Guvernul a facut public proiectul de ordonanta de urgenta pentru modificarea taxei auto

de D.Z.     HotNews.ro
Marţi, 1 aprilie 2008, 14:18 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul a facut public proiectul ordonantei de urgenta pentru modificarea taxei auto. Proiectul insotit de cele patru anexe va putea fi accesat si pe site-ul www.taxapoluare.audieripublice.ro incepand de la ora 17. Advocacy Academy si Guvernul vor organiza o audiere publica pe tema taxei auto pe 10 aprilie, ora 11, la Palatul Parlamentului. Orice cetatean va avea posibilitatea sa-si exprime punctul de vedere.

"Orice cetatean are dreptul sa-si expuna punctul de vedere, in scris, in maximum trei pagini. Aceasta conditie obligatorie ii ofera posibilitatea de a se exprima public in cadrul audierii publice si de a-si sustine opinia intr-o expunere de maxim 3 minute", precizeaza un comunicat al executivului..













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2825 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    DISCRIMINARE (Marţi, 1 aprilie 2008, 22:19)

    cetatean [anonim]

    Sunt foarte curios care va fi pozitia CE, ca urmare a faptului ca actuala taxare este discriminatorie, intrucat sunt taxate doar masinile second hand importate, nu si cele care deja sunt inmatriculate (dar care polueaza)!

    Piata auto are doua componente:
    1. o piata primara, unde se vand-cumpara masini noi
    2. piata secundara, unde se vand masini second hand

    - pe piata primara nu exista discriminare intre masini importate si masini autohtone, deoarece toate acestea sunt taxate conform formulei prezentate de guvern
    - pe piata secundara, EXISTA DISCRIMINARE, deoarece masinile second hand deja inmatriculate NU platesc taxa de inmatriculare (desi polueaza).

    Nu inmatricularea este cea care polueaza, ci folosirea motorului, asa incat TOATE masinile care ruleaza in Romania trebuie sa plateasca taxa de prima inmatriculare.

    Daca era vorba de TAXA DE PRIMA INMATRICULARE, ok... doar masinile aflate la prima inmatriculare trebuiau taxate (desi nu este conform cu aquisul comunitar)

    -------------------------------------
    Va rog, sa expuneti acest punct de vedere in data de 10 aprilie, la dezbaterea publica!
    De asemenea, va rog sa scrieti comisarului european pe taxe cu acest text. Dorim sa aflam opinia CE.
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Miercuri, 2 aprilie 2008, 9:34)

      Toma N [anonim] i-a raspuns lui cetatean

      Masinile care au fost inamtriculate o data in strainatate si-au platit taxele in tara respectiva (doar asa sustine dl. PM ca si alte tari au taxe la PRIMA inmatriculare) iar aceasta se reflecta in pretul de revanzare. O taxare in Ro ar fi in fapt dubla taxare in interiorul UE.
      Un motor de indiferent cati cc nu polueaza mai putin la motociciclete, camioane, decat la masini.
      Daca ar fi folosita pt proiecte de mediu (si nu pt afaceri de mediu) ar fi benefica acesta taxa. Daca toate categoriile de poluatori vor fi taxati atunci ar putea sa cresca baza de colectare si sa scada cuantumul. Ea ar deveni astfel mai usor de suportat si si-ar pierde caracterul discriminatoriu. Nu ma astept ca pana la final acesta taxa sa fie corecta pt motivul ca dl. PM o considera o razbunare personala impotriva celor care au indraznit sa o conteste pe precedenta. Atitudinea sa este clar de tipul "las' ca va arat eu voua!!"
  • +1 (3 voturi)    
    si inca ceva... (Marţi, 1 aprilie 2008, 22:30)

    cetatean [anonim]

    De asemenea, va rog sa luati aminte ca DOAR autoturismele sunt supuse taxarii, nu si motocicletele.

    Acestea din urma functioneaza cu hidrogen, si nu polueaza?

    Am dori ca prin legea care reglementeaza taxarea pe poluare sa fie taxate si motocicletele lui Tariceanu! O motocicleta de 2.000 cmc polueaza mai mult decat una de 1.700 cmc

    In alta ordien de idei, ce se intampla cu autoutilitarele la prima inmatriculare? Vot plati camioanele second hand (cat si cele noi) taxe de zeci de mii de EURO? Adica, motor mare + multi cai putere = taxa mare.
    Daca da, sunt curios ce vor spune sindicatele din transporturi
    Daca nu, iar vorbim de DISCRIMINARE, si nu mai este taxa de poluare...

    -------------------------------------

    Sunt puncte de vedere care TREBUIE sa fie dezbatute pe 10 aprilie...
    Sunt chestiuni care trebuiesc aduse la cunostinta comisarului european pe taxe...
  • 0 (0 voturi)    
    simple calcule (Marţi, 1 aprilie 2008, 23:57)

    rc [anonim]

    euro 4 - motor 2500cc, an 2005 (audi A6 2,5tdi) CO2 186g/km - taxa 815E; motot 2700cc (audi A6 2.7tdi), an 2007, CO2-223g/km - taxa 1462E; motor 2000cc, an 2005 (passat 2.0 tdi) CO2 170g/km - taxa 426E

    euro 3 - motor 1900cc, an 2002 (passat 1.9 tdi) CO2 154g/kg - taxa 1077E

    euro 2 - an 1996: motor 1900cc - 1003E; motor 1800cc - taxa 950E; motor 1600cc - taxa 665E; motor 1400cc - taxa 380E

    non-euro>15 ani: motor 1600cc - 1320E; motor 1400cc- 735E
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Miercuri, 2 aprilie 2008, 8:13)

    radu [anonim]

    Baietii destepti au ramas fara bani! si acuma mulg tot ce pot!
  • 0 (0 voturi)    
    Calculator taxa auto (Miercuri, 2 aprilie 2008, 8:29)

    Mircea [anonim]

    La adresa asta puteti calcula online valoarea taxei dupa noile norme: http://www.automobile.com.ro/taxa_auto.php
  • -2 (2 voturi)    
    Taxa e buna (Miercuri, 2 aprilie 2008, 8:37)

    Cristian [anonim]

    Consider ca este benefica taxarea noilor intrari pe piata auto din romania (atat noi si sh). Motivele nu le mai expun, daca vreti o demonstratie din lumea reala dati o fuga in bulgaria, e plin de rable cu suporti de numere in germana si asta s-a intamplat numai intr-un an de zile.
    Totusi nu sunt de acord cu nivelul ei.
    Chestia cu poluarea este o vrajeala pentru ca Sidexul / Copsa de exemplu polueaza cat toate masinile din romania la un loc.
    PS: Si eu am platit taxa in februarie, si nu putina - 5500 roni.
    • +1 (1 vot)    
      Taxa NU e buna (Miercuri, 2 aprilie 2008, 17:01)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Te contrazic - cu argumente de ce tipul acesta de taxa nu e bun (si orice i-ar face nu va fi bun niciodata)
      1. e o taxa care se plateste o singura data - ori o masina polueaza tot timpul cat e folosita
      2. domnii guvernanti ne spun ca 70% din parcul auto din Romania este mai vechi de 13 ani (si din acest parc probabil 90% sunt Dacii vechi non euro) - o simpla deductie logica ne spune ca acei 70% sunt cei mai mari poluatori - o taxa de genul asta le va pune inca o piedica in calea achizitionarii unei masini mai noi (chiar daca nu este nou nouta)
      3. exemplele legate de bulgaria, polonia, etc sunt cred exagerate - sincer mi-e greu sa cred ca se vor gasi prea multi romani dispusi sa bata drumul Germaniei pentru o masina veche de 20 de ani (plus ca la ora actuala e cam greu sa gasesti asa ceva - iar o masina veche de 10 ani are euro2 sau chiar euro3 - nu suporta comparatie cu o dacie cu o tehnologie a anilor '60). In plus romanii sunt prea fuduli ca sa isi ia toate gioarsele nemtilor - rar am vazut masini mai ieftine de 5000 de euro aduse din Vest - ori la suma respectiva poti cumpara ceva destul de decent)

      Cred ca daca se doreste o solutie reala de protectie a mediului ar trebui umblat la impozite - care la ora asta sunt inca jenant de mici. Solutia asta se aplica in toata Europa - impozitele auto sunt corelate cu norma de poluare si capacitatea cilindrica si/sau cantitatea de CO2 emisa... In felul acesta posesorul de Dacie veche va avea de platit in 2-3 ani un impozito mai mare decat valoarea masinii si va avea doua optiuni - ambele bune pentru protectia mediului - ori o schimba cu ceva mai putin poluant ori renunta la ea.

      Din pacate solutiile simple ca aceasta sunt complet nepotrivite la noi pentru ca, de, e an electoral....
  • +1 (1 vot)    
    Jos suprataxa auto! (Miercuri, 2 aprilie 2008, 16:16)

    jostaxaauto [anonim]

    Variata a III-a a taxei auto nu corespunde necesitatilor populatiei, care si-a exprimat dezaprobarea prin petitii de anulare a taxei auto (exemplul celei desfasurare pe Realitatea), dar pe care nimeni nu le ia in seama. Singurul mijloc democratic care i-a ramas la indemana poporului este organizarea unor mitinguri pentru anularea taxei auto actuale si stabilirea unor valori care sa tina cont, in egala masura, de veniturile populatiei si de gradul de poluare.
    www.jostaxaauto.myforum.ro


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version