Taxa de prima inmatriculare: Romanii mai au o cale de atac, o petitie inaintata Parlamentului European

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Joi, 7 februarie 2008, 17:20 Economie | Finanţe & Bănci

Romanii mai au o cale de a ataca taxa de prima inmatriculare si, in ultima instanta, de a-si recupera banii prin inaintarea unei petitii la Parlamentul European. Parlamentul poate admite o astfel de petitie, intrucat face parte din tematica europeana, comunitara, si procedura cere ca petitia sa fie inaintata Comisiei Europene. CE ar avea un nou semnal din partea populatiei Romaniei asupra neregulilor privind aceasta taxa.

Taxa de prima inmatriculare - pentru care Comisia Europeana a inceput procedura de infringement impotriva Romaniei - se inscrie clar in tematica europena, prin urmare o petitie pe aceasta tema are mari sanse sa fie considerata admisibila si sa fie inaintata Comisiei Europene. In aceste conditii, in care oricum Bruxelles-ul a cerut statului roman modificarea acesteia, o astfel de initiativa a cetatenilor, cei afectati de existenta acestei taxe, ar putea fi un element de presiune si de convergenta, a declarat pentru Hotnews.ro Nicolae Vlad Popa, eurodeputat membru al Comisiei de Petitii din PE.

La randul sau, eurodeputatul socialist Victor Bostinaru prezinta, pe site-ul www.petitiipe.ro modalitatea in care poate fi depusa o astfel de petitie, procedura pe care o urmeaza si formularea unui document de acest fel. El aduce drept argument precedentul din Ungaria si Polonia, cand petitiile cetatenilor au fost convergente cu actiunile Comisiei Europene.

 “Îi invit pe premier şi pe ministrul finanţelor să se gândească serios la posibilitatea restituirii banilor încasaţi ca taxă de primă înmatriculare, pentru că altă cale legală nu există”, a declarat Boştinaru, potrivit unui comunicat remis HotNews.ro.













Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

2607 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    taxa auto (Joi, 7 februarie 2008, 18:27)

    Nicky [anonim]

    Io trebuie sa-mi iau masina in cateva luni, asa ca nu ma grabesc deloc....da' cred ca altii se grbesc mai mult decat mine si vor face ceva cu taxa asta nenorocita care ne mananca zilele! Doar vin alegerile si nu cred ca vor sa apara la urne cateva zeci de mii de cetateni furiosi!
    • 0 (0 voturi)    
      sunt mai multi cetateni afectati de taxa! (Joi, 7 februarie 2008, 19:19)

      suca [anonim] i-a raspuns lui Nicky

      Cateva zeci de mii? Asa spun toti decidentii care doresc mentinerea taxei, afirmand ca doar 1% din populatia Romaniei este afectata de aceasta taxa ilegala...

      Hai sa facem un calcul foarte simplu:
      - in 2007 parcul auto a primit 320.000 autovehicule, rezulta ca 320.000 cumparatori au platit o taxa ilegala!
      - in continuare autoritatile (inclusiv directorul Dacia) sustin ca circa 500.000 eurovehicule rulate asteapta sa intre in tara in 2008 (!)

      Rezulta un total de 320.000 + 500.000 = 820.000 cumparatori care sunt si vor fi nedraptatiti prin plata unei taxe ilegale.
      Presupunem ca mai sunt cumparatori care si-au cumparat mai multe masini, si mai scadem numarul la 800.000 cumparatori.

      Dar...
      Ganditi-va ca nu doar acesti cetateni doresc anularea taxei ilegale... Vorbim de familii care trebuie sa plateasca o taxa abuziva, de unde rezulta cel putin 1.600.000 cetateni ai Romaniei care sunt afectati de aceasta taxa ilegala!!!
      Si numaratoarea poate creste, daca luam in calcul copii familiilor, parintii, rudele celor care au platit taxa, si care ar dori eliminarea acesteia...

      Romania are 22 milioane cetateni (statistic), insa 4-6 milioane au luat calea strainatatii, in speranta unui trai normal intr-o tara in care guvernul nu ii jefuieste cu acte in regula.

      Rezulta ca in Romania ar trai cam 16-18 milioane de oameni, iar acei (cel putin) 1.600.000 cetateni pagubiti de taxa reprezinta cel putin 10% din populatia Romaniei...!!!

      Domnilor guvernanti, va rog sa va refaceti calculele... Nu este vorba de cateva mii de oameni, nici de 1% din populatia tarii...
    • +1 (1 vot)    
      pt. Nicky (Joi, 7 februarie 2008, 19:21)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Nicky

      Reciteste-ti comentariul. din nou. Daca nu ti-ai dat seama de ce e de rahat in tara asta, mai citeste-ti odata comentariul. Din nou. Hai sa te ajut :
      "Io trebuie sa-mi iau masina in cateva luni, asa ca nu ma grabesc deloc...da' cred ca altii se grbesc mai mult decat mine si vor face ceva cu taxa asta"

      Eu zic sa nu iesi din casa pt. nimic. La un moment dat probabil ca vre-o asociatie o sa decida ca nu ar fi bine sa mori .. asa ca o sa vina sa te hraneasca. De ce sa te chinui daca pot sa o faca altii ?
      • 0 (0 voturi)    
        .... (Joi, 7 februarie 2008, 19:50)

        jam3s [anonim] i-a raspuns lui radu

        Daca toata lumea ar fi gandit asa unde ajungeam astazi? ideeile de genul "lasa sa faca altii" ne-au adus in starea asta de kko in care e tara...
        • 0 (0 voturi)    
          precizare (Joi, 7 februarie 2008, 22:51)

          Nicky [anonim] i-a raspuns lui jam3s

          Cei care consider ca se grabesc mai mult decat mine sunt hotii care o sa ne cheme la alegeri cat de curand si care nu o sa vrea sa aiba la urne cateva sute de mii, cum zicea cineva mai aus, de cetateni furiosi si, in consecinta o sa fac ceva cu taxa.
          Asta am vrut sa spun, daca s-a inteles gresit inseamna ca nu m-am exprimt corect si-mi cer scuze
  • -1 (1 vot)    
    Despre ilegalitate si taxe (Joi, 7 februarie 2008, 21:15)

    Gigelus [anonim]

    Nu cred ca e un om fericit in lumea asta ca plateste taxe si impozite. Dar nici impozitul pe salariu, nici cel pe profit sau dividende nu sunt ilegale. Nici taxele de mediu platite de firme sau alte sute de taxe si accize nu sunt ilegale. Fiscalitatea unei tari e problema ei, nu a parlamentului european. Austria, Franta si alte tari aplica taxa de prima inmatriculare, dar acolo nu face scandal nici cetateanul, nici UE. Si taxele sunt mai mari ca la noi, bazandu-se pe emisiile de CO2. Nu vede nimeni partea buna a taxei, ca ne pazeste sa fim invadati ca bulgarii de toate rablele de 100 de ani pe strazi. Ati ratat cumva trailerele bulgaresti care tranziteaza tara? Va spun eu ce masini cara: Fiat Marea din 1995, Peugeot 405 din 1990, Golf 2 si 3, Audi 100, Citroen BX si alte relicve. Dupa ce ca se circula ca dracu', exact asta ne mai lipsea: toate gunoaiele de masini pe strazile noastre. De ce nu importa oare nemtii si francezii Dacii 1300 si 1310 fabricate pe vremea lui Ceausescu?? Ca doar sunt ieftine si repari orice cu o surubelnita si o sarma pe marginea strazii... Nu mai fiti atat de obtuzi, ala care da 15.000 de euro pe o masina nu cred ca moare sa mai dea 200 de euro ca sa nu ne umplem strazile de tulumbe si aerul de gaze de esapament.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai intereseaza-te cat e taxa... (Joi, 7 februarie 2008, 22:01)

      Taxat [anonim] i-a raspuns lui Gigelus

      Eu sunt "ala care da 15.000 de euro" pe o masina, adica tocmai ce i-am dat acum 2 saptamani si urmeaza sa platesc taxa pentru ea in valoare de 2.000 de euro. N-are nimic masina, are 3 ani vechime si 20.000km... Asa ca mai intereseaza-te daca sunt "200 de euro" sau "maxim 3% din valoarea masinii" cum sustinea papagalul ala de Ghise acum vreo doua zile...
      • 0 (0 voturi)    
        Taxatule... (Vineri, 8 februarie 2008, 18:37)

        Gigelus [anonim] i-a raspuns lui Taxat

        Inteleg ca de cei 15.000 de euro pe care i-ai economisit nu ai reusit sa gasesti un second-hand deja inmatriculat in Romania (bizar) sau o masina noua destul de buna la banii aia. La un euro 4 nu platesti mai mult de 3-400 de euro la o masina de 15.000. A trebuit sa mai scapi tu Germania de o rabla... ca ei saracii isi pastreaza patria curata si nu au unde sa mai tina vechiturile. Haideti fratilor sa exportam Dacii in Franta ca acolo le este locul.
        • 0 (0 voturi)    
          Ce fraier... (Marţi, 26 februarie 2008, 19:23)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui Gigelus

          La exact 16.250 Euro mi-am luat un BMW din 2004, adica Euro 4, care numai rabla nu este... In mintea lui Gigelus taxa ar fi de cateva sute de euro dar il informez pe acesta ca taxa este 3200 Euro bazat pe cilindree... Deci Gigelush, mai deschide si tu o carte ceva...;)
  • 0 (0 voturi)    
    continuati lupta si asa: (Joi, 7 februarie 2008, 22:42)

    resp [anonim]

    Scrieti oficialilor UE sa nu se lase pacaliti de guvernantii nostrii.
    Nu ne putem astepta la nimic bun de la niste smecheri ordinari. Banditii tot banditi. Trebuie sa reclamam in continuare taxa la UE. Sa nu ii slabim pina nu se renunta total la taxa.
    Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
    6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si direct pe mail.
  • 0 (0 voturi)    
    Petitie (Vineri, 8 februarie 2008, 8:39)

    Mircea [anonim]

    Am semnat si petitia REALITATII TV . Propun ca si aceasta petitie sa fie trimisa la Comisia Europeana! Poate asa vom sensibiliza(a cita oara!) CE cu privire la abuzurile ce se fac aici in Romania !
  • 0 (0 voturi)    
    o sa fiti surprinsi dar sunt si oameni pro-taxa (Vineri, 8 februarie 2008, 10:24)

    adrian [anonim]

    eu de exemplu. tocmai intentionez sa-mis chimb masina. si o sa cumpar una noua dar nu ma deranjeaza sa platesc o taxa daca stiu ca in felul asta nu mai intra rable in tara.
    iar pentru cei mai putin instariti - mai bine logan gpl decat tdi. garantat veti avea mai putine probleme.
    • 0 (0 voturi)    
      hahaha (Vineri, 8 februarie 2008, 12:19)

      aham [anonim] i-a raspuns lui adrian

      da... si marmota invelea ciocolata in staniol...
  • +1 (1 vot)    
    Taxa este cretina (Vineri, 8 februarie 2008, 10:27)

    Bogdan [anonim]

    Dupa cate vad tampitii astia de la guvernare vor sa fure cat mai mult, sa castige cat mai mult si nu conteaza cum. Ca ministru cum poti sa vii sa spui ca o masina de 15 ani va polua mai putin decat una noua, de maxim cateva luni ? Cum poti sa afirmi ca ca noua "va polua mai mult in timp, ca va fi condusa 5 ani, pe cand cea veche intr-un an doi va dispare"? Ati recunoscut sper personajul, acest Varuhan Vosgigian al tarii nooastre, acest Mafalda al prostiei, acest dobitoc. am o veste pentru el: o masina de 15 ani polueaza la un drum cat una noua intr-un an, asa ca nu tine ce spune el. Dar el viseaza, si nasol este ca noi ii platim visele. HUOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
  • +1 (1 vot)    
    discriminatorie si protectionista (Vineri, 8 februarie 2008, 10:33)

    Dona [anonim]

    Am fost neplacut surprinsa sa vad ca majoritatea comentariilor, nu ale publicului larg ci ale reporterilor/cunsocatorilor care sustin desfiintarea taxei nu sunt foarte bine fundamentate.
    Iata cateva argumente si nu singurele.
    1. este discriminatorie si in formula aplicata si in cea propusa pentru ca nu toti poluatorii platesc proportional cu emisiile .Pt cei care sustin gogoasa cu rablele care ne invadeaza ar trebui sa vada ca suntem gata invadati de rable care polueaza si care nu platesc nimic.
    2. este protectionista in ambele formule. Afirmatia ca o maina noua in versiunea propusa, plateste mai mult decat una veche este falsa si facuta fara un calcul al catorva cazuri. Pretul cel mai mare il plateste Euro3 in toate variantele posibile si care depaseste si pt cilindree mica 1200-1500euro, disproportionat de mare in raport cu noxele.
    Tehnic vorbind daca se face un raport intre emisiile CO2 la euro4/euro3 si se compara cu taxa /cc la cele doua standarde se va vedea ca Tariceanu & APIA s-au asigurat ca nu vor avea concurenta de la segmentul care-i amenina cel mai tare.
    3. Versiunea 2 a legii creste cuantumul la masinile noi dar nu scade pretul la segmentul Euro3 si 2 ci doar la Euro si non euro care sunt vechi si se comercializeaza f putin (se poate face un studiu in targul de masini sau pe site-urile cu vanzari, deci caracterul protectionist se pastreaza.
    4. Ambele versiuni ale legii sunt ilegale: daca platesc acum taxa pentru toata "perioada de viata" a masinii si masina este furata/distrusa in 6 luni, nu primesc banii inapoi si daca imi cumpar alta (noua sau SH) iarasi platesc...samd.
    • 0 (0 voturi)    
      Oameni buni (Vineri, 8 februarie 2008, 13:21)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Dona

      Boicotati, fratilor Citroenul lui Tariceanu si Rompetrolul lui Patriciu! Sa-si dea seama si ciocoii astia pe stil nou ca ei traiesc in tara noastra, nu noi intr-a lor!
      • 0 (0 voturi)    
        taxa protejeaza porsche, nu citroen (Vineri, 8 februarie 2008, 13:46)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

        gandeste-te la cota de piata a citroen si la cota de piata a porsche romania.
        daca nu esti convins (asta e, poti fi antitariceanu din principiu si e mai greu sa fii convins) gandeste-te cate masini cumpara ministerele (interne - cate passat-uri sunt la politie?, sanatate - vezi autosanitarele volkswagen recent achizitionate) si vei vedea cine are cele mai puternice pile in guvernele postdecembriste.
        chiar trebuie sa-ti amintesc de ce se numeste si taxa sulfina?
        • 0 (0 voturi)    
          Argumente si solutii (Vineri, 8 februarie 2008, 14:29)

          Dona [anonim] i-a raspuns lui adrian

          Acesta este un fel de a argumenta " Care dintre vecini are capra mai grasa" ca sa sa-i urez sa moara prima. De aceea nu reusim sa facem nimic in fondul problemei acesteia si nu numai: pt ca o reducem intre cine a castigat mai mult Citroen sau Porshe, cine este mai tare Tariceanu sau Basescu, ne place mai mult Norica sau Monica. Intre timp banii nostii se scurg pe apa sambetei guvernarilor din RO . Era vorba despre O PETITIE care sa sustina in fata PE de ce este incorecta taxa pt cetateanul roman in raport cu legile comunitare.
          • 0 (0 voturi)    
            partial de acord cu tine dona (Vineri, 8 februarie 2008, 16:10)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui Dona

            taxa este incorecta. dar asta pentruc a e prost calculata. in toate tarile exista. in unele tari - austria , franta exista sub forma unei singure taxe de prima inmatriculare. in late tari - germania, de ex, exista sub forma unei taxe anuale in functie de nivelul de co2 (practic si euro2, euro3 tot in fct de co2 sunt, dar fct directa de co2 determina un calcul exact) si este mai exacta, pentru ca depinde si de starea masinii din acel moment.
            hai sa ne gandim putin. statul asta inseamna - impozite. din asta traieste. din impozite ar trebui sa fie bani pentru aparare, invatamant, sanantate.
            care impozit este mai corect? impozitul pe venit? sau impozitul pe consum? de ce sa platesc impozit mare pentru ca am un venit (nu discut despre impozitarea dif in fct de nivelul venitului acum)? oare nu este mai normal sa platesc impozit pe cheltuiala? daca eu vreau "sa arunc" cu banii pe masini sa platesc. daca vreau sa investesc banii de ce sa platesc impozit? ca pana la urma banii investiti cresc economia?
          • 0 (0 voturi)    
            raspunsul catre razvan a fost unul general (Vineri, 8 februarie 2008, 16:17)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui Dona

            raspunsul este dat tuturor celor care contesta taxa doar pentru simplu motiv ca este tariceanu premier si ei sunt impotriva lui.
            inca o data ai dreptate Dona - Intre timp banii nostii se scurg pe apa sambetei guvernarilor din RO. pe mine asta ma doare cel mai rau - ca banii nu sunt folositi in folosul meu si al unui amarat care nu are bani de dat spaga in spitale (nu dau vina pe doctori, sunt mai multe puncte de vedere si aici dar nu asta e subiectul discutiei). nu ca platesc un impozit. in viata 2 lucruri sunt sigure - moartea si impozitele.
            asta trebuie sa ne doara cel mai tare - ca banii sunt furati si nu folositi in interesul nostru.
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari (Vineri, 8 februarie 2008, 12:01)

    Mihai [anonim]

    Felicitari Dona pentru mesajul tau!
  • 0 (0 voturi)    
    INCOMPETENTA, HOTIE SI PRAF IN OCHI (Vineri, 8 februarie 2008, 14:45)

    George Brad [anonim]

    Aceasta taxa este clar conceputa de incompetenti. Lasand la o parte felul cum vechimea automobilului influenteaza valoarea taxei (total aiurea de altfel), consider ca luarea ca baza de calcul pentru taxa a capacitatii cilindrice a motorului dovedeste ca cei care au conceput-o nu au nici cea mai mica idee despre masini, motoare si poluare. Exista masini cu motoare supra-alimentate care din 2000 CC SCOT 379 de Cai Putere (exemplu Subaru Impreza 2.0 4WD GT). Logic, arzand o cantitate mai mare de combustibil, un motor pe benzina supraalimentat de 2000 CC si 379 CP va polua mult mai mult decat un motor pe benzina atmosferic de 2000 CC si 140 CP. Dovada ca aceasta este doar o FALSA PREOCUPARE de protejare a mediului sta si in camioanele, autobuzele si microbuzele pe care toti le vedem zilnic pe strazi lasand nori grosi de fum in urma si fata de care NU EXISTA NICI O ACTIUNE a organelor abilitate. De asemenea, marii poluatori industriali (combinate chimice, termocentrale, etc) care emana tone de substante poluante in atmosfera avand totusi (pe criterii bizare) autorizatiile de mediu OK.
  • 0 (0 voturi)    
    ANULAREA TAXEI (Duminică, 10 februarie 2008, 8:50)

    FLORIAN [utilizator]

    Aberatia acestei taxe este evidenta, daca tinem cont ca actualmente exista circa 2.400.000 de autovehicule inmatriculate RO, noneuro si cu vechime de peste 10 ani care polueaza de mama focului, mai ales camioanele si autobuzele.
    Cifra a fost facuta public de un membru marcant al APIA , domnul director Constantin Stroie director al DACIA Pitesti.
    Daca s-ar fi dorit cu adevarat reducerea poluarii ar fi fost necesar, in primul rind sa se incurajeze inoirea parcul auto vechi si pentru acest lucru nu numai ca nu era nevoie de o taxa de inmatriculare ci mai degraba trebuiau facute anumite facilitati.
    Orice autovehicul de marca din Europa cu vechime de 10 ani polueaza mult mai putin decit marcile autohtone.
    Aceasta taxa este un mic exemplu de disperare a guvernului Tariceanu in goana nebuna de a aduna bani la buget, pe care apoi sa-i distribuie cu larghete clientelei politice.
    Aplaud si ma asociez opiniei care s-a format privind anularea acestei taxe si returnarea banilor incasati.
    • 0 (0 voturi)    
      furaciuni cu acte (Luni, 19 mai 2008, 8:07)

      M italia [anonim] i-a raspuns lui FLORIAN

      sal tuturor,eu ma gandeam la un miting ceva deoarece sunt destul de multi pagubiti,nr lor aflanduse deja in crestere,nu am cum sa dau pe o masina5mii euro si sa puna taxa 2000,deoarece in acest caz trebui sa muncesc pt aia2000?cati ani?in ce conditii?dac aduc in tara un euro3 care nu se poate compara cu o dacie nici macar la tabla ce poluez?dak as sti sigur ca banii se duc exact impotriva poluarii auto si ca se poate face ceva cu toate autovehiculele ar fi ceva,dar eu platesc ca simplu cetatean aerul pe care il cumpara taricianu si mafia in Ro,ADICA NU PLATESC NIMIC,PT CA DOMNIILE LOR ISI CONSTRUIESC CASE,ETC CU BANII POPORULUI PE CARE IL MINTE CU NERUSINARE,PLATESC SI PLATIM LUCRURILE NOASTRE DEJA CUMPARATE,MUNCITE ETC...RUSINE!SCOATE-TI TAXA HOTILOR,LASA-TI OAMENILOR SATISFACTIA,SAU MACAR STRICTUL NECESAR,NU MAI MINTITI LUMEA!SUNT PREA NERVOS SA MAI CONTINUI...O ZI BUNA!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi