vorbind, noi, romanii, numai iarna am protestat. Deci probabil ca ai dreptate. Asta daca nu ne loveste iar comportamentul de miorite laie bucalaie.
  • +2 (4 voturi)    
    Dezinformare totala. (Vineri, 27 octombrie 2017, 20:42)

    zoltan 56 [utilizator]

    Indiferent din ce prisma se face analiza toata lumea numai de pierdut are.Eu vin cu doar 2argumente.In cazul in care intra in vigoare pe4ntru sustinerea salariilor primariilor locale majorarea impozitelor si taxelor este invitabil care automat duce la dimunarea venitului.Sa presupunem ca angajatorul dintr-un motiv oarecare nu vireaza contributiile angajatului.Fiind doar intermediar nu are nici o raspundere penala iar angajatul in ultima instant poate fii excutat de fisc ANAF din momentce creantele (datoriile) sunt ale angajatului nu al angajatorului.Tinerii care au posibilitatea sa plece unde vad sanse de angajare pentru a scapa de haosul creat de actuala guvernare.Mai nou nici pensia in viitor nu le este garantata.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate dezinformare totala este ceea ce scii. (Duminică, 29 octombrie 2017, 9:39)

      PetruIB [utilizator] i-a raspuns lui zoltan 56

      Plata contributiilor sociale ale angajatului sunt facute de angajator prin RETINERE LA SURSA. Asa ca angajatorul este OBLIGAT prin lege, sub sanctiune penala, sa vireze banii la buget. Angajatul nu are nici o raspundere, deci ANAF nu se poate indrepta impotriva lui. De fapt asta ar fi si singura explicatie logica a trecerii cheltuielilor sociale in sarcina angajatului, sa-l oblige pe angajator, repet sub sanctiune penala, sa plateasca datoriile.
      • 0 (0 voturi)    
        Cine mai respecta legea? (Duminică, 29 octombrie 2017, 13:49)

        zoltan 56 [utilizator] i-a raspuns lui PetruIB

        Dumneata mai ai incredere in lege?Legea prevede ca la 1 Ianuarie pensile sa fie indexate!Se amana pe Iulie.Candva am lucrat la firma unui sef de partid aflat la guvernare si am demonstarat la Judecatorie ca NU a respectat legea si totusi cu documente tot lui au dat dreptate.Mai ai incredere in slugoiul bubos de Tudorel Toader care incalca legea in calitate de Ministru.Legea prevede expres ca pensia este dupa contributivitate pe cand talhari corupti din Parlament si alte sectoare au legi special.Numai de respectarea legii nimeni sa nu INVOCE din moment ce sunt legi pentru oameni de rand si legi speciale pentru talhari(altfel nu pot spune)
  • +1 (3 voturi)    
    Emigrarea in masa. (Vineri, 27 octombrie 2017, 21:09)

    zoltan 56 [utilizator]

    Indiferent de marja de salariu toti au doar de pierdut.Chiar daca va creste salariul cu 90 lei prin noile taxe si impozite locale impus de salariile majorate plus noile preturi din magazine impactul va O ori in pierdere.Un alt amanunt esential ce multa lume nu obsearva este faptul ca angajatorul este doar "intermediary"la plata obligatiilor fiscal si din kvasi motive nu va vira banii angajatul va suporta chiar si executarea silita in cazul ca fiscul ANAF banii nu sunt virati la timp.Datoria efectiva este al angajatului si nu angajatorului.Tinerilor care au posibilitate le recomand sa plece unde au sanse de un trai decent si o pensie pe masura(se ating inclusiv de viitoarele pensii)
  • +1 (3 voturi)    
    O intrebare! (Duminică, 29 octombrie 2017, 10:06)

    Cetateanu [utilizator]

    Sunt curios care este JIGODIA NENOROCITA care a avut ideea asta cu impozitul la salariat? E clar ca aneuronati astia de PSDei care incearca sa o puna in aplicare n-au priceput nimic, ci ca niste jeguri ce sunt se bucura doar la speranta unor castiguri mai mari pentru ei si prostirea prostimii. Nu inteleg idiotii ca odata cu cei ce muncesc se vor duce si ei la vale!
    Probabil ca numai o miscare antisistem (PSD, PNL, UD..) cu o platforma economica- sociala clara, va putea scoate tara din acest marasm! Se poate?!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri