Persoanele care au platit o taxa auto mai mare decat cea calculata dupa noua grila vor primi diferenta de bani inapoi

de Diana Zaharia     HotNews.ro
Luni, 31 martie 2008, 18:28 Economie | Finanţe & Bănci

Persoanele care au platit sau vor plati - de la 1 ianuarie 2007 pana la intrarea in vigoare a noii formule a taxei auto - o taxa mai mare decat ar trebui sa plateasca potrivit grilei prezentate luni vor primi diferenta de bani inapoi, a anuntat ministrul Finantelor, Varujan Vosganian. Pana in prezent, reprezentantii guvernului au spus sa nu vor include o astfel de prevedere si le recomandau cetatenilor sa se adreseze Justitiei.

"In situatia in care formula actualei taxe este mai avantajoasa, atunci vor primi diferenta inapoi. Daca in formula actuala suma este mai mare, nu le vom mai cere nicio diferenta", a spus Vosganian.

Modalitatea de rambursare a diferentei de taxa va fi detaliata in normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta pentru modificarea taxei auto. Ordonanta de urgenta urmeaza sa fie aprobata de guvern intr-una din viitoarele sedinte. Normele vor fi publicate in termen de 30 de zile de la aprobarea acesteia.

Comisia Europeana a solicitat Romaniei, prin vocea comisarului pentru taxare, Laszlo Kovacs, sa returneze diferentele de taxa dupa ce formula de calcul va fi modificata in acord cu legislatia europeana. Pana in prezent, oficialii guvernamentali au declarat ca nu vor include astfel de prevedere si ca cetatenii nemultumiti au posibilitatea sa se adreseze Justitiei.

In ceea ce priveste nivelul noilor taxe, Vosganian a afirmat ca taxa va reprezenta 2% -3% din valoarea masinii. Acesta a dat ca exemplu taxa pentru un autoturism Dacia Logan nou cu motor de 1400 cmc si dotat cu euro 4, care va fi de 246 euro insemnand 3% din valoarea masinii. In actuala formula, taxa pentru acest tip de autoturism este de 160 euro. Taxa pentru un Volkswagen Passat nou de 1900 cmc, cu euro 4 va fi de de 570 euro. Grila in vigoare prevede o taxa de 508 euro pentru acest tip de autoturism. "Cu cat au o tehnologie mai veche si emit mai multe noxe, cu atat taxarea este mai mare", a explicat Vosganian principiul aplicat.













Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

4482 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Detaliile ar fi interesante (Luni, 31 martie 2008, 18:50)

    Alex [anonim]

    2-3% pentru o masina noua este rezonabil.
    Dar cand publica intreagul proiect, sa vedem ce se ascunde prin anexe?
  • +1 (1 vot)    
    e smecher vozganian... (Luni, 31 martie 2008, 19:11)

    zvezda [anonim]

    Pai acum face promisiuni, ca stie ca in instanta se castiga inapoi toti banii, nu doar diferenta. Nu-l bagati in seama, e confuz ca intotdeauna.
    • 0 (0 voturi)    
      da (Marţi, 1 aprilie 2008, 0:15)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui zvezda

      Vozganian e un bun purtator de cuvant, dar ministrul ar fi trebuit sa aibe coerenta si integritate. Este opusul bunului simt sa tii o lege care contestata in instanta cedeaza, obstructionand cetatenii unei tari sa isi primeasca cu justete banii inapoi.
  • +1 (1 vot)    
    taxa (Luni, 31 martie 2008, 19:13)

    marius [anonim]

    as vrea sa-mi explice acest briliant ministru de finante cum la masina mea ford focus din dec 2001 pe care am platit 5800 de euro in germania iar taxa aici a fost de 1500 euro,cum s-ar potrivi sa iasa 2-3 %?
  • +1 (1 vot)    
    partea cu returnatul e cam teapa (Luni, 31 martie 2008, 19:15)

    gelu [anonim]

    De ce sa dea doar diferenta? se aplica noua taxa retroactiv sau cum vine? Pana sa intre in vigoare taxa cea noua, e in vigoare o taxa abuziva. Deci odata anulata nu mai exista nicio taxa.
  • 0 (2 voturi)    
    ma intreb (Luni, 31 martie 2008, 19:28)

    alex [anonim]

    Masura guvernului e intr-un final in linie cu precedentele UE in problema taxelor. Cam prea multi nemultumiti si sceptici pe lumea asta, mai calmati-va tovarasi :)

    Intrebarea mea e cat dureaza pana se recupereaza taxa deja platita si daca la suma respectiva se acorda vreo dobanda (statul a stat pe banii cetatenilor si i-a putut folosi o perioada de timp, motiv pentru care ar trebui sa plateasca o dobanda).
  • +1 (1 vot)    
    luptati in continuare! (Luni, 31 martie 2008, 20:33)

    resp [anonim]

    Scrieti oficialilor UE sa nu se lase pacaliti de guvernantii nostrii.
    Nu ne putem astepta la nimic bun de la niste smecheri ordinari. Banditii tot banditi. Trebuie sa reclamam in continuare taxa la UE. Sa nu ii slabim pina nu se renunta total la taxa.
    Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
    6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si direct pe mail.
    • 0 (0 voturi)    
      eu am scris, scrieti si voi... (Luni, 31 martie 2008, 20:55)

      alex [anonim] i-a raspuns lui resp

      Am scris chiar astazi o scrisoare dlui kovacs. Este a doua scrisoare, si am scris-o deoarece mi s-a raspuns la prima...

      Consider ca CE ar trebui sa ceara Romaniei eliminarea caracterului discriminatoriu al taxei de poluare. Daca este taxa de poluare, trebuie platita de TOATE SURSELE DE POLUARE!!!
      I-am scris comisarului ca NU INMATRICULAREA este cea care polueaza, ci folosirea motorului, asa ca cei care folosesc motoare de masini, TREBUIE SA PLATEASCA TAXA DE POLUARE.

      O alta idee pe care am sustinut-o in scrisoare a fost aceea ca taxa aceasta NU POATE FI DE MEDIU, atata timp cat este calculata la: (i) valaorea reziduala a masinii, (ii) varsta masinii si (iii) capacitatea cilindrica.

      I-am mai scris comisarului ca nicio taxa nu poate actiona in interiorul UE asa incat sa constituie o franare in schimburile de bunuri intre state; vor taxa de poluare? foarte bine, insa sa fie de 10 euro, asa incat sa nu iti afecteze alegerea pentru bunuri comercializate in interiorul UE.

      Astept un raspuns...
      Sunt FERM convins ca taxa auto prezentata la Bruxelles e oarecum diferita fata de propunerea discutata astazi...
      Nu am vazut nicio referire la regimul de taxare al camioanelor!!!
      Vreau sa vad ce pozitie vor avea cei din transporturi, cand vor constientiza ca trebuie sa inmatriculeze camioane cu zeci de mii de euro (si vor trebui sa plateasca aceasta taxa, daca intr-adevar nu este discriminatorie, si aplicabila doar pentru autoturisme)...

      Oricum, mi s-a facut o lehamite de PNL si de ideologia originala liberala a lui tariceanu, incat imi vine sa strig la stele...
      Cred ca pentru noi romanii nu exista sanse pentru un trai mai bun; am avut aceasta taxa dintotdeauna, sub diferite forme: acciza pentru masini din import, taxa de prima inmatriculare si acum taxa de poluare auto (insa doar pentru cele care sunt importate !!!)

      Consider ca aceasta taxa este "Taxa impotriva unui trai mai bun", iar cei responsabili ar trebui sa plateasca in justitie!
  • 0 (0 voturi)    
    scrieti corect! (Luni, 31 martie 2008, 20:40)

    rotarici [anonim]

    Cum se scrie marca auto din Wolksburg?
    Wolksvagen???????????????
    Se iarta!
    • 0 (0 voturi)    
      Daca esti PROST... (Marţi, 1 aprilie 2008, 8:22)

      FLORIN [anonim] i-a raspuns lui rotarici

      stai acasa!
      Tarane, orasul se numeste WOLFSBURG, loaza!
    • 0 (0 voturi)    
      corect! (Marţi, 1 aprilie 2008, 8:36)

      Zaiet [anonim] i-a raspuns lui rotarici

      Ce se intampla, parerea mea! Hic! Da' Floxvagin nu e din Wolfsburg? Ca Volk era ala sovietic, din Nu Pogodi!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu ati inteles oameni buni! (Luni, 31 martie 2008, 20:47)

    leon [anonim]

    In articol scrie clar ca aceasta suma se aplica numai si numai la masinile noi adica 2-3% din valoarea masinii! La masinile vechi, mai cu seama la cele Euro 3 la care ne gandim cu totii, vom plati cu 200 sau 300 de euro mai putin! Adica Tariceanu este mut mai smecher decat il credem si nimic din lumea asta nu il va face sa piarda banii pe care-i incaseaza de la Citroen!! Atunci cand este vorba de banii lui calca si pe cadrave doar ca sa-i fie lui bine! Votati-l cu incredere !! Somn usor natiune"inteligenta"
  • +1 (1 vot)    
    Revin.... (Luni, 31 martie 2008, 20:52)

    Leon [anonim]

    Revin cu comentariul pt ca tocmai l-am vazut pe Varujan la Antena3 Masina din 2003 avand 2200cmc taxa costa 2000 de Euro, deci va fi mai scumpa fata de taxa din prezent ! Votati cu incredere PNL!!
  • 0 (0 voturi)    
    euro 3 (Luni, 31 martie 2008, 22:20)

    trandafir [anonim]

    Este clar daca vreau sa cumpar o masina euro3 nu voi plati 3000 euro voi plati taxa 2800(ma gandesc la un bus).Au cai mari acum dar vin alegerile ...
  • 0 (0 voturi)    
    iata ce spune un cititor: (Luni, 31 martie 2008, 22:48)

    popas [anonim]

    Uite, astfel sa punem problema la dezbaterea publica care va avea lo cin aprilie:
    (multumim cititorule...)


    "Aveti mai jos cateva considerente legate de calculul taxei de prima inmatriculare auto bazat pe emisiile de CO2:

    1. Pentru un automobil SUV (adica cel mai dezavantajos scenariu pentru mediul inconjurator), emisia CO2 se situeaza intre 180-220 g/km, ceea ce este mult. La o durata de folosire medie de 300.000 km, ceea ce este iarasi mult (ca oricine are bani de un SUV, il arunca dupa 160-200.000km), cantitatea totala de CO2 aruncata in aer pe toata durata de viata este de... 54-66 tone CO2. Conform metodologiei BERD pentru evaluarea poluarii cu CO2, orice sursa care emite sub 20.000 tone pe an este considerata neglijabila... numai la noi nu... sau doar pentru unii, dupa cum veti vedea mai jos.

    2. Ultima taxare a emisiilor de CO2 in Romania s-a produs intre 2004-2006, pe cand o tona de CO2 era taxata de guvernanti cu incredibila suma de... 100 ROL/kg adica 10 RON/tona in bani actuali. La o astfel de taxa, un posesor de auto SUV ar tb sa plateasca pentru toate emisiile generate cam 540-660 RON...adica pana la 180 EURO. Maxim... Un aspect esential pe care trebuie sa il notam este ca taxa din anii 2004-2006 era aplicata poluatorilor din surse fixe, stationare, nu din surse mobile, precum autoturismele, care datorita miscarii, asigura o dispersie mai buna a emisiilor decat in cazul surselor fixe.

    3. Nu stim de ce Romania a renuntat in 2006 la taxarea CO2, iar azi vine cu o taxa imensa pentru acelasi poluant pentru care cu doar 2 ani in urma a renuntat complet la taxare... Dintr-o data am descoperit ca emisiile de CO2 au devenit foarte importante.

    (continuare...)
  • 0 (0 voturi)    
    continuarea (Luni, 31 martie 2008, 22:52)

    popas [anonim]

    (continuarea...)

    4. In perioada 2004-2006 toate firmele care detineau surse fixe de emisii de CO2 erau taxate. Astazi, nici una NU plateste macar un leu pentru emisiile de gaze cu efect de sera.

    5. 244 de poluatori industriali majori au primit prin Planul National de Alocare a Emisiilor de Gaze cu efect de sera COTE GRATUITE de emisii CO2, fara sa plateasca un RON. Cu alte cuvinte, Arcelor Mittal (alias Sidex Galati) poate sa emita 11,5 milioane tone de CO2 anual pentru care plateste ZERO lei (echivalentul a 1.7 milioane automobile SUV la o durata de folosire de 10 ani) pe cand fraierul de roman este nevoit sa plateasca mii de Euro pentru inmatricularea unei amarate de masini. Cum e dle tariceanu, korodi?

    6. In afara celor 244 de mari poluatori industriali care au cote de emisii aprobate, TOTI ceilalti generatori industriali de emisii de CO2 NU PLATESC nimic pentru aceste emisii si nu sunt reglementati in nici un fel. Un astfel de exemplu sunt miile de instalatii de combustie gen centrale termice cu puterea instalata de pana la 20 MW, care nu au nici o obligatie de plata a vreunei taxe pentru emisiile de CO2... "

    -------------------

    Dupa cum se poate citi, poluarea cu CO2 este o falsa problema, un instrument la mana guvernantilor de a impune taxe peste taxe!
    Asa cum poluatori industriali majori pot emite milioane de tone de CO2 in atmosfera fara sa plateasca 1 RON, atunci nici sursele mobile (care au un grad de poluare mai redus datorita dispersiei CO2 mai bune) NU ar trebui sa plateasca...

    Rog cititorii sa verifice informatiile de mai sus...
    Tariceanu, de ce
    • 0 (0 voturi)    
      Cine ti-a spus ca nu se plateste taxa de Mediu pe (Marţi, 1 aprilie 2008, 9:08)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui popas

      Nu stiu de unde ai informatiile despre surse fixe, pentru ca nu este asa. Se plateste fond de MEDIU la surse fixe calculate prin METODA CORINAIR. Adevarat ca pe surse mobile nu se mai plateste si asta reprezinta o enigma pt. mine, dar la surse fixe se plateste inclusiv pe centralele termice folosite la sedii de institutii.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa dracu' (Marţi, 1 aprilie 2008, 6:56)

    sadwank [anonim]

    Mah, va rog eu frumos, care stiti. Dati-mi si mie un link, un document sa citesc care este noua formula de calcul a taxei? Ca astia parca sint nebuni la cap, pun in discutie publica taxa dar care e ea??? Ce spune ea? Tot ce am gasit a fost asta: http://www.gov.ro/presa/afis-doc.php?idpresa=59907&idrubricapresa=1&idrubricaprimm=&idtema=&tip=&pag=&dr=
  • 0 (0 voturi)    
    1,9 TDI (Marţi, 1 aprilie 2008, 7:11)

    Claudiu [anonim]

    75 % din masinile aduse sunt 1,9 TDI: golf, passat, audi, skoda etc. Discret de tot, in orice calculator, astea nu sufera nici o modificare. Propun fara taxa dar obligatoriu minim Euro 3.
  • 0 (0 voturi)    
    alta hotie (Marţi, 1 aprilie 2008, 9:17)

    vasile [anonim]

    Deci pina nu pleaca Tariceanu si ai lui de la guvernare,sa nu mai fie interese,cu toate ca sigur si ceilalti au,nu se va schimba nimic in bine.De ce taxa e asa mare,daca tot trebuie taxa trebuie sa aiba o valoare conform veniturilor din ro,dar de ce trebuie.Lasa ca aduc bulgarii masini si le luam de la ei fara taxe.Noi suntem vai mama noastra,si ne umflam ca protejam mediu,protejam APIA,ca sa nu existe o concurenta pe piata de second,sa poata sa puna reprezentantele adaosuri de 30% la masini.HOTI CA IN RO CRED CA DOAR AFRICA MAI SUNT.INTERESELE LOR SI PE NOI NE RUP IN TAXE.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Marţi, 1 aprilie 2008, 9:19)

    alexa [anonim]

    Ati fost atenti la declaratia domnului ministru? Prin noua taxa se protejeaza populatia pentru ca (interesant ce spunea aici): 3 sferturi din familiile din romania nu au masini......serios? Si atunci de unde aglomeratia asta?
  • 0 (0 voturi)    
    returnarea diferentei? (Marţi, 1 aprilie 2008, 10:31)

    diferenta [anonim]

    !. daca taxa a fost ilegal aplicata, trebuie restituita in intregime !

    2. daca s-ar inapoia doar diferenta celor care au platit-o deja, ar insemna ca o lege retroctiveaza, ceea ce este inadmisibil.

    Ce perere aveti?
    • 0 (0 voturi)    
      retroactivitate (Marţi, 1 aprilie 2008, 11:50)

      Alex D [utilizator] i-a raspuns lui diferenta

      Ce legatura este intre Codul Penal si reglemntari fiscale? Oricum, si acolo legea mai buna se aplica retroactiv.

      Cod Penal:
      Art. 5 - Neretroactivitatea şi retroactivitatea legii penale
      (1) Legea penală nu se aplică faptelor care, la data când au fost săvârşite, nu erau prevăzute ca infracţiuni.
      (2) Legea penală nu se aplică faptelor săvârşite sub legea veche, dacă nu mai sunt prevăzute de legea nouă. În acest caz, executarea pedepselor, a măsurilor de siguranţă şi a măsurilor educative, pronunţate în baza legii vechi, precum şi toate consecinţele penale ale hotărârilor judecătoreşti privitoare la aceste fapte încetează prin intrarea în vigoare a legii noi.
      Art. 6 - Aplicarea legii penale mai favorabile
      (1) În cazul în care de la săvârşirea infracţiunii până la judecarea definitivă a cauzei au intervenit una sau mai multe legi penale, se aplică legea cea mai favorabilă.
      (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi legii declarate neconstituţionale, precum şi altor acte normative, aprobate de Parlament cu modificări sau completări ori neaprobate, dacă în timpul cât acestea s-au aflat în vigoare au cuprins dispoziţii penale mai favorabile.
  • 0 (0 voturi)    
    anulati taxa (Marţi, 1 aprilie 2008, 11:39)

    George [anonim]

    La adresa web http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=371126 gasiti modele pentru a da statul (reprezentat de Ministerul Economiei si Finantelor) in judecata in scopul recuperarii complete a acestei taxe ilegale.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Marţi, 1 aprilie 2008, 12:16)

    George [anonim]

    Chestia interesanta e ca nu Tariceanu cistiga ( 10% din maisnile noi vindute - Citroen) extraordianr de mult. Nu se intreaba nimeni care e cel mai mare importator de masini din RO ? Tiriac spune ceva?
  • 0 (0 voturi)    
    link-uri (Marţi, 1 aprilie 2008, 15:00)

    anonim [anonim]

    @popas: te rog sa pui si niste link-uri de unde ai luat informatiile alea.
  • 0 (0 voturi)    
    am facut niste calcule la noua taxa (Marţi, 1 aprilie 2008, 18:22)

    rc [anonim]

    euro 4 - motor 2000cc, an 2005 (passat 2.0 tdi) CO2 170g/km - taxa 426E

    euro 3 - motor 1900cc, an 2002 (passat 1.9 tdi) CO2 154g/kg - taxa 1077E

    euro 2 - an 1996: motor 1800 - taxa 950E; motor 1600 - taxa 665E; motor 1400 - taxa 380E


    in continuare, taxa mare este la masinile care "deranjeaza" - adica euro 3, masini foarte bune de altfel


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri